Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

piti eilen tulla poksumaan mutten sit muistanut... poksutaan nyt sit vähän myöhässä!:p

poks 28+1 ja alkoi raskauden viimeinen kolmannes:heart:

enää on pari vk töitä sit saa jäädä kotia kasvattaa masua rauhassa, ihanaa!

tuttipulloista olen tykännyt tosta ainun mam-ultivent tuttipulloista jossa saa kaikki osat irti nii on helpompi pesettävissä sekä siinä on se ominaisuus joka vähentää ilman menemistä mukana kun vauva juo maitoa joka sit vähentää taas vatsanväänteitä, joita tahtoo olla pullo lapsilla. myös philipsin aventissa on se ominaisuus mutt niit ei ole tultu kokeiltuu, huono puoli näis mam:ssa on vaa kun niit ei taho enää löytyä mistään. onneks olen saanut hamstrattua tarpeeksi kaappeihin...

pepper& kullannuppu viimeisillä metreillä.:heart:
 
Pikkumökö Sulla on siihen vielä lapset päälle ja mä täällä urputan! En oikeesti käsitä miten jaksat :hug:
Mut joo, jouluun ei ole kauan ja pomokin just sano, että elättelee toivoa, että jouluun asti jaksaisin, toki ei voi mitään jos en jaksa. Nyt on tulossa hätäapua henkilöstövuokrauksesta (tiedä sit koska sieltä joku pääsee ja miten kauan menee, että on "täys" työntekijä...)
Kyllä me jaksetaan vaikka suomalaisessa sisulla! Mietin tossa, et ootkohan mun kanssa samassa paikassa töissä, meillä kylvetään tota "vaikka päällään seisten" joka päivä, varsinkin just nyt kun tilanne on epätoivoinen :D

Mä en kans muista koska olisin päässyt töistä silloin kun vuorolista sen ilmaisee, tänään oli hiljainen päivä ja silti mulla meni puol tuntia yli et saa kaikki valmisteltuu jne. Viikonloppuisin saa aina varautua monen tunnin ylityksiin, sinänsä tää on vielä helppoa kun kotona ei tosiaan odota muita kuin mies...

Mesisa Mä en ole edes kuullut lasisista pulloista :D

Vanillac Mulla on mennyt ihan ohi sun päivityspyyntö, nyt on kunnossa :)

Miten kauan teillä on mennyt vanhempainrahapäätöksessä? Äitiyspakkauksesta tuli päätös nopsaan, toi päätös vaan antaa odotuttaa itseään...

Mä onnistuin TAAS kaatumaan tänään! Onneks ihan vaan polvilleni, mutta kyllä siinä itku tuli, enempikin pelästyksestä ja huolesta kuin kivusta. Töissä oli lattialla joku lammikko jota en huomannut kun potkaisin heilurioven sisään, niin sitten se ainoa jalka mikä oli maassa, petti alta ja siinähän sitten oltiin taas. Tosi inhottavaa :(

Mariaja & Tyllerö 24+2
 
  • Tykkää
Reactions: Vanillac
Tuttipulloista: Mä olen tykännyt ja meillä on toimineet hyvin MAM Anti-colic tuttipullot. Tyttö oli tosi vatsavaivainen ekat 3kk.

Oltiin tänään ekaa kertaa tytön kanssa pulkkamäessä ja voi sitä riemua, ihan tarttui itseenkin :heart: Itse en kyllä uskaltanut mahani kanssa pulkan kyytiin, mutta lasketin tyttöä sellaisesta mäestä johon uskalsin tökätä yksin menemään. Huh, kun kivisteli mahaa sen jälkeen kun olin puolisen tuntia tyttöä siellä kiskonut.

Kenkien nauhojen sitominen alkaa olla hankalaa, samoin kuin ostosten lappaaminen vaunujen alle. Kohta täytyy varmaan hommata nauhattomat ulkoilukengät ja hoitaa kaupassa käynnit vain ja ainoastaan autolla. Tuolla on niin pirun liukasta, että saa ottaa kolme askelta eteen ja kaksi taakse. Sitten kun vielä lykkii ostoksia vaunujen lisäpainona, niin harkkasuopareita alkaa sadellasen verran, että loppu matka on tosi hidasta etenemistä.

Kiitos Pätkis Ceridal vinkistä. Pitänee kokeilla sitä, jos auttaisi. Mulla on meinaan Millan tavoin välillä korvat pitkäänkin lukossa ja kun yht äkkiä aukeavat, niin on tosi hassua kun kuulee muiden puheen ilman sitä pää pöntössä efektiä. Korvat menee myös lukkoon silloin kun käyn illalla sänkyyn ja kyljelleni. Kunntaas käännyn esim. selälleen (joten en voi nukkua), niin korvat aukeavat. Outoa.

Sipsunen & pikkusisko 25+5
 
Viola30. Mulla takana kaksi sektiota, joten tämä kolmas on sitten automaattisesti myös. Toinen oli perätila ja toinen sitten sen takia, koska olisin joutunut muutenkin leikkaukseen np-ultrassa löytyneiden kystien takia (kaksi kärpästä yhdellä iskulla..=)). Kystat sen verran isoja, että olisivat saattaneet estää alatiesynnytyksen. Tällä hetkellä tuntuu, että tämä kolmas on koko ajan myös perätilassa, kun potkut vaan satelee edelleen ihan alavatsalla.. =) Mutta on tai ei, sektio se on silti.

Taisin kirjoitella, kuinka olin maanantaina ahkera ja sain viimein palautettua Kelan hakemuksen Kelaan?! No..tänään töissä selvisi, että ne laput olisi pitänytkin viedä pomolle, joka lähettää ne palkanlaskijalle, joka lähettää ne Kelaan... :kieh: Eikun soittoa Kelaan (jonotusta 10min) ja sovittiin, että ne lähettää kopiot hakemuksesta ja liitteistä mulle, että voin toimittaa ne töihin..huoh..

Suonenvetoja eikä suonikohjuja ole ollut, mutta "levottomat jalat" iltaisin. Ärsyttävää!

moomin 23+6 (vai 22+6??? nyt ei muista...)
 
Tänään on ollut mässyttelypäivä sokerirasituksen jälkeen. Kun huomenna kuulee, että miten siinä on mennyt niin voi olla, että kaikki herkut jää samalla kuukausiksi. Joten viimeiset mahdollisuudet nyt vetää joulutorttua minkä jaksaa!

Mulla on kans toi vanhempainraha tms hakemus täysin jumissa, ei vaan tapahdu mitään. Ei edes tule päätöstä siitä paketista, huokaus. Te kaikki jotka saitte paketin nopeasti, niin täytittekö hakemuksen netissä vaiko vaan se paperilomake? Olisi pitänyt netissä näköjään tehdä...

Mäkin näköjään puutun vielä listalta kokonaan eli... mites tässä saa tuota sinistä väriä... hmm...
laskettu aika 10.3., eka tulossa, Kätilöopisto (mikä se lyhennys nyt olikaan), ikä *mutinaa* *mutinaa*, ai juu ja tyttö pitäisi olla tulossa
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
imetysliiveistä sen verran tulin sanomaan,että hennesiltä en ainakaan suosittelis ostamaan,niissä on sellanen ikävä "keppi" tuol kainalois molemmilla puolilla ja mulla ne ainakin sattu. meni ihan hukkaan ne. parhaimmat on sellaset jotka on venyvää kangasta,ei mitään kaaria tai tukia missään :) en muista näiden merkkiä tai nimeä,voin koittaa ottaa selville =)


sunniee ja vv 27+1
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
elsama täällä myös mässytetään. mulla kohtalon päivä vasta perjantaina. haettu kaupasta fazerin hasselpähkinä suklaa ja lätty taikina odottamassa :popcorn:

kyllä noissa lasisissa tutti pulloissa on jotain....
 
Imetysliiveistä mulla ei oo ollu ainuttakaa imetysliiviä vaikka esikoistakin imetin sen 5kk. Sillon muutamista liikkeistä kattelin niitä, mutten löytäny mieluisia, joten päätin olla sit hankkimatta ollenkaan. :D
Eikä varmaan tuu nyttenkään hommattua kun aijemminkin pärjänny ilman. Mä pidin tavallisia rintsikoita jotka vaan nostin imetyksen ajaks ylemmä tai joista sai irrotettua olkaimen ja käännetyä siten "läpän" alas.

Nuo lasiset tuttipullot on minustakin ihania, kaapissa on esikoisen jäliltä muutama pullo, mut ne on jo niin iän ikuisia kun saatiin esikoiselle tuttavan kautta, et nyt ajattelin ostaa muutaman uuden en sitten tiedä vielä minkälaisia. Tarkotus olis nyttenkin imettää niin pulloja ei kovin montaa tarvii. Matkoilla mukana ja kotona sillon jos mun tarvii jossain käyä niin saa isä antaa pullosta.

25+1
 
Huh mikä päivä... Mun ukki on jo heinäkuun alusta asti ollu sairaalassa erilaisten aivoverenvuotojen ja halvaantumisen takia. Tilanne näytti aluks toivottomalta mutta vakaantu sitten kuitenkin ja ihan hyvin tähän asti meni. Vaikka onhan tää ollu henkisesti aika rankkaa aikaa. Yöllä oli ollu taas jonkinlainen sydänperänen infarkti.... Ei oikein tiedä mitä ajattelis... Alun perin suunniteltiin vähä että ukki tulis meille joulupäivänä ku niin virkee ennen tätä kaikkea oli. Pelottaa ihan et millanen joulu tästä tulee ja mummin jaksaminen huolettaa.... Ei kai voi taas kun elää päivän kerrallaan.. Ei kauheen mukavaa ku on muutenki tunteet niin pinnassa..

Univaikeuksia on ollu ja unet jää muutenkin katkonaisiks. Ku meen nukkumaan, alaselässä alkaa tuntua tosi levottomalta (samalla tavalla ku esikoista odottaessa) ja tuntuu et on koko ajan pakko liikkua ku selässä kihelmöi.

Sit kun pitää epätietosena ohjaajalta ootella kommenttia opparista mut mitään ei kuulu.. Tiiän kyl et niillä kiire ja ite en tän vuoden puolella valmistu, mut tää elämäntilanne kaikenkaikkiaan on sellanen, etä haluaisin saada sen niin pian pois päiväjärjästyksestä ku vaan voin. Tammikuun puolesta välistä on pojan hoitopaikka kokonaan irtisanottu et senkin puoleen.

HeiDiL & Roni 2v4kk ja 26+5
 
elsama - Mä sain äitiyspakkauksen viikossa. Mä ite täytin pelkät paperilomakkeet ja palautin ne virkailijalle Kelan toimistoon. Muista jutuista samassa hakemuksessa ei kyl oo tullut mitään päätöksiä, näkyy vaan listattuna siinä sivupalkissa sähköisessä asiakaspalvelussa.

Imetysliivit: Muakin kiinnostais kuulla kokemuksia, millaiset ja minkä merkkiset olis oikeesti hyvät hankkia.
 
Imetysliivit itse en ainakaan suosittele sellaisia missä on kaarituet taikka pitsiä/saumoja. Itse koin parhaimmiksi triumphin imetysliivit joita saa ihan vaikka prismasta ja hinta tais olla jotain alle 25€. Myöskin carriwelilla on jotain mukavia liivejä. Oon tainnu jopa kirpparilta hyväkuntoisia imetysliivejä raahata kotia. Kaapista taitaa löytyä 5 liivit :D Mulla tuli sitä maitoa jatkuvasti ja oli aina jotkut liivit pesussa että oon nyt varmistanu et vaihtoliivejä on varmasti :)

Kelan äippärahapäätöstä ei vieläkään ole tullu,kk ollu paprut siellä. Alle 2vkoa meni kun pakkausraha oli tilillä. Hain sitä äitiysrahaa varhennettuna niin on enemmän rahaa tehdä vielä viimeisimpiä hankintoja (tärinäsitteri, kantokassi rattaisiin yms.)

Jospa sitä nukkumaan niin jaksaa aamusta taaperon kans lähtä kerhoon muita mammoja/lapsia treffaamaan :)

H&mörrykkä 27+3
 
Tuttipullot Veljen vaimo suositteli sellaisia MAM ilmaventtiilillä varustettuja tuttipulloja
Ainu MAM Baby Bottle tuttipullo / Tuotteet / Etusivu - Ainu
mutta sanoi, että riippuu ihan millainen imijä vauva on,että mitkä sopii. Toiselle lapsella kävi pullo kuin pullo, mutta toiselle ei käynyt muut kuin nuo.

imetysliivit Mä tiedän, että mun tisseille ei mitkään pitsiunelmat varmasti käy, kun ennen raskauttakin jo kutittivat. Oon muutenkin niin vaativa liiveistä, että joudun varmasti kiertään monta kauppaa ennen kuin löydän sitte joskus sopivat.

Eilen illalla oli työpaikan pikkujoulut ja tultiin puolilta öin nukkumaan. Tänään aamulla oli ihan ok olo, mutta töissä alkoi sitten heikottaan ja flunssa iski päälle.
Ajattelin levätä huomisen, jos ei vaikka tarvis ottaa enempää saikkua.
Käpy on muutenkin masussa painellut välillä inhottavasti alaspäin, aivan kuin olisi joku 10 kilon paino alamahassa joka yrittää päästä ulos. Koita siinä sitten kävellä normaalisti.

Kelan päätökset Mulla on tullut jo äitiyspakkaus ja lapsiraha päätökset, mutta äitiys/vanhempainraha päätös tulee vasta tammikuussa, muistaakseni puolessa välissä, kun odottavat vuoden 2010 verojuttuja. Sama on varmasti kaikilla, jotka jäävät vasta 30 pvä ennen laskettua äippälomalle

kävynkantaja:heart:Käpy 26+4
 
Kela - Vanhempainpäivärahahakemukset odottavat vähennysten vahvistusta

En tiiä avaako tota ku en aina oikei hallihe :D
Ja jos hakee äippisrahaa tulojen (ei verotuksen) perusteella ni sithän päätös tulee vasta lähempänä ku tulot katotaan ainaki vuoden loppuun asti.. ja sit aletaan vasta laskee sitä summaa.

Mut aika hyvät on noin kelanki korotukset vuodenvaihteesta ku lapsilisään yli 4e:n korotus! Mä sain viimeks kolmesta yhteensä 1,5e/kk lisää -nyt tulee kuitenki n.15e/kk lisää!!
 
  • Tykkää
Reactions: Minnarun
Noniin, selvispähän toi vanhempainrahahakemuksenkin viivästyminen :)
Joku kyseli äitiyspakkauksesta ja sen kestosta, mulla meni vähän reilu viikko kun laitoin hakemuksen netissä.

Mä ehkä nyt sit kans ihastuin tohon lasiseen tuttipulloon! Tahtoo kans!
Ja sit toinen mihin nyt netissä selaillessani ihastuin ja mikä on nyt sit eka "pakko saada vaikka maksaa ihan liikaa" tuote http://vauvapiste.putteri.fi/datafiles/userfiles/File/Doomoo_Seat.html
Musta tuntuu, että mies puhuu mut tosta pois kyllä :D
Imetysliivit Mä ostin jo yhdet, joissa on ne "tikut" sivuilla, on inhottavat. Sit hennesillä oli halvennuksessa kaarituelliset, ovat kans aika paskat :D Kun haluisin nyt vaan kaarituettomia liivejä, ihan sama onko imetys vaiko eikö! Kaikissa tuppaa olemaan kaarituet ja jos ei ole niin ne on a)pitsiunelmia b)imetysliivejä c) urheiluliivejä. Haluaisin kuitenkin normaalimalliset liivit, ei pitäis olla paljon pyydetty. Toisaalta en kauheesti yli 20e ole valmis maksamaankaan, koska musta tuntuu, että nää daisarit tästä vielä turpoileekin.

Mies tossa eilen herätteli keskustelua sit jo töihin palaamisesta, hän toivois, että jos vaan suinkun vanhempainrahakauden jälkeen tulot olis ees muutaman euron suuremmat kuin menot, niin mä jäisin lapsen kanssa kotiin <3 Ihana ajatus ja jos töihin olis "pakko" mennä, voisin tehdä esim. 1 vuoron viikossa... Katsoo sitten, mutta mä niin rakastan tota miestä!

Nyt sitten orastais pieni flunssa... Keuhkoissa tuntuu hiukan, toivon ettei ylly. Mulla oli aika kierre tossa vuosi kaks sitten keuhkoputkentulehdusten kanssa jotka sit huipentu tosi pahaan keuhkokuumeeseen, niin oon aika arka näiden mun keuhkotuntemusten kanssa.

Tänään olis sit se noin 12h työpäivä kun painetaan kuin pienet siat koko päivä. KivaKiva!

Mariaja & Tyllerö 24+3
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska- ja mesisa
huomenia !! :)

en millään saanu selville et minkä merkkiset nää mun liivit on.. mut nää on älyttömän hyvät päällä. ja venyvät ihan uskomattomiin mittoihin isonevien tissien kanssa sitten synnytysten jälkeen :D tosi mukavat päällä,nukuinkin nää päällä kun esikoista vielä imetin. mulla on kans kaapissa lähemmäs 10 imetysliivit,mut 4 niistä ei voi käyttää noiden tikkujen takia.. ja parit on sellasia pitsiunelmia et ne ärsyttää ihoa.

tuttipulloista en aatellu ostaan yhtään tuttipulloa :D poikakaan ei huolinut ikinä moista ja kaapissa on kuitenkin muutama varalta jos niihin pitää turvautua joskus :)

mullekaan ei oo tullut päätöstä äitiyspäivärahasta !! mennyt jo kuukausi.. ajattlein et tulee nopsaa kun tulee samat rahat kun pojasta,toivottavasti ne nyt ei hylkää sitä. en tosiaan halua tippua minimiäippärahalle !! äitiysavustus tuli jo pari viikkoa sitten tilille. hmm


oon niin väsynyt,tuntuu ettei taas mikään unimäärä riitä ja voisin vaan maata. huh.. mieskin on koko viikonlopun menossa peleissä jne,että en ees sillon saa levättyä.:(


sunniee ja vv 27+2
 
Pööppis
Mulle tuli päätös äippäpakkauksesta viikossa, siitä toinen viikko niin soittivat että onko tark. hakea samalla lapsilisää,kun en ollut ruksinut sitä kohtaa, ja se päätös äippärahasta tuli maanantaina, eli noin kaks viikkoa siitä kun ne lähetin. Täällä vissii ei hirveesti ruuhkia.

Huh mikä väsy taas. Sain sentään 5 tuntia tällä kertaa nukuttua.
Huomnenna neuvola. Ootan taas pelolla valittaako painon noususta :I
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa :) ! En oo pahemmin töiden ja koulun takia kerinny käymää täällä ! ;/ Paljon on asiaa tullu taas :) Mä sain n. viikossa päätöksen äitiysavustuksesta (yllätyin todella, että niin nopeasti tuli) :eek:
Luitteko muuten ku ens kesänä tulee ne "tuunatut" äitiyspakkaukset, kiva ajatus mun mielestä :)
Hei voisko joku fiksumpi kertoo mulle, että mitä kaikkea ekassa lääkäri käynnissä tehdään? :(

Nittta & poitsu 24+2 <3
 
imetysliivit -ostin anttilasta 4v sitten sellasen 2pktn ja ne oli aivan huiput -just sellaset pehmeet -ilman mitään ylimääräsii härpäkkeitä ja makso alta 20e/2kpl..

Pakko vetää näitä mandariineja vaik maha jo ihan täys :/ Työpäivät on siitä hyviä ettei koko ajan tarvi mussuttaa jotain, kotona syö vaikka ei ois nälkäkään :/

Mun eilinen shoppailureissu poikien kaa kutistu siihen et mentiin prismaan -4v etti itelleen legon minkä halus , ostettiin RUOKAA ja sit ku oli sellanen reilu tunti + yli 100e menny ni olinki ihan valmis lähtee kotiin..jotenkin toi mun seura ei aina oo sitä rentouttavinta shoppailu mielessä :D

Oispa taas plaah plaah viikonloppu ku molemmat ollaan yövuorossa pe-la ja la-su.. TAAS!! En ymmärrä kuin huono säkä voi olla ku miehellä öitä joka 3.vkonloppu ja mulla n.joka toinen viikko jotain öitä mut myös arki mahdollisuus ja nyt sit kk:n sisään jo toinen kerta ku ollaan sama viikonloppu. Ahistaa ku noi ipanat joutuu olee niin paljon äitillä :/ Täytys taas soitella sille vuodenvaihteesta et sopisko ku molemmat yllättäen yössä.. 2kk 2kk 2kk 2kk...jaksaa jaksaa jaksaa...

nyt jos kävis kurkkaa joko mun palkkakuitti ois ensimmäisen kerran tossa paikassa työskennellessä osannut saapua pyytämättä kotiin... ja jos on niin onko minulle jopa maksettukin jotain -mies sai eilen jo palkkakuittisa ni sille oli maksettu talvilomarahat jopa yhestä päivästä :D 5pvää meni sit varmaa palkanlaskijoiden virkistysrahastoon...

pikkumökö + pp 25+5
 
Mä oon ihan voimaton, miten voi tehdä kirjoittaminenkin näin vaikeaa?

En oo tosiaan liikkunut kuin autolla 1km työterveyteen, sieltä vieressä sijaitsevaan työpaikkaan ja takas kotiin. Hyvä että jaksan liikuttaa sormia näppäimillä.
No, saanpa ainakin luvan katsoa koko päivän Sandybellejä :D
Meillä oli lapsena melkein kaikki VHS:t kyseisestä piirrossarjasta ja nyt löysin Anttilasta puoleen hintaan DVD boxin :D Oli aivan pakko ostaa.

kävynkantaja:heart:käpy 26+5
 
Mariaja prkl!! :D Ei tuommosia linkkejä tänne, ku mä hullu meen vielä ostaan tuon sitterin! :LOL: Aivan ihana! :heart:

Tuttipulloista Mä ostin neljä kpl Aventin tuttipulloja kaverin suosituksesta :)

Imetysliivejä en omista vielä yhtään, ja aattelinki venyttää niiden ostamista mahdollisimman pitkään.

nittta Lääkäri tekee sisätutkimuksen, eli katsoo kohdunkaulan tilanteen ja meillä myös ultras ja teki painoarvion. Ennen sitä oli perus neuvola käynti omalla terkalla ja siitä sit lääkärille. En tiiä vaihteleeko käytännöt eri paikkakunnilla, mut näin meillä.

Kela Pitäis jaksaa raahautua sinne et sais ne hakemukset vetämään, mut on ollut niin voimaton olo flunssan takia, et en oo jaksanu.

HeiDiL Voimia! Täällä kans mummu niin huonossa kunnossa, että saa nähdä näkeekö joulua :(

Pätkis+ Helmi 26+5
 
Nyt on aika varattu sokerirasitustestiin (14.12). Ei ole vielä näkynyt sokeria virtsassa, mutta neuvolantäti halusi laittaa minut testeihin siitä huolimatta. Minulla, kun on ollut samat testit aikaisemmissakin raskauksissa.

HeidiL: Tiedän tunteen. Minullakin on kovasti nukkumisen kanssa ongelmia. Saan hyvin nukahdettua, mutta hetken päästä jo herään unesta. Tosin viime yö meni muutenkin hetkellisen unen parissa, kun esikoinen on kipeänä. Nosti kovan kuumeen ja piti välillä käydä kurkkimassa, onko herralla kaikki kunnossa. Muutenkin tiedän tuon tunteen tosta opinnäytetyöstä. Itse olen valmistumassa ennen joulua ja tiedän sen stressin mikä siihen kaikkeen liittyy. Toivottavasti sinulla menee kaikki nyt hyvin ja kerkeät valmistua ennen vauvan syntymää.

Mariaja: Mä näin esittelyn tosta domoo sitteristä vauva-lehdessä ja itsekkin ihastuin siihen. Hintahan sillä on aika kiva :D Itse ajattelin hankkivani vauvalle sellaisen keinuvan sitterin, kun kiikkuminen edistää lapsen puheenkehitystä.

Lasiset tuttipullot saa jäädä minulta ihan kokonaan. Minä ajattelin pysyä ihan tavallisissa malleissa. Onhan ne ihania, mutta pelkäisin kokoajan, että ne menis rikki tai niihin tulis säröjä.

Onko muilla muuten ihan yhtäkkiä ilmestynyt kovakin sokerin himo? Minulla tuntuu, että kokoajan pitäisi suuhun laittaa jotain hyvää:ashamed: Tätä ei sitten auta yhtään se, että on joulu tuloillaan ja kaapit täynnä konvehteja. Jospa tää olis ohimenevä kausi. Olihan minulla alussa ihan mieletön tulisen maun kaipuu.. siis kaikki tulinen ruoka maistu älyttömän hyvälle.. jalopenot, chilit ja jne. Nyt ei taas maistu ne.. Painoo ei oo onneksi tullut kuin vajaa 9kg lisää ja ei nyt kamalasti tarvitsisi tullakkaan. Esikoisesta tuli 28kg ja toisesta 22kg.. kummaltakin puolet oli nestettä ja turvotusta. Nyt pelottaa kovasti, et milloin se turvotus ja nestepöhötys alkaa.. :O

Emsku ja masuasukki 25+4 (viikoista ihan sekaisin.. taisin eilen kirjoitella 24+3.. hahaha)
 
KELAN äitiysavustus raha; napsahti tänään tilille, siitä tuli eilen postissa päätös.
Muita päätöskiä ei ole vielä tullut.

Väsymystä ilmassa täälläkin, vois vaan nukkuu, nukkuu ja nukkuu.....
jos vaan vois....

NITTA; mulla lääkäri katsoi sillä ankalla ja kokeili sormin kohdun tilanteen, sf mitta ja sydän äänet... ei muuta + th tutkimukset, nyt on jotenkin alapää arkana eilisen tutkimuksen myötä, en muista et ennen ois ollut näin....???

24+5
 
Voi että, mikä tuolla lapsella on... On niin kiukkuinen ja itkuinen. Hampaita ainakin kaivaa koko ajan, että ehkä ne siellä kiusaa. Toivottavasti ei ole tulossa kipeäksi : / Äsken annoin lääkettä ja nyt toivon, että saisi rauhoituttua päikkäreille.

Imetysliiveistä oli ollut puhetta. Mulla on kahdet Lindexiltä ostetut, mutta enpä niitä viimeksi juuri käyttänyt. Sairaalassa taisin niitä pitää, kun ne olin kassiin pakannut. Liivinsuojiakin olin hankkinut ison paketin, mutta ainuttakaan en tarvinnut. Maitoa ei herunut imetysten välillä ja koko imetyskin oli kuin kanan lento, joten tuolla ne odottelevat josko tällä kertaa niille olisi käyttöä.

ON:
Oksensin taas tänä aamuna. Sappinesteetkin tuli pihalle :x Näköjään mulla on tällaista satunnaista, kerta viikkoon pahoinvointia. Onneksi se paha olo ei jäänyt vellomaan tyon oksentamisen jälkeen, kuten viime viikolla. Jalkapohjat on myös särkeneet ja muutenkin on jotenkin tosi vetämätön ja raihnainen olo. Ihan pienestä tulee jo sellainen olo kuin olisi maratonin juossut...

Mä en ole käynyt vielä edes katsomassa Kelan sivuilta missä mallissa mun papereiden käsittely/päätökset on.

Nittta: Meillä nla lääkärissä taitaa lääkäri katsoa vain kohdunkaulan tilanteen, kuunnella sydänäänet, mitata sf-mitan ja ottaa kantaa jos virtsanäytteessä tai verenpaineissa tms. on jotain häikkää/huomion arvoista. Ennen lääkäriä pitää itse punnita itsensä, mitata verenpaine ja sticksata virtsanäyte. Ultraa ei meillä ole neuvoloissa. Mulla on lääkäri 16.12, joten siellä sitten selviää missä mennään.

Emsku: Mua vaivaa sokerin himo, on kyllä vaivannut jo pitkään ja muutenkin olen aina ollut perso makealle. Joulu ei tosiaan helpota yhtään asiaa ;) Täytyy vaan koittaa kaivaa jostain viimeisetkin itsekurin rippeet, ettei tulisi ihan överisti mässättyä.

Ihanaa, tyttö nukahti. Nyt jos menisi saattamaan joulukortit lähetyskuntoon ja etsimään kaapista jotain lounaaksi kelpaavaa...

Sipsunen & pikkusisko 25+6:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä