Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

Joulunalusiltaa.

Olen välillä käynyt kurkkimassa, mitä teille samaan aikaan odottajille kuuluu, vaikka en ole ryhmään liittynytkään. Aikoinaan kirjoittelin paljon tuonne +35 lapsettomuuspuolelle, mutta sairastelun ja yllätysluomuplussan jälkeen olen pitänyt foorumeissa matalampaa profiilia.

Nyt siis esikoispoika tulossa myöhemmällä iällä, laskettu aika 6.3. ja sairaala NKL. Kaikki mennyt hyvin hillitöntä iskiaskipua ja raskausdiabetesta lukuun ottamatta. Jännittää jo kovasti!!

Halusin oikeastaan vaan tulla toivottamaan hyvää joulua meille tuleville äideille, ja tsemppiä loppusuoralle!

Stella

PS. Olen alkanut kirjoitella näin raskausaikana käsityöblogia, ja laitoin sinne tekstiä ja luetteloa omasta isyyspakkauksesta. Siitä taisi täälläkin olla puhetta. Blogi löytyy osoitteesta: Lankasuora
 
Ihanaa ja lämmintä joulua kaikille teille ja meille kirjoittelijat sekä vauvat masuissa :).

Tämä lähtee tänään vielä ruokaostoksille, tosiaan taitaa olla muutama muukin kaupoilla tänään.
Mutta eiköhän siitä selvitä, niin sitten iltasella alkaa joulun vietto kun mun porukoille suunnistamme!

Eilen tais ollakin 28+0 joten tänään siis 28+1 :)

Satuuu ja Saimi
 
Ja sitten vielä ihan oikeaa asiaa.. =)

Eilen lääkärissä kaikki hyvin. Kiva, kun on sama neuvolalääkäri, kuin esikoisen aikaan reilut 9v sitten. =)

Laittoi mulle lähetteen Kättärille synnytystapa-arvioon, joka ei siis varsinaisesti ole mulle arvio, vaan päätetään sektiopäivä. Sinne sitten joskus n. vkon 37 tietämillä. (ei ollut puhetta, mutta näin muistelisin).
Kohdunsuu 3cm, kiinteä, kiinni. Sykkeet +142, verenpaine ok (120/68) Painoa tullut vain 100g kuukaudessa (JEEE!!), ja hemoglobiini noussut rautalisän ansiosta 106:sta 115:een!! Kohdunpohjan korkeus menee keskikäyrällä, 23cm.

Seuraava käynti sitten tammikuun vika päivä, normineuvola. Siihen vielä 5,5 viikkoa. Eipä tarvi turhan usein käydä.. =( Silloin viikkoja kasassa 31+4.

:xmas: Hyvää ja rauhallista joulua kaikille!!!!! :xmas:

Lomalla nyt olen, joten varmaan tulee pyörittyä täälläkin enemmän. =)

moomin ja pikkuveli 26+1
 
äippisraha "päätös" tullu... tai siis "pyydämme teitä täydentämään tietoja"... mun täytyy nyt lähettää niille paperi jossa lukee että joo-aion hakea myös äitiyspvärahan jälkeen vanhempainrahaa... ja sit kuitenkaan sitä ei ees myönnettäis jos ei toimittais jälkitarkastustodistusta ja siinä vaiheessa joutuu kuitenki olee yhteydes kelaan ni mii ei tajuse!! no sinänsä sama ku ekaan maksupäivään on vielä tovi :D jospa ne siihen mennessä sais päätettyy et maksetaan ihan samaa rahaa ku viime vuonna..

Oli taas vaihteeks niin kehittävä keskustelu ton miehen kaa eilen et voi taivas ärsyttää vieläki -ärsyttää et sen tarvii väittää mulle itsestään selviä asioita ja sit olla ihan hirveen yllättyny et oon "kerranki" oikeessa.. "älä edes yritä ettei tarvi pettyä!!"

seksistä mulla ei ois halujen kaa mitään ongelmaa ja varmaan harrastettais seksiä useemmin jos mä saisin nukkuu enempi mut ku mä oon niin hiton väsyny ni illalla ajattelee et jos nyt käyn vaan nukkuu ni saan nukkuu touhuilujen verran pidempään.. Ehkä hiukan tyhmä ajatusmaailma mut jos tarvii jaksaa herätä 7lta ku pojat herää, touhuta aamu muksujen kaa (kun mies nukkuu), olla n.8h töissä ja sit tapella illalla apinat nukkuu ku mies töissä niin kummasti alkaa miettii et mistä saa lisää uniaikaa ja seksi vaan on yks helppo kohde tinkii.. valitettavasti.

pikkumökö + pp 27+6
 
kävin äkkiseltään kopsaan laren mokkatoffeekakun ohjeet ja nyt ois aika alkaa toimiin et kerkee sit illalla hötkähtää sohvalle. tänään vie tarkotus mennä likan kanssa keskustaan hakeen yks lahja ja ahdistaa jo valmiiks. ei toivettakaan et autolla mentäs kyl julkisilla nyt liikutaan. muuten lahjat pakattu, mut ite tekemät herkut vielä paketoimatta. mut alotetaan ton koiruuden pesusta...

rauhaisaa joulua kaikille!:xmas:
 
Huh, aamulla harjattu koira, imuroitu ja pesty lattiat. Siitä seurauksena tuli selkä ihan pirun kipeeksi, alkoi oksettaa ja supistella. Käytiin tytön kanssa ulkoilemassa ja nyt pääsin vähän lepäämään kun odottelen tytön nukahtamista. Onneksi supparit ja pahaolo hellitti heti kun pääsin lepoasentoon.

Kohta pitäisi vielä paistella joulutorttuja viemisiksi isän luo. Suuntaamme siis sinne iltapäivällä jouluglögille. Huomenna aamulla paistan enää huomiset tortut ja teen yhden kakun illaksi. Muutoin rauhoitumme jo joulun viettoon :heart:

Oikein tunnelmallista ja ihanaa joulua teille kaikille!

Sipsunen & pikkusisko 28+0 PokS
 
Viimeksi muokattu:
Mulla jäänyt taustailuksi tällä puolella menneellä viikolla, enempi pikakommentteja heitellyt sinne fb:n puolelle. Jotenkin on ollut niin väsynyt olo, ettei oo saanut aikaseksi kirjotella. Lueskellut kyllä :)

Eilen olin supertouhukas, kun siivoilin, tein laatikoita ja kakkua ja pesin pyykkiä yms. sinkoilin koko päivän kotosalla.. ja tänään se selkeesti sitten kostautuu. Miehen aamuherätyksen jälkeen ei tullut uni, joten oon kukkunut aamuviidestä asti. Tulipahan tehtyä joulutortut ja paistettua loput laatikot ajoissa. Koirat meinasin pestä ja harjailla, mutta jää kyllä illalle yhteiseksi hommaksi miehen kanssa, jos suinkin ehditään auton tulppien vaihdon ja hoitopöydän noudon lisäksi.

Väkisinkin iski vain nyt sellainen olo, että on paras, jos vaan huilailen. Tänään pitkästä aikaa kuvotuskin vaivaa.. Ei auta syödä eikä olla syömättä. Toivottavasti menee ohi tän päivän mittaan, mä oon valmistautunut syömään huomenna kaikkea ihanaa ja paljon!


Tähän väliin haluan toivottaa itseni ja Ninja-Masupapun puolesta kaikille

AIVAN IHANAA JOULUNAIKAA!!

Vanillac + Ninja-Masupapu 28+0 POKS!!! :heart:
 
Täälläkin tuli eilen siivottua ja luututtua lattiat.. Tänää käytii aamusta kaupassa ja pitää tytön päiväunien jälkeen käydä vielä lähikaupassa kun ei voinu muistaa kaikkee kerralla ostaa..
Tänää onkii sit rauhallisempi päivä kun eilen tuli kuurattua koko talo. Meinasin et jos tänää olis sit tuon meijän kisun vuoro päästä joulupesuun. :) onneks tuo kisu ei oo kovin hankala pestävä vaan kiltisti on tyytyny kohtaloonsa ja nököttäny lavuaarissa surkeena. :D

Eilen oli kauheen ahistava olo koko päivän ja tuntu kauheen raskaalle hengittää ihan kun joku olis painanu tuolla sisällä keuhkoja tai jotain. Oliskohan juniori ollu jotenkin hassussa asennossa masussa ja painanu siellä. Yön aikana oli sit löytäny varmaa paremman asennon kun nyt on ollu taas ihan hyvä olla ja hengittää. :)

Hyvää Joulua kaikille!

Näyttää sille et täällä saatiin jouluks ohut kerros lunta tuomaan vähän joulutunnelmaa. Sen verran pakkasta luvannu et ei varmaan viikonlopun aikana sula pois.. :)

Milla3 ja juniori 27+3
 
Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille!

:xmas:

Huomenna myö sit poksutaan! :heart: Ja RV30. alkakoon!! :heart: Tänään teen vielä viimeisimmät joulutortut, siivoilut, ja joululahjat, ja sitten illalla mies, kun tulee töistä, paistaa kinkun ja koristellaan yhdessä kuusimus ja jännitetään saako kissat sen nurin! :heart:

:xmas:

Eilen itkin melkein koko ajan, ja siis kunhan vaan itkin. :D Ei ollut oikein mitään syytä, mutta tuli siinä kaikki ilot itkettyä ja nyt ei enää sit itketäkään. =)

:xmas:

Joulun jälkeen taas,

Hopea ja Alien 28+6
 
Laitoin Kelaan hakemuksen 22.11. eikä äitiyspakkausta ole vieläkään tullut. Kelan sivuille on sentään lopulta tullut ilmoitus, että sellainen minulle myönnetään, mutta saapa nähdä koska sen oikeasti saan. Miten voikaan olla näin erilaiset käsittelyajat eri paikoissa, kun on kuitenkin sama "firma" kyseessä.

No, tänne kuuluu muuten ihan hyvää. Raskausdiabetes arvot näyttää suhtkoht hyviltä, kun vaan syön oikein. Aamiaista pitää vielä hieman kehittää enemmän proteiinisuuntaan. Mun normaali mehu + hedelmä ei tee yhtään hyvää.

Jouluna aion kuitenkin syödä kaikki normaalit jouluruuat :p. Ehkä ne suklaat ja vihreät kuulat jää vähemmälle... yhyy.

Ja huomenna poksuu 29+0!

Hyvää joulua kaikille!
 
Ihanaa joulua!

Pääosin unohdan kaikki sokeriarvot, hiukan toki himmailen :) Perunalaatikot uunissa, sit olis kaikki hommat tehty ja matka kohti anoppilaa voi alkaa.
4 päivää vapaata <3
Olin eilen iltavuorossa, sain asiakkaat ulos puolen yön tienoilla, laitoin joululauluja koko ravintolan kaikumaan ja istuin yksin pimeässä ravintolassa niitä fiilistellen. Sanoinkuvaamattoman ihana fiilis tuli, siitä alkoi mun joulu <3

Näihin tunnelmiiin

Mariaja & Tyllerö 26+5 <3 (tyllerö fiilistelee kans joulua, esim. pipareita leipoessa pistää kyllä niin potkien pöytää että!)
 
Ilmoittaudun maalisryhmään mukaan, ikää tuli joulukuussa 37 v. ja esikoista "vasta" odotellaan. Rakenneultrassa lokakuussa poikalupaus. Laskettu aika on 1.3., eli raskausviikolla 31 mennään. :) Äitiysloman alkuun on vielä kuukausi aikaa ja raskaus on sujunut suuremmitta (noh, onhan niitä, mut ei elämää kovasti hankaloittavia :D) vaivoitta.

Tanya74 & pikku "Lenni Lokinpoikanen" 30+3
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja Hopea
Mä laitoin Kelalle hakemuksen 9.12 ja äippälaatikko hain postista 21.12,eli täällä kyllä tosi nopeaa toimintaa.

huh, täällä käyty syömässä eilen ja tänään navat täyteen ja lahjoja paljon jaeltu. :) Nyt hetkeks lepäämään kun Nikokin meni päiväunille ja sitten viel pitäs äiteen luo lähtee käymään. :)

Chevanne 26+1
 

Yhteistyössä