Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Kinalle paljon voimia. Suru on varmasti sanoinkuvaamatonta..

Sipsunen, mulla on kans koko ajan janontunne!! Sit kun on lasi edessä, niin hörppään pari kulausta ja siinä se. Tosin ei ruokakaan vielä kunnolla maistu, ananasmehua juon paljon (ja sehän ilmeisesti poistaa nesteitä, ei hyvä..).

Supistelusta, milloin pitäs lähtee käymään näytillä? Mua supistelee monesti yöllä, kipeitä supistuksia siis, tänä aamuna oli ihan maha hellänä yön jäljiltä (5 kertaa heräsin supistukseen). Päivällä ei oo onneks supistellut. Ens viikon to ois lääkäri, ehkä ootan sinne asti.

Tavaroista, mä ostin esikoiselle kaikki uutena ja saman menee nyt kakkoselle (ja toivottavasti joskus kolmoselle). Hoitopöytä ja pinnasänky saatiin käytettyinä viimeks. Kaksosvaunuja oon tosin nyt ajatellut, Saksasta aion tilata. Esikoisen vaunut jää näillä näkyminen parveke/mökkivaunuiksi. Mä en oikein ikinä oo ollut kirpparityyppiä, satsaan ennemmin laatuun ja ostan vähemmän. Oon kyllä ylipäätänsä kertakäyttökulutusta vastaan, suosin luomua ja esim. pitkää imetystä. Esikoiselle oon kyllä ostanut esim. "merkki"ulkovaatteet, ollaan paljon ulkona ja kun meillä itselläkin on hyvät/laadukkaat vaatteet, niin haluan että lapsellakin on. Ja sitä paitsi tykkään tosi paljon POP'in vaatteista! :)

Oli ollut puhetta myös itsensä laittamisesta, ennen meikkasin kauppaankin, nykyään vaan töihin, viikonloppuna en yleensä viiti meikata. Vaatteet on kyllä tiptop, niissäkin ostan itselleni laadukasta vähemmän. En hirveesti jaksa ylipäätänsä kaupoissa kierrellä, nettishoppailija olen.

Mikähän auttas yöheräilyyn?? Herään joka yö 3-5 kertaa ja jos töissä on jotain keskeneräisiä juttuja, rupeen miettii niitä, eikä uni enää tule.. Onko esim. jotain teetä mitä vois juoda?

Ihan kun tuntus liikkeitä just nyt (kun istun vähän etukenossa)!!

Viola ja pikkuinen rv 18+4 (onko tää nyt sitten 5. raskauskuukausi..)
 
  • Tykkää
Reactions: Kina
Te olette keskustelleet noista hankinnoista, niin sellainen pisti muutamassa kirjoituksessa silmään, että "ostamme uudet vaunut, koska toivomme aika pian sisaruksia". No, tähän ihan sellainen käytännön kommentti, että jos aikeissa on tehdä sisaruksia melko pian, ne uudet vaunut ei toisen kohdalla enää auta, koska sitten tarvitsee tuplat ;) Mutta siis ihan vaan pieni huomio.

Mulla oli tänään neuvola, ja kävinkin ekaa kertaa tossa mun omassa neuvolassa. Se eka käynti oli kesällä tuolla toisella terveysasemalla kun oma oli silloin kiinni. Tosiaan hassua että tää oli vasta toinen neuvolakäynti tässä raskaudessa! Kovin paljoa siellä ei tehtykään, punnittiin ja todettiin että painon muutos on ollut 300g/viikko eli normaali. Yhteensä mulle on tullut jo 5kg raskauden alusta, mutta samapa tuo, paljon enemmän on vielä tulossa! :LOL: Mulle tulee aina n.20kg, vähän yli tai alle. Ja kyllä ne sitten lähtee, kun viitsii vähän tehdä asialle jotain, ja imettää :) Verenpaine oli 115/73 eli ihan hyvä. Vauvan sydänäänetkin kuului, eli sain huokaista helpotuksesta! Syke oli 150. Ainiin, ja kävi ilmi että mulla onkin la 10.3, eikä 11.3 niinkuin olen kokoajan luullut, heh. Seuraavaksi onkin sitten rakenneultra, ja se on 25.10.

Terkuin Lyytinen 17+6
 
Pööppis
Janotus on täälläkin melkoinen. Tulee vähän väliä tarve käppäillä hanalle juomaan lasi tai pari ja mullakin on öisin tuoppi vettä yöpöydällä,joka on aina aamulla juotu tyhjäks.


Hankinnoista vaikuttais sille että vaatteita lukuunottamatta en tuu ostaan mitään uutena, ei vaan ole vara. Säästöjä ei ole ollenkaan ja menojen jälkeen jää ehkä satanen/kk käyttörahaa. Mutta en usko että sitä vauvaa haittaa käytetty sänky, turvakaukalo, syöttötuoli etc....
Pääasia että rakkautta piisaa enemmän kuin rahaa :)


Huh mikä väsy iski ihan yhen äkin. Tuli tos päivä touhuiltuakin taas ihan kiitettävästi,et ekan kerran tänään istun nyt.
Ja taas jano....eikun juomaan
 
Kina :hug:

Kengumamma Me saadaan melkein kaikki sukulaisilta, eipä tarvi onneks paljon ostaa. Ja mitä tarvii, ostetaan käytettynä. Rahaa on just sopivasti, paitsi sit sillon, kun tarvis jotain isoa ostaa. Ostettiin vuosi sitten 50-luvun talo, tarkoituksena rempata vanhaa kunnioittaen, niin tähänhän se kaikki ylimääräinen meneekin :D Eikä sun tarvitse anteeksi pyydellä tommosia kysymyksiä, mun mielestä ainakin hyvä herättää keskustelu asiasta, ettei tuu alemmuuskomplekseja :)

Mulla on sijoitusasunto, joka ajateltiin myydä keväällä, että saadaan rahaa talon kattoremppaan. Tajusin just, että ne myyntiaikeet osuu sitten just siihe, kun meillä on juuri syntynyt/syntymässä oleva vauva! Pitää ilmeisesti hiukan suunnitella kuviota uusiks... (ja vaikka toi sijoitusasunto nyt kuulostaa siltä, että meillä olis paljonkin rahaa, niin ei se niin ole. Se on mun ja mun exän asunto, joka jäi mulle, enkä saanut sitä eron jälkeen myytyä niin laitoin vuokralle)

Sonsku Ihana sänky! Mä just eilen pistin ompelukoneen tilaukseen, edellinen hajos muutama vuosi sitten, enkä ole saanut aikaiseks. Nyt on sit "pakko" kun haluan tehdä vauvalle kaikkee :)

Jendde Mulla on ainainen jano! Aamullakin ihan kuin krapula olis, kun suuta kuivaa niin. Ja vaikka miten juo, jano ei lähde.

Mariaja & Tyyppi 15+4
 
supistuksista: niitä voi tulla tihenevästi näin puolivälin paikkeilla. näytille ei tarvii mennä ellei oikeesti oo niin kipeitä että ittee alkaa pelottaa. mulla oli viime raskaudessa ja sen takia jäin töistä pois jo puolenvälin aikoihin. yöllä kohtu supistelee herkemmin koska lapsikin kasvaa hurjaa vauhtia :) eli oottele Viola ihan rauhassa sinne torstain lääkäriiN :) myös tulehdukset,kuten hiiva voi sitten aiheuttaa suppareita !

sunniee ja vilperi 18+3
 
tavaroiden ostelu Mä ostan käytettynä tavaraa/vaatteita ja ei ois mikään ongelma ostaa vaunujakaan käytettynä -mutta, olen myös aika tarkka siitä että ne vastaa mun vaatimuksia ja on meille just hyvät, ja tosi vähän on tuplia käytettynä tai sit niistä pyydetään samaa kun uusista..

Onneks ois nyt yöt ohi -oon nukkunu niin huonosti joka päivä ja tänään oli ihan pohjat ku tuntuu ettei oo nukkunu ollenkaan :/ No onneks tulee kaveri piristää arkee ja toi yks lahna lähtee viel töihin ni saadaan jutella ihan rauhassa :p Meinasin tänään lähtee kattelee toppatakkii sokokselta(sais alet 15%+15%) mut en sit jaksanu nousta ajoissa eikä oikein tässä väsymystilassa motivoi lähtee tän orkesterin kaa mihinkään.

itsestään huolehtimisesta Töihin meikkaan ja hiukset pakko olla kiinni -yleensä ponnarilla. Ja sit jos lähetään johonki ni sit voin vähä laittautuu -mut ei oo ongelma mennä kauppaan ilman meikkii :)

Pitäs alkaa soittelee työhöntulotarkastus aikaa ja sit pitäs palkkakuittii metsästää ku ei voinu sekään tulla automaattisesti -prkl! Mut ehkä siirrän tän maanantaihin -ei nyt jaksa..
 
Maruli: Nestetys on hyvä konsti suppareihin. Sairaalassakin ensimmäinen toimenpide on aina nesteyttää ja PALJON! Jos reilusta juomisesta ja levosta huolimatta olo on pinkeä niin mars neuvolaan/lääkärille. Voi olla pissatulehdus, emätintulehdus tms joka kiusii ja aiheuttaa suppareita. Eli kyllä näilläkin viikoilla kannataa epämukavista suppareista jo huolestua sillä niihin voi tosiaan löytyä ihan syykin.

Itsehän hakeuduin eilen samaisesta syystä äitipolin päivystykseen ja bakteeri vaginoosi + streptokokki sielä aiheutti tukalaa oloa. Mulla tosin on ne tukilangat nyt tuolla värkissä ja se altistaa tulehduksille. Eli lepoa ja nesteytystä ja jos ei helpota niin sitten lääkäriin.

Mä en oikeesti ole ihan niin hirveän kätevä käsistäni =) Ommella osaan jotekuten kunhan työnjälkeä ei kukaan tule arvostelemaan ;) Kutoa ja virkata osaan tyyliin isöäidinneliöt ja lapaset. Sukkienteon olen luvannut opetella tämän raskauden aikana ja yksi tekele tuolla puikoilla on viikko tolkulla jo ollutkin... se kantapää useampaan kertaan tehtynä ja purettuna.
 
Kiitokset kaikille :heart:
Vaikka tää onkin vaan keskustelupalsta niin kyllä silti tulee parempi mieli kun tätä lukee, varsinkin kun huomaa että moni muukin on selvinnyt..

Päivä kerrallaan... hetki kerrallaan ja fiilis kerrallaan..

Kina ja Paapu rv 18+2 (Paapo muuttui Paapuksi kun on tyttö-olo)

ps. Aamuisin kun herää niin muhkura on aina jommalla kummalla puolella vatsaa, tänään oli ihan vasemmalla, jännä tunne. Joitain liikkeitä tuntunut välillä ja se auttaa jaksamaan.

Niin ja ultra 28.10 Ja mä olen 30v
 
Viimeksi muokattu:
Kina ja kaikki muut, jotka ovat menettäneet läheisiä Voimia! :hug:

-----------------------------------------------------------------------------
POKS POKS POKS POKS POKS POKS ja POKS ja RV20 käynnissä!!


Jano on täälläkin aivan kauhee! Miksi?

Liikkeet Tuntuuko teidän vauvojen liikkeet niinkun IHAN SELVINÄ? Mulla edelleen tuollasia "olikohan tuo potku" -potkuja.. :(

Hajut alapäässä tuntuu vähän vaivaavn täälläkin mut mitään kutinaa tms. ei oo.. Ja valkkaria tulee!

Käsityöt ei mun juttu :)

Tavaroiden ostelu Tykkään ja paljon kalliista, mutta kaikki perheen käytetyt vaatteet ovat tulossa vauvalle käyttöön eli ei haittaa vaikka kaikki ei niin kallista olekkaan. Voin käyttää lapsellani muitakin kun polarn. o pyretin vaatteita :LOL:

Työt Nyt olen ONNEKSI saanut edes viikoksi lisää töitä. Jokainen tehty työpäivä onneksi auttaa äippärahaan..

Nyt lähdetään hakemaan meidän uus lipasto liikkeestä ja jatketaan eilen alotettua olkkariremppaa :) Täällä KAUHEA syysmyrsky!

POKS kn&mauri 19+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Halauksia kaikille tarvitseville!!

Hiiva edelleen jatkuu, nyt viikon verran hoidot siihen...argg, inhaa

Meilläkin Edget olleet, on hyvät, kerettiiin myymään ne pois, mutta se ei haittaa, koska tuplat tulee ajankohtaseks.

Uä kanssa 3.11
16+6
 


Kina:se näissä ryhmissä on parasta kun tukea saa kun tarvitsee ja voi avautua silloin kun haluaa.

RAHASTA: voi miten ihana olisi jos sitä olisi silleen reilummin...sitä voisi olla jos muutaman valinnan olisin tehny toisin mutta kaikkea meillä on mitä tarvitaan ja juuri sitä kalleinta rakkautta :heart:

Pari päivää etten oo syöny vatsalääkkeitäni ja just nyt iski aivan karmea närästys. Ajattelin etten nyt söis joka päivä et ne riittäis seuraavaan lääkäri käyntiin mut ei tälä menolla riitä...ei mitään hajua missä se resepti ois.

Sonsku: hyvä vinkki suppareihin en koskaan ole kuullutkaan.

Liikkeet: ei vieläkään säännöllistä niiden tunteminen... välillä iskee se pelko ja sitten kohta oon niin raskaana kun pikkunen monottaa ja äiti hehkuu :)

Käsityöt: pitäisi ommella muutamia verhoja ja sitten neuloa pikkuiselle jotain miulla anoppi,äiti, ja mummo jotka joka vuosi hukuttavat meidät villasukkiin joten itse ei paljon tarvitse neuloa ja on ne vaan niin paljon taitavampia...


Haaveileeko teistä jo joku esim. ristiäisistä ym. ? mie oon muutamaan kertaan ajatellu jo vähän mitä tarjottaisiin minkälaisen tunnelman haluaisin jne.

Viikonloppua ja mammatoverini muistakaa levätä ja nauttia :)
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska- ja Hopea
Nopeesti vaan, et Edget duo combit sport rungolla varattu ja ens viikolla hakemaan ne =) Saatiin melkein 200 € alennusta ku otettiin tän vuoden poistuvalla kuosilla!

Ja sen verran vielä tuohon "tuhlailu" keskusteluun, että monesti tullut ostettua jotain halpaa että muka säästää, ja se onkin ollu laadultaan ihan paskaa ja joutunut ostaan lyhyen ajan sisällä uuden. Monesti kuullut sellaisen sanonnan että köyhällä ei ole varaa halpaan. Käytettynähän tietenki saa laatua halvemmalla, mutta esikoinen kyseessä niin haluttiin uudet vaunut.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen ja -ruska-
Tavaroista Meille taitaa näillä näkymin ainoastaan rattaat ja sitteri tulla uutena. Mä oon sitä mieltä, että rattaiden tulee olla mieluiset ja luotettavalta henkilöltä ostetut. Siksi en uskalla käyttää huuto.nettiä yms. sivustoja, kun tahdon nähdä ne ennen kuin ostan. Ollaan päätetty toivoa joululahjaksi pelkästään rattaat. Tulee kuitenkin samanhintaiseksi, kun ostavat porukalla, kuin että kaikki ostais jotain pientä. Siis, jos ei keneltäkään tutuntutulta saa ostettua käytettynä. Jokainen ostakoot mitä haluaa, kunhan on itse siihen tyytyväinen :D

Hienoa kun osaatte tehdä jotain langoista :) Mä vasta opettelen ompelemaan suoraan ompelukoneella ja sekin on mulle toisinaan kamalan vaikeeta.

Ahistukseni syy :Mä käyn töissä, mies opiskelee. Vanhasta asunnosta jäi liikaa lainaa ja nykyisen vuokra on kamala, mutta asunto ihana. Ahistaa jo valmiiksi, että miten me oikein tullaan toimeen lapsen kanssa kun vuokrakin on iso ja halvempaa saman tasoista ei löydä. Yritin tästä keskustella miehen kanssa, mutta hän vaan sanoi että voivoi, ei ole hänen vikansa. Eipä tässä siis auta kuin syyttää itseään ja masentua valmiiksi tulevasta.. Asumiskustannukset kun tulee lainan kanssa olemaan n. 1000 euroa kuussa ja siihen vielä autonvakuutukset ja verot, kun ilman autoa ei voi olla lapsen kanssa. Alkaa tuntemaan itsensä taas niin idiootiksi ja epäonnistujaksi kaikessa. Mies on tosiaan tuhlari. Ei katso hintaa jos haluaa ostaa itselleen jonkin vaatteen. Sitte jos ei ole rahaa, niin mäkättää mulle kun sitä ei ole. Ja ei ymmärrä kun mä mäkätän sen yli 100 euron vaateostoksista. ja sitten mäkättää siitä, jos mä syön vaikka leipää enemmän kuin 2 siivua.

Muutenkin nämä päätökset mitkä tähän tilanteeseen on johtaneet, ovat minun tekemiä, kun mies ei osaa ikinä mitään päättää, joten minähän se paska olen.

Jos jotain positiivista koittaa etsiä, tykkään tällaisesta syysilmasta kun sataa ja tuulee. Itkin kotimatkan ja kotiin tullessa, mutta koira koitti parhaansa mukaan lohduttaa läheisyydellään ja pesi mun kyyneleitä pois.

hepuhi:heart:käpy(?) 17+6
 
Kina: Muistan tuon tunteen. Itse koin suunnatonta helpotusta, kun äitini vihdoin pääsi tuskistaan ja sai rauhan. Hautajaisten jälkeen pystyin aloittamaan surutyön ja pikkuhiljaa alkoi näkymään niitä elämän valopilkkujakin. Voimia sinulle ja kuten Sonskukin sanoi, muista pitää itsestäsikin huolta!

Sipsunen & SV 17+0:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kina
Kinalle en osaa muuta sanoa, kuin että hurjasti jaksamisia sinne ! :(

Oma ulkoinen olemus: Mie oon niin turhamainen, kuin olla ja voi :wave:
Meikkaan päivittäin(luomiväreistä lähtien oltava kaikki), suoristan hiukset, käytän
hiuksissa ainoastaan kampaamo-tuotteita, tykkään kivoista vaatteista+kengistä,
ja tosiaan ihoa rasvailen huolella. Miust on ihanaa pitää itestää huolta ! :)

cherrrye ja muwu 17+6, huomenna pÅksuu !! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Cherrye: Täällä toinen samanlainen. Vaikkakin en kuole jos menen kauppaan täysin meikittä ja/tai tukka harottavana, mutta olo ei ole kiva. Silmiä en ole meikannut nyt oksentelun aikana ellei olla oltu menossa esim. ravintolaan tai kyläilemään, kun meikit on useamman kerran olleet sitten pitkin poskia ykän jälkeen.
 
hepuhi Vähä samanlaisii mietteitä ollu viime aikoina -et lähinnä miten pärjätään ku tulee yks suu lisää ruokittavaks ku toi ton miehen asenne rahaan on vähä mitä on... kesän ajan maksettiin pienempää lainaa et saadaan vähä säästöön rahaa, lainat lähtee miehen tililtä joten hän oli se joka asiasta "hyöty", tai siis hän oli se jonka piti laittaa sitä säästöön.. no, mä oon laittanu mun tilistä joka kuukaus säästötilille, vaikka periaatteessa en ylimäärästä oo saanukkaan -mut sit taas mies ei(2x kesän aikaan.) Se on vaan lahjakkaasti pistäny menee kaiken mitä on tullukin, sit makso yks pvä pari laskuu (yht.joku vajaa 100e) ja vetoo siihen et "kuule mun rahat meni niihin!" kyl varmaan joo, mun tunti palkka pienempi, maksan kk:ssa maiän laskut, laitan säästöön pari sataa ja silti mä oon se jolla on rahaa viel ostaa ruokaa tai bensaa.. Mut tässä jokseenkin huomaa sen et mä oon tottunu aina tulee toimeen omillani -porukat kyllä auttais jos tarvisin mut en oo koskaan tottunu pyytää rahaa, en edes teininä koskaan pyytäny.Jos ei oo rahaa ni sit en osta mitään ylimäärästä! Ja sit taas mies on tottunu siihen mamma betalar... tai ylipäätänsäkin äiti hoitaa kaiken.. Nyt vaan ku noi äidin säännölliset kk-elatukset on loppunu (äiti luulee et poika pärjää..) ni on vähä vaikee sopeutuu aikuisten elämään...


huomenna poksuu!! :) ja töissä taas koko viikonloppu..
 
Kinalle paljon voimia. Oma isäni kuoli myös viime maaliskuussa..elämä jatkuu :hug:
Oon nyt niin laiska etten jaksa kirjotella, pitkä päivä takana. Hengessä ollaan mukana. :) Myrskyisää viikonloppua kaikille!
itähki,coco 17+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kina
Pööppis
Oon täs alamaissa ollu tän illan. Tekee varmaan tää keli ja ikävä :( Itkettää.


mut jtn hyvääkin. Huusin huudosta tänään mammavaatteita, jatkoja housuihin ja masutuubeja 40 eurolla, pitäs ens viikolla tulla paketit ja toivon et ne ois käyttökelpoisia.

Nyt pitää lähtee peiton alle. olkkari täynnä tuikkuja, kaunista. Ja ulkona tuulee, jotenkin ois niin romanttista,kun ois kainalossa joku.
 
Heissan taas!

Meille ostetaan vaunut käytettynä kun rahaa ei tosiaan ole mihinkään kalliiseen nyt, laskuja on aivan liikaa ja molempien palkat tosi huonot. Haluaisin kuitenkin laadukkaat vaunut (käytettynä) jotta niiden käyttö on mukavaa ja sujuvaa. Minua miellyttää Teutoniat ja luultavasti niihin päädytäänkin. Emmaljunga on toinen vaihtoehto.
Samoin pinnasänky hankitaan varmasti käytettynä, niitä kun näkee myynnissä halvalla aivan uudenveroisina. Turvakaukalo on semmonen jonka haluaisin uutena. Sitä on sitten turha mahdollisen kolarin tultua itkeskellä että ei tiedetty ettei käytettynä hankittu kaukalo ollukaan kunnossa. Myöskään vakuutus ei mahda olla voimassa.. Eli kaukalo uutena sillä siinä on sentään vauvan henkikulta kyseessä. Vaunut ja sänky, sitteri yms menee ihan hyvin käytettynäkin eikä vähennä turvallisuutta ollenkaan.

Kuulin tänään ihanan uutisen. Hyvä ystäväni on nyt myös raskaana, ihan alussa vielä, viikolla 5 vasta *hihhii*. Mukavaa odottaa yhdessä, mikäli kaikki menee hyvin, hänelle syntyy vauveli sitten kesäkuussa.. :)

Tänään uskaltauduin töissä taas yhdelle työkaverille kertomaan. Oli niin ilonen ja halasikin.
Nyt tuo anoppikin on muutamassa puhelussaan mun miehelle kyselly mun vointia ja lähetelly terveisiä yms, alkaisko heltyä vauva-ajatukselle. Oli luvannu 100e antaa vaunuihinkin rahaa..
Muutamat kaverit kans nyt jo tietää mut ei kovinkaan monelle olla vielä kerrottu. Pikkuhiljaa sitten jos/kun tulee puheeksi niin kerrotaan. En tosiaan vielä halua esim facebookissa julistaa tätä uutista mutta ehkäpä joskus puolivälin jälkeen kun rakenneultrassa on käyty ja kuvat saatu ja tieto että lapsi on terve. Jos sitä sitten uskaltais!

Kinalle paljon voimia ja halauksia, niitä varmasti tulet tarviimaan. Oot myös minun mielessä vaikken sua henk.koht. tunnekaan :hug:

Seksiä meillä ei juuri harrasteta edelleenkään. Kummaltakin tuntuu olevan halut aika jäässä eikä kyllä mua haittaa ollenkaan tämmönen pikkutauko asiassa. Joten ei asentoja ei sitten mitään meillä :D Mies tuossa sanokin että onhan se muna jo hoitanu hommansa että eihän sitä nyt enää tarvii käytelläkään..

Mulla on edelleen tosi himo maustettuun vissyveteen ja tässä viikon parin ajan ollu jokailtainen syöminen jääkaapissa kylmennetyt tummat viinirypäleet. On muuten älyttömän hyviä. Myös kevytmetvurstia voisin syödä ihan paketitolkulla.

Tässä voisin vaikka poksahtaakin. Ihanaa, puoliväli lähenee!! :)

Jadeza + rakkain ruipeloni 17+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kina

Yhteistyössä