Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Kivaa lauantaita kaikille! Ollaan vanhempieni luona käymässä toisessa kaupungissa ja käytiin äidin kanssa lastentarvikekirppiksellä. Löysin parillakympillä aika monta bodya, parit puolipotkarit ja yhdet ihanat velourpöksyt. Olisihan siellä ollut ihan törkeästi tosi nättejä vauvanvaatteita, mutta ajttelin, että ennätän niitä käydä katsomassa vielä moneen otteeseen ennen vauvan syntymää. :) Ostin aika neutraaleja sävyjä, jotenkin ne miellyttävät silmääni paremmin kuin tosi kirkkaan väriset. Nättiä oliivinvihreää tarttui myös mukaan ja vähän vaaleansinistä.

Kiva muuten, että otitte esille tuon vauvanvaatteiden koon, koska ihan samaa mietiskelin itse tänään! Kiva lukea kokeneempien käytännössä havaittuja kokemuksia. Äiti nyt osasi useamman lapsen kokemuksellaan vinkata samaa kuin tekin, ettei kamalasti kannata noita ihan pieniä vaatteita ostaa. Minusta vähän näyttikin siltä, että enemmän tuolla kirpparillakin oli sellaisesta 60-62 sentin vaatteista eteenpäin. Äiti tosin kertoi, että kun itse synnyin aikanaan pikkuruisena keskosena, olin aika koominen näky kun melkein hukuin kaikkiin vaatteisiin, kun keskosten vaatteita ei silloin vielä samalla lailla ollut kuin nykyään. :)

Jotenkin nyt tuon ultran myötä sain vähän lisää luottamusta siihen, etten koko ajan vain pelkäisi pahinta, vaan uskaltaisin jopa nauttia tästä odotuksesta. Meinaa tulla ihan sellainen tunne, että tämä raskaus ehtii kohta jo edetä maaliskuulle ja vasta sitten tulee sellainen tunne, että todella sisäistän sen, että meille on ihan oikeasti tulossa ihana pikkuinen poikavauva. Mutta luin juttua lehdestä entisestä tangokuningattaresta Johanna Pakosesta, joka nyt odottaa uutta vauvaa, mutta jonka kaksospojat menehtyivät ennenaikaisesti viime vuonna. Yritän olla ajattelematta tuollaisia, mutta varmaan vähän stressaan silti kunnes ollaan sellaisilla "turvallisilla" viikoilla.

Makean himo on muuten täälläkin. :) Olen ihan aina ollut enemmän makean kuin suolaisen perään. En oikein välitä ollenkaan hampurilaisista, sipseistä yms. (siis ikinä), mutta melkein mikään ei ole mulle liian makeaa. Tosin nyt raskausaikana on alkanut tehdä erityisesti suklaata mieli (Maraboun mintturkokantti on ihan taivas!). Arvatkaa vaan, mitä käy muutenkin jouluhullulle, kun näihin aikoihin kauppoihin alkaa ilmestyä joulusuklaita... on siinä itsekurissa pitelemistä. :)

Piti muuten sanomani, että siinä ultratessa se kätilö sanoi, että koska tuo istukka on mulla etuseinämässä, niin sikiön liikkeet tuntuvat siksi tavallista heikommin. Kun istukka toimii siinä edessä vähän kuin vaimentavana patjana. Nyt kun olen mietiskellyt asiaa, niin en kyllä tunne liikkeitä kuin aika vähän päivittäin, yleensä iltaisin. Dopplerilla niitä kyllä kuuluu, mutta en tunne niitä hirveän vahvasti. Tästäkin varmaan saan kehitettyä itselleni aikamoisen neuroosin vielä... oliko kenelläkään muulla samanlaista havaintoa tai jo tässä vaiheessa tietoa istukan sijainnista omalla kohdallaan?

Vaniljarinkeli ja hajuherne 19+6 :heart:
 
Pööppis
Hitsi kun ei oo kerenny tääl käymään, enkä kerenny nytkään lukea kuin ton edellisen sivun. Toivottavasti kaikille kuuluu hyvää!


Itellä oli tortai aika karmee pvä. Alotin siis ma neukkutädin kehotuksesta käyttämään vi-siblinvalmistetta tähän raskausajan ummetuksen hoitoon.
No to aamupväl puhelimessa ollessani otin sen raeannoksen pieneen määrään jugurttia,kun se jukurtti just loppu kesken. No en siinä puhelimessa sitten muistanu juoda vettä päälle.
Sit lähin koiran kanssa suolle karpaloita kerää, siellä ehin olee reilun puol tuntii kun tuli tosi paha olo, ja itekseen mietin,et pitääkö täältä nyt pois lähtee. sen jälkeen alkoi sattuu mahaan ihan törkeenä, tohon lonkkaluun yläpään kohtaan vasemmalle alamahaan. Se kipu yltyi niin kovaks,et hädin tuskin pääsin autolle kävelee,piti koira laittaa hihnaan et vetää minnuu.
Oli muuten tuskanen ajomatka kotiin. No ei siin sit kyenny muuta ku heittää vaatteet ja pötkölleen sänkyyn ja tuskan hiki virtas,olin ihan märkä ja koski niin lujaa et se säteili selkään ja nilkkoihin asti. Paikallistin kivun tasan kanan munan kokoselle alueelle tossa sivussa ja kun vauva liikkui, siis liikkeet tuntui,niin tiesin sen olevan elossa. Päättelin et sen täytyy olla suolessa sen kivun. Voi hyvän tähen ette tiiäkkään miten kova se kipu oli, mietin siinä 20mi9n et soitanko itelleni ambulanssin. noh, sit kun olin sen 20-30 min täysin liikkumatta selälläni maannu, kipu alkoi hävitä ja varovasti nousin, ja menin vettä juomaan, sit mulle välähti et ei kai se visiblin möykky tehny tukosta. Tos jalkeilla olin 15 min ja join suurin piirtein litran vettä kun kipu tuli taas,no eikun sänkyyn. tätä sit jatku 4 tuntia,mut kun tuntisn sen kivun tai möntin liikkuvan hitaasti eteenpäin,et sit tullu päivystykseen lähteneeks,varsinki kun tiesin ettei ne siel päivystysaikaan ultraa kuitenkaan, tai pysty hirveenä tekee,kun oon raskaana, joten riskillä jin kotiin ja voitte uskoo ilta ysiltä mikä helpotuksen itku kun kakka tuli ja kivut oli poissa ja perjantaina ei oo mun olo ollu noin hyvä varmaan vuosiin :) :) :)
Ja nyt on muuten vauva liikkunu paljon :heart:
Tänä aamunaki kun heräsin, 20min kuulostelin sängyssä sen liikkeitä ja kyl se siellä volttejakin heitteli :D Ai että antaa kovasti voimia mulle tuo kun ne liikkeet tuntee jo niin hyvin :heart:

Huh..helvetin keittiö alkaakin,joten hipsimpä sohvalle. Mukavaa la-ilta leidit ja loppu viikonloppua :heart: Voikaa hyvin


19+4 Rusinapullan kanssa :heart:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vaniljarinkeli Mulla oli esikoisen kohdalla istukka etuseinämässä ja alon tuntemaan liikkeitä vasta viikolla 22, ja senkin jälkeen vielä muutaman viikon ne oli todella hentosia liikkeitä. Ja sikiö liikku todella paljon. Istukka kyllä vaikuttaa aika paljonkin kun siinä edessä on, ettei kannata suurempaa neuroosia itselleen aiheuttaa :))
 
Pööppis hyvä ku olo helpotti!

Makean himoa täälläki taas, alkuraskauden aikana karkki ällötti.

Imettääkö kukaan muu enää? Mä siis imetän vielä, tosin hyvin vähä mut kuitenki..

Mukavaa lauantai - iltaa ja sunnuntaita kaikille, sekä hyvää vointia tulevalle viikolle!

rv 20+1 (jo!), eilen siis poksui! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Vaniljarinkeli: Mulla oli istukka etuseinässä esikoisesta ja np-ultrassa kertoivat sen olevan siinä nytkin. Tunnen nyt jo liikkeitä päivittäin, mutta ovat varmasti vaimeampia kuin mitä olisivat jos istukka olisi takana. En siis todellakaan tunne varmaan lähes puoliakaan liikkeistä. Kyllä mekin niitä liikkeitä ehditään vielä tuntemaan lähes kiusaksi asti, kunhan vauvat kasvavat ja tila vähenee :) Esikoisesta ihan sattui osa liikkeistä sitten vikalla kolmanneksella ja välillä näkyi ihan selvästi kantapää vatsan pinnassa mutjuamassa :D
 
iltaa naiset =)

makeanhimoa täällä ainakin,suklaa,karkit vohvelit jäätelö.NAM!

meilläkin mies sai vakityöpaikan,ja alottaa ens tiistaina ! mahtavaa,oli tän kuukauden työttömänä kun treellä ollaan asuttu,mut nyt jo sai hyvän paikan. jee :)

rakenneultraan enää 5 yötä mullakin ,jipii ! en malta oottaa. :heart:

nyt pakko mennä sänkyyn kattoo töllöä ja taidanpa sit nukahtaa siihen :D

sunniee ja viltsu 19+4
 
Täällä kaamee räkätauti :/ Kiva olla kassalla ku nenä tukossa ja sit välillä tulee sellasii yskäkohtauksii ja sit yrität puhuu asiakkaalle ja lopettaa yskimistä mut se ei vaan lopu :D Vielä yks pvä pitäs jaksaa ja sit pari vapaata.. ja sit taas yöt :/ Hajottaa jo valmiiks!

istukka: edessä ja tuntuu liikkeitä tosi paljon vähempi ku edellisestä tähän aikaan.

makeanhimo juu uppoo...tosin on uponnu aina. Et ei sinänsä enempää himota. Ja kaikki hampparit ym. uppoo myös :ashamed: ei oikeestaan tee mitään erityistä mieli, eikä hirveesti mitään ja sit syön jotain suklaata :/ Varmaan kannattais sit olla syömättä... Kahviakin oon taas ruennu juomaan, mikä on sinänsä hyvä ku sillä voi vähä vähentää kaiken paskan syömistä.


Joskohan sitä nukkumaan kömpis ku pikkasen toi uni pakkasen puolella :/

Pikkumökö + paavo (4v muuten sano et siitä tuleekin viivi... paavo + viivi= paavi :D )18+ 0!! POKS!!
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
mesisa, oli juu prismassa karkit tarjouksessa, mä tein sellaisen pussin että hädin tuskin mahtui kiinni, vähän yli 1,5 kg... :LOL:

Ihania ultrakuulumisia jo tullut, onnittelut niistä! :heart: Ja ensi viikolla tuleekin paljon lisää.

(.) Tänään on ensimmäisen keskenmenon (rv 10+3) vuosipäivä. Siitä on jo kaksi vuotta aikaa, vaikka tuntuu paljon pienemmältä ajalta. Olen kyllä tosi onnellinen, että nyt päässyt jo näinkin pitkälle.

Imoen & Mantti 18+5
 
Pööppis
heiips..
Nyt ois kaino pyyntö sille naiselle joka taannoin laittoi kuvan tekemästään ihanasta korisängystä...
Saisko sen kuvan vielä?? ..näyttäisin sen mun mutsille,kun se innostui asiasta ja oli jo korin hankkinut,mut haluisin täsmentää sille minkätyyppistä sänkyä minä ajattelen... :D

Joten iso KIITOS jos sinä ihana ihminen voit sen kuvan tänne vielä linkittää :)
 
Makeanhimo ei ole.. Suklaata ja karkkia syön ihan normaalisti miten ennen raskauttakin. Eli aika vähän. Oikeestaan mitään himoja ei ole nyt. Suolasia ja kirpeitä ja ihan tavallisia ruokia tekee mieli vain :D Melkeen koko raskauden ollut näin. Mäkkiruokaa en kyllä voi sietää :S lentää yrjö pelkästä hajusta. Ei kyllä pizzat tai kebabitkaan uppoo. Kaikkee terveellistä himoitsen :D

Istukka Kummankin sikiön istukat oli nt-ultrassa korkealla ja takana. Keskiviikon ultrassa selviää sitten niidenkin tilanne uudelleen. Näkee että mihin on siirtynyt (jos edes on) ja mitä muuta niille on tapahtunut. Olivat kuullemma niin lähekkäin toisiaan että hyvin mahdollista että kasvavat yhteen.
Liikkeitä tuntuu kuitenkin hyvin ettei ainakaan edessä pitäis istukoiden olla.

Pööppis Hui,kuulostipa hurjalta toi sun kipu :( Onneksi helpotti!

jende 19+2
 
Heipäs hei! Täältä löytyy kans yks jolla on se istukka tuossa edessä vaimentimena ja en tunne juuri mitään liikettä mahasta vielä.Tosi tuskasta odotella et alkais kunnolla tunteen pikkusen potkuja. Ja mulla on siis aiemmissakin raskauksissa ollut näin, mutta tuntuu että nyt on poikkeuksellisen hiljasta näillä viikoilla (17+3).. Meillä lapset on ollut kans sen verran isoja syntyessään että ei toivoakkan 50cm vaatteista. Huvittaa muuten et täältäkin löyty pätkis nimimerkkinen kun me on puhuteltu vauvaa pätkikseksi,mikäs muu se nyt suklaakeijun mahasta syntys=) Niin ja se pitää vielä oma napaisesti kertoa et ostin ihanan valkoisen kehdon käytettynä ja mä en kans voinu vastustaa sen petaamista:heart: vielä pitäs joku ihana katos verho siihen keksiä. Niin ja mut vois lisätä listaan seuraavin tiedoin: LA 22.3 ja kolmas tulossa Ikä 27 ja Oys =)
 
Pööppis
hitsi,kun viimeks np-ultraan mennessäni,tuli sinne kutsu sairalalta ja siin oli ohje että ilmottaudu sinne ja sinne ym.
Äsken sit huomasin katsoa nla-korttia ja siin lukee ett 24.10 äpkl huone seja se klo 10.30. siis meeks mie vaan sinne ovelle vaiko ilmottautumaan niin kuin viimekskin, hitto kun ihmisen pitääki olla urpo,kun ees miettii tämmösii asioita :DDD


joo, jendde, se oli ihan hirveetä! Kyl jos ei ois ollu nii pitkä matka sinne iltapäivystykseen ja jos oisin kyenny ajaa itte,tai saanu kyydin niin oisin mie menny.se kipu oli niin kovaa ja pelottavaa. Nyt jälkeen päin kuulis et kun suoli esim tommosen möykyn takia tukkeutuu ja pullistuu,se laajenemiskipu on älytön. huh. Mut pääasia oli sen kivun keskellä kun tunsin Rusinapullan liikkuvan,tiesin ettei oo km, kun vauva on elossa! Sitä helpotuksen määrää!!!!
 
Pööppis joo mulla teki oikeen pahaa lukee tota tekstiä. Tollanen mahakipu on kyllä hirveetä, mullakin tulee aina banaanista maha kipeeks just tolleen että sattuu hitosti ja tuskanhiki vaan virtaa :S Mutta onneks sulla toi meni itsestään ohi, ettei mitään vakavempaa ollut!
 
Joulu On ollut vuosia, jolloin olen tykännyt joulusta ja vuosia, jolloin olen vihannut sitä. Pari viikkoa sitten tuli ensimmäisen kerran joulu mieleen ja tällä kertaa odotan innolla tulevaa joulua. Ensimmäiset joulutortut onkin jo paistettu ja syöty.

Ristiäiset Olen alkanut stressaamaan koko ristiäishommaa... Periaatteessa en halua lasta kastettavan mihinkään kirkkoon, mutta en tiedä, uskallanko olla kastamatta. Onneksi on monta kuukautta aikaa miettiä.

Makeanhimo on melko vähäinen. Kaikki rasvainen ja suolainen on herkkua ja voisin syödä roskaruokaa koko ajan. Joskus tekee mieli jäätelöä.

Liikkeitä ei täällä tunnu vieläkään ja esikoista odotellaan. Mieskin kovasti koittaa tunnustella ja kuullostella mahan päältä, mutta toistaseksi huonoin tuloksin.

ON Minulla on jotain ihmeellisiä kipuja ollut kohdun, nivusten ja mahan seudulla. Välillä kipu on vasemmalla reunalla ja välillä taas oikealla. Harvemmin keskellä tai yhtäaikaisesti molemmilla puolilla. Vainoharhaisena tietysti mietin, että vauvalla ei ole kaikki hyvin. Toisaalta kivut voi johtua kasvusta?!

Kirskis ja Kaiku 18+5
 
Ääh täällä on alkanut yöllinen suonenveto jaloissa...iha karseeta :( Pitää muista käydä apoteekista ostamassa magnesiumia jos auttais.

Puolenvälin kunniaksi maha-asukki on vetänyt rumpaa todenteolla tämän päivän :) Esikoinenkin sai kuunnella dopplerilla ääniä ja nyt osoittelee mun vatsaa ja sanoo pumpum :)

Ihan on unohtunut toivottaa uudet tervetulleiksi joten welcome :)

Istukan sijainti mulla oli esikoisen aikaan vielä rakenneultrassa istukka takana ja alhaalla ja nippa nappa kohdunsuun lähellä, tätä sitten tarkisteltiin viikolla 37 ja oli siirtynyt turvallisen matkan päähän. Nyt luulen et istukka olis tuossa etuoik tai vas.

H&mörrykkä 20+0 <3
 
Ristiäisistä munkin piti sanoa jotain..meillä ei esikoistakaan kastettu, ei pidetty ristiäisiä vaan piti pitää nimiäiset, mutta ei sitten niitäkään pidetty kun vieraitakaan ei olis tullut paljon yhtään.. Kaikki sukulaiset mun puolelta asuu kaukana meistä ja miehen puolelta toisella puolella maapalloo, eli olis ollu vähän vaikeeta :D Ja sitten ne jotka olis päässyt tulemaan, tiesivät sen nimen jo etukäteen.. Eli ei pidetty mitään. Sama kaava näiden tuelvien kanssa, mutta olis kiva jos onnistuisi pitää jotkut nimijuhlat edes.
Tuosta kastamisesta, niin mulla ei ole mitään noita kirkkojuttuja vastaan, mutta me ei olla millään lailla uskonnollisia ihmisiä, ei käydä koskaa missään kirkoissa yms. koska kirkkoon ei kuuluta.. Niin ei lasta/lapsia myöskään liitetä kirkkoon. Saavat sitten aikanaan itse päättää noista uskonto hommista.
 
Pööppis
Mie oon kanssa eronnut kirkosta joitakin vuosia sitten ja nyt kun vaavikka masussa,niin on tullut jonkun kerran pähkittyä,et pitäskö se liittää kirkkoon ja kastaa vai pitää vaan nimiäiset, kun ei mitään kokemusta,eikä tietämystä asiasta ole.
Miten toi nimeämishomma edes menee? Ilmotetaan vaan maistraattiin lapsen nimet? Vai?
jendde ilmeisesti tiedät tästä?
 
pööppis hyvä että kipu helpotti, mulla kans välillä nuita suolistoperäsiä kramppeja ja voin kertoa että itku tulee on ne niin kipeitä..mutta hyvä että vauvalla kaikki hyvin =) Siitä kehdosta kyselit ja jos tarkotat sitä sonskun laittamaa kehtoa niin kuva löytyy 10 sivulta ku laavaat taaksepäin. Ja tosta ultrasta, mie ainaki menisin siihen odotustilaan tuohon kelloaikaan. Kait ne nimellä pyytää?

Hayley82 Ihana tuo pum pum =) minkä ikänen sun esikoinen on? Meillä tyttö 1v 8 kk osaa näyttää jo mun mahaa kun kysyy missä vauva on, ja antaa pusuja mahalle ja silittää :heart:

Ristiäiset kuulutaan kirkkoon joten kaikki lapset on kastettu. Nyt mulla on alkanu ressaamaan tulevat ristiäiset sekä kummiasia kun miehen perheen kanssa on aika lailla välit poikki joten sieltä tuskin tulee hirveesti kummiehdokkaita ja mun puolelta "hyvät" on jo edellisille kummeina..vituttaa suoraan sanoen eikä haluais ees miettiä koko asiaa..oon miettiny et haittaakohan se jos tälle vauvalle ei tule kovin montaa kummia (muilla lapsilla 5-6) en vaan haluais väkisin laittaa jotain puolituttua joka ois sitte vaan papereissa kummi..no onneksi on aikaa vielä miettiä mutta kyllä se stressaa..
 
Pööppis Juu siis muistaakseni ne maistraatti laput tulee postissa kotiin, ja siihen sitten täytetään lapsen nimi yms. Muistaakseni siellä oli joku kohta jossa kysyttiin, että liitetäänkö lapsi johonkin kirkkoon vai meneekö vain väestörekisteriin. Eli ei sen kummempi juttu ole.
 
Huivai kaikille!

Tervetuloa uusille, ja paljon onnitteluja tyttö/poikalupauksista ja hyvistä rakenneltrakuulumisista kaikille asianosaisille! :D Lisäks näyttäis olevan rakenneuä:t tuloillaan monelle.. ;) Miulla on vielä reipas viikko aikaa, ja ei kyllä tosiaankaan malttais odottaa yhtään.

Kiitos muuten eräälle ihanalle, joka oli vinkannut paraillaan olevasta H&M:n mammavaatteiden alesta! Kyllä sieltä jotakin tarttu vähentyneistä koista huolimatta. :)

Kävin kiertelemässä taas vaihteeks -hehehhe:D- kirppareilla, ja nyt alkaa olla jo ihan kivasti vaatetta vaaville (enimmäkseen tosin bodeja ja potkureita) ja löyty itellekin mammavaatteita edullisesti. Miten tuollaselle pienokaiselle vaaville ootte käyttäny paita-housu -asukokonaisuuksia? Hirveesti nimittäin en ole vielä sellasiin 60cm törmänny.. o_O Tai jotenkin on vaan ajatukset ihan sekaisin, että millasta vaatetta sitä vastasyntyneelle tarviis.. :D

Oon muuten samaa mieltä noista vaatteiden koista pienelle, että tuskin hirveesti kannattaa 50cm-kokoisia vaatteita ostella, menee äkkiä pieneks. Itellä on tällä hetkellä 56-70cm vaatteita enimmäkseen. Ja sitten muutama tällanen epävarmatapaus.. kuten: ostin kokoa 70cm villahaalarin, ja on luultavasti keväiselle vastasyntyneelle liian iso, mutta sitten vastaavasti kesän jälkeen talvella/syksyllä sitten jo liian pieni.. :confused: (mutta oli niin suloinen ja hyväkuntoinen!)

Kiitos Sipsuselle hyvästä vinkistä! :) Jotenkin en ollut tullu ajatelleeksi, että voihan niitä vaatteita ostella sit ihan vastasyntyneelle syntymän jälkeenkin eikä kaiken tarvitse välttämättä olla jo valmiina kaapissa, kun ei yhtään tiedä, että minkä kokoinen vaavi on ja miten lähtee kasvamaan jne.

Vaniljarinkeli Juu, miullakin oli ainakin ensimmäisessä/edeltävässä ultrassa istukka edessäpäin :) Liikkeet tuntuu kyllä, mutta kun tarkemmin pohdin, niin pikkunen potkiikin enemmän miun "sisällä" ja harvemmin ja heikommin sitten tuntuu ihan vatsalta. :p

Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa, kuinka paljon kohtu painaa puolenvälin tienoilla, noin about approx? Kiinnostaa ihan sen myötä, kun vaaka näyttää ihmeitä. :p :D

Mutta jeij, eilen poksahteli! RV20 siis menossa! Uskomatonta melkeinpä! :D Tuntuu kyllä niin hyvälle. =) Ja sen kunniaks äskettäin otettu masukuvatus!

Aijaa.com - RV19+1 - 8886281.jpg

Uiui, mutta nyt syöppäämään ja sit ajattelin lukea pienelle (ja pikkukissoille) Pikku Prinssin. :) :heart:

Hopea ja pikkutoveri Alien 19+1
 
oi että !! mun kaveri sai tänään vauvan. iso tyttö meinaan,3,9kg ja 52 cm vaikka viikkoja oli vasta 38+2 =) heh,pääsen nuuhkimaan ihanaista vauvaa ens viikolla<3


kunpa omakin synnytys ois jo lähempänä,vauvakuume senkun kasvaa ! toisella kaverilla on käynnistysaika tiistaina,HITTOLAINEN: MÄKIN HALUAN :D

huomenna alkaakin sit uus viikko,ja torstaina se rakenneultra. mua on alkanu hirveesti jännittään et mitähän siel selviää. mies ei nyt sit töiden takia pääse mukaan joten joudun menemään yksin :( voi pieru !!

Hopea. mee vau.fi sivulle ja klikkaa sinne raskauslaskuriin,sieltä näkee aina arviot joka viikkoa kohden =)

sunniee ja viltsu 19+5
 
Kirskis: Olisko kyse kohdun kiinnikkeiden venymiskivusta, eli ihan normaalia on. Mullakin nuita on vähän väliä ja varsinki yleensä kävelyllä ollessa.
Tässä lainaus Vau.fi:n vauvan odotus kirjasta 18. viikon kohdalta:
"Näihin aikoihin jotkut kokevat äkillisiä, koviakin kipuja nivusissaan. Se voi säikäyttää luulemaan, että jotain on vialla. Syynä on kuitenkin vain kohtua kannattelevian ligamenttien venyminen kohdun kasvaessa. Kipu voi tuntua jos nouset nopeasti jaloillesi, käännyt äkisti sängyssä tai olet ulkona kävelyllä. Onneksi kivut menevät pian ohi, eikä niitä esiinny pitkään. Apua voi olla kehon taivuttamisessa eteenpäin kivun tuntiessa."

Mulla on myös tuommosta kipua, niinkuin tylsällä puukolla pistettäis mahaan, eli just tuota.
 
Hopea kyseli paita-housukokonaisuuksista. Se on tietenkin aika maku asia, mutta itse koin paidat, mekot ja tunikat erittäin epäkäytännöllisiksi pienelle vauvalle. Nostellessa ja sylissä pidettäessä paidat/mekot ovat aina korvissa. Paitoja ruvettiin käyttämään oikeastaan siinä vaiheessa kun tyttö osasi kontata ja tunikoita sekä mekkoja sitten kun oppi kävelemään. Tyttö on aina ollut oikea hikipää, eli talvellakin sisällä olessa riitti ihan vaan body ja housut. Raukka oli heti aivan hiessä jos laitoin esim. jonkun neuletakin/puseron siihen päälle, kun mun mielestä se olisi ollut niiiin söpö ja puetun näköinen.

Tervetuloa mukaan Chusa!

ON:
Tänään on ollut ihan hirveä olo koko päivän. Jo aamulla kun avasin silmät, tiesin tästä tulevan tuskaisen päivän. On väsyttänyt aivan tolkuttomasti ja tuntunut etten jaksa raajojani liikuttaa, huimannut kumarassa olon jälkeen (kengännauhojen sitominen, kyykyssä olo) niin että seinistä saa tukea ottaa, oksettanut pitkin päivää ja illasta laatta lentänyt vaihteeksi. Lisäksi oikea puoli vatsasta on ihan hellänä ja siihen pistää (eri kohtiin) jos vähän on kumarassa tai käyttää vatsalihaksia. Se ärtyi eilen ihan tosissaan kun kaupassa työnsin ostoskärryjä.

Mulla on ihan hirveä vaunukuume! Sanoin miehelle, että P&T:t on hommattava meille jouluun mennessä. Varsinkin jos tämä maha on ja pysyy näin halvatun kipeänä, niin haluan kääntyvät etupyörät mahd. pian! Jos rakenne ultran jälkeen uskaltaisi alkaa tilailemaan, niin sitten voisin loppuraskauden lyllertää esikoista työntelemässä vähän ketterämmillä vaunuilla.

Mies on ensi viikon reissussa, mutta onneksi anoppi tulee joku päivä auttamaan niin saan levätäkin vähän.

Sipsunen & SV 18+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja lisään edelliseen valituslitanniaani noidan nuolen. Se iskee ihan puun takaa, mutta onneksi menee suhteellisen nopeasti ohi. Jää ilmeisesti iskiashermo pinteeseen ja sitten sitä on liikuntakyvytön jonkin aikaa. Onneksi nyt ei ole ollut (ainakaan vielä) jalat alta vievää kipua. Aamulla jäin irvistelemään roskakatokselle ja tyttö sai odottaa vaunuissa, että päästiin jatkamaan matkaa kohti puistoa.
 

Yhteistyössä