Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Mulla on tota pidätysongelmaa ilman aivastuksiakin :ashamed:
Tai siis jos pidättelen liikaa ja vihdoin pääsen vessaan niin huomaan, että on lirahtanut. Eli siis menen nykyään huomattavasti nopeammin vessaan, sillä on ainakin vielä hoitunut. Aivastaessa ja kovin yskiessä sit kans.
Piti viimeks neuvolassa jutella, mut en muistanut, eikä siitä kai mitään apua olis.
Lantiopohjaa pitäs muistaa harjoittaa kait.

Jenddellä on mahtava masu!

Mariaja & Tyyppi 18+0 \o/
 
Pööppis
Wau Sipusnen, onnea 4d ultraan :))



Hui jessus justus miten järkkyy unta näin aamuyön tunteina! Mulla oli vauva, ekaa päivää kotona,poia, ja olin sille kerenny kaks kertaa vaatteet vaihtaa, viissii siis muutaman tunnin vasta ollu,ja oltiin miun porukoiden luona ja äidin höösäis ja tieto miten asiat tehään kävi miun hermoille.
Kunnes yks kaks just ne vaatteet vaihettuu huomasin et se tukehtuu se poika ja ei menny kun silmän räpäys kun se oli miun sylissä kuolleena ja iho ihan sinertävä ja kylmä,ette usko kuinka huusin ja itkin ja herärin ja huusin vielä sillonki, nytki tulee kyynelet silmään siitä unesta, se oli niin kauheeta. Mitä tää meinaa????

Onko kukaan muu nähny unta että vauva kuolee???

Pitää miun soittaa tosta hajusta nlaan, vaikka ei se nyt niin voimakas ole kuin mitä täällä kuvaillaan. Sen huomaa ainoastaan kun pissalla on käyny, mut esim eilen ei tainnu olla mitään eikä tänä aamuna. Pitää tarkkaikka pari pvää vielä ja sit soittaa. Miten ne näytteet sit annetaan, ihan gynekö ne ottaaa vai miten siis. ikinä ei oo mitään otettu,.eikä mitään ollu. Huokaus.
Kait täs pitääs aamupalaa koittaa väkiste tunkee suuhun kun ruokahalukin on nyt kadonnu. Jännittäääää niin kovin paljon paljon...
 
Pööppis: Onpa ollut pelottava uni sulla, mutta, jos näkee jonkun toisen ihmisen kuolevan, niin se tarkoittaa hyvää sille henkilölle.
Minäkin näen paljon unia ja enneuniakin.

Tervetuloa uudet oottajat :flower:

Ihania massukuvia :heart:

Ja onnea poika-ja tyttölupauksista :heart:

Täytyis lähteä talavirenkaat ostamaan volvoon ja alle laittamaan...kitkoilla mennään niinkuin monena vuotena tähän saakka...

Ensilunta ootan ihan hulluna, ei oo vielä meille satanut ja tosi myöhässä on minun mielestä ensilumi =)
Pakkasaamuja ja päiviä nyt ollut viikonlopun.

Eilen kävin kantria tanssimassa, niin olipa ne treenit, piti jo lopettaa kesken yksi tanssi kun alkoi käydä nivusiin :headwall: Kuuma tuli ja yölläkin nivusissa viilteli, tätyyy suosiolla välttää tuommosia tansseja kuin Hot Love =) ja kaveri mahassa intoutui oikein jylläämään yöllä :heart:

moikkelis moi!
hille+möykäri 19+5
 
pööppis hui mikä uni!! järkky!

jendde kiitos vastauksista mun uteluihin - meillä myös iso auto ja vähä noita paikkoja jo alettu miettii et sais helpoiten kaikki kiinni. varmaan pienin tulee kuskin taakse takapenkille, missä toi vuoden vanha nyt ja sit toi vuoden vanha siirtyy siitä rivin taemmaks (tai apparin taa ja keskimmäisen penkin ottais pois) et saa kaikilta vyöt kii silleen ettei tarvi ite kauheen vaikeesti kiipeillä pitkin autoo. ja et noi isoimmatki pääsee iisisti omille paikoilleen.

liikkeet just eilen ku valitin ettei oikein mitään tunnu ni viime yönä, tänä aamuna ja nyt hirvee muksutus -ja vissii jäi se hentovaihe välistä ku tuntuu sit jo ihan liikkeinä ei hipaisuna.

Tänään lääkäriin :/ kuukauden nyt ollu kipee ja pari viikkoo särkeny korvat, pää ja poskiontelot ja nyt sit pakko mennä ku ei tästä tuu mitään. Viduttaa antaa periks ku luotin et tää menee itestään ohi ja pärjään panadolilla niin et voin olla töissä. Tosin varmaan tosi hyvän kuvan antanu et pärskin ja niiskutan kassalla -enkä kuule mitään ja sit keittiöstä kuuluu törkee yskiminen -juu teille minä täällä ruokaa laittelen :D :D

pikkumökö + pesusieni 19+2
 
Pööppis mä oon toiminut niin että soittanu neuvolaan ja ne on suoraan varanneet ajan lekurille joka tutkii paikat ja "haistaa" sitä näytettä vaan. Ei mulla oo mitää puikkonäytteitä otettu jos ei sitten hiivaa epäillä myös.
Ja se haju on yleensä suht voimakasta, haisee ihan housut ja kaikki. Ehkä sulla vaan olis sitten sitä ph:n muutosta, toivotaan. Ja jos antibiootti on määrätty niin oon samalla pyytäny lääkkeen hiivaan ku se puhkeaa samantien ku alkaa ant.syömään. Pitäis muuten oikeastaan ostaa maitohappobakteeria niin ehkäisis hiivan muutenki.

Mä inhoan maanantaita..jotenki niin karvinen olo ettei tosi.
Jos vaikka alkais siivoamaan tän ärtymyksen pois..:)

H&mörrykkä 21+1
 
Huomenta mammat :wave:

Pissan karkailusta, juu kyllä karkailee, pikkuhousunsuojaa joudun käyttään koko ajan ja mulla ei karkaile pelkästään aivastaessa vaan ihan joka asiasta..lantionpohjalihaksia jumppaan kyllä ja ne onki ihan hyvässä kunnossa mutta silti karkailee..

Unet olen nähny useasti että vauva kuolee, ja joka raskauden aikana näitä unia nähny. Ne on tosi pelottavia ja ahdistavia mutta ne on vaan niitä alitajunnan viestejä. Puhuin neuvolassa tästä ja hän meinas että kun odottaa vauvaa se menettämisen pelko on voimakas vaikkei sitä ajatteliskaan ja sitte se tulee uniin. Eli pööppis vaikka ne tuntuuki kamalilta ne unet niin ne ei mitään pahaa tarkota :hug:

Pikkumökölle onnea muksahuksista :D

Liikkeet mie luulen kans että suurimman osan ajasta vaavi on pää alaspäin kun alapäässä tuntuu ihan niinku pää ja potkut tuntuu enemmän navan kohalla. Toki se pyöriiki vielä ja välillä on ihan poikittain ja potkii kylkiin :heart: Ja joku mainitsikin että liikkeet on vielä ihanan tuntusia mutta loppuakohden mulla ainaki ne tekee jo kipeää:O

Ja se olis taas poksista :D
Ylihuomenna ultraan!!

Katjuska ja Anni 21+0:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pööppis Mä näin kans yöllä unta kuolleista vauvoista. :( Siinä muka mun kolmen tutun vauvat oli kuollu yhtäkkiä ilman järkevää syytä, ja siinä epäiltiin että joku bakteeri tappaa niitä. Oma vauva oli just muka syntyny jaa pelkäsin ihan hulluna sen puolesta. En muista miten se loppui ku seuraavaksi joku asemies jahtas mua :D Mistä näitä uinia oikein tulee???

Supparit Ei varmaankaan oo ollut yhtään. En kyllä tiiä miltä niiden pitäis tuntua, mut kai sen tietää sit ku supistaa :D

Ai niin, pissan karkailusta Täällä kans pari kertaa aivastaessa lirahtanut :/ Pitöis yrittää muistaa joka päivä treenata lantionpohjalihaksia, mut ei taho muistaa. Jonku pitäis täällä aina muistuttaa että pitäkäähän naiset jumppatuokio! :D

(.) Aloitin illalla lukemaan Eve Hietamiehen Yösyöttöä. En meinannu malttaa lopettaa lukemista, on niiiiiin hyvä kirja!! :) Ääneen piti naureskella. Suosittelen! :)

-Pätkis- +Helmi 20+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Ihania nää kalanhajuset alapäät! :LOL: Mutta siis mullakin kyllä valkovuoto RUNSASTA! Mut nyt ei oo kyllä haissu milleen.. Onkohan normaalia? Ja pööppis, musta täällä voi kysyä kyllä ihan mistä vaan mitä tulee mieleen :)

Hb oli mulla 109 kun raudan alotin.

Liikkeet ovat selvästi vähentyneet tässä viime päivinä, toivottavasti kaikki ok..

Virtsankarkailua ei oo täällä ollu.. Ehkä vaikuttaa kun eka laps niin lantionpohjanlihakset vielä "hyvät" :)

pätkis mulla sama juttu noiden suppareiden kanssa :D

Alapää saippua Mää käytän Dermosilin intiimisaippuaa ja hyväksi oon kokeny :)

Täällä ootellaan iltavuoroon lähtöä. Niin raivostuttavaa kun ei aamusin oikein osaa tehdä mitään, kun oottelee et millon pitää töihin lähteä.. :( Huomenna sit vappaa, jonka jälkeen 2 töitä ja sitten ei taas ookkaan tiedossa lisää. Sopii mulle tämmönen työtahti :)

kn&tyyne 21+3
 
Pööppis: Ei ne unet mitään pahaa tarkoita, vaikka ovatkin ahdistavia ja pelottavia. Sieltä ne tulee alitajunnasta. Raskauden aikana ja vauvan synnyttäkin on normaalia kokea menettämisen pelkoa. Vaikka sitä ei pakonomaisesti tai tietoisesti ajattelisikaan, niin alitajunnassa saattaa jyllätä kuitenkin sellaiset tunteet. Itse en ole nyt nähnyt vauvan kuolemasta unta, mutta hyvin ahdistavia unia siitä että mua vainotaan. Edellisen raskauden lopussa näin useasti unta, että olin synnyttänyt, mutta en muistanut sitä kun olin humalassa tai jotain muuta vastaavaa. Näissä unissa vauva oli viety pois. Tulkitsin unet niin, että kun en voinut tietää miltä synnytys tuntuu niin se oli pimennon peitossa. Synnyts unia taas näin, koska tuleva synnytys jännitti. Ja tuo humala tuli varmaan siitä, kun en tykkää juoda alkoholia muutamaa viinilasia enempää, kun mulla tulee tosi helposti muistikatkoksia siitä vaikka en joisi itseäni humalaan.

Hiiva ym. tulehdusnäytteet mulla on otettu ihan terveysaseman labrassa. Mulla kun tulee herkästi noita tulehduksia, niin on sitten katsottu onko siellä hiivaa, bakteeria vai molempia, niin olen saanut heti sopivat lääkkeet. Paitsi silloin ihan alkuraskaudesta kun käskivät sitä Canestenia laittamaan. Yksityisellä se lääkäri (gyne) vaan katsoi valkovuotonäytettä ja katsoi paikat ja sen perusteella osasi määrätä s
opivan lääkkeen. Oireet helpottivat jo vuorokauden kuluessa. Jos sulla epäily tulehduksesta tai hiivasta jatkuu, niin neuvolasta osaavat kyllä ohjata sua sitten miten menetellä.
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin mennä torstaina avoneuvolaan pyytämään, että ottavat hb:n. Mua kun väsyttää niin tolkuttomasti, niin olisi kiva tietää johtuuko siitä.

Väsymys vaan pahentaa pahaa oloa ja eilenkin oksensin, ihan ilman mitään suurempia ennekko tuntemuksia, ruokapöydässä suoraan lautaselleni :ashamed: Tämäkin päivä alkoi laattaamalla. Oltiin lähdössä puistoon ja tyttö roikkui mun lahkeessa kitisemässä kuumissaan kun mä ykään ja samalla selitän, että odota kun äiti oksentaa ensin, sitten mennään... Onneksi ei ole enää sentään sellaista 24/7 krapulaa, vaan tulee ihan puun takaa vähäksi aikaa ja menee ohi sitten.

Nyt nukkumaan, kun tyttökin nukkuu päikkäreitä.
 
Unista mä nään kans sellasia unia,että unohdan tuon esikoisen johonkin. unohdan että oon raskaana ja oon baarissa kauheessa kännissä.. ja kaikkea tuollasta.. esikoista odottaessa näin myös useesti unta,että vauva syntyi,mutta se unohtui jonnekin peiton alle,ja etsin sitä tuntikausia..

virtsankarkailua ei oo ollut,mut vessaan on kyllä heti mentävä kun pissattaa kun tuntuu et tulvii yli äyräiden vaikka tuliskin vaan tippa tai kaks :D

sunniee ja venlavilperi 20+6
 
Hieronnasta sen verran että mulle sanottiin että nyt kun on supistellut, niin silloin ei sais hieroa, olisin kyllä niin jumissa ja hieronnan tarpeess, mrrr.. Mutta muuten voi normaalia hierontaa ottaa koko raskausajan, ilmeisesti hermorata- vyöhyke- ja muut sellaiset vaan on kiellettyjä.

Supistuksista mulla siis nimenomaan niitä kipeitä supistuksia. Alkuun en olleenkaan tajunnut että ovat supistuksia, luulin vain kasvukivuiksi -ensikertalainen kun olen. Tulevat aaltomaisina, ehkä eniten vertaisin tuntemusta menkkakipuihin ja kohtu menee ihan kovaksi. Usein kohtu jää kovaksi kun kipu helpottaa. Tulevat usein sarjoina ja ihan reilua kipua, ei voi mennä huomaamatta ohi..

Valkovuodosta mullakin on tosi runsasta nyt raskauden myötä. Olen neuvolassa maininnut ja ovat sanoneet että kuuluu asiaaan. Nyt luin tuosta jonkun mainitsemasta bakteerivaginoosista. Siellä luki että voi lisätä ennenaikaisen synnytyksen riskiä, hui kauhea. Voisikohan nää supistukse johtua siitä? En millään kyllä kehtais taas soittaa neuvolaan kun oon siellä joka viikko nyt rampannut. Otetaanko rakenneultran yhteydessä pissatesti jossa näkyis tulehdukset? Vai kuinkakohan toi todetaan? Perjantaina oli ultra, uskaltaiskohan sitä odottaa sinne asti..

Hope ja pikkuinen 20+2
 
Sipsunen Hyi kamala, kuulostaa tosi ikävältä toi sun oksentelu :( Käy ihmeessä mittauttamassa se hb, ja rautaa sitten tarvittaessa.. Toivottavasti helpottais pian, niin väsymys kuin oksentelukin! :hug:

Hope Käy vaikka tarkistuttamassa asia, niinkun Sipsunen sanoi niin voidaan ottaa näyte ihan helposti, ja sillä selviää onko tulehdusta.

Unet Kaikenlaisia näen minäkin. Joskus kyllä tulee mietittyä että oonko mä ihan terve, kun ihan ihme unia näen :D Kumma juttu toi alitajunta..

Pissankarkailua ei oo mulla, mutta mulla taitaa lantionpohjanlihakset olla tosi hyvässä kunnossa, eli sillä varmaan osansa. Tytön synnytyksen jälkeen niitä piti treenata paljon, kun repesi sulkijalihakset ja kaikki, niin ei ollu pidätyskykyä sitten missään ekana kuukautena..
Kannattaa treenata sitä lantionpohjaa, varmasti auttaa virtsankarkailuun yms.

Mulla tuntuu liikkeet nyt ihan erilailla, varmaan ainakin toinen vauveleista on kääntynyt toisin päin. Kun tuntuu tossa navan yläpuolella ja ylävatsassa muutenkin niitä potkuja. Viime viikolla molemmat siis oli perätilassa. Ylihuomenna taas ultraan niin sittenhän sen näkee. :)

jende & pojat 20+3
 
hb jo ekassa neuvolassa 107 et heti sain määräyksen alottaa raudan, tokassa sit 106 et eipä paljon apuu..nyt en sit tiedä,ku vasta ke neuvola.

valkovuoto on runsaampaa ja välillä paakkusta mut ei haise (sanoo ihminen joka ei oo haistanu mitään 3viikkoon :D ). Hiivaa edellisessä raskaudessa oli ja vähä epäilly josko nytkin mut sit aina kutinat loppuu ni ei oo tullu lääkittyä.

virtsankarkailu -ei oo, paitsi ku töissäkin ei ehdi/malta mennä vessaan ja sit on ihan hirvee vessahätä ja jää kassalle jumiin ja alkaa aivastuttaa tai yskittää :D

supistuksista - löytyy kivuttomia mut sit huomasin yövuoroissa et ku sai yskäkohtauksia ni alko tulla kipeempiä suppareita mut muuten ei. kivuttomia tulee aina ku tekee jotain tai komentaa ipanoita tms.

hayley: Mä taas oon alkanu rakastaa maanantaita :D Kun tekee työtä missä viikonloput on yhtä härdelliä ja sit koittaa se hiljainen ja rauhallinen maanantai -aah :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hayley82 ja ItäHki
Napa Mullakin syvä napa on muuttunut paljon tasaisemmaksi. :) En usko, että pullahtaa ulos kun on tosiaan niin syvä luonnostaan. Maha näyttää ihan hassulta, enkä tunnista omakseni! :D

Supistukset Melkein joka ilta tulee supistus. Maha kovettuu ja tuntuu epämukavalta, mutta ei erityisen kipeältä. Onneksi levolla kuitenkin lähtee heti pois. En oo siis huolissani.

Herkut Oon nyt niin paljon syönyt herkkuja tänä viikonloppuna, että ihan hirvittää! Nyt alkoi terveellisempi elämä kun uusi viikko pyörähti käyntiin. Lounaaksi aion syödä ruokaisan salaatin. Kasviskeittoakin voisi tehdä. Se on halpaa, hyvää ja terveellistä. :) Mua ei painonnousu hirvitä tässä vaiheessa, koska oon niin laiheliini, että painoa on hyväkin tulla lisää. Mielenkiinnolla seuraan miten keho muotoutuu eri näköiseksi. Masukin varmaan alkaa enempi kasvaa kun painoa tulee lisää. Siitä haaveilen! P.S. Haluun samanlaisen masun kun jenddellä! ;)

Lähdempäs ostaan lisää lankoja. Teen itselleni lämpöistä kaulaliinaa ja baskeria. Ostan myös jotain ihanaa vauvalankaa, josta teen vauvelille peiton. Mulla on syyslomaviikko opiskeluista. Ehtii siksi vähän neuloa. Tosin muutamana iltana joudun töissä käymään.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja Kengumamma
Voiko pissaaminen aiheuttaa supistelua? Sillä yleensä kun miulla on erityisen kova pissahätä, pissin jälkeen alkaa tuntumaan vatsassa inhottavalle. :p No mut virtsankarkailua ei oo ainakaan vielä ollut. :)

Vhii, mitenhän pööppiksellä oli siellä ultrassa mennyt? :) :flower:
 
Laretzki
Alapään ongelmiin Kannattaa varmasti harkita maitohappobakteerien hommaamista, niitähän on sellaisia jotka on nimenomaa alapään hyvinvointia varten tarkoitettu. Itellä ei siellä osastolla ole mitään muuta kuin runsastunut valkovuoto, mutta sehän on ihan normaalia.

Tänään ei oo onneksi ollut yhtä tukala olo kuin eilen ja edellisenä päivänä (kiitos 11 h yöunien), mutta eipä tuo maha hirveästi tykkää koulun auditoriosta. Mä en ymmärrä miten mä sinne enää paljon kauemmin mahdun oikein istumaan :D Tässä olisi seuraavaksi tarkoitus naputella Kelalle anomukset menemään ja sitten ottaa ihan inan tirsoja ja sit juustosämpylän ja teen voimin alkaa urakoimaan sitä raporttia, jonka palautus viim. ens maanantaina. Eli hyvin pitäisi vielä keretä :LOL:

Tuntui muuten uskomattoman hyvältä kun koulukaveri kommentoi sitä miten paljon maha on viikossa kasvanut, vaikka tänään mulla oli sellainen tissien alta löysä mekko päällä. Ihan kivasti se siitäkin alkaa jo näkymään. Kyllä mä oon tuosta mahasta ihan älyttömän ylpeä vaikka sitä jo välillä kiroaa, kun se alkaa aika ajoin olemaan tiellä.

Lare ja Spyro 22+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Hei kaikille.

Intiimi saippuasta: Mä oon ostanut apteeksiat Acon intiimisaippuaa. toimii!
Hiivasta: Itse sain hiivan puoltaoista vuotta sitten vahvan antibioottikuurin yhteydessä. Ja nyt se uusiutuu melkein aina yhdynnän jälkeen (siksi seksi pannassa mun osaltani). Siis mä en kestä!!
Kävin eilen apteekissa ostamassa canestenia ja kysyin farmaseutilta et mitä teen. Se vaan sano, et kannattaa kääntyä lääkärin puoleen.. Ehkä sit huomenna täytyy soittaa neuvolaan josko pääsis lääkäriin...
Mulla ei oikeestaan ole kuin lisääntynyt vuoto ja kauhee kutina oireina, voisko sekin olla jotain muuta kun hiivaa?? :O

muuten massu kasvaa ja navan kuoppa pienenee :)
keskiviikkona ultra. jännääää....
itähki, coco 19+3
 
itäHki: miul oli joskus toi aivan sama ongelma et hiiva tuli aina takasii kun peitot heilu, lääkäri sanoi et oon tartuttanu sen mieheen (joilla siis hiiva ei oireile) ja saan häneltä tartuntana sen aina takaisin, mukava oravanpyörä! Mutta tähän siis saatiin molemmat suun kautta otettavat lääkkeet ja onglma katosi sillä.
 
Viimeksi muokattu:
Päivää!

pööppis: tsemit tän päivän ultaan! Toivottavasti vauvveli on sellasessa asennossa että sukupuolikin näkyy,.. :D
Vielä tosta hieronnasta, mä toivon että pääsen piakkoin. ja ajattelin olla massullaan niin kauan ku hyvältä tuntuu. Vinkiksi annettakoon että lantion alle kannattaa laittaa tyyny ni massulla on vähän enempi tilaa. Mä kävin fyssassa ku esikoista odotin ja sillä fyssarilla oli valmiina odottamassa tyyny ja sano että laita lantion alle ni ei ala ahistaa. :)


Liikkeistä: Mullakin, niin ku jollain toisellakin liikkeet tuntuu aika harvakseltaan. Tuntuu tosi oudolta ku edellisen kanssa näin jo potkut päälle näillä viikoilla, siis tosi aikasin!
Luulenki että istukka saattas olla edessä tällä kertaa.
JOku ilta saattaa potkia paljonki, mutta sitten taas ei tunnu mitään pitkään aikaan.
Mulla sama ku sinisilmällä, pidätän aina hengitystä ennen ku ultraaja sanoo että sielä näkyy syke.

Pikkumökö: On toi sun systeris aika uskomaton. :D EN käsitä tollasia ihmisiä. Mä en siis siitä välitä jos joku valittaa jos on valittamisen aihetta, mutta jos elämä on vaan valittamista vaik oikeesti asiat on hyvin ni sitä en käsitä.

Emätintulehduksesta: on ollu monesti ja römpsä haisee mukavasti sillon mädälle kalalle. :D Hyi helvetti. Mutta luulen että mulla oli jo aika pahana se ja siks niin hirveen voimakas lemu. 2 kertaa on vaeltanu emätintulehdus kohtutulehdukseksi ja se ei tosiaan ollu kivaa, suosittenen siis hoitamaan ajoissa kaikki alapään tulehdukset varsinki näin raskausaikana.
Mutta emätintulehdus voi kyllä olla hajutonki. Kaveri sai papassa tietää että hällä on emätintulehdus ja sano että ei oo ite huomannu mitään epätavallista.

raudasta: mulla oli muistaakseni 119 ku aloin syömään. Nyt 2 viikkoa syöty ja väsymys on kyl ihan ennallaan. :/ Ellei kohta helpota ni vaihdan pillerit siihen nestemäiseen litkuun, se imeytyy kuulemma parhaiten. Joku puhu siitä että pelkää että se rauta alkaa ummettaa. Mä kysyin tosta neuvolassa ja suositteli tota oisko olli ironvital tai jotain sellasta. Punanen purkki ja myydään ihan s-marketissa, samaa join nestemäisenä ku odotin esikoista ja sillon autto.


Virtsankarkailu: Löytyy. heti ku on kushätä ja jos on vaik lenkillä ni lorahtaa. Tosi ikävä juttu. toisaalta mulla on myös valkovuoto muuttunu ihan vetiseks ja pikkuhousunsuoja pitää vaihtaa pari kertaa päivässä.


sipsunen: mikä toi teijän avoneuvola on?

itähki: Ku aloin seurustelee tuon mieheni kanssa ni mulla kanssa yhessä vaiheessa hiiva puhkes kukkaan ja sain sen aina yhdynnän jälkeen. Kas kummaa ku mieski hoidettiin ni vaiva katos. :) Ja miehellä ei siis ollu mitään oireita.

Nyt tää lähtee nukkuu vähäks aikaa ku tuo rakas poitsukin koisii. Paitsi että nyt alko öninä.. voihan vidu. Noh. mutta jatkellaan.

Susanna ja pikkunen 18 POKS
 
Susanna: Meillä on torstai iltapäivisin neuvolassa avoneuvola ja se tarkoittaa sitä, että silloin sinne saa tulla ilman ajanvarausta. Siellä on silloin vuoronumerolla toimiva vastaanotto, eikä siellä hoideta silloin mitään sairauksia/ vaivoja. Sinne voi siis mennä mm. rokote asioissa, sydänäänien kuuntelua varten tai RR kontrollejeja ottamaan. Luulisin, että voivat siellä sen hb:n multa katsoa, kun se on sellainen pikainen toimenpide.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea

Yhteistyössä