Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Pööppis
ei jessus oli tiukat paikat äsken kun koirat otti matsia verissä päin. Onneks ei keskenmenoo sentäs tullu kun ilman kenkiä hilluin siellä välissä ja syke oli varmaan sen 200 :/ Taitaa joutua luopumaan toisesta koirasta,ennen kun se tappaa tuon toisen :( Oli niin mones kerta kun teki tuon :( Viimeks repi toiselta kylen auki. Hitto kun nyt harmittaa ja ressaa :(

Mitäs muuta.. maha kasvaa ja paino nousee..hitto. Vko enää neuvolaan,en uskalla varmaan syödä mitään, tulee nuhteita nltädiltä :/
Tosin makaronilaatikon laitoin just uuniin..pakko kait sitä jtn on syödä :D
Damn. Mulle alkaa tulla ahdistus painonnousust, itteä nyt ei niinkään haittaa,mut seuraamukset kyl, siis mitä nla-tädit sanoo ja haittaako se vauvaa ja omaa terveyttä :/ 4,5 kk aikana 5kiloo !!!!!! Huh huh :/


No mut..en ressaa sillä tänään tän enempää kun nälkä on !!!!
 
Lisäyksenä edelliseen romaaniin...

Viben käsijarru oli mun makuun todella onneton! Sellainen onneton pieni nappi työntöaisassa. Jos onhtään pidemmät kynnet, niin sen painaminen on haasteellista. Jarrun vapautin on sentään jämptimpi nappi, mutta kokonaisuudessaan antoi aika epäluotettavan pilipali-kuvan. Explorerissa on sentään jalkajarru, joka toimi moitteettomasti. Tämä siis vain mun mielipide! Jollekin toiselle käsijarru saattaa olla erittäin kätevä ja hyvä ratkaisu.
 
Laretzki
Rakenneultra Harmittaa, kun alkuperäinen aika olisi ollut ensi tiistaina, mutta siirsin sen sitten kun en viitsinyt edes takas 320 km kun tällä viikolla vapaata ja sitten taas 42 viikko on vapaata. Nyt pitää tosiaan sinne 17. päivään asti ootella...Mut kiva kun täällä porukalla vasta edessä rultrat, oon nimittäin myös helmikuisissa, mihin virallisesti kuuluisin, mutta kun siellä on lähes kaikki sen jo käyneet niin on tosi tylsää. Täällä saa paljon paremmin vertaistukea :) :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja syysmama
kröh, kröh! heti onnistuin möhlii!:D ihan yks vaaveli siellä majailee ainakin ultran mukaan.:p Tosin vähän ennen tätä raskautta näin unta et olin sairaalas synnyttämäs kolmosia ja se oli aika toden tuntuinen uni...

Liikkeistä sen vertaa et olen tuntenut niitä jo aika kauan joskus vk 13 lähtien ja olin silloin ihan ihmeissäni ku en mä näitten edellisten kaa tuntenut ihan nii aikaste... taitaa paikat olla venyneet sen vertaa valmiiks et kaikki tuntuu helpommin.:)

pepper ja masuasukki 18+6, huomenna sitä poksutaan, kyl tää aika menee nopsaan!
Torstaina olis sit rakenneultra!:heart:
 
sipsunen Meillä hiukan samankaltaisia pohdintoja just ton pitkäikäisyyden kanssa -ku voi olla ettei kauaa tarvi mut sit voi olla et tarviikin...siks ois hyvät noi yksös/kaksosrattaat... Tuliko noissa p&t:ssä toi alaistuin miten lähelle jalkoja? siis et potkiiko sitä? ja oliko miten raskaat nostaa takapyörille, siis kynnyksien/portaiden ylitystä ajatellen? Ootko katellu baby jogger city selectejä? mä en ole vielä kyseisiä rattaita livenä nähny mut mies ihastu niihin täysin ja koettanu aivopestä muakin... ideana kyllä tykkään et taempi istuin ylempänä ja istuimet saa miten päin tahansa, ja tosiaan toimii myös yksösrattaina.

ruokahalusta se on palannut!!! voisin syödä koko aika, etenkin kaikkee paskaa :/ Ja paino nousee.... ja finnejä myös miljoona!!! Mut ku mitään terveellistä ei oikein tee mieli, tai hedelmiä vois syödä mut jotenki kaupassa kaikki niin huonoja mitkä maistuis..

liikkeistä Tunsin liikkeitä jo joku aika sitten mutta sitten tuli hiljasempaa..vai liekö johtuu omasta levottomuudesta ettei malta kuulostella..

pikkumökö + paavo-pesusieni 16+2
 
Pikkumökö: Ne oli paremmat työntää kuin miltä sivusta seuratessa ovat näyttäneet. Onhan se istuin siinä lähellä, mutta en mä sitä potkinut kun siellä liikkeessä tepastelin niiden kanssa. Jos taas mennään kovempaa kyytiä, oma asentohan on luonnostaan hieman eteenpäin kallistunut. Mieskin niitä kokeili ja hyväksyi, kun taas meidän Prismassa aina menettää hermonsa niihin kärryihin joissa on se seisomapaikka vai mikälie siellä alhaalla ja hänen jalat osuvat kävellessä siihen. En kokeillut kallistaa, mutta olivat niin näpsäkät etten usko sen olevan vaikeaa. Mietittiin myös noita joggereita juurikin muunneltavuutensa takia, mutta ne ovat pidemmät kuin P&T:t ja ainakin se nimettiin huonoksi puoleksi Vauvalehdessä (se pariskunta joiden vauvan kasvua seurattu vuoden ajan ja odottavat nyt toista, hankki ne), eli vaikeat/raskaat nousta esim. bussiin. P&T:ssähän toinen on enemmän siellä alla limittäin yllä olevan kanssa, joten ovat aika kompaktit. Tosin en tiedä kuinka helppo kolmipyöräisilläkään on nousta bussiin, mutta eiköhän suju kun sen etupyörän lukitsee. Noita joggereita en ole livenä nähnyt kun pudotettiin ne pois pituuden takia. Mä olen 160cm pitkä enkä tosiaan mikään
bodari ruumiinrakenteeltani, joten haluan mahdollisimman ketterät menopelit.

Niin ja meidän 80cm tyttö oli mukana testaamassa. Ihan ok istui niissä istuimissa, vaikka toki istuu paremmin meidän Crescenttien yhdistelmissä. Kaikkea ei vaan voi saada. Asento oli silti miljoona kertaa parempi kuin mitä ostarilla kulkiessa näin esim. Britaxeissa, jotka myös peräkkäin istuttavat. Muutenkin ne Britaxit oli kolhot, vaikka se vauvan makuutila olikin kivan tilavan näköinen.
 
Viimeksi muokattu:
Vielä lisään Phil & Tedseistä...
Niissä on se huonopuoli, että kun toinen istuu alhaalla sisaristuimessa niin tavaratilaa ei ole. Hoitolaukkuakaan ei oikein saa työntöaisaan roikkumaan kun se on muuten sen alla istuvan otsassa. Eli tavaroita varten varmaan pitäisi hankkia niiden omat sivulaukut (yök) ja kauppareissua varten ottaa reppu selkään. Onneksi käydään pääasiallisesti autolla kaupassa, mutta haen lasten kanssa sitten jotain pienempiä täydennyksiä kävellen lähikaupasta.

Nyt nukkumaan ja lopetan tämän vaunuista paasaamisen :)
 
sipsunen mun mielestä on kiva kun paasaat, saa uusia näkökulmia :D Meillä ollu vahvoja suosikkeja emmaljunga twin nitrot ja sit noi baby joggerit mut testaus rajottuu noiden lisäks brioon, gragoon ja emmaan jotka putos kaikki heti... kuhan mennää käymään etelä-suomessa parin viikon päästä ni täytyis käydä vähä kattelee muitakin vaihtiksia. Jos liikuttais pelkästään ulkona lenkkeillen niin emmaljungat ois melko varma valinta, mut sit ku toi autoon pakkaaminenki ois yks kriteeri ja just toi käytännöllisyys -ei viiti sijottaa ihan älyttömii jos vaunuja tarvii jonkun puol vuotta..
 
Heippa tytöt =)
Pakko oli tulla nyt tänne ku on aikaa,sairaslomalla oon ku kummassaki rantees hermopinne =/ Tytön vein äsken kouluun ja nyt nautin rauhassa kupposen kahvia ennen ku ukko herää =D

Noista unista,mä näin yks yö unta et meille synty vauva jolla oli kauhee parta =/
Johtuu varmaa siit ku ukko aina tuppaa kasvattaa sitä omaansa ja mä en sit tykkää siit...

Me kerrottii tästä raskaudesta ja heinäkuus ukon siskolle ja se oli sit anopil vihjassu,no anoppi soitti ukolle tossa viime viikolla...se oli kuulemma miettiny ja miettiny ja tajunu sit lopuks et herranen aika,kyllä se oli totta et vauva tulos =Dtotesi sit ukollekki et johan oliki jo aikaki ukon saada jälkikasvua...
Viikonloppuna ollaan nyt menos mökil ja samal anopil käymää...ihastuttavat 5-6 tuntia autossa yhteen suuntaan...mä tuun nii olee jäykkä sen istumisen jälkeen..oon jo nyt aamusin nii kankee ku tunnin joudun istuu työmatkaa autos...huh...

Mutta jaksamisia kaikille,nyt taidan siirtyä tonne huutiksen puolelle pyörimään =)

Teollisuuskypärä ja Pikku-Ukko 15+1
 
Tervetuloa Pepper83!


Rakenneultra meillä 24.10. :heart:

Mä en ole tuntenut potkuja vielä. Kutittelut ja pulputukset ei oikein vakuuta mua, että onko suoliston vai vauvan terveisiä... Odotan innolla kunnon töytäisyjä! =)

Meillä maalausalalla maksetaan äitiysloman palkkaa 56 arkipäivää siten, että työantaja maksaa palkan ja kelan maksaman välisen erotuksen. Se taitaa olla noin kolmen kuukauden ajan yhteensä oma palkka. Oon ensimmäinen tässä firmassa, jolle sitä maksetaan, kuten olin edellisessäkin firmassa edellisen raskauden ajan. Sen verran vielä on miesvaltainen ala, vaikkakin naisistumassa koko ajan.

Kina! :hug: Äläkä missään nimessä ota sitä lopputiliä. Jos työpaikalla ei ole luottamushenkilöitä, meillä esimerkiksi ei ole, niin voit ottaa yhteyttä oman alan ammattiliittoon tai varmaan työsuojelupiiriinkin, jos tilanne käy vaikeaksi.

Oletteko jaksaneet hoitaa itseänne? Mä puunasin ja tuunasin itseäni ekan raskauden aikana, mutta nyt olen jopa ostanut vauvaöljyn, jos alkaisi vatsaa taas öljyillä, mutta avaamattomana se vielä on... Hiukset jaksan juuri ja juuri harjailla, mutta viitseliäisyys muuhun on ihan nolla! Sisko nauroi mulle, kun en meikkaa enää ja korvakorutkin on kaikki hukassa. Arki pienen lapsen kanssa vie niin lujaa, että tämä raskaus ja minä itse olen jäänyt ihan sivuun. :)

Soraya 18+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kina
pokspoks 18+0 <3 rv 19 ja kaks viikkoa puoliväliin :) jee

tervetuloa pepper ! kivoja unia oot nähnyt,oishan se kiva saada kolmoset kertaheitolla :D

ON,supistelee ja kauheita liitoskipuja.. varsinkin illalla alkaa vihloa häpyluuta niin maan perkeleesti :( ei kiva vaiva tämäkään,mut onneks hyvästä syystä "kärsitään" :)

jatkan myöhemmin,pitää alkaa ruokaa väsään

sunniee ja vilperi 18+0
 


Huomenta !

Taitaa useammalla olla pelkoja liikkeiden puutteesta, sama täällä viikkoja siis 17+6 ja kolmatta odotan ja liikkeitä en tunne kuin ihan silloin tällöin yks kaks enkä osaa niihin luottaa et ne liikkeitä on :( lähinnä kalvaa semmoinen pieni epäilys pääsääntöisesti ihan raskaana olen, maha on ihan ruma kasvanu kyllä mut ihan löllykkänä milloinkohan miekin saan kauniin vauvakummun, hemmetti kun on tullu hommattua tuota rasvaa mahan alueelle. Tänään siis tälläinen päivä.

Vaunuthan tuli hommattua vahingossa kun ystävä tarjosi kaupan elikkä meillä odottaa anoppilassa brion yhdistelmät kovalla, isolla kopalla hyvät maastokäyttöiset, se oli niitä kriteerejä mitä mie tarvitsen paljon kuljetaan vaunuilla kaupassa lasten saattamiset kouluun jne. osaksi asfalttia osaksi hiekkasita kävelytietä. Turvakaukalo asia ihan auki mut ajattelin et siihen asiaan tartun sitten äitiyslomalla.

Rakenneultraan 16 yötä rakenneultraan ja toivon mukaan saan tietää kumpi sielä masussa asustaa tyttötunne on alkanut kääntyä poikatunteeseen.

Rautaa nauttinut 3 päivää ja ihan sitä retaferia ja jopa miun maha on kestänyt sen mutta olen ottanut sen aamupalan jälkeen joku about tunti en uskalla tyhjään vastaan eiköhän sekin auta.

Täällä on hieman murheita kun tuntuu et rahat on ihan lopussa riittää just peruselämiseen ja siinähän se onkin miun olis aloitettava säästäminen haluaisin vaikka mitä wc- remonttia jne. mut ei onnistu millään ja miun mies on yks tuhlari kans pakko tehdä joku säästösuunnitelma et saisin ensi kesänä sitten remontoitua wc:n keittiöön saareketta jne. ja kyllä huonekalujakin pitäisi uusia

Näihin tunnelmiin...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
aamupäivää

sipsunen on perehtynyt kunnolla vaunu asioihin!! hienoa. harmi kun en itse tuplia tarvitse, mutta onhan tuossa paljon mihin kiinnittää huomiota hankintaa tehdessä.

nyt alkoi itseä mietityttää, koska tähän mennessä tarkein kriteeri vaunuissa on ollut että toimii kelillä kuin kelillä, nyt ekan kerran todellisuus iski että meitin koiruli on jo 9v ja kauankohan se tuossa pyörii, jos ei koiraa niin en osaa arvioida tuleeko niitä "ylimääräsiä" kävelyjä tehtyä huonolla kelillä tai ennen kuin aura on käynyt. tosin kiora vielä hyvässä kunnossa, mutta ikää on jo..

onko kellekkään influenssarokotetta tarjottu? luin jostain että raskaana olevat rokotetaan ilmaiseksi ja jäin sitä pohtimaan. neuvola torstaina niin pitää kysästä. ja siitä mistä luin niin rokotetta suositeltiin raskaana olevalle, on ramkempi tauti raskaana olevalle, kuin ei raskaana olevalle.

saapa nähdä mitä omat rauta arvot sanovat. olo on kyllä ihan hyvä, mutta ei viime neuvolassa mitannut rautaa kun oli sitä ennen 140, mut olen kyllä kertonut että esikoisesta rauta romahti ja sit vedettiin tupla annosta loppuun asti. olisin luullut et olis halunnut seurata, mut ei.

itseni hoito on kyllä välillä niin ja näin. kotona kun olen niin ei tule hirveästi kiinnitettyä huomiota ja saatan suoriltaan lähteä kauppaankin ja alkaa sit miettiin et ois voinut vaik vähän meikata. hiukset melki päivittäin ponnarilla. mut sit kun meen jonnekin niin ihana laittautua. harmi et vaate varasto alkaa olla niukka, odottelen vie kelan päätöstä erityisäippärahasta ja ennen kun se tulee en viitti hirveesti tuhlailla. huutonet on kokoajan silmällä, mut siellä tosiaan jotkut hinnat menee aivan pilviin.
 
Voi minnarun,
mulla täällä päässsä samaa, liikkeitä tuntuu epäsäännolisen säännöllisesti. nyt vauva on ollu hiljaa semmoset nelisen päivää, pari muksahdusta vaan kun on kaks tuntia paikallaan kuulostellu. Pelkään hirmusesti että mun migreenilääkkeet tekee hallaa sille pikkaselle.
Mulla on ihan järkky migreeni ollu viimeset kolme päivää, ihan sika väsyny ja kauheita yöt.
Mä oon tässä yrittäny mieheltä kysyy että mikäs vois olla se synnäri Lohja vai Jorvi.. Ihan sama.. !Ihan Sama!! niin ehkä hälle, muttei mulle! Ärrinpurrin... Molempiin on puolen tunnin matka eniron karttahaun mukaan. Lohja kuulema usen täynnä ja me kun ollaan lapsi saatu jussin aikaan aikaseks, veikkaan että moni muukin on juhannuksen aikoihin innostunu"saamaan lapsia".. Jos se Jorvi kumminki..

No mut nyt mä meen takas horrostaa, esikko katsoo disneytä, onneks..

kengu17+6
 
  • Tykkää
Reactions: Minnarun
rokotteista: mä en aio ottaa mitään ! en ottanu viimeksikään vaikka sitä sikapiikkiä tuputettiin monta kertaa. mun mielestä ihan turha tunkea itteensä mitään ylimääräsiä kemikaaleja :) en myöskään lapselle meinaa ottaa
 
Sunniee Mulla kans alapää vihlontaa ollu, jotenki tuntuu et välillä emätintä vihloo :$ ja eilen illalla nivusia..

Naiset Onko ihan ok maata mahallaan?? Vai litistyykö se pikkunen? :) EIlen moista mietin kun teen iltaisin aina sängyssä ristikkoa ja makaan mahallaan..

Liikkeet En minäkään niitä eilisiä kahta muksahdusta voi potkuiksi silti sanoa! Ei ole potkuista kokemusta niin ei tiedä miltä niiden pitäis tuntua..

Rauta Täällä kans sitä obsidania popsitaan.. Tuntuu et ihan auttaa mut tyhjään vatsaan en sitä ota! Otan jonku syönnin jälkeen aina.. Ompahan edes sinne päin.. :)

äitiysraha ressaa mua.. Oon nyt valmistumisen jälkeen kerinny olla töissä ehkä reilu 2kk, neuvolan täti sanoi, et jokainen työpäivä nostaa sitä äippärahaa mut pelottaa et äippärahaks tulee joku 500e.. Miten sillä pärjää.. Nyt ei oo kahteen viikkoon ollu töitä ja tällä viikollakin on vaan 3 työpäivää.

Unet En juurikaan vauvastä nää mitään..

Sukupuoli Me kaikki ollaan ny mielletty tää vauva pojaksi, niin nyt alkanu pelottaa et se onki tyttö ja joutuu muuttamaan ajatustyyliä :) Kysytään sukupuoli jos se vaan näkyy.

Laitan tähän ny kuvan noista vaunuista. Älkää välittäkö sekamelskasta kun meillä on ikean kaapin kasaus kesken :D Mahakuvaki tuli ny samalla otettua..

kn&mauri 18+4







 
Liikkeistä, muutaman muljahduksen olen viime päivinä tuntenut joka ei oikein voi mun mielestä muuta olla ku Mantti. Varmaan heittää silloin jotkut isommat voltit. :)

Olo on ihan loistava muuten, mutta ärsyttää kun kutisee joka puolelta ja etenkin rinnoista ja vatsasta. En ole mikään rasvailijatyyppi, mutta nyt ollut pakko aloittaa, jos vaikka auttaisi tuohon kutinaan.

Imoen & Mantti 17+0 (poks)
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
Ruska Aivan ihanat nuo vaunut! :heart: Tahtoo vanukauppaan! Mä olin ajatellu jotain mustia tai tumman harmaita, mut nuoki on kyllä ihanan väriset, et tuo on kyllä yks vaihtoehto! :)

Influenssarokote Oon ottanu monena vuonna peräkkäin sen, koska saan sen ilmaiseksi astman takia, mutta en aatellu ottaa sitä enää. Mulle siitä ei oo ollu mitään hyötyä, vaan oon talvet sairastanu jotain pikkuflunssia n. kuukauden välein. Aattelin jo viime talvena että en sitä enää ota.

Rauta Obsidania menee täälläkin, ja ainoastaaan kerran on tullut siitä maha kipeeksi, ja se oliki sit tosi kipee. Otin aluksi sen aina yöllisillä vessareissuilla että varmasti on tyhjä maha, mut sen yhen kerran oli sit varmaan liian tyhjä. Sopii mun mahalle hyvin, toisin ku Retafer jota myös on kaapissa melkein täys paketti ku sen saa aina verenluovutuksesta.

Itsestä huolehtiminen Huolehdin paljo enemmän omasta ulkonäöstäni kuin ennen raskautta :) Joka päivä meikkasin kyllä ennen raskauttaki, mut sit tukan laiton kans olin vähä laiska, mut nyt seki tulee laitettua joka päivä. Jäi kyllä kesästäki päälle tuo tukan laittaminen, ku sillon oli pakko laittaa ku ei voinu laittaa mitään huivia tms. päähän ku oli niin kuuma. Ihon rasvaan päästä varpaisiin joka päivä. Mun mielestä nyt on jotenki ihana panostaa omaan ulkonäköön ja pukeutua hyvin :) Varsinki ku on niin paljo uusia vaatteita :D Ei oikeen pysty pitään enää normaalipituisia paitoja ku ne alkaa olla napapaitoja.

MM-11 17+3 (15 yötä rakenneultraan! :) )
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja -ruska-
Laretzki
äitiysraha Tässä oon reilu pari vuotta opiskellut pelkän opintorahan turvin, joten eipä ole hurraamista minun äippärahassakaan. Noh, ainakaan se ei tule olemaan pienempi kuin tämän hetkiset kelan rahat, joten eiköhän sillä pärjää kun on tottunut pienemmällä tulemaan toimeen. Tietty miehen hyväpalkkainen työ auttaa, mutta mieheltä rahat menee lainaan...Ite oon aatellut, että jos mä alan maksamaan yhtiövastiketta, niin aika sama jää käteen mikä tälläkin hetkellä vuokran jälkeen. Laskut tulee pienenemään, kun nettitikku jää pois ja samoin kotivakuutus...Joten uskoisin tulevani toimeen.

Vatsasta tuntunut tässä muutamina päivinä ihan mahdotonta muljuamista, useampaan kertaan päivässä. Saa nähdä millanen akrobaatti meille on tulossa...
 
Ruska aivan überit nuo vaunut. Mekin ostamme sitten ehkä samanmoiset, tai ainakin saman merkkiset :) Vielä en oo tohtinut vaunuja hommata...

Äippäraha Itselläni on sen verran hyvä tilanne kun kuitenkin jo työelämässä olen ollut 8 vuotta, ja viimeisimmän verotuksen mukaan kun laskeskelin niin saisin ihan hyvän rahan, ei niin kauheesti heittäisi palkan kanssa...

Pööppiksen kanssa poksutaan samaan aikaan, täälläkin poksahti tuo 18+0 =)
 
soraya mulla menee samal taval toi äippisraha mut työnantajalle ei jääny maksettavaa ku kelan raha korkeempi ku palkka, tässä järjestelmässä se etu et saa ite sen korotetun osuuden mikä alussa maksetaan -kunnalla ku olin töissä työnantaja makso 3ekaa kuukautta normipalkkaa mut vei kyllä ne ekojen viikkojen korotuksetki..eli työnantaja hyöty niistä-en mä :/

ruska voit olla mahalteen niin kauan ku itestä siltä tuntuu. +sä et kyl oo sekamelskaa nähnykään jos toi on sitä :D :D

rokotteet en ota yhtään mitään! en oo lapsiakaan koskaan ylimääräsillä rokotuttanu ku en oikein luota noihin. Jännä muuten toi possuflunssa homma kun siitä nyt tullu noita narkolepsia juttuja niin näkyyköhän jotenkin jossain vaiheessa niissä lapsissa joiden äitejä raskausaikana rokotettu..

nyt jos koittais hetken lepäillä ku pitäs yöks mennä töihin ja aamulla eka ajatus oli et 24h päästä seuraavan kerran nukkumaan :/
 
ja ainii kengumamma viel piti kommentoida et voithan käydä tutustuu molempiin ja tehdä päätöksen sitten vasta... mulla oli laskettuaika 19.3 sillon ku synnytin lohjalla ja hyvin mahtu. Meillä kans oli vapaus valita jorvi tai lohja ja ku ekan olin tehny isossa sairaalassa ja kokemukset aika laitosmaisen karut ni siks päädyin pieneen sairaalaan -ja tykkäsin kyl.
 

Yhteistyössä