Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

4D Kyllä ainakin tuola hämeenlinnassa kelakorvaukset otettiin suorilta vaikka viikkoja viimeks mulla oli se 27 tai 28. Taitaa olla eri käytäntö eri paikoissa, kannattaa soitella ympäriinsä. Eihän alkuraskauden ultrastakaan saa aina kelakorvauksia..
Tykkäsin tostaan lääkärikulmasta senki vuoks että sielä ultrattiin tunti! Oli ihan luksusta kun sai tunnin dvd:n mukaan. Ja ultraaja oli ihan mahtava vaikka eka vierastin vähän ku oli mies.

onnea taas terveistä tyttö ja poikalupauksista tasapuolisesti kaikille!

Mieliteot: Mulla tekee mieli ajoittain sitä sun tätä. Vähän aikaa sit joulutortut oli in ja sit ku eilen niitä taas leivoin ni ei oikein maistunu. Tällä hetkellä ja oikeastaan jo viikon verran mieli on tehny mandariineja ja glögiä! Glögiä on menny jo kolme pulloa. :D
Mulla meni niin että poikaa ku odotin ni olin ihan kuollu ja ruma ja ränsistyny, appelsiineja söin sillon ja pikaruoka ei uponnu ollenkaan. Sitten se ihana raju oksentelu loppuun saakka.
Nyt on olo hehkee ja voin hyvin syödä esim.hese-sapuskaa, mutta broisku oksettaa edelleenki niin etten voi syödä.
Vaikka nää raskaudet on ku yö ja päivä ni en hetkeäkään usko että meille tyttö ois tulossa. Musta tuntuu vaan että kaikki raskaudet on erilaisia.
Mut onhan niitä kiva aatella että varmasti tulee se ja se ku on tätä ja sitä.. :D Mulla oli esikoista oottaessa kaikki tyttöoireet ja siti alusta saakka vahva poikaolo.

teollisuuskypärä: (jälleen kerran luin teollisuuskyrpä:D ) vähän repesin tolle transujutulle.. :LOL:
Mä oon kanssa uudelleensynnyttäjä ja viikkoja 18+4 ja potkuja tuntuu vaan tooooosi harvakseltaan. NEuvolantäti sano vaan että kyllä se potkii, mutta johki niin etten tunne, ja sitten se istukan sijaintiki vaikuttaa.

Hepuhi: kelaa sitten ku se on mukula on teini ja sä et millään viitti pileitä keskeyttää.. :D

Soraya: Olitko saanu tyttö tai poikalupauksen? Mä en löytäny enää viesteistä, tai siis ei osunu silmään. Meilläki ultrat tampereen terveystalolla ja jännää millanen tyyppi ultraamaan osuu, kertooko vai eikö..

Ruska: Voi ku munki anoppi ja appi ostas kämpän alanyasta.. meikä ois sielä aina keväät ja syksyt ku ei oo liika kuuma.. ;) Mistä päin alanyaa ostivat?

ON Neuvolassa käyty hempat tarkastamassa ja ne oli noussu 126. Eli eipä tää väsy johdu siitä. Tosi kiva ku viime yönä esikoinen oli tukehtua yskäänsä ja mä heräsin vasta ku mies tuli sänkyyn takas ku vei sille vettä. :/
Nyt pitäs ostaa lisää d vitamiinia ja c vitamiinia ja niitä popsia lisäks Ehkä se auttas tai sit ei sano neukkutäti. Puolivälin tienoilla monilla kuulemma tulee väsymys takas.
sit kuunneltiin myös sydänäänet ku sanoin etten oikeen liikkeitä pahemmin tunne. Täti sit vaa lohdutti että kyllä se potkii, on vaan jotenki hassusti. Ja muutenki tsemppas tosi hyvin ku sanoin että harmittaa ku on niin epätodellinen olo vieläki tän raskauden suhteen.
Mutta muuten siis kaikki hyvin.

Paitsi että mun täytyy tunnustaa jotain. Mä tajusin tänään että en oo käyny ruokakaupassa 11 viikkoon. Mulla lentää edelleen laatta jos nään liha, maito tai juustotiskin. se kaikki ruoka saa mut voimaan pahoin.. Onneks on ihana mies joka ei pistä pahakseen vaik onki meijän kauppavastaava. Viime viikolla yritin taas käydä mutta takas piti kääntyä.
On tää jo silleen parempi ku nyt pystyn jo kirjottaa vähän kauppalappuu, aiemmin alko ruokien miettiminenki oksettaa (meillä siis käydään kaupassa kerta/viikko ja ostetaan sitten iso satsi..)... On tää semmosta tää raskausaika.. :D

susanna ja pikkunen 18 4
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
ultrista esikoisesta mulla kans oli vaan np-ultra ja rakenneultra kunnalta,sit kättärillä ultrattiin kun olin siellä myös raskausmyrkytysepäilyksen takia. koon takia ultras neuvolalääkäri kolme kertaa,mut siis ei ois ollu kun noi kaks jos ei ois tullu mitään ns. häikkää :)
tästäkin raskaudesta pääsen tohon kokoarvioultraan kun esikoinen jäi niin pahasti kiinni lantioon mulla,että mittaavat mahtuuko tää alakautta ulos.. en sitä vielä jaksa stressata vaan toivon todella että alatiesynnytys on taas mahdollinen !! :)

Onnea kaikille ultrassa käyneille taas !=) ihanaa että meidän ketjulla on ollut näin hyvä tuuri ja tullut vaan hyviä uutisia ultrista :)

sunniee ja vv 21+3

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA MUUTEN KAIKILLE !! vaikka täällä tampereella ainakin tosi kenkku sää,niin koitetaan nauttia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja cherrrye
Onnea Kina, Imoen ja H.o.p.e hyvin menneistä ultrista ja tyttölupauksesta sekä poikalupauksista! :flower:

Mulla on vaihteeksi ollut tosi tehokas päivä ja sain esseen valmiiksi! :) Nyt hyvillä mielin illaksi töihin ja viikonlopun viettoon. Hauskaa viikonloppua joka iikalle ja niitten masuille! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye ja H.o.p.e
Pitää tulla hehkuttamaan mun löytöä! Olen jo jonkin aikaa etsinyt kirppareilta toppahaalaria vauvalle, uutena en raaskisi ostaa, kun käytössä varmaan vaan kuukauden päivät..No. Nyt sitten käväisin Lindexillä ja aletangossa roikkui yksi pieni toppahaalari (tai -pussi), -70% alessa!! Jee!! Hintaa jäi alle kympin. Koko vaan on 50cm, eli tarvitsee toivoa, että tämä on yhtä kirppu, kuin isommat sisaruksensa, niin sitten mahtuu hyvin! =) Eli tällainen nyt meillä:

Haalari Valkoinen € 29,95 | Lindex online shop | tuotenro:6566673

(jollain muullakin taisi olla samanlainen?!)

:D
 
Pööppis
Heipsankeikkaa!

Kylläpä oli mieltä piristävä päivä kun olin liikenteessä aamusta alkaen, just tulin kotiin ja luin teidän kuulumiset =)
Onnea ultrakäyntien johdosta taa stänään käyneille :flower:


Miul oli muksa päivä, kävin ystävän luona, hän antoi lainaksi rottinkisängyn jossa renkaat, kuvan laitan myöhemmin ja baby börnin uuden rintarepun :) kirpparilla (muutama löytö) ja työpaikalla. Töissä tuli leikittyä ultralla 30min. ja tyyppi on kyllä niin liikkuvaa sorttia että ei voi tajuu :D Työkaveriki nauroi että pysyis nyt sekunnin liikkumatta. Ja niin iso mötikkä että.. yhen kuvan laitan tänne jossa jalka.. jee,mulla on nyt siis kuvat jalasta ja kädestä..wuhuu.... haluamaani kunnollista kuvaa päästä en saanut :/ ei suostunnu kääntyy silleen et ois saanu hyvää kuvaa,mut kova tyyppi se on imee sormiaan. ja työkäveri väitti et se ois kieltäki näyttäny, mut enpä tiiä... :D
Oon muuten innoissani tuosta sängystä,kun sitä pääsee ns. koristelemaan :) Paitsi ne miun ompelijantaidot..öömmm... :whistle:

Hei HOPEA,miulta meni ihan ohi,et siis mitä sulle sanottiin jatkoultrista, etkö saanu ultra aikaa? Saitkos monta kuvaa vauvasta?
Työkaveri oli mukamas ultraavinaan tätä pojaks,että en tiiä onko se meiän työpaikan ultra ihan kirottu :kieh: En kyllä aio yhtään sukupuoleen viittaavan väsirtä vaatetta tai muutakaan ostaa, vaan katotaan synnärillä kuka sieltä tulee :) Ja nyt on kyllä jo sama kumpaa sukupuolta on,oon päässy jo ns.pettymyksestä eroon :) Oon taas pirtee oma itteni joka ei malttas oottaa et se syntyy. Ostin myssyjen teko lehdenkin tänään :D :D :D muahahahahhah kuha mie alotan puikkoja heiluttaa,saa taas koirat pelätä kun ärräpäitä lentelee :D Pitää muistaa vaan hiljasella äänellä kiroilla,kun muksuhan jo kuulee.. Ettei vaan eka sana oo kun se syntyy itkun siasta vittu. Olipas hullusti selitetty,,No joo..
Nyt taitaaki ruoka kiehuu siihen malliin et keitto ois valmista

Tässäpä joku kuva vielä



Mahatyypin jalka =)



pehmokokoelman alku, kohta niit on tietty jo niin paljon,et minne vauva mahtuu??



tänään saatu lainasänky, jota kuulemaa saan lainata niin kauan ku vauvoja syntyy :D :D ha ha ha




vasemmalla punanen ja ruskee body ovat minun itseni päällä olleet :D muahha
ja vihree ja vihreän vasemmalla olevat kirpparilta löydetty, 80snt kpl ja oikealla oleva kypärä prismasta 1e ja sen alla oleva beige bodu 1,50e prismasta,että joskus kaupastaki löytää halpoja :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onnea ultrakuulumisista Imoen kina ja hope :) Ja onnea tyttö/poikalupauksista

Ruska kiitti, ja ihana masu sullaki :heart:

Raskauksien eroista, ehkä enemmän on tytön aikana tehny makeaa mieli mitä pojista ja painoaki tytöstä tuli 30kg kun pojista tuli 20-25kg. Finnejä on poikien ootuksessa ollu enemmän ja niin on nytki. Tytön aikana närästi, pojilta ei. Eli on nuita eroja jonku verran.

Ultrista meillä ultrataan aina lääkärineuvolassa ja mulla seuraava 16.11. Ja luulen että lopussa seurataan kokoa kun tyttöki painoi yli neljä kiloa.

Haalari mie kävin lindexillä ja yhtään pienikokosta valkosta haalaria ei enää ollu :( Kävin muuallaki kattoon ja kapphallissa ois sellanen ohuempi jos sitte sen ostas..löysin kyllä ihanan siniruudullisenki että täytyy nyt kattoa ostanko sinistä vai valkosta, vaikee päättää.

Mukaan tarttui kuitenki yks body ja sininen collegehaalari vaaville :) Haluaisin ostaa jo vaikka ja mitä mutta täytyy vielä yrittää hillitä :)

Hauskaa viikonloppua ihanaiset :)

Katjuska ja onnimanni 21+6:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: H.o.p.e
Ultrassa käyty eilen. Kaikki oli pikkuisella hyvin. On kääntynyt ja köllöttelee nyt pää alaspäin. Sukupuoli oltaisiin haluttu tietää, mutta pikkuinen päätti pitää jalat niin yhdessä ettei sitä saatu selville. Itselläni on ollut poikaolo, mutta kaikki muut ovat veikanneet tyttöä.

Liikkeitä en juurikaan ole tuntenut, vain muutaman kerran kuluneen viikon sisällä. Tosin istukka on etuseinämässä. Ja ensimmäistä odotan

Painoa on tullut 7kg, mutta en ota siitä stressiä koska lähtö paino oli 46kg. Eikä neuvolassakaan ole painon kertymisestä huomauteltu.

Mielitekoja ei ole. Kaikki maistuu :LOL:

Vointi on hyvä muutenkin. Pahoinvointia ei ole ollut, heinäkuussa oli 2 viikkoa etovaaoloa mutta ei muuten. Supistuksia ei ole ollut, tai en ainakaan ole niitä tunnistanut. Ajoittain ollut issias-vaivaa, mutta se mennyt levolla ohi. Joinakin aamuina on alavatsa kipeä, mutta kipu helpottaa pian ylösnousun jälkeen. Töissä olen jaksanut vielä hyvin käydä, eikä selkäkään ole tullut kipeäksi mummoja nostellessa (olen siis töissä vuodeosastolla sairaanhoitajana).

Meillä on kaksi koiraa, ja ne suhtautuvat minuun erilailla kuin ennen. Narttu on alusta asti ollut minun kanssani varovaisempi kuin ennen, ei hypi päin ym. Ja narttu on alkanut puolustaa minua voimakkaammin kuin ennen, jos meillä on sille tuntemattomia ihmisiä kylässä niin narttu vahtii vieraiden jokaista liikettä vierelläni ja saattaa haukkuakkin niille. Tuo nuorempi uros on puolestaan yhtä sählä kuin ennen, saattaa mm yllättäen hypätä syliin. Mutta uros yrittää aina haistella minun paljasta vatsaani etenkin iltaisin (tissejäkin yrittää haistella, mutta niitä en anna haisteltavaksi). Mielenkiintoista nähdä miten suhtautuvat kun vauva syntyy. Pahoin pelkään että narttu alkaa vahtia vauvaa, eikä välttämättä päästä vieraita sen lähelle. Onneksi koirilla on oma huone, jonne ne voi tarvittaessa laittaa vieraiden käynnin ajaksi.


Hepaliini ja Sintti 21+0
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa:

Lisään vaan tähän kohtaan kun on ollu mieliteoista kyse.
MAHASTA:

Esikosta, joka oli tyttö, kannoin sitä kuin virtahepo, kaikki levis kylkiin päin ja takuulla takaapäin näki että raskaana ollaan!
Nyt: poikamasu on sellainen kiila tossa edessä, kolmio, edessä terävämpi osa ja ihan pikkanen masu =)

Yksinäinen Kengu 21+2
 
Susanna : Muakin oksettaa kana yhä edelleen. Tässä yks päivä reippaana sitä tein, mutta en kyennyt itse syömään. Nyt sentään kykenen sitä jo valmistamaan ilman oksentamista välissä, vaikka etookin. Kauppalistan ja viikon ruokalistan tekokin sujuu jo paremmin. Mua oksetti aiemmin erityisesti se viikon ruokien suunnittelu ja se oli ihan kidutusta. Nyt voin käydä itse jo kaupassakin, jee! Silti oksennus tulee useamman kerran viikossa, mutta ilman suurempia ennakko varoituksia/oloja.

Hepaliinille onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Ai niin, ostin ja maistoin sitä piparisuklaata :p nam!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ultrauutisista!!!:flower:

susanna Voi kyllä olla, että 15 vuoden päästä bileiden keskeyttämishalut on hieman isommat :D

Kysymys Eli jos mun tekee mieli makeaa, suolaista ja hapanta,rasvaista joka toinen päivä ja terveellistä joka toinen, mulla on naama näppylöillä, tissit olleet herkät heti alusta saakka, maha ei ole leventynyt, eikä oikein tullut eteenkään, pahaa oloa ei ole oikeastaan ollut, niin tuleeko meille poika vai tyttö? :) Tietenkin maitoa tekee mieli normaalia enemmän :D

Kyllä meille poikatyttökin/tyttöpoikakin kelpaa. Oon jopa löytänyt aivan ihanan nimen, jos Käpy onkin poika ja tykkää toisista pojista. Jos tämä sitten paljastuu vasta isompana, niin kysyn että saanko vaihtaa hänen nimensä :D
Lapsestani ei tule täydellinen, koska kukaan ei ole.
Hän on kuitenkin aina rakas minulle :heart:
 
Pööppis
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIII mikä juttu tuo piparisuklaa on??!!?? Oon kaks pvää täällä lukenu tuosta ja mie KÄRRRSin, ikinä nähnykää kaupassa sellasta,mut kuulostaa hyvälle :p Miullahan teeki about kk sitten piparitaikinaa mieli ihan sairaana,melkein menin kauppaan jo ostamaan sitä.

Nii ja tuo kana hooma, kertaakaan en oo ostanu kanaa raskausaikana. Ei vissiin oo tehny mieli. En oikein voi sanooet yököttääkö se kun en oo syöny nyt,mut esim pelkkä ajatus et käristäs pannulla jotain kanafileitä marinadissa,nii siitä ajatuksesta vois jo oksu tulla. hyh.
Wau muuten, nyt vasta tajusin, mie oon tänään syöny töissä 2 nakkia ja kupin teetä, kotiin tultua kasvissosekeittoo puoli lautasellista ja kaks mandariinia, mitä hemmettii???? Tässä koko raskaus ajan ennätyspäivä :D Siis miten VÄHÄN!
Tällee kun menis muutaman päivän nii miehän voisin jopa muistuttaa ihmistä. :O
No ei vais. Tulee vaan liikuttua aika vähäsen,nii hävettää.

Jänniä lukee nuo tyttö ja poikaolot ja tottumukset mitä tänne on kirjoteltu.
Kun siitäki kuvittelin et miun mahassa asuu poika,kun tuli hormoni finnejä selkään,mitä mulla ei oo koskaan ollu. Ja naama kukki sikana ja jalkakarvat yms kasvoi niin hurjana,et ois jo pitäny myrkyttää round upilla ja ruoka ja mielihalut oli enimmäkseen tollaset kun tääl on kuvailtu poikaa oottavilla olleen. on se jännä :D Ihan jännän äärellä tässä :D


joskohan mie lähtisin kokkaa jotain pientä,etten nyt vallan pääse kutistumaan :LOL:





EDIT:
Itkuhälyttimestä kysyttävää niiltä joilla kokemusta.
Eli onko niissä eroja? Onko hyviä ja huonoja? Entä paljonko on sopiva hinta käytetyistä?
En o koskaan käyttäny tai nähny muuta ku telkkarissa tai kaupan hyllyllä :D
Käytettynä arvelin ostaa. Kirpparillaki sellaset oli parilla kympillä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mulla kans koko päivä meni tota samaa syömättömyys linjaa, töissä kahvi + pulla mut sit ku pääs töistä ja piti käydä kaupassa... "tota tekis mieli ja tota ja tota..." kotiin ku pääs ni mandariineja, nakkeja.. nyt sit uunileipiä ja ehkä sitä suklaatakin pitäs TAAS tänään vähä ottaa....sit piti tehdä joulutorttuja mut en sit jaksanukaan ku neiti meni yökylään kaverille.

mäkään en oo muuten nähny missään piparisuklaata :D Toihan oiski miehelle loistava isänpäivälahja: sais piparii ja seksin korviketta :DD En oo väsyny...

Huomenna vapaapäivä ja teatteriin kattoo sound of music!!
 
itkuhällärit: Meillä on philipsin halvin malli eli ihan se basic, makso muistaakseni 49e. Ostettu reilu 4v sitten ja vielä ainakin viime kesänä toimi hyvin. Tosin tällä nykysellä juniorilla käyttö oli tosi vähästä kun ei nukkunu ulkona ollenkaan, mut nyt 4v:llä käytettiin tosi paljon kun asuttiin sillon 2kerroksisessa talossa ni tosi kätevä ku muksu nukku ylhäälä ja ite alhaalla tai ite ylhäällä ja muksu pihalla unilla.
 
Unohtui..tissioireista, minulla neljässä tyttöraskaudessa vain yhdessä ollut rv.7+ lähtien tuntemuksia ja olikin niin rajut etten voinut edes suihkussa vettä suihkuttaa rinnoille kun niin arat ja KUTISI mielettömästi rinnat ja nännit ihan rv.14 asti, se oli siis kakkostytärtä oottaessa:)
 
Käpy ei tänään bilettänyt, mutta kyllä se jotain todella pientä masussa taas touhusi. Odottaa varmaan isiä takaisin kotiin kyläilyreissusta :)

Ensimmäiset villasukat saatu lahjaksi :D

hepuhi:heart:käpy 21+0 POKS!!
 
susanna85 Ostivat Olivecitystä :) Se on niin kaikilla herkuilla se asunto, nams! Tuo paikka oli vissiin 3km alanyan keskustasta :)

Nyt en jää sen koommin kommentoimaan, lähen vimosille jouluostoille kauppakeskukseen :heart:

kn&tyyne 22+1 oisko..
 
Hyvää lauvantai aamua mammat ! :wave:

Ootte kyllä hupaisia, tylsyys kaukana meijen poppoosta :D
Miekii ostin eilen glögiä ja tein joulutorttuja, ah nam. Niin ja ostin
joulusuklaata.. Kamala miten alkanu tehä mieli kaikkee makeeta, vaikka tosiaan yleensä skippaan suklaat ja namit :p
Ens viikolla taitaa tulla leffateatteriin tuo Paranormal Activity 3, kukaan muu kattonu noita ? Pakko mennä kahtoon kyllä :popcorn:

Jeps, pojunen heräs(viimeinkin, hää nuku IKINÄ näin pitkään), aamupuuron keittoon ! Ja tänää shoppaamaa kahestaa miun ystäväisen kaa, mies on saa viettää Jimin kaa isä-poika laatuaikaa ainaskii pari-muutaman tunnin. Pittää ostaa ainaskii parit rintsikat, kun vanhat jääneet jostai syystä mineiks.. :)

cherrrye ja muwu 21+0 POKS, oikein kiva pvä tännää ! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Lauantaita :wave:

Hepaliini Onnea ultrakuulumisista :flower: sitähän sanotaan että on tyttö jos ei suostu paikkojaan näyttään, pojat kun kuulemma esittelevät vehkeensä ihan mielellään :D

Pikkumökö aivan loistava lahjaidea tuo piparisuklaa :D Mie vaan mietin että mitä suklaata sitä itelle vois ostaa jos on puutteessa? Miehille on kaikenmaailman piparit, piirakat ja tortut mutta naisille ei niin mitään! Oiskohan toblerone mitään :LOL:

Ja tuosta sitte pääsinkin aiheeseeni eli onko muilla niin että mies jännittää ja hiukan vieroksuukin seksiä kun maha alkaa kasvaa? Meillä ukko oli viime raskauden aikaan melko haluton kun mietti että mitä jos vauvaan sattuu, tai jos se potkii just h-hetkellä niin menee fiilarit..Nyt tuntuu että taas varsinki tuon ultran jälkeen on miehen seksihalut nollassa. Ja ei siinä muuten mitään mutta kun itellä haluttaa kuiten ihan normisti niin oo siinä sitte : /

Eilen alkoi sitte neulomisvimma ja vauvalle valmistu jo villamyssy :) Jos tumput ja villasukat tekis vielä samaa sarjaa. Isompi poika tilas tupsupipon joten puikot sauhuamaan vain :)
Josko sitä ulos suuntais tyttelin kans kun ei kerrankaan sada.

Katjuska ja onnimanni 22+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: SiSa78
Ihanaa lauantaita mammat! :wave:

Voi apua... Nyt mä en enää pysty välttelemään noita herkkuja mistä täällä puhutaan :D Pakko mennä kauppaan hakemaan glögiä, joulutorttuaineksia ja sitä PIPARISUKLAATA! :p Oon tässä vähän yrittäny vältellä herkkuja, kun mulla on toi paino noussu aika paljon (melkein 5 kiloa ennen raskautta olevista lukemista) :ashamed:


Mieliteoista ja mahanmallista: Mulla ei ole mitään erityisiä mielitekoja, vaan ihan kaikki ruoka maistuu. Kaikkea tekee koko ajan mieli, niin suolaista kuin makeitakin herkkuja :p Myös salaatit, hedelmät ja muut terveelliset ruuat menee. Syön siis ihan mitä vaan :LOL:

Mahan malli mulla on ihan sama kuin esikoisesta eli selvä poikamaha. Vatsa kasvaa siis ihan suoraan eteenpäin ja on sellanen pystyn mallinen eikä leviä kylkiin asti ollenkaan. Poikahan tuo esikoinen onkin :) Mutta tää pikkukakkonen ei sitten ilmeisesti olekaan, vaikka vatsan malli ja raskaus muutenkin on ollut samalainen (ainakin tähän saakka). Tai jos ihan hakemalla hakee, niin tässä raskaudessa oli alussa parina viikkona iltaisin huonoa oloa (siis ei kuitenkaan mitään sellasta, että oksu ois tullu). Tuosta pojasta ei ollut missään vaiheessa yhtään huonoa oloa.


(.)
Eilen oli siis rakenne-ultra :) Kaikki vaikutti normaalilta ja sikiö vastasi viikkoja 19+4. Kätilö veikkasi tyttöä :heart: Viikkoja oli siis eilen 20+2, mutta tuo viiden päivän heitto mitoissa on kuulemma ihan normaalia. Tässä vaiheessahan vauvoihin alkaa jo tulla yksilöllisiä kokoeroja eli nuo ultran antamat viikot ei enää automaattisesti vastaa raskauden kestoa. Np-ultrassa viikot vastasivat vielä ihan täysin eli ehkäpä meille sitten tulee hieman pienempi vauva. Tuo meidän poitsukin oli hieman keskiarvoa pienempi syntyessään (3160g ja 48cm) :) Kulki loppuraskaudessa -1 käyrällä koon suhteen. Mulla siis ultrattiin aika usein lopussa, kun oli raskauden aikainen verenpainetauti ja lääkitys siihen. Nythän mulla on taas tuo verenpaine noussu ja alotin verenpainelääkkeet reilu viikko sitten. Eli taas on puhjennut tuo raskauden aikainen verenpainetauti : /


Tässä meidän tytsy nyt sitten on :heart:



SiSa & Pikkupulla 20+3 :heart:


Muoks! Istukka sijaitsee mulla kohdun takaseinässä ja kuulemma hyvässä paikassa :) Niin se oli np-ultrassakin takaseinässä, joten ei ole vaihtanut paikkaa. Arvelinlin, että näin on, koska liikkeet on tuntunu aika hyvin jo kolme viikkoa. Esikoisella oli istukka etuseinässä ja liikkeet alkoivat tuntua vasta rv 20+
 
Viimeksi muokattu:
Sisa: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta :flower: Meidänkin masussa asustava tyttö oli 4Deessä 4 päivää pienempi mitä menkoista neuvolan mukaan laskettuna (oli kyllä np ultrassakin sen verran pienempi). Lääkärin mukaan oli hyvän kokoinen viikkoihin nähden ja keskikäyrällä mennään.
 
Pööppis
Lauantaipäivää!
Ja mukavaa viikonloppua kaikille!
Päätin rueta leipomaan sitä paljonpuhuttua geishatiikerikakkua, kunpa onnistuisi,kun en oo aikasemmin vielä kokeillu tota silikonikakkuvuokaa,niin hieman epäilyttää..mutta 45min niin siitähän se selviää :)

By to way, mukelon sydänäänet kuuluu jo selvästä stetoskoopilla,jos jolla kulla mahillista semmosta käyttää,nii kokeilkaahan =) Ja istukankin pystyi sillä paikantamaan.
On muuten hirmunen viikari tuo maha-asukas potkimaan ja mulkjuamaan tuolla mahassa :D
Apua, sain nyt tuon ompelukoneen lainaan että pitäis ommella röyhelöö tai jtn, mut pää lyö ihan tyhjää,ei tuu idean ideaa,millasta reunusta tuohon korisänkyyn alkaisi väsäämään.
Kai se pitäis alottaa sillä että ettisin kuvia netistä :D
Ja pyöröpuikotkin muori armas toi mulla ompelukoneen kera, et pääsis jtn hattua/myssyä neulomaan...iiikk......
 
Jeps, elikkäs eilen käyty lääkärissä.. kohdunkaula lyhentynyt nyt sentillä. Jos vielä lyhenee tai paikat alkaa pehmetä/aueta niin sit maataan sairaalassa.. mut varsinaista lääkitystä ym ilmeisesti mietitään vasta kun on se 22 viikkoo täynnä, et ei olis ikäänkuin keskenmeno enää vaan synnytys.. kurjalle kuulostaa toi "raja" kun itselle tuo on jo oma pieni vauva :(

maruli ja pieni rakas 19+4
 
Lauantai päivää!

Vetäsin tossa 13 tunnin unet ja kerranki tuntuu että on jopa vähän skarpimpi.. :D
Onneks ukolla on menossa joku vaihe että se ei aamulla saa enää unta ni herää mukkisematta ton meijän Juuson kanssa.

Maruli: Paljon voimia! Nyt ei sitten rehkitä, vaan otat tosi rauhassa.

Sisa: Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Itkuhälyyttimistä: meillä on sellanen philipsin tällanen Philips Avent itkuh (paitsi että se vanhempi malli). Hyvin on toiminu ja meillä tuli siihen sellanen 2 vuoden kolhutakuu kaupan päälle. Eli jos laps esim heittää sen vaunuista ni saa uuden tilalle. KErran mä jotenki tiputin sen ni jouduttiin hakee uus. Tän uudemman tiputin yläkerrasta alakertaan, en siis portaita, vaan sellaselta parvelta (älkää vaan kysykö miten onnistuin siinä) ni ei menny rikki. Tosi tyytyväinen siis oon.. :D

Neulomisista: Mä ajattelin ottaa tavaks neuloa sellasen villapeiton kaikille lapsille, niin että sitä käytetään vaan sillä lapsella ja sitten saa sen omalle lapselle jos vielä on siinä kunnossa sitten joskus. Ekalle neuloin sellasen keltasen ja nyt oon alottanu tälle uudelle tumman lilaa. On niin typerän helppo ohje ja puikot joilla sitä tehään on niin järjettömän isot että nopeesti saa aikaan! Jos jotain kiinnostaa ohje ni voin sen tänne laittaa.


Vähän ehkä huonosti näkyy, mutta on siis tollasta ruutua ja reunoissa "reunukset". :)
 

Yhteistyössä