Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

täällä kans toinen jolla todettu supistusherkkä kohtu :wave: esikoisesta alkoi jo viikolla 15 ja sairasloma kutsui jo rv20 kun supistukset muuttui tosi kivuliaaksi. meillä tää on vissii sukurasite,kun äidillä ja siskolla sama homma. tämänkin kanssa jo supistelee ja reippaasti,toistaseksi vielä melko kivuttomia mutta aina tosi epämukavan tuntusia.. :/

sunniee ja vilperi 18+1
 
Pööppis: mä luulen kans et toi meidän uros on menny jotenkin sekaisin tästä raskaudesta ja kieltämättä jännittää kuinka se suhtautuu vauvaan mut pallien poistoon oon sitä viemässä jos se siitä rauhoittus, toivon mukaan....miun täytyy alkaa tehostamaan koulutusta se varmaan vaan suojelee miuta ni pitää näyttää ettei mammaa tartte höösätä. Mut voimia tiedän tunteen ja se on aika raastavaa mut lopulta varmasti helpotus :heart:
 
Nonii, tää insinörtti teki etusivun listasta tilastoo :)

Meitä odottajia on 99, ja yhdessä odotetaan 101 vauvaa syntyväksi, kun joukossa on kaksi tuplaodottajaa.

Esikoista odottaa 42
Toista lasta 33
Kolmatta lasta 12
Neljättä lasta 5
Viidettä lasta 4
Kuudetta lasta 1
lkm ei tiedossa 4 (ilmeisesti eivät kirjoittele täällä aktiivisesti)
 
Rhonda Vautsi, jaksoit laskea! kiitos siitä :) meitähän on täällä monta!

ja piti noista ruskan korteista sanoa, että IHANIA ovat! Vau :)

Mulla myös supistusherkkä kohtu :) Ekasta lapsesta harjotussupparit alko viikolla 15 ja satunnaisesti oli kivuliaitakin supistuksia. Sitten viikosta 30 eteenpäin supisti joka päivä, myös kivuliaasti ja parit kerrat käytiin sen takia päivystyksessäkin. Ei ollu kivaa kärsiä viimesiä 10:tä viikkoa niistä supistuksista, varsinkaan enää silloin kun viikkoja olis ollu tarpeeks synnytykselle, kun supisti joka päivä ja paljon ja tosi kipeesti mutta mitään ei koskaan tapahtunu. Vielä viikolla 37-38 mulla oli 3cm kanavaa ja kohdunsuu tiukasti kiinni ja kiinteä! Vähän ehkä vitutti sillon ;) Kaiken lisäks se synnytys sitten käynnistyikin lapsivedenmenolla eikä supistuksilla.
Nyt mulla alkoi ne kohdun kovettumiset jostain 12-13 viikolta jo. Tosin onhan toi kohtukin ollut kokoajan normaalia isompi kun siellä on 2 vauvaa. Päivittäin tulee noita kovettumisia, joskus myös kivuliaita supistuksia :/ Ainakin viikolla 15 mulla oli vielä paikat ihan kunnossa, ja tosiaan sitten parin viikon päästä uus tarkistus. Toiv. kaikki edelleen kunnossa ettei tarttee mihkään vuodelepoon ruveta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Mulla myös on ollut paljon noita supistuksia tokasta raskaudesta eteenpäin. Esikoisesta supisti ekan kerran synnytyksessä. Mulla on vaan erona esim Jenddeen siinä, että ne myös saavat jotain aikaiseksi. Viimeksi mulla oli esimerkisi viikoilla 38+3 kohdunsuu auki jo 3-4cm, ja silti mukula sinnitteli kyydissä vielä yli viikon :LOL: Kyllä otti pikkuisen kaaliin kuljeskella tuolla kohdunsuu auki repsottaen, mutta silti tyyppi ei vaan tule ulos. Mun käsittääkseni synnytyksen lasketaan käynnistyneen kun kohdunsuu on sen 3cm auki... Meikäläisellä oli siis hemmetin pitkä synnytys! :LOL: No joo, eihän se varsinainen osuus sitten montaa tuntia kestänytkään.

Mutta siis joo, pointti oli se että mun tarvii kyllä ottaa noi sillai tosissaan, kun tuntuvat tosiaan olevan usein ihan oikeita supistuksia eikä mitään pelkkiä harkkareita.
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
Heips!

Yritän vielä kerran jos vaikka ilmestyisin listaan.. eli kolmatta odotan ikä 25 ja la 20.3 synnäri kys rakenneultra aikoja olitte kans laitelleet, elikkä mulla se on vasta 4.11 ja tuntuu et siihen on niiiiiiin pitkä aika.

Hei semmosta kyselen jos jollain olis tietoa. Eli edellisessä raskaudessa mulla oli vuoden mittainen työsopimus menossa, ja jouduin jäämään sit nuitten supistusten takia saikulle reilusti ennen äippäloman alkua. No ei siinä mitään, se oli ihan selvä juttu. Mutta siis nythän mä olen kotihoidontuella kotona, ja teen keikkatyötä, eli kun mies tulee töistä niin mä lähden töihin, ja viikonloppusin teen pitkää päivää, eli kutsuttaessa meen töihin (töitä kuitenkin riittää 3-5 vuoroa viikossa tällä hetkellä) Eli entäs jos nyt tulee jossain vaiheessa jotain että en voi tehdä töitä, niin en vissiin saa mitään korvausta vaan joudun sit pärjäämään äippäloman alkuun asti tolla kotihoidontuella?? Toivottavasti joku tajusi mitä ajan takaa :D

Nyt alan selata sivuja taaksepäin että mitäs täällä on juteltu =)

maruli rv 16+2
 
Maruli mä tein kylmän viileesti niin et vaikka oon kodinhoidontuella olen myös työtön työnhakija ja saan liitolta päivärahaa josta vaan vähennetään lastenhoidontuen määrä jonka siis kela maksaa mulle. Saan siis n.800€ kk rahaa 300e sijaan. pakkotilanne. Ja jos tulisi työhönosoitus niin jäisin vaan takas pelkälle lastenhoidontuelle, mutta tuskimpa kukaan raskaana olevaa palkkaa, varsinkaan jos ei ole halukas ottamaan työtä vastaan. ja mun alan töihin on jono. Toki lyhyisiin koulutushommeleihin menisin jos lastenhoito järjestyisi. Työkkärissä vaan sanoi sillon että ilmoittele kun äippäloma alkaa.
Mutta en tainnu vastata sun kysymykseen ollenkaan:) En ikävä kyllä tiedä miten tuossa tilanteessa toimitaan eli viisaammaat puhukoon :)

Täällä niskajumi vaan pahenee, enkä saa ilman kipua käsiä ylös.. Saakohan tuollaista niskahierontalaitetta käyttää? ku mietin et shiatsu yms värinäjutut on kielletty.. Kuumaa vehnätyynyä oon iltaisin pitänyt harteilla ja mies on hieronut kans, muttei auta. Inhottavaa ku kiristää niin et särkee sitten päätä ja monesti laukaisee migreenin. Pitää yrittää venytellä ja rentouttaa nuot. Mutta nyt loppu valitus ja kerhoon esikoisen kanssa mars -->

H&mörrykkä 18+4

Ps. mulla on huomenna hammaslekuri ja hirvittää jos nyt, pelkään ihan tosissaan sitä..puuh..
 
Viimeksi muokattu:
Bambi (ja muut, joita nuo pk-seudun hinnat kiinnostivat 4D-ultrasta): Tuo sama 175 e minulle sanottiin Femedasta kuin Sipsusellekin. Ultran kesto kuulemma n. 20 min. Raskausklinikalla hinta kuulemma 260-290 e MIINUS tuo Kela-korvaus (ultran kesto n. 30 min). Eli veikkaisin, että aika samoissa hinnoissa kuin Femedalla. Lisäksi jos haluaa dvd-tallenteen, se on kaiketi n. 5 e lisäksi. Felicitakselle en soittanut, mutta hinnaston mukaan siellä kaiketi maksaa vähän vajaa 170 e. Mutta heidän sivuillaan 4D-ultra lukee, että Kela-korvauksen saa vain erityisestä syystä.

Taidan itsekin kääntyä tuon Femedan puoleen, koska siellä vastaanottoaikoja näytti olevan pitkälle iltapäivään. Tosin olen kuullut, että siellä olisi aika liukuhihnameininki noissa ultrissa, mutta ilmeisesti Sipsunen ainakin on saanut hyvää palvelua.

Meille se vauvan sukupuoli ei ole ensisijainen syy 4D:lle, mutta toki se olisi kiva tietää, ellei kunnallisessa selviä. :) Haluttaisiin miehen kanssa vaan saada kaikki mahdollinen tieto sikiön terveydestä, kun tuolla 4D:llä pystyy niin hyvin tarkastelemaan esim. sydäntä yms.

ON: Mä mietiskelen, onkohan meidän pienokainen oikeasti tosi lunkisti ottava tapaus. Jotenkin on niin seesteinen olo ja tosi oireeton! Liikkeitä tuntuu toisinaan, esim. eilen illalla ihan selvä pieni potku vasemmalla alavatsassa. Mutta siis, ruoka maistuu hyvin, terveellinen sellainen kuten minulla kyllä aina, mielitekoja ei pahemmin ole, paitsi ehkä ihan vähän tekee suklaata ja ruisleipää mieli. Mutta siis tyyliin siten, että syön 2-4 palaa päivässä suklaata, voiko sitä sitten mieliteoksi sanoa. Mitään muuta ei oikein ole, paitsi tuo vessassa ravaaminen. Naamassa pari näppyä. Jos meidän pieni tulisi erityisesti isäänsä, niin olisin kyllä ihan iloinen. Olisi niin rauhallinen pikkumies tai -neiti, että. :)

ruska: Ihania kortteja olet askarrellut! Minäkin olen ajatellut sitten aikani kuluksi askarrella ristiäiskutsukortit jo hyvissä ajoin, mutta en ehkä ihan vielä...:)

Nyt aamupalapuurolle!

Vaniljarinkeli ja Hajuherne 18+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Huomenta!

Se siitä normaalista olosta : / Aamiainen kokonaisuudessaan lensi kaaressa lavuaariin ja nyt heikottaa ja tärisyttää :x Noh, tässä vedän nyt muroja toivoen, että ne eivät lentäisi ulos.

Me kanssa mennään 4D ultraan sen takia, että siinä nähdään kaikki rakenteet tarkemmin muin normi ultrassa. Miehen työkaveri oli siinä saanut aikoinaan tärkeää tietoa vauvan sydämeen/ sydämen virtauksiin liittyen, jotka sitten huomioitiin myös synnytyksessä. Toki sukupuolen selville saaminen on sitten plussaa, kun se kerta ollaan halukkaita tietämään etukäteen. Ja onhan se ihanaa nähdä vauva niin selvästi!

Olen ollut tyytyväinen Femedaan, mutta ei siinä 4D:ssä lätistä mitään ylimääräisiä (ellei ole kysyttävää), vaan katsotaan kaikki rakenteet ja sukupuoli. Joku voi toki kokea sen liukuhihnameininkinä. Kaikkiin kysymyksiin olen saanut vastauksen ja kaikki rakenteet on mulle selitetty ihan ymmärrettävästi siinä, joten ei valittamista.

Nyt puistoon jos raitis ilma auttaisi...

Sipsunen & SV 16+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Mariajalle vaivannäöstä kun viitsit lisäillä ne rakenneultrat! :flower: ja Rhondalle myös kiitokset! :)

Jes vielä tämä päivä töitä ja sit alkaa pitkä viikonloppu! :) Nyt on onneksi selkä ollut ihan hyvässä kunnossa, mut joku hermo varmaan on vähä puristuksissa ku välillä ku kävelee niin tuntuu niinku häntäluuhun tulis sähköiskuja! Onko muilla tuommosta? Ja pääkään ei oo ollut moneen päivään kipenä! :) Uudet piilarit teki ihmeitä!

MM-11+ Helmi 17+5
 
Sipsunen tsemppiä, toivotaan että sun yrjöilyt loppuis jo pian.. :hug:

Hayley mäkin pelkään tosi paljon hammaslääkäriä ja mun pitäis käydäkin siellä nyt, mut en vaan saa aikaseks varattua aikaa! En vaan pysty enkä kykene siihen :/ tseppiä sulle hammaslääkärin kanssa.

Toi 4D-ultra olis kyllä ihana. Oon tässä miettiny että mennäänkö vai ei.. Olishan se ihana nähä vauvat niin tarkasti ainakin. Mutta sit taas kun meillä tulee noita ultria olemaan ihan kauheesti muutenkin, niin en tiiä "tarviiko" tota 4d:tä. No saa nähä :D

ON: Mä nukuin yön ihmeellisen hyvin, en heränny kertaakaan! Nukuin ehkä 8h putkeen. Vautsi.. Yleensä oon heräilly puolen tunnin-tunnin välein millon mihinkin. Oli sitte vessähätä, nälkä, jano tai ihan mikä vaan.. Tai sit menee nokka tukkoon tai lapsi huutaa tai sit en muuten vaan saa unta. Ihania tollaset yöt. Toivottavasti ens yö menis yhtä hyvin kun edellinen :)

Mikähän muuten mun kädessä on, kun särkee/vihloo/jomottaa olkapäätä ja hartiaa ja se säteilee tohon käden yläosaan? Tosi ärsyttävää kipua, ihan kun tollasta hermosärkyä tai jotain. Kun ei siellä mikään lihas ole jumissa, tai ainakaan ei siltä tunnu eikä hieronnat tai venyttelyt auta. Eilen päivällä alkoi tää kipu ja jouduin illalla ennen nukkumaan menoo ottamaan kipulääkkeenkin kun en muuten olis saanu nukutuks :/ Mitä tää nyt on, onks mulla vaan joku lihas tai hermo jumissa siellä vai onks mulla joku veritulppa..

jende 17+6
 
Jendde Mulla on kans öisin aina nokka tukossa, tai vähintään toinen puoli! ollu koko raskausajan.. Tosi ärsyttävää! Ja sit ku joutuu nukkuun suu auki niin valuu kuola :D Kannattaa varmaan soitella lääkäriin jos se käsi ei rupee helpottaan.
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
täällä kans hyvät yöunet alla! =) en herännyt minäkään kertaakaan vessaan. heti aamusta sit reippaana käveltiin sateessa postiin ja kauppaan. oon ihan ihastunu kumppareihin,ja kiva kun niitä pääsi pitään :D heh

nokka tukossa mullakin,varsinkin aamuisin. johtuu siitä että limakalvot turpoaa raskaana. IHAN NORMAALIA siis sekin vaiva :D

meillä ilmeisesti rakenneultrassa katsotaan myös 4D:nä,ainakin kaikilla kavereilla katottu ja samaan paikkaan oon menossa minäkin :) toivon että kattois nytkin ;)


mut nyt pitää mennä kun mies asentaa nintendo wiitä,haluan keilata :D

sunniee ja vilperi 18+2
 
  • Tykkää
Reactions: jendde ja -Pätkis-
Lilli kyllä mä huomaan muutosta :) on se enemmän pyöristynyt!

MM-11 Mulla myös vähintään se toinen puoli tukossa :D viime yönä ei menny kertaakaan, mut sit tossa 8 aikaan heräsin kun tyttö huus sängyssään, ja kävin sit vessassa ja yritin mennä takas nukkumaan, niin eiköhän se sit menny ihan tukkoon :D
 
Mäki ilmottelisin tuon rakenneultra-ajan. Meillä se on ens viikolla 13.10. Voihan kääkkyrä ku siihen on vaan viikko. Mihin tää aika on kadonnu? Töitäki jälellä enää 3kk!!! :eek:

Vaunutkin tuli ostettua maanantaina, ihan vahingossa. Miehen kanssa oltiin kyllä emmaljungan mieluinen runko käyty valihtemassa aikasemmin, mut mieluista kuosia ei oo löytyny. Nyt pohjosen reissulla käytiin sit reissun päällä kysäsemässä kotopuolesta tarjousta vaunuista ja sieltähän se rakkaus löyty, en mä voinu sitä sinne enää jättää ku varmaan tulee olemaan tosi suosittu kuosi ja mä tosissani sen halusin. Onneks oli tilillä rahaa ja vaunut pakattiin autoon. Meillä siis odottelee pienokaista Emmaljungan duo edget brown flowers kuosilla :heart:
katso liitettä 13985
Meiän vaunut on kuvasta poiketen täysin suklaan ruskeat :)

Täällä vissiin on alkanu supistelemaan :( Tänään meen sit tk:n lääkärin tarkistukseen ettei oo vielä mitää vaikutuksia kehoon tehny. Toivottavasti tässä ei vaan liian aikasin sairaslomalle joutus :(

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: ItäHki


Pikainen tilitys...lapset alkaa tervehtyä ja nyt mies kipeenä joten kunhan töistä pääsen on iso vauva hoitoa vailla, meillä mies kun on kipee ni se on yleensä kuolema tulossa ja häntä pitäis paapoa jne. mutta auta armias jos mie oon kipee ni ei paljon miestä hetkauta...

Kaikki ärsyttää ihan kaikki.. kiukuttaa, joutuu ottamaan muutaman hengenvedon syvään ennen kuin avaa suun.

Tänään vauva on melskannu joten kai se siellä vielä on vaikka mielessä useasti on onko kaikki hyvin.

Ihanat oli kortit :flower:

Minnarun&rinsessa(ko) 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: pikkumökö
Ihanat vaunut teilläkin Memelisa! :) Meille tulee vissiin kans nuo Duo Edget. Hitto huomenna tai lauantaina lähetään kyllä miehen kans kattoon vaunuja, mä en malta oottaa enää! :D Saanko kysyä mistä liikkeestä ostitte vaunut, mäkin nmittäin oon pohjoisesta. Pohjoinenhan on kyllä aika laaja käsite mutta kuitenki :D

Monilla näköjään supistuksia jo! Toivottavasti ette ihan vuodelepoon joudu, pitkä aika vielä maaliskuuhun! :/
 
Meitähän on täällä aika paljon. kiitos Rhonda74 listasta.

Minäkin voisin tuon meijän rakenne-ultra ajan ilmotella listoille joka on meillä 3.11.
Munkii pitäs varata hammaslääkäri aikaa, mut en saa aikaseks tehtyä sitä, en varmaan saa aikaseks käytyä koko raskaus aikana. :)

Ihanat vaunut Memelisa. Melkein tekis itekin mieli hankkia uudet vaunut, mut pitää tyytyä nuihin esikoisen vanhoihin. mitkä on kyllä ihan hyvässä kunnossa ja siistit eikä oo vasta kun reilun vuoden vanhat.
 
Minnarun: :hug: Munkin mies on sellainen, että jos vähän on kurkkukipee tai nenä vuotaa niin on ihan toimintakyvytön. Muutenkin vahtaa koko ajan mahdollisia flunssan oireita ja on heti ihan toimintakyvytön jos vähän kolottaa ettei vaan tule kipeäksi. Muuten on kyllä ihan osallistuva ja mut huomioiva.
 
  • Tykkää
Reactions: Minnarun
Ruskalla ihania kortteja! Mä en oikein tiedä, miten ja koska kummeja sitten pyydettäisiin... Ehkä vasta sitten syntymän jälkeen.

Rakenneultra on 28.10. Aika valittiin niin että mies pääsee mukaan katsomaan Manttia ekaa kertaa. :heart:

(.) Nyt tuntuu selvästi liikkeet jo päivittäin, hassua. :) Eilen olin pitkästä aikaa kahvakuulaharjoituksissa ja kauhistus miten ei jaksa puoliakaan siitä mitä ennen raskautta. Mutta ehtiihän sitä sitten treenata taas ensi vuonna.

Imoen & Mantti 17+2
 
Minulla rakenneultra 10.11. Liikkeitä en tunne vieläkään, mikä ihmetyttää kun aikaisemmista tässä vaiheessa tuntunut päivittäin jo. Supistusherkkyydestä, itse en ole supisteluista kärsinyt aikaisemmissa neljässä raskaudessa, tässä raskaudessa supistuksia on ollut lähes alkuvaiheesta saakka!! Kaipa ne normaaleja on kuitenkin kun lääkäri ei mitään sanonut neuvolassa ja kohdunsuukin oli tiukasti kiinni. Ai niin, minulle voi päivittää poikaolon listaan:D

Baby wipe&Batman 15+5
 
Laretzki
Kehtaisko täällä lähteä kyselemään (jokainen tietty saa päättää vastaako vai eikö) että missä asennossa te harrastatte seksiä nyt kun maha kasvaa? Kun täällä ainakin tuntuu maha tulevan tielle jokaisessa ennen hyväksi koetussa asennossa tai sitten kramppaa jalat tai jotain muuta... :ashamed:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä