Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Voikohan limatulppaa olla jo tässä vaiheessa...? mielestäni äskeinen tuotos vastasi täysin kuvausta limatulpasta.. tuntuu ettei tässä hyvin käy :'( no, huomenna kuiteski soitto neuvolaan et mitä tehdään...
 
Onnea -ruskalle- hurjasti tyttölupauksesta ja muutenkin iloisista uutisista! Tosi ihanaa. :) Varmaankaan ei vielä tosiaan kannata stressiä ottaa tuosta istukan paikasta, kuten moni jo totesikin.

Itse vähän pelkään ultran lähestyessä, että siinä paljastuisi jotain rakenteellista häikkää. Toivottavasti ei paljastu...

Paukahti yhtäkkiä mieleen, että koskahan se sokerirasituskoe mahtaisi olla? Tiedättekö jo millä viikolla teillä on, ketkä siihen olette menossa? Minulle ei ole mainittu asiasta tavuakaan, muuta kuin että se ikäni puolesta on "sitte aikanaan". Täällä ainakin ymmärtääkseni kaikki vähintään 25-vuotiaat joutuvat tuohon menemään, vaikkei muita riskitekijöitä olisi (ainakin ekassa raskaudessa, kai). Ja mä olen just sen 25. Ei yhtään innostaisi, mutta mentävähän se sitten on. Pitää etsiä huomenna tietoa asiasta, en enää tänään jaksa.

ON: Inhottava tämä flunssa! Korvien kutiamisesta joku mainitsi, täällä ainakin tekisi mieli oikein ravistella korvakäytäviä. Ja yskän takia on ääni ihan maassa. Puhuin kaverin kanssa vartin puhelimessa ja meni ääni ihan matalaksi ja käheäksi sen jälkeen.

Tämäkin suuntaa kutsuvien vällyjen alle kohtapuoliin, öitä kaikille! :wave:

Vaniljarinkeli ja Hajuherne 19+2 :heart:
 
ruska -onnea hyvistä tyttökuulumisista :) Ja eiköhän istukka siirry jos kerta ei ees edessä, mulla oli nt-ultrassa kohdunsuun päällä ja piti itsestään selvänä et siirtyy..

maruli :hug: onks kaikki hyvin?!

Mitähän vielä piti...

ai nii meikit... en oo ees ajatellu et tarviis miettii jotai "uusii" meikkejä.. ja en tod oo vaihtamassa meikkejä mihinkään- ihan samoilla mennää ku tähänki asti :) Ja en oo muutenkaan hirveen tarkka näissä asioissa,tänäänkin pesin töissä rasvafilttereitä kunnon myrkyillä -mut ei ne sikiöö vaurioita sen enempää kun muakaan (ei siis mitään tervettä hengitellä mut mikä aine olis). Ja tavallaan mä käännän asiat vähä kierosti toisinpäin, esim.töissä en haluu mitään erikoiskohteluu ku oon raskaana- teen ihan samoja hommia ja samoja vuoroja ku kuka tahansa muukin. monelle mun työpaikalla itsestäänselvyys et ku raskaana ni ei yövuoroja, ei kuormanpurkuu ei sitä, ei tätä ja sit ihmetellään miks raskaana oleviin suhtaudutaan niin negatiivisesti.. En mä haluu et mulle tulee otsaan lätkä "en voi muuta kun seisoa kassalla!".

nyt kuukauden masentavin hetki:laskujen maksu :/ Goodbye rahat!!

pikkumökö + pesusieni 17+ 3
 
Sokerirasitus Täällä se tehdään vko:lla 24+. Ainakin niin minulle eilen sanottiin neuvolassa.

Seuraavassa neuvolassa aletaankin sitten laittamaan Kelan papereita vetämään :)
Kamalaa miten nopeasti tämä aika menee!

Tänään katsomaan kaverille käytettyjä vauvan vaatteita :)

hepuhi:heart:käpy 18+4
 
Maruli: :hug: nyt vaan omaan neuvolaan ja sano että ei sille samalle lääkärille, ihan oman mielenrauhasi vuoksi turha pelkokaan ei tee hyvää varmasti supistelee.

Sokerirasitus: miullahan ensimmäinen oli jo ja toiseen määrätään seuraavassa neuvolassa...+24- tosi kiva uudestaan käydä se... no toivotaan että sitäkin puhtain paperein pääsisin...

Maha aukes tänä aamuna, meni pönttö tukkoon :LOL: hieman huvitti...

Meikit: en oo tällä viikolla edes töihin jaksanu meikata kun unirytmit on ihan pielessä aamulla vetelehdin sängyssä niin kauan kuin mahdollista hiusten laitto hampaiden ja naaman pesu ja ei kun menoks... pakko alkaa panostaa kyllä itseensä muuten unohdan taas itseni huolehtimisen.

Ja tärkeimmän poks poks poks 19+0

 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
bambi täällä ei olla pystytty pyöräileen koko raskaus aikana. tullut hirveä painon tunne het mahaan jos 5min pitempään pyörän päällä on istunut ja se painon tunne on sit kestänyt ja kestänyt välillä teki ihan kipeetäkin, joten suoisolla luovuin lajista ja kauppareissut kävellen.

ruskalle onnittelut tyttölupauksesta. ja siitä että kaikki näytti olevan vauvalla hyvin.tohon istukka hommaan en osaa sanoa mitään, mut hyvä että seuraavat

sokerirasitus on täällä viikolla 26. ollut alusta alkaen selvää et sillon mennään, mut seuraavalla neuvola käynnillä siitä enemmän ja seuraavalla kerralla myös mulla kaikki kelan paperi hommat tuloillaan. edelleen kahden vaiheilla otanko äippäpakkauksen, mut on aikaa vielä sitä pähkiä.

meikit: samat käytössä koko ajan. ei käynyt mielessäkään et pitäs pelättimeltä näyttää ihmisten ilmoille mennessä. ja rasvat samoja mitä olen käyttänyt jo vuosia.

joku kertoili korvien kutinasta, mulla ei ihan sama vika vaan että saa olla koko ajan topsin kanssa niitä puhdistamassa, tuntuu et korvien lian eritys on 10x. ja sama et rintoja ei pakota tai arista mut nännejä ei pysty edes suoraan hiljaisen suihkun alle laittamaan. kyllä on vaivat :D

täällä flunssa jyllää. kurkku kipeä. ja pää pöhnässä eikun takasin sänkyyn
 
Kyselisin onko kenelläkään seuraavanlaista tuntemusta/vaivaa tai ajatusta mistä voisi johtua: Mulla tuntuu oikealla kylkiluiden alla siltä kuin jokin siellä ottaisi vastaan (etenkin iltaisin) kun istun vähän etukumarassa. Nyt siihen kohtaan pistää koko ajan. Johtunee siitä, että olen sitä koittanut painellen kokeilla. Samaan alueeseen alkaa sattumaan/tuntumaan ikävältä (ts. tuntuu siltä kuin vauva pönkäisi kylkiluihin, mutta se ei ole kai vielä mahdollista) esim. imuroidessa mattoa, jolloin vinot vatsalihakset joutuvat hommiin. Onko siellä suolet tiellä vai lihaksissa jotain heikkoutta vai jokin elin tiellä vai mitä? Musta tuntui jo ennen raskautta välillä, että jokin ottaa vastaan, siis tunne kylkiluussa, kun olen etukumarassa ja nyt se on selvempi tunne. En kylläkään sitä joka hetki huomaa.

odottaako kukaan muu vielä joulua? Miten vietätte sen? Me ollaan ensimmäistä kertaa kotona ja isovanhemmat sekä sisarukset tulevat käymään meillä. Aiemmin ollaan aina oltu aatonaatto mun isällä ja aatto miehen vanhemmilla. Molempien sisrakset ovat olleet myös mukana omilla vanhemmillaan. Ensimmäistä kertaa siis saan laittaa joulua kotona. Miehen vanhemmat ilmoittuvat kyllä tuovansa suurimman osan ruuista, jotta säästyn isoimmalta vaivalta. Glögiä tekisi jo mieli :p

Mulla ei siis ole tänä aamuna paha olo :) Jos kohta laittaisi ihan kahvia. Tyttö nukkuu jotain maraton unia, kun kukkui viime yönä. Nukkunut nyt jo 14h!

Sipsunen & SV 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta =)
Sata kertaa jo menettäny hermoni tänä aamuna vaik ollu vasta kohta 2 tuntia hereil...Yritin kaikessa rauhassa juoda aamukahvia mut ei..heitin yhden kissan pihalle ku oli syönyt(tuppaa pissii sohval ja mä oon nii kypsä siihen) ja laitoin koiran kans samal et menis aamupissil..kissa pomppi kokoajan kahvaan nii et ovi aukes ja mä jouduin kokoajan siis käydä sulkee sen,koira seiso kuistil vaa paskanjäykkänä ja haukku varmaa puol tuntia..sit vasta ku tytön pyörää kävin "korjaamas" ja tuuppasin koiran pihal ni se suostu menee hädäl,sit se jäi tonne kauas pihan uumeniin haukkuu et on muka jääny narustaa kii...eipä vaa ollu.ARGH!Sit toi kohta 11 v ei tajua et aamul ennen kouluun menoa ni eka syödää.puetaa,pesut yms ja sit vasta kaikki muu..taas sil tuli kiire kouluun..ihmettelen mite se sinne kouluun kerkee ku oon töis...nyt siis saikulla ku hermopinne kummassaki rantees ja päätä särkee jatkuvasti.
Lääkäri mun päänsärkyyn kirjoitti Miranaxii,sanoin sille et eihä tota saa raskaana käyttää ni se vaa totes"juu niihä se oliki"...Mä en siis panadolia voi käyttää,tai voin mut se ei vaikuta muhun millää tavalla.Eli kärsitään.


Mul oli pientä huolta tuossa ma,koira hyppäs suoraan mahaa vasten isoilla tassuillaan,sillee et iha sattuki...mut ei onneks käyny kummemmin,huh.

Mitäs te olittekaa kirjoitellu..
Joulusta;me ollaan iha kotosal ja ajateltii josko kutsuis äitin ja miehensä meille tänä vuonna.Me ollaan yleensä siel oltu mut haluttas nyt olla kotona ku tää on eka joulu omassa omakotitalossamme =)
Eilen leivoin tytön kaa ekat piparit tänä vuonna...mul on himo niihin...

Onko teil jo jotain himoja johokin ruokaan?
Tänää tilasin jouluverhot ja mattoja jo...

Meikit Mä meikkaan tosi harvoin,yleensä vaan juhliin tai jos meen ulos...ja ulkonaki käyny viimeks huhtikuussa.Meil ei saa töis käyttää meikkii eikä koruja ni ne on sit vaa jääny...totesin kyl tos miehel jo ajat sit et sit ku jään äippälomal ni ekaks meen ja ostan itelleni korvakorut =)

Ruskalle onnittelut tyttölupauksesta =)

Kukkiiko teil naama?Mull on siis ihan järkyttäväs kunnos,mulla ei melkee koskaa mitää finnei oo ja nyt niit vois myydä halvalla koko kylälle =/

Ootteko te värjäilly hiuksia raskausaikana?


Nyt mä lähden virittää koiralle uutta hihnaa pihalle ja sit pitäs kai alkaa purkaa tota uima-allasta ja sit pitäs mennä laatottaa kylppärii...kauhee sisustusvimmaki iskeny... =D

Jaksamisia kaikille =)

Teollisuuskypärä ja Pikku-Ukko 16+2
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin on sisustusvimma iskenyt tai oikeestaan remonttivimma,
mutta nyt just tällä hetkellä ei oo rahaa rempata, olohuone olis sit joskus
projektina.
Mä sain eilen antibiottikuurin, kun on ollut yskää ja kurkkukipuu nyt kuus viikkoo ja tänään sitte aamusta saakka pyörryttäny ja töissä alko kädet tärisee, lähdin kotiin ja uudestaan viel tänään lääkärille jos antas jotain muuta lääkettä.
Ei vissii antibiotti sopinut mulle...Alkaa pikku hiljaa rasittaa tää jatkuva yskiminen, et olis kiva tulla kuntoon.

Mulla tehdään lähete seuraavassa neuvolassa sokerirasitukseen ja seuraava neuvola on viikolla 22 ja jotain...Saas sit nähä koska se testi on.

Meen neiti anto eilen tälle maha asukille nimen: Vauva-serkku =)
Ei ihan sellanen nimi jota käytettäisiin kauheesti raskausaikana =)
Ja tänään tyttö kysy aamulle et tuleeko vauva tänään kotiin....
Pikkasen aikaa saa vielä odottaa...

Tällästä täällä.

Jenduka & pikkunen 19+6
 
Huomenta!

Poks poks 18 tänään!!!

Olen miettinyt maha-asukkiani eilen ja tänään & yöllä.
En tunne mitään liikkeitä! Aiemmin olen tuntenut, en paljon, mutta kuitenkin.
Nyt on tosi ahdistunut olo, kun edes makealla tai tönimällä tai mitenkään,en saa aikaan yhden yhtä kuplaa tai pyörähdystä..

Muutenkin, kun on niin raskausoireeton olo (paitsi nyt tuo maha ja selkäsärky..) niin on tosi ahdistus Pienokaisen puolesta. Voiko liikkeet näin alussa tosiaan ensin tuntua ja sitten ei..?

Tiedän että pitäisi soittaa neuvolaan ja mennä tarkastuttamaan, mutta kun ei ole edes autoa tänään töissä ja muutenkin menee hankalaksi. Olenko vain vainoharhainen?

Kellukka & Pienokainen 18+0
 
Laretzki
Pyöräily Mä pyöräilin viimeset pyöräilyt pari viikkoa sitten kun koulumatkan jouduin pyöräilen. Spinning olisi kivaa, mutta maha tulee jo tielle, niin ei tunnu hyvältä.

joulu Olin alunperin ajatellut, että tänä vuonna vietettäisiin joulu meillä kotona, parina viime vuonna kun ollaan vietetty se anopin luona syömässä käymässä. Mutta veikkaan, ettei enää tuossa vaiheessa jaksa istua autossa tai junassa niin pitkään eikä kotona ole niin hyviä nukkumismahdollisuuksia, että tulisi sitten hyvin nukuttua. Kun etäisyys on niin pitkä, että olisi pakko olla yötä.

Matkustamisesta tuli mieleeni, että eilen alettiin koulussa parin tytön kanssa miettiä extempore matkaa Belgiaan, jossa toinen tytöistä on tehnyt maatilaharjottelun. Lennot ei olisi kalliita, ja mä saisin vielä silloin lentääkin. Kattoo että toteutuuko ajatus, vai jääkö ajatuksen tasolle. :)

Ostin viikonloppuna E kupin liivit, ja jo nyt jouduin laittamaan niitä lisäpaloja ympärysmittaan. Kauhee kun tuntuu isolta : / Muutenkin on kai pakko uskoa, että maha on kasvamassa, vaikkei se silmiin tunnukaan siltä, on meinaa ensimmäiset raskausarvet ilmestyneet mahaan, kummun alapuolelle, josta en onneksi ite nää niitä, kun peilistä. Jotenkin noiden raskausarpienkin takia tuntuu, että maha leviää tällä hetkellä sen sijaan että kasvaisi eteenpäin...

Lare ja Spyro 20+4
 
Ei oo pitkään aikaan tarvinna käyä oksentamassa, mutta tänä aamuna luin lehtee ja join teetä ja yhtä äkkiä tuli tunne et nyt tulee äsken syöty pulla ylös ja oli juostava vessaan.
Mulla kukki naama alkuraskaudessa, mutta nyt on rauhottunu siitä paljon.

milla3 masuasukki 17+1
 
Soitin vielä neuvolaan ja heidän mielestä pitää lääkärin katsoa. Soitin sitten TA:lle ja laittoivat jo 11.40 päivystävälle. Joten mennään sinne ihmettelemään. Itse luulen, että joku suolen mutka siellä tuntuu tai sutten on jotain sappivaivaa. Että semmosta päiväohjelmaa tänään...
 


Onnittelut ruskalle tyttölupauksesta :)

Mulla on edelleen poikaolo, mutta takaraivossa kutina että tuleekin tyttö..no viikko vielä ultraan..hui.

Sokerirasitus tehdään täällä päin viikoilla 24-28, onneks ei tällä kertaa tarvi mennä siihen.

Joulu aivan ihanaa aikaa ja odotan innolla, tosin en sitä vierailuvelvollisuutta. Pitää huomioida oma äiti, ja mummo, mehen, äiti ja isä(eronneet), mummo ja pappa ja vielä toinen mummo. Ja kun osa asuu eri paikkakunnalla vielä. Ehkäpä me kylmän viileästi ollaan vaan kotona jouluaatto keskenämme. Sitä ennen kävis kyläilyt, syömiset ja lahjan vaihdot läpi sukulaisten kans.

Tuli tänää postissa se mammauikkari, mut vaikka on koko L niin jää liian lyhyeksi. Ja oli tosi tiukka pakaroiden kohdalta :D Mietin et tilaanko sitten koon xl vai katonko jostain liikkeestä toppi+ alaosamallin.

Se olis asunnon hankinta edessä sittenkin jo vuoden vaihteessa jeeee!! :) Kun nyt vaan löydettäis 80-100 neliöinen rivi, pari, tai oktalo suht edullisesti niin good. Itseä vähän harmittaa etten voi osallistua asunnon hankintaa kun olen luottotiedoton luuseri ja velkaa on monen tonnin edestä..:'( Vaikka siihen pisteeseen joutuminen oli monen asian summa niin silti tunnen oloni tosi kurjaksi ja huonoksi. Mutta miehen sukulaiset ovat luvanneet tulla takaajiksi asuntolainalle että siinä mielessä ei ongelmaa. Jään vaan itse kaiken ulkopuolelle.

H&mörrykkä 19+3 (mä aina kopsaan tuon tickerin vanhasta kommentistani)
 
joulu ihanaa aikaa, ihania joulu herkkuja, mutta ne vierailu velvollisuudet!! voi vattu. anoppi ottaa herkästi itteensä jos ei niillä näyttäydytä ja varsinkaan jos ei niillä syödä. meillä on ollut muutamana vuotena semmosta paikasta toiseen ravaamista ja auton pakkaamista et ei tosikaan. viime joulu oli jokseenkin katastrofi taas yritti miellyttää kaikkia, onneks oman puolen väki on usein tullut meille joulua viettään, miehen puoli on niin kaavoihin kangistunut et eivät voi mitään uutta järjestelyä edes harkita tai tarkemmin sitä et tulisivat esim. meille syömään. tätä joulua odotan ehkä vähän kauhun sekaisesti, et mites tänä vuonna. ite olen päättänyt etten omaa pyllyäni omasta kodista mihinkään raijaa, sit tapa ketä tapaa ja siitäkin tulee sanomista. meillä toisin sanoen painajaista. ja joulu-12 on varmaan ihan hirvee kun meillä on nuo suvun ainoot lapsenlapset kumpaankin suuntaan. alan säästää ja lähetään ihan mihin vaan karkuun jouluks! vaik laivalle.

naimisissa olevat miellä on mies alkanut haluamaan tosissan vihille. mut mä en nää siinä mitään järkeä.mitään prameita juhlia ei ole rahaa järjestää. ja tässä tilassa ei tulis oikeen juhlittuakaan, mut tuo nyt haluaa enne synnytystä vihille. mä en näin karkeesti keksi kun yhen hyvän syyn mennä naimisiin, saan lesken eläkettä.. joo ehkä vähän törkeetä, mut mua ei se instituutio oikeen nappaa. onko avo-ja avioliiton välillä kovasti noita juridisia eroja? ja millasia? mua ei nappaa alkaa googlettamaan, kun niin paha olo, jos joku viittii vähän jelpata niin oisin kiitollinen.:)
 
moooi !

neuvolassa käyty

hemoglobiini 114,eli laskenut tosi paljon ja kuulemma rautakuurille pitäs alkaa :(
painoa tullut 233g/vko ja lähtöpainosta noussut jo 4 KILOA !! huhu
sf-mitta: ei ottanut mittanauhalla mutta kokeili mahaa ja sanoi että kolme senttiä navan yllä menee,eli kohtu kasvaa yläkäyrillä jo,ja on suurempi kun mitä näillä viikoilla yleensä.
sydänäänet oli 137,ja musta tuntuu vaan enemmän että tyttö tulossa :D

viikkoa vielä rakenneultraa,piiitkä viikko siis !

avioliitosta sen verran,että tokihan aviopareilla on suuremmat oikeudet esim eron tullessa jne. ja kun lapsi syntyy se saa automaattisesti saman sukunimen kun vanhemmilla on molemmilla,eikä tarvii miettiä että kumman sukunimi tulee. myöskään isyydentunnustusta ei tarvita kun on naimisissa :) me mentiin ihan karkeesti maistraatissa naimisiin silkasta rakkaudesta jo alle vuosi seurustelun alusta :)

joulu ei oo mun juttu yhtään. kahtena viime vuonna en oo ollenkaan halunnut edes viettäää. johtunee varmaan siitä että saatettiin mun veljeni haudanlepoon 23.12.2009 ja se joulu oli AIVAN KAMALA :(

sipsunen mulla kans samaa ongelmaa,painaa kylkiluihin joku ja en osaa sanoa mikä on. viime raskaudessa se oli vauva joka siellä paino,mut eihän se vielä voi se olla kun kohtu ei vielä ihan niin ylhäällä oo :eek: välillä muljahtaa jopa kylkiluun alla jos tekee jonkun kierreliikkeen ja se tuntuu tosi tympeeltä :S

sunniee ja viltsu 19+1
 
Nyt on nimimerkki muuttunut, eli olen ex- MM-11! :wave:

Joulu Mä ootan eniten jouluruokia! Mulla on tehny jo monta viikkoo mieli riisipuuroa ja sekametelisoppaa ja sen kans ruisleipää jonka päällä joulukinkkua! :p Viikonloppuna taidan sen puuron ja sopan keittää, mut kinkkua en valitettavasti taida saada :D Eilen paistoin ekat joulutortut ku teki mieli :D Me saatetaan mennä jouluksi Leville mökille, jos vaan mun selkä kestää autossa istumisen ku on niin pitkä matka. Mun veljen vaimo sai nyt kolmatta kertaa peräkkäin työpaikkansa kautta vuokrattua ison mökin Leviltä joulun ajaksi edullisesti, niin ois ihana mennä sinne. Ei tarttis ravata kyläpaikasta toiseen, vaan sais olla ihan rauhassa! Molempien vanhemmilla tykätään kyllä viettää aikaa jouluna (ja syödä! :D ), mut sit ku on miljoona muutakin kyläpaikkaa niih..

Teollisuuskypärä Oon värjännyt hiuksia raskausaikana pari kertaa. Naama ei oo kukkinut, muutama finni tainnut vaan olla.

-Pätkis- +Helmi 18+4 (viikko ultraan! :) )
 
Keskiviikkoja kaikille!

Joulu: Mä olen ihan jouluihminen henkeen ja vereen, mieskin tykkää, vaikkei ole ihan yhtä sekaisin kuin mä. :) Ollaan kaksi viime joulua oltu anoppilassa useampi päivä, ja on ollut ihan kivaa. Appiukko etenkin on melkein yhtä jouluhullu kuin mä ja hösätään sitten yhdessä joulukuusta ja muuta. Mun vanhempien luona ollaan oltu joko uutenavuotena tai ennen joulua. Opiskeluaikoina oli kivaa, kun yliopistosta oli jotain 5 viikon "joululoma" eli siis tentit loppui jo joskus 14. joulukuuta ja alkoi vasta ehkä 15. tammikuuta. Viime vuonna oli tosi hölmösti taas, kun olin töissä ja joululoma käsitti tasan yhden viikonlopun. Siksi nautin tänä vuonna ihan täysillä. Vielä ei ole suunnitelmat selvillä, mutta joko miehen tai omien vanhempien luona ollaan. He asuvat tunnin ajomatkan päässä toisistaan, joten siirtyminen paikasta toiseen on aika helppoa. Ja tykkään monista jouluruoista, mutta kinkkua olen inhonnut aina. Etenkin laatikoista tykkään.

Kiitos infosta tuosta sokerirasituksesta, pitääpä kysellä seuraavalla neuvolakäynnillä!

Naama kukkii täälläkin, tosin vaihtelua on. Välillä iho on aika heleä, mutta nyt viimeisen viikon taas etenkin leuan tienoo on ollut ihan kamalassa kunnossa. Inhottavaa meikkailla niitä piiloon. :/ Hiuksia en värjää raskausaikana kun en muutenkaan, mulla on tosi kiva väri luonnostaan ja niin omapäiset hiukset, ettei niistä koskaan tiedä minkäväriset tulee, jos värjää. :)

Nuo avioliiton ja avoliiton keskeiset erot varmaan tulikin jo mainittua... ei naimisiinmenon tarvitse aina olla tosi isoa ja näyttävää. :) Meilläkin oli pienet ja tunnelmalliset kirkkohäät, vieraita n. 30. Oli puvut ja kukat ja kampaukset, mutta niissäkin saa säästettyä paljon, kunhan tutkailee eri vaihtoehtoja. Me miehen kanssa olemme ehkä vähän vanhanaikaisia tässä suhteessa, mutta meille kihlaus esim. oli ehdoton lupaus avioliitosta, ja häät olivatkin aika pian sormusten vaihtamisen jälkeen. Yhdessä oltiin kyllä jo asuttu vuosia ennen häitä eli se ei liity tai mikään tosi uskonnollinen meininki muutenkaan, mutta meille on tärkeää, että olemme "virallisesti" toistemme ja sanoneet ylemmän tahon edessä Tahdon. Monihan yhdistää ristiäiset häihin, siinäkin on ajatusta. :)

ON: Olin aamulla tapaamassa sitä neuvolapsykologia. Vähän ärsytti, kun nainen oli kuitenkin sellainen hymistelijä, ja toivoin ettei olisi ollut. Olisin toivonut saavani uusia näkökulmia asioihin, ja nyt keskeinen tunnin anti oli kutakuinkin, että "kannattaa keskittyä ajattelemaan sitä mikä on hyvin". No tota joo. Varattiin uusi aika marrasakuulle, vaikka vähän tuli kyllä sellainen olo, että enemmän tuosta saisi irti ihminen, joka ei välttämättä pyörittelisi asioita päässään noin niinkuin muuten.

Ultraan enää kaksi yötä. Jännittää tosi paljon! :O

Vaniljarinkeli ja hajuherne 19+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen ja ItäHki

Yhteistyössä