Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Onnea muillekkin hyvistä ultrakuulumisista :)

Meille tulee joulukuun alussa jatkettava sänky ja olis tarkoitus alkaa opettamaan tuo natiainen sitten siihen. Toivottavasti ei sitä ennen opi kiipeämään pinniksestä pois.. voi olla että otetaan toinen laita sitten pois jos mahd (en muista saiko) ja sitten sillä tavalla harjotellaan sängyssä pysymistä.

Meillä tosiaan esikoinen on tyttö niin jotenki kiva et tää tulokas on sitten poitsu :)

Tässäpä vielä hupaisa kuva pikku herran haaravälistä:
 
Minnarun: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta :flower:

Äipyli: Kaikenlaisia sitä valmistuukaan sieltä lääkiksestäkin :O Mulla oli kanssa kerran vähän samanlainen lääkäri normi terveysaseman puolella. Sillä ei kyllä ollut hajuakaan miten sitä doppleria käytetään. Olisi tehnyt mieli sanoa, että anna tänne se laite niin kuuntelen itse :D Joo, nyt jo naurattaa, mutta silloin ei kyllä naurattanut.

Pikkumökö: Niin tutun kuuloista nuo sun pienen päähänpistot :headwall:

Sipsunen & SV 18+6
 
Onnea paljon kaikille tasapuolisesti ultrauutisista ja tyttö/poikalupauksista :flower: tänään oliki tullu paljon uutisia :) Ja ihania kuvia!

Ilja voi elämä mikä tuuri! Ei ihme että on hermo menny! Kaikenlaista sitä..

Pikkumökö Mullaki pisti vähän naurattaan sun muksun touhut :D Tutulta kuulostaa vaikkaki tiedän että sua ei varmaan paljon naurata

Katjuska ja Anni 20+3:heart:
 
Ihania ultrakuvia!

Meillä olis vihdoin pinnasänky koottuna, tai siis melkein, koska ei oikein tajuttu, miten toinen laita laitetaan kiinni :D

Ilja Jos se on vuokra-asunto, niin miks ette vain ota jotain toista? Vai onko kyseessä joku todellinen unelma :)

Toppapuku Ei mitään käryä mistään!

Mies sai vihdoin soitettua tädilleen, josta siis melkein kaikki meen vauvakamat sit tulee lahjoituksena, niin päästään ens viikolla katsomaan niitä \o/

Mä kaaduin eilein oikein kunnolla, ihan vaan polvilleen ja jokin vaisto sai sit kääntymään kyljelleen sen loppukaatumisen. Mies desinfioi ja teippas mun polvet ja mä meniin heti huilimaan, hiukan selästä otti pienesti, ei mitään kummempaa. Mutta jotenkin jäi hiukan häiriimään, et kai kaikki on hyvin...
Tuskin kuitenkaan tommonen pääosin polvilleen leviiminen vauvaan vaikuttaa tässä vaiheessa? Kun vatsa ei mitään iskua ottanut... En haluis olla semmmonen stressiheikki ja heti neuvolaan soittamassa... Inhottavaa vaan, kun just aamulla kuulin sydänäänet ja vihdoin sain jonkinlaisen rauhan, niin sit tommonen...
Äh!

Mariaja & Tyyppi 17+3
 
Pööppis
Mariaja, tuo on inhottavaa :/
Mutta jos mielenrauhaa saat,nii käy toki nlassa kuunnelluttamassa? Sitä varten ne kai siel nlassa on et tommosen paikan tullessa, voi mennä vaan..?
Aina nuo säikäyttää,ketä hyvänsä.
Mullaki ku oli se suolituskakohtaus monta tuntii, tunsin loppuvaiheessa kun supisti aika pitkään,säikähin sikana! mut sen jälkeen ku mahaotus potkiutui, tiesin et kaikki on hyvin,tai ainakin toivoin niin.
Jaksuja!
 
Mä ostin just tällä viikolla tolle typylle jatkettavan sängyn, tosin mukaan ei sitä vielä saatu, että meillä alkaa "isojen" tyttöjen sänkyyn opettelu ens vkolla.
Vähän pelottaa se, että kuinka usein yrittää tulla viereen nukkumaan, kun kuitenkin heräilee vielä öisin...ei joka yö mutta usein kuitenkin.
Ja jos hön tulee viereen ni mä en saa nukuttua, kun on aika levoton tapaus.

Mä ostin 56 valkosen toppahaalarin Henkalta ja maukalta, jonka saa myös pussiks. Ei kylläkään tunnu ihan kauheen paksulta, mutta se oli niin ihana :)
Meillä ei oo mitään sellasta esikoiselta jota vois hyödyntää kun on syntynyt heinäkuussa ja ainoo vanuhaalari ku on ni sekin on pinkki ja mulla on nyt ihan poikaolo, mä haluisin varmistuksen ultrassa mutta mies ei, joten se sitten jää arvotukseks synnytykseen saakka, ellei itse saa selvää siellä ultrassa :)

Nyt nukkumaan et jaksais vielä huomisen työpäivän..

Niin ja vois poksuakin nyt, 21viikkoa :))
 
:wave:

Ihania maha- ja ultrakuvia! Niitä on aina kiva katella. Ja onnea ultrassa käyneille taas! Kiva ettei ole huonoja uutisia tullut, ja toivottavasti ei tulekaan.

Oliko jossain välissä puhetta vauvan hikasta? Mä oon myös ihan selvästi tuntevinani hikan. Mietin että voiko se olla tässä vaiheessa edes mahdollista, mutta kai se voi olla. Ainakin tuntuu ihan siltä!

Mariaja En usko että mitään tuhoa on aiheuttanut. Kohtu on kuitenkin iso lihas, ja se suojaa sikiötä kaikilta kaikilta kolhuilta ja osumilta. Luin joskus jonkun jutun noista kaatumisista, ja siinä sanottiin että todella harvoin ne mitään vakavaa aiheuttaa ja että niitä vakavia juttuja tapahtuu paljon isommissa onnettomuuksissa (esim auto-onnettomuus), että vaikka istukka irtoaisi. Pienet osumat ei sellasta yleensä saa aikaseksi. Ja ihan kuten ne sairaalastakin sanoo tollasessa tilanteessa, niin jos ei supista eikä ole veristä vuotoa, niin sitten ei ole hätääkään.

Tosi kurja tilanne olikos Iljalla, kyllä menis mullakin kuppi nurin tollasessa tilanteessa! :mad: Toivottavasti saatte asiat järjestykseen kuitenkin.

Jollain oli myös parisuhteessa ongelmia, oliko se Memssi vai kuka... Nyt en yhtään muista nimeä kun niin paljon tekstiä tulee tänne :ashamed: Mutta tosi hirveetä käytöstä mieheltäsi, että pätkän vertaa kiinnosta teidän yhteinen lapsi :( Pahaa tekee sun puolesta kun käyttäydytään tolleen. Ootteko keskustellu noista asioista yhtään, vai saako sun mieheen mitään kontaktia ton vauva asian suhteen? Mutta toivottavasti teijän tilanne selviää.. ja saatte asiat kuntoon. :hug:

Äipyli Sanoisin samaa kuin Ruska, että ota rautaa!! Mullakin teki tosi vaikeeta hengittää, ja hb oli 117. Ihan ok lukema vielä, mutta alotin just raudan syönnin ja happi kulkee taas paremmin.

Olikohan vielä muuta mitä piti kirjottaa.. En ainakaan muista. Oon ihan sekasin vielä tosta eilisestä ultrasta, mutta siis hyvällä tavalla vaan. Oon niin onnellinen meijän pikkupojista ja voi että :kiss: Haluisin heti nyt uudestaan ultraan :D Tulis äkkiä ens keskiviikko niin pääseekin. Ne oli niin ihania pikku veijareita :heart: Ja ERITTÄIN vilkkaita todellakin, tänään taas melkeen koko päivän vuorotellen hirveeta menoo ja melskettä pitäneet :D Mä ratkeen varmaan sit loppuraskaudessa..

jende & pojat
 
Onnea marika, hayley, maalismamma, sunniee, tp 75 ja nanniga hyvistä ultrakuulumisista ja lupauksista keille oli annettu! :flower: Ihania kuvia! Me saatiin kole kuvaa, mutta ne on niin huonoja, ettei saa mitään selvää. :( Harmi! Typykkä oli väärin päin ja ei suostunu kasvoja ollenkaan näyttää, että ois kuva saatu. Ois ihana nähdä 4d ultrassa pikkuinen, mut on se liian kallista huvia pelkästään sen vuoksi. Näkeehän sen sitten kun syntyy! :)

Nyt ei muuta ehdi kun pitää mennä tuutumaan! Piti vaan tarkistaa, että kaikilla meni ultrissa varmasti hyvin. :)
 
Mariaja: Tuskin vauvalla on hätää kun et vatsallesi kaatunut. Voithan toki soittaa neuvolaan huomenna jos sua asia vaivaa, sitä varten ne siellä on :hug: Mä kaaduin toissa talvena tyttöä odottaessa parkkihallin ovea sulkiessani niin, että lensin takaliston kautta selälleni ja liu'uin vielä lantiota myöden autoni alle. Onneksi ei käynyt kuinkaan (mitä nyt häntäluuhun otti kipeää), mutta kyllähän se aina säikäyttää.

Jos sitä menisi nukkumaan. Piti mennä ajoissa, mutta kun ei väsytä (nyt ei väsytä, mutta arvatkaapa väsyttääkö aamulla :kieh:). Jumituin koneelle useammaksi tunniksi, kun viimeistelin tytön vauvavuoden kolmannen ja viimeisen kirjan. Sitten innostuin vielä avaamaan jo seuraavankin projektin...

Sipsunen & SV 18+6
 
Sipsunen Tarkotatko niitä Ifolorin kuvakirjoja? Mie oon niin kade kaikille, jotka saa aikaseks tehdä noita, eihän se iso homma olis kun muutaman päivän oikein keskittyis, mut silti on päässy aina vaan siirtymään ja siirtymään. Mutta jos ottas tavotteeks, että vaikka juurikin tästä maaliskuisesta pallerosta tekis sit sellasen vauvakirjan! :) Ystävät teki niiden huippu-ulkomaanreissusta KAKSI tuollaista kuvakirjaa ja lisää vissiin isommista tapahtumista olis tiedossa.. Mutta kun nykyään ei enää tule teetätettyä valokuviksi muistoja digiltä, niin noi kuvakirjat olis/ON erittäin käteviä!

Mutta nyt jos sais aikaseks tehtyä vapaamuotoisen hakemuksen vielä tälle päivälle.. Kröh. Epäilen kyllä, et miten aivot toimii enää..! Mutta kauniita unia vain mammoille!

Hopea ja Alien 19+5
 
sunniee mulla oli aika 10.00 mut istuin siel jo varmaan 9.45.. hmmm mua ennen sieltä samasta huoneesta tuli ulos pariskunta ja kiinnitin huomiota kun isäntä kehui lääkäriä/kätilöä mainioksi :)
ja toisesta huoneesta poistui varmaankin äiti ja tytär :)


Tessa

hih... kyllä jäi vaivaamaan... kun menin nukkumaan niin muistin vielä että aivan ensin taisi poistua pariskunta jossa mainittiin että on vielä parkkiaikaa jäljellä :D sun on melkein pakko olla joku näistä ;)

mä istuin yksinäni siinä naulakon vieressä ja tuijotin tv:tä :D :D
 
Viimeksi muokattu:
Hopea: Teen kirjoja ohjelmalla Kuvatkirjaksi.fi, se on monipuolisempi ohjelma. Tein tytön ensimmäisestä vuodesta kolme 60-80 sivuista kirjaa, joissa on kuvien lisäksi juttuja matkan ja kasvun varrelta sekä runoja (ei itse kirjoitettuja). Valokuvaus on harrastukseni, joten noita kuvia on kertynyt... paljon. Meneehän noissa aikaa. Mä olen tehnyt niin, että avaan projektin ja lataan kuvankäsittelyohjelmaan kirjaa varten tehtyyn kansioon/ tai suoraan projektiin siihen valitut kuvat aina kun siirrän kuvia koneelle. Kirjoitan myös juttuja ylös Wordiin, josta sitten niitä voi kopioida ja muokata kirjaan sitä mukaan kun sitä tekee. Tuo vika kirja oli ajalta 8kk-1v ja projekti oli auki huhtikuulta saakka. Eilen sitten tein koko päivän viimeistelyä. Joo, olen pilkun viilaaja :D

Noita kirjoja saa kyllä tehtyä nopeastikin, että tekemään vaan sillä ohjelmalla jonka kokee itselleen sopivaksi. Ne on ihania muistoja. Toki käsin tehty vauvakirjakin olisi ihana, mutta mä olenkin "tietsikkanörtti".

Tänään poksuu 19+0:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
tp75 ookei,no mäki olin yksin liikenteessä. mun mielestä se odotushuone oli tyhjä,tai sit mun ajatukset oli vaan vauvassa xD joka tapauksessa,hassu sattuma et samaan aikaan oltiin siellä :D

sunniee ja viltsu 20+3
 
jatkettava sänky hankittiin pojalle pari viikkoa sitten,tarkoitus ois kans siirtää isojen poikien sänkyyn ennen vauvan tuloa. tuo poika ei edes yritä kiivetä pinniksestä pois,joten mietin et mitenköhän käy sit toisen sängyn kans,alkaako yöjuoksut kun hoksaa et sieltä on helppo tulla pois :eek:

Mariaja tuskinpa tosiaan vauvalle mitään käyny kun et mahalleen kaatunut =) siellä on vielä niin hyvässä turvassa,että elä huoli :)

ihania masukuvia taas tullut :heart: niin se aika vaan menee et pian aletaan laittaan jo syntyneiden kuvia xD

sunniee ja venlavilperi 20+3
 
Tänä aamuna ketutus on jo ehkä hieman laantunut....tiiä häntä.
Tää kun on tällänen pikkukylä, jossa kaikki tuntee kaikki, niin noissa poismuutto asioissakin luottavat asukkaan sanaan, eikä muuttotarkastuksia automaattisesti tehdä.
Otettaisiin kyllä toinen asunto, jos sellanen vaan olisi otettavissa, on siis kunnan suurimpia vuokra asuntoja ja niitä ei ole montaa ja harvoin vapaina :(, tätäkin odotettiin reilu vuosi.
No, kyllä se tästä ja täytyy keskittyä mukaviin asioihin, kuten masussa mylläävään pikkuiseen, taitaa tulla äidin super hyvät ad-hd geenit tällekkin. Se ei kyllä välttämättä olisi niin hyvä asia, kun on tullut jaettua ne jo 2/3 lapsesta, jotta tasapuolisuudeksi ne saisi nyt jäädä periytymättä :D

ilja ja pikkuinen18+4
 
Huomenia!

Pikaisesti vilkaisin aiemmat viestit, onnea hirmuisesti kaikille ultrassa käyneille ja tyttö- ja poikalupauksista! :flower: Ihania kuvia. :)

Meilläkin saatiin viimein varattua tuo 4D-aika, eli sen voi päivittää etusivulle. Torstaina 27.10. meillä siis 4D. Voin sitten laittaa kuvia tänne, jos saadaan hyviä ja jos osaan. :p

Tuosta vakuutuksesta kun kyselin, kiitos jo vastanneille. Meillä vähän vertailut jatkuu, kun tsekkaillaan muutenkin vakuutusten keskittämistä ja että missä kokonaiskustannukset tulisi halvemmaksi. Törkeän kalliitahan nuo vakuutukset ovat, mutta meillä niitä on mietiskelty miehen siskon hyvien kokemusten perusteella. Meillä kun on aika iso todennäköisyys sille, että vauva perisi isältään atooppisen ihon etenkin käsiin (toki toivon, ettei perisi ainakaan kovin pahana, kun oma ihoni on tosi hyvä, jos ei naaman satunnaista kukkimista lasketa), niin monella noista vakuutuksista saisi perusvoiteet ilmaiseksi ja pääsisi esim. ihotautilääkärille kätevästi yksityisellekin. Mutta vertailu jatkuu, tänään soitan pariin firmaan ja vähän kyselen tarkemmin. Netissä selitetty niin seikkaperäisesti! :|

Tuosta väsymyksestä oli puhetta... alkuajan väsymys on hiipinyt takaisin tännekin. Toissa iltanakin, menin siinä puoli kymmenen aikaan vähän sängylle peiton alle pötkölleen, tarkoituksena levätä hetki, kun mahaa vähän vihloi nivusista. Niin heräsinkin sitten seuraavan kerran vasta aamulla, kun mies kolisteli keittiössä. Samoin tänä aamuna, nukutti ihan mielettömästi, mutta pakotin itseni ylös sängystä jo samaan aikaan kun mies heräsi, koska tänään pakko lukea tenttiin ja saada muutenkin paljon aikaan. Mutta että juu, väsyttää!

Liikkeet on nyt alkaneet tuntua selvemmin, mutta ei meidän pikkumiestä vieläkään voi kovin vilkkaaksi sanoa. Iltaisin tuntuu enemmän muksahtelua mahassa, mutta kaipa se on luonnollista, kun silloin en itsekään touhota, vaan istun yleensä sohvalla, neulon, luen, katson telkkaria tms., niin vauvakin kai sitten herää, kun olen paikoillani.

Aika tuntuu kyllä kuluvan ihan hirveän nopeasti. Tajusin eilen, että koko ajan raskautta on vähemmän jäljellä ja enemmän takana... hassua, vastahan tosiaan oli kesäkuu ja tein plussatestin. :) Miehen kanssa ollaan kyllä ihan innoissamme nyt ajatuksesta meidän omasta pikkuherrasta, ja kutsutaan jo pientä *****-nimellään, koska aika varmasti se kaavailtu nimi pojalle annetaan. Ja tulee jotenkin jo sellaisia hassuja kasvatuksellisia ajatuksia, tyyliin "meidän poika ei sitten kyllä ikinä..." tai "meidän poika pitäisi kyllä kasvattaa sitten siihen, että...". Ei malttaisi odottaa, että saadaan pieni käärö syliin.

Vaniljarinkeli ja Hajuherne-pikkumies 20+5 :heart:
 
Huomenta!

Tänään on se päivä. rakenne odottaa!! Onneksi ei tuu aika kovin pitkäks, on paljon ohjelmaa.
Suunnittelin menevän heti kaupoille ultran jälkeen jos selviää kumpi tulossa, lähetän miehen kotiin jossain vaiheessa.. :)

Voi ilja:
Kurjaa, meille kävi silloin aikoinaan tosiaan niin kuin joku sanokin onneksi nyt eikä myöhemmin, esikon synnyttyä n. 2kk jälkeen jouduimme evakkoon kun yläkerran vesiputki posahti meille kylpyhuoneeseen.. :(
Kuivatus ei kyllä kestä kahtakuukautta, meillä otti, tilasta tietenkin katsoen, alta kk. Jos taloyhtiössa on pesutilat kellaritiloissa, onnistuu myös pesut ja pisut siellä, tosin vaivaa joutuu näkemään..

Mulle soitti diabeteskätilö... :'( Jouduin tosi tiukalle dietille, kaikki pois tyyliin.. joka viikkonen sokeriseuranta yms.. se tietää vaan pistelyä itteesä ainavaan enemmän jota mää niin rakastan, NOT!! Seuraava on sitten jo insuliini kuulema.. Yks hyvä juttu tuli kumminki, sen rakenteen jälkeen on vkolla 27-29 yks ultra ja vielä vkolla 36 painoarvio, saa suunnitella samalla synnytystä ja sen tapaa.. Mulla on jossain takaraivossa pieni aavistus siitä että vois joutua kuitenkin leikkaukseen.. mut eipä pelotella itteesä.. :)

Näin taas viime yönä unen... Synnytin yhden lapsen mutta se oli iso vauva, olin myös jostain syystä saanut toisen lapsen jota ei oltu ultrissa huomattu, se olikin siinä unessa pieni kirppu mutta niin suloinen vauva.. mulla oli siinä unessa hirvee hätä kun en ollu hankkinu tietysti kaikkea kahdelle ja hirvee hätä kun ei ollu vaatteita kahdelle ja miestä en tavottanu jostain syystä.. :D

Tällästä
Kengu 20+2
 
Sillain olen itsekkin yrittänyt ajatella, et onneks nyt eikä myöhemmin. Talossa on kyllä kellarissa sauna ja pyykkitilat, mut miul on yhdeksän tuntia päivästä hoidossa neljä vaippaikäistä, niin luulempa että kasvavan mahan kanssa kellarissa ravaaminen monesti päivässä tän porukan kanssa ei tulisi toimimaan mitenkään :/.
Jos edellinen asukas olisi ilmoittanut asiasta ajoissa kuivatus olisi hoitunut kuulemma n. kuukaudessa, mutta nyt kyseessä on valtavan syvälle betoniin imeytynyt vesi, eli vahinko ei ole vain pinnassa, vaan todella syvällä rakenteissa ja kuivatus sen mukainen, betoni kuivuu sentin viikossa ja voi olla että vesi on niin syvälle jo imeytynyt, ettei tämän vuoden puolellakaan ole vielä kuivatettu :headwall:.
kyllä ottaa päähän edellisen asukkaan välinpitämättömyys :kieh:
 
Ihania ultrakuvia ja masuja!! :heart: Laittakaahan kuvia, niitä on kiva katella! Ja onnittelut ultrakuulumisista niille ketä en vielä ole onnitellut!! :)

Sipsunen Kiitos vastauksesta! :) Lähetään ens viikolla kyläileen etelä-suomeen niin taidan siltä reissulta ettiä haalarin! :)

Ilja Voi ei mikä tilanne! Mut onneksi ette joudu mihinkään homeloukkuun asumaan! Itsellä sellaisessa asumisesta muistona astma. : /

Vakuutuksesta Mä päätin että me otetaan se, makso mitä makso. Meidän paikallinen terveyskeskus on yks persereikä, niin eipähän tarvii sit sen "palveluita" käyttää jos tarve vaatii. Kaverin vauvalla on ollu monta korvatulehdusta, ja viimeksi toissapäivänä soitti lääkärille aikaa aamulla klo 8.30 (ajanvaraus aukeaa 8.00), niin ei aikoja! Mä oon aina kuvitellu että vauvat menee etusijalle, mutta oon ollut näköjään todella väärässä. Se mun kaveri on joka kerta melkein märyn kans joutunu taistelemaan vauvallensa lääkäriajan! Juopoille kyllä on aikaa! :mad: Elikkäs menen tänään keskustelemaan Tapiolaan siitä vakuutuksesta kun on joutilasta aikaa.

Mulla ei oo hajuakaan mitä muuta mun piti kirjottaa, ku oli melkein kaks sivua luettavana, mut lisäillään jos siltä tuntuu. Ihana kiireetön aamu! Laitoin leivinuuniin tulet että saa laittaa yöksi hirvipaistin uuniin! :heart: Mä voisin syödä sitä varmaan joka päivä! Muutenki hyvillä fiiliksillä viikonloppuun! :)

Hyvää viikonloppua kaikille!!

-Pätkis- + Helmi 19+6 (huomenna puolivälissä!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Ihania masukuvia tääl :heart:
Mä oon nii kade ku melkee te kaikki ootte jo rakenneultrassa päässy käymää,itellä aika vasta 14.11,sitä odotellessa =)
Ens ti mulla on sokerirasitus...sain kauheeta noottia neuvolas painonnoususta,ja tiiän et liikahan se on noussu...mut ku tekee pitkää päivää ja iskias ni ei tuu paljoo sit lenkil käytyy ja ku on väsyny ni tulee ahdettuu suuhun helppoo ja nopee ruokaa,,,ja kyllä tähän painonnousuun vaikuttaa seki et lopetin tupakanpolton ku raskaustesti näytti plussaa.Viel ois pari viikkoo jäljel tota hulllun hommaa ja sit alkas taas normityövuorot,jospa sit taas jaksas lenkil ja tehdä terveellisiä ruokiaki..
Tänää mulla olis sit kuitenkin ohjelmassa se hermoratatutkimus..ranteet,kädet nii kipeet et huh..yöllä puutuu ja särkee,päiväl särkee ja puutuu ja tavarat tippuu käsist.
Mut nyt mul ei oo ainakaa kokonaieen viikkoon särkeny päätä =) =) ihan outoa ..
Mull oli neuvola maanantaina,kaikki muuten ok mut hemoglobiini pikkasen matala,viel ei tarvinu alottaa rautakuuria,sain kuulemma armonaikaa viel ens kertaan asti vaihtamalla ruokavaliota..noita raskausajan monivitamiineja oon kyl ottanu,käytättekö te muut niitä?
Kohtu mulla on kasvanu ylöspäi ja neuvolatäti kysy et poikaako mä siel haudon =) Vielä pitää odottaa vastausta sinne marraskuul asti..


Sonskulle paljon jaksamista ja voimia.

Hitsi..oli paljon mutaki mitä piti sanoo,en muista vaa nikkejä kelle piti "vastata" :ashamed:

Teollisuuskypärä 17+5
 

Yhteistyössä