Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Fb-ryhmä Ennemmin kirjoittelen sitten sinne salaiseen omalla nimellä. Voi olla, että tulee laitettua tekstiä siellä, mitä ei ehkä halua että kaikki näkee/saa tietää. Oon tosiaan vasta 1 Käpyyn liittyvän päivityksen laittanut ja kyllä siitä mun tilan tajuaa, jos haluaa. Ainakin mun kaverin kommentista ja mun vastauksesta :)

Piti taas kommentoida, mutta unohdin melkein kaikki kun vaihdoin sivua:/

Laretzki Toinen peittokin oli hieno! Hyvä että ne vanhat tapetit lähti pois :)

Heräsin sitten 4.55, tai siis katsoin kelloa siihen aikaan. Aamubileet alkoi heti :heart: Illalla myös Käpy tykkäs, kun isi laittoi käden masun päälle, heti alkoi kättä potkimaan ja mieskin tunsi ekaa kertaa hennot potkut :D
Uniongelmissa on hyvätkin puolet, tuli tehtyä kaurapuuroa aamupalaksi :D

hepuhi:heart:käpy 21+2
 
laitoin liittymispyynnön fb-ryhmään =)

ihania masuja teillä,voi että =) niin se aika rientää,kohta ollaan yhtä mahaa vaan :D

huomenna taas poksuu itellä,ja pitääkin ottaa kuva masusta,vaikka tuntuu ettei juuri oo nyt kasvanut,mut kiristää ja puristaa joka puolelta :D heh,ja vauvakin potkii minne sattuu ja tosiaankin ylämahastakin potkut tuntuu jo käteen asti =) hassua!

nyt painelen aamupalalle,mukavaa viikkoa kaikille mammoille ja masuille =)

sunniee ja vv 21+6
 
Maanantai aamua!

Nyt pitäkää peukkuja etten oksenna tänään. Olisi meinaan ekaa kertaa 4. oksennusvapaapäivä. Ei ole ollut yli kolmea päivää ilman oksennusta sitten 5.8 jolloin pahoinvointi alkoi. Nyt on meinaan lupaavan hyvä olo :)

Tänne on nyt ilmeisesti rantautuneet liitoskivut? Nivuset huutavat hoosiannaa. Esikoisesta ei ollut kuin ihan alussa kiristävää kipua nivusissa, mutta nyt ne tuntuu siltä että ne repeää.

Navan yläpuolella kulkee kipeä ja kosketusarka linja ja seisoessa siinä tuntuu ihan kova reuna. Ilmeisesti se on kohdun reuna? Piti pyytää mies sitä tarkemmin kokeilemaan, kun olen itse niin surkea, että mua alkaa pyörryttää jos itseäni painelen yhtään enempää :ashamed: Sama homma suonien kanssa. En kestä kokeilla omia suonia, mutta muista voin ottaa verikokeita ihan helposti.

Liikkeitä tuntuu päivä päivältä enemmän :heart: Nyt niitä tuntuu jo melkein ympäri vatsaa. Tuossa keskellä edessä on tunnoton alue kun siinä on istukka, mutta alhaalla ja sivuilla tuntuu selvästi jo.

Ihania täkkejä Lare saanut!

Nyt valmistautumaan pihalle lähtöön...

Sipsunen & pikkusisko 20+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on viikonloppuna juhlittu kuopuksen 6v synttäreitä. Mun iso pieni :heart:

Joku siitä napakipuilusta kysyi aiemmin. Mulla oli viime viikolla päivä, jolloin navan viereen "painoi" koko päivän. Meni onneksi ohi. Ja ihme muljahduksia tulee tossa sentti navan alla?! Eihän se kohtu vielä napaan asti yllä, joku kohdun reunako siellä muljuu??! Tätä tuntuu aina välillä, jos kurottaa vaikka istualtaan jotain tms..Vauvan liikkeitä ne ei voi olla.

FB-ryhmä. En nyt ainakaan vielä liity, kun en halua, että se näkyy kavereille. Tietäähän kaikki läheisimmät ihmiset jo, mutta ei kaikki FB- kaverit. Ehkä jossain vaiheessa.

Vielä 8 yötä ultraan...kulu, aika kulu!!! =)

äippäloman alkua odotan jo innolla, melkein päiviä laskemalla.. (enää 4kk töitä..=)) Onneksi on joulu välissä, niin menee aika nopeemmin, se on vähän niinkuin välietappi. =D

( . ) Olossa ei kummempia, liikkeet edelleen tuntuu kerran viikossa, eli harvoin..Närästää ja paljon. Siinä se. =)

moomin 18+4
 
liitoskivut on tulleet tännekin vaan kipeempinä taas.. nivusia jomottaa ja jos ulkona ollaan niin pitkä kävely saa tosi inhottavan tunteen aikaan :/ mulla myös supistaa niin älyttömän herkästi nykyään,vaikka kävelis ihan hissukissun,joutuu pysähteleen ja oleen kumarassa :(

larezki: tosiaankin ihania täkkejä ! mä odotan et saadaan mun äidiltä mun isoveljen vanha ihana täkki,äiti siis kutoi sen 32 vuotta sitten kun odotti mun isoveljeä. ihania tuollaset!

mä oon nyt tässä popsinu koko aamun tota piparisuklaata ja puoli levyä enää jäljellä :D voi jessus,pitäs varmaan tunkee toi kaappiin etten ihan koko levyä syö aamupalaksi..


sipsunen peukut pystyssä että sulla pahoinvointi ois lopussa !!

sunniee ja vv 21+6
 
Huomenta! :)

Kahlasin tuossa 6 sivua tekstiä läpi, niin oon ihan pihalla et mitä pitikään kommentoida :D

FB-Ryhmä Mä voin liittyä heti kun se on salattu ryhmä, ku en halua et kaverit näkee. Mut ihan mielellään kirjottelen tänne :)

Liitoskivut Mulla on kans välillä nivuset kipeenä. Vähä niinku ois käyny ratsastamassa pitkän tauon jälkeen. Onko ne liitoskipuja? :D

Kyseleekö teiltä kaikki että paljonko on tullut painoa? Mun työkaveri jonka kans puhun ehkä kerran kuussa kommentoi mulle et sulla on kyllä jo nyt ihan valtava maha (vaikka mun mielestä ihan samaa luokkaa ku monilla muillaki tänne kuvia laittaneilla), paljonko sulle on tullut painoa?!!! Teki mieli sanoa että mitähän v*ttua se sulle kuuluu, paljonko itelles!! Tuntuu että kaikki asiat on yleistä tietoa kun on raskaana. Täällä kyllä voin painonnousut kertoa ja läheisille myös, no problem, mut ei se mun mielestä joillekki puolitutuille työkavereille kuulu.

Äippälomaa ootetaan täälläkin kovasti! :) Vaikka tiedän että kauaa en enää pysty töissä oleen ku selkä sanoo kohta sopimuksen irti. Sais ees kuukauden vielä sitkuteltua töissä.

Ostoksista Viikonloppu oltiin siellä reissussa, ja ostettua tuli vaikka mitä! :) Pinnasänky, toppahaalari, fleecehaalari, bodyja, harsoja, potkarit, housut, Aappa makuupussi- ja pussilakanasetti, punkka ( :D )... Nyt sit pitää koko ajan hypistellä noita vaatteita :heart:

Nyt pitää lähtee syömään aamupalaa ku meinaa tulla huono olo.

-Pätkis- +Helmi 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen ja jadeza
susanna tuo facebookryhmä -ajatus ois musta tosi hyvä!!

syysmama Onnea tyttölupauksesta!

piparisuklaa No himskatti! kai sitä pittää itekki ostaa kun niin kovasti mainostatte :D

mariaja Älä välitä! Mulle on tulossa miljoona tuotetta tällä viikolla huuto netin kautta :D

pööppis ne oli lindexiltä :) valk.body ja housut oli kapphalista :)

Fb-ryhmä Mäkin toivon et sinne maaliskuulle mentäis täällä kaksplussassa :) En halua et kukaan fb:ssä tietää mun raskaudesta, joten en uskalla vielä liittyä.

mandariinit Mullaki himo!! Sit suututtaa kauheesti jos mandariinit ei ookkaan niitä hyviä, et ovat vähän kuivia tai muute nuhjusia.. :)

Täällä mies lähti ny aamulla syöpäkontrolliin. Ny peukut pystyyn et syöpä edelleen ois pysynyt poissa! Samalla reissulla mies käy lastentarvikkeessa (kuomun neppari on viallinen) ja sit meidän kummitytölle käy ostaan kävelytelineen joululahjaksi :) Eilen oltiinkin päivä anoppilassa. Käytiin niitä turkin matkaajia tervehtimässä ja kattomassa kuvia uudesta asunnosta, jonka ne osti. Osakkuuskeskustelut on käynnistetty. :) Tänään ajattelin, et leipoisin joulutorttuja, nams :)

kn&tyyne 22+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Ei jestas Pätkis! Mulla olis kanssa kilahtanut hermot tollasesta kommentista! Mä olen tosi allerginen muutenkin kaikelle tommoselle, ja yksi pahimpia juttuja raskauteen liittyen on se, kun joku puolituttu, tai jopa tuntematon tulee taputtelemaan mahaa ihan tosta vaan. Olen meinannu pari kertaa tirvaista ihmisiä turpaan tollasessa tilanteessa... Viimeaikoina (suom= viime raskauksissa) sitä ei ole enää käynyt, mulla on ollut varmaan niin murhaava katse aina jos joku on edes lähestynyt "se" ilme naamalla :LOL: Mut olen jo päättänyt, että seuraavaksi kun se tapahtuu, kourin mahaa/persettä tms takasin. Siitähän tietää. Mur.
 
Mä kävin myös liittymässä tuonne FB-ryhmään, tai jätin siis pyynnön. Ei ollut ketään tuttuja, ei vissiin edes ketään samasta kaupungista. Mutta eihän se kirjoittelua haittaa ;) Mua ei haittaa, vaikka FB-tutut näkisi mun liittyneen ko. ryhmään. Työkaverit on tienneet jo kauan, että olen raskaana, ja enää en pysty mahaanikaan peittämään. Ja sitten taas niille FB-"kavereille" on varmaan aivan yhden tekevää mitä mulle kuuluu ;)

Äitiyslomaa kyllä odotan. Mulla on "pätkätyö", eli en voi jäädä ennen aikoja saikulle. tai siis voin, mutta rahaa ei kyllä tule sitten mistään. Ajattelin vielä yhden työjakson tehdä ja sitten voisin hidastaa tahtia. Mun työstä on tapana jäädä pois viimesitään 2kk ennen LA. Ekassa raskaudessa oli sama tilanne ja sinnittelin töissä 1,5kk ennen LA, tai oikesataan siitä meni vain 1kk synnytykseen. Fyysisesti oli aika tukalaa se loppuaika töissä. Onko kenelläkään muulla sellaista työtä, josta jäädään normaalisti aikaisemmin pois?

liitoskivut on mullakin alkanut. Huomaa esim. kun yrittää kääntyä yöllä sängyssä. Tuntuu että halkeaa keskeltä. Lohdutukseski kaikille, mulla ne kivut jatkui enemmän tai vähemmän vielä 6kk synnytyksen jälkeen... :LOL: Tälllä kertaa aion kyllä hakea apua niihin jo nyt raskausaikana, jotakin tukivyötä tmv. Viimeksi olin sitä mieltä että ei tää nyt niin paha ole... Jos kerran apua on tarjolla, niin omaa tyhmyyttäni oli, etten sitä ottanut vastaan.

Napakivut Mulla oli ekassa raskaudessa ja on nytkin tosi arka kohta vähän navan yläpuolella. Se on ilmeisesti lievä napatyrä. Sille ei tehdä raskausaikana mitään, mutta enpä tehnyt sille mitään raskauksien välilläkään, kun se ei silloin tuntunut. Nyt taas tuntuu.

Mukavaa päivänjatkoa!
 
Hei, piipahdan vaan kertomassa omat huomioni Facebookista: kun liityt suljettuun ryhmään, siitä menee tieto FB-kavereillesi (olen huomannut useammankin kerran, kun joku FB-kaverini on liitetty johonkin suljettuun ryhmään), mutta kun liityt salaiseen ryhmään, niin siitä ei mene tietoa kenenkään uutisvirtaan. Itse olin tästä huolissani, kun minut liitettiin yhteen odottojien ryhmään. Ei mennyt tietoa kenellekään :) Ja jos salatussa ryhmässä liittää kuvan, se ei näy muille!
 
Bla-bla Mä olen ravintolassa töissä ja neuvolalääkäri käski varautumaan siihen, että 28 viikolla jäis pois :S

Mä oon kans nyt jo törmännyt näihin mahan koskettelijoihin, kovin on vaikea suhtautua... Mä olen siis muutenkin läheisyyskammoinen ihminen! Kaverit ja muut läheiset tietää sen, eli eivät tule koskettelemaan, oma äitikään ei siis koskenut käydessään mahaani ja jos olisi koskenut, olisi se ollut musta kovin epämukavaa. Mutta sitten nää puolitutut! Oon tosi huono ärähtämään, mutta alkaa kyllä kans agressiot nousta niin, että taidan kohta tehdä kuten Lyytinen :D

Pööppis Mä olen huomannut, että jos olen liikenteessä paljon, niin mun maha menee kans kummaks ja jotenkin väsyy koko höskä! Istuminenkaan ei tunnu auttavan, ainoo mikä sit helppaa on makoilu. Eilenkin olin tosiaan laivalla, olin 8-20 pystyssä/istumassa, kun tulin kotiin niin kyljistä tuntu kiristävän, makoilu kyljelläänkin tuntui ikävältä.
 
Laretzkilla on ihanat torkkupeitot!Mulle on tullu joku hirvee pakko mielle että mun on pakko saada Pentikistä vauvalle sellanen ihana kudottu peitto :heart:
Jos tulee poikalupaus niin ostan sinisen ja tytölle sit valkosen :) tai ruskean,en osaa päättää :D
Täs Linkki:
Pentik
Taitaapa muuten olla samanlainn peitto myös Salkkareitten Sebastianin ja Isabellan pojalla(Eli siis Ossin ja Cindyn pojalla) :LOL:
Mä en taida liittyä ainakaan vielä siihen Face ryhmään,tääläkään raskaus ei oo enää mikään salaisuus mutta en halua että kaikki juoruja odottavat puoli tutut facebook kaverit sais sen sillä tavalla tietää :p
ON:Mulla on kahden tunnin päästä neuvola ja pitäis vielä keksiä tytölle nimi hätäkaste lappuun :confused: Pojan nimi jo on ku mies päätti sen mutta tytön nimeä en keksi sitte millään....Muutenki ärsyttävä olo,vaihtelin taas puoli yötä asentoa sängys ja melkeen joka kerta maha kovettu...Miksi se kovettuu mulla aina öisin??! :( Onneksi on loppu viikoksi hommaa tiedos jospa ei tulisi koko aikaa mietittyä kaikkia asioita ku on muuta tekemistä...Oon siis työttömänä nyt ja aikaa tähän stressaamiseen on vähä liikaaki :attn:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on ruvennu nyt muutaman päivän ainakan tuntumaan potkut hyvin päälle päinkin. :)
Moni on puhunu jo nimistä tai että on miettiny nimiä ja osa on joutunu täyttämää jo lappuihin nimi ehdotukset. No teijän kirjoittelujen innoittamana sit tuossa eilen illalla selailin omaa kalenteria kun ei ollu muuta ja listailin nimiä mitkä ensilukemalla kuulosti jotenkin hyville. Poikaoloni on vaihtunu tyttöoloon niin listailin nyt vain tyttöjen nimiä. Ja yks nimi sieltä jo yllätyksekseni jäi kovasti mieleen.. Saa nähä saadaanko torstain ultrassa vahvistusta vahvaan tyttöolooni vai joutuuko alkaa listaamaan poikien nimiä. Alkaa olla jo aika malttamaton olo ootella tuota ultraa vielä 3 yötä. :D

19+6
 

Yhteistyössä