Maaliskuun Muruset 2012 *MAALISKUUSSA*

-ruska- sai myös vauvansa tänään onnellisesti syliin !! =) ONNEA <3

oma olo alkaa jo olla tositosi paska suoraansanottuna. viime yönä heräsin 12 siihen ku oli huono olo,noh,juoksin vessaan,oksensin 4 kertaa,takas sänkyyn ja taas juoksin vessaan,tällä kertaa istuin siellä jonkun aikaa,tyhjeni koko maha. sit kävin takas nukkuun ja alko supisteleen. niitä sitten riittikin aamun saakka 10min välein ja sit LOPAHTI ! ei hitto et pisti ärsyttään. huoh :( ei tämä synny ikinä..


tiistaina koittaa laskettuaika,vaan tinttara pitää tiukasti kiinni yksiöstään..


sunniee ja vv 39+5
 
Täällä taitaa olla h-hetki aika lähellä. Supistellu jo useamman tunnin n. 6-8min välein ja limatulppa bongattu. Olo alkaa olla aika tukala. Koitin käydä makoilemassa, mut eihän siitä mitään tullu, joten ens yö taitaa mennä synnärillä.

Pätkis 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Huomenta!
Eilinen meni sitten "polttojen" ja supistusten kanssa tuskaillessa, lähellä oli mutta lopahti sitten! :kieh: Yrititin vauhdittaa tilannetta vielä iltalenkilläkin ja mies (oh-hoh) innostui heiluttelemaan peittoa kanssani :LOL: saatiinpa taas jotakin naurun aihetta: peiton heilutus voi siis olla tosiaan huvittavan hauskaakin (kun eturepun kanssa touhuaa..)

Tulinpahan ainakin paremmalla tuulellekin kun sain "huomioo" osakseni, aamullakin vielä sain hellyyttä, pusutteluja ja haleja :D . Tänään toivon mukaan tosi toimiin tai rauhallisempi/kivuttomampi päivä! Neuvolakin ois tänään, pääsenpähän purnaamaan olojani ja kuuntelemaan pientä sydäntä!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :)
 
Hurjasti onnea uusille maalisvauvoille ja mammoille!!:heart:

Meillä pikkupoika on jo reilu 2 viikkoa vanha ja silmämääräisesti alkanut kasvaakkin nyt ihan hyvin. Viime tiistaina on punnittu ja viikossa oli tullut painoa +200g lisää. Painoa silloin oli siis 2760g. Seuraava neuvola on sitten kuukauden iässä. Maidon tulo on minulla lähestulkoon loppunut vaikka kaikkeni olen tehnyt. Rinnasta saa enää kunnolla yöllä, päivällä menee vielä tissin päälle 60-100ml korviketta päälle. Harmittaa todella kovasti, mutta koitan olla itseäni kiusaamatta enämpää ja olenkin todennut että kaupasta saa pikkuiselle evästä että jaksaa kasvaa.

Hurjasti tsemppiä ja pitkää pinnaa kaikille uteluihin kyllästyneille! Sitä en kaipaa ollenkaan raskausajassa että on kuin vapaata riistaa. Kuka tahansa saa sanoa ja kommentoida mitä haluaa ulkonäöstä tms. eikä siitä saisi mieltään pahoittaa. Ihmiset osaa olla oikeita urpoja välillä!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille mammoille ja supistustuulia niitä toivoville!:flower:

Tea ja J-poika 2vko3pvää:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83 ja ItäHki
Isosti onnea kaikille vauvautuneille!!!

Tuo utelu on välillä aika mielenkiintosta, koska luuleeko ne ihmiset todella, että heille ei ilmoteta vauvan syntymästä?! Varsinkin lähimmät sukulaiset... Ehkä se pitää laittaa puhelin kiinni, mutta tästä varmasti seuraisi älytön juoruilu yms. Mulla tekis mieli tehdä vähän kiusaa näille kyselijöille ja olla heti ilmoittamatta vauvan sukupuolta... Tosin mies ei tähän taida suostua.

Sipsunen, ringaa ja pepper Onko tilanteet muuttuneet?! (Just, kun pääsee avautumasta noista utelijoista, niin itse tekee samaa :D)

ON Eilen sain nivuset aivan järkyttävän kipeäksi silittämisestä! Ei taida tuo pitkäaikainen seisominenkaan sopia mulle. Käveleminen oli illalla hankalaa, mutta onneks näin uutta päivää kohti on kipu laantunut.

Ai niin, sitten pieni avautuminen "kavereista"... Osa ei ole koko raskauden aikana ollut kiinnostunut voinnista saati näkemisestä, niin nyt maaliskuun vaihtuessa kehtaavatkin tulla kysymään "miten paksusti voit". Ärsyttää tollaset ihmiset.

Kirskis ja Kaiku 38+6
 
Metta
Lämpimät onnittelut kaikille vauvautuneille!! Onkin alkanut vilkkaasti maaliskuu syntymien osalta. :)

Täällä on vielä viisi päivää aikaa laskettuun aikaan, eikä taida edelleenkään pienellä olla mitään kiirettä. Olenkin yrittänyt olla odottamatta pientä syntyväksi ennen laskettua aikaa, mutta väkisinkin kuulostelee kehoaan merkkien toivossa. Mutta hiljaista on.. Eilen kävin hiihtämässä (perinteistä tasamaalla), niin ei silläkään saanut mitään tuntemuksia aikaan.. ;)

Viikko sitten oli pienen kokoarvio, jolloin pienen kooksi arvioitiin 3,5 kg. Lasketun ajan kokoarvio oli noin 3,9 kg. Hyvin pitäisi mahtua tulemaan, joten arvion tuloksena odotellaan vain, milloin synnytys spontaanisti käynnistyy. Toivottavasti käynnistyisi ennen yliaikaiskontrollia, ettei tarvitsisi käynnistellä.

Viime viikolle osui myös neuvola ja seuraavan ajan sain vasta ensi viikolle lasketun ajan jälkeen. Neuvolantätikin oli sitä mieltä, että vielä yhdessä koossa sinne ensi viikollakin köpöttelen. Enkä ollut lainkaan eri mieltä. ;)

Hiukan on synnytys alkanut jännittämään. Lähinnä se, että milloin tulee lähtö, tuleeko kiire, ennättääkö lapsenvahdit paikalle, ehditäänkö tällä kertaa antaa kivunlievitystä, kuinka nyt käsittelen kivun jne. Edellinen synnytys eteni lopussa niin nopeasti, ettei kivunlievitys ennättänyt matkaan, mutta ihmeen hyvin hallitsin kivun ja synnytyksestä jäi positiivinen mieli. Mutta synnytykset voivat olla niin erilaisia, siksi jännittää..

Ja olen huomannut saman kuin moni muukin odottaja, että mitä pidemmälle viikot menevät, sitä enemmän huoli pienestä on läsnä. Onneksi pieni on edelleen aktiivinen liikkuja, joten saan säännöllisesti muistutuksia pienen hyvinvoinnista. :)

Keli on mitä ihanin, joten täytynee ulkoistaa itsensä kävelylenkille. Harmi vain, kun viime viikolle osui pari lämpöastepäivää, niin on aivan järkyttävän liukasta kävellä. Menee siis vielä enemmän köpöttelyn puolelle.. ;)

Aurinkoisia odottelupäiviä!

Metta ja pieni 39+2
 
Tulen tännekin vaan omanapailemaan

VITUTTAA JA HALUAN HUUTAA JA ITKEÄ...
Eli täällä käyty siellä ä-polilla synnytystapa-suunnittelussa. Alakautta mahtuu poika tulemaan, tällä hetkellä painoa n.3060g, RT:ssa mutta pää ei vieläkään kokonaan kiinnittynyt. Alakerrassa tapahtunut sen verran että "auki ulkosyrjälle"? ja pituus 2cm. KÄYNNISTYSTÄ EIVÄT SUOSTUNEET antamaan vaikka itkua siellä tuhersin koska ei ole mitään lääketieteellistä syytä. :´( Verenpaineet edelleen koholla 137/85 mutta ei mitenkään hälyttävästi, ja pissa puhdas.

Kiitos ja hei

Epa ja Jokke 38+0
 
Hurjasti onnea vauvautuneille :D

Edelleen ollaan yhtenä kappaleena. Koko viikonlopun supistellut kovasti ja eilen heräsin yöllä, kun jousut tuntui märälle. Pikkasen oli veristä vuotoo tullut pöksyihin ja tänään sama jatkunut pyyhittäessä.
Neuvolassakin tuli tänään käytyä ja tätin ilme oli moinen, kun näki minut vielä tulevan.. oli jo niin varma, että olisin synnyttämässä.

Painoo ei ole tullut lisää 2 viikkoon (hyvä minä) ja paineet hiukan koholla. SF-mitta 34cm ja maha tupahtanut.. vauvelin peppu ja selkä tuntuu navan korkeudella. Neuvolan täti oli sitä mieltä, että vauva, kun lähtee tulee niin se tulee rytinällä, et heti ekoista merkeistä lähdettävä sairaalaan. Olo on ihan kamala, sanoinkin, että on mieletön ummetus ja vauva painaa takapuolta, välillä tuntuu, että vauva meinaa tulla ulos persiistä :D Ihan kamalasti painetta siellä missä ei pitäs ;)

Ollaan miehen kanssa kokeiltu kaikkea mahdollista ja vauveli ei meinaa vaan suostua tulla pois.. tänään ollut maha todella kipeä ja menkkamainen jomotus ollut koko päivän läsnä. Öisin kamala hiki alkaa valumaan, kun supistelee jo niin kovasti.. Kyllä luulis jo vähemmälläkin tulevan ulos :D No Hyvää kannattaa odottaa :D

Emsku ja masuasukki 38+1
 
Meijen rinsessa syntyi 29.2 karkauspäivän kunniaksi klo 22.13 :heart:
2954g ja 48cm täyttä rakkautta! :heart:


Maanantaina aloitettiin siis käynnistely pienellä määrällä "sytotekkiä", supisteli mutta
synnytys ei käynnistynyt. Tiistai oli välipäivä, ei käynnistävää lääkettä eikä myöskään
suppasia. Keskiviikkona sainkin sitten 2krt tuplat sytotekkiä päivän aikana ja synnytys
alkoikin n. klo 18.30 tosi kipeillä supistuksilla. Puhisin ja puhkuin sängyllä n. klo 21 saakka,
olin 2 sormelle auki ja halusin ammeeseen. Klo oli 21.35 kun menin ammeeseen,
muutama suppari ja vedet kirjaimellisesti poksahtivat ammeeseen. Hälytettiin kätilö paikalle,
salissa oltiin klo 21.45 jälkeen. Ilokaasumaski naamalle, olin 5cm auki. Toinen kättäri rupes
puhdistaa miun kättä tippaa varten ja toinen meinas lähtee hakee spinaalia, mut mie
ilmotinkin ponnistavani. Jäi spinaalit saamatta ja tippa laittamatta, kun typy oli parin
ponnistuksen ja 5min päästä maailmassa. Samalla hetkellä radiossa alkoi soida Samuli
Edelmanin tähtipölyä-kappale, täydellinen tyttövauva ja täydellinen hetki :heart: :)

Suuret onnitteluhalit muillekin vauvautuneille ja tsempit vielä hetken odotteleville, kuten
joku jo sanoikin; hyvää kannattaa odottaa! :)
 
Onnea Cherrrye ja muut vauvan saaneet! Teitä olikin tullut tosi paljon.
Pätkis: Tsemppiä matkaan, vaikka olet tainnut jo vauvan saada syliin asti :)

Kasapäin tsemppiä kaikille joilla tukalat oltavat :hug:

En ole jaksanut täällä käydä pariin päivään kun tuntuu, että koko raskaus vaan jurppii, nyppii ja ketuttaa ihan täysillä :kieh: Lisäksi tyttö sairastui korvatulehduksesta selvittyään hengitystieinfektioon...

Itsellä ei niin mitään oireita. Supparit on kadonneet kokonaan ja vauva on aika hiljainen, mutta ilmoittelee sentään itsestään. Ihan sama mitä teen tai olen tekemättä, niin ei tunnu missään.

Iltaisin ja öisin lonkat kyllä huutaa hoosiannaa, eikä yksikään yö suju ilman Panadolia. Sitä olen joutunut ottamaan nukkumaan mennessä ja tankkaamaan lisää yölläkin : / Vauva puskee iltaisin alas edelleen niin, että istuminen on vaikeaa ja välillä onnistuu jotenkin painamaan johonkin hermoon niin, että oikea jalka pettää alta.

Mitään synnytykseen tai sen lähestymiseen viittavaa tuntemusta ei ole eikä kuulu :headwall: Tainnut ottaa jäädä asumaan mun mahaan loppu iäkseen. En elättele enää mitään toiveita tai harhakuvitelmia siitä, että tämä täältä tulisi ennen laskettua. Kun ei vaan menisi yli... :kieh: En jaksaisi lyllertää enää yhtään ylimääräistä päivää, mutta ei tässä kai muukaan auta.

Tuntuu, että täällä on kaikilla muilla vauvat sylissä kohta, kun tuolla tahdilla niitä syntyy.

Sipsunen & pikkusisko 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvautuineille, nyt tuli semmonen aalto, että vaikea pysyä perässä! Koitin päivittää, huomauttakaa virheistä sit :D

Mä oon nyt seuraillut näitä liikkeitä entistä tarkemmin ja musta alkaa tulemaan vainoharhainen. Ja sitten jos on hiljaisempaa, en uskalla kuitenkaan polille soittaa kun pelottaa tehdä se päätös, että vauva syntyis... Kauhee noidankehä, vaikka koko ajan olenkin sanonut, että yli ei ainakaan saa mennä, mutta että tässä vaiheessa...

Miehelle osuu koulutus Helsingissä 15.3, stressaa, että josko sitten just tuolloin syntyis! Onneks se on sit abaut 3 tunnissa täällä jos näin käy...

Ranteet edelleen osin pois pelistä, siks vaan näitä lyhyitä kuulumisia :)

Mariaja & Tyllerö 37+1
 
Täällä mennään samoilla fiiliksillä kuin sipsunen: ahdistaa puristaa ja vituttaa koko raskaus vaikka hyvinkin loppu suoralla olen. Tuntuu ettei tämä täältä tule ikinä.

Cherrye ihana tarina :) Rakastan niin paljon synytystarinoita.

Tuntuu että vaavin pää on noussut takaisin eilen iltana oli semmoine ralli menossa masussa et meinas t´ruveta jo miuta hermostuttamaan kun en saanu nukutus.

Muutamana päivänä häätöä olen harrastanut seksi on vielä kokeilematta mutta urheilusta en saanu kuin paikat kipeeks siivous on ollu ainut ilahduttava asia työn jälki näkyy jossain :) Olen luovuttanut... näihin tunelmiin

minarun&pikku-ukko 39+6
 
Taas katosi stoori jonnekkin, että tää puhelimella päivitys on mukavaa!

Täällä yhdessä osassa, mutta vaikka olo on pääosin hyvä niin jonkun sortin elin tohon otsaan alkaa kasvaa. Mihinkään ei oikein voi lähteä kun kauaa ei kestä jaloillaan olla. Eli päivät menee pitkälti kotona vaan laakereillaan. Jos ei nyt tänään tai huomenna tule tämä niin sitten toivoisin vasta 14pvän jälkeen sillä maanantaina meille tulee puolsukua yökylään, enkä todella haluaisi sillon olla osastolla. Todennäköisest siinä tosin käy juuri niin..

Onnea ja vielä kerran onnea vauvautuneille ja tsemppiä muille viimeisiin päiviin! :)

T: Mems ja Pikkis 40+4
 
Heipä hei..
Täällä samat tuntemukset kuin monella muullakin.. Oloa ei kyl voi kauheesi kehuu..kaikkeni olen myös yrittänyt jotta masuasukki pullahtais ulos, mut ei kun ei.

Onnea kaikille vauvoille ja mammoille! Kertokaahan, et onko olo ihanan paljon helpompi ja kevyempi? Josko siitä sais voimia jaksamiseen..hyvää kannattaa odottaa :heart:

Itähki, coco 38+4
 
POKS 40+0,eli laskettu aika koitti tänää. ja ei niin mitään tapahdu =) eilen sain jopa vyöhyketerapiaa illalla,mut ei siit ollu apua muutakuin noihin lonkka ja liitoskipuihin..vaikka käynnistyshoidonkin sain,liekö vauva vaan haluaa olla masussa ??

vituttaa siis täälläkin,mut myös naurattaa koska taas sitä mennään viheltäen yli lasketun ajan ja kaikki muut alkaa jo olla joka yö varpasillaan että jokojoko,se on kyllä ÄRSYTTÄVÄÄ !!

Sunniee ja vv 40+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Paljon onnea tasapuolisesti kaikille vauvansa jo saaneille. Tuntuu et ei pysy perässä kun niin moni tällä ja fb:n puolella jo saanu nyyttinsä syliin. :)

Täällä poksuu tänään 38+0 ja kasassa ollaan, eikä nyt oo tuntemuksiakaan et iha heti tulos. Muutamia supistuksia tulee päivittäin ja pientä vihlomista, mut pelkäänpä et mennää hyvin La:n ohi niin ku esikoisenkii kanssa.
Aamusta siivoilin koko huushollin taas kuosiin ja tytön päikkäreiden aikana aattelin ommella uudet verhot työhuoneeseen. Eilen ompelin verhot tytön huoneeseen. Saa vähän keväisemmän ilmeen koko kämppä, sit oliskii kiva lähtee hakemaan meijän pientä kotiin kun voi palata nättiin kotiin. :)


mine ja juniori 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
sunniee: Älä menetä toivoasi. Kävin itse vyöhyketerapiassa kahdesti, rv 39+2 ja 39+5. Käyntien jälkeen oli kevyttä supistelua, mutta vointi kaikinpuolin hyvä eikä mitään erityisiä merkkejä synnytyksestä. Kunnes rv 40+2 alkoivat säännölliset mutta melko kivuttomat supistukset, jotka jatkuivat koko päivän samanlaisina. RV 40+3, karkauspäivänä aamuyöllä lähdimme sairaalaan supistusten muututtua yhtäkkiä todella kipeiksi, ja alle 2 tunnin kuluttua vauva syntyi. Nopea, kipeä mutta ihana synnytys, ja kaikki hyvin sekä vauvalla että äidillä, vaikka lapsi tuli maailmaan avosuutarjonnassa.
Olen varma, että nuo vyöhyketerapiakäynnit pehmittivät vauvalle tietä tulla, ja varsinainen synnytys kävi siksi niin joutuisasti ja luonnollisesti.

Tsemppiä loppumetreille! Palkinto on kaiken kärvistelyn arvoinen. Eikä kannata hermostua vaikka laskettu aika tulisi ja menisi, pääasia on se, että vauva on sitten aikanaan valmis syntymään.
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
heips!

Onnea taas kaikille vauvan saaneille!!

Oma olo alkaa olla jotakuinkin rassaava. Supistelee oikeestaan koko ajan, mutta ei hirveen kipeesti, eikä säännöllisesti, ja yöksi aina loppuu. Tänään taas alkoi tulla vaaleanpunaista limaa.. huoh, jos pitää vielä useampi viikko jaksaa näillä kivuilla. Ei tässä muuten mitään, mutta voimat rupee loppumaan kun yöunet on kaikonnu pikkasenkin liikkuu niin kohtu kovettuu heti. Tosin poikkeuksellisesti viimeyönä nukuin tosi hyvin.

Peittoa heiluteltu nyt oikeestaan päivittäin, jonka jälkeen jalat ilmaan joksikin aikaa. Noin meillä esikoinen käynnistyi, tosin silloin olikin jo tasan la. eli aika pitää olla otollinen. Jalkapohjien hieronta muuten kans mulla saa kunnon suppareita aikaan, samoin kun peukalon akupisteen painaminen.

Mutta eipä tässä muuta, huomenna taas neuvolaan.. Koitetaan jaksaa vielä pari viikkoa =)

maruli poks 38+0!!
 
amfora kiitoksia tsempeistä,mä täällä kyyneliä vuodatan hormonihuuruissa =) hih,toivon että synnytys ainakin sujuu joutusammin kun viimeksi,jospa tuosta tosiaan ois apua edes siihen :p hoito uusitaan loppuviikosta,jospa sitten,ehkä :D

akupisteitä oon itsekin painellut,käsistä ja jalkapohjista,kyllähän ne tuntemuksia saa aikaan mut ei niitä jaksa itse tarpeeks kauaa painella.. :/ tuo vyöhyketerapeutti on myös ammatiltaan kätilö ja anto tosi hyviä ohjeita kyllä mulle ja miehelle tulevaa synnytystä varten !! :)


sunniee ja vv 40+0
 
hiphei!

Toi vyöhyketerapia kuulostais mahtavalta.. pitäisköhän kokeilla.. :)

Eilen neuvolan tätsky ihmetteli kun olin vieläkin yhtenä kappaleena, oikeen ärsytti!! Kaikki oli vaavilla ja mulla hyvin, ei kummempia kuulumisia sieltä.. tuntui vähän et meni paljon vähempi aikaakin koko neuvolassa kun en keksinyt mitään puhuttavaa/kysyttävää.. ja tätskykin huomas et oon "pinna kireellä" joten suoritettiin rutiinit ja "thats it" ...

Puhelin pauhaa joka väliin ja jollakulla on aina "muuten vaan soittelin" asiaa :LOL:
mies jo rauhoitteli että "eikö oo kiva kun porukka välittää ja on kiinnostunut".. Noh, onhan se :) Mutta raja täytynee johkin kohta vetästä..

Tänään oon ylläri ylläri SIIVONNU ja LEIPONUT (niinkun moni muukin vissiin ;) )


Onks kellään mitään kivoja vinkkejä millä tän aikansa sais kulumaan? muutakin kun siivous ja ulkoilu??

Sellaista "notkotusta" tällä kertaa, koitetaan jaksaa..

susanna ja pallero 37+6
 
Mä oon niiiiin puhki, poikki ja pinossa. Esikoinen kun on taas kipeänä ja meidän on pakko kökkiä täällä sisällä kaiket päivät, niin on se vaan raskasta juosta tuon kaikesta huolimatta energiaa täynnä olevan lapsosen perässä. Ollaan askarreltu ja piirretty, luettu kirjoja, katsottu vähän telkkaria, siivottu ja sotkettu ja leikitty, leikitty ja leikitty...

Muutenkin mua vaivaa ihan tolkuton väsymys (kuin alkuraskaudessa) ja voisin vaan maata ja olla möllöttää synnytykseen saakka. Neiti vetäisi vaan vajaan tunnin päikkärit, kun eihän unta riittänyt kun ei olla ulkoiltu. Yleensä kun ollaan totuttu olemaan aamusta puistossa 1-2h. Mä kun olisin kaivannut vaikka parin tunnin unia/ lepotaukoa.

Sori tämä valittaminen, mutta ajatukset ei ole olleet viime päivinä kovin yltiöpositiivisia eikä enrgia riitä mihinkään muuhun kuin aamusta iltaan arjen pyörittämiseen.

Kyselyitä ei onneksi ole tullut, kun lähimmäiset ymmärtää olla kyselemättä turhia ja kavereille olen ilmoittanut vaikenevani siihen saakka kun mulla on jotain kerrottavaa.

Mitään poppakonsteja tai muuta en ole yrittänyt vauvan häätämiseksi. Ihan tavallista arkea vaan olen elellyt kun luulisi tässä olevan ihan tarpeeksi. Tällä hetkellä sekin saa aikaiseksi vain entistä pahemman väsymyksen ja kamalat lonkkakivut. Ehkä tämä menee niin kuin esikoisestakin, että ne supparit tulee tauon jälkeen vasta sittentakaisin kun on tosi kyseessä...

Tsemppiä kaikille ja etenkin teille joilla la poksuu ihan nöinä päivinä tai on jo poksunut. Hermoja raastavia aikoja elellään kaikki kaikkine vaivoinemme.

Sipsunen & pikkusisko 38+4
 
Täällä vk.38+2 menossa, eli sellaiset bauttiarallaa 10pv jäljellä. Vaikka masuani jatkuvasti sanotaan pieneksi (sf-mitta vaan 32cm) ja hämmästellään että "aijaa, vaan pari viikkoa muka laskettuun..", niin itselleni tää on kyl tosi raskasta tätä mahaa kantaa. Kaipaan jo päästä laittamaan lenkkikengät jalkaan ja ulos vaunukävelylle pikkuisen kanssa kevätaurinkoon.

Ei ole kyllä mitään merkkejä ettäkö tuo masuasukki haluaisi maailmaan tulla lähiaikoina. Supistelee ja on paikat kipeinä, mutta ei tulppa ole irronnut eikä muutenkaan paljon mitään vuotoa ole ollut...itse asiassa vuotoa ollut nyt viikon ajan huomattavasti vähemmän kuin aiemmin. :| eli ei paljon naurata.

Yrittänyt kyllä pysyä aktiivisena joka päivä: siivoillut, touhunnut vauvatavaroiden kanssa, kokkaillut, nostellut raskaitakin taakkoja jne. Meinaa tosi paljon kuitenkin laiskottaa ja voisin hyvinkin päivisin nukkua vaan jos en itseäni pakottaisi ylös jalkeille. Yöllä taas ei millään meinaa saada unta. Vähintään se pari kertaa pitää käydä vessassa ja köpötellä huoneesta toiseen.

Vauveli on todella eloisa ja tuntuu välillä siltä niin kuin olisi tunkemassa tuosta navan tuntumasta ulos.. a'la Alien-leffat. :O Lääkäri kyllä viimeksi tarkisti kaikki paikat ja sanoi, että hienosti vauveli alakautta mahtuu ulos kun niin päättää tehdä. Samaan hengenvetoon totesikin sitten ettei mikään ihme jos menee reilusti yli LA:n.. meinas itku päästä.

Torstaina olis sitten näillä näkymin viimeinen neuvolakäynti. Saa nähdä miten paljon sitä painoa on tullut lisää ja onko sf-mitta kasvanut. Sf-mitan kasvu on ollut vähän vaisua ja hidasta.. kuudessa viikossa vain sentti ja sillai. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin, joten en stressaa tuosta pienestä mitasta.

Onnea kaikille vauvansa jo synnyttäneille! :heart:

Ja pidetään peukkuja, että vauvoja syntyy pian lisää!!
 
Hihii! Taisin tuntea yöllä elämäni ensimmäiset supistukset! Noh, enhän tietenkään varmaksi sano, mutta yöllä parin tunnin ajan minua valvoitti "menkkamainen" juilinta Ei millään muotoa säännöllinen, mutta sillai aaltoilevasti kun täällä on puhuttu :)
Ne loppui sitten kyllä, pari tuntia kesti ja luinkin että niitä voi tulla pitkäänkin ennen synnytystä mutta hei! sentään jotain!!
Semmoseen johtopäätökseen mä niistä tulin, että mä en taida selvitäkkään synnytyksestä jos/kun kivut tosta vielä yltyy. Eli perutaan tää jutska!

Huomenna se neuvola, plah. Jokohan mä nyt voisin kieltäytyä puntarista, niin ällöttävän syöttöporsas olo.

Kohta pääsee skypettään veikan kanssa, hää asuu ulkomailla
(kolumbiassa) ja on harvoin tavoitettavissa,mut pääsen vielä pyörähtää mahan kanssa :) <3

T: Mems ja maha 40+5
 

Yhteistyössä