Maaliskuun Muruset 2012 *MAALISKUUSSA*

Memssi: Kirjoituksesi sai hymyn huulille :D Tsemppiä käynnistykseen jos pieni ei päätä tulla ennen sitä.

Aamulla oksennettu pariin otteeseen ja vessassa sai ravata kun vatsa oli aivan sekaisin. Päätä särkee taas vaihteeksi. Luulen, että tuo oksentaminen laukaisee säryn.

Eilen illalla tuli kivuttomia suppareita suht säännöllisesti jonkin aikaa kunnes lopahtivat ja tänään aamulla niitä on tullut satunnaisesti. Tapahtuupa edes jotain vaikka ei noilla vielä synnytetä pitkään aikaan.

Sipsunen & pikkusisko 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: Memssi ja sunniee
Terkkuleita neuvolasta. Kaikki loistavasti ja vauva majailee edelleen erittäin ylhäällä että ei pelkoa että olis laskeutunut tai kiinnittynyt. No, mikäs tässä on ollessa :) Vielä ilmeisesti monta viikkoa kokonaisena.

Oon alkanut huvikseen kokeileen että saako mikäkin tekeminen mitään oireita aikaan. No, edellispäivänä lähdin oikein reippaalle 3 km lenkille koiran kanssa ja puolivälissä meinasin soittaa miehelle että tulee autolla mut hakemaan kun selkään sattu niin pirusti. Mut hengähdin hetken ja jatkoin kotiin ja loppumatkasta olisin voinut vaikka juosta, niin hyvä olo oli :D No, sit seuraavana aamuna lensi oksennus ja vatsa tyhjeni et tais kuitenkin olla liikaa se lenkki noin niinku ihan kylmiltään kun en oo kauheesti liikkunut raskausaikanani.

Eilen olin pitkään saunassa ja otin oikein kuumat löylyt ja olo oli saunan jälkeen mitä mainioin :D Eli ei siitäkään sit paljoa kostuttu.

Yöt kyllä on nykyään ihan hanurista. Oon niin levoton etten saa itseäni rauhoittumaan ja kunnon uneen. Ja heräilen tunnin välein.

Täällä kans sellanen puska että huhhuh. Joku päivä näin itseni alasti peilistä ja se ei kyllä ollut kaunis näky :D No, mutta, ei voi mitään...Koitan tsempata tuohon ulkonäköpuoleen sit synnytyksen jälkeen :) Oon koko raskausajan mennyt vähän sillä mentaliteetilla, etten paljoa mieti mitä syön ja paljonko lihon ja kuinka iso olen, kun sit raskauden jälkeen koitan saada itteni taas ihmisen näköiseksi :)
Siitä huolimatta painoa kertynyt "vaan" 10 kg. Ja oon siis oikeesti vedellyt kaikki mahdolliset herkut ja en oo liikuntaa harrastanut lainkaan.

No niin ja tänään ois sit niinku 38+4 ja huhtikuinen taitaa meidän tyttärestä tulla näillä näkymin :)
 
Odottelua vaan täälläkin. Kova pesänrakennuskausi menossa, puunannut koko kämpän nurkkia myöten, pessyt mattoja/vaatteita/verhoja yms. ja saunottu ja jumppapallolla hypitty eikä menkkamaisia tuntemuksia kummempia siltikään. Akupisteitä yrittänyt nilkoista hieroa mutta ovat aivan pirun kipeät pisteet niin olen vähemmälle jättänyt niiden painelun.. No, eiköhän kuukauden sisällä meidän kaikkien vaavit ole jo maailmassa :)

Batsy 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tilanne oli kyllä sen verran epäkypsä, ettei tässä kauheesti ole odotuksia ennen lauantaita. Mutta kuulemma usein se käynnistysaika on paras käynnistyskeino :) Toisaalta on kiva olla sit jo siellä kun jotain alkaa tapahtua, mutta nyt jotenkin jännitän sitten kahta kauheemmin kun on tommonen "deadline" , tajusin myös etten tykkää sairaaloista ja jos sitä käynnistymistäkin pitää odottaa sata vuotta niin ei kiva.
Toi ronkkiminen oli niin ikävää, että mua alko nyt ihan tosissaan jännään se synnytyskipu :eek:
Mä myös luulin, että mulla on kova kipukynnys, mutta pyh, mähän väännän itkua jo ummetuksesta!

Ja Sipsusella kyllä kuulostais ihan jo siltä että siellä se tekee tuloaan. Ainakin siis mitä mulle on tosi moni kaveri puhunu niistä ennakko-oloista niin juurikin maha ja pää reagoineet paria päivää ennen. Toivotaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Miks musta tuntuu nykyään siltä, että kaikki synnyttävät joko reilusti etuaikaan tai sitten kunnoll la:n jälkeen käynnistyksen kautta..? Mun ystäväpiirissä aika monet pyöräyttäneet nyt parin vuoden sisällä tenavia ja siellä joko startataan 3-4 viikkoa etuaikaan tai sitten ollaan viikolla 43 sairaalassa käynnistettävänä. Jotenkin siis koko ajan tuntunut hassulta tuo la ylipäätään, sillä eihän ne tenavat silloin synny kun siitä odotetaan.

Mä olen kokenut, että parhaiten saa kipuja ja suppareita aikaan kun touhuaa oikein kunnolla. Eli mitä enemmän mä siivoan ja riehun suht painavienkin taakkojen kanssa sitä kipeempi olen. Ja kun on paikat ihan kipeinä tuntuu siltä, että jotakin tapahtuu. En sit tiedä johtuuko kipu vaan siitä, että kroppa yrittää viestitellä "ei näin!" vai olisiko oikeasti vaikutusta tuohon lapsen maailmaan saattoon. Tänään ajattelin kohta lähteä käymään asioilla, sitten siivota koko huushållin ja jos millään kerkeää niin pestä pari ikkunaa ja yhden nojatuolin. Josko sitä taas sais itselleen aikaan mukavat supparit illaks. =)


Ulkonäöstä pitää vielä sen verran kommentoida, ettei sillä mun mielestä näin odotusaikana ole mitään väliä. Aion panostaa sitten kun tenava on saatu maailmaan ja kaikki rutiinit kohdilleen. Kesäks ajattelin olla jo mukavassa kuosissa. Ihokarvoista en ole jaksanut yhtään välittää sillä a) on talvi enkä poseeraa alasti kuin omassa kylppärissä suunnilleen ja b) raskausaikana ei itseään tarvitse mielestäni kiduttaa karvanpoistolla..on sitä kipua ihan muutenkin. Sairaanhoitohenkilökuntaan kuuluvana ja tulevana kätilönä voin sanoa ettei se henkilökunta jaksa kiinnittää huomiota potilaan ulkonäköön. Kyllä me ihan kaikkea ollaan saatu nähdä - ei mikään siis järkytä.


Kaunista päivänjatkoa kaikille!
 
täällä pitkästä pitkästä aikaa! Pyydän jo etukäteen anteeksi tätä avautumista mutta kyllä ottaa taas aivoon!! :D RV 39+3 eikä jaksais oottaa enää ihan yhtään! Supistuksia tulee harvakseltaan eikä vauvakaan hirveesti liiku kuin iltasin ja sillonki aika vähän :/ neuvolassa sanottiin maanantaina kaiken olevan hyvin, että eipä muuta ku ootellaan.. Jospa sitä sunnnuntaihin mennessä ku on la, pääsis synnyttään, mut kyllä tää nyt tuntuu siltä ettei mitään tapahdu! On kokeiltu saunan pehttp://kaksplus.fi/images/icons/icon10.pngsua, kävelyllä käymistä, siivonnu kämppää välillä ku hullu, saunonu yms. mutta eipä muuta kuin vähän supistuksia jotka kuitenki menee ohi melkeen heti kun rauhottuu aloilleen.. saunominen ei oo auttanu mitenkään, joka toinen päivä melkeenpä tulee saunottua..

rv 37+1 sitte käytiin äitiyspolilla kasvukontrollissa jossa vauvan painoarvioksi silloiselle hetkelle saatiin 2,6kg.. Raportissa lukee että kohdunkaula vielä takana mutta sormelle raottaa, kanavaa reilu 2cm..

Alkas olla kyllä jo aika kypsää kauraa tämä mami, vois alkaa tapahtua jo jotaki! :p vaikkakin laskettuun vielä se 4pv aikaa mut ei yhtään haittais vaikka se tuolta jo putkahtais! (Sitte kun se syntyy, valitan tietty et voi että ku sais nukkua yöllä.. hehheh :D) mutta tätäkai tämä on.. välillä on huonompia päiviä ja välillä parempia! :)
 
Mims Mä ymmärrän aivan täysin ton sun avautumisen.. eikähän tuo vielä ollut mikään kamalan paha avautuminen. Mulla kans la sunnuntaina, mutta en mitenkään usko, ettäkö tämä maailmaan täältä putkahtaisi. Tuntuu kyl aika toivottomalta.

Tänä iltana vaavi puskenut itseään toiseen kylkeen urakalla.. en tiedä mahtaisko raukalla olla niin huono suuntavaisto, että yrittää tuosta kyljen kautta ulos. :D Kaikki vaan jatkuvasti kyselee ja jännäilee joko tää täältä tulisi ulos ja olenkin kaikille ainakin kertaalleen sanonut, että muistan kyl ilmottaa kun tää tulee maailmaan sekä voipi olla, ettei ennen ens kesää synny. =)
 
Oli aivan pakko tulla tänne avautumaan.. nyt on niin kaamea olo kertakaikkiaan! : / En taaskaan ole yöllä saanut juurikaan nukuttua. Olen joutunut ravaamaan vessassa ja ottamaan pitkän kuuman suihkun jotta särky tuolla selässä ja jaloissa hieman rauhoittuisi. Lisäksi on ollut ihan karmea nälkä, mutta en tietenkään jaksanut yöllä mitään kokkailla, joten yritin lievittää nälkää syömällä aina silloin tällöin pari palaa suklaata... noh siitähän tuli vaan kauhea jano joka kerta. Käääk! Siis varmaan nukkunut viime yön aikana tyyliin 4 tuntia yhteensä pienissä pätkissä..

Ja kohta pitäis lähteä käymään neuvolassa joka sijaitsee kyl todella huonossa paikassa. Neuvola on oma rakennuksensa ison terveysaseman vieressä. Neuvolan asiakkaille ollaan fiksusti tehty oma parkkipaikka, jossa kiekolla nimenomaan tämän paikan asiakkaat saavat parkkeerata max. 2h. Ongelmana vaan, että me jotka ollaan niitä neuvolan asiakkaita harvoin saadaan siihen autoa parkkiin, koska terveysaseman muut asiakkaat vievät ne meiltä. Just viime viikolla katsoin kun varsin hyväkuntoisen näköinen nuori mies asteli terveysaseman ovista reippaasti omalle autolleen jonka jättänyt parkkiin neuvola-ruutuihin. Teki mieli käydä haukkumassa se maantasalle täydeksi luuseriksi. Niinku, eihän sillä niin väliä jos viimeisillään raskaana oleva nainen joutuu kävelemään muutaman korttelin neuvolaan (joo, huonosti siis muuten näitä p-paikkoja), kunhan vaan reippaat nuoret miehet saavat jätettyä öky-autonsa mahdollisiman lähelle toisen rakennuksen sisäänkäyntiä. Voi v***u etten paremmin sano!!! Ja joo.. jos tänään tilanne on sama ettei muka meille neuvolan asiakkaille ole yhtään p-paikkaa en mene koko käynnille. Soitan vaan etten todellakaan nyt pääse, kun en muutenkaan pääse liikkumaan muutaman korttelin matkaa vaikka mihin olisin menossa.

Kuten huomaatte.. tää 39+4 alkaa olla mulle jo aivan liikaa! :stick:
 
Rupeaa täälläkin pinna kiristymään... tässä on tullut koettua muutama itkupotkuraivarikohtaus, jotka ei ole yhtään mun tapaisia. Syytän siis hormooneja omituisesta käytöksestäni.

Neuvolakuulumisia:
RR ok
Pissa puhdas
Turvotus +
Paino -500g/vko (kerrankin näin päin)
Sf 36
Vauvan syke 140 ja liikkeet ++

Rt ja nyt niin alhaalla kun vaan voi olla. Eilen ilmeisesti sinne ahtautui, kun kivut oli mitä mahtavimmat. Nyt sitten järkky paine alapäässä (tuntuu kuin kohta jotkut suonet repeäisi), kävellessä tuntuu kuin olisi keilapallo jalkovälissä (siis nivusissa tuntuu, että jokin ottaa vastaan kun koittaa askeltaa) ja kun kumarrun eteen päin niin häpyluuhun lyö lieskat.

Harvakseltaan tulee kivuttomia suppareita ja oksettaa. Siinäpä se. Odotellaan, odotellaan...

Varattiin seuraava nauvola ensi viikon torstaille ja sitä seuraavalle maanantaille yliaikaiskontrolli. Toivon tosiaan etten noille käynneille enää itseäni hilaa. Huomenna jos olen vielä yhdessä kasassa, niin olen sitten ekaa kertaa niin pitkällä raskaana. Esikoinen siis syntyi 40+0 vastaisena yönä.

Jaksamista meille kaikille!

Sipsunen & pikkusisko 39+6
 
Viimeksi muokattu:
Terve pitkästä aikaa!

Kävin pyörähtämässä tarkkailussa Jorvissa 37+2 yhden vuorokauden, kun oli tuon etisen istukan takia veristä vuotoa. Pääsin kuitenkin kotiin ja yritin sitten ottaa pari viikkoa ihan iisisti, kun oli suunniteltu sektio tiedossa. Neiti jaksoi sitten odottaa ihan hienosti sovittuun päivään asti.

Meille syntyi siis perjantaina 9.3. klo 9.57 pieni prinsessa, jonka strategiset mitat ovat 3370g ja 51cm.

Sektio meni ihan oppikirjan mukaan, mutta täytyy sanoa, etteivät kaikki neulat ja se vatsan kiskominen ja venytys ollut mitään mukavaa. Onneksi tyttö oli täyden kympin neiti heti alusta ja sain hänet jo leikkaussalissa paidan alle. Siinä hän sitten nukkui oikeastaan koko ensimmäisen vuorokauden. Ongelmallista oli, kun ei osastolla ollut perhehuoneita vapaina ja jouduin juoksuttamaan aina jonkun nostamaan tytön minulle tai vaihtamaan vaipan öisin. Kolmantena yönä selvisin jo itse ylös ja sain vaipat vaihdettua. Jalkeilla olin ensimmäisen kerran ekana iltana, kun aamusta oli leikattu. Oli kyllä ihan tuskaa saada itsensä ylös tai vaihdettua asentoa. Edelleen haava ja vatsa on tosi arka ja hakaset saan vasta huomenna pois. Alkaa jo kiristämään aika pahasti. Leikkauksen yhteydessä jää myös vatsaonteloon ilmaa, joka sitten itsekseen siirtyy soluista ulos. Vatsassa siis kaikenkaikkiaan aika kurja olo. Ei tämä sektiokaan siis mikään helppo ratkaisu ole. Onneksi kuitenkin meni hyvin ja tyttö voi hyvin. Imetys on lähtenyt myös loistavasti käyntiin. Maito nousi jo kolmantena päivänä kunnolla ja hienosti on neiti osannut imeä. On myös tosi hiljainen ja helppo tapaus. Vatsaa vaan vääntää, eikä oikein röyhi, vaikka yrittäisi saada röyhtäytettyä. Ei varsinaisesti silloinkaan itke, mutta valittaa ja kitisee, eikä saa nukuttua. Yöt menevät tällä hetkellä lopulta kuitenkin hyvin ja syöttöväli on ollut n. 2,5-3h ja nukahtaa heti syötyään. Iltapäivän ja illan onkin sitten sylikissa ja pitää olla koko ajan kiinni iholla. Aika näyttää millainen neiti sitten oikeasti on =)
 
Nyt käyty neuvolassa.. sattui just olemaan yks parkkiruutu vapaana.. *huoh*. Neuvolassa kaikki hyvin..vähän ventiloin tätä turhautumista neuvolatädille ja loppuvisiitistä jo naurattikin sitten.

RR ihan normaali
Pissa puhdas
Sydänäänet 140
sf 31 (laskenut viikontakaisesta)
Liikkeet ++
Ei turvotuksia tai muutakaan häikkää

Ens torstaina mulla kans uudestaan käynti neuvolassa. Jospa ei tarvitsis enää sinne raahautua. Täällä ipana kans työntänyt päänsä todella alas..ihan kuten Sipsunen kirjoitti on kävellessä olo kuin keilapalloa jalkovälissä kantaisi. Vihloo vähän väliä eikä kamalan rajuja liikkeitä pysty tekemään.

Kestämistä kaikille!
 
Onnea hirmuisesti kaikille vauvansa saaneille!

Viime yönä näin ihan outoo unta. Olin jossain lääkärin tarkastuksessa ja ronkki alakertaa ja yhtä äkkiiä tää vauva vaan tuli sieltä ulos. Sanoin siinä ettei sen vielä pitäny tulla kun ei isäkään ollu paikalla ja kysyivät sitten että laitetaanko takasi? Et isäkin pääsee sitten näkemään synnytyksen.. :D Ensimmäinen uni vauvasta ja synnytyksestä. Toivottavasti oli enne uni helposta synnnytyksestä. :D (ainahan sitä voi ainakin toivoo)

Tänää käytii esikoisen kanssa puolen kilsan päässä leikkikentällä vähä leikkimässä, jotenkii tuntuu jo tosi tukalalle/pahalle kävellä pitempiä matkoja.. Olisin jo niin valmis luopumaan tästä eturepusta ja saamaan oman kropan takasi ja omat vaatteet päälle. Täytyy vaan ajatella et maksimissaa enää reilu 2viikkoo jälellä, toivon kyllä kauheesti ettei menis käynnistykseen asti, jotenkii pelottaa ajatus käynnistyksestä.

Ootteko muuten harjottanu noita lantionpohja lihaksia ootos aikana? muutaman kerran kun on aivastanu nyt nii tuntunu et olis pissaa lirahtanu pienesti housuun ja koskaa aikasemmi ei oo vastaavaa tapahtunu. Mietin et johtuuko se noista lihaksien "heikkoidesta"?

mine + juniori 29+2
 
Voi että sitten jotkut äidit osaavat olla todella herkkiä ja epävarmoja.. :headwall: Erässä toisessa keskustelufoorumissa olen keskustellut muiden äitien kanssa kaikesta maan ja taivaan välillä. Nyt eräs näistä naisista sai oman lapsensa ja kertoi avoimesti kaikille minkä nimen pikkuinen saa. Oli mielestäni aika upeaa saada tietää, että he olivat valinneet tytölleen tismalleen saman etunimen kuin me! Ja siksi kirjoitinkin hänelle onnittelu viestin jossa kerroin, että meidänkin tytölle tulossa sama nimi.. eli siis ihan positiivisessa hengessä ja upeeta, että joku toinenkin löytänyt saman vähän erikoisemman nimen lapselleen.

Noh, aikaa tuosta viestistä on nyt kulunut varmaan joitakin viikkoja, enkä ole saanut kyseiseltä äidiltä mitään kommenttia viestiini - kunnes tänään! Nyt hän ihmettelee miten on mahdollista, että meidän lapselle on tulossa sama erikoinen nimi kuin heidän tytölleen. Hän vihjasi, että olisin napannut nimen keskustelufoorumista sen jälkeen kun hän sen sinne kirjoitti. Mä vaan puistelin päätäni ja olin aivan epäuskon vallassa. Siis miten joku voi olla niin epävarma, että alkaa syyttämään jotain toista täysin vierasta ihmisestä plagioinnista? :|

Lähetin hänelle nyt viestin jossa kerroin miten me mieheni kanssa oltiin päädytty just kyseiseen nimeen ja että meillä nimi oli valmiina jo viime kesänä heti sen jälkeen kun olin plussannut. Ei siis olla ihan lähiaikoina kyseistä nimeä lapsellemme keksitty. Nyt jää nähtäväksi miten naikkonen tuohon suhtautuu... mutta todella ikävää mielestäni lähteä syyttämään tuolla tavalla toisia ihmisiä jostain ihmeen plagioinnista... kyse on kuitenkin erisnimistä eikä mistään täysin uniikista sellaisesta, vaikka nimi ei ylläkkään mihinkään TOP100 nimen kärkeen.

Ärsyttää tuollaiset ihmiset... ihan niin kuin luulisivat, että nyt kun tekevät tuollaisen väitöksen niin luovumme nimen käytöstä meidän tyttärelle. Niinku miks luopuisimme? Me kehiteltiin tuo nimi meidän tytölle 8 kuukautta ennen kuin he siitä kirjoittivat keskustelufoorumissa. ...ei vain osaa ymmärtää tuollaisia ihmisiä ja heidän ajatusmalliaan... :rolleyes:
 
hei kaikille:)
täälä päästiin sairaalaan yöksi eikä kotiin ole paluuta ilman vauvaa.supistuksia tuli aamu 12 ilta 19 7min välein ja tolloin tultiin näytille.eivät päästäneet enää pois kun kellon tarkasti tuli ja alko kipeytymään.klo 19 eteen päin tullut 5min välein ja pirun kipeitä.klo 21 sain kipuun 4lääkettä että voisin nukkua.nukahtelin supistusten välissä mutta aina heräsin kauheaan kipuun niin jouduin pyytämään lisää lääkettä.sain jotain vahvaa uni/särkylääkettä piikillä selkään ja nyt odottelen vaikutusta.olin auki tästä väljästi sormelle ja kaulaa jäljellä vähän.
Onnea vauvaantuneille ja voimia meille odottaville.
mimma ja pieni 41+1<3
 
Nyt tuntuis aika monella olevan pinna kireellä ja väsy odotukseen. Kuultu sata kertaa eikä varmasti lohduta, mutta nyt ei enään ihan oikeasti ole paljoa jäljellä, jaksaa jaksaa!!

Joillekkin äideille on niin kovin tärkeetä se että oma lapsi on niiiiiin spesiaali, että voin helposti kuvitella että jotkut ottaa itteensä JOPA samasta nimestä. Mutta niinkun Milani varmaan tiedätkin ettei tommosesta tarvi välittää :) ehkä jos joku oma sisko antais lapselleen saman nimen niin vois vähän kummastuttaa, mutta joku kaukasempi ni äh, anna olla, siinähän vetää herneen vaikka aivoihin asti :)

Ja Mimmalle nyt energiaboosti viimeseen rytistykseen!!!

Mä en nukkunu yöllä yhtään, mua nimittäin nyt jännittää!! Ja ens yönä jännittää viel enempi.. Toivottavasti mulla on huomenna vauva, eikä tarvis käynnistellä viittä päivää. Kuinkahan pian ne alkaa sitten sektioimaan tällästä yliaikaista jos ei se lähde tulemaan? Musta nimittäin tuntuu, että se ei tuu sen takia kun on niin iso..

Mies lähti just töihin, jos koittais nyt ottaa pikku tirsat.

T: Ylikypsä Mems 42+0
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye ja sunniee
Se olisi sitten 40+0 poksista vaan... Yön saldona yksi supistus ja tosi katkonaiset ja sekavat unet |O

Onnea vauvasta Lina:flower:

Mimmalle hurjasti tsemppiä!

Milani: Meilläkin oli esikoiselle nimi päätetty jo silloin kun häntä alettiin yrittää. Ihan turha kenenkään loukkaantua siitä jos joku muu kuin ihan lähin ihminen antaa saman nimen lapselleen. Eiköhän saman nimisiä imisiä tähän maailmaan mahdu. Itse olisin enemmänkin otettu, että joku muukin on päätynyt samaan nimeen. Sehän kertoo, että nimi on kaunis.

Memssi: Tsemppiä huomiselle!

Sipsunen & pikkusisko 40+0,
että se siitä sitten että toka tulisi muka aiemmin kuin eka, kuten olen saanut kuulla monelta taholta...
 
  • Tykkää
Reactions: Memssi ja Epa_88
MImmalle tosiaankin tsempit synnärille !!

ja Memssille onnea huomiselle,kyllä se sieltä tulee =) mä luulen että aletaan sektioimaan jos näyttää siltä ettei vauva kestä käynnistelyä,muutenhan ne voi käynnistellä kolmekin päivää,ja sit pitää päivän tauon ja uus yritys jne..

tänne ei sen kummempia,tyttö on tyytyväinen. nukkuu ja syö ja KAKKAA paljon =) arki kahden pienen kanssa vaatii jonkun verran säätämistä mutta onneks mies on kotona vielä auttamassa ainakin kuun loppuun asti!


sunniee ja tyttö 6vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen ja Memssi
Milani no johan nyt !!! onpa kummallista sakkia.. tosiaankin,kyllä tälle planeetalle samannimisiä ihmisiä mahtuu.. luuleekohan se nainen että hänen vauvansa on nyt ainoa tämän niminen ja muut jotka kehtaa antaa saman nimen,ovat matkineet heitä.. =D äly hoi ! älä ota ittees tuollasesta,jotkut vaan ovat... erikoisia :)
 
Neuvolassa käyty
-RR 134/77
-hb 124 (VIHDOINKIN NOUSSUT!!)
-painoa 450g/viikko (900g 2 viikossa)
-vauvan sykkeet 130-135
-RT ja erittäin alhaalla pää
-Sf 35cm
-pissa puhdas

Pientä supistelua ja menkkamaista poltetta-olo jatkuu. Toivottavasti ei tarvitse enää viimeiseen neuvolaan mennä tasan 2vko päästä :/

Batsy 38+6
 
Sunniee: Miten teillä meni sun sairaalassa olo aika esikoisen kannalta? Ikävöikö sua ja ikävöitkö itse häntä? Onko ollut mustasukkaisuutta vauvaa kohtaan? Mua mietityttää ehkä eniten, että missä vaiheessa sitä sitten kutsuu hoitajan paikalle, kuinka kauan kärvistelen kotosalla ja säikähtääkö tyttö jos äiti on kovin kipeä... Siis oletuksena, että synnytys käynnistyy tälläkin kertaa suppareilla. Nyt ei kyllä tunnu siltä, että olisi käynnistymässä millääntavalla ikinä :headwall:
 
Voi jestas, että voi olla jänskä olo. Mulla on jatkuvalla syötöllä vatsa ihan sekaisin ja nyt on alkanut taas hieman juilimaan alaselkää. Tänään saunan jälkeen vatsa toimi ku junan vessa ja vähän väliä pitää käydä vessan puolella. No, eipä ainakaan tarvii kärsiä ummetuksesta ;)

Nyt on paha tuuli rantautunut tännekin ja oon ku persiiseen ammuttu karhu. Meinaa itkukin päästä ihan tosi turhista asioista.

Kohta pitäis mennä nukkumaan, mut ahdistaa jo valmiiksi yö kun tietää että sängyssä pyörimiseksi se menee. Pisin aika jonka nukun putkeen on se 1 h ja sit pissalle ja kun on aamuyö niin ei toivoakaan että uni enää tulisi ollenkaan. Samaa vaivaa tuntui olevan muillakin. Mulla "onneks" on kokemusta tuosta valvomisesta, kun kuopus on ollut tosi huono nukkuja, joten menee ihan rutiinilla nuo valvomiset eikä päivisin sit kummemmin ees väsytä. En oo moneen vuoteen nukkunut kolmea tuntia pidempään (siis putkeen). Kaikkeen tottuu :)

Se ois huomenna tasan 39. Vauvalle puuttuu edelleen kotiutumislakki, vaipat ja tutit. Eiiiii mitään kiirettä ;) Pinnasänkykin on edelleen laittamatta, kun kuopuksen "isojen poikien sänky" kootaan vasta huomenna ja sit pitäis pestä pinniksen patjan päällinen ja pinnasuojat uutta tulokasta varten. Tuntuu tosi kurjalta siirtää toi nykyinen vauva (1v8kk) isoon sänkyyn kun se on vielä niin pieni <3 Mut eiköhän se ihan innoissaan sinne siirry.
 
Tsemppiä matkaan JJulia!

Tuhannesti onnea tytöstä Mimma:flower:

Tänne ei niin mitään uutta. Eilen lorahti jotain niin, että housuista tuli läpi tuoliin saakka, mutta ei se lapsivettä ollut. Ei kyllä pissaakaan, että mitä lie smegmaa. Eipä ole uudestaan tullut. Supistuksia ei ole näkynyt täälläpäin.

Sipsunen & pikkusisko 40+1
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Mimma! :flower:

Meilläkään ei oo vielä pinnasänkyä koottu ja vaipat oottaa vielä kaupassa (nuo nyt mies osaa hoitaa esikoisen kanssa vaikka sillä aikaakin kun oon vauvan kanssa synnärillä), mut kaikki muu olis valmiina. Tai ainakaan ei oo nyt tullu mieleen mitä vielä puuttus. :)

Minä heräsin viime yönä 4 aikaa kipeeseen supistukseen ja tunnin ajan valvoin ja tuli muutamia supistuksia, mut sitten olin nukahtanu ja aamusta ei tietookaa supistuksista. :/ Selässä on kyllä tuntunu vähä oudolle aamusta, mut en oikein jaksa vielä uskoo et synnytys käynistys vielä...
Mukava lukee kun teille toisille tapahtuu jo jotain ja pääsette vauvan hakumatkalle, kyllä minäkii vielä joku päivä. :D

mine ja juniori 39+4
 

Yhteistyössä