Maaliskuun Muruset 2012 *MAALISKUUSSA*

40+3 eikä hajuakaan mistään synnytyksestä. Tuntuu siltä kuin tuo maha olisi vaan koko ajan yhä painavampi, mutta pienentynyt. Maanantaina aamulla luulin jo, että pääsisin synnyttämään kun oli todella kivuliaita suppareita. Ei kärsinyt tehdä juuri mitään ja vaan pyörittelemällä lantiota, kuumalla kylvyllä sekä suihkulla sai lievitystä tuskaan. Sitten ne kivut pikkuhiljaa katosi eikä ole tulleet takaisin. Limatulppaa ei ole näkynyt ja vedetkin pysyneet sisällä.

Alkaa kyllä hatuttamaan tämä odotus. Mitään kun ei jaksa tehdä enää päivisin, mutta vauvakaan ei halua tulla ulos. Pelkkä istuminenkin jo sattuu kun neiti painaa itseään toista kylkeä vasten vaan, On kova yhä liikkumaan vaikka onkin liukunut todella alas ja kiinnittynyt. Torstaina neuvola ja sitten saa lähetteen äitiyspolille käynnistykseen viikon päästä. Onneks täällä ei anneta mennä yli ajan ensisynnyttäjien kuin 12pv.
 
40+2 ja huomenta vaan! Viime yö oli yhtä hirveä kuin edellinenkin...Supisteli epäsäännöllisesti mutta kivuliaasti, jomotteli vatsaa ja selkää...mun tarttis 9.30 jaksaa raahautua neuvolaan. Nyt kahvia koneeseen!

Jos tää loppu aika on tätä niin en tosiaan meinaa kahta viikkoa kärvistellä! :/
 
nittta, mulla kesti esikoisen syntymä 15 tuntia joista 1,5 tuntia ponnistin..huh: / ja siitä jäi tosi kova kammo snnytystä kohtaan. Nyt tän neidin kohdalla synnytys kesti vain 6 tuntia ja ponnistaakkin piti vain 20 min.Jäi niin hyvä mieli ja fiilis tästä synnytyksestä =) Paljon se onnistunut synnytyskokemus on myös kiinni kätilöstäkin,minulla oli tällä kerralla aivan ihana ihminen kätilönä=)
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye ja Epa_88
Epa_88: Huomasin, että ollaan molemmat ensisynnyttäjiä ja TYKS ilmeisesti synnytyssairaalana. Ehkäpä päädytään osastolle samaan aikaan. =) Ymmärrän kyl ihan täysin, että sunkin mielestä tämä odottaminen ihan hanurista nyt...ja kaikki vaan ympärillä toitottaa, että "tulee sitten kun on sieltä valmis tulemaan..." joopa joo..helppoa se on muiden, etenkin sellaisten jotka eivät itse koskaan ole olleet raskaana, sanoa.

Eli tsemppiä sullekin odotukseen... toivottavasti neuvolassa kaikki ok tänään!
 
Moikka!

Eipä taida meitä odottajia enää kauheasti maaliskuisissa olla :) Kohta kai kirjoittelen täällä yksinäni ;)

Neuvolassa käyty ja en saanut enää ees uutta aikaa ensi viikolle, kun täti oli sitä mieltä että siihen mennessä olisin jakautunut...

Verenpaine oli koholla ja sitä nyt täytyy kotona mittailla ja kuulemma jos on kovasti koholla, niin sitten suoraan vaan synnärille jossa käynnistävät synnytyksen. HUI! Alkoi ihan jännittämään...Tosin mää haluaisin tällä kertaa ihan luonnollisesti käynnistyvän synnytyksen kun jo kahdesti käynnistetty ja viimeinen synnytys oksitosiinitipalla jota lisättiin koko ajan oli kyllä yhtä helvettiä.

Ja jipii, vauva oli viimeinkin laskeutunut eikä sf-mitta ollut enää kasvanut joten senkin puolesta kohta vois päästä tositoimiin :)

Mitään oireita ei kyllä synnytyksen käynnistymisen suhteen ole, ja kaikki keinot kokeiltu, turhaan.
Täytyy nyt vaan sit mittailla noita paineita ja kuunnella itseään...

Olive rv 39+4
 
Milani: Kiitos, että joku ymmärtää :) Kyllä vaan, TYKS sairaalana ja ensisynnyttäjä olen. Toivottavasti törmätään synnärillä siis!

Täällä neuvolassa käyty ja meni vähän eri tavalla miten aamulla ajattelin, eli
terveisiä myös Tyksistä! Käytiin käyrillä ja lääkärillä kun neuvolassa vauvalla sykkeet oli pidemmän aikaa +180-200, kaikki oli kuitenkin käyrillä hyvin. Vauvalla painoa nyt 3600g ja teki aika ihanan alatie tutkimuksen kätilö ja opiskelija, kohdunsuu 1cm auki ja kanava hävinnyt. Pian pääsee siis varmaan tosi toimiin! :)

Ehkä vähän iloisempi Epa ja Jokke 40+2
 
OLIVE, minä oon täällä myös ilmeisesti ikuisuuksiin saakka, minullakaan ei niin minkäänlaista tuntemusta että syntyisi, ei supistele ei mitään. Vauva tuntuu kyllä liikkuvan huomattavasti vähemmän kuin viime viikolla mutta liekö sekään mitään ennakko-oiretta vai onko vaan niin iso jo ettei mahdu kunnolla kääntyilemään :/
Mulla on jokaisessa synnytyksessä ollut supistusten puute muutenkin, esikoisesta olin oksitosiinitipassa lähes 10 tuntia ennenkuin syntyi, kakkosesta sentään hiukan oli omia supistuksia, sain vain nenäsumutteena oksitosiinia silloin, kolmas ei ollut syntyä lainkaan, oksitosiinilla käynnistettiin rv.42+0 ja päätyi hätäsektioon, neljännestä meni vedet ja 12h odottelin suppareita jotka ei ikinä alkaneet ja eikun taas oksitosiinitippa täysillä tippumaan. Eli ei oletuksia että ainakaan suppareilla lähtisi tämäkään käyntiin, minulta varmaan puuttuu jokin tekijä joka saa supistuksia aikaan(sama ollut keskenmenoissakin, vasta lääkkeillä on saatu tyhjennettyä kun kohtuni on pitänyt kivuitta kuolleet sikiötkin sisällään viikkokausia).
NITTTA, esikoisen synnytys kesti 25h, toka 3h, kolmas hätäleikattiin, neljäs 2h. Viimeisin ja siis nopein synnytys oli erittäin tuskallinen, kun puolitoista tuntia oli 90sek.supistusta ja 30sek.väliä ponnistusvaiheen alkamiseen saakka. Toisaalta jäi sellainen tunne että hyvä kun meni nopeasti :) Ja kaikki siis tavalla tai toisella oksitosiiniavusteisia synnytyksiä, senkin vuoksi nopeita.
No, jospa vedet menisivät edes jossain vaiheessa niin tietäisi että lähipäivinä käynnistettäisiin pikkuhiljaa. Tosin onhan tässä vielä aikaa :/

Batsy 39+4
 
Meille syntyi tyttö 19.3 rv 40+3, pituutta 48cm ja painoa 3265g. Sunnutai iltana meni lapsivedet ja melkein heti alkoi tulla epäsäännöllisesti kevyitä supistuksia. Klo. 00.30 alkoivat ne oikeat supistukset ja tulivat heti tosi kovina 4min välein. Niitä tuli joku 4-5kpl ja sitten kivut kovenivat entisestään ja supistusten väli oli 2min. lähdettiin sairaalaan ja sinne mennessä olin 4cm auki. Heti saliin ja laitettiin epiduraali kiireellisenä. Se toimi hyvin. Lisänä käytin vähän ilokaasua paineen tunnetta hellittämään. Sain olla sängyllä polvillani säkkituoliin nojaten, joka oli ihan huippu asento! Ponnistuksen alkaessa vaihdoin puoli istuvaan. Synnytys kesti 3,5h ja siitä sairaalassa oltiin 2h. Ponnistus kesti 3min ja tyttö syntyi kahdella työnnöllä. Yksi tikki saldona ja sekin vain "kauneusvirheen korjaamiseksi" eli pinnallinen. Tänään kotiuduttiin ja nyt opetellaan uutta arkea :heart:

Onnea muille vauvautuneille ja kovasti tsemppiä vielä yhdessä kasassa oleville!
 
Epa_88 Oho, olipas yllättävä käänne, mutta siis positiivinen sellainen sulla. Hyvä kun pääsit käymään tarkkailussa TYKSissä asti ja kaikki kuitenkin oli ok. Kyllä se tuosta lähtee itsekseen käyntiin kun jo avoinna olet. *pidetään peukkuja*


Kävin pitkällä kävelyllä auringossa tänään. Oli ihanaa olla ulkona koko perheen voimin (noh, ei sinne yksin uskaltais kyllä tässä kunnossa enää lähteäkkään). Supisteli ihan todenteolla ja välillä oli ihan pakko jäädä aloilleen hengittelemään. Mies vaan kyseli vähän väliä, että pitääkö hakea auto, mutta sisulla päätin vetää lenkin loppuun. Oli kyl paikat tosi hellinä kun pääsin kotiin. Toi lenkki olis normaali oloissa vienyt max. about 20 minsaa, mutta nyt suppareiden takia meni tunti! Sen jälkeen parin tunnin kunnon päikkärit ja oli taas ihan hyvä olo - ei siis mitään viitettäkään siitä ettäkö tämä haluaisi ulos täältä. Koitetaan huomenna uudestaan. =)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Olive ja Batman..minäkin olen vielä täällä.

Onnea kaikille, jotka päässeet eroon eturepusta :)

Meikäläisellä henkisesti ja fyysisesti vaikea olla, viikkoja jo 40+6. Sunnuntaina saa kuulemma soittaa kättärille tutkimus ja käynnistys aikaa. Alkaa kyllä olee aika puhki.

Limatulppa irtosi vissiin muutama päivä sitten, mutta muita oireita juuri ole ollut.
Vauvalla liian mukavat oltavat, vaikka kaikkeni olen yrittänyt. Siivous,sauna,seksi ja kaikkea muuta liikuntaa ja aherrusta..voi voi

Huomenna poksuu 41

Tsemppiä kaikille viimeisiin odotus päiviin!
 
Sipsuselle paljon onnea! :)

Täällä myös yhtenä kappaleena vielä, viikkoja 40+2. Eikä täälläkään tunnu huhkiminen auttavan mitenkää oon siivonnu kämpän saunaa ja vaatehuonetta myöten, vaihtanu keväiset verhot, saunonu ja seksilläkin yrittäny, mut tuloksina vaan muutamia hentoja supistuksia. Eilen ostin punasia jalopeenoja ja tänää niitä ruuan kanssa söin suu liekeissä, mut hyvää oli (tykkään aika tulisesta ruuasta). Onpahan nyt tuo tulinenkii ruoka pistetty testii. :D jos vielä iltaruuankii kanssa muutaman söis. :D
Onpahan tuosta talon kuuraamsesta sekin hyvä puoli ettei hetkeen tarvii rueta tekee suurempaa siivousta vaan voi nauttia keväästä ja vauvasta ja puuhailla pihamaata kuosiin kun lumet sulaa. :)

mine ja juniori 40+2
 
Itekki täällä vielä ollaan yhdessä koossa ! Alkaa olee tosi tukalaa, selkä sanonu ittensä liki kokonaan irti tästä hommasta, nivuset ei kestä kävelyä eikä pitkään istumista.
Muuten ei oikein mitään enteitä oo ollu. Pientä jomotusta tuntuu silloin tällöin supistusten aikana selässä. Vaikka kovasti mulle ihmiset sanoo, että ihan kohta syntyy kun on niin hyvin masu laskeutunu ja neuvola hoitajan mielestä ei VARMASTI mene kauaa, ite en vaan enää jaksa noihin uskoa !

Kuinka monta meitä ODOTTAJIA vielä täällä on ? :)

Nittta & poitsu 39+2
 
Sipsuselle hurjasti onnea!!

Tsemppiä lopuille odottajille!

Meillä on vauva-arki lähtenyt hyvin käyntiin. Poika nukkuu paljon ja on rauhallinen. Mies jäi heti isyyslomalle, niin voidaan päivittäin ihmetellä yhdessä pientä rakasta.

Kirskis ja Kaiku
 
nittta: Jos tuota ekan sivun listaa on uskominen, niin aika monen pitäisi vielä olla odottelemassa synnytystä. Epäilen tosin, että listalla varmaan sellaisia nimiä jotka eivät tänne tule edes päivittämään lapsensa syntymää. Pitäisikö meidän keräta oma lista tänne keskellä tätä ketjua? Voin vaikka aloitella, jos muut haluatte siihen ympärille sitten täyttää järjestykseen omat tiedot?:

Milani - LA 18.3 - 1 - Tyks



Kävin tänään neuvolassa ja oli aika turha reissu, en saanut siitä oikein mitään irti. Ensinnäkin sekaannuksen vuoksi jouduin odottelemaan melkein tunnin ennen kuin pääsin tapaamaan hoitsua. Ja sitten todettiin vaan, että paino noussut lähes 2kiloa viikon aikana ja sf 2 cm! Eli alkoi pelottamaan tuo synnytys vähäsen kun arvelen, että tää tytsy lihottaa itseään oikein kunnolla tuolla sisällä ennen synnytystä. Seuraava aika ensi viikon alkuun ja sitten saan lähetteen käynnistykseen jos ei mitään ole tapahtunut.

Täällä kyllä olen perinpohjin nyt alkanut tähän odotukseen kyllästyä. Haluaisin tehdä paljonkin asioita, mutta mitään ei pysty oikein tekemään ilman, että sattuu johonkin. Eikö tuo ole tuolla sisällä jo ihan tarpeeksi kauan kuhnannut?! Tulis pois niin sais tehdä kunnolla erillaisia hommia.
 
Onnittelut jakaantuneille!!
NITTTA, minä oon kans aivan kypsänä ihmisten kommentteihin että eikö vieläkään ole mitään tapahtunut. Ja samat porukat tätä toistaa päivästä toiseen :stick:
Tuota eskarilaista kun eskariin saatan ja noudan joka päivä niin voi juma...eikö ne todella näe kaikki etten mihinkään ole jakautunut, pitääkö siitä kysellä ja mainita joka juupelin aamu- JA iltapäivä.. Itsellä ei niin kerrassaan mitään tuntemusta, vauva tuntunut taas 2 päivänä kääntyilevänkin ihan puolelta toiselle, että tuskinpa on mihinkään kiinnittynyt edes vaikka viime pe jo neukkatäti väitti että on tiukasti lantiossa pää kiinni jo. Käynnistykseen tämä menee varmaan, yli pääsiäispyhien:headwall:
Ettehän huomaa minkäänlaista turhautumista, ettehän..

Batsy 39+5
 
Mitenhän sitä sanoin ystävällisesti, mutta YMMÄRRETTÄVÄSTI kaikille läheisille ja ei niin läheisille, että kyllä minä ilmoitan kun vauva on syntyny viimeistään ?! :stick:
Tänään sai taas pitkät pätkät jaaritella pihan mammojenkaa kun olin vanhemmilla käymässä :D Omalla tavallaan hauskaa, mutta sitten taas ... -_-

Mä alan oikeesti vissiin olee tosi epätoivonen tän masunvaltaajan kanssa... Oikein keksimällä keksin kokoajan, että ''hmm voisko tää nyt viitata siihen, että kohta tapahtuu'' :D

Juu siis batman mitään turhautumisen merkkejä ei sunkaan tekstissä ollu havaittavissa, niinkun ei varmaan näissä munkaan valivali kirjoituksissa :D
 
Moikka!

Täällä yhä edelleen yhtenä kappaleena.

Kannoin tänään puita sisälle monta kuormaa ja tein pitkän lenkin, mut ei MITÄÄN tuntemuksia. Ei yhden yhtä :D
Kaikki muu on kokeiltu paitsi tuo tulinen ruoka. Se otetaan huomenissa käyttöön :)

Mulla on kaksi edellistä lasta syntyneet jo näillä viikoilla, mut tää kolmas sisupussi antaa näköjään odotuttaa itseään. Mulla ei oo sentään vielä laskettuaika ylittynyt niinkuin monella teistä joten ei voi valittaa. Vielä kun oma olokin on aika hyvä eikä mihinkään satu niin mikäs tässä :)

Olive rv 39+5
 
POKS 41 huh!

Eilen illalla seksin jälkeen kipeitä suppareita 3 tuntia, mut sit kauratyyny vei ne pois, enkä vieläkään pässyt synnyttämään..voi voi...
Nukkuminen on yhtä tuskaa ja maha niin pinkellä et aamulla kun nousee ylös tuntuu et se halkee Ja repee.

Toivottavasti maximissaan viikko enää.

Itähki, coco 41+0
Ps..ei oo monia jotka ovat menneet jo näin pitkälle, MIKS MÄ?
 
Keräsin tähä listaan miedät ketä nyt huomasin kirjotuksien perusteella et on vielä yhessä kasassa, jos joku puuttuu listalta nii voi päivittää itensä mukaan ja laittaa listaa eteen päin (jos kehtaa/jaksaa). :) Ei vielä ainakaa tarvii yksin täällä valittaa mahan kanssa tarpomista. :)

tunturihilla - LA 12.3. - LKS
desire_ - LA 15.3. - NKL
ItäHki - LA 16.3. - KÄT
Milani - LA 18.3 - 1 - TYKS
Epa_88 - LA 19.3. - TYKS
mine88 - LA 20.3. - KYS
olive10 - LA 23.3. - SatKs
Batman - LA 24.3.
nitta - LA 27.3. - NKL

Mulla on alkanu usko loppumaan et tää tulis ennen käynnistystä ite ulos... Pientä epätoivoo alkaa täälläkin olla ilmassa, vaikka pitäs varmaan nyt esikoiselle antaa huomioo enemmän kun vielä voi.
Onko teille odottajille sanottu jo millä viikoilla+päivillä voitte mennä käynistyksiä kyselemään? Täällä voi lapsia synnärin ovista sisään 41+5 viikoilla ja mulla tuo osuu aprillipäivälle. :) Kuinkahan moni uskoo heti, jos pieni sattus syntymää tuona päivänä ja laittaa viestiä syntymästä. :D

mine ja juniori 40+3
 

Yhteistyössä