Maaliskuun Muruset 2012 *MAALISKUUSSA*

Tänään taas herättiin keskellä iltapäivää ja huomasin yhä olevani täysin kasassa. *huokaus* On vaan vetistä/limaista vuotoa epäsäännöllisesti eikä nyt ole ollut edes suppareita koko päivänä. Vauva köllöttää todella alhaalla ja se tekee välillä tosi kipeää, mutta muuten siis ei mitään tapahdu. Olenkin alkanut jo täysillä varautumaan käynnistykseen enkä edes enää jaksa toivoa, että tämä keksisi itse täältä mihinkään lähteä.

Onnea vaan kaikille syntyneille!!
Ja tsemppiä meille joiden vauvat eivät tähän maailman tahdo tulla ollenkaan...
 
Voih Batsy, älä vaivu epätoivoon! itse en ainakaan suostu uskomaan, että minä olisin jotenkin naisena epäonnistunut vaikka ensimmäisen supparit sainkin kokea käynnistämällä vasta viikoilla 42+1, älä siis sinäkään ajattele niin :)

Tästä varmaan on ollut puhetta sata kertaa, mutta just nyt en sit millään löydä oikeaan paikkaa, eli missä keskustelut jatkuu maaliskuun jälkeen? Oliko täällä jotain paikkaa vai vain Facebookissa?

Arki tytön kanssa menee jo aika kivasti. Olen ollut siinä uskossa, että tuon ikäiset vauvat vaan nukkuu ja syö, joten tuli pienenä yllätyksenä että tämä yksilö on jo kolmantena päivänä vetänyt putkeen 6 tunnin hereillä olo maratonin! Tulee hätä hankkia se kantoliina, tai jää arkiaskareet tekemättä! :) ihana tapaus on kyllä <3 huomenna tarkoitus korkata vaunut ja lähteä ulos.

Onnea ja tsemppiä vaan taas kaikille!

T:Memssi ja typy 1vko1vrk
 
poika syntyi 15.3 rv 40+3 3380g 51cm

poju pitänyt kiireisenä ja on kirjottelu jäänyt.

klo 21 meni vedet ja soitto tayssiin, jossa sanottiin että aamusta klo 8 aikaan näytille.
yöllä 2 aikaan alkoi supistelemaan 10-15min välein jo pikkasen voimakkaammin.
klo 5 herätin miehen, supisteli 6min välein ja aikas kovia jo.
sairaalaan kun päästiin, niin vasta sormelle auki, mutta kivut jo kovat. suihkuun ja käveleen 1,5h ja sen jälkeen jo 4-5cm auki ja klo 8 saliin. heti annettiin kohdunkaulanpuudute, joka ei toiminut millään tavalla. kivut jo todella kovia. ja seuraavaks epiduraalia laittamaan ja saatiin todeta ettei toimi tämäkään. sitten spinaalia antamaan joka toimi jollain tasolla n. 40min, mutta onneksi sen jälkeen jo pääsi ponnistamaan ja 12min ponnistuksen jälkeen klo 11.07 syntyi poika.

ei jäänyt mikään kaihertamaan vaikka ei puudutteet toimineetkaan. mutta pikkusen mietityttää oliko vika minussa vai anestesia lääkärissä???
esikoisen kohdalla kohdunkaulanpuudute toimi todella hienosti.

pieni mies ihana ja aikas helppo, toistaiseksi :D
isosisko ottanut oman roolin hyvin ja innolla vastaan
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikki jo vauvautuneet ja vielä odottavat! Täällä on vielä myös yksi esikoistaan odottava. LA oli eilen ja vielä pikkuinen ainakin hetken aikaa sinnittelee tuolla masussa. Viimeyö oli täällä päässä erittäin tuskainen, heräilin monesti jo ennen kello kahta ja varttia vaille 4 alkoi melkein heti säännölliset jokseenkin kipeät supistukset 2-5 min välein. Säteili selkään ja lantioon niin että nukkuminen jäi sille tielleen. Puoli 5 otin para-tabsia 1g, mutta ei tuo mitään auttanut, tietenkään... sitten puoli kuuden aikaan herätin miehen ja sanoin, että lähtö tulee varmasti tänään eli hänen ei välttämättä tarvitse töihin mennä että seurailen vielä kipeytyykö supistukset paljon. No, niinhän siinä kävi, että mies lähti aamulla töihin ja minä edelleen olen kotona, odottelen että kivut pahenee ja kenties jotain muutakin tapahtuu, sillä limatulpasta ei mitään havaintoa tai sitten lapsivesistä.. Saa nähdä pääseekö jo tänään tositoimiin!

ensimmäinen + pikkuinen 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Onnea Hepuhi ja Mesisa vauvoista :flower::flower:

Tsemppiä matkaan Ensimmäinen. Pidän peukkuja, että pääset pian vauvan hakuun.

Memssi: Luulen, että keskustelut jatkuu facen puolella. Muistaakseni se oli Sunniee jolle voi laittaa viestiä jos haluaa sinne liittyä.

Jo toinen hyvä yö takana. Tänään tytön ekaan neuvolaan. Toivottavasti päästään ulkoilemaan ja kokeilemaan uusia vaunuja pian. Ainakin tälle viikolle oli luvattu aurinkoa ja plussakelejä, kunhan tämän päivän lumisateet ensin tulevat ja menevät.

Omasta puolesta kiitos kaikille tämän 9kk matkan jakaneille, olette olleet mitä parhainta vertaistukea niin hyvinä kuin huonoinakin hetkinä :hug::kiss: Katselen tämän pinon vauvat vielä loppuun, mutta sitten varmaan jää kirjoittelu mun osalta.

Sipsunen & pikkusisko 1vko:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moi.
Väliaikatietoja vähän..eli eilen illalla supparit alko 18:30 loppuivat siinä 22:30 jolloin kävin wcssä ja huomasin lima-verivuotoa. Kävin nukkuu, ja heräsin 1:30 kun vedet meni. Sain tänään luvan menä näytille päivällä kun kulunut 12 tuntia vedestä, koska ei suppareita säännöllisesti. Saa nähdä jäänkö sille tielle vai tulenko vielä yhdeksi yöksi kotiin.
Itähki, coco 41+3
 
Käynnistys countdown: 4 päivää enää jäljellä! Huomenna viimeinen äitiysneuvola. Nyt pitäis vaan jaksaa sinnitellä nää viimeiset päivät vielä. En kyllä yhtään ymmärrä miten koko odotusaika on mulle voinut olla sieltä ja syvältä. Alkuun oli v.16-17 asti pahoinvointia jonka takia ei kärsinyt kuin sängyssä maata enkä pystynyt syömään muuta kuin jääpaloja ja mehujäitä silloin tällöin. Sitten tuli kauheat liitos- ja selkäkivut. Ja nyt sitten tämä ei edes halua täältä syntyä. Kuitenkin jos katsotaan pelkästään kaikkia mun veriarvoja ja yleistä terveydenkuvaa on sekä mulla että vauvalla ollut kaikki poikkeuksellisen hyvin. Ei ole ollut turvotuksia tai korkeaa verenpainetta eikä mitään muutakaan sellaista vaivaa. Ja vauva on koko ajan ollut terveimästä päästä sikiöitä - kehittynyt just niin kuin pitääkin.

Mut joo, kyllä tämä tais jääd ensimmäiseksi ja ainoaksi lapseksi meille. En voisi kuvitella altistavani kehoani tälle rääkille enää koskaan. Eikähän mulla kyllä koskaan ole ollut haaveissakaan muuta kuin yksi lapsi TAI mahdollisesti kaksoset. Nyt kun ei niitä kaksosia tullut, niin jäisin siis ihan hyvillä mielin yhteen lapseen.


v.41+1 ... rasittavaa ja tylsyttää...
 
memssi facessa carmaan jatkuu :)

sipsunen kiitos myös itselles ja toivotan teille kaikkea hyvää uuteen arkeen kahden pienen kanssa :p

ja onnea matkaan ketkä ootte synnyttämään päässyt,tsemppejä heille ketkä vielä odottaa vuoroaan =) kyllä se sieltä tulee,kun sitä vähiten odottaa !


sunniee ja tyttönen 2vk2pvä
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille!! :heart: Täällä kirjoittelu ja lukeminenki jääny tosi vähälle vauvan syntymän jälkeen, ku on tullut muutakin elämää ku pelkästään tietokoneella istuminen :D Mut omalta osaltani haluaisin kans kiittää teitä olemassaolostanne! Olitte suuri tuki ja henkireikä odotusaikana :heart: Joten kiitos, ja ihania hetkiä vauvojen kanssa! :)

Pätkis ja pikkuneiti kohta 3 viikkoa :heart:
 
Täällä siis ollaan, 41+1. Eilen oli viimonen neuvola jossa ei mitään ihmeellistä. Tänään tuli soitto TYKSistä ja pe 30.3 äippäpolille yliaikaisuus-seurantaan ja saa kuulemma varautua et sille tielle jäädään, silloin olisi siis 41+4. Toivon tietysti et nyt vauva säikähtäisi ja tulisi omia aikojaan.

Epa
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Heps kaikki jakautuneet ja vielä vuoroaan odottavat:)

Täälä lähtenyt vauva arki rullaamaan hienosti,jos tämän päivän
vatsan väänteitä ei oteta huomioon:)

synnytys kertomusta ajattelin rustailla sen verran mitä muistan:D

To 15.3
alko supistelemaan n.klo 12 aikaan 11min välein ei kipeitä supistuksia mutta
vähä epämukavia.

klo 13.30 alko tulemaan pikkusen epämukavampia ja 7min välein.mietin ettei ne ainakaan
´niitä OIKEITA supistuksia ole kun kerran paikallaan pystyy olemaan.

klo 14.30 soitin miehelle että supistelee säännöllisesti muttei "kipeästi" (täytyy sanoa etten yhtään tiennyt millasia supistusten kuuluisi olla ennen sairaalaan lähtöä,mutta koska säännöllisiä oli niin ajattelin soittaa
sairaalaan tunnin kuluttua.

15.30 soitto polille ja sanoi että kannattaa käydä näytillä ku matkaa 70km muttei tarvinu pitää kiirettä.
siinä pakkailin laukkuun vielä loput ja kävin suihkussa ja sitten käytiin viemässä koira hoitoon
miehen vanhemmille ja syötiin vielä kunnon ruoka siinä.

n.klo 17.30 sairaalalla ja käyrille piirty komeita supistuksia tasan 7min välein.tutkittiin muttei auki kun 1 sormelle ja kaulaa jäljellä 2cm.päätti jättää sinne yöksi miehen kanssa koska lapsi vettä oli niin "vähän" ja yli aikainen oli jo viikolla.

20.00 alko supistuksiin tulla reilua kipeyttä joka vaan koveni ja supistukset alko tulemaan 5min välein.kävin suihkussa.

22.00 pyysin lääkettä että saisin nukuttua vähän. ei auttanu neljä pilleriä yhtään.

Pe 16.3

klo 01.00 soitin kelloa ja pyysin jotain vahvempaa kipulääkettä kun ei unta saanut.Piikillä pistettiin alaselkään jotain ja sain nukuttua seuraavaan aamun.

klo 08.00 aamupalaa ja käyrille.2h siinä eikä yhtäkään supistusta,alko masentamaan aika kovaa.

klo 10.00 tutkittiin ja 3-4cm auki kaula kadonnut.supistuksia ei vieläkään.käskettiin kävellä.

klo 12.00 tutkittiin ja ultrattiin.lääkäri sanoi lapsivettä olevan vähän joten ei kotiin ja käskettiin tehdä nible testi.siinä sitten käyrillä piti hieroa rinnanpäitä ja täytyy sanoa etten uskonut toimivan mutta alta 2min alkoi tulemaan supistuksia ja aivan kamalan kivuliaita.

13.30 tutkittiin ja todettiin olevan edelleen 3-4cm auki.
odottelua..

14.00 supistukset alko tulla 2-3min välein kipeinä

14.30 vanha mies kätilö tutki ja sanoi kaikkien ihmeeksi lapsivesien menneen kuulemma jo muutama päivä sitten:O ite en ollut huomannut ilmeisesti lapsiveden vähyyden vuoksi ja saattanut mennä vessassa käydessä.
auki väljästi 4cm.supistukset sattui jo niin että itku tuli.päätettiin viedä saliin.

15.00 salissa laitettiin antibiotti virtsatulehduksen takia ja oksitosiini tippumaan.

16.00 kipu oli sietämätön.höngin ilokaasua mutta tuli vaan huono-olo.silti jatkoin sen ottamista että saisin ajatuksia muualle.halusin epiduraalia enemmän ku mitään muuta.

16.30 anestesia lääkäri oli tulossa laittamaan epiduraalia muttei voinut laittaa kun olin juuri käynyt vessassa ja lapsen syke laski.sanoi että pitää odottaa ainakin 10min jotta voidaan laittaa.

16.45 lääkäri soitti anestesia lääkärille ja pyysi laittamaan mutta oli kuulemma niin kiire ettei vielä ehtinyt.

17.00 rukoilin puudutetta ja anestesia lääkäri kävi katsomassa mutta sanoi vain että menee ainakin 20min vielä sillä toinen potilas odottamassa.

ajantaju hukassa joten miehen mukaan kellon ajat tästä eteen päin.

17.25 rukouksiin vastattiin ja sain epiduraalin.olo helpottui ja pystyin nauramaan ja juttelemaan normaalisti.kattelin taulukosta kuinka supisteli mutten tuntenu kipua yhtään.

19.25 tutkittiin ja lisättiin oksitosiinia 6cm auki.kätilö lähti huoneesta käski soittaa jos tulee asiaa.

19.27 pyysin miestä soittamaan heti paikalla kelloa kun tuntui että kakka tulee ´siihen paikkaan.

19.30 kätilö tutki ja totesi mun olevan täysin auki ja sain ruveta ponnistamaan.( en tienny tätä ennen että ponnistushätä tuntu siltä ku paskaa olis vääntäny:D)

19.57 pieni suuri prinsessa 4254g 52cm py.36 vko 41+1 syntyi ja annettiin syliin.

neiti oli kakkinut lapsiveteen ja myöhemmin ompelemisen jälkeen (lievä 2 asteen repeämä) pyydettiin menemään vessaan.käskettiin sanoa jos tulee huono-olo ja kun lääkäri laittoi oven kiinni parkasin että nyt on paha olo ja sen jälkeen olin pyörtynyt pöntölle.(miehen mukaan kauheinta synnytyksessä oli tuo pyörtyminen)

ihan hyvä mieli jäi synnytyksestä mutta kauheaa oli jäädä osastolle yöksi ilman miestä ja ne 3vrk mitkä jouduin nukkumaan ilman miestä oli hirveitä.

nyt tytsy alko heräilemään joten lopetten tähän.

ja KIITÄN vielä kaikkia keskustelioita ihanasta vertaistuesta ja luulen että raskausaika olisi ollut tylsä ilman teitä:) keskustelu loppuu luultavammin minun osaltani kun kaikki ovat saaneet pienet syliinsä.aikaa kun pitää jakaa lapselle,miehelle,koiralle ja itselle:)

mimma ja elli<3
 
Epa: Me ollaan sit samaan aikaan siel äippäpolilla! Kävin tänään viimeistä kertaa neuvolassa ja sieltä lähete tonne polille perjantaiksi. Soittelevat kuulema mulle huomenna sieltä aikaa. Neuvolantäti sanoi, että mun kannattaa varautua jäämään osastolle, eli synnytyskassi mukaan, mutta ei tietenkään uskaltanut mitään luvata kun ei tiennyt miten kiirettä osastolla just perjantaina pitää. Jos siis tulee paljonkin kaikennäköisiä akuutteja juttuja ja mä & vauva voidaan hyvin laitetaan käyntiin vasta maanantaina.

Tänään ei mitään ihmeellistä neuvolassa.. ihan samat vanhat kuviot, paitsi että paino tippunut kilon viime torstaista ja vauvan sykkeet eka kertaa "vain" 130+.

Viime yö oli aika tuskainen enkä saanut paljoakaan nukuttua. Koska kuitenkaan supistelut eivät olleet säännöllisiä tai kipeitä (siis kipua oli koko ajan ja paine valtava alaspäin) en viitsinyt edes tosissani puntaroida synnärille lähtöä...vaikka tuskanhiki olikin päällä. Tänään kipu yhä tuolla vatsassa ja selässä loimuaa, mutta yritän keskittyä vaan ravitsemaan itseäni ja nukkumaan... olis se ikävää olla ihan rättipoikki kun H-hetki koittaa vihdoin. Eli tästä mars takaisin kohti sänkyä siis.


Onnea taas kovasti niille jotka vauvansa ovat jo käyneet pyöräyttämässä! :heart:

Ja me joiden yläpää on kovasti kypsynyt, muttei se toinen pää: Tsemppiä ja voimahalit! :hug:


Pää kypsänä keskellä auringonpaistetta 41+2
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Täälläkin vielä toistaiseksi yhtenä kappaleena, mutta sellainen kutina on että lähtö voi olla yllättävän lähellä... Nukuin yönkin kuin tukki, en muista koska olisin viimeksi nukkunut yli 12 tuntia putkeen, menin siis nukkumaan klo 21 ja heräsin pari minuuttia vaille 11. Limatulppa irtosi ainakin osittain aamulla noin klo 11. Siitä eteenpäin olen odotellut supistuksia tai muuta merkkiä siitä että jotain voisi pian tapahtua. No, supistukset sitten sain, tunti sitten alkoi tulla hieman kipeämpiä ja säteilemään tuonne selkään ja alavatsaan niin ettei melkein pysty paikallaan olemaan mutta niitä on vielä niin harvakseltaan n.10 min välein, että odottelen josko tulisi kipeämmiksi ja tiheämmiksi. Vähän jo jännittää!!

ensimmäinen + pikkuinen 40+2

ps. Epa ja Milani: Minä myöskin Tyksissä synnytän, voipi olla että siellä ollaan sitten kaikki kolme samaan aikaan :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heippa

Päivitellänpä tännekkin tietoja, vaikka en olekkaan pitkään aikaan käynyt. Laskettuaikani vaihtui ja oli 8.3 eikä 9.3,

Tyttö syntyi 17.3, paino 2990g ja pituus 46cm. Olin jo viikoilla 41+2 ja maanantaina piti mennä yliaikaiskontrolliin. Perjantaina ei ollut mitään ennakoivia oireita ja valmistauduin siihen että pääsen seuraavana päivänä mummuni hautajaisiin.
Toisin kuitenkin kävi, sillä vedet menivät perjantai iltana puoli 11 aikoihin. Laitoi itseni valmiiksi ja mies ruokki vielä koirat ja käytti ne kävelyllä. Sairaalassa olimme klo:1 aikaan yöllä ja olin hetken käyrillä sekä tehtiin sisätutkimus. En ollut vielä juurikaan auki, joten mies lähetettiin kotiin ja minut otettiin osastolle nukkumaan. Melkein heti petiin päästyäni alkoi voimakkaat supistukset jotka muuttuivat pian kivuliaiksi. Sain kipulääkkeeksi Oxynormia ja nukahtamista helpottamaan Opamoxia. En saanut kuitenkaan niidenkään avulla nukuttua, mutta kivut sentään olivat siedettävämpiä muutaman tunnin. Lapsivettä tihkutti koko yön ja aamuyön aikana se oli muuttunut väriltään vihreäksi.

Lauantai aamuna minut siirrettiin klo 7 aikoihin synnytyssaliin, kun supistukset olivat taas todella kivuliaita. Sain ilokaasua ja mahalle kauratyynyn. Miehen soitin paikalle. En ollut vieläkään paljoa avautunut. Supistukset alkoivat olemaan sietämättömän kipeitä, eikä ilokaasusta ollut mitään hyötyä. Vihdoin sain epiduraalin klo 9 aikaan. Tuli ihanan kivutonolo ja sain nukuttua muutaman tunnin. Epiduraali vei myös supistukset, joten laitettiin tippa vauhdittamaan supistuksia.

Supistukset alkoivat uudelleen tipan avulla, niitä kuitenkin tuli aika harvakseltaan. Ponnistamisentarvetta ei tullut lainkaan. Kun olin täysin auki niin Kätilö antoi minulle ponnistusohjeet ja tehtiin muutama koeponnistus ja sitten aloitettiin kunnolla ponnistamaan, vaikka supistukset edellee olivat harvoja. Tyttö syntyi klo:14.05. Synnytys ei sattunut lainkaan epiduraalin saannin jälkeen. Pari pientä repeämää tuli.

Nyt ollaan viikko oltu kotona. Ensimmäisinä öinä tyttö ei tuntunut lainkaan nukkuvan kun se vaan kitisi mahavaivojen takia. Nyt on alkanut sujumaan jo paremmin, vaikka pientä mahavaivaa välillä onkin.
 
Viimeksi muokattu:
Äippäpolilta soitettiin ja asiat esitettiin mulle ihan eri valossa nyt kuin mitä neuvolassa. Neuvolassa sanottiin, että perjantaina käynnistetään. Nyt mitään sellaista ei luvattukaan. Jos mä ja vauva ollaan terveitä heidän testien mukaan mut lähetetään vaan kotiin pönöttämään. Kyselin sit milloin viimeistään käynnistetään... ei kuulema ole mitään takarajaa. Arvatkaa meinaako mennä hermot?! Olen kyl niin katkera siitä ettei mulla ole mitään perussairautta jonka takia lähdettäisiin käynnistämään. Toisin sanoen halutaan tietoisesti vaarantaa mun terveys ja vauvan henki jättämällä se sinne ikuisiksi ajoiksi.


:mad: 41+3 ja pää hajoaa...
 
Tsempiä Milanille. On se hyvä et kuitenkin on aika siellä polilla perjantaina et kahtoovat vauvan voinnin ja muut tarpeelliset... Ja jos jokin olis huolestuttavasti nii tuskin ne kotiin sua laittaa, mut tiedän tunteen jos sieltä joutuu kotiin palaamaan vielä yhdessä koossa.. Ennemmin tai myöhemmin sulla kuitenkin on nyytti sylissä. :)
Mulla olis aika sunnuntaina yliaikakontrolliin ja jos kaikki näyttää olevan hyvin nii ei käynnistystä oo täälläkää vielä luvassa. :/ Aijon kyllä vähän "lyli" valittaa oloja, jos yhtään edes auttas käynnistykseen pääsyä. :D (kai kaikki keinot on jo tässä vaiheessa sallittuja) :D Mua vaan pelottaa et jos tää menee kovinkii pitkälle vielä et onkohan tää jo kuinka iso ja millanen työ tää on sit saada ulos täältä..

mine ja juniori 41+1
 
Eilen olin tosi närkästynyt ja väsynyt siihen ettei neuvolan käynnistyslupaus oikein pitänytkään paikkaansa. Kävin sit vähän muiden naisten kanssa pörräämässä kaupungilla ja illalla mies vielä vei ulos syömään. Jaksaa siis tänään vähän hymyillä, vaikka yö onkin taas mennyt hereillä pyöriessä. Maha on ollut tosi kipeä, vaikka ei sillä tavalla kipeä, että sieltä vauva olisi syntymässä - ruoansulatusvaivoja. Maha se vaan on tiellä eikä mikään asento oikein tunnu hyvältä. Jumppapallon päällä pomppiminen kyllä varmaankin parasta tällä hetkellä. Pitäis jaksaa siivota tätä huushållia kun on taas viikon aikana päässyt aikamoiseen kuntoon. Miten kaksi aikuista saa aikaan näin kamalan siivon alle viikossa? :whistle:

Huomenna sitten sinne äippäpolille aamusta. Jännittää mitä siellä kerrotaan vauvan voinnista ja oman kehon synnytysvalmiudesta. Jännää nähdä taas vauva ultrassa..en olis uskonut, että vielä sitä vaan ruudulta saa ihastella. Olin niin latautunut jotenkin raskauden aikana töllöttämään tuota laskettua aikaa. Nyt 11 päivää yli lasketun olen harmitellut sitä, että suurin osa vauvajutuista ollut valmiina jo monta kuukautta. Silloin niitä kauhealla kiireellä järjesteli, että ehtii ajoissa ja nyt kun on näin monta päivää mennyt yli on aika turhauttavaa vaan käydä pölyjä pyyhkimässä tuolla vauvan omassa huoneessa.


41+4 ...jaksaa jaksaa... vähän vielä jaksaa
 
Onnittelut kaikille jo synnyttäneille ja tsemppiä loppuodotukseen muille!!

Täällä syntyi tyttö 26.3 klo 14.33 Painoa 3230g ja pituus 50cm. Py 33,5cm. Viikkoja oli 39+2

Laittelen tännekin myöhemmin synnytyskertomusta. Eilen kotiuduttiin ja mulle iski heti flunssa. Nyt 38 kuumetta ja kurkku ihan tukkeessa. Esikoinen kans kipeenä.

Chevanne ja tyttö 3vrk
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye

Yhteistyössä