Maaliskuun Muruset 2012 *MAALISKUUSSA*

Epa Ihanaa! Tsemppiä synnytykseen ja tavataan toivottavasti synnyttäneiden vuodeosastolla pian.. :heart:


Mua jännittää ja pelottaa toi äippäpolilla käynti ihan kamalasti. Tottakai haluaa tenavan ulos tuolta masusta, mutta se kipuhan se on mikä tässä pelottaa... jos olenkin eka nainen maapallolla joka kuolee just siihen kipuun.

Ei auta muuta kuin ottaa härkää sarvista ja lähteä polille!
Hyvää päivänjatkoa ihan jokaiselle!

v.41+5 ja "pelko pois" vaikka pelottaa niin, että huimaa..
 
Onnea Hepaliini ja Chevanne:flower::flower:

Tsemppiä viime metreillä kärvistelijöille ja Epalle synnytykseen!

Täällä vauva arki rullaa hienosti ja esikoinenkin on hyväksynyt siskon. Imetys vetää viimeisiään, mutta parhaani tiedän tehneeni ja jatketaan niin kauan kun sujuu edes jotenkin.

Sipsunen & pikkusisko 11vrk
 
Kaikki ovatkin siis jo synnytyspuuhissa? No, täällä ei olla:headwall:
Neuvolassa kaikki ok, en edes jaksa luetella arvoja ja lukemia enää. Täti yritti puristella kohtua hiukan kovemmin ottein jos avittaisi supistuksia saamaan, ihmetteli miten en mitään tuntemuksia ole saanut vaikka vauvan pää niin alhaalla ettei tunne kuin olkapäät enää painelemalla. Niinpä, sitähän tässä itsekin ihmettelen. Jotenkin luovuttanut olo jo, ei tämä tuolta tule koskaan. Olkoon siellä. Pysyvästi.

Batsy 40+6
 
Onnea kaikille vauvan saaneille:flower:

Sipsunen saanko kysyä miksi loppuu imetys? Siksi kyselen kun minä olen nyt toista päivää etten ole imettäny..maito vaan yksinkertasesti tyrehty vaikka mitä tein..ja enää ei poika ees huoli tissiä :( mutta minäkin olen kaikkeni tehny ja korvikkeellakin kasvaa ihan terveitä ja hyvinvoivia lapsia (tyttöäki imetin vaan pari kuukautta)

Meillä vauva-arki sujuu ihan ok..yöt on erittäin rikkonaisia ja parhaimmillaan poika nukkuu 2-3h mutta yleensä ährästää tunnin välein..aika väsynyt on tää mamma kun on 3 muutaki huollettavaa..
Muuten kyllä vauva on ihana ja rauhallinen poika, ei turhaan itke:heart:

Kiitokset minunkin puolestani teille kaikille virtuaalituesta, ilman teitä en varmaan olisi selvinnyt raskaasta raskausajasta:flower::heart:

Katjuska ja Onnimanni 1kk 3pv:heart:
 
MOIKKA KAIKKI :wave:

Onnea taas kaikille pienokaisen saanneille :hug:
Onko täällä ketään odottajaa siis enään?

Sitten omat ilouutiset: Meille syntyi 26.3.2012 klo 02.10 3270g ja 50cm rakkauspakkaus ! Poika syntyi 11h kestäneen synnytyksen loppu tuloksena !

Kirjoittelen synnytyksestä lisää kunhan jaksan ja kerkiän :)

Nittta & Oliver 4pvä :heart:
 
Eilen polilta jäin sairaalaan enkä vielä ole synnyttänyt. Päättivät laittaa käyntii, sillä huomasivat, että neuvolassa olivat mulle kirjanneett ihan väärän lasketun ajan.. olin siis jo eilen viikoilla 42+0!! Arvatkaa vaan onko mulla kamalasti enää luottoa tuota neuvolaa ja sen tätiä kohtaan...

Noh, nyt on käynnistetty ja saatu pikkuisen ainakin tätä eteenpäin.. tulppa lähti tänä aamuna. Saa nähdä joko tänään neiti kurkistaisi maailmaan.

Onnea kaikille vauvaantuneille!! :heart:


v.42+1 - valoa tunnelin päässä...
 
Onnea vauvoista Nittta ja 5uvi :flower::flower:

Milani:
Tsemppiä synnytkseen. Hyvä, että neuvolan virhe tuli esiin ja pääsit vihdoin käynnistykseen. Hurjaa, että noin voivat sählätä :O

Katjuska:
Mulla nousi maito tällä kertaa hyvin (esikoisesta nousi vasta viikon kuluttua synnytyksestä eikä hän jaksanut imeä), tyttö on hanakka imijä ja imuotekin on hyvä (kätilöt kehuivat ja tällä kertaa vaatimalla vaadin imetykseen ohjausta). Kaikki edellytykset onnistuneelle täysimetykselle siis olivat... mutta mulla maito vaan virtaa tosi huonosti/ sitä ei heru kunnolla (miten sen nyt haluaa ilmaista) : /

Vaikka imettäisin kuinka tiheään tai pitkään tahansa, niin en saa imettämällä vauvaa tyytyväiseksi. Imetyksen jälkeen rinnatkaan eivät tunnu juuri tyhjentyneen ja liivinsuojiakaan en ole tarvinnut. Neuvolassa sanoivat, että joillakin vaan on näin. No, nyt sitten tyttö ei jaksa enää kauan imeä hermostumatta kun on lisämaitoa saanut jo niin paljon. Pumppaamalla en saa juuri mitään ulos, joten en ole sillä itseäni kiusannut.

En tajua miten niin luonnollinen ja yksinkertaiselta kuulostava asia kuin imetys, voi olla mulle niin saamarin vaikeaa :ashamed: No, esikoisestakin on kasvanut ihan terve ja hyvä lapsi, että en aio itseäni tämän takia loputtomasti ruoskia.

Sipsunen & pikkusisko
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvan saaneille! :)

Meille syntyi poika 29.3. klo 6:28. Painoa 3925g ja pituutta 52cm, Py: 36cm, viikkoilla 41+2
Kotiuduttiin jo eilen pojan kanssa ja nyt on saatu rauhassa kotona tutustua kaikki toisiimme.
Synnytys meni hyvin ja ilman tikkejä selvittiin. kesti n. 5tuntia. Palailen synnytyskertomuksen kanssa myöhemmin kun on aikaa enemmän paneutua kirjottamiseen.

Meillä imetys on lähteny käyntii hyvin, maito alkaa nyt pikkuhiljaa nousta ja toivon et imetys onnistuis yhtä hyvin kun esikoisenkin aikaan.. :)

mine ja juniori 2päivän vanha
 
Sipsunen mulla on just noin samalla lailla, poika oli jotain pari viikkoa kun imetin pari päivää ihan koko ajan ja siltiki joutu antaan lisämaitoa..ja mulla oli sillon ihan alussa tosi täynnä rinnat pari päivää mutta sen jälkeen on ollu kuin kaksi nahkarukkasta, eikä tuu ees maitoa vaikka puristaa..minä luovutin tosiaan jo pari päivää sitte..Mulla onneksi on aivan ihan neuvolatäti joka ymmärtää eikä pidä pahana jos joutuu korviketta antaan.
Mutta hyviä äitejä olemme silti ja yrittäneet kaikkemme!:heart:
 
onnea vauvansa saanneille!:flower:

näin se vaan meidän kuukaus tuli ja nyt on lopuillaan, vähän haikeeta!

toivottovasti viimoset odottajat saavat myös pian nyyttinsä syliinsä!=)

katjuska ja sipsunen mulla on myös imetys jäänyt täysin pois. ei vain lähtenyt maito herumaan tarpeeksi ja kummiskin kolmas laps jo kyseessä, näköjään on tarkoitettu nii ettei musta ole imettäjäksi, ikävä kyllä... tällä kertaa taistelin pojan kanssa paljon että lähtis imetys käyntiin, sairaalassa oli rinnalla jatkuvasti, hoitajatkin sanoivat mulle että hyvin poika imee ja varmasti tulee maitoa tarpeeksi, mutta jo siellä se alkoi olla kiukkunen tissin jälkeen, jouduin pyytää lisämaitoa, hoitajien mielestä turhaan sitä pyysin mutta sit kun huomasivatkin kuinka paljon sitä lisämaitoa menee nii myönsivät ettei multa tulekkaan maitoa tarpeeksi... herra kun huomas että saa maitoa paljon helpomminkin kuin taistella tissin kaa nii sehän alkoi saamaan raivareita kun oli nälissään ja tissiä yritin tarjota nii siihen se sit jäi, harmittaa, mutta en voi sille mitään, onneks olen lähipiirissä saanut tukea ja lohdutusta tähän asiaan...

hyviä vointeja kaikille vauvojen kanssa!:flower:

pepper& veeti-poju 2 päivän päästä 1kk vanha.:heart:
 
Hyvää huhtikuuta kaikille! Toivottavasti kaikki olisi jo vauvansa saaneet tai ainakin vauvanhakureissulla :)

Tyttö täytti eilen 2vkoa ja meillä on mennyt ihan mukavasti. Nyt kun ääneen sanon, niin huomenna on varmaan toisin, mutta yörytmit on jo 5 yötä putkeen olleet samat eli klo 21 nukkumaan, 00 ja 03 nopeat syötöt ja 06 hereille. Sit päivällä nukkuu vielä 2-3h päikkärit ja muutoin vetelee tirsoja pitkin päivää, mutta niiden ajaksi en ole sänkyyn vienyt kun on niin lyhyitä pätkiä. Kantoliina mahdollistaa tämän, on kyllä loisto keksintö! Sitterissä ei viihdy, mutta lattialla lelumaton päällä kyllä pieniä pätkiä kerrallaan, sen verran sopivasti että ehtii juuri syödä ja vähän siistiä keittiötä.
Seuraava etappi olisikin sitten yöunet omaan sänkyyn kun ollaan nyt nukuttu vierekkäin, mä en ite vaan jotenkin raaski, on niin ihanaa kun se tuhisee kainalossa :heart:

Eka neuvolakin oli torstaina. Pituutta oli tullut 3cm ja painoakin syntymäpaino + 100g :)

Kiitos kaikille kuluneesta 9 kuukaudesta!:)
Mä juuri alkuvuodesta poistin fb profiilini joten yritän selvitä ilman vertaistukea :(

Kaikkea hyvää!! T: Memssi ja tyttö 2vko1pvä (iskä teilas kaikki nimiehdotukset, joten saas nähdä saadaanko nimeä ollenkaan)
 
Kopsaan suoraan facesta tännekin tuon synnytyskertomuksen. On pienoinen romaani.. :D

Elikkä pientä synnytystarinaa vihdoin.

26.3 su-ma välisenä yönä oli jotenkin hirmuisen levoton olo enkä saanut nukutuksi, pyörin vaan sängyssä. 2.00 tuli kaks kipeetä supistusta aika peräkkäin ja sen jälkeen sellanen olo et nyt pitää mennä isommalle hädälle vaikka olin tunti sitten juuri käynyt pissalla. Pääsin vessaan niin lirahti puolisen desiä jotain kirkasta vessan lattialle. Siitä sitten alkoikin heti säännölliset supistukset 10min välein. Synnytys on kirjattu käynnistyneen klo 2.10.

Sängyssä makoilin ja kellotin noitten supistusten välejä. Jossain välissä ajattelin että jos kuuma suihku helpottais ja lähdin suihkuun. Pystyssä tuli useammin pieniä supistuksia, mutta niiden kesto ei ollut kuin about 20sek. Olo oli hirmu tukala suihkussa joten takas sänkyyn makaamaan jossa oli hieman helpompi olla. Hieman klo 5 jälkeen nousin ja soitin TYKSiin että millasessa vaiheessa sinne kannattaa lähteä. Oli tosi mukava nainen siellä päässä ja sanoin että heti saa tulla kun itsestä vaan siltä tuntuu. Päätin että ootellaan kotona sen aikaa että on hieman inhimillisempi aika herättää poika. Keitin kahvit ja söin aamupalaa kaikessa rauhassa, olin tietsikalla ja laitoin itteni ja tavarat kaikki valmiiksi. Siinä 6.30 herätettiin poika ja ukki tuli seitsemän maissa hakemaan. Tässä vaiheessa supistusten väli oli 8min. Klo 7 lähdettiin sitten ajamaan kohti TYKSiä, matkaan meni reilu 30min ja autossa supistusten väli lyheni 5min.

TYKSissä pääsin heti käyrille, käyrä oli oikein hyvää, supistuksia siihen ei piirtynyt kun on tuota maharöllykkää tuossa alhaalla niin ei se laite pystynyt mittaamaan niitä. Mutta edelleen väli se about 5min. Käyrän jälkeen sisätutkimus ja 3cm auki ja kaulaa 0,5cm. Kätilö kyseli tässävaiheessa jo kipulääkityksen tarpeesta, oli kattonut et viimeeks olin saanu ekan epiduraalin kun olin 3cm auki. Nyt olin ihan ihmeissäni et en mä kyl viel mitään tarvitse. :D Viimeeks olin sitä tuntitolkulla joutunut kinuamaan ennen kuin sain epiduraalin. :D Kätilö sitten kyseli että haluanko ammeeseen ja olin tosi iloinen että siihen oli nyt mahdollisuus. Esikoisesta kun olin kiinni tipassa ja käyrässä koko ajan niin ei päässyt edes kävelemään kunnolla.

Siinä sitten tunnin makoilin ammeessa ja supistusten väli tuntui hieman koko ajan lyhenevän ja supistukset muuttuivat aina vaan kipeämmiksi. Mies lähti syömään kun todettiin et taitaa olla viiminen hetki lähteä "turvallisesti". :D Ammeesta kun nousin niin alko olemaan supistukset ihan kammottavia ja ne tuli ihan 1-2min välein. En meinannut saada itteä kuivatuks ja vaatteita päälle sitten millään. Kätilö sitten jo tulikin siihen ja katsoi tilanteen että olen reilu 4cm auki. Kyseli sitten että joko ottaisin epiduraalin että anestesialääkäri ois parhaillaan paikalla kun siellä on sektio menossa. Siinä meinasin et kait sen pikkuhiljaa vois jo ottaa. Lääkäri tulikin ihan parin minuutin päästä ja siinä pöydällä maatessa kiittelin vaan et luojan kiitos se kätilö tarjos sitä ihan oikeaan aikaan että nyt alkaa olemaan helvettiä nää kivut.

Epiduraali olikin sitten jälleen se paras ystävä tuossa tilanteessa. :D Pari tuntia meni puoliksi torkkuessa, nukkua ei pystynyt sen verran kovin tuntui supistukset kuitenkin läpi vaikkei varsinaisesti sattunutkaan. Kello oli jotain yli 12 kun vaikutus alkoi lakkaamaan ja olin 6cm auki. Olin tosi iloinen että näinkin nopeasti tapahtui kun esikoisesta meni pari tuntia per sentti.

Reilu puolisen tuntia kävelin ympäri huonetta ja sitten kun kivut alkoi olla sietämättömät jälleen niin pyysin uuden annoksen epiduraalia. Kätilö jo kiitteli että olen tosi hyvin pärjännyt ja hienosti menee. :) Olinkin tsempannut itteäni tätä synnytystä varten aika paljon sillä esikoisen synnytyksen painajainen kummittelee edelleen taustalla ja nyt oli varautunut kipuihin ja olikin ihana huomata että oikeasti se kipu hellittää supistusten välillä ja siinä välissä pystyy puhumaan ja nauramaan. Esikoisen synnytyksessä kun se kipu ei hellittänyt edes supistusten välissä.

Uusi annos epiduraalia vei sen kamalimman kivun alavatsalta ja reisistä, mutta emättimen kohdalla kipu oli edelleen tosi kova supistusten tullessa. Vajaan tunnin makoilin ja sitten sain luvan nousta kävelemään. Paine siirtyi joka supistuksella alemmas ja siinä hieman klo 14 jälkeen tunsin oikein että nyt siirtyi paine ihan alas ja kohta sieltä tulee jotain. En pystynyt seisomaan enää suorassa ollenkaan. Soitettiin kätilö paikalle ja sopivasti vuoronvaihto tapahtunut ja tuli uus kätilö paikalle. Kätilö ei ehtinyt ees esitellä itteään kun mä vaan henkäsin et nyt se on kyl tulossa sieltä. :D Sanoin viel et ainut vaan et se lapsivesi ei oo kyl vielkää tullu.... Sängylle sitten vaan ja housut pois. Kätilö tarkistaa tilanteen ja toteaa että tää on ihan täysin auki, ei reunan reunaa ja kappas pääkin on ihan tossa tulollaan. Ja et ei täällä mitään lapsivettä kyllä enää ole. :D Sain luvan alkaa heti ponnistamaan ja eipä siinä muuta pystynytkään. Oli niin voimakkaita ne ponnistussupistukset että oli pakko ponnistaa. Se oli ihana tilanne siinä mielessä että ei ollut kuin se yksi kätilö ja mies siinä ja sai ihan kaikessa rauhassa oman kropan mukana mennä. Sykkeet pysyi erinomaisina kokoajan. Ponnistusten välillä keskityin vain hengittämään ja ajattelin kyllä mielessä et kovin montaa kertaa en tätä jaksa. Mut sitten tunsinkin jo seuraavalla ponnistuksella et nyt on pää tulossa ja kummasti sitä jaksoi puskea kun tunsi et sieltä se tulee, luovuttaa ei voinut ettei vaan mene takasin. :D Pää tuli ulos ja hieman oli leuka vissiin huonosti, ensin ei saanut ponnistaa yhtään sitten piti varovasti ponnistaa. Sieltä se sitten tulikin. Loppuosa tuli ihan helposti.

Hieman oli vauva lapsivettä nielassu ja siinä röhisi ja vähän sai virvotella, ei ihan täysiä pisteitä tästä syystä mutta 8-8-9 rivistö kuitenkin. :) Esikoinen kun sai 2-6...

Mutta ihana oli kun mies pääsi leikkaamaan napanuoran ja sitten sain vauvan rinnalle. :)

Istukka tuli helposti ja täydellisenä. Istukalla painoa oli joku reilu 400g eli oli aika pieni, vuotoa ei tullut kuin 150ml (esikoisesta 3000ml..), napanuora oli hyvin lyhyt vain 30cm.

Synnytyksen kokonaiskesto oli n 12,5h josta ponnistusvaihe 8min. Ei repeämiä.

Olo oli oikein hyvä heti synnytyksen jälkeen ja kipein paikka oli takareidet. :D Ihanan positiivinen fiilis jäi koko synnytyksestä ja jaksoin olla koko synnytyksen tosi hyvillä fiiliksillä.
 
Batman fb:N puolella ainakin vielä muutama yhdessä kasassa =)

tänne ei mitään sen ihmeempiä kuulu,arkea kahden pienen lapsen kanssa ,mies on edelleen kotona meidän kanssa :) mistä on suuuuri apu!


tsempit vielä vuoroaan odottaville,ei oo onneks enää pitkä aika kellään :)


sunniee ja tyttö 3viikkoa ja rapiat
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Heippa.
Meille syntyi 26.3 klo. 23:53 tyttö RV 41+3. 51 cm ja 3730 g. Kotiuduttin torstaina ja kaikki mennyt todella hyvin.
Vauva on rauhallinen ja nukkuu hyvin. Äiti ja isä saanut nukuttua ja omaa aikaa jää molemmille oka päivä hieman..

Itähki ja coco 1 vk ja 1 päivä

Kiitos kaikille täällä olleille. On ollut paljon apua ja tukea..

Hyvää kevättä kakille ja voimia uuden tulokkaan kanssa :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Epa ja ItäHki :flower::flower:

Katjuska ja Pepper: Ikävää, että teilläkin samat ongelmat imetyksen kanssa. Toisaalta taas helpottavaa kuulla etten ole ainut :)

Arki sujuu kivasti ja yöt menevät 1-3lla syötöllä. Vatsavaivoja pienellä ei ole ainakaan vielä ollut juurikaan. Mies on vielä pääsiäisen yli meidän kanssa kotosalla.

Sipsunen & pikkusisko 2vkoa 1päivä
 
Heippa,
Vähän kuulumisia.
Täällä tosiaan kotiuduttiin tiistaina ja kotona olo mennyt hyvin. Poika on päivisin todella rauhallinen ja lähinnä vaan nukkuu. :) Yöt ovat sitten olleet aika rankkoja, yleensä n. klo 01.00-03.00 ollaan hereillä (huutaa vaan) eikä edes tissi kelpaa. Jospa se siitä. Miehestä on ollut ihan mieletön apu :heart:
En ole vielä jaksanut keskittyä ja kirjoittaa synnytyskertomusta mutta kirjoitan sen heti kun vaan jaksan ja kerkeän.

Epa ja Jokke 5 päivää
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Iloista pääsiäistä kaikille leideille ja pikkuisille (myös niille jotka vielä mahd. ovat masussa)! :flower:

Meille syntyi maailman söpöin tyttö 1.4 hetki puolenyön jälkeen, Rv 42+2. Neidin strategiset mitat olivat 4170g ja 54cm.

Ja tässä vielä synnytyskertomus joka siitä on kiinnostunut:

30.3: Lähdettiin käynnistämään 1 x Prostaglandiini tabletilla ja saatiin aikaan kunnon supparit. Silti kohdunsuu vaan todella takana eikä lähtenyt ollenkaan laskeutumaan.

31.3Aamulla pieniä suppareita vieläkin tuon yhden Prostaglandiini tabletin jäljiltä. Lääkäri tutki aamulla kl.10 eikä kohdunsuu vieläkään ollut alkanut laskeutumaan. Siinä lääkäri sitten jo ilmoitti, että saatta hyvinkin olla ettei synnytys lähde ollenkaan käyntiin ja joudutaan maanantaina (eli 2pv myöhemmin) leikkaamaan. Sain kuitenkin 1x Prostaglandiinia taas ja eikun odottelemaan vaan, että jotain tapahtuisi. Limatulppa alkoikin sitten irrota ja sitä irtoili parin tunnin ajan kun ravasin vessassa. Kl.15 päätettiin antaa vielä toinen Prostaglandiini tabu ja sen jälkeen se olikin sitten menoa.

Kl.17: Lapsivedet tulivat ja menivät.
Kl.20: Kohdunsuu auki 3,5cm.
Kl.22: Kohdunsuu auki 8cm.
Kl.22.30: Aloitettiin ponnistamaan... ja ponnistus jatkui aina vaan...kunnes pikkuneiti päätti vihdoin kurkistaa maailmaan seuraavan vuorokauden puolella 1.4.

Synnytys oli todella rankka enkä meinannut jaksaa loppuun asti. Kipu oli kyllä jotain aivan tajutonta. Tämä synnytys ei mennyt mitenkään suunnitelman mukaisesti. Olin halunnut vesisynnytyksen tai muutoin synnyttää pystyasennossa. Allasta en ehtinyt missään vaiheessa edes pyytää kun oli niin kovat kivut..ja kun mulle sanottiin, että Epiduraalista olisi paras apu. Epiduraalin kanssa minut sitten hyyssättiin sänkyyn ja vaikka itse toivoin, että olisin saanut ponnistaa konttausasennossa käski kätilö juuri siihen asentoon johon en ehdottomasti halunnut: puoliksi istuvaan. Niinpä niin, kätilö joutui sitten tekemään mulle Epistomian joka on kyllä ollut todella kivulias näin synnytyksen jälkeen.

Vaikka pikkuinen on aivan ihana ja olen häneen aivan rakastunut, niin kyllä lasten tekeminen jäi tähän yhteen. Oli sen verran raju kokemus (niin raskaus kuin synnytys) etten tahdo missään nimessä uusia kyseistä. Todella pettynyt olen niin neuvolaan kuin synnytysos. toimintaan. En kritisoi niinkään ehkä henkilökuntaa kuin toimintamalleja joilla raskaana olevia ja synnyttäviä Suomessa hoidetaan. Paljon olisi siis parantamisen varaa terveydenhuollon toiminnassa. Synnytyksestäni on jäänyt sellaiset traumat, että lähes joka ilta olen itkeskellyt kotona ja ollut aivan suunnattoman surullinen siitä kuinka se hoidettiin.

Yritän kuitenkin pitää pään pystyssä ja ajatella, että kohta kroppa palautuu synnytyksestä ja saan nauttia keväästä ja kesästä vauvan kanssa. Miehestä on ollut uskomattoman suuri apu täällä kotona. On osannut lohduttaa ja olla tukena, sekä hienosti hoitaa vauvaa... vaikka ennen vauvan syntymää meinasikin ettei hoitaisi vauvaa ollenkaan.

Kiitokset kanssani odottaneille ja onnea jatkoon! Saattaa mulla jäädä tämä netin käyttö hyvin vähäiseen... en juurikaan ole konetta edes avannut viime perjantain jälkeen.

Kiittäen ja kumartaen: Milani ja pieni prinsessa 5vrk
 
onneksi olkoon milani pienestä tytöstä!:flower: kiitos kun jaksoit jakaa synnytyskertomuksen luettavaksemme.:)

ikävää että synnytyksestä jäi paha mieli.:(
sen rankkuus tulee monelle eka kertalaiselle kovana yllätyksenä ja kivutkin voi käsittää vasta siinä vaiheessa kun ne on päällä...
onneksi usein aika kuultaa huonot muistot!

kaikkea hyvää pienokaisen kanssa koko perheelle ja ihanaa kevään jatkoa!:flower:

pepper
 
Onnea kaikille vauvaantuneille !! =) vieläkö on joitain jotka odottaa vauvaansa? :)

täällä on ollut aivan ihana keväinen sää ja nautittu täysin rinnoin kun jaksaa taas kävellä pitkiä lenkkejä kun ei oo selkä kipee eikä nivusiin satu =D tyttökin on tänään jo 4 viikkoa !! mihin tämä aika oikein menee,ihan hassua että nyt jo noin iso vauva meillä :p


Milani harmi että synnytyksestä jäi paha mieli :( se tosiaankin voi vaikuttaa monen ihmisen lapsenhankintaan,jos ensimmäinen synnytys menee ihan puihin.. mutta niin se meni mullakin ja kuinka ollakaan meillä on silti tämä toinenkin vauva,ja vieläpä pienellä ikäerolla.. niin se kamaluus vaan unohtuu :)

sunniee ja neiti 4 viikkoa <3
 

Yhteistyössä