Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Hopea Oli kyllä kivan näköiset vaunut :) Harmi vaan, ettö joutuis Suomessakin tilaamaan muualta, kun täällä ei ainakaan ollut noiden jälleenmyyntipaikkoja :( mä kanssa aloin unelmoimaan kantoliinasta, mutta pitää ensin tietää onko sellainen hyvä, jossa olisi se rengas? Ei olisi niin paljon sitä sitomista..

Yksi kaveri on myös kehunut Brion vaunuja
Vauvatar lastentarvike internetkauppa - Lastenvaunut - Brio yhdistelm

Kengumamma Mulla taas on vain pinnasänky, ei muuta :)

Kertokaa kokeneemmat, millainen sitteri on hyvä?
 
Pööppis
Heyp!
Onko kukaan kuullut, onko sipulin syömisestä haittaa sikiölle?
Kun esimerkiksi imettäessä ei sais raakana syödä, tän kuulin kaverilta äsken, ja heti meinasin et kysäsen, ootteko te kuulleet?

Hitsi kun vihloo ohimoa, tarttis varmaan juoda hiukka enemmän.
Tänään kuuntelin taas hetken stetareilla mahaa ja nyt navasta 4cm viistosti alaspäin kuului säännöllistä koputtelua, suoliääniä ei olleet, mieli tekis uskoa että potkut kuulostaisi siltä :) hih..
Huomenna sit poksuu rv 15 :) Jeiiii


Hitsi miten on pitkä aika vielä rakenneultraan, viis vkoo ://// ei jaksa oottaa :/
 
hepuhi mie arvelin hommata siihen liinaan lisäks vielä sen renkaan, tosin ei oo vaan mitään ideaa, mistä sellasen vois löytää. :D Tuon liinan mukana nimittäin tuli noita sitomisohjeita, joissa joissakin (kehto) oli käytetty lisänä sitä rengasta. Tästä syystä arvelin vaan, et sitä saatettaisiin myydä myös irrallisena.. :D

No joo, jos ei nyt löydy, niin ei minnuu haittaa. Tuo kehtomalli tais olla ainut joka sopii vastasyntyneelle, ja luultavasti en hirveemmin vastasyntynyttä ehkä muutenkaan liinassa kantelis. :p

Ps. Niin ovat aika hankalasti saatavissa nuo Naturkindit.. :( Ei myö kyllä ihan vakavissaan noita hommata, mutta jos unelmiaan tässä asiassa vois toteuttaa, niin tuosta toteutettaisiin pois. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ItäHki
Hihii, ultrassa käyty! Siellä se pikkuinen vipelsi! Niskaturvotus 0,43 ja pituutta 55,5mm. Viikot olis 12+1, mutta siis pitäydytään tossa 12+0.

Ultraus kesti reilun tunnin! Ehkä nopein tunti elämässäni, se vaan meni se aika! Pieni vipelsi siellä niin, että turvotusta ei saanut ja kun nukahti, niin nukahti sellaiseen asentoon, ettei siitäkään onnistunut :D Siinä sitten odoteltiin ja kokeiltiin alateitse. 2 krt alateitse ja 2 krt vatsan päältä ja tuossa tunnin aikana kävin 2 krt vessassakin :p Kätilö totes vaan, että teidän pikkuinen ottaa tätä kuvausaikaa sitten ihan koko rahalla :LOL:

Samalla siinä odotellessa sitten nähtiin kaikkea, mitä tähän ultraan periaatteessa ei kuulu varsinaisesti. Nyt on katseltu vatsalaukku, virtsarakko, napanuora, istukka, reisiluut moneen kertaan ja moneen kertaan todettu, että kaikki raajat löytyvät. Sormetkin näkyivät! Ihan ei pystynyt laskemaan vielä.

Nyt on niin helpottunut ja seesteinen tunne, että ehkä tästä alkaa aika, jolloin nautin raskaudesta :)

Mariaja & Päärynä 12+0
 
Memssi: Hurjasti sua nyt säikytellään. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin!

Katjuska: Mulla ihan sama. Oon vaan tyytyväinen kun aurinko siirtyy meistä kauemmas ja ilma viilenee. Tämä siis etenkin näin raskaana ollessa. Vaikka muuten tykkään lämmöstä ja kesästä, niin syksy on musta aina ihanaa aikaa. Kiva lähteä sitten häämatkalle kun voi huoletta maistella paikallisia herkkujakin ja olo on hyvä. Nyt riittää kotimaan loma parin viikon päästä. Toivon vaan, että en ainakaan oksentelisi enää silloin.

Mariaja: Onnea ihanista ultrakuulmisista :flower:

Tsemppiä kaikille pitkiä tai muuten vaan kuluttavia työvuoroja paiskiville!

ON:
Oksettaa taas vaihteeksi.

Sipsunen & SV 13+3
 
Mä löysin dopplerin kirppikseltä 20 euroa! :p

Memssi, huh huh mikä neuvolareissu!! Mulla on vissiin kohtu aika hyvin esillä ku sydänäänet löyty nii varhain ja nyt masuki on kasvanu iha selvästi vaikka oon ensiodottaja.. varmaa tulee valtava tankki musta!

Mä ostan vaunut sit ku tiedän onko tyttö vai poika :D Haluun pinkkimustat vaunut :DD

Iltavuorosta ja kasvukivuista selvitty! Jes.

Bambi ja pikkanen 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83 ja ItäHki
Vitsi mä oon pro-reilu tunti sit loppu työt, pojat haettu hoidosta ja ne on jo nukkumassa ja matkaakin kuitenki työpaikalta on se 30km :D

Sipuli on "kiellettyjen" listalla imetysaikana lähinnä siks et aiheuttaa vauvalle ilmavaivoja, samoin kaali ja herneet ym. ei siis niinkään vaarallista tai kiellettyä -mut suositeltavaa olla ilman.

Mulla on 3 vapaapäivää!!!! oi ihanaa!! Siis toivottavasti on... mä kun en osaa sanoo töille ollenkaan ei, ellei oo pakko ja tuolla noita saikkuja tuntuu olevan..

Mä epäilen et pomo tänään tajus et oon raskaana, nähtiin pari kertaa nopeeesti tänään ja joka kerta se katto mun mahaa jotenki oudosti.. kääks... tosin mulla soppari vuoden loppuun et ei oo mitään velvollisuutta ees kertoo missään vaiheessa ku en usko et alkais siinä vaiheessa jatkamaan sitä -ite en ainakaan alkais kuukauden takia..
 
Pööppis: Taitaa tuo sipulin välttäminen raakana imetysaikana johtua siitä, että se voi tehdä vauvalle vatsavaivoja. En ole kyllä koskaan kuullut, että sipulia pitäisi raskausaikana välttää, tai että siitä olisi sikiölle mitään haittaa.


(.)
Tänään oli neuvolalääkäri. Mun verenpaine oli taas noussu... Oli 136/107 ja toisella mittauksella 153/110. Sain sitten lähetteen äippäpolille. Pitäs tulla muutaman päivän sisällä postissa sitten aika sinne. Eli verenpainelääkkeet taitaa olla tiedossa mulle raskauden ajaksi : / Mä en käsitä mistä mulle toi korkea verenpaine tulee, kun ei ole ylipainoa, en polta ja syön mielestäni suht terveellisesti. Esikoisen kohdalla oli sama homma, MUTTA vasta viikolta 32 alkaen! Joo, että kiva kiva, jos tää alkaa jo nyt, kun viikkoja ei ole edes 14 vielä kasassa :stick:

MULLE VOIS PÄIVITTÄÄ TON LA:N 14.3. KIITOS! :flower: Np-ultrassa tietokone antoi eri viikot kun neuvolassa (yhden päivän heitto kyllä vaan), mutta tänään vaihdettin neuvolassa sitten LA tohon np-ultran mukaiseen. No hyppäsinpähän viikoissa päivän eteenpäin :D


SiSa & Pikkupulla 13+5 :heart:
 
tuosta kantoliinasta: ihan hyvin voi nimenomaan vastasyntynyttä kantaa siinä,sen saa sidottua vaikka "kohtumalliksi" jne. on älyttömän helppoa,varsinkin näin kun on ennestään jo yks lapsi,niin helppoa se on laittaa sit tuo pieni vauva vaan liinaan niin pysyy menossa mukana eikä tarvii sylissä kanniskella :)


tulin lähinnä poksumaan =) 15+0 :heart:


tosiaankin niinkui pikkumökö sanoikin niin ne on (sipuli,suklaa,kaali,herneet)"ei suositeltujen" listalla imetys aikana vaan siks koska aiheuttavat vauvalle vatsavaivoja. näihin lukeutuu myös KAHVI.. :S


sunniee ja vilperi rv 15 <3

ps. ihanaa alkanutta viikkoa kaikille !
 
Viimeksi muokattu:
Kerttu83 En ole näköjään kovin tarkkaa katsonut etusivua.. hieno juttu, että kerroit s-joella olevan 3d ultra..ja sait kyllä aika monta kuvaa!! Se olis kyllä hienoa ku itekki sais sitten noin monta niin ei tarvi välttämättä skannailla vanhemmille kuvia vaan voi lähettää sitten "aidon".. Mun mielestä just toi 3d kuvat olis hienoja ja jos tosiaan sellaisenkin sais.. noh, tässä nyt pitää jännittää sitten reilu viikko vielä niin tietää miten käy :D

Omanapailen hieman.. saatiin eilen doppleri kotiin ja päästiin kokeilemaan sitä.. ja löytyihän ne pikkuisen sydänäänet :heart: Piti ensin hieman etsiä ja sitten painoin hieman enemmän niin kului tosi hienosti.. mieskin oli todella häkeltynyt:heart: Sitten varmaan pikkuinen tahtoi omaan rauhaan koska en meinannut enää millään paikantaa sitä ja silloin tällöin kuului ihan "vilaukselta".. annoin sitten pikkuiselle rauhan ja täytyy sitten jokin toinen ilta kokeilla uudestaan.. mutta kyllä oli aivan ihana kuulla pikkuisen sydämen jyske.. :heart: tippa tuli ihan linssiin.. pikkuinen on nyt paljon todellisempi kuin aikaisemmin..:heart:
 
Huomenta naiset!

Voi miten kutkuttais olla katossa kärpäsenä, kun pikkumökö tiputtaa siskonsa maanpinnalle :popcorn:

Linea negra tuli esikoista odottaessa 12 vuotta sitten, eikä ole sen koommin siintä mihinkään hävinnyt pois :confused:. On kyllä vaalentunut ja sitten taas raskausaikana kovasti tummunut, mutta on ja pysyy ja selvästi näkyy vaaleampanakin.

Mie sain rakenneultran 7.11 ja viikkoja on sitten jo 21+0, eli sairaan pitkalle pitää odottaa vielä kun olin niin haaveillut et se olis sit jotain rv19.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Noniin, nyt olen palannut maan pinnalle, niin voin kommentoida muutakin kuin omaa ultraa ;)

Linea negraa ei näy, eikös se sitten uskomusten mukaan ole tyttö?

Ilja mä tulen sun kärpäskaveriks sinne kattoon kun se putoaa!

Kantoliinasta haaveilen minäkin, en ole vielä oikein mitään ostellut, mutta se kyllä on ostoslistalla aika kärjessä.

Tajusin, että tässähän alkaa 1/3 raskaudesta olemaan mennyttä :O Kai sitä vois sitten rohkaistua kohta ostoksillekin...

Tämä päivä töitä, sitten alkais olemaan taas muutaman viikon putki takana \o/ Monta yli 10 tuntista päivää istumatta ei vissiin olis kovin terveellistä. Yritän alkaa takomaan takaraivooni, että olen raskaana ja saan ottaa rennommin :ashamed:

Vitsi kun monet tuntee jo liikkeitä! En malta odottaa! Ainakin ton pienen eilinen ralli näyttäs siltä, että vois ajoissa alkaa tuntumaan, mutta kun tää en esikoinen niin en odota liikoja.

Täällä kans mies pistää ärsyttämään kaikella pienellä. Ja kun se ärsyttää mua, niin mä alan ärsyttämään sitä, eli pieni kierre :p Onneks hän kuitenkin keskustelee asioista mun kanssa, niin ei jää kalvamaan.

Jahs, sitten vois taas valmistautua töihin... Illalla pitäisi pitää mielessä, että huomenna on se sokerirasitus, niin en sitten syö väärään aikaan ^^

Mariaja & Päärynä 12+1
 
Mäkin ostin kirpparilta kantoliina ku oli niin halpa (alle 5€) ja pitäis opetella niitä sitomistapoja. Tällaisen ajattelin hankkia vaikka hinta onki aika mojova, mutta tässä yhdistyy rengasliinan ja pitkän liinan hyvät puolet: Vauvapop verkkokauppa (fi)
Tuota ei vaan oikeen käyettynä viitsi ostaa ja onneksi täällä oulun lähellä on putiikki jossa myydään nuita sillä sen pitää olla tosi napakka ettei vaavi valu yms.

h&mörrykkä 15+2
 
Moi!

Pakko vähän oma napailla heti tähän alkuun! Tunsimme eilen illalla ensimmäisen kerran liikkeitä!!! :) Tunsin alkuun pieniä töytäisyjä alavatsalla, kun pidin kättä paikallaan ja makoilin rauhassa sängyssä. Töytäisyjä tuli yhteensä varmaan 8 ja vieläpä parista eri kohdasta. Miehen kanssa arvioitiin ja päädyttiin siihen tulokseen, ettei tuon "kovan kohdun kohdalta voi tulla mitään muuta! Nyt aamulla olen mielestäni tuntenut taas muutama samanlaista töytäisyä jopa ilman että olen pitänyt kättä vatsan päällä! :) Töytäisyt tuntuivat kuin yksittäisiltä elohiiren nykäyksiltä. :) Nyt olen kyllä yhtä hymyä tänään!!!

Niin ja onnea taas ultrassa käyneille!

Olen unohtanut ilmoittaa, että minulle voi päivittää iäksi 27

Olivia ja pieni 15+5
 
Heips!

Täällä jo toinen päivä alkanut ilman oksennusta, ja sen kunniaksi poksista 13!!

pikkumökö mulla sisko ihan täsmälleen samanlainen, ja hänellä siis yksi 4 vuotias ennestään, ja ei kyllä saa ees huusholliaan siivottua jos ei mummi ota tuota lasta koko päiväksi hoitoon!

Minä en ole isompia hankintoja tehnyt enkä varmaan ihan heti teekään. Meillä tuo pienin on kuitenkin vasta 10kk niin on tallessa vielä kaikki sille ostettu. Ainut vaan että mietin et entä jos en saa tuota pientä opetettua lastensänkyyn ennen vauvan tuloa, kun ei viitsisi uutta pinnasänkyä hankkia kun tuo ostettiin ihan uusi kun edellinen syntyi:| tai sitten jos vauva nukkuis aluksi äp-laatikossa.. en tiedä, ehkäpä ei kannata etukäteen murehtia=)

Täällä myös yksi joka ei kaipaa kesäisiä ilmoja enää..oon niin onnellinen kun syksy tulee!

maruli rv13+0
 
  • Tykkää
Reactions: susanna85
kn ihana! Mä en oo ostanu vielä yhtään mitään...

vaunuja ollaan vähä mietiskelty ja on vaikeeta! Sit ku täällä ei oo myynnissä ku brioo, emmaljungaa ja sit rattaita(jota ei tuu kun halutaan et saa vauvan kasvot työntäjään päin) ni ei pääse ees testailee käytännössä.. ja kuitenki vaunut on sellaset et haluis nähdä livenä. ja etenkin toi paino on aika ratkasevassa roolissa kun kyse tuplista ja muksut jo itessään painaa ihan reilusti. ja kaikki rattaatkin mukaan lukien emmaljungat on ehdottomasti tähän mennessä parhaat! Tosin hintakin ihan kiva :/ ja sit ku emmaljungalla on tuplia enää nitroina, ja sit taas niitä ei saa pahemmin vielä käytettynä ja muita et tietty pääse testaamaan kun pitäs löytää joku jolla ois ceroxit tai city crossit.. vaikeeta!! :)

nää vapaapäivät käy kalliiks ku heti tekis mieli lähtee vähä shoppailee ja kattelee kaikkee ku ei oo töitä.. jos kirppareilla vaan ihan vähä kävis... ja ruokakaupassa :/ Vihaan sitä hommaa tän orkesterin kaa!

Mä muuten oon ajatellu opetella käyttäytymään!! Siis miestä kohtaan -mä kokeilen kauan menee ettei mee hermo jos oikeen skarppaan.. (yleensä siis vähintään kerran päivässä napautan sille jotai tekstii ku kiehahtaa..:D ) voi tulla kivaa :D :D


Tyyni ja rauhallinen pikkumökö + paavo pesusieni 13+3
 
maruli Juu, tääl ihan sama homma! Voi että mua välillä ottaa hermoon ku äitiki niin tyhmä et menee tohon pelleilyyn mukaan -opettais et joskus täytyy oppii pärjäämään!

Ja tohon sänkyhommaan, meillä sama projekti edessä mut oon noiden isompien kaa toiminu silleen et n.1,5vanhana siirtäny isompaan sänkyyn mut laittanu pinnasängyn yhen seinän narulla kiinni siihen isompaan sänkyyn ettei pääse kiipeemään tai tippumaan pois, ja sit pari viikkoo ku on menty näin ni ipana oppinu et siellä nukutaan.. nyt meinattiin joulun aikoihin alkaa treenailla -jippu siis elokuussa täyttäny vuoden.
 
Pikkumökö tsemppiä yritykseen ;) mie olen kans miettiny et pitäskö joskus vaikka omanki turpansa kiinni :$ eilen illalla taas tuli "pikkasen" tiuskahdettua. Voipi toki olla tällä luonteella hankalaa mutta tuemme toinen toistamme :D Saattas ne miehetki yllättyä kun alkas oleen ihan viilipytty :LOL:
 
Heippa!!

Oon nyt ollut kamalan laiska tänne kirjoittamisen suhteen. Oon aina sillon tällön kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja :)
Joku puhui Leander-kehdosta, meillä oli se esikoisen aikana käytössä varmaan 4kk asti. Aivan huippu ja niin kaunis. Suosittelen!!! Laitetaan taas kattoon kunhan ollaan loppusuoralla.
Kurtis vaunusuoja oli myös hyvä ostos, olen myös ostanut niitä lahjaksi, ja aina saanut kehuja jälkikäteen kuinka hyvä on ollut.
Vaunuja pitäisi ihan todenteolla alkaa miettimään, meillä on stokken vaunut nyt, eikä niihin saa ainakaan en usko, seisontatukea. Phil &Tedsit kiinnostaisi kovasti, jos jollain on kokemusta niin niitä kiitos :)

Tänään kävin neuvolassa, kuunneltiin sydänäänet, pissa,RR,Hb,paino ok. Ihana lääkäri ja neuvolatäti, näin ne nyt ekaa kertaa. Lepään ja töihin.

Turvottaja 15+2
 
Ihania matkoja teillä tiedossa! Tekisi mieli itsekin lähteä kerran vielä ennen vauvan syntymää, mutta saa nähdä. Vieläköhän joululomalla voi lentää? Onneksi on edes yksi kylpyläreissu tiedossa, appivanhemmilla on 50 v hääpäivä ja sen kunniaksi mennään kaikki kylpylään yhdeksi yöksi.

Kantoliinaa ainakin suunnittelen käyttäväni. Mun veljen vaimo on sen suhteen ekspertti, molemmilla lapsilla oli liina käytössä tosi pitkään. Saan siltä sitten opastusta.

Mariajalle onnea ultranäkymistä! Kohtahan meistä jo kaikilla on ultra takana. :)

Tänään on tasan 6 kk laskettuun aikaan!

Imoen & Mantti 14+0 (poks!)
 
Imoen Me miehen kans myös lähdetään talvellä kylpylälomalle :) Millasia uikkareita pidätte mammoille sopivina? Biksut vai jotain joka peittää mahan?
Tällänen vois olla kiva; Emma Jane Tankini eikä oo ny iha älykalliskaan..

Takki-kriisi tuli mulle muutes eilen.. Nyt mahtuu yks ainokainen syksytakki kiinni.. Mä jäädyn kohta! Eilen kokeilin mama licious takkia mut melko suolanen hinta; 80€.. :x Ootteko törmänny jossain sivuistoilla äippätakkeihin?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä