Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Huomenta!

Tulin poksumaan!
Eli 14 raskausviikkoa täynnä!

Mieluummin hysterisoin listeriaa, kuin vaarannan vauvelini!
Ystävälläni oli keskiraskauden keskenmeno, johon ei löytynyt syytä. Listeria epäiltyjen listalla kärjessä. Kivaahan se on siihen asti, kun ja jos kaikki menee hyvin. Ei tarvitse edes ajatella noita asioita.

Jadeza onpas tosi kurja suhtautuminen appivanhemmillasi! Yritä muistaa että se on heidän oma ongelmansa ja ei johdu todellakaan sinusta! Kyllä he varmasti lämpenevät ajtukselle pikkuhiljaa ja vauvalle! :)

:) Kellukka & Pienokainen 14+0
 
Laretzki
(.) Täällä on tänään kivistyspäivä. Masu kipuillut molemmin puolin kohtua heti aamuherätyksestä asti ja tuntuu että se vaan pahenee tässä mitä pidemmän aikaa on hereillä. Liekö sitten taas kohdun venymisestä johtuvia liitoskipuja, on nimittäin nivusetkin ihan hirveen kireet kun venyttää niitä.
Selkäkin tuottaa vielä päänvaivaa, en oo tukivyötä vielä tilannut, kun koosta ei oo varmuutta. Tänään on pääyksikössä koulua, joten tarkotus on piipahtaa yhessä mammaliikkeessä jonka tiiän kysymässä että onko niillä niitä Anitan tukivöitä, ja jos on niin sopisko kokeilla että mikä on oikee koko. Jos on ihan riistohintaa nettiin verrattuna niin en osta, mutta jos on ihan ok hinta niin sit osta heti jos löytyy vaan.

Talvitakki Täältä löytyy, kun olin vikkelä ja huusin heti huutonetistä kun siellä oli tarjolla ihan kunnon talvitoppatakki, pitkä ja mammamallinenkin vielä. Joten talvi on turvattu, mutta tää välikeli tuottaa päänvaivaa kun ei gores viittis aina joka paikkaan mennä esim. kylään ja kaupungille

Lare ja Spyro 16+4
 
huomenta =)

kipuiluja täälläkin,tuntuu että maha repee kun nousee ylös sohvalta/tuolilta/sängystä.. inhottavaa.. jää sellanen kivistys tunne päälle pitkäksi aikaa.
ja oon kokoajan väsynyt,vaikka nukun yössä 10tuntia ja käyn ehkä kerran kaks vessassa.. silti tuntuu ettie ois nukkunu paria tuntia enempää :(

talvitakki oon vissii aiemminkin jo sanonu että mulla on sellanen TORSTAI merkkinen kevyttoppatakki jonka ostin kun ootin esikoista ja sitä meinaan taas käyttää. sinne mahtuu hyvin vaatetta allekin,on siis reilua kokoa ja ei maksanutkaan paljoa!

nälkä nälkä ja nälkä. ihan kokoajan saa miettiä mitä sitä laittais suuhunsa seuraavaks. kaikkee tekee mieli,mut sit taas ei tee mitään mieli. vaikeeta :D

mut näillä mennään.

sunniee ja vilperi 15+1
 
takkiongelma mä en ees oo ajatellu koko asiaa... ei mulla kyllä koskaan ennenkään oo mitään mammatakkia ollu ja 2/3 on syntyny keväällä eli odottanu läpi talven..Tosin mulla ei oo enää mitään toppatakkia ku se hajos viime keväänä et pitäs ostaa joku toppatakki -joka taas voi olla sillä mahalla kohtuu mielenkiintosta :D :D Ois pitäny skarpata keväällä ja ostaa viel halvemmallaki mut ku olin laiska ni siirsin syksyyn..

jadeza tosi tylyä! mä varmaan en ees menis käymään jos suhtautuminen ois toi -pitäkää kioskinne :D kyllä siinä varmaan vähä alkais jo vanhemmatki miettii et haluuvatkohan olla tälleen osallisina poikansa elämään..
Meillä ei muuten anoppi ees tiedä vielä... mut uskoisin et suhtautuminen on ihan hyvä, ku se kerta on vielä mun eikä mikään satunnainen pano -niinkun anoppi toivo :D :D pitäsköhän heittää sille et entä jos sen isä on joku mun satunnainen pano, eikä sun poikas :p sillä ku toi luotto näihin parisuhteisiin on aina niin kova -ite ei oo koskaan ollu naimisissa, reilun vuoden asunu saman katon alla jonkun kanssa..
 
  • Tykkää
Reactions: jadeza ja ItäHki
Mun käytöskoulu ei oo oikein ottanu tuulta siipiensä alle.. Illalla rupes jo viduttaa ku mies teki mulle iltapalaa ja mä sit kävin siivoo sotkut- mut en sanonu mitään, ajattelin et olenpa kerranki hiljaa... äsken mies rupes laittaa ruokaa ni sama homma, sit naps -et voitko olla ennemmin tekemättä jos et osaa siivoo sotkujas, mielummin ite teen ja siivoon! Ihan ku joku pikkulapsi -sotkee kyllä voi mut siivota ei ees älyy, ja ku en jaksa koko aikaa valittaa et voitko laittaa ton tyhjän makaronipussin roskikseen ym.. aaaargh!! on nää yhteiset vapaapäivät sit rentouttavia :D :D

nyt ihan gallupia miten raskaus on vaikuttanu seksiin? tai onko vaikuttanu? Mun mielestä laadullisesti ei oo muuttunu mitenkään. Mut mun mielestä sitä on määrällisesti liian vähän, johtuen kyllä ehkä musta...hiukan ristiriitaista :D Mut siis useinkin tekis mieli mut sit menee hermo tohon ihmiseen vähän ennen nukkumaan menoo (niinkun eilen) ja sit ei todellakaan tee enää mieli olla ees samassa sängyssä ku viduttaa ja kaivaudun vaan tiukasti peiton alle ja painan silmät tiukasti kii :D

Mun mielestä tää raskaus on ollu mielialallisesti kaikkein rankin -varmaan vaikuttaa sekin et oon nyt kaikkein väsynein, ja tietty isompii muksuja eniten.

pikkumökö + paavo-pesusieni 12+3...eiku 13+3..eiku nyt onkin keskiviikko eli +4.. en minä tiiä!!
 
Talvitakki: Uskon ratkaisseeni talvitakki ongelmani. Eli tällainen (linnki alla) tuli tilattua harmaana ja kun tosta lähti se 40% alennus, niin ei jäänyt hintaakaan sen enempää kuin jollekin Henkkamaukan takille. Toivottavasti on odotusteni veroinen. Ainakin just mun tyylinen ja kyseisen merkin vaatteita olen tytölle tilannut aiemmin ja ollut tyytyväinen. Tuossa ainakin näyttäisi mallin päällä ihan hyvältä iman jättimahaakin, eli ei välttämättä tarvi hylätä kokonaan vauvan synnyttyä. No, sen näkee sitten. Koiran lenkityksiin yms. aion käyttää yhtä vanhaa toppistani tai miehen yhtä talvi-ulkoilutakkia. Muutoin en suostu käyttämään mitään ylisuurta kolttua.

Äitiystakki Päällysvaatteet Pitkät takit & pusakat Vertbaudet

Listeriasta tietävät, kertokaa mulle onko sitä riskiä ravuissa? Siis jos ostaa kotimaisia valmiiksi keitettyjä kaupasta. Ei jaksaisi itse alkaa keitellä, eikä mulla ole oikein sydäntä sitä itse tehdäkään. Itse olen vain välttänyt noita kylmäsavulohia kypsentämättömänä (siis ilman että olen niistä lämmintä ruokaa valmistanut) ja graavikaloja sekä lihan olen aina kypsentänyt.

Pikkumökö: Onhan nuo lääkkeet mielessä käyneet, mutta aion ottaa asian esille sitten vasta jos tämä ei vielä jonkun viikon kuluttua ala helpottaa. Edellisen raskauden aikana mulle ei pahoinvointilääkkeitä edes ehdotettu vaikka oksensin yli puoleen väliin saakka. Laitettiin vain sairaslomaa ja käskettiin levätä. Käsittääkseni Suomessa ei noita lääkkeitä määrätä ihan helpolla, toisin kuin esim. etelä Euroopassa. Olisihan ne voineet mulle lääkkeet määrätä ja olisin jatkanut töissä?
Jotenkin mussa kait asuu semmoinen Suomalainen(?) mentaliteetti, että pärjättävä on vaikka pää kainalossa ja en mielelläni käyttäisi lääkkeitä raskausaikana, vaikka olisivatkin turvallisia. Onhan tässä välissä näitä semihyviä tai hyviäkin päiviä, kuten tänään taas. Toki jos tämä ihan hulluksi käy ja alkaa syödä voimia ihan tosissaan, niin otan asian esille. Ei liika kärsimyskään hyvää tee vauvalle, äidille eikä läheisille :)

Jadeza: Samaa ajattelin kuin Minnarun, että jos miehesi vanhemmat ovat peloissaan? Harmi toki kun ei saa onnitteluita ja kun muutenkin on itselle suuri ja herkkä asia kyseessä, niin toisten nuiva asenne loukkaa. Riedän sen itse kokemuksesta. Oma isänikään ei juuri mitään sanonut kun asiasta kerroin (heti plussattuani). Vasta nyt on alkanut kysellä vointia ja olla selvästi innoissaan. Kyseli, että joko saa kertoa sisaruksilleen jne. Sama oli ekan kohdalla. Eli vähän hitaasti lämpiävää tyyppiä ja sellainen "jurottaja".

ON:
Etoo, mutta ei oksennusta. Toivottavasti ei tulekaan. Ihana tuulinen ja sateinen sää! Mä niin rakastan myrskyjä ja tuulia. Ennen vanhaan käveltiin aina miehen kanssa merenrantaan katsomaan myrskyävää merta : heart: ja miksei voitaisi sitä harrastaa lastenkin kanssa. Tytön kanssa oltiin aamusta tunti puistossa lätäköissä hyppimässä :) Mutta nyt syömään...

Sipsunen & SV 13+5
 
Viimeksi muokattu:
Ainiin...
Olen nyt aamulla pari kertaa tuntenut ihan kevyen hipaisun/hipaisuja vasemmalla alavatsalla. Juurikin eteenpäin kumartuneena istuessa. Sanoi miehelle aamulla herätessä, että liekö oli unta kun luulin tunteneeni liikkeitä yöllä, mutta nyt tuntui taas ostoslistaa kirjoittaessa. Olisikohan jo SV :heart: vaikka viikkoja näin vähän vielä.

Esikoisesta tunsin myös ekat liikeet (töytäisyt, hipaisuja en osannut edes hakea) alhaalla, vasemmalla ja silloinkin oli istukka edessä. Tokihan nyt en tiedä jos on siirtynyt, mutta edessä oli ainakin np:ssa.
 
sipsunen sisko oli saanu ne lääkkeet ihan tk-lääkäriltä käyny vaihteeks hakee saikkuu -tiedä sit en yrittikö se lääkärikin potkii sitä takas töihin jos ei oikeeta ongelmaa nähny :p Tosin nyt sillä ei enää oo sitä ongelmaa ku sai saikkuu tän viikon ja sit alkaa loma ja sit loppuu irtisanomisaika ja saa siis virallisesti olla työtön...
 
Sipsunen, olen katsonut tuota samaa takkia, mutta mua epäilytti että mahtuuko siihen sitten oikeasti isokin vatsa kun tuossa näyttää jotenkin niin normitakilta. Kerro sitten kun tulee! On muuten nimittäin tosi nätti ja mun tyylinen. :)

(.) Kauhea kriisi kun työpaikan lähikaupassa ei ollut äsken kaatissäkkiä. Mä en pärjää ilman, mulla on niitä ollut koko ajan töissä jo muutaman viikon. :D

Imoen & Mantti 14+1
 
Tervehdys ensimmäinen! Miekin innostuin tuosta isyyspakkauksesta. Arvelin aloittaa jo nyt keräämään pikkuhiljaa kaikkea kivaa isä-tavaraa, ettei jää sitten sinne viimeiselle päivälle (kuten olis miun tavoille ominaista). :) Kivoja pakkauksia ootte saanu kehiteltyä/mietittyä. :) Noista must on ainakin I<3daddy-potkuri ja iskä-muki! :heart: Sitten tuli ajatuksiini, että hyvän yökkärin miun mies tarvii, kun sitten aikanaan mahdollisesti valvotaan! :D Viivi&Wagnerilta löytyy aika hyviä tekstiä noihin..

Katikaish voi ei, oon todella pahoillani! Ymmärtääkseni siulla ja vauvalla on kuitenkin mahdollisuus, että kaikki olis hyvin! Toivotaan parasta ja voimia jaksamiseen! :hug:

Minuukin alko nyt vähän mietityttämään. Oikeastaan se, että kaipa se aivan yhtä hyvin vois sitten osua miunkin kohdalle tuo tokso. Täytyy muistaa mainita neuvolassa (joka on jo itse asiassa ens viikon maanantaina!), että tekevät tuon testin. Vaikkakin oon pitäny hyvää huolta käsihygieniasta ja nyt en ole tyhjentäny kissan vessaakaan enää moneen viikkoon, niin onhan noita kissoja vaikea valvoa esim. silloin kun ollaan kummatkin poissa. Kielloista huolimatta saattaavat pomppia pöydillä jne. ja eihän sitä tule sitten aina ajateltua mitä ne kakkapeppuineen aina toisinaan tekeevät. :p Makkariin ei olla kissoja onneks totutettu ollenkaan, se on puhdas kissaton alue! :) Lisäks oltiin tosiaan ulkomailla Gran Canarialla, kun saatiin tietää, että odotan vauvaa, niin juolahti vaan mieleeni, että pitäisköhän sitä tehdä sit kaikki muutkin mahdolliset kokeet jne. Tosin niinhän se menee, että tietoisuus lisää tuskaa "ignorance is bliss" (miun uus motto!), joten ääw. Äh, minnuu väsyttää jo valmiiks alkaa stressata nyt.

Nyt työnhakua, lepoo ja telkkua. Nyt vähän jännittää, tuleeko tänään yrkkä, kun tuossa äsken banaania syödessä näin meinas käyä. Oon vähän ihmeissäni kyllä. :eek:

Hopea ja Alien 14+4
 
Imoen: Juu, kerron. Mustakin tuo on tosi kaunis! Mä olen myös Kaatissäkin fani ja mulla oli aina sellainen yövuorossa mukana, silloin kun niitä tein. Mies toi viimeksi mulle kyseisen pussin synnärille ja varmaan tuo nytkin. Mä en uskalla nyt verenpaineen takia syödä yhtään, kun oli jo lähtöpaineet sen veran korkealla. Ja kun mä en osaa ottaa vain yhtä, vaan vedän ne kaikki heti.
 
seksi: ei vielä raskaus oo vaikuttanut,ihan samalla tahdilla mennään.eli suurinpiirtein joka toinen päivä peitot heiluu meillä edelleenkin =) jotkut asennot vaan tuntuu hyvin epämiellyttävältä mahaan.. :/ varmaan sitten vähenee taas kun maha alkaa olla kunnolla tiellä,se kun vie halutkin . ainakin mulla :D

sunniee ja vilperi 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Katikaish Voi ei mitä uutisia, toivottavasti löytyy lääke ja vauvalla on kaikki hyvin! :hug:

Jadeza Olipas tympee vastaanotto sun miehen vanhemmilta :( mutta eiköhän ne siitä rauhoitu ajan kanssa. Mun äiti ja mun miehen äiti suhtautu myös meijän esikoisen odotusajan alussa tosi huonosti myös.. Mutta kyllä ne nykyään tosta lapsesta tykkää :D Ja tästä toisesta raskaudesta kun ilmoitettiin niin kumpikin ottivat asian yllättävän hyvin.

Listeria vältän toki mahdollisimman hyvin kaikkea "kiellettyä" mutta en ala yli hysteeriseksi. Niin kun en ala muidenkaan asioiden kanssa :) Kohtuudella ja maalaisjärjellä kaikkea, mutta tietty suositusten rajoissa jne.

Sipsunen Tsemppiä pahoinvointiin.. toivottavasti loppuisi kokonaan pian! Ja onnea liikkeistä, eiköhän noi liikkeitä ollut :)

sonsku Kiva kuulla pitkästä aikaan kuulumisia sieltä :) toivottavasti vauva pysyy mahassa tarpeeksi pitkään.

Rytmihäiriö mulla myös tulee välillä jotain ylimääräsiä lyöntejä, tosi inhottavan tuntusta :/ Tuli myös tyttöö odottaessa samanlaista..

Täälläkin on takki ongelma ja en yhtään tiedä miten meinaan pärjätä talven.. Jos löydän halvalla jostain isomman takin niin voin ostaa kun en viitsi omaisuuksia maksella takista joka olis käytössä vaan pari kuukautta.

Ihania noi isyyspakkaukset :) mun piti tehä semmonen esikoisen odotusaikana mutta en saanu sitten tehtyä.. Ehkä tällä kertaa :)

Onko ollu äitiyspakkauksesta puhetta vielä? en nyt muista.. Mutta kuinka moni meinaa sen ottaa? Me saatais yhteensä kolme pakkausta kun tulee kaksoset.. Tai sitte rahana 420e. En oo vielä osannu päättää otetaanko rahat vai pakkaukset. Mutta kyllä sen saa silleenkin että ottaa esim. yhen pakkauksen ja loput rahana jne.

ON: Eilen oli neuvola ja lääkäri. Kaikki oli tosi hyvin :) Kohdunsuu kiinteä ja kiinni ja kaulaa 3cm. Kohtu 2 sl navan yläpuolella. Ja kahdet sydänäänet kuului myös :) Seuraava neuvola sitten 13.10 ja rakenneultra 26.10. Kätilöopistolle lähti nyt musta lähete ja sinnekin menen ultraan tässä jossain välissä kunhan saan ajan ensin.

jende & murut 14+5
 
Viimeksi muokattu:
jendde Siis kolme pakkausta saatte, hienoa, että edes jossakin huomioidaan kaksoset!(?) :) :flower: mites olisko mahdollista kaksi äippäpakkausta ja kolmas rahana..? :) Ite aion ottaa kyllä 1. mahdollisen äippäpakkauksen, hih, jotain kivaa tutkittavaa itellekin! :p
 
toi on kyllä tosi jännä toi kelan juttu et kaksosista saa kolme pakkausta ,ottaako joku ne kaikki kolme?! tai siis ite en ainakaan sillä kolmannella tekis mitään, ostais vaikka vaippoja vikan rahalla. Meille ei tuu pakkausta, ekasta otin sillo joskus ja aika käyttämättä jäi (en oo nirso :ashamed: ), ennemmi sit rahana ku kuitenki tulee shoppailtuu kaikkee...
 
Joo kolme pakkausta saisi, ja sitten jos tulis kolmoset niin sais 6 pakkausta :D mutta on mahdollista ottaa vaikka 2 pakkausta ja 1 rahana, ihan miten tykkää. Kaikkia kolmen tuskin otan. oon miettinyt että otan vaan yhden ja 2 rahana, mutta saa nähä vielä.. Tai sitten kaikki rahana. Meillä on kuitenkin esikoisen jäljiltä ne vauvan kynsisakset ja kylpylämpömittarit yms. jutut tallessa vielä.
 
Hei!

Täällä oli tänään ultra :) Pikkuinen meni niin lujaa et oli hankala saada mittoja mut saatiinpas kuitenkin, kaikki hyvin :heart: Nyt on tosi helpottunu fiilis ja saa alkaa kunnolla odottaa pientä... Viikot vastasi ultrassa 12+2 mutta laskettua aikaa ei vaihdettu kun se heitti vain kolmella päivällä..

Eli minulle saa päivittää la 29.3. toinen, synnytyssairaala tays ja oma ikä 29v
 
Sonsku:ihana kuulla susta! Mä oonki miettiny että mitä teille kuuluu, en vaan muistanu nimimerkkiä ni en oo voinu kysellä. :headwall:
Toivotaan että kaikki menee mallikkaasti!

Bambi:Vitsi ku luin sun kirjotusta terveysteidosta suu loksahti ihan auki. Sun kirjotus kuulosti ihan miehen systerin kirjotukselta. Sit vasta ku aloin miettii ni mikään muu ei sit mätsääkkään, toi terveyshommeli vaan. :D
Meinasin jo saada sydärin että ei helvetti voiko se olla paksuna ja viel samoil viikoilla :D

Pööppis:Mitä sä teet työkseks jos saa udella?

jadeza: voimia ääliö appivanhempien kanssa. Varmaan heitä ehkä mietityttää että saatteko te terveen lapsen, mutta kyllä onnitella pitää silti hitto vie! :headwall:

Raskausajan seksi: Seksi on kyllä nyt vähentyny. Ja ihan sen takia että ei oo mahdollista paneskella ku illalla kun on tuo esikoinen menny nukkuu ja mä oon yleensä sillon ihan poikki.
Ehkä joka 3 päivä peitot heiluu, joskus sitten, yleensä viikonloppuisin montaki kertaa.
Ärsyttävää! Haluja kyllä ois, mutta ne on päivällä..

Phoinvoinnin estolääkkeet:Mulla oli sellasia suppoja (ihanaa, mutta suun kautta kaikki tuli ulos jos yriti jotain sisään..) viime raskaudessa, mutta ei kyllä auttanu mitenkää ylipaljon. Silleen että pärjäsin, mutta ei ois voinu aatellakaan että menis töihin.
Mun kaveri on australiassa nyt ja just sai diagnoosin vaikeasta raskauspahoinvoinnista ja lääkkeenä jotain mitä käytetään kemoterapiapotilailleki.. :/
Ei voi sanoo muuta ku että oon onnekas ku oon tässä raskaudessa päässy niin vähällä.

Onnea hyvistä ultakuulumisista niille joita asia koskee.. :D

ON:
Neuvolassa käyty ja paineet edelleen vähän ylhäällä, alapaine 88, sama ku viimeks. Seuraillaan, ei sais nousta enää.
Pissa puhdas ja paino tippunu 1.5kg.
Syke löytyi :heart:

Mutta sitten mainitsin huonoista öistä ku jalkapohjat kutiaa.. Siitähän se huoli sit alko ja heti huomenna enne 8 labraan kokeisiin ettei oo pujennu raskaushepatoosi jo näin aikasin. :/ Mä en edes oo ajatellu että se kutina vois olla raskausmyrkytyksestä johtuvaa näin aikasilla viikoilla!!
Herään siis väh. 3 krt yössä rasvaamaan jalat ku kutiaa ja kuumottaa.
Ei auta ku odotella tuloksia sitten, vaikee mun kyllä on kuvitella että tossa vois olla syy.

Aamu meni ihan vituiks ku olin just saanu vedettyä napaan vanukkaan ja reissarin ja ison lasin maitoa. Eiköhän jumalauta tule oksennus kylään ja pöntön kansi oli kiinni ja siihen lens ekat ja kaikki roisku seinille ja lattialle ja sitten ku repäsin kannen auki ni koko pöntön sivutki meni..
Vähän meinas alkaa itkettää ku mietin että millä helvetillä mä ne siivoan. :x
Muutenki olin pari päivää sit vähän flunssanen ja eilen jo hehkutin että hitsi ku pääsin vähällä ni eiköhän illalla sit heittäny nenän ihan tukkoon ja nyt sitten on pää ihan täynnä räkää. yök!

Noh.. palkitsin itseni sipsipussilla ku oon kestäny tän kamalan aamun (onneks mies oli ostanu kaappiin..).

Huomen sit ois se kauan odotettu/pelätty np-ultra!

susanna ja pikkunen 12+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jadeza
Heips kaikille!

voi näitä hormooneja..lähes kaikki itkettää..ei voi oikein mitään ohjelmia kattoo kun alkaa itkettää:ashamed: ja nyt on taas sellanen vaihe menossa että mietin vaan miten tän ajan sais kulumaan.. ei malttais odottaa maaliskuuta ja sinne on vielä niin tuhottoman pitkä aika. No kyllä se taas tästä=)

Miten teillä muilla masu kasvaa? ja huomaako muut jo? tuntuu vaan niin oudolta kun aikasemmissa raskauksissa masu alkanut näkyä vasta joskus rv 23 jälkeen, ja nyt tuntuu että on ihan selvä vauva-maha jo :O ja vähän jopa häpeissäni katselin peilistä että voiko näillä viikoilla muka jo maha näkyä näin selvästi..

maruli 13+1 (ja vähän huono päivä tänään)
 
Susanna: Olen aina luullut, että kutina jalkapohjissa olisi mahdollinen hepatoosin oire, eikä raskausmyrkytyksen. Silti usein kyseessä on harmiton kutin, vaikkakin kiusallista se on. Ja yleensähän nuo molemmat puhkeaa vasta loppuraskaudessa.

Jaahas, tyttö heräsi. Kauppaan olisi lähdettävä talsimaan...
 
Viimeksi muokattu:
Talvitakista Mä en oo aatellu hankkia minkäälaista takkia. Esikoista odottaessa maha oli loppu ajastakin suht pieni, toivon et samoin menee nytkin nii mahtus nuo vanha toppa takki mikä on normaalisti mulle vähä väljä. Mut jos talve aikaa näyttää sille et rupee kiristämää nii ehkä kysäsen siskolta jotai takkia lainaa kun hän on vähä isompi kokonen, ehkä häneltä joku löytys tarpee vaatiessa. En millää kehtaa ostaa mitää takkia kun jää varmasti sit käyttämättä raskauden jälkeen.

kertomisesta Me ei oo vielä kerrottu isovanhemmille, mutta ajateltiin nyt tulevana viikonloppuna kertoo kun ovat kotosalla nyt. Esikoisesta kun kerrottii mun vanhemmille nii äiti sano et mitähän tuohon pitäs sanoo ja oli sit hiljaa ei saatu onnitteluja kummaltakaan, mutta seuraavan kerran kun nähtiin niin isä tuli ja halas ja onnitteli, olin ihan ihmeissä ni et mitä, mut hän vissiin tarvis vähä aikaa sulatella asiaa. Äitini en muista koskaa onnitelleen meitä raskaudesta, mutta nykyään molemmat viettää tosi mielellään aikaa tytön kanssa. Saa nähä minkäleinen vastaan otto nyt on. Mieheni vanhemmat oli ihan erimaata esikois uutisista, olivat heti otettuja ja onnittelivat. Heille ei pelotakaan yhtään kertoa tästä toisesta, mutta omat vähän mietityttää. He ovat tässä vuojen sisällä muuttaneet eri osoitteisiinkin asumaan ja se oli mulle kova pala kun kuulin, koska heistä mulla on aina ollu kuva et asuuvat vanhoiks asti yhessä, enkä ollu huomannu mitää et heijä välillään olis ollu jotai kinaa tai muuta...

Me otetaan äitiyspakkaus rahana. Otettiin esikoisen aikaankin, oon ehkä vähä nirso. Ostan mielummin sillä rahalla ite mitä tarvii ja suurin osa on valmiina jo esikoisen ajoilta.

milla3 ja möykky 13+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä