Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Laretzki
Mies neuvolassa Meillä on ollut mies joka kerta tähän mennessä mukana, kun on sattunut ajat aamuihin ja lomille. Nyt ei välttämättä tule mukaan seuraavalle kerralle kun keskellä päivää, mutta jos tulee niin minua se ei haittaa. Mies viimeksi oli nimittäin todella innoissaan sydänäänistä. :)

rasvoista Mä rasvaan sillä mitä sattuu olemaan saatavilla, mutta yves rocherin monoi tahiti öljy on ehddoton lemppari silloin kun täytyy saada kroppa päästä kantapäähän kosteaksi...
 
Huomenta!

Täällä vatsatauti selätetty, kaks vanhimmaista viettää vielä tämän päivän miun kaa huilia, nuorimmainen tuossa vielä paperiaskartelee ennen kouluun lähtöä. Kyllä imi mokoma tauti taas voimat vähiin :( ja hirmuinen huoli oli myös pienestä, että kuinka se jaksaa kun kouri vatsanpohjasta asti niin kovasti.
Sydänäänet ainakin ovat ennallaan ja potkut doppleriin yhtä kovia.

Raskausarvet vaikka ovatkin tuoreeltaan inhan näköisiä, niin onneksi aika tekee tehtävänsä ja vaalentaa ne melko olemattomiksi vuosien saatossa.

Joku mainitsi jo joululahjoista:D, mut joo itsekkin olen niitten kanssa jo liikkeellä. Kovasti olen kuivattanut mustatorvisieniä, joita meinasin antaa ja olen jo jemmannut nätit pienet lasipurkit, joihin meinasin tehdä sinappia. Eli ideana olisi antaa itsetehty herkkukori perinteisen herkkukorin tai joulukukkasen sijaan.

Mites teillä muilla on tuo painon nousu/lasku menny?
Miulla onneks on nyt tasaantunu, kun alussa pompsahti monta kiloa.

ilja ja pikkuinen 14+1
 
Moikkelis!

Ihana syksyinen ilma :heart:

Tervetuloa uusille oottelijoille :flower:

Juupe: Toivotaan että on väärä hälytys ja voimia sinne epätietoisuuteen :hug:

Katikaish: Hyvä että oli väärä hälytys

Ihania massukuvia!

Vitamiinit: Otan Multitabsin raskaus monivitamiinia 2kpl illalla. Söin esikoisen odotusaikana myös ja hyväksi olen havainnut..ainakin kynnet ja hiukset vahvistuu noilla :xmas:. Ja illalla siksi, kun minun nlatäti sanoi, että imeytyy paremmin kuin jos aamulla ottais..

Äippävaatteet: En ole kuin yhdet äitiysfarkut ostanut kirppikseltä, mutta useimmat housut tulis kyllä ostaa...poikaa kun ootin, niin normivaatteet kävi alusta loppuun, paidat nyt meni mahan kohalta pieniksi loppuvaiheessa, mutta onneksi oli kesä siihen aikaan niinen ihan paleltunut. Mutta nytten joutuu kyllä äippävaatteisiin turvautumaan, kun lähtöpainoakin on huomattavasti enemmän kuin kun rupesin poikaa oottamaan...

Raskausarvet: Sori, mä koko ajan vaan vertaan poijan ootukseen :whistle: mutta esikoisesta ei tullut mitään, kylkeen tuli semmosta "venymiskutinaa", mutta muuten ei arpeja tullut, ei mahaan, ei reisiin...ja en kyllä niin ahkerasti rasvaillutkaan muuten kun saunan jälkeen jos muistin. Saas nähä tuleeko sitten nyt :saint: äitillänikään ei ole tullut arpeja ja hän on synnyttänyt kuitenki 6 kertaa :cool:

Liikkeet: En tunne ja en kyllä ole kuunnellutkaan vielä, ja tuskin kuuluukaa/tuntuukaan vielä.

Liikunta: Käyn päivittäin kerran kaks poijan kanssa lenkillä, kävelyllä siis, poika ajaa apurattaisella pyörällä ja minä yritän pysyä perässä..tulee suunnittelematta semmosta sykkeen nosto-lenkkeilyä :LOL: ja toisinaan sitten kävellä lönkytellään pojan kanssa...on kyllä kova poika kävelemään.. ja metässä tykkää ihan mahoton polkuja kävellä.
Ja nyt alko sitten mun ihana harrastus; Kantritanssi, kyllä sitä koko kesän taas ootti millon pääsee tanssimaan taas. Sekin on oikeestaan sykettä nostavaa tanssia, vaikka ei moni vois kuvitellakkaan... voi että minä tykkään :D Mutta kuulostelen mikä tuntuu hyvältä mahaan, että en kovin rupia riehumaan :D

Miehen nlakäynnit: Ei päässyt esikoisen aikana ja ei oikein pääse nytkään, ja ei mitään haittaa. Mies kuunteli kaverin sydänäänet tyhjällä talouspaperihylsyllä mahan päältä ja hyvin kuului. Doppleria en hankkinu ja en hanki. Siis nuo sydänäänet rupes kuulumaan sen jälkeen kun liikkeet tuntui.

Ommaa nappaa sitten vähän lopuksi:
Mulla oli viime viikolla sitten nla-käynti, kaikki kunnossa, paino 200g noussut..mulla on ollut tuon verenpaineen takia vähän huolta, ei oikeestaan itseäni huoleta, mutta nlatätiä vähän (mutta hän tunteekin esikoisesta, että siellä mun verenpaine nousee, mutta kotimittauksessa pysyy aloillaan). Mutta seurailen kotimittarilla aina silloin tällöin eli paineet oli: 126/90. Mulla oli esikoisesta hb tosi alhainen (116) ja tässä raskaudessa se on nyt ollut 135...ja sydänäänet oli esikoisesta jotain 130-140 ja tässä on 140-150... että vähän on erilaiset arvot nyt...että olsiko sielä nyt tytön pyllerö asumassa :stick: juu ja muuten en ole huomannut oireissa eroavaisuuksia...
Toista poikaa toivon mutta tyttökin on tietenki tervetullut :D

Meilä on kyllä hyvin nuita nlakäyntejä, nyt olis venyny lokakuun loppuun seuraava, niin laitettiin tuohon lokakuun alkuviikolle käynti, kun on rakenneultra 31.10. Meillä siis nuo ultra-ajat saahaan suoraan,. Mulla on kyllä niin mukava tuo mun nlatäti, mä tykkään, hän on semmonen vanhempi jotain 50 paikkeilla, kätilö ja terveydenhoitaja, ensin kun yritettiin kuunnella sydänääniä, niin ei heti kuulunu, niin sanoi että laitetaampa lissää sitä mönjää,niin saman tein rupes "laukkaamaan" kun laitto sen kapulan mahan päälle, sanoi että nyt vanhan kettu erehtyi, kun laitto niin vähän sitä mönjää aluksi :D Ja tosiaan sanoi että hyvät ja vahvat sydänäänet, ei mittään huolta ja liikkeet jos tuntuis nyt jo, niin laps syntyis jo tammi-helmikuussa (kun oli niistä liikkeistä puhetta myös) MEinasi että 16-20 rv voi ootella ja kuullostella..hitsi kun en muista millä viikoilla viimeksi kuulin liikkeet ne kalan pyrstön sipsuttelut...

Voikaa paksusti! Palailen taas jossain vaiheessa :D

syysterkuin hille+möykky 14+6 (jotenki vaikea nuo rv:t laittaa kun en niistä ymmärrä) :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja jadeza
mies neuvolassa ei ou nyt ollu kertaakaan, edellisen aikaan oli useinkin mut nyt oon joutunu menee joka kerta noiden apinoiden kaa.. ja jos miehellä sattuis vahingossa vp neuvolapäivälle ni jättäsin sen kyl kotiin noiden muksujen kaa et pääsis ees kerran yksin..sitä odotellessa..

rasvoista en rasvaile -ei oo auttanu ikinä ja peli on jo menetetty :D :D

Taas meiän makuuhuoneessa oli ahistelija kärpänen!! hermo menee ku ei saa nukkua!! Loppu viikosta kolme aamuvuoroo ni ihan kiva ois ollu vähä nukkuu ku siihen ois ollu mahdollisuus..

Me ei tulla ikinä pääsemään vaunuasiassa yhteisymmäkseen!! mies haluis ehdottomasti rattaiks
Baby Jogger City Select sisarusrattaat - Ozbaby.fi

oli käyny eilen noita kokeilee ja oli niin valloittunut... mut pelkkä ratasrunko reilu 600e! siihen sisaristuin, mahdollinen vaunukoppa, sadesuoja, jalkapeitto, turvakaari -kaikki maksaa erikseen eli kepee 1000e!!

Sit ku mä oon sitä mieltä et rattaiks välttäis halvemmatki ku kuitenki kaupunki rattaat, en aio rattailla pelkästään mennä vaan tulee myös vaunut johon kateltu emmaljungan twin nitroja -toinen 1000e! Et juu ei ihan ! Alle tonniin ois hyvä päästä yhteensä...

mä kattelin rattaiks (idea siis et vois käyttää myös yksösrattaina myöhemmin)
Hauck: Duett | Kaksostenrattaat | Lastenvaunut ja rattaat | BABYTOWN

joissa siis kaikki kuuluu pakettiin... ja sit jos ostais käytettynä emmaljungat n.400-500e ni pääsis hyvin budjettiin.. eipä siinä jos on pari tonnii ylimäärästä mut ku ei ole!

pikkumökö + pesusieni (tajusin muute yks pvä et tää vuoden vanha oli välillä tekovaiheessa pullasuti :) ) 14+3
 
Huomenta!

Ihania masukuvia taas ihmisillä! Pitäisi varmaan itsekin ottaa jo kuva...

Juupe: Toivottavasti saat selvitä vain säikähdyksellä! Tsemppiä tulosten odottamiseen! En voi kuvitellakkaan miltä sinusta tuntuu... Voimia!

Mies neuvolassa: oma mieheni on ollut nyt yhden kerran neuvolassa, jossa kuulimme sydänäänet! Tarkoitus on käydä yhdessä jatkossakin, mikäli vain miehen työaikatauluihin sopii neuvola ajat...

Liikunnasta: liikuin todella paljon ennen raskautta, mutta pahoinvointien takia jäi monia viikkoja väliin. Nyt olen käynyt treenaamassa kerran viikossa, mutta en tiedä kuinka voin jatkaa, kun minulla on inhottavia vatsakramppeja...

Osaisivatko aiemmin synnyttäneet/raskaana olleet kertoa miltä supistukset tuntuvat?
Minulla nimittäin kohtu menee useita useita kertoja päivässä ihan kovaksi, niin että se kiristää, särkee ja tuntuu aralta se kohdun seutu. Lisäksi särkee selkää ja lonkkia koko ajan. Tosi vaikeaa olla töissä, kun särkee. Pitäisiköhän sitä soittaa neuvolaan ja kysyä onko haitallista... Mitä mieltä olette? Onko tämä vain jotain kohdun kasvuun liittyvää toimintaa?

Olivia ja pieni 16+5
 
Esikoista odotan -Ei liikkeitä :(

Liikunta Liian vähän! :) Pitäis käydä joka päivä lenkillä mut ei oikein taho onnistua.. :ashamed: Onneks mies niin hyvä kuntonen et jaksaa koiran juoksuttaa.

pikkumökö Saahan noihin menemään mitä vaan! Ite pulitin 900 pelkkään vaunuun mutta mun oliki pakko saaha just ne tietyt :)

Vitamiinit Multivita raskaus&imetys käytössä. Onko kukaan käyttäny oliko se nyt minisun merkkistä raskausvitskua?? Sain ilmaseks paketillisen mut siellä vähän vähemmän esimm. B-vitamiineja kun multivitassa..

Raskausarvet Tulee jos tulee! Niihin ei loppupelissä ite voi vaikuttaa mitenkään niin turhaapa sille antaa ajatuksia :) mullakin body shopin kookos voi rasva, mut laitan sitäkin vaan pesun jälkeen. Sit kaks dermosilin rasvaa erittäin kuivalle iholle.

äippävaatteet kahet oon ostanu jo ja varmaan 7 löytyy kaapista, jotka mun siskolta ja miehen sisaruksilta :)

Mies neuvolassa Tulee ens kerralle ekaa kertaa mukaan! :)

:attn: Joko ootte käyny hammastarkastuksissa? :) Meillä olikohan ens viikolla..

Täällä aamun satanu kaatamalla vettä ja sataa vieläkin (Oulun lähettyvillä siis). Mahassa kaiken näkösiä tuntemuksia kipristelystä, venytyskipuun jne. Muuten voidaan hyvin!

kn&murunen 16+4
 
Juupe: Paljon jaksamista tulosten odotteluun :hug: Toivottavasti on väärä hälytys.

Rasvaus: Mulla on Body shopin kaakaovoi puikko ja rasva. Käytin edellisessäkin raskaudessa ja varsinkin se puikko on ihan huippu.

Mies neuvolassa: Mies oli esikoisesta jokaisessa neuvolassa mukana, mutta nyt ei ole päässyt kun on sellainen työ ettei voi hypätä kesken päivää mun mukana. Eipä tällä kertaa mulla edes juuri ole noita neuvoloita :(

Supistus tuntuu kohdun kiristymisenä, joka menee hetken kuluttua ohi. Mulla on tosi supistusherkkä kohtu ja noita kovettumisia tulee helposti. Särky kuulostaa kasvukivuilta. Nivusten seudun ja alvatsan särkyä mullakin on taas alkanut olemaan päivittäin. Jos noita kovettumisia tulee paljon ja etenkin jos niihin liittyy särkyä, niin mainitsisin niistä neuvolaan. Mut ainakin laitettiin viikoksi saikulle ja hiljentämään muutenkin tahtia joskus rv17 tienoilla kun töissä supisteli vähän väliä. Mitään pahaa ne eivät mulla kuitenkaan tehneet.

ON:
Eilinen meni puolesta päivästä iltaan oksentaessa. Mikään ei pysynyt mahassa ja sappinesteetkin tuli ulos lopulta. Tämä päivä käynnistyi sappineisteitä lavuaariin heittämällä ja etoo koko ajan.

Eilen väänsin vaan itkua kun olo oli niin kamala ja mua koski vyötärön seudulle (jonnekin sisälle) ihan kamalasti. Mies hieroi mun selkää, niin se vähän helpotti ja sain unta. Panadolia olen ottanut jatkuvaan päänsärkyyn. Lihakset on ihan jumissa selästä ja niskasta ja jalkoja särkee. Siis mikään ei ole hyvin just nyt! V*****a!

Eikös olon pitäisi helpottaa näillä vikkoilla... Mulla näyttää pahoinvointi vaan kiristävän otettaan :kieh:

Jotain hyvää sentään, mies ilmoitti pystyvänsä pitämään lomansa ja meidän pikkureissu toteutuu. Tässä just arvon, kehtaisinko soittaa sinne neuvolaan vaikka en tiedä mitä mä halaun edes sanoa tai kuulla... : /

Sipsunen & SV 14+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Liikunta joka päivä tulee käytyä kävelyllä ja pari kertaa viikossa pyrin tekemään jumpan

Katikaish Todella ihania uutisia :heart:

Olivia kyllä nuo supistuksilta kuulostaa ja kun tulee nuinki usein niin ehdottomasti soitto neuvolaan! Mulla oli tytöstä näillä viikoilla ja jouduin sairaslomalle.

Mies neuvolassa ei ole käyny, ainoastaan ultrissa

Liikkeet mulla on nyt alkanu huolestuttaan kun ei enää juurikaan tunnu liikkeitä..sanoin tästä neuvolassa mutta täti sano että ei kannata olla huolissaan kun on tosi harvinaista edes tuntea liikkeitä näillä viikoilla. Sitä on jotenki niin hölmö että vertaa koko ajan edellisiin raskauksiin ja varsinki tuohon viimesimpään kun muistaa siitä eniten. Tytöstä nimittäin tunsin näillä viikoilla jo tosi selvästi liikkeet ja nyt ihan pieniä tökkäsyjä sillon tällön ei edes päivittäin..ja olen alkanu miettiin onko ne edes liikkeitä ja onkohan se vauva elossa..oon nähny uniaki kuolleista vauvoista, tosi ahdistavaa!! Miksiköhän sitä nyt on näin hermona kun noita kuiten on jo monta? Tekis mieli jo rentoutua ja nauttia raskaudesta..

Mulle iski sitte kans flunssa :kieh: Joten vällyjen alle suunnistan!

Katjuska ja lilli 16+1 :heart:









.
 
Tatuoinneista Mulla on enkelitatuointi oikeassa lavassa ajatuksena mun ja miehen rakkaudesta. Sen viereen otan niin monta pientä enkeliä, kuin tulee lapsiakin :)

Suonenvedot Vuoteen ei ole suonenvetoja ollut. Silloin kun niitä oli, meni mulla oikeastaan koko vartalo yöllä kramppiin ja kouristelin itkien.. Viime yönä vasen pohje alkoi sitten kramppaamaan ja olin jo mennä paniikkiin, mutta se onneksi meni nopeasti ohi ja ei jatkunut koko vartaloon.

Paino Pööppis ainakin oli painoaan valitellut. Mulla on paino noussut 454 grammaa/vko, mutta en ole huolissani, sillä normaalit painonnousurajat raskausaikana on 300-800grammaa. Jokainen on siis yksilö raskaudenaikaisen painonnousun suhteen. Mulla kokoa ei ole tullut muualle lisää kuin alamahaan ja tisseihin. Kasvot eivät ole alkaneet lihoamaan ja niistä näkee parhaiten jos paino nousee ruoan ja liikunnan puutteen vuoksi. Ottakaa siis kasvokuvia jos ootte huolissanne painonnoususta :D

Hayley Mitä fantasiasarjaa luit? Mä luen todella paljon ja oon onnistunut lainaamaan kirjastosta vain huonoja ja liian nopeasti luettavia kirjoja. Olisi kivaa löytää uusi hyvä kirjailija :D

Tea84 Mä tulin eilen Riikasta :) Toivottavasti on yhtä hyvät ilmat ja matka kuin meillä :) Pihvit oli siellä kyllä niiiiin hyviä.. Tulipa syötyä myös banana split eräässä ravintolassa ja se vasta olikin hyvää :p

Maidoneritys ja pigmentti Nännien päät koko ajan valkoisina, mutta onneksi ei ole vielä märkää :) Pigmentti muuttunut jo viikoilla 9 todella tummaksi ja nännit pystyssä melkeinpä koko ajan.

Jadeza Liikkeitä ei tunnu täälläkään, maha on kyllä onneksi kasvanut :) Esikoisella liikkeet oppaiden mukaan pitäisikin tuntua vasta vko:lla 17. Pari viikkoa olisi mullakin vielä aikaa, jotta voin kunnolla alkaa odottamaan liikkeitä. Kerran oon oudon muljahduksen mahassani tuntenut, mutta nyt ei taas mitään :/

Supistukset En ole varma, mutta uskon, että mullakin on niitä ollut. Välillä maha menee todella kovaksi ja kipeäksi.

Raskausarvet todellakin vaalenevat ajan myötä. Teinivuosina niitä tuli rintoihin ja reisiin kun paino nousi, mutta ei niistä enää ole jäljellä kuin todella haaleat jäljet.

Käpy ei tykkää istumisesta. Riikassa käveltiin paljon, mutta heti kun istuin alkoi kamalat kivut eripuolilla alamahaa. Nytkin tuntuu mahassa kipeitä sykäyksiä.
Eilen kärsin myös nestehukasta, kun ei jaksanut joka kaupasta ostaa vettä. Oli oikein huono olo ja pyörrytti. Oli ihanaa palata Suomeen, kun sai KYLMÄÄ maitoa ruoan kanssa :p Join sitten ruokapaikassa melkein litran maitoa yksinäni :p

Vaunut joudutaan varmaan sittenkin ostamaan :/ Kaverin vaunut olivat menneet rikki, joten menevät luultavasti suoraan roskiin :(
Sitte vaan ensi viikon lottoa odottamaan..

hepuhi:heart:käpy 15+3
 
Viimeksi muokattu:
Flunssasta huomenta myös helsingistä!
Jadeza: Itkuhan tuosta tuli. Ihanaa että pomo otti uutiset hyvin vastaan :)
Pikkumökö: Tuo kuulostaa juuri siltä tilanteelta, mitä itse ei ikinä haluais joutua kohtaamaan. Siispä voimia ex-miehen,naisystävän ja anopin suhteen!! :hug:
Bambi Rasvaa vaan peliin. Ei kai ne arvet niin pahoja voi olla, ettei niiden kanssa pystyisi elämään.. on tässä elämässä kamalampaakin, eikö? En halua vähätellä pelkoja, mutta eihän niille voi mitään jos ovat tullakseen. Puhu ihmeessä neuvolassa, jos helpottais.

Painosta Taisin jo viimeksi kertoa, kun mun maha on mennyt sisään päin ja alku turvotus hävinnyt. Painokin -2 kg. Tekee kyllä tälle rruholle ihan hyvvöö :D

LiikuntaOlen aina käynyt aktiivisesti monta kertaa viikossa jumpissa SATS:issa. Tänään soitin sinne ja jäädytin kortin vuodeks.. :( en oo voinut käydä nyt ollenkaan ja tuntuu, et jos liikuntaa kaipaan, löydän halvempia liikuntamuotoja kuin (80e/kk) jos kerran tulis käytyy, eli aika tyyristä..

Haluaisin lisätä kuvan kans masusta, mut en osaa :ashamed:
Saisko apuu?

itähki,conanita 14+4 hui..
 
-Bambi-: Mulla ei tullut yhtään raskausarpea esikoisesta ja toivottavasti ei nytkään :) Eli ei niitä kaikille suinkaan tule. MUTTA esikoisesta jouduttiin tekemään hätäsektio, että sellanen pystysuunnassa oleva leikkausarpi vatsasta kyllä sitten löytyy... Tosin mä olen sitä mieltä, että nuo niin pieniä asioita sen rinnalla, että terve lapsi kuitenkin hätätilanteesta huolimatta syntyi. Ei tuntuis sen rinnalla missään, vaikka noita leikkausarpia olis koko vatsa täysi :) Ja toisekseen olen jopa jollain tavalla ylpeä siitä, että mussa näkyy elämän jäljet ;) Joten ole huoletta, kyllä nuo arpiasiat jäävät varmasti toissijaisiksi, kun vauvan maailmaan saatte. Se korvaa joka ikisen arven, mitä mahdollisesti tulee :heart:

Meinasin ostaa Body Shopista sen kaakaovoipuikon joka on tarkoitettu vauvamahan rasvailuun ja raskausarpien ehkäisyyn :)


Juupe: Voimia kovasti! :hug: Onneksi todennäköisyys on kuitenkin aika pieni. Mun tutulle sanottiin kaikkien tutkimuksien jälkeen, että lapsi on 95% todennäköisyydellä vammainen, mutta täysin terve tyttö kuitenkin syntyi! Paljonhan noita vääriä hälytyksiä onneksi tulee...


Miehen mukanaolo neuvolassa: Mun mies ei ole ollut kertaakaan mukana. Ei nyt, eikä esikoisen aikaan. Olis vaan niin vaikea järjestää, kun meillä on noi ajat neuvolaan aina sellaseen aikaan, että mies joutuis ottamaan töistä miinustunteja :( Ultriin on tietysti aina tullut mukaan, se on musta ihan ehdoton juttu. Koska jos jotain ikävää paljastuis, niin en haluais olla siinä yksinäni uutista vastaanottamassa... Noista ultristakin tulee miehelle jo ihan tarpeeksi miinustunteja töistä, niin ei sitten viiti niitä enää neuvolakäynneillä lisätä...


moomin: Mä sain eilen postissa sen H&M:n äitiystoppiksen! Ja mä kyllä tykkäsin! En huomannu siinä hupun mallissa mitään outoa/vikaa... Takki olis kyllä saanu olla pidempi, mutta on musta niin sopivan hintainen ja aika tyylikäskin toppatakiksi, joten meninaan pitää sen. Se vyö on musta siinä hieno ja sitten se kangas on nätti kun on sellanen kiiltävä :)


Vaunuista: Kiitos kommenteista koskien Emmaljungan Nitro Cityjä ja teutonian Funeja! :flower: Tulee olemaan kyllä vaikea valinta... Sit kun oon myös miettiny, että pitäskö kuitenkin ostaa Emmaljungan City Crossit, niin pääsis varmasti eteenpäin säällä kuin säällä... Toisaalta taas sitten asutaan kaupungissa ja mä en kyllä mitään metsälenkkejä tms. harrasta. Liikun siis yleensä aina auratuilla teillä. Mies kyllä sano, että menet sitten autolla, jos sattuu olemaan huono ilma tai teitä ei ole keretty auraamaan :D Mulla on siis aina auto käytössä, koska mies käy julkisilla töissä. Mä vaan tykkään työnnellä vaunuja ja siks oon käyny melkein aina kävellen kaupungilla, vaikka auto käytössä onkin :) Ostoskeskuksissa kyllä käyn sitten aina autolla.


SiSa & Pikkupulla 14+6 :heart:
 
ItäHki Mee aijaa.com. Siellä selaa ja lataa kuva omalta koneelta. Sit siihe tulee kaikkia eri systeemejä ni valitte vaikka kohdalta "iso kuva" ja maalaa se osote ja liitä tänne sivulle :)

sipsunen Kauheeta et jotku voi vieläkin oksentaa! Mun ei tarvinu kertaakaan oksentaa ja huonoa oloa kesti vaan tasan kaks viikkoo. En voi kuvitellakkaan kuinka raskasta elää huonon olon kanssa :( Tsemppiä!!

sisa78 vaikka mulla ei henk.kohtasta kokemusta vaunuista ookkaan ni kuvittelisin et huoletta voi noita city crosseja puoltaa! ne oli meidän toinen vaihtoehto, mut päädyttiin sit niihin mondialeihin. uskon, et myös noi teutonian vaunut on hyvät (siskolla teutonian spirit)

Jokin aika sitten tuntui masussa kuplintaa mutta luokittelen sen aivan yhtä hyvin suoliston kuplinnaksi, joten en myönnä et oisin vauvan liikkeitä tuntenu :)
 
Piti vielä kysyä, että maistuuko kellään muulla veri suussa? Mä välillä maistan sen suussa ja samalla haistan sen hajun nenässä :x Mietin vaan, että johtuukohan oksentamisesta vai mistä. Ällöttävää, kun tunnen miten se haju/ maku nousee tuolta sisuksista.

No, mutta perjantaina pääsen tuostakin valittamaan. Voi terkkaparkaa, se ei tiedä mikä siihen iskee :D
 
kn071: Oon alkanu miettimään myös noita Teutonian Spirit S3 -vaunuja :D Niissä kun on kääntyvä etupyörä, mutta kaikki pyörät ovat suuria, joten varmaan pystyy lumella/loskalla kulkemaan kun lukitsee etupyörän. Ne Funit on tosiaan vastaavat kun Emmaljungan Nitro Cityt eli kaksi pientä kääntyvää etupyörää... Osaisitko kertoa noiden Spiritien kulkemisesta lumessa/loskassa? Olisi kiva kuulla :) Ja joo, kyllä ne Teutoniat TÄYTYY olla hyvät, jos niistä täällä Suomessa liikkeestä ostettuna saa tonnin pulittaa! :D Me tosin tilattais ne Saksasta nettikaupasta huomattavasti halvempaan hintaan...
 
Sipsunen: :wave: Mut mie oon mieltänyt sen metallin mauksi, siis samaksi joka oli ihan ensimmäinen oire tässä raskaudessa. Eiköhän tää normaalia ole :)

Ja teille jotka hätäilette noista liikkeistä/niiden olemattomuudesta näillä viikoilla:
esikkoa odottaessa mie taisin tuntee ekat varsinaiset liikkeet vasta rv:lla 19+.
Että älkää hättäilkö ! :)

cherrrye ja muwu 15+3
 
Bambi:Äläkä sit revi ressiä vaikka kaikilla muilla suvun naisista oiski maha revenny, kaikilla ei silti repee. Miehen toisella siskolla on maha aivan revenny kauttaaltaan selkään saakka, mutta sen toisella siskolla joka on nyt 2 synnyttäny ei oo raskausarpia ollenkaan. :)
Mulle tuli vikalla viikolla "koiran kynnen jäljet", eli 4 viivaa jotka on nyt jo haalistunu ihan pois.
Ja mä oon kassa sitä mieltä niin ku joku muuki tossa laitto että en usko että rasvoista on apua, Niitä tulee jos on tullakseen.

MIes neuvolassa: Esikoista odottaessa mies tuli mukaan joka neuvolaan ja ultraan ja lääkäriin, paitsi yhteen. Otettiin ajat aina heti aamusta. Nyt tällä kertaa ei oo pystyny ku on ollu kokouksia, mutta ens neuvolaan sitten tuleekin mukaan. Ja ultrassa on ollu mukana. Miehelle on tosi tärkeetä olla mukana mahd.paljon.


Täällä ollaan nyt oltu 3 päivää oksentamatta! HUimaa. Vaikka etookin vielä välillä. Eiköhän tää tästä.
Eilen kävin ostaa finlaysonin tehtaanmyymälästä vauvalle makuupussin ku sielä myydään niitä vanhan äp-pakkauksen pusseja jotka on 2-laatua (oli sentin viiva sisäkankaassa jonkun kynästä).
Se oli siis mun eka hankinta tälle beibille.
Tänään sain tulokset siitä mun raskaushepatoosista ja negatiiviset tulokset oli. AIvan ihanan helpottunut olo!
Nyt pitäs mennä vähäks aikaa nukkuu ku tuo poitsukin vetelee vielä hirsiä.
ai juu.. Mä tunsin eilen ekaa kertaa liikkeet, itse asiassa jo toissa iltana, mutta sillon en vielä uskonu sitä todeks. Eilen sitten oli jo pakko uskoa ku ei sellasia kuplimisia oo ennen tullu (paitsi sillon esikoista ootellessa).


Päivän jatkoja!

susanna ja pikkunen 13+2
 
Viimeksi muokattu:
liikkeistä mä sillon muutama viikko sitten olin useampaan otteeseen tuntevinani sellaista hellävaraista kuplintaa, mutta sen jälkeen on ollut kyllä hiljaiseloa sillä saralla. Silloin tällöin tuntuu "jotain", joista tulee ihan mielettömät tuntemukset itelle, mutta koska niitä tulee niin harvakseltaan niin aina alankin epäillä että olikohan ne sittenkään vielä liikkeitä.

mies ei ole ollut yhdessäkään neuvolassa enkä usko että tuleekaan. Ja jos tulee rakenneultraankaan niin halleluja rasti seinään! Sitä ei oikein nää hommat vieläkään kiinnosta, joten katsotaan kuinka pitkään joudun yksin odottaa.
Isyyspakkauksesta voisin vastata siis tähän samaan hengenvetoon, että enpähän taida tehdä kun en usko että osaisi sitä edes arvostaa.

Paino on noussut 6 kiloa toukokuun jälkeen. Hups. Kesä ja kukkaset. Mitenkään epänormaalia minulle ei siis ole että painoa kesällä tulee lisää muutama kilo jotka normaalisti ennen joulua ovat jo lähteneet, mutta nyt taitaa lähteä vasta maaliskuun jälkeen :D

ON: Viikonloppuna oli tosiaan se työporukan reissu Turkkuses, ja vain muutama ihminen ilmeisesti nyt tietää. Ei ainakaan kovin moni tullut suoraan kysymään.
Mutta sitten ketkä tietää niin humalaspäissään halailivat sitten senkin edestä ja silitteli tätä olematonta mahaa. Kuulemma raskaana se maha on sitten ihan yleistä riistaa ja pitää varautua että puolitutut ihmisetkin tulee paijailemaan. Saas nähdä, missä vaiheessa menee hermo.

Olo on ollut erinoimainen ja liikuntakin on alkanut taas jossain määrin maistumaan. En tosin ole oikein löytänyt sellaista mieluista lajia, mutta koirien kanssa tulee ulkoiltua päivittäin ja himassa poljettuu kuntopyörällä ja nosteltuu painoja muutamana iltana viikossa.
Rakenneultraan olis vielä piiiitkä aika, ainakin 4 viikkoa ja oonkin jo taas hyvissä ajoin alkanu panikoimaan sitä. Tottakai, ihan kun tästä raskaudesta nyt sais alkaa nauttimaan, sitten vaikka keksitään ongelmia.. Ärh.

Mems + Armas pikkarainen 16+4
 
LIIKEISTÄ: mie odotan kolmatta ja en tunne niitä kunnolla ja sen takiakin pelottaa et onko kaikki oikeasti hyvin kun ei tunnu mitään mut en oo muiltakaan kovinkaan ajoissa liikkeitä tunetnu + 17-20 joten mulla on tuntoaistit varmaan huonot vatsan alueella... no huomenna sokerirasitus ja tk:lla oon hetken jos toisen ni ajattelin kysyä terkkarilta malttaisko se jossain vaihesissa kokeilla kuuluuko äänet ja jos ei huomenna käy ni yli huomenna kun on se sokerirasituksen purku. Ja opettaa sitten miten niitä sokereita lähdetään nyt seurailemaan.

Mahtavia masuja kadehdin kyllä möhömahani on ihan mitätön tänään just kävin kampaajalla joka on tuttuni ni sano ettei kyllä mitään huomaa... senkin takia on miulle tullu huolia kun ei tuo maha kasva

Raskausarvista: niitä tulee toisille enemmän kuin toisille miun iho on helposti arpeutuvaa esikoiselta sain semmoisen sentin viivan alamahaan ja synnytyksestä kun oli menny tovi oli maha niitä täynnä ne siis tuli vasta synnytyksen jälkeen...

mie oon ihan väsyny ja tää päivä on rankka töiden jälkeen meen kurssille joka kestää yhdeksään ja miun pitäis olla ravinnotta klo 20.00 alkaen se on kyllä ravintola missä se kurssi on joten jos tilaisin jotain pöperöä... silleen et sori kaverit mut miun on syötävä :LOL: joku hyvä pizza vaikka...

minnarun&rinsessa 15+6
 
Heips,
Kiitos kaikille tsempityksistä. Onneksi ei enään tarvitse odottaa montaa päivää. Tulokset tulevat kuulemma torstaina. Pyysin soittamaan sekä hyvät että huonot uutiset. Hyvät olisivat voineet postittaakkin, mutta olisi saattanut mennä ensiviikon puolelle. Nii ja sit jos olis pyytänyt että vaan huonot soitetaan ni en olis varmaan viitsinyt to pitää puhelinta päällä.
Mut tulen ilmoittelemaan torstaina. Ja jos hyviä uutisia tulee ni uskallan varmaan osallistua keskusteluun enemmänki.

Juupe
 
Hellou!

Se olis sitten poksista 14+0! niin se aika kuluu..

Raskausarvista olitte puhuneet, esim. mun siskolla repes aivan järkyttävästi nahka, ja on siis edelleen 4v synnytyksestä arpinen pussi koko maha(ilmeisesti aika harvinaista noin pahat vauriot) Mutta itse odotan kolmatta eikä ainakaa kahdessa edellisessä oo tullu ainuttakaan raskausarpea. En tiedä onko rasvailusta hyötyä, mutta itse käytän aina koko raskauden ajan oriflamelta saatavaa voidetta joka on nimenomaan tuohon tarkoitukseen. Ja sillä muuten vaaleni reisissä olevat arvat jotka teininä tulleet, ja iho tuntui muutenkin taivaalliselle. Suosittelen!

Liikkeistä: itse oon aina tuntenu tosi aikaisin, mutta nyt jostain syystä en ole varma onko nuo edes liikkeitä joita on tuntunu..

Kipuja on tänään ollu aika paljon, eilen myös.. vähän mietityttää onko kaikki kunnossa. siis ihan tosissaan välillä vihloo, ja hirveä jomotus käy välillä tuolla emättimen sisällä. Perjantaina on onneks neuvola, niin ajattelin kysäistä josko kannatais pissanäyte kattoo ettei tulehdusta ole. (edellisessä raskaudessa oli joku tulehdus joka aiheutti ennenaikaisia supisteluja)

Ei kai tässä tällä erää muuta. Maruli rv 14+0
 

Yhteistyössä