Maaliskuun muruset 2016 <3 *elokuussa*

Nonniii... Huomenna eka nla. Huolta on ihan kivasti. Lapsilla enterovirus ja sitä myötä rokko. Toisella nivuset, jalat ja naamakin täynnä, toisella siellä täällä. Nyt ukkoki sai ton viruksen. Ja luinpa, että on mahdollinen keskenmenon aiheuttaja aikaisilla vkoilla. hienoa. Saan sen aivan varmasti ja tälle vuodelle on mahtunut noita keskenmenojakin...

No ehkä huomenna kuulisi sydänääniä edes kerran :) se on aina niin ihanaa.

Irrotin ittestäni punkinkin äskön vkonlopun mökkireissun jäljiltä. *yääh*

Carriina ja murheenryyni
 
Hyvää maanantaita kaikille! (y) täällä olisi enää yksi viikko ensimmäiseen neuvolaan:) ei millään jaksais odottaa ja tuntuu ettei aika liiku mihinkään. Päivät menee niin hitaasti.

Vauvan sukupuolesta, niin meille ei ole väliä kumpi sieltä tulee. Pääasia, että syntyy terveenä. Mutta halutaan kuitenkin tietää sukupuoli etukäteen jos vain mahdollista.
Muuten täällä olot ihan hyvät jatkuvasta väsymyksestä huolimatta :)
 
Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Tänään oli sitten meidän eka ultra ja kyllä vähän jännitti että mitä näkyy.
Siellä vilkas tyyppi pisti menemään ja vilkutti meille ruudulta :)
Molemmat oltiin onnesta soikeina, mies kysyi näkyisikö jo sukupuoli mutta sitä pitää odotella se seitsemän viikkoa .. Kaikki näytti hyvältä ja melko lailla vastasi viikkoja, neuvolan laskuista oli kolmen päivän heitto et tänää ois 11+6 mutta koska itsekään en laske neuvolan mukaan niin lasken sen oman mukaan eli tänään 12+0.

Kerroin töissäkin että kerkee miettimään jatkoa ja sit vanhemmille myös niin voi sit kertoa muillekin kun tulee tilanne eteen. Eli hyvät fiilikset. Ens viikolla on sokerirasitukseen aika ja sitten tulossa lääkärineuvola kuun alussa. Pikku hiljaa tää tästä :)

Saraneito 12+0
 
Oon pitkään seuraillu tätä ketjua (siitä lähtien kun testi näytti positiivista), mutten ole uskaltautunut liittyä mukaan. No nyt aattelin kirjotellakin jotain ja jos sitten myöhemmin liittyis listaankin. Mutta vielä en uskalla.
Perjantaina käytiin varhaisultrassa ja ruudulla näkyi kaksi sykettä ja kolmas ruskuaispussi. Jotenkin kai osasin oottaa ettei siellä välttämättä ole vain yhtä kun äitikin synnyttänyt kaksoset, mutta jotenkin en kyllä ollut tuohon yhtään varautunut. Nämä pari, jolta syke löytyi, olivat viikkoa pienempiä kuin menkoista laskettuna, mutta ovulaatio taisi olla myöhään kun ilmeisesti sitten kiinnittymisvuotoa oli pari päivää ennen kun tein positiivisen testin (monikkoraskaudessa voi näyttää hyvin aikaisin positiivista testit). Viikon päästä kontrolliin kattomaan, miltä sillon näyttää ja onko kolmas edelleen tyhjä pussi. Samana päivänä on sitten eka neuvolakäynti. Vielä ei uskalla hihkua onnesta kun niin alussa kaikki ja vähän pelottaa. Eilen kun vielä tuli ruskehtavaa vuotoa yhdynnän jälkeen, mikä vähän säikäytti, mutta yritän olle positiivisella mielellä. Mutta jos sieltä nyt kaks tulee niin menee kyllä suunnitelmat uusiksi kaiken suhteen :D
Kun nuo nyt oli viikon pienempiä kuin olin laskeskellut, niin LA menis huhtikuulle laskureilla, mutta jos sieltä kaks tulee niin kyllähän ne maailmaan putkahtaa jo viimestään maaliskuussa....
Olkoon tämä eka kirjotus tämmöstä omaa napaa vaan. Ikää mulla 31 ja nämä olis sitten 1. ja 2.
 
Kuinka paljon voikaan nukkua päivän aikana!? Paljon! :D

Ruusunnuppu on tuplista :) Kyl se kaks varmasti vähän muuttas tilannetta, kolme laittas pakan täysin sekasin. Täällä kyl mies ois varmaan innoisaan kaksosista ku pääsis auton vaihtoonki ;)

mul on hirmu epävarma olo tän raskauden suhteen, epämääräset mahakivut lietsoo vielä mieltä. Toisaalta taas pahoinvointi ja repäsykivut tuo varmuutta. Ku tulis se np-ultra pian! Ens viikolla meen labroihin.
 
Heippa kaikille.
Uskaltaudun mukaan, tänään käytiin varhaisultrassa ja sydän sykki vimmatusti masutyypillä. Vastasi viikkoja 8+0 eli jonnekin maaliskuun lopulle menee laskettuaika ilmeisesti.
Espoosta ollaan, tämä masutyyppi on kolmas lapsi. Aikaisemmat -09 ja -11.
Veikkaan synnytyssairaalaksi jälleen Jorvia jos ei mitään erityistä ilmaannu. :)

Mukavaa viikkoa kaikille!

-tintsu ja masutyyppi
 
Tervetuloa uusille: tosi jännää Ruusannuppu! Onnea saraneito! Toivottavasti meillä menee torstaina yhtä hyvin.

Eka työpäivä meni ihan kohtuullisesti, jonkun verran kuvotusta, muttei ollenkaan niin pahaa kuin ennen lomaa.

Esimies on työmatkalla, joten eipä tarvi tällä viikolla miettiä kertomista. Muutenkin ajattelin odottaa ainakin yhdistelmäseulan tulokset, joihin varmaankin menee vielä viikko tai pari ultran jälkeen. Toivottavasti pömppö ei kauheasti pahene vielä sinä aikana tai menee lomasyöpöttelyn ja juopottelun piikkiin, miltä näyttääkin.

Uusi oire on ajoittainen selkäsärky, jonka nettidiagnosoin SI nivelen löystymisestä johtuvaksi. Se ilmestyi hääjuhlien jälkeen kun oli käyttänyt korkkareita, joten pitänee pitäytyä tasapohjissa. Sainkin onneksi uudet sellaiset tänään nettikaupasta. Harkintaan menee myös joku tukivyöjuttu. Lopviikosta voisi soitella, koska pääsisi fysioterapeutin perhevalmennuseen, siellä voisi tuostakin kysellä.


11+5
 
Viimeksi muokattu:
Terve vaan uusille täältäkin!!!

Meillä oli tänään kovasti jännitetty ja pelätty nt-ultra. Tällä kertaa saimme miehen kanssa lähteä sieltä pois hymy huulilla, mikä oli ihanaa. Poikien hurjien niskaturvotuslukujen (2,8 ja 4,6) jälkeen, tämä 1,5 tuntui taivaalliselta. Tosin vielä pitää odotella se veriseula, mutta jos nyt kuitenkin tämä kolmas ei hälyttäisi. Pikkukaveri vastasi vastasi viikkoja ja oli kova liikkumaan. <3 <3

Tämän päivän rohkaisemana kerrottiin meidän molempien vanhemmille, joten täällä nyt on pikkuisen avattu salaisuuksien verhoa. Muut ystävät ja tutut tosin saa odottaa vielä.

Pygmi ja seuralainen 12+2
 
Pygmi: mahtava uutinen! Sopiiko kysyä mitä teitte edellisten hälytysten yhteydessä? Tehtiinkö jotain lisäkokeita ja miten ne meni?

Miten tää kohtu voi olla muka greipin kokoinen? Jotenkin sitä on tämän ekan kolmanneksen niin kovin toppuutellut itseään, että nyt onkin ihan ihmeissään, että mihin se melkein kolme kuukautta on menny ja missä vaiheessa se ehti noin isoksi.
 
Merikki: Saa kysyä. Molemmissa raskauksissa kävin lapsivesipunktiossa. En olisi varmaan henkisesti pysynyt kasassa ajatuksella, että ehkä on terve tai ehkä ei. Halusin tietää ja miehen kanssa käytiin pitkät keskustelut siitä, että mitäs jos jotain löytyy. Esikoisella riskiluku oli 1/85 downin sydroomaan ja kakkosella 1/5 downiin ja 1/5 18-trisomiaan. Molemmat pojat on ihan terveitä eli seuloista on tullut väärät hälyytykset.
 
Onnittelut pygmille ultrakuulumisista!

Mä en osaa vielä jännittää nt-ultraa, edellisellä oli turvotusta 3,4mm ja menimme istukkabiopsiaan. Eikä niin mitään kromosomipoikkeavuuksia. Sydänvikaa epäilivät seuraavaksi, esikoisella on synnynnäinen, mutta eipä sitäkään sitten ollut. Eli ihan täysin väärät hälytykset tuli silloin.
Jos tällä masutyypillä riskiluvut kohoaa, niin tehdään se Harmony-testi - ollaan joka tapauksessa esikoisen sydänvian takia Helsingin sikiötutkimuskeskuksen asiakkaita, mennään sinne ainakin rakenneultraan.

Mä olen kertonut töissä jo ja oikeastaan muillekin läheisille, on ollut niin paha olo ja masu ei kyllä valehtele yhtään (olen muuten aika pienikokoinen) niin tämä alkuraskauden hormoniturvotus ei mene ihan kesäskumpan piikkiin. xD

- tintsu ja masutyyppi
 
Hoi naiset ja tervetuloa uudet :). Ja niin ihana lukea teidän iloisia ultrakuulumisia :love:. Mutta mitä kuuluu Kevättähdelle?

Meillä nt-ulta ensi ma ja jo nyt olen lietsonut itseni melkoiseen paniikkiin ko. asiasta o_O. Niiiiiin kovasti toivon, että kaikki olisi ok ja seulatkin kunnossa ja voitaisiin vihdoinkin kertoa vauvauutisia. Mutta tosi lohduttavaa kuitenkin tietää, ettei huonokaan arvo aina välttämättä merkitse mitään, kiitos siis Pygmi. Alkuraskauden ultrassa viikolla 7+4 oli kaikki kunnossa, joten kai melko todennäköisesti nytkin? Ainakin tuulimunaraskaus olisi ilmeisesti jo tuolloin huomattu...?

Ja apua tätä väsymystä! Onko kellään tähän mitään kikkoja? Kahvia en juurikaan juo enkä myöskään energiajuomia ja niiden tapaan kai kaikki Vire-, Hyvää päivää - tms. juomat taitavat olla kielletyjen listalla? C-vitamiinia tulee syötyä kyllä reilusti, mutta veto meinaa kyllä näin työpäivisin loppua viimeistään iltakuudelta (n).
 
Pygmi ja tintsu, kiitos rohkaisevista sanoista, että kaikki voi olla ok, vaikka seula hälyttäisikin. Vähän hirvittää, että itsellä jo iän takia varmaan riskiluvut nousee.

Onneksi ei tarvi bussilla kulkea yleensä töihin. Tiistaina menin ja heti otti jonkun hajuvesi nokkaan, eikä bussin pysähtely ainakaan parantanut oloa. Voin vaan kuvitella mitä joku hikihajuinen tai pultsarimatkustaja saisi aikaan. Kaupassakin välillä saa henkeä haukkoa. Alkaa ihan eri lailla ymmärtää hajusteallergikkoja.
 
Viimeksi muokattu:
Kevlarsoul: kokeile arginiinia. Sitä ihminen tarvii oikeasti ja on monelle tuntemattomampi mitä pitäisi. Itse otan foreverin argi+:aa. Pitää vireystilaa yllä :)

On. Täällä oli ja meni eka neuvola ja selveni viikot ja monta muuta juttua. :) tällä viikolla pitäisi tulla aika nt- ultraan. Ensi viikolla labrat.

Carriina ja hampaaton 9+2
 
Heippa :)

Eilen kävin nlalääkärissä uä:ssä ja siellä pieni sydän väpätti vimmatusti :) :love:
Neuvolassa käydessä viime viikolla oli painoa tippunut 3kg (olen käynyt puntarilla joskus kesäkuun alussa viimeksi...) Hyvin huomaa siis, että elän lähestulkoon pyhällä hengellä.. vettä, smoothieta ja leipää vähän menee päivän aikana.. en muista koska olen lämpöisen aterian viimeksi syönyt... ällöttää ja pönttökin tuttu kaveri.. huoh :/

Nyt just ei aivot enempää toimi.. unohdin jo kaiken mistä piti kirjoittaa.. paremmalla ajalla enemmän...

Hipsutin ja toukka 8+6:love:
 
Tervetuloa uusille! Ruusannupulla onkin jännät paikat odotella seuravaa ultraa.. kaksi vai kolme, hurjaa! :love:

Eilen oli eka neuvola. Eipä siellä ihmeitä.. Tietojen ja perusjuttujen päivittelyä.
Mulla muuten otettiin huomioon varhaisultrakäynti ja siellä annettu la! Olin ihan ihmeissäni kun sen laittoi neuvolakorttiinkin. Ennenhän on aina (ainakin ensin) merkattu kuukautisten mukaan, vaikka kierto ois mikä tms. Sanoi että on niin luotettava tuo varhaisultra ja vielä kun tiesin ovulaation ajankohdan ja se täsmäsi päivälleen ultraan.

Muuten olikin aivan hirveä päivä pahoinvoinnin puolesta – ei pysynyt edes mehukeitto sisällä. Koko päivän tuli tasasesti kaikki ylös :sick: Selvästi nyt pahentunut, mutta eikös näillä viikoilla yleensä olekin pahimmillaan..

Oi kun tuntuu hassulle kun toisilla jo nt-ultrakin ollut! Mutta näinhän se menee, 3-4 viikkoa eroa tuntuu aika paljolle! Itse sain niskapoimuun ajan neljän viikon päähän (rv 12+0), meillä th varasi tuon neuvolakäynnillä. Kahden viikon päästä pitää muistaa käydä verikokeissa ja sokerirasitus rv 12-16, varaillaan itse(mulla sukurasite vahva). Seuraava neuvola vasta rv 16.

On tämä alku aikamoista odottelua. Vielä ei viitsi kauheesti mitään hankkia, ja muutenkin yrittää pitää salassa. Odotan että masu alkaa kasvaa, alkuviikoista on selvitty, ultrissa kaikki ok, voi kertoa avoimesti odotuksesta, niin sitten pääsee tosissaan odotuksen makuun :D

Magdalea rv 8+1
 
Ärsyttävää ja jopa noloa sanoa, että en muista koska itsellä olisi ollut näin hyvä olo fyysisesti. Henkinen puoli tulee siinä mukana, kunhan saataisiin miehen kanssa takaisin se balanssi suhteeseen, mikä meillä oli ennen raskautta.

Täydet sympatiat kuitenkin teille, joilla pahaa oloa on, sillä itse kärvistelin ekan lomaviikon hedelmien ja porkkanoiden voimin.

Meillä on ensimmäinen ultra viikolla 12 eli se ajoittuu ihan syyskuun tokalle viikolle, siitä seuraava käynti on lääkärineuvola viikonpäästä ja äitiyspolillekin kuulemma olen menossa sairauteni takia (lihassairaus, joka ei kyllä mitenkään vaivaa, mutta sen verran harvinainen, ettei oteta riskiä, että mitään kävisi).

Tulevat isovanhemmat (eli omat vanhempani) ovat kovin innoissaan, miehen vanhemmille kerrotaan vasta ultran jälkeen. Heistä valitettavasti tiedän, että he eivät välttämättä ole kovin innoissaan, sillä he ovat meneviä ja kaukana sellaisista perinteisistä mummoista ja vaareista. Kuulemma lapset voi tulla sitten hoitoon, kun osaavat käydä itse vessassa.

Kavereista pari tietää, lähin työkaveri tietää (ihan senkin takia, että jos työpäivän aikana tapahtuisi jotain).

Lili85 9+3
 
Tervetuloa uusille! Ruusannuppu, kolmoset olisi kyllä aikamoinen pommi!

Tänään ekassa neuvolassa käyty, kaikki normaalisti. Syke kuului, olihan se ihanaa :) Nyt on vauvanalku sekä nähty että kuultu, seuraavaksi jännitetään nt-ultraa seuloineen. Siihen on enää 1,5 viikkoa.

Carriina: Mites teidän perheen enterot? Noi infektiot on aina vähän pelottavia, itsekin olen miettinyt että toivottavasti esikoinen ei kantaisi kauheasti mitään kotiin...

Magdalea: Täällä ollaan kans tosi odottavalla kannalla. Suurimman riskiajan ylittymisen lisäksi odotan, että oma olo helpottaisi etenkin väsymyksen osalta ja pystyisi tekemään jotain työpäivän jälkeenkin. Nyt menee illat lähinnä makoillessa. Se keskiraskauden hyvä olo ja energisyys on jo ihan nurkan takana:)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

laabla ja aurinkoinen 10+4
 
Nt ultra onnellisesti takana. Niskaturvotus oli normaalirajoissa reilusti ja muutenkin kuulemma näytti hyvältä. Kovin liikkuvainen pikkutyyppi oli. Laskettu aika pysyi ennallaan.
Sen voisi muuten etusivulle korjata 3.3. neuvolan laskurin mukaiseksi ja sairaala on Jorvi

Isovanhemmille ja siskolle lähetin kuvia. Anopin mukaan tyyppi näyttää tyytyväiseltä tytöltä. Äidin mielestä oli herttainen ja isä oli sanonut oho lähes kyynelehtien. Siskon mielestä kuvasta näki huomattavasti enemmän kuin alkuraskauden toukasta.

Nyt on oikein iloinen mieli, tosin veriseulan yhteistuloksia täytynee odotella vielä noin viikko. Täytyy toivoa, ettei sieltäkään tulisi ikäviä uutisia. Nyt täytyy yrittää silti nauttia näistä hyvistä uutisista. Jos vaikka katselisi taas kuvia.
 
Viimeksi muokattu:
Voisin varmaan sen verran ilmoittaa itsestäni, että mut voi poistaa listalta.

Tänään 10+1 näkyi edelleen omaakin sykettäni heikompi syke 6mm kokoisessa alkiossa. Mitään toiveita siitä, että raskaus voisi lähteä etenemään terveesti, ei annettu. Joten päätettiin olla pitkittämättä tilannetta. Sain valmistavat lääkkeet ja tyhjennys on lauantaina.

Mutta hitsin sitkeä tuo toukka on ollut, kun sydän on lyönyt koko ajan vaikkei kehitys ole tainnut edetä aikoihin. Ja viime lauantaista saakka olen vuotanut, mutta alkio on sen kuin porskuttanut 5-6 mm kokoisena...
 
KevätTähti voimia sulle!

Onnea ultrakuulumisista niille ketkä on käynny (y)

onko neuvolan ekois labroissa hcg arvoki?

mulla helpotti yhtäkkiä olot ja ne ei varmista yhtään mun epävarmuutta, vaan pahentaa :( kamala pahoinvointi muuttu pieneks etovaks. Väsymys on kyl viä. Aattelin jos hcg mitattas, saishan siittäki osviittaa, saisko?

Kyyneltenhymy 9+4 ?
 
Moikka!

Pitkästä aikaa jaksan taas tännekkin kirjoitella. Päivät menee koulussa ja illalla mennään suoraan nukkumaan, niin ei ole ollut mahdollisuuksia kirjoitella mitään. Väsymys on kova.

Eilen kävin nt-ultrassa Tampereella ja siellä vastassa oli hyvin vikkelä liikkeinen pikkunen :love:. Kaikki olivat ultrassa OK ja nyt odotellaan verikokeiden tuloksia (n). Mutta jo pelkästään ultra tuo 60% varmuuden, että kaikki on ok. Ultraajan mukaan meillä ei ole mitään huolta mihinkään, että maailmaan tulee terve lapsonen. Oli muuten ihanaa nähdä pikkuinen 3D kuvana :love:.

Mulla alkaa olemaan alkuraskauden oireet pikkuhiljaa selätettynä, muutamaa oiretta lukuunottamatta jotka varmasti seuraavat mua koko raskauden ajan (närästys, väsymys, turvotus).

Seuraava ultra onkin lokakuun lopussa 29 päivä (20+1) ja toka toka neuvola 11.9:love:.

Memmmy ja Katkarapu 11+2
 
KevätTähti paljon voimia :(

Täällä ollut surullinen fiilis. Mun yksi sukulainen kuoli tällä viikolla, tuntuu niin pirun epätodelliselta ja epäreilulta. Itkettää vaan.

Postissa tuli parit ale-mammahousut ja äitiysliivit. Rinnat ei onneks oo kasvaneet mutta perusliivejä en voi pitää. Ruoka maistuu. Ainoat vaivat on aamukuvotus ja nukkumaanmenokuvotus :sick:. Joskus sohvalla selällään maatessa pidän kättä aivan alavatsalla ja olen tuntenut sellaisen "kuplahduksen" kättä vasten. Ei se varmaankaan itse vauva ole mutta hymyilyttää vaan joka kerta. Seuraava neuvola on tiistaina, jolloin ehkä yritetään kuunnella sydänääniä. Vain siskon perheelle on kerrottu.

Me lähdetään kohta mökille. Mukavaa viikonloppua!
 

Yhteistyössä