Maaliskuun muruset 2016 <3 *elokuussa*

KevätTähdelle voimia! Pari km:a peräkkäin on kyllä jo tosi huonoa tuuria :(

tsilinutillekin voimia!

Onnea Pygmi hyvistä uutisista. Itse kävin tänään antamassa näytteet, saas nähdä saisiko tulokset sitten suorilta, kun ultra on tosiaan silloin 1,5 vkon päästä.

Magdalea kysyi ruuista. Nyt on uponnut aika hyvin kaikki, kröhöm ja sen huomaa... Aiemmasta on kokemusta kahden kuukauden mustikkasoppa, maustamaton jogurtti, satsuma, ruisleipä, kurkku - dieetistä... Ei ajatustakaan mistään makeasta, rasvaisesta jne. Nyt olen hiljaa iloinnut hyvästä voinnista...
 
Halaus KevätTähdelle :cry: ja myös tsilinutille !

Meilläkin ultrakuulumisia tältä päivältä! Yksi iloinen vauva löydetty masusta ja kaikki oli kunnossa, paitsi (niinkuin olikin epäilty) epäsäännöllisen kierron takia onkin viikon vähemmän raskautta kuin mitä neuvolassa laskettiin. Ja tämän takia siis parin viikon päästä se oikea nt-ultra. Ei haittaa yksi extra vatsaankurkkaus ollenkaan :love: !

Laskettu aika siirtyi siis eteenpäin päivään 14.3.

Olot jatkuu aika samoina, ällötystä riittää... Ei sinänsä ole kyllä mitään kauheaa, kun kuitenkin saan aina syötyä kaikenlaista. Ei vaan hyvällä ruokahalulla! Eilen ekaa kertaa tuli niin monta yökkäystä hammaspesulla että melkein oikeasti tuli ylös iltapala, muttei kuitenkaan.

Varmaan minulla kanssa vaan omaa kuvitelmaa, mutta nyt on jo muutaman kerran tuntunut pieni kupla alavatsalla, mikä ainakin kovasti muistuttaa ekan raskauden aikasia hipaisuja!! Outoa koska näillä viikoilla ei varmaan vielä mitään voi tuntea :D seurataan tuleeko jatkoa..

Olen jo alkanut katsella imetysvaatteita ja miettimään mitä kaikkea tarpeellista tällä kertaa tarvisi vauvalle, kun on jo yksi vauva-aika koettu ja huomasi mikä olikin turhaa, ja mitä olisi tarvinnutkin! Mutta hankintoja en taida kuitenkaan vielä alkaa toteuttamaan, jäitä hattuun!

Mukavaa viikonloppua mamat :)

Milagro ja bebe 10+4 (kait se niin olio_O)
 
Voi kevättähti! Sitkeä tapaus kyllä.

Ihanaa, että ultrasta on muille tullut hyviä uutisia ja pygmi on saanut jo seulatuloksetkin. Meillä saattaa mennä kai yli viikkokin ennen kuin tulevat. Tai saa nyt nähdä.
memmy, kiva tietää, että ultra painaa 60%.

Tsilinut, itsekin olen vähän katsellut mammavaatteiden aleja, etenkin jotain mekkoja, mutta kaikki tuntuu olevan jotain kamalaa hiostavaa polyesteriä. Vinkatkaahan, jos löydätte hyviä apajia! Itse oon kattellu mm. Asokselta, new lookilta ja zalandolta.

Ruoista alkaa nyt upota aika lailla kaikki, mutta aikasemmin etenkään kokoliha ei oikeen iskenyt. Jauheliha upposi kyllä. Leipä ja juusto on maistunut ihan eri lailla kuin ennen raskautta. Pahimpaan aikaan söin aamulla vain mehukeittoa ja riisikakkua, välillä appelsiinimehua. Jossain vaiheessa kaurapuuro alkoi olla pop ja lämmin sapuska tuntui taittavan pahimman olon. Viinirypäleet ja appelsiini oli aika jees, omena ei niinkään. Smoothiet on myös mastunut, joskin kaupallisiin alkaa olla kyllästys, kuten myös mustikkakeittoon ja riisikakkuihin.

12 + 1
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Palaan takaisin tänne vaikka jo poistuin rv6 vuodon takia. Kävin rv 7 yksityisellä gynellä ultrassa, jossa löytyi sykkeet ja kaikki eli vuoto ei ollut vaarallista. Nyt mennää 11+2 ja ultrattu neuvolassa ja ensi viikolla Neuvola lääkäri ultraa ja tarkentaa laskettua aikaa. Eli paksusti voivat Mama38 palaa listoille ja la toistaiseksi 11.3.2016:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Ironpumper84
Täällä olen vähän näreissäni, että vauvauutisten ilmoitus hieman vuoti julkisuuteen etukäteen eli pääsi tapahtumaan vakavan luokan babyleaks :D

Siis ihan ok, että tietävät, olisivst joka tapauksessa tulleet parin viikon sisällä tietämään. Tyyli olisi voinut olla vähän toinen!

Täälä meneee hermot vähän kaikkeen, ehkä hormonit, ehkä vähän ympäristön vauvahypetys alkaa tökkimään.
 
Laabla: enterot selätetty, en saanut itse sitä tosin itämisaika voi olla viikonkin eli ensi viikolla voi huokaista.

Tääl on huimat 4 pvän kesälomat lusittu. Huomenna alkaa taas hullunmylly (eli 4 alle 4 v lasta juoksee päättömänä ympäriinsä, säistä päätellen ulkona kuitenkin :)).

Olo on vaihtelevaa. Nytkin makaan sohvalla. 10h yöunet ja silti jotenkin raato ja vellova olo, toson onhan tässä jo kerennyt lasten ja koirien kanssa juosta aamun, pestä pyykkiä, tiskata, tehhä ruoat ja järjestellä 2 kaappia. Ja työt odottaa... Onneksi on päivää jäljellä.

Onnea asianosaisille hyvistä ultrista! :ROFLMAO:

Carriina ja huomenna täys kymppi!
 
Ollaan funtsittu Jouluna ulkomaille sukulaisiin menoa, mutta tänään laskin tarkemmin, että silloin tulee 30 viikkoa täyteen. Finski vaatii silloin lääkärintodistuksen, mutta muut lentoyhtiöt ei näytä olevan niin niuhoja. Yllättävänkin pitkään saa lentää oikeastaan.

Ehkä kannattaisi jotain peruutusturvaa silti harkita... lennot pitäisi kumminkin varmaan pian varata, kun varmasti kallistuvat koko ajan.

Raskaana olevilla on kuulemma usein ummetusta. Kyllä mullakin alussa ehkä, mutta viime aikoina tuntuu enneminkin olleen päinvastaista vaivaa. Tuntuu, että stressimaha, joka on ollut ok kuosissa jo yli 10 vuotta on tehnyt paluuta.

Aamupahoinvointia ei ole juurikaan viime päivinä ollut, mutta edelleen jollei syö usein, tulee ikävä olo. Ei ehkä enää oksetusta, mutta muuten heikko olo.

12+4
 
Terkut ultrasta! Pikkuinen siellä viuhtoi menemään kovaa vauhtia ja imi peukkua :love:. Itku tuli. Kaikki oli hyvin, nt 1,2 ja seulatkin normaalit. Ihan käsittämätön helpotus! Kerrottiin myös vanhemmille sekä mun siskolle ja lapsuudenystävälle. Kaikki muutkin olivat ihan kyynel silmässä :love:.

Magdalealle tsempit! Mulle kätilö sanoi tänään, että istukka on vielä sen verran alhaalla, että sen siirtyessä voi hyvin tulla tuhrua, joka on ihan vaaratonta. Toivotaan, että sulla olisi sama.

Mitenhän sitä malttaa keskittyä töihin loppuviikon?! Ihan niin kuin olisi jotain muuta mielessä...!
 
  • Tykkää
Reactions: Merikki
Huomenta kaikille :)

Täällä selvittiin reissusta melkosen hyvin, pientä pahoinvointia vaan ilmassa. Eilinen meniki maatessa ja yökkiessä :/ Suvussa oli huhu kiertäny ja kaikki ties meijän tulevasta vauvasta :)
Mama tervetuloa takaisin, onneks kaikki oli hyvin :)

Nyt unohin mitä piti kirjotella ku täytyy rientää syömään, yrjö kolkuttaa ovella!

KyyneltenHymy 10+1 ?
 
  • Tykkää
Reactions: Mama38
Päivän paras uutinen; sain just neuvolassa varmistuksen pienen matkalaisen olemassa olosta. Viikkoja 9+0 ja niin vain siellä pieni sydän sykki villisti, rakas!!! :love::love:Täti (sijainen) ei olisi edes kuunnellut, mutta itse ehdotin ja sanoin, etten mene paniikkiin, vaikka mitään ei kuuluisikaan. Täti oli mukava ja alkoi dopplerilla etsimään kaveria. Ja istukan suhinan jälkeen alkoi kuulumaan niin tuttu ääni..:love: sitten kaveri liukeni paikalta. Mulla nousi hymy korviin ja täti äimisteli ääntä tyytyväisenä. Tein kuulemma ennätyksen hänen tutkittavistaan siinä, kuinka aikaisin äänet on kuuluneet. Edellinen oli 9+5. Seuraavalla kerralla näänkin varsinainen neuvolatätin ensimmäisen kerran, mutta sitä ennen on käyty jo nt-ultrassakin.

Nyt pakkaamaan. Huomenna mies vapautuu vihdoin töistä ja päästään oikealle KOKO PERHEEN kesälomareissulle . Mieli ei voisi olla parempi *happy happy happy

Onnea muillekin hyviä uutisia saaneille (y):):love:
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kuulla kaikkien ultrakuulumisia :) itsellä nt-ultra edessä vasta kolmen viikon päästä, sinne saakka pitäisi jaksaa odottaa. Eilen oltiin miehen kanssa ekassa neuvolassa ja saatiin varattua aika verikokeisiin ja ultraan.. siitä se lähtee :love: nyt alkaa jo vähän ymmärtämään että raskaanahan sitä ollaan :)
 
Heippa taas kaikki ihanat kanssa odottajat!:) Taas on tullut vähemmän kirjoiteltua, mutta aina käyn lukemassa mitä teille muille kuuluu :)
Ihanaa lukea kaikkien hyviä ultrakuulumisia:love:

Eilen oli itsellä nt-ultra ja samalla myös ensimmäinen ultra ja siellähän se mein pikkuinen nukku, on hyvin unelias kaveri, tovi meni ennen kuin suostui heräämään, mutta sitten kyllä rupesi kädet vispaamaan:love: Liekkö äitiinsä tullut:whistle: Täällä ollaan ihan intoa täynnä ja mies meni aivan pehmoseksi, oli kyllä miehellä rakastunut katse pieneen:love:
Kaikki oli hyvin ja seulatkin normaalit, nyt saa jo vähän hengittää:)

Uuteen asuntoonkin päästään tänään ja pääsen laittamaan omaa kotia, tätä on odotettu puolenvuoden kimppakämpässä asumisen jälkeen:D

Magdalea, itse olen kärsinyt n.4kk(eli jo ennen raskautta) vakavasta ummetuksesta:mad:
Perjantaina sain apteekista vihdostaviimein apua tähän, kun tk:ssa eivät osanneet auttaa. Ehdottivat terveyskeskuksessa laxoberonia, jota EI saa käyttää raskaana ja koko tk on täällä muutenkin yks arvauskeskus, eivät osanneet edes hiiva asiassa auttaa..
 
Ihanaa kuinka ultrakuulumisia satelee!

Tänään meilläkin oli nt-ultra. Odotellaan vielä veriseuloja, mutta näiltänäkymin kaikki pitäisi olla hyvin. Riski keskenmenoon on lähes olematon. Toistuvien keskenmenojen ja tuskailujen jälkeen meille on siunattu oikeasti lapsi. Tällä viikolla taitaa olla aika kertoa jo useamman vuoden odottaneille tuleville isovanhemmille. :love:

MasuMyy 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Merikki
Ihanaa miten paljon hyviä ultrakuulumisia täällä on. Onnittelut kaikille!
Mekin saatiin yhdistelmäseulan tulos ja kohonnutta riskiä ei havaittu.

Nythän tästä voi alkaa laajemminkin kertomaan. Tai en mä nyt mitään mega-julistusta ajatellut, mutta kavereille voi nyt kertoa sitä mukaa kun tapaa. Ja rauhassa peittelemättä olla juomatta ja diivailla ruokien kanssa.

Jotenkin sitä on niin tähän saakka kieltänyt itseltään mitkään ostokset, että nythän sitä jopa voisi ainakin itselleen jonkun kivan äitiysvaatteen sallia. Ja ehkä bebellekin harkita jotain. Tai neuloa jotain. Jotenkin edellee hieman epäuskoinen olo vaikka on jo kaverin nähnyt jo vatsassa sätkivänkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttönen93
Hei, :)
Minäkin liityn vielä hiukan varovaisin, mutta toiveikkain mielin mukaan. MMK89/1 lapsi/la 22.3.16/lks. En osaa punata tuota tekstiä, en oikein ole tekniikan kanssa samalla aaltopituudella. :D
Minua kiinnostais tuo fb-ryhmä, kuin sinne oikein pääsee mukaan? :)
 
  • Tykkää
Reactions: tintsu-86
Täällä on tosiaan paljon ultrakuulumisia, onnea hyvistä uutisista! Itse kävin viime perjantaina verikokeissa ja ensi viikon tiistaina on ultra, silloin 12+2. Jotenkin tuntuu, että se on kauhean myöhään...

Vitsi, mikä työpäivä ja oikeastaan työviikko. Henkisesti raskasta on muutoinkin aika ajoin ja nyt meinaa olla raskauden takia myös fyysisesti raskasta. Hetki sitten tuntui jopa, että onpa "harmi" jäädä töistä pois jos raskaus etenee siihen saakka, mut nyt toivon jo sitä... Miten teidän muiden työtilanne ja -kuviot?
 
Minulla on ollut kamalan rankkaa töissä viimeiset muutama vuosi. Ei fyysisesti, mutta henkisesti js vastuullisesti, hommia on vaan ollut liikaa. Nyt on luojan kiitos ollut ihanan rauhallista juhannuksesta saakka. (No okei, ei ehkä firman kannalta niin hyvä, mutta henkilökohtaisen voinnin kannalta ihanaa) Olen ihan täysin fiilistellyt sitä, että kerrankin en olevihan burn-outin partaalla ja ottanut ihan kaikessa rauhassa. Elättelen toiveita, että nyt syksyllä ei olisi kovia kiireitä ja saisin keskittyä tekemään kaikkia rästiin jääneitä töitä ja laittamaan hommia parempaan järjestykseen tulevaa sijaista varten. Toivon myös, että kunhan asiasta kerron ja sijainen toivottavasti nimetään hyvissä ajoin, niin hän ehtii olla kunnolla hommissa mukana ja auttamassa, niin itselle ei olisi niin rankkaa jos taas tahti kiihtyy. Joku muu saa myös hoitaa pitkät ulkomaanreissut, joita olisi luvassa loppuvuodesta ja ensi vuoden alusta. Olen ollut ennen raskautta jo aika kypsä tiettyihin työjuttuihin, mutta nyt yritän ajatella mahdollisimman positiivisesti, että mitään ei tarvitse enää pitkään jaksaa ja että jos ei ole kauhea kiire ja kerrankin ehtii tehdä hommia rauhassa, niin nehän on ihan mielenkiintoisia. Eli kaiken kaikkiaan ihan ok sauma ainakin henkilökohtaisesti pitää vähän breikkiä. Varmaan saattaa käydä vähän niin, että kun äitiysloma oikeasti lähestyy, niin huomaankin olevani mustasukkainen hommistani ja sitä mieltä, että sijainen ei osaa tarpeeksi tai ei tee asioita oikein (lue: kuten minä olin ajatellut).

Muoks viikot 12+6, ensimmäinen kolmannes melkein lusittu! Huomenna alkaa onni ja autuus ja kaikki vaivat katoaa ja puhkun energiaa?
 
Hei kaikki,
Hiljaiseloa ollut itsellä. Väsyttää ja paljon kaikkea työn alla.

On iskenyt järjetön issias kipu oikeaan alaselkään, joka säteilee alas reittä pitkin. Kaikki istuminen vaikeaa ja no, työ on paljon istumista. Koittanut kokeilla kaikenlaisia keinoja, mutta jos teillä hyväksi todettuja keinoja niin kiitos mielelläni otan vinkkejä vastaan.

Nyt paastoilen huomiseen sokerirasitukseen. Pitääkin muistaa ottaa jotain luettavaa.. yleensä ne menneet ok, aiemmin, mutta kun huomaa uusia oireita niin kaikki voi olla erilaista tällä kertaa. Ja on se kumma että vaikka yritin syödä hyvin ennen paaston alkua niin eikös sitä vaan tunnu jo kamala nälkä . Heh.

Viikolla käytiin kaupoilla ja teki niin mieli ostaa pieniä vaatteita, näin kapp ahlissakin ihanan haalarin missä voisi tuoda vauvan kotiin.. oijoi. No, odottaa edelleen siellä. Jos sitten vaikka rakenneultran jälkeen. Sinnekin vielä se 6vko. Onneksi töissä kiireistä niin aika kuluu nopeasti.

Tässä nyt vain tämmöistä omanapailua, täytyy vastailla paremmin kun aivot toimii..

saraneito ja beibe 13+2
 

Yhteistyössä