Maaliskuun muruset 2016 <3 *elokuussa*

Sokerirasituksesta selvitty.
Olin varautunut kirjalla ja hyvinhän se kaks tuntia meni. Rauhaisaa verrattuna siihen rumbaan mihin pääsi kun siitä heti töihin.. nauratti kun hoitaja oli yllättynyt miten nopeasti sain sen litku alas. Oli vähän nälkäkin nii taisi mennä nopeasti .. Haha.

No, kuulen tulokset ensi viikon tiistaina lääkärineuvolassa. Toivotaan että kaikki hyvin ja ei tarvitsisi alkaa mittailuja.

Töistä oli puhetta. Esimies kyseli jo että Luuletko että pitää aloittaa äippäloma aiemmin. Sinänsä pahaan hetkeen jään pois töistä, mikä itseäkin vähän harmittaa mutta onneksi esimies tietää myös tästä meidän pitkästä yrityksestä yms. Koitan olla miettimättä liikaa töitä ja jatkoja. Pyrin luottamaan että asiat järjestyy oikealla lailla.

Varasin äsken pikkuristeilyn itselle ja pikkumiehelle syyslomaviikolle, sain hyvin edullisesti. On jotain kivaa odotettava ja ainakin se päivän loma töistä syyslomalla

Viikonloppuja kaikille, mä suuntaan telttailemaan viikonloppuna ja vähän jännittää. Viimeksi nukkunut teltassa joku 10v sitten.. Hehe.


Saraneito ja beibe 13 +3
 
Heippa kaikille,
On kurja kuulla kuinka paljon työt kuormittaa montaa. :/
Mulla se on aikalailla päiväkohtaista miten paljon kuormittaa henkisesti, tällä hetkellä on todella paljon töitä. Mutta helpottaa hirveän paljon mua ainakin, kun rakastan mun duunia ihan todella paljon.

Meillä oli eilen neuvola ja kaikki kunnossa. Painoa ei ollut tullut vielä yhtään ja mietin, että haluaisin siihen sokerirasitukseen tällä kerralla mennä vaikken kuulu mihinkään riskiryhmiin. Menen siellä rv24(?) tienoilla. Kaikenlaista yleistä kivaa höpöteltiin muuten ja meillä oli juniorin neuvolalääkäri siihen putkeen.
Mulla on suunniteltu sektio tiedossa eli vauva syntyy sitten koostaan riippuen rv37-39 - onko muita?

Oliko tällä porukalla jo FB-ryhmä vai onko se vasta tuloillansa ekojen ultrien jälkeen? Mä tykkäisin keskustella aktiivisesti, mutta jotenkin tänne on välillä mahdotonta muistaa tulla x)

JEE VIIKONLOPPU. Mitäs suunnitelmia teillä on? :)

tintsu ja noppa 8+3
 
Onko teillä ollut millaisia veriseulan tuloksia? Tänään sain ne ja nyt vielä piinallinen viikko odotusta ultraan.

Viikkoja otettaessa oli 10+3 ja PAPPA 622 ja S-hCG-B-V oli vain 42. Matalalta näyttää...
 
Lili, meille ei veriseulasta tule erikseen tuloksia vaan sitten ultran jälkeen se "varsinainen" tulos, jossa veriseula ja ultra yhdessä. Siinäkään ei kyllä viimeksi ollut mitään lukuja tms. vaan luki ainoastaan että ei poikkeavuuksia eikä tarvetta jatkotoimenpiteille.

tintsu, täällä myös suunniteltu sektio todennäköisesti tiedossa. Selviää varmuudella kunhan päästään pidemmälle ja viimeistään synnytystapa-arviossa. Inhottavaa vaan odotella onko vaiko ei.

Ensi viikolla nt-ultraan!
 
Tänään rv 12, lääkäri ultrasi ja tarkisti lasketun ajan paikan. 12+3 ultran mukaan, kovasti pikkuinen pyöri ja hikkasi :) La:ta ei kuitenkaan siirretty. Seuraava kerta rv 20, seuloihin en ole halunnut lähteä, koska se on stressaajalle ylimääräinen stressi..:LOL: Minulla on useamman perättäisen työpäivän (varsinkin iltavuoron perään tulevan aamuvuoron jälkeen )aikana ihan tuossa alavatsalla sellainen painava, tavallaan kiristävä tunne joka loppuu vasta kun on saanu tarpeeksi levätä. Olen huomannut myös autossa istumisen ja istumisen yleensäkin tekevän tuon tunteen. Lääkärille sitä esitin, arveli johtuvan sikiön kasvuvauhdista ja ehkäpä liian lyhyestä lepoajasta. Onko muilla vastaavaa tuntemusta? Mulla muuten kaikki siis on ok :)
 
Hei mites sinne fb-ryhmään liityttiin? Kenelle piti laittaa viestiä? :) Mäkin voisin liittyä jo sinne puolelle ku alkaa viikot edetä :)

Mun tiedot näyttää olevan vähä hassusti (päivissä 12.3 ja 8.3) tuolla niin korjaisin vielä

8.3/Nannal/20v/1. Lapsi/ -
 
  • Tykkää
Reactions: Magdalea
Työviikko takana, selvisin. Harmi vain, että kahdesta seuraavasta viikosta on tulossa samanlainen... Mulla on tän kamalan kiireen, stressin ja niistä johtuneiden huonojen unien takia huono olokin oikeastaan pahentunut, vaikka sen pitäisi tässä kohtaa jo helpottaa. Lisäksi kun oma olo on kehno ja mielialakin vähän normaalia epätasaisempi, mua ärsyttää ja hermostuttaa töissä enemmän -> kunnon kierre on valmis. Oikeastaan ainoa ratkaisu olis kertoa töissä raskaudesta, jolloin töitä voisi alkaa jo jakaa jollekin. Mutta ei vielä sitäkään uskalla tehdä. Tsemppiä muillekin työkiireiden kanssa painiville!

Lili85: Kävin seulassa viikko sitten, mutta ei näy omakannassa ainakaan mitään. Luulen, että ei julkaista erikseen.

Mama38: Mulla tulee tuosta mieleen lähinnä harkkasupistus: Mulla tuli ekassa raskaudessa kiristävää tunnetta vatsalle esim juoksulenkillä. Tai puristaako sulla housut? :) Silloin mulla tuntuu ehkä vähän tolta kuin kuvasit.

Viikonloppua kaikille! :)
 
Siis mitä ihmettä, facebook-ryhmä on jo täynnä o_O?! Ainakaan itse en halunnut heti plussan jälkeen liittyä omalla naamalla yhtään mihinkään ja oletin, että myöhemminkin onnistuu ja sama porukka, joka täälläkin on listoilla ja jutellut, on edelleen tervetullut. No onpa reilukerho taas (n). Mitä muut on mieltä, mennäänkö porukalla tuohon uuteen ryhmään? Parhaat on kuitenkin täällä edelleen jäljellä, joten ei siinä mitään ;). Ja toki täälläkin edelleen juttelen, mutta olisi kiva päästä johonkin ihan oikeaan ryhmään, jonka juttuja ei kuka tahansa pääse tiirailemaan.

Täällä viikko mennyt oksennellessa eikä tilannetta auta yhtään tää painostava sadeilma, joka laukaisee mulla aina migreenin. ONNEKSI on perjantai! Töistä kyseltiin ja minähän tosiaan teen pätkää jo n:nnännettä vuotta eikä loppua näy. Uudessa paikassa aloitin taas kuun alussa enkä vielä ole kertonut jääväni äippälomalle. Pätkätyöläisenä ei periatteessa "voisi" ikinä jäädä pois duunista, mutta toisaalta aina on mahdollista, että uutta pätkää ei sitten kuitenkaan löydykään ja jää työttömäksi. Mun alalla ja tällä aluella työtilanne on aivan surkea :(. Siksi on myös toisaalta ihan älyttömän helpottavaa jäädä hetkeksi pois koko oravanpyörästä! Me yritettiin tätä kakkosta yli 8 kuukautta ja jälkeenpäin on helppo sanoa, että vauva ei tärpännyt, koska olin joulusta alkaen niin uskomattoman stressaantunut ja ahdistunut siitä, että taas työt loppuvat ja uusi haku on edessä. Gynelläkin kävin keväällä ja hänkin ihmetteli, miksen ole jo raskaana, kun kaikki on kuitenkin niin kuin pitää. Ja kas kummaa, seuraavasta kierrosta uuden työpaikan selviämisen jälkeen tärppäsi :love:. Ihanaa ja helpottavaa, mutta sinänsä aika pelottavaa, mitä tää jatkuva pätkän tekeminen ja epävarmuus tekee kropalle.

No mutta, nyt siirryn leffan ja ihan helkkarin pahan alkoholittoman viinin kanssa sohvalle katsomaan miehen kanssa leffaa. Kivaa viikonloppua, naiset :)!
 
Joo, toki ymmärrän, että noin iso ryhmä ei oikein toimi enää eikä lisää voida ottaa. Kuvittelin kuitenkin, että ryhmään tulisi vaan tämä porukka Kaksplussalta, siis me 66, jotka tuossa ensimmäisessä viestissä olemme eikä paikkaa jää ilman siksi, että halusi ensin odottaa varmempia viikkoja :unsure:. Mutta toki jos ryhmään on etsitty jäseniä kaikilta vauvafoorumeilta viimeiset kolme kuukautta, niin eihän siihen enää mahdu.

Mutta mitä muut olette yleensäkin mieltä, pitäisikö perustaa oma pieni Facebook-ryhmä vaan meille jälkeenjääneille (;)) kaksplussalaisille? Ideana nimenomaan se, että siellä juttua jatkaisimme ja vertaistukea jakaisimme me, jotka olemme jo täällä nimimerkin takaa tuttuja eikä niin, että ryhmästä yritetään saada mahdollisimman iso mainostamalla sitä ympäriinsä.
 
Mäkin mielummin semmoiseen pienempään ryhmään liittyisin jossa porukkaa vaan tästä ryhmän listalta, eikä niin että kaikilta palstoilta. :/ tuo noin 90 henkee tosiaan jo aika paljon. :) mäkin kun halusin varmempia viikkoja odotella, liityn kyllä siihen pieneen ryhmään jos joku sellaisen meille luo :)
 
Viimeksi muokattu:
Minä voin perustaa ryhmän :). Laitelkaa viestinä minulle nimiä tai linkkejä fb-profiileihin, niin lisäilen sitten ystäviksi - sitä kai ryhmään liittäminen vaatii? Ja sovitaanko säännöksi vaikka, että ryhmä on tarkoitettu nimenomaan tälle meidän Kaksplussan porukalle, ei muille, mutta meidän porukasta mukaan pääsee kyllä myöhemminkin, vaikkei nyt heti haluakaan liittyä.
 
Ryhmän voi perustaa myös näin, että lisäät ensin yhden kaverin ryhmään jotta pääsisit jatkamaan, lisäät vaikka miehesi ja poistat heti kun ryhmä on valmis. Sitten laitat muille ryhmän linkin :)
Onnea uuteen ryhmään! Tietysti olisitte tervetulleita myös meidän ryhmään kun meitä on siellä vasta 8 ja kaksi meistä on Kaksplussasta. Ja muut jotka eivät päässeet ensimmäiseen ryhmään. 89 mammaa ei ole paljon, miten pärjää ryhmät joissa on yli 300 tulevaa äitiä? Ei mitään hätää. No mutta siinä onkin varmaan tehty silleen että ensin on perustaja ottanut kaikki 89 kaveriksi ja lisännyt ryhmään ja ei vissiin kestänyt sitä että kaverilista on täynnä ventovieraita :D
 
Kiitos vinkistä, Maaliskuu2016! Olen nyt (ilmeisesti) luonut ryhmän ja poistan miehen sieltä sitten, kunhan porukka alkaa olla koossa. Kokeillaan toimiiko ja muutetaan jotain, jos ei. Linkin saa minulta yksityisviestillä.
 
Mä liittyisin myös mielelläni fb-ryhmään, vaikka uusi täällä palstalla olenkin, tai no "uusi", viime raskaudessa tuli enemmän käytettyä näitä keskustelupalstoja, mutta helpompi kuitenkin facebookissa avautua raskausasioista kun ei ole ihan niin julkista :D mulla la 21.3 ja toinen lapsi siis olisi tuloillaan :)
 
Tervetuloa vaan, ryhmään pääsee tosiaan laittamalla minulle yksityisviestiä, minkä jälkeen lisään sinut kaveriksi naamakirjassa. Jostain syystä - ehkä siitä, että ryhmä on salainen - liittyminen linkin kautta ei onnistu.

Olen nyt tietääkseni vastannut kaikkien viesteihin, mutta Laabla, sinun viestisi olen lukenut, mutten sitä enää jostain syystä löydä o_O. Laitatko siis uuden viestin, niin pääset ryhmään :).
 
Ai niin tuli mieleen, minä tein suljetun ryhmän, ei salaisen. Koska silloin jokainen löytää ryhmän ja saa liittyä mutta sisällön näkee vain jäsenet. Salaiseen ryhmään pääsee vain kutsulla (eli vain kaverit). Mutta silti kukaan ei löytänyt sitä sillä nimellä ja parempi näin :) Ryhmän nimi ei sisällä mitään raskauteen liittyviä sanoja eli ihan randon nimi. Heti kun ryhmä oli valmis, poistin miehen ja olin noin puoli päivää ihan yksin.
 

Yhteistyössä