Maaliskuun muruset 2016 <3 *elokuussa*

2016maaliskuu se oli ihan koko ryhmän päätös, että ryhmä pistettiin kiinni jo ulkopuolisilta. Sillä siellä käydään asioita jotka on niiin henkilökohtaisia, että mielummin käydään mielummin 80 jäsenen kanssa läpi kuin 300.. Ihan perus ryhmänjäseneltä tuli tämä päätös eikä ylläpitäjältä. Tarkoitus oli tehdä intessiivinen ryhmä jossa jokainen on edes hieman tuttu ja pysyy vielä jutuissa mukana.
 
Tervehdys. Vieläkö tänne mahtuu mukaan? Eli nyt porskutetaan viikolla 10 ja laskettuaika menee justiinsa kuun vaihteeseen. En ole aiemmin uskaltanut kirjoitella maaliskuisen keskenmenon jälkeen, mutta eilen päätin, että murheet sivuun jo ja alan uskomaan raskauteen.

Meillä on ennestään juuri yksi täyttänyt poika, jota tehtiinkin lähes yhdeksän vuotta ja syntyi hoidon kautta. Maaliskuussa sain hoidoista alkaneen keskemenon ja nyt tämä päätti yllättää meidät hoitotauolla :). Toivoisin kovasti pääseväni myös suljettuun ryhmään, enkä ajatellut/tajunnut, että olisi pitänyt jo näin ajoissa liittyä, kun itsellä on edelleen menettämisen pelko niin kova :(.
 
Pakko vielä kirjoittaa. Nyt harmittaa ihan todella paljon :(. En jotenkin aavistanut, että ehtisitte perustaa ja sulkea ryhmän näin aikaisin. Olen lukenut, mutten uskaltanut kirjoittaa, kun vasta alkoi viikko 10 ja on niin takaraivossa edellinen menetys. Meidän yksivuotiaasta oli myös ryhmä tätät kautta, jossa on ~80 naista ja se on ollut niin mieletön vertaistuki joka lailla. Harkitkaa vielä :(. Ja siis kunhan olisi joku ryhmä, on siellä sitten 10 tai 90.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! Tottakai mukaan mahtuu vielä.

Monsuliino, ihan meidän porukkaa varten on juuri pari päivää sitten perustettu oma facebook-ryhmä, kun siihen ensimmäiseen, jossa siis muualtakin väkeä, ei otettu enää uusia. Tämä uusi on vain tässä ketjussa oleville ja siihen pääsee mukaan myöhemminkin. Kevlarsoulille vaan viestiä. Ja jos muuten haluat tuonne etusivun listalle, niin pistätkö tietoja niin pystyn lisäämään. :)

Mutta mutta. Onko kukaan jäämässä vain tänne vai siirtyykö kaikki faceen? Jotenkin omalla naamalla kirjoittelu ei vieläkään houkuta niin paljoa, kun täällä voi olla ihan anonyymi. Tietty jos ryhmä on pieni ja vain "meidän porukkaa" niin voisin sitä faceakin miettiä.

Yritän saada päivitettyä listan viimeistään illalla, riippuen miten ehdin.
 
Minä ainakin mielelläni kirjoittelisin täälläkin. Itselle tuo omalla nimellä Facebookissa kirjoittelu on aika iso kynnys, mutta ehkä sitä omaan pieneen ryhmään uskaltaisi.

Tänään ihan randomisti kesken aamupuurot aloin yökkiä ja jouduin juoksemaan vessaan vessanpyttyä halaamaan. Todella outoa. En ole taas pariin viikkoon oksentanut ja edellinen kerta oli yhtä yllättävä. Olin jo varma, että aamupahoinvointi on jo mennyttä elämää. No toivottavasti jää yksittäiseksi tapaukseksi.

13+4
 
Facec on uus ryhmä, vain meille kaksplussan maalismasuille kuten yaya kerto :) Ja ite pyrin myös täällä kirjottelemaan.

täällä voidaan pahoin, etenkin jos syö vähänkään liikaa tai liian harvoin. Ultraan tuntuu olevan vielä ikuisuus! Jos aika alkais meneen nopeemmin kun poika alottaa taas kerhon, saadaan rymiä taas päiviin. Mitään ei jaksa tehä, väsyttäö kokoajan tai sit oksettaa. Hermojen kiristymistäkin havaittavissa, hieman herkistelyä myös. Poikaa odottaessa itkin kaikesta, tyttöä ootaessa mulla oli v-käyrä kokoajan huipussaan. Nii ja tää on eka raskaus missä tissit on kasvanu, yleensä vasta maitoa noustessa mutta nyt liivit pieniä. Ei siinä muuten, mutta on isot rhnttäät muutenkin, näiden ei täst tarvis enään kasvaa :D

Olipas omapäistä tänään ;)

Kyyneltenhymy 11+0 ?
 
Tulin vaan pikaisesti päivittämään oman tilanteen ja jään ootteleen seuraavaa ultraa. Kontrolliultrassa näkyi enää yksi syke ja mitattiin niin pieneksi ettei ole mahdollista (olisin plussannut kolme päivää hedelmöityksen jälkeen). Toivottavasti sitten kuitenkin vain mittausvirhe. Muutenkin tuntui että jäi epäselväksi paljon asioita. Neuvola oli tuon kontrollin jälkeen ja itkuhan siellä pääsi. LA siirtyy varmaan huhtikuulle jos kaikki on kuitenkin hyvin. Nyt sitten jännätään neljä viikkoa seuraavaan ultraan. Oltaisiin saatu vielä kontrolli tuonne missä kaksi ekaa ultraa, mutta päätettiin ettei mennä kun minkäpä sille voi jos ei kaikki ole hyvin ja molemmista käynneistä jäi niin epävarma olo ettei ainakaan samaan paikkaan haluttu mennä. Toivotaan kuitenkin parasta!
 
Ihana kuulla, että teitte toisen ryhmän. Meillä tosiaan vasta ensimmäinen neuvola tällä viikolla ja sieltä vasta saan luvan varailla sitten ultraa. MUTTA päätin kokeillä viime raskaudessa hankittua doppleria ja kuulinkin edellispäivänä ensimmäisen kerran sydänäänet (n.170) ja tänään uudestaan vielä selvemmin <3.

Käytiin tosiaan ennen tätä jo kahteen kertaan alkuraskauden ultrassa, koska oltiin aloittamassa kunnalliselle hoitoja (siirtymässä yksityiseltä), mutta tämä päättikin yllättää meidät luomuna.
 
Lomareissusta palattu ja nyt odotetaan kuumeisesti ultrakutsua postista. Minä liittyisin kans mielelläni teidän tuttujen fb-ryhmään sitten ultran jälkeen.

Kuvotus on väistynyt, mamalicios-housut otettu käyttöön, maha pullottaa kuin olisin pidemmälläkin. Poika jo reissussa kysyi suihkun jälkeen virne naamalla, että "äiti miksi sun maha on koko ajan noin iso?"...Päätettiin miehen kanssa että kerrotaan lapsille pian :)Mua vähän jännittää kertominen, vaikka tiedän, että ottavat uutiset riemuiten vastaan.

tsilinut ja huomenna rv 10
 
Hyvää uutta viikkoa, naiset :)!

Ainakaan itse en ole kyllä täältäkään katoamassa minnekään ja useamman kerran päivässä tulee keskustelua luettua. Puhelimella kirjoittelu ja kirjaituminen vaan on jotenkin niin vaivalloista, että siinä mielessä facebook on parempi väline reaaliaikaisiin juttuihin. Mutta täällä toki ollaan edelleen! Meitä on Facebook-ryhmässä nyt kymmenen ja jos te kaikki muutkin sinne jossain vaiheessa seuraatte, niin silti porukka pysyy pienenä ja omana niin kuin oli tarkoituskin :). Ihan samoja fiiliksiä minullakin tuosta edellisestä ryhmästä ja sen täyttymisestä kuin mitä Magdalealla: puhe kun oli alun perin kuitenkin, että ultran jälkeenkin voi liittyä joukkoon ja keskustelu jatkuu myös täällä... Mutta tämän uuden ryhmän kanssa toimitaan nyt niin, miten alkuperäisen kanssa piti: kaikki olette siis tervetulleita, ryhmä on salainen ja pieni, mutta jos et vielä halua omalla naamalla kirjoittaa, niin myöhemmin liittyminen onnistuu myös! Kiva toki olisi saada muillekin kasvot :).

Täällä pahoinvointi alkanut taas paheta: viimeisen viikon olen aloittanut päivät oksennuksella ja pöntön halailu kutsuu usein myös illalla :(... Ruokaa menee silti kiitettävään tahtiin, koska toisaalta nälkä pahentaa oloa entisestään. Ja parhaiten maistuuu kaikki herkut: salmiakki, sipsit, popparit, you name it :sneaky:... Sitten taas joku nakkikastike on ihan no-no-no!

Mietin, että kertoisin pomolle tässä viikon-parin sisällä, ehkä. Muut töissä saa sitten nähdä mahasta sitten, kun näkevät... Aloitin uudessa työssä ihan vasta, niin mitään läheisiä työkavereita mulla ei juuri olekaan.
 
Heippa!

Minä ainakaan en täältä katoa fb:hen koska olen niitä harvinaisuuksia joilla ei ole siellä profiilia :)

Mulla oli tänään toka neuvola ja kuultiin sydänäänet, on se ihana aina saada varmistus että siellä masussa ollaan hengissä!!

Huomenna olisi edessä sitten se varsinainen nt-ultra (y)

Itsekin olen siirtynyt jo mammahousuihin, paljon mukavampi olla kun ei resori purista!! Vaikka ei se masu niiiiin kovasti ole vielä pullollaan.

Huonot olot jatkuu mutta ehkä himpun vähemmin jo!! Ihanaa jos alkaa tosiaan jo helpottamaan, viikkojen puolesta kait olisi jo toivoa siihen.

Mukavaa viikkoa kaikille :)

Milagro ja bebe 12+0
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! :)

Tuo uusi fb ryhmä kuulostaa kivalle, mutta ihan vielä en halua sinne liittyä.
Meillä oli ensimmäinen ultra viime viikolla. Oli ihan uskomaton tunne kun sai nähdä oman pikkuisen.
La siirtyi 26.3
Eli viikkoja nyt 10+3. Täällä olot on jo pikkuhiljaa alkanu helpottaa, toivottavasti teilläkin! :)
 

Yhteistyössä