Maaliskuun muruset 2016 <3 *lokakuussa*

Oli mulla poikaolo, sillä edelleen oksennan satunnaisesti. Samoin meni esikoisen kanssa, hänkin siis poika. Muutenkin raskaudet aika samanlaisia. Enkä oikein osaa edes kuvitella itseäni tytön äitinä, kun olen hoitanut vaan poikaa :LOL:.
 
Tänään käyty rakenneultrassa ja kaikki hyvin vilkas pikkunen ei pysynyt yhtään paikallaan :p ja pippelihän se sielä jalkovälissä oli. Vähän pettynyt olo :cautious: oli niin tyttö olo... no kaveri just sanoi paripäivää sitten kun valitin että närästää kokoajan että tulee poika tai että sillä on paljon hiuksia kun syntyy. Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti ku on eka lapsi:love: nimiä ollaan jo mietitty mut ei mitään päätetty. Liikkeet tuntuu jo hyvin varsinkin iltaisin kunnon riehuminen aina keskellä yötä että en saa unta. Kai sitä pitää ruveta etsimään poikien vaatteita:p
 
ltt
Moi! Uusi odottaja ilmoittautuu joukkoon. Odotan kolmatta, la 1.3. ja eilen nähtiin reipas liikkuvainen kaveri rakenneultrassa, ihmeellistä!

Kevlarsoul, laitoin viestiä fb-ryhmästä. Toivottavasti vielä pääsen mukaan!
 
Tervetuloa uudet.

Täällä flunssassa, jo pidempään ollut päällä mutta nyt saikulla muutaman päivän kun ei oikein ääntä lähde.. mutta eilen alkoi vahvemmat liikkeet tuntumaan, mikä tässä ilahduttanut. Ei taida enää niin potkia vaan mun selkää vaan nyt vatsaan päin. Eihän tässä olla kuin 21+3 .. Mukavaa, koska sitä aina alkaa epäilemään että onkohan kaikki kunnossa kun ei tunne mitään. Vaikka tiedostankin että ei pakosti hyvin tunnukkaan. Vielä.

Olen koittanut katsella kivoja reunapehmusteita pinnikseen, mutta ei ole löytynyt. Tai sitten on älyttömän kallis joka menee vain osittain päätyyn. Sain kälyltä semmosen ikean valkoisen peruapehmusteen, jonka vois päällystää jos löytäisi kivan kankaan. Tosin tiedä sitten tuleeko siitä yhtään halvempi projekti.. mutta pikkuhiljaa näitä juttuja valmistelee. Tilasin nyt saikun ratoksi täytteitä mun imetystyynyyn niin pääsee koekäyttämään ja jos saisi hyvän asennon löydettyä.

Ensi viikolla oiskin se neuvola, missä saa Kelaan todistuksen ja voi hakea pakkauksen ja muut äitiyspäivärahat yms.. sitä odotellessa..

saraneito
 
Viikonloppumoikat myös täältä! Seurailemassa käyn päivittäin, mutta koko viikolla en ole jaksanut kirjautua sisään kommentoimaan. Tää väsymys on ihan järjetön nyt, kun töissä on kiire, kotona esikoisen kanssa koko ajan meno päällä ja itsellä muutenkin aina monta rautaa tulessa. Onneksi nyt pari päivää vapaata!

Jännä, että teillä niin monella on jo neuvolalääkäri tulossa. Itse pääsin esikoisesta ekaa kertaa lääkärille vasta joskus lähempänä viikkoa 30 (!!!!!!!) ja sitä ennen olin ehtinyt jo käydä omakustanteisesti yksityisellä tsekkaamassa, että kaikki oli kunnossa. Silloin Terveystalolla päivittelivät tämän kaupungin säästöpolitiikkaa, mutta minkäs sille voi :unsure:. Nyt ei lääkärikäynnistä ole ollut vielä mitään puhetta ja nyt siis 18+0.

Mulla on painoa tullut nyt 900g, mutta maha on jo oikeasti melkoinen pömppö! Saa nähdä, mihin tämä vielä kasvaa... Liikkeitä tuntuu jo pitkin päivää, nyt vaan odottelen, että mies ja esikoinenkin saisivat ne tuntea :love:.

FB-ryhmää ei löydä Facesta hakemalla, sillä ryhmä on salainen. Mukaan haluavat, laittakaa yksityisviestiä minulle!
 
Nostetaan tätä keskustelua vähän ylöspäin kun meinaa jäädä muiden keskusteluiden alle.

Täällä flunssa edelleen, onneksi helpottamaan päin. Liikkeet pienimuotoisia mitä tuntee. Pitäisi kohta varailla sokerirasitus, no on aikaa kyllä kun viikoilla 24-28. Ajattelin jos saisi varattua sen tuonne marraskuun loppuun. Kun työkalenterissakin olisi siellä vielä tilaa.. olisi vielä sallitut viikotkin.

Kävin tuossa jo läpi harsovarastoja, sekä pyllypyyhe varastot. Hyvin on kaikkea jäljellä esikoisesta. Ei tarvitse juurikaan suurempia hankintoja tehdä. Ajattelin että täytyy hakea tuolta meidän varastokopista sitteri ja kaukalo, ja katsoa että kankaat säilyneet hyvänä. Kun ns lämmin varasto ei ole niin lämmin..

Aika menee hurjaa vauhtia. Olin näkevinäni jo heinäkuisten ryhmänkin ilmestyneen..

Jos kohta saan tuon esikoisen ulkoilemaan niin saa energiaa purettua. Mukavaa viikonloppua kaikille!


saraneito ja 21+5
 
Launtaitervehdys !

Meillä oli eilen kauan odotettu rakenneultra :) kaikki oli kunnossa, selvisi sekin että tällä kertaa istukka on takaseinässä niin siksikin varmasti liikkeet tuntuu niin paljon paremmin kuin ekassa raskaudessa. Kiva nähdä miten hyvin ne tuntuu vauvan kasvaessa ja vahvistuessa :)

Ja meille olisi tulossa siis pikkusisko tälle esikoiselle, ihanaa :love: mulla olikin aika tyttöolo! Varsinkin kun suklaa ja muut herkut maistuu niin hyvin :p kiva näin, nyt menee esikoisen vaatteet sitten siskollekin.

Nyt ollaan matkalla synttäreille ja siellä saan taas herkutella ja päästään ulkoilemaan raikkaaseen ihanaan syyssäähän :)

Niin vaivoina on tullut välillä niitä pilkkuja näkökenttään kun on alhaiset paineet ja en voi seistä ollenkaan paikallaan, tulee yleistositosi huono olo:( pitää olla liikkeellä tai istua alas.

Ja outo vaiva, minkä tosin muistan viime raskaudestakin, että pissaa pitää usein rutistaa, ei tule normaalisti. En tiedä vaikuttaako relaksoivat hormonit sitten virtsaputkeenkin. :eek:

Muuten täällä menee hyvin :)

Toivottavasti voitte hyvin muutkin, mukavaa viikonloppua kaikille !

Milagro ja La bebe 19+5
 
Jospa sitä itsekin muutaman sanasen kirjoittelisi.

Rakenneultra oli eilen, kaikki näytti olevan kunnossa. Oli taas helpottavaa nähdä pieni puuhailemassa ja hyvävointisena. Liikkeetkin tuntuu jo voimakkaana ja päivittäin ja ne rauhoittaa omaa mieltä ja on jo tärkeä osa omaa päivää :)

Kävin tänään kirpparilta keräilemässä muovipussillisen vauvanvaatteita. Hintataso oli tällä kierroksella vähän korkea, mutta kirpparikierroksen jälkeen tehdyllä vaatekauppakierroksella totesin, että tuolla pussillisen hinnalla olisin saanut uutena bodyn tai kaksi ja housut. Ainakin viimeksi etenkin alussa niitä vaatekertoja kului meillä useampi päivässä, joten nyt halusin aloittaa keräilemään vaatteita hyvissä ajoin, jotta löydän mahdollisimman paljon mieleisiä käytettyinä. Muutakin hankittavaa toki on :)

Viikonloppuja kaikille!
 
Milagro ja laabla suuronnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Mun täytyy rajoittaa vaateostelua, miestä alkaa hermostuttaa romun määrä. Sille ei ehkä kannata kertoa, että äitinikin on tahollaan tehnyt omia ostoksiaan. Mua ei onneksi voi syyttää niistä. Kaikki varsinaiset tarvikkeet on tosin edelleen hankkimatta, pinnis, kaukalo, vaunut, syöttötuoli, sitteri, kanto reppu jne.

Keksin, että harsoja ja pliisuja vaatteita voisi värjätä. Mulla olis jopa yksi punainen käsiväri käyttämättä. Värillä voisi myös erotella vaippaharsot pukluharsoista. Sain valmiiksi ensimmäiset villavaippahahtuvahousut. Oli sen verran työläät, että seuraaviin taidan valita vähän helpomman mallin.

Isyyspakkaukseen oon saanut kerättyä jonkin verran tavaroita. Jospa sen ehtisi isänpäivään mennessä saada valmiiksi.

Mulla on tänään viimeinen kerta bailamama raskaus jumppaa ja pitäisi keksiä jotain tilalle. Mammapilatesta tai joogaa tuntuu olevan parhaiten tarjolla. Harmi vaan, että osa tunneista on niin älyttömän aikaisin, etten millään ehtisi töistä sinne.

Eilen otettiin melkein viikottainen masukuva ja nyt kyllä huomaa, että kuukaudessa on kumpu kasvanut ihan huomattavasti ja näyttää ihan kunnon vauvamahalta. Vaavi on vain kerran potkaissut niin kovaa, että mieskin tunsi. Mutta kaipa ne siitä voimistuu.

21+3
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Tervetuloa ltt ja onnea ultrakuulumisista rakenneultrassa käyneille!

Meilläkin oli rakenneultra perjantaina. Kaikki näytti olevan hyvin niin pienen tyypin kuin aiemman sektioarvenkin osalta. Mitään energistä keskiraskautta ei vieläkään kuulu, olo on täysin erilainen kuin esikoisen aikana. Lieköhän lapsen sukupuolella vaikutusta asiaan... Maaliskuussa meillä on siis sekä poika että tyttö! Aika hauskaa, että on sitten molemmat. (y)

Äitiyspakkauksen kanssa arvon, jotta ottaisko vai ei. Mitään ei tarvita, mutta tarvisko molemmille lapsille säilyttää jotain omista pakkauksista, hmm. Se rahallinen korvaus ei kuitenkaan kovin iso ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Milagro ja *Louhi*
Hei taas kaikille!

Täällä selvitty hengissä kammottavasta vatsataudista. Kauhukuvat listeriasta vilisivät silmien ohitse, mutta koska tauti ei nostattanut kuumetta, pääsin ehkä säikähdyksellä. Heti tietysti muistin kerran porkkanahimossani syöneeni pesemättä babyporkkanoita, kerran kuorimisen jälkeen unohtaneeni vielä huuhtaista porkkanat ja kertaalleen syöneeni ulkomaista, sentään kovaa, juustoa. Kova hinta olisi maksettavaksi unohduksesta. Nyt vielä enemmän tarkkana (kuin porkkana), että saataisiin tämä pieni maaliskuussa ehjänä syliin.

Tauti oli niin raju, että pyörryin yöllä matkalla vessaan. Onneksi päädyin osittain kyljelle enkä kokonaan vatsan päälle. Vilkkaista liikkeistä päätelleen tästä(kin) selvittiin säikähdyksellä. Vähän on ohimo ja vasen lantio kipeänä, iskin varmaan ne edellä maahan.

Onneksi vatsatauti oli ohitse vuorokaudessa. Oli melkoinen koettelemus tässä miltei puolivälissä! Etenkin kun sekä imetän, että olen raskaana, nesteen tarve oli varmaan oikeasti huikea, kun ilman tautejakin vettä uppoaa se 3-4 litraa vuorokaudessa. :D

Onko kaikilla muilla on ihana, nätti raskausmaha? Täällä on edelleen aamuisin pieni läskimaha ja iltaisin valtava läskimaha. Miksei siitä tule sellasita sievää raskausmahaa, vaan tällainen siideripöhön näköinen röllykkä? :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Yaya
Huomenta :)

Nyt on pieni potkinu mahassa ihan tuntuvasti, isikin tunsi. ♡

Monella taas hyviä ultra kuulumisia :) Ja kiva et uutta porukkaa löytää mukaan :)

Louhi onneks mahatauti hellitti ja selvisit säikähdyksellä kaatumisesta. Mulla onki joka raskausaikana ollu noro, sitä odotellessa!

Raskausmaha, tai läskit alkaa kovettua ja tekee ison pallon. Sisko lohdutti, että maha näyttää kyl raskausmahalle, ei läskille :D

Mulle iskee paniikki kun kaikki ostelee vauvalle jo jotain. Itteä ei vaan kiinnosta? Ostaa viä mitään. Vieläkin semmmonen epätodellinen olo jotenki. Kävin kyl tuplarattaiden hintoja kahtomassa, kalliita! Osto jätetään vasta joulun jälkeen jos sillon ois alet.

Nyt aamupalaa! :)

KyyneltenHymy & anni-eemeli 19+0
 
Tänään käyty rakenneultrassa, sukupuoli säilytetään yllätyksenä synnytykseen asti:) istukka takaseinässä, vauveli liikkuu vilkkaasti ja kaikki tarpeellinen löytyi;) vähän isompi mittausten perusteella kuin laskettu aika antaa ymmärtää mutta ei lähdetty siirtämään la:ta. Kaikki muutenkin hyvin, alaselkä toisinaan äitiyy kipeäksi, mutta niinpä on ollut ennenkin. Liikkeitä on tuntunut jo pidemmän aikaa, isikin on jo muutamat potkut tuntenut kämmenellä :LOL: Painoa pienellä 337g ja viikkoja siis 20+4. Minun esikoinen (15v poika )innokkaasti käy kokeilemassa kasvavaa mahaa ja kyselee paljon asioita, nimiehdotuksiakin heittelee :D Töissä olen jaksanut hyvin, paino nousee puolen kilon viikkovauhtia, kuulemma ikä ja hormonit vaikuttaa.. Joulua odotellessa, mahaa kasvatellessa, kaikille ihanaa syksyä:love:
 
Heippa täältäkin :)
Paaaljon ihania ultrauutisia :love:

Meillä oli eilen ultra ja poikahan siellä köllöttelee :love: Alusta asti ollaan oltu varmoja, että on poika ja niin on kyllä muutkin veikanneet:) Tämä raskaus menee kyllä osaksi niinkuin satukirjoissa. Edellisen miehen kanssa yrittämällä yritettiin (kylläkin vain puolivuotta) Eikä mitään. Tämän nykyisen(ja toivottavasti loppuelämän) miehen kanssa heti ensimmäisestä kerrasta kun yritettiin, niin raskaaksi Sitten ollaan puhuttu, että ensimmäiseksi lapseksi olis hienoa jos olisi poika ja toinen sitten tyttö. Nyt sitten ainakin ensimmäinen on poika:D Mutta kyllä kumpi vain olisi tervetullut:)

Täällä alkaa kaikki omat vaatteet kiristämään jo melko pahasti, kun suurinosa vaatekaapista on xs kokoa :D Onneksi on sentään muutama oikeen venyvää kangasta olevaa pitkähiasta, mutta toppi kauppaan joutas o_O Mahakin näkyy jo selvästi, ulkopuolistenkin silmiin, ei enää löysät vaatteet auta. Kuinkahan isoksi sitä sitten oikeen kasvaa.

Mites muilla, joko alkaa vaatekaapin sisältö mennä vaihtoon? Onko mahasta tullut kommentteja? Minua vähän töissä asiakkaat katsoo pitkään kun teen baarissa yötyötä, mutta vain vkoloppuisin.

Tyttönen ja poitsu 21+5
 
Heips kaikki,

Täällä tänään käyty neuvolassa. Siellä tunsi hyvin vauvan potkut kohti doppleria kun jomotteli. Sydänäänet kuului ja kaikki tuntui olevan hyvin. Nyt otti tuota kohdun korkeutta, 21cm sai tulokseksi. Verenpaine hyvä, sama kuin viimeksi vaikka ajattelin että koholla kun kamalaa kiireessä eka jäiseen autoon kun etuovi ei auennut, ikkunoiden skrabaus ja kiukutteleva lapsi päiväkotiin. Melko lailla kasilta neuvolassa ja kerkesin vessassakin käydä mittaamassa ennen kuin kutsuttiin sisään. Vauhdikas aamu siis.. Hehe.

Nyt sain siis raskaustodistuksen ja toki sen heti skannasin Kelaan ja katsoin nyt että enää ei näkynyt pakkaus tai lapsilisät käsittelyssä. Ehkä päätös pakkauksesta tulisi nopeasti, pääsisi hypistelemään.. Katsotaan miten nuo vanhempainrahat kun työpaikka toimittaa tiedot.
Ja sain sitten epävirallisesti jo kuulla että työsuhdetta ei vakinaisteta tai jatketa laisinkaan tammikuulle. Pitää vähän selvittää liitosta vielä että kaikki menee oikein ettei työnantaja vaan yritä mennä mistä aita matalin. En ees oikein tiiä mitä ajatella vaikka olin aatellut että näinkin voi käydä mutta uskoin parempaan. Katsotaan milloin tulee virallista tietoa.

Mahakommentit meillä tuo 3,5v on nyt alkanut kommentoimaan että äiti, miksi sulla on iso maha. Vaikka tietää kyllä että vauva siellä on ja näin mutta ehkä se alkaa pikkuhiljaa näkymään. Ja huomaa että jotkut paidat tuntuu lyhyiltä. Nyt kaipaisi niitä masutuubeja. Mulla oli henkkamaukalta pari hankittu esikoisen aikaan. Myin ne sitten pois ja samanlaisia tai yhtä edullisia ei oo tullut vastaan.

Mitäs teille muille? Rakenneultria ja neuvolakäyntejä. Otatteko äitiyspakkauksen tai rahana? Mulla on edellinenkin mutta haluan jokaiselle oman.

Isyyspakkaus ajattelin tuolle miehelle isänpäiväksi antaa isyyspakkauksen lahjaksi. Kivoja juttuja hänelle, sitten juttuja vauvan hoitoon sekä viihdyttämiseen sekä jotai pientä myös veljen viihdyttämiseen. Saa nähdä mitä tykkää mut tosiaan, aattelin että kiva yllätys toiselle ja samalla tulee hankittua niitä ihan tarpeellisiakin käyttöjuttuja vauvan hoitoon. Netistä katselin ensin vähän ideoita ja sitten muokkasi oman näköisen. Pitää viel ettiä joku kiva boksi mihin sen laitan.. Onko muilla kokemusta tai tarkoitus antaa?

Tällainen päivä tänään, toivottavasti huomenna parempi,.

saraneito ja vauhtivauva rv 22+2
 
Oijoi, nyt pakko hehkuttaa.
Piti ihan heti mennä Kelan sivuille tsekkaamaan ja siellähän se. Päätös äitiyspakkauksesta :) Eli ainakin tosi nopeeta ovat tehneet päätöksen. Toki tässä siis helpotti se että koska skannasin todistuksen enkä postittanut niin ei tarvinnut sitä odotella.. :)Kerkeäisiköhän se ennen isänpäiväviikonloppua sekin laatikko niin mullakin jotain hypisteltävää ;)

Joskus näinkin.. Heti hyvä fiilis tähän päivään :)

saraneito ja 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttönen93
Pitkästä aikaa kirjoittelen itsekin pelkän lukemisen sijaan.

Täällä alkaa väsymys helpottaa, ainakin toistaiseksi kun olen melkein pari viikkoa lomaillut. Ihana saada välillä tauko arjen ja työn kiireistä. :) seuraava loma onkin sitten kun äitiysvapaa alkaa, hui!
Myös pahoinvointi ehkä jo hiukan parempaan mennyt, välillä ollut jopa yksittäisiä päiviä ilman yhtään pöntönhalailua. :D

Neuvolassa kävin alkuviikolla. Painoa oli tullut nyt paremmin, 300g/vk mutta hb laskee rautalisästä huolimatta. Pienen sydänäänet kunnossa ja hyvin potki dopleria. Muutenkin liikkeet tuntuu jo vahvasti myös ulkopuolelle, ihanaa kun mies ja esikoinenkin jo pääsee tuntemaan ne. <3 masu on pullahtanut ihanasti esille ja näyttää selkeästi vauvamahalta. :)

Mitään hankintoja ei olla tehty vielä,vaikka lähes kaikki on hommattava. Meillä on vielä raskausaikana muutto edessä isompaan asuntoon, joten se hillitsee ostohimoja kun ei vielä ole lainkaan tilaa säilytykseen.

Tintti ja myttynen 18+3
 
  • Tykkää
Reactions: Milagro
Viime ja tällä viikolla on tullut töissä tosi paljon onnitteluja kun olen jättänyt löysät paidat kaappiin. Nyt varmaan käytännössä kaikki, joita olen nähnyt tietää.

Isyyspakkaus on työn alla, annan isänpäivänä jos ehdin saada valmiiksi tai sitten kun äitiyspakkaus tulee. Neuvola vasta ensi viikolla kun tälle viikolle ei ollut aamuaikoja jäljellä.

Äitiyspakkausta ei ehkä vaatteiden puolesta tarvisi kun oon ostellu jo vähän liikaakin, mutta onhan siellä paljon muutakin hyödyllistä.

Mulla on aika paljon löysiä tai venyviä omia vaatteita, jotka varmaan menee vielä jonkin aikaa. Mutta niitä mitkä ei veny on turha edes yrittää päälle. Talvitakki ei mene enää pitkään, alkaa kiristää sekä mahasta, että tisseistä. Äiti tuo onneksi väljemmän viikonloppuna lainaan.

Liikkeet tuntuu voimakkaampina joka päivä ja välillä ulospäinkin.

Parin viikon päästä on viikonloppureissu miehen kanssa. Pitäisi hommata majoitus ja vähän miettiä mitä sitä tekisi ja missä söisi.

22+0
 
Nostan taas että löytyy

Täällä kaikki ihan okei. Tosin huomannut nyt töissä että pitää jo vähän varoa miten istuu, kun muute alkaa tuntua tosi vaikealta. Haastetta erilaisiin asiakastilanteisiin kun yrittää näyttää normaalilta ja samalla etsiä hyvä asento. Hehe.

Tänään tuli vaihdettua talvirenkaat, oma osuus että ajoin ja maksoin. Loistava diili, tuki meni leirikouluun. Muuten ollut kotona semmonen päivä ton uhmaikäsen kanssa et kohta vois jo ite mennä nukkumaan. Lapsi jo väsähti, ei ihmekään. Ja lisäks noi työjutut ahdistaa ja pari muutakin juttua, mut mikään ei liity raskauteen. Toki stressi tuntuu. Toivottavasti ens viikko parempi viikko.

Eilen kun palkkapäivä niin tuli ostettua kivat jutut isyyspakkaukseen ja nyt odottamaan että voi antaa. Ja ostinpa yhden kotiintulovaatesetinkin kun niin söpöt löysin. Ois ehkä voinut odottaa joulun alennuksia, mutta tää oli semmonen nyt pakko.. Hehe. Ja ei sitä tiiä onko niitä tietystikään jäljellä enää silloin, on sitäkin käynyt kun ootellut aleja niin ei niitä löydy sieltä mitä etsii.

Mutjoo, nyt x-factorin pariin. Pyhäinpäivää kaikille!

saraneito 22+5
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*

Yhteistyössä