Maaliskuun muruset 2017 *Heinäkuussa*

Mullakin on viivat olleet haaleita, tosin selkeitä. Viimeksi testasin eilen, jolloin menkat olleet 5 päivää myöhässä. Liekö tuo tarkoittaa mitään? Pitää varmaan testailla loppuviikosta uudelleen. Kaikenlaista huolen- ja stressinaihetta tässä itselleen kehittää. Oireet on kyllä selkeitä, vatsakipu alkuun, joka nyt jo onneksi lievittymässä ja lisäksi eilen alkanut rintojen särky, oli aika haastavaa löytää hyvää nukkuma-asentoa :D.
 
Moikka kaikille uusille ja miksei vanhoillekin. Käyn kohta hyväksymässä lisää porukkaa faceen, tervetuloa vaan.
Hyväksytäänkö face ryhmään jos profiili ei ole omalla nimellä? Esikoista odottaessa ei käynyt. Mulla ei muuta profiilia ole.
Jaa, pitää varmaan vähän tiedustella mitä muut on mieltä. Muoks: Sovittiin ettei feikkiprofiililla ryhmään missä jaetaan hyvin henkilökohtaisia asioita. Sorry, oma profiili pystyyn jos haluat mukaan.

Tännekin jos lyhyesti kuulumisia laittais, pahoinvointi on todella kokonaisvaltaista ja nyt olen öisinkin herännyt oksentamaan. :confused: Ostin pahoinvointirannekkeet tänään ja ihan kuin auttaisivat jonkun verran! Säännöllinen syöminenkin taitaa jeesata, se on vain vaikea muistaa kun ei tee mieli mitään. Toisaalta tietää ainakin että meno jatkuu. Toi np-ultra on kyllä siitä jännä kun mun mies on jo ennakkoon päättänyt että jos jotain häikkää on, hän ei sitä lasta halua. :( Suvussaan on downia ja nähnyt miten kokonaisvaltaista sellaisen lapsen hoitaminen on, eikä siksi halua siihen lähteä. Toivotaan ettei siinä näy mitään poikkeavaa. Toki jos nyt ensin selviäisi varhaisutrastakin, kaikki vielä niin aikaista.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka moi! Täällä odotellaan ensimmäistä lasta, ikää molemmilla 28 tänä vuonna. olin jo tuolla helmikuun puolella, kun luulin silloin olevan lasketun ajan, mutta tän päivän ultran perusteella vauveli syntyykin maaliskuun puolella (nyt ollaan viikoilla 4-5).
 
Tervetuloa uusille ja vahvistumista viivoihin!

Tänään soitin neuvolaan ja sain ensimmäisen ajan sinne 25.7. Sain myös tälle viikolle lääkärille ajan, joka sitten arvioi antaako maksusitoumuksen alkuraskauden ultraan vai meenkö sitten yksityiselle, kun en malta klinikan aukeamista odotella. Täytyy sinnekin sitten soitella heinäkuun lopulla että haluavatko vielä tarkistaa itse tilanteen ja luonnollisesti täytyypi suunnitellut hoidot peruuttaa. Ei haittaa jos näin :ROFLMAO:

Melko oireettomana yhä vaan, väsymys ehkä lisääntynyt ja toista lonkkaa ja alavatsa jomotellut nyt eilis illasta, se tosin vähän helpottamaan päin. :D

Humpuuki ja minttumar missä muodossa se täytyy siirtää tuo lilypie jana, että näkyy allekirjoituksessa kuvana? Olen nyt useampaa yrittänyt, mutta ei onnistu :notworthy:

Sonara ja Mini 5+4 :love:
Kun olet tehnyt Lilypie-janan, niin siinä tallennusvaiheessa "Code snippets" otsikon alla on niitä vaihtoehtoja: "Websites", "Emails", "Forums" ja "Desktop". Niistä "auki" on valmiina tuo "Websites". Sen alla on myös vaihtoehtoja: "HTML", "Image URL", "Blogger", "hi5", "MSN", "MySpace" ja "Wordpress". Klikkaa niistä tuota "Image URL". Alla olevaan valkoiseen laatikkoon ilmestyy lukemaan:

"The ticker URL:
http://lmtf.lilypie.com/I5yZp3.png"

Kopioi siitä oman Lilypie-janasi url-osoite ja lisää allekirjoitukseesi täällä Kaksplussan foorumilla sen hymiöiden oikealla puolella olevan "kuva" nappulan kautta. :) Toivottavasti osasin selittää ymmärrettävästi. :D Kysy, jos ei onnistu. :)
 
Viimeksi muokattu:
Starflower, mukipukipuu & Susssutin Onnittelut ja tervetuloa! :)

mimaalla
Me ei olla miehen kanssa kerrottu vielä kenellekään. Enkä usko, että kerrotaankaan ennen np-ultraa, ellei asia väkisin tule esille/puheeksi. :D

Joko olette varanneet ajan ensimmäiseen neuvolaan?

1. neuvolasta
Itse en ole vielä varannut aikaa ekaan neuvolaan. Viime kerralla varasin heti seuraavana päivänä, kun sain positiivisen tuloksen raskaustestiin, ja 1. neuvola oli rv 9+5. Nyt menossa vasta rv 4+4. Ehkä varailen ensi viikolla. :)

Aiotteko mennä alkuraskauden ultraan?

Ar-ultrasta
Itse en ajatellut alkuraskauden ultraan mennä, kun on niin pirun kallis... Onko kenelläkään kokemuksia siitä, että olisi päässyt kunnalliselle ar-ultraan? Miulla on takana yksi keskenmeno, niin sillä ajattelin, että onkohan mitään mahdollisuuksia päästä, vai onko turhaa edes kysyä..

Omanapa Tällä hetkellä oireina aamuvirkkuus, jatkuva nälkä, väsymys ja huimaus. Pahoinvointia tai tissikipua ei vielä ole ollut, mutta josko nekin sieltä kohta ilmaantuisi.

Onko muilla jo pahoinvointia?

Minttumar ja ipana 4+4 ♥
 
Moips! :)

Mulla tuli sinä pvnä ku menkat piti alkaa niin melko vahva plussa.. mut toki vielä vahvistunu hieman siitä ku pitäny dippailla ihan vaan huvikseen, että onko tää oikeesti totta.. :whistle::love:

Tosin vieläki vähä epäuskonen olo, ku itellä ei pahemmin oo ikinä oireita ollu.. tissit toki välillä ihanasti juilailee ja masussa "kasvukipuja".. :D Nyt lähetään reissuun ja sen jälkeen varailen ekaa nla aikaa.. Sillon oiski sit jo rv 7 täynnä.. Itteäni jännittää edelleen, että onko vauva kasvamassa siellä missä pitääkin.. Luovutin viime marraskuussa ja nyt maaliskuussa toistamiseen munasoluja, joten jos onki joku punktioarpeuma tyssäyttäny matkan.. :( En tiiä ees onko tuo mahollista, pitäs vissiin laittaa klinikalle viestiä oman mielenrauhan vuoksi.. ja tokihan kun alussa vasta ollaan niin ei muutoinkaan ihan voi täysiä vielä nautiskella.. Mut kun np-ultra ohi ja jos ja KUN kaikki hyvin, niin sit uskaltaa jo alkaa täpöllä tästä kaikesta nauttimaan.. :love::love::love:

En kuitenkaa vielä uskalla siis faceryhmään pyyntöä laittaa.. :unsure: muuutta toivottavasti sit muutaman vkon päästä.. :)

Ainiin.. meijjän nlassa ainaki sillon 10v sit ultrasivat jo ekalla käynnillä ku laite löytyy.. eli siis sillon rv 8 paikkeilla.. kovasti toivon että tuo käytäntö on vieläkin.. :whistle::whistle::whistle:

Onnellista odotusta meille kaikille! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Kiitos minttumar hyvästä selvityksestä, nyt sain kuvana janan näkyviin :giggle::D

Tänään kävin lääkärissä ja sain sieltä palvelusetelin alkuraskauden ultraan, perusteena, koska omalla klinikallakin olisi ar-ultra tehty jos se olisi auki. No innoissani aikaa varaamaan, vaan eipä ollutkaan helppoa, koska suurin osa lääkäreistä ei ota palveluseteliasiakkaita. Noh, aika on nyt ensi vkon perjantaille ja silloin ainakin kaikki pitäisi näkyä jo mikä kuuluu kun viikkoja 7+1. Odottavan aika on vaan niin pitkä :rolleyes:

Toissapäivänä alkoi aivan jäätävä väsymys. Zombie olo koko päivän ja kahden tunnin päikkäritkin tuli otettua 10h yö unien lisäksi. Onneksi on loma...

Kertomisesta.. Ollaan miehen kanssa puhuttu, että tuleville isovanhemmille voisi kertoa varauksella jo ar-ultran jälkeen ja muuten sitten kun puheeksi tulee joskus np-ultran jälkeen. :barefoot:

Neuvolan varasin maanantaina ja se on kahden viikon päästä 25.7. Eilen tuli kotiin jo lomakkeita täytettäväksi. Noinkohan se kaikki vaan etenee ja hyvin menee, hiukan epäuskoinen olokin vielä. Täytyisi vain ajatella positiivisesti, että KUN kaikki hyvin menee! :geek:

Pahoinvointia ei ole, oikeastaan lainkaan. Ihan alun kuvotus olotkin kadonneet. Onkohan vain tyyntä ennen myrskyä, vain näinköhän kuuluisin siihen 10-30% jolle ei pahoinvointia tulekaan...:p

Sonara ja Mini 5+6 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Kun olet tehnyt Lilypie-janan, niin siinä tallennusvaiheessa "Code snippets" otsikon alla on niitä vaihtoehtoja: "Websites", "Emails", "Forums" ja "Desktop". Niistä "auki" on valmiina tuo "Websites". Sen alla on myös vaihtoehtoja: "HTML", "Image URL", "Blogger", "hi5", "MSN", "MySpace" ja "Wordpress". Klikkaa niistä tuota "Image URL". Alla olevaan valkoiseen laatikkoon ilmestyy lukemaan:

"The ticker URL:
http://lmtf.lilypie.com/I5yZp3.png"

Kopioi siitä oman Lilypie-janasi url-osoite ja lisää allekirjoitukseesi täällä Kaksplussan foorumilla sen hymiöiden oikealla puolella olevan "kuva" nappulan kautta. :) Toivottavasti osasin selittää ymmärrettävästi. :D Kysy, jos ei onnistu. :)
Kiitos Minttumar, minäki innostuin laittamaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar ja Sonara
Sonara Hyvä juttu että onnistui! Tarjotaanko teidän neuvolassa siis ar-ultra? :) Voi harmi kun meidän neuvolassa ei ole ultralaitetta, olisi kiva ollut ar-ultrassa kyllä käydä. :(

IirisL. Eipä kestä! Hyvä kun oli ohjeet hyödyksi! (y)

Minkälaisia oireita teillä on nyt lähiaikoina ollut? Itseäni vähän huolestuttaa tämä oma oireettomuuteni.. Oireina ei oikeastaan ole kuin aamuvirkkuus, väsymys (johtuu varmaan aikaisin aamulla heräämisestä) ja jatkuva nälkä.. Ja välillä tuntuu, että mahassa kuplisi. :D

Muoks // Ja unohdin tietysti mainita tärkeimmän! Eli huimauksen! Miulla on ollu huimausta päivittäin, ja tämä alko jo ennen plussaa. Huimaa olimpa istualtaan tai seisaaltaan ja huimaa olimpa just syöny tai edellisestä syömisestä pitkä aika... Toivottavasti kuuluu asiaan... Onko muilla ollu huimausta?
 
Viimeksi muokattu:
Hei, täällä yksi jäsen lisää :) Itse en laskettua aikaa vielä pysty sanomaan, sillä minulla oli tuossa muutama kuukausi sitten keskenmeno, eikä sen jälkeen ehtinyt tulla vielä yksiäkään menkkoja, mutta maaliskuussa pitäisi kuitenkin LA olla. Positiivisen testin tein 1.7.2016 :) Liittyisin mielelläni mukaan FB ryhmään :)
 
Tervetuloa uusille!

Minttumar, mulla on ollut huimausta. Plussasta kaks viikkoa oli ihan hirveitä huimauksen kanssa, nyt on enemmän vaivana aivan infernaalinen väsymys.

Onko kukaan käynyt vielä ultrassa? Mulla aika viikon päästä... Meillä ei siis neuvola tarjoa ultraa, mutta koska olen lapsettomuuspolin asiakas ja siellä olisi ultrattu niin siihen antoivat palvelusetelin kun klinikka on kiinni heinäkuun. Ei kai niiden olisi tarvinnut, mutta kysyin ja siihen myöntyivät. Ihan kiva, vähän säästää vaikka sen sen omavastuun maksaakin.
 
Hei,
Laitoin pyyntöä Facen ryhmään. Tuntuu, että olisi näppärämpi siellä naputella.
Varasin tänään eka neuvolan, vasta 8.8. ja silloin olisi 9+5. Jos nyt sinne asti päästään. Yhä niin oireeton olo, että epäilen onko tuolla mitään..
 
Hei,
Laitoin pyyntöä Facen ryhmään. Tuntuu, että olisi näppärämpi siellä naputella.
Varasin tänään eka neuvolan, vasta 8.8. ja silloin olisi 9+5. Jos nyt sinne asti päästään. Yhä niin oireeton olo, että epäilen onko tuolla mitään..
Mulla 4 raskautta takana ja oireita ei oo ollu muutoin ku että ekassa raskaudessa kesti pari päivää mahoton pissatus.. eli pissitti vaikka just olin wc:stä tullu ja aina tippa vaan tuli. Tuo siis pari pv kesti, muutoin vaan maha kasvo. Parista seuraavasta ei mitään oireita, mitä nyt menkat jäi pois. Nuorimmastakaan ei muutoin oireita, mut yhtenä päivänä kesähelteellä oikee jalka turpos hugena.. :D Kyllä säikähhin ku ollu moista aiemmissa ollu.. ja lisäksi oli ajoittain nenäverenvuotoa.. mutta esim pahoinvointia ei oo ikinä ollu eikä närästystä, ei mitään outoja mielitekoja tms. Tosin nyt menneillään olevassa on mullakin tuota silmissämustenemista ollu, mut vain jos nousen liian nopiaa.. :)

Minä sain eilen soittoajan nlaan.. täällä näköjään muuttunu tsydeemit ihan kokonaan.. o_O (n) Muuutta aattelin kyllä puhua itteni ultrattavaksi seukka vkolle ku sit ois "jo" rv 8 täynnä.. :sneaky::D

Tänään kuitennii reissuun isännän kaa.. :love:
 
Minut saa poistaa listoilta. Raskaustestien viivat ei tummuneet kunnolla, ja tänään dpo 17 viiva hitusen haaleampi kuin eilen. Arvasin ettei kaikki mene hyvin, kun oireitakaan ei juuri ole ollut. Eiköhän se vuotokin ala viimeistään ensi viikon aikana. Kemiallinen raskaus taitaa kyseessä olla. :(
 
Pahoittelut minttumar :cry::cry::cry: Heti vaan kun jaksatte niin uutta putkeen, kyllä se pienokainen sieltä syliin asti vielä tulee! Kaikki ollaan vielä niin herkässä vaiheessa.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Mulla 4 raskautta takana ja oireita ei oo ollu muutoin ku että ekassa raskaudessa kesti pari päivää mahoton pissatus.. eli pissitti vaikka just olin wc:stä tullu ja aina tippa vaan tuli. Tuo siis pari pv kesti, muutoin vaan maha kasvo. Parista seuraavasta ei mitään oireita, mitä nyt menkat jäi pois. Nuorimmastakaan ei muutoin oireita, mut yhtenä päivänä kesähelteellä oikee jalka turpos hugena.. :D Kyllä säikähhin ku ollu moista aiemmissa ollu.. ja lisäksi oli ajoittain nenäverenvuotoa.. mutta esim pahoinvointia ei oo ikinä ollu eikä närästystä, ei mitään outoja mielitekoja tms. Tosin nyt menneillään olevassa on mullakin tuota silmissämustenemista ollu, mut vain jos nousen liian nopiaa.. :)

Minä sain eilen soittoajan nlaan.. täällä näköjään muuttunu tsydeemit ihan kokonaan.. o_O (n) Muuutta aattelin kyllä puhua itteni ultrattavaksi seukka vkolle ku sit ois "jo" rv 8 täynnä.. :sneaky::D

Tänään kuitennii reissuun isännän kaa.. :love:
Mulla 4 raskautta takana ja oireita ei oo ollu muutoin ku että ekassa raskaudessa kesti pari päivää mahoton pissatus.. eli pissitti vaikka just olin wc:stä tullu ja aina tippa vaan tuli. Tuo siis pari pv kesti, muutoin vaan maha kasvo. Parista seuraavasta ei mitään oireita, mitä nyt menkat jäi pois. Nuorimmastakaan ei muutoin oireita, mut yhtenä päivänä kesähelteellä oikee jalka turpos hugena.. :D Kyllä säikähhin ku ollu moista aiemmissa ollu.. ja lisäksi oli ajoittain nenäverenvuotoa.. mutta esim pahoinvointia ei oo ikinä ollu eikä närästystä, ei mitään outoja mielitekoja tms. Tosin nyt menneillään olevassa on mullakin tuota silmissämustenemista ollu, mut vain jos nousen liian nopiaa.. :)

Minä sain eilen soittoajan nlaan.. täällä näköjään muuttunu tsydeemit ihan kokonaan.. o_O (n) Muuutta aattelin kyllä puhua itteni ultrattavaksi seukka vkolle ku sit ois "jo" rv 8 täynnä.. :sneaky::D
Tänään kuitennii reissuun isännän kaa.. :love:
Kiva kuulla, että oireetonta odottamista ollut muillakin. Itsellä nyt neljäs odotus ja yksi keskeytynyt km, ja etovaa olo on aina aiemmin ollut. Mutta onnellisena odotan näinkin. Utraan olis kyllä mukava päästä aiemmin varmistamaan tämä tila. :) Jospa nämä päivät ja viikot tässä kuluvat.
Ihanaa lomaa teille!
 
Kiitos teille tsempeistä. <3 Toivotaan, että seuraavan kerran tarraisi tiukemmin kiinni. :rolleyes: Teen vielä kuitenkin varmuudeksi jonkun apteekin testin, olen niin paljon huonoa lähiaikoina noista käyttämistäni Pregcheckin testeistä lukenut.
 
  • Tykkää
Reactions: Baby2017
Heippa kaikki! Varovaisesti haluaisin liittyä joukkoonne, plussat testattu dpo 12 ja tänään dpo 14. Alkukesästä kirjoittelin hieman vauvakuume-puolella, mutta kesä tuli ja vei mennessään. Nyt kuitenkin vertaistuki olisi enemmän kuin tervetullutta! Viikkoja on nyt siis kasassa vasta 3+6, joten en ihan kamalasti vielä riemuitse. Laskettu aika on eri laskureiden mukaan 24.3.

Pieni on saanut alkunsa klinikalla inseminaatiolla sosiaalisen lapsettomuuden vuoksi. Suomeksi siis, että elän parisuhteessa toisen naisen kanssa:) Odotamme esikoistamme, olemme molemmat alle 30 mutta reippaasti yli 20-vuotiaita.

Salaisiin ryhmiin liityn vasta, kun viikkoja kertyy enemmän. Koetan siis omalta osaltani pitää keskustelua yllä täällä:D Tässä tällainen esittely, nyt keskityn teidän viesteihin ja kertoilen myöhemmin lisää:)

Kivaa päivää kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: IirisL.

Yhteistyössä