Maaliskuun muruset <3 2016 *Helmikuussa*

Onnea Kevralsoul! :)

Täällä olo vaan kohenee, mitä pidemmälle mennään:D
Vaikka mulla on ollut helppo raskaus, ilman oksentelua jne. mutta se ummetus mikä kesti sen 7-8kk oli jotain aivan hirveetä, se olo:sick: Nyt mulla on loppunu ummetus kokonaan ja olo on mitä mainioin, enää ei oo kiire saaha muksua pihalle :D Eikä tarvii rautaakaan enää syödä, oli hemppa noussu 119 (y) Oli siis tänään lääkärineuvola. Pojan kooksi arveltiin se 3kg, toivon ettei se tosta ihan hurjia enää kasvais, kun kuitenkin 4vkoa vielä laskettuun, ettei tarvis pynnätä 4kg kakrua pihalle :) Paikat alkaa oleen kipeät, yöllä saa käännellä kylkeä vähän väliä ja aamulla silti puutunu ja kipiä, mutta sekään ei edes haittaa, koska nukun silti paremmin kun melkein koko raskausaikana! :)

Ikean reissu pitäs tässä reilun viikon päästä vielä tehdä, saa nähdä miten sitä jaksaa siellä tallustella ja viihtiikö ees lähtä, kun viikkojakin on silloin jo 38. Mutta viimesimmät vauva jutut pitäs vielä hakea.

Onkos muilla viellä tähän loppuraskausteen jotain reissua suunniteltu?

Täällä jo jännätään, malta oottaa millään että saa nyytin syliin:love:
Onnea ja jaksamisia kaikille loppuodotukseen, ei enää kauaa! :)

Tyttönen ja poitsu 36+4
 
Kiva kuulla teistä, täällä nyt omanapainen kirjoitus neuvolasta.

Käynti neuvolassa johti sitten raskausmyrkytys epäilyyn, verenpaine tosi koholla, painoa tullut järkysti kahdessa viikossa, pissa plussalla ja muita oireita mitkä viittasivat tähän. Sain lähetteen äpolille, äkkiä poika hoitoon ja illan ohjelmisto uudelleen organisoitu ja sit Hyvinkäälle. No, sinne pääsin ja käyrälle melkein tunniksi. Siellä pissa puhdas ja koitin lepäillä, melkein uni tulikin. Verikokeet yms. Reilun tunnin päästä lääkärin tapaaminen. Verenpaine oli nyt ainakin laskenut päiväisestä.
Verikokeissa muuten ok, mutta joku hiutalearvo alhainen jonka takia uudestaan verikokeet torstaina ja pitäis vielä tällä viikolla neuvolassa käydä paineet ottamassa. Sain ajan ensi viikolle, mutta jo tällä viikolla. Tuolla seuraillaan josko alkava myrkytys. Toivottavasti ei. Mutta sitä nyt seurataan. Ja että lepoa lepoa vaan, josko turvotuksetkin laskisivat siinä.
Vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin ja kokoarvio noin 3100g. Vihdoin kokoarviota vauvasta Sanoi että jos samaan malliin kasvaa niin n 3700g laskettuna. Katsotaan siis kuinka käy. En nähnyt ruutua niin en päässyt kurkkimaan josko sukupuoliveikkaus pitäisi paikkaansa enkä kehdannut kysyä, koska ei ollut nyt olennaista tässä.
Jännintä oli kun lepäili siellä että tunsin aaltoilevaa kipua, lantiossa kun makoilin ja ajattelin että puuttuisikin jos nyt synnytys täällä käynnistyisi. .

No, reilu kaksi tuntia ja pääsin lähtemään kotiin. Parit särkylääkkeet (panadol) naamaan jos tästä helpottuu.

Oudointa että esikoisesta en tiennyt edes mitä supistukset on, ennen kuin vedet meni ja supparit alkoi. Tosin silloinkin ne supparit millä alkoi oli lopulta aika mietoja siihen mitä synnytyksessä koskaan ei voi tietää miten käy tai nää jutut menee.

Mutjoo, jos tää menee lepäilyksi niin tulee käytyä täälläkin raapustelemassa useammin.. jotain reissua esim jumboon tekisi mieli, mutta ei tässä pingviini olotilassa ehkä kannata, just tuolla lähiprismassa menettelee.


Tsemppiä kaikille!

saraneito ja rv 37+1
 
Päivitystä eiliseen... Tänään lääkäri totesi ettei mun tarvitse supistuksista olla huolissani. Kohdunsuu on alkanut pehmentyä, mutta on kiinni ja kohdunkaulaa hyvin jäljellä (mitään senttimäärää ei sanonut). Kiva että hiukan siis valmistautumista on tapahtunut, mutta ihan turvallinen tilanne vielä kuitenkin. Tietysti loppua kohden voi alkaa turhauttaa, jos on paljon supistuksia, muttei edistystä tapahdu...

Ärsyttää kun mulla on kamalan vähän sopivia vaatteita tällä hetkellä. Alaosia varsinkaan. En tiedä, onko se nyt pakko vielä lähteä ostamaan jotkut raskaushousut/-hame/-mekko. Alun perin en hommannut paljonkaan vaatteita raskautta varten, kun tosi pitkään mulle mahtui ihan tavisvaatteet, ja sain myös jonkin verran raskausvaatteita lainaksi. Mutta noi lainassa olevat raskausfarkut painaa ikävästi tätä mun supisteluherkkää kohtua...

Jotain pientä reissua olisi kiva tehdä, kun tässä äitiyslomalla tätä aikaa on. Oon vaan vähän arka lähtemään varsinkaan ilman miestä mihinkään yön yli -reissuihin näin loppuraskaudesta - kiva olla sitten jossain kaukana jos vaikka synnytys käynnistyiskin ihan puskista! Toisaalta näin kun pelaa varman päälle niin vauvahan sitten on ja pysyy mahassa varmaan huhtikuuhun asti. Murphyn laki...:p
 
Mä just päätin tänään että pitää nyt vaan rauhoittaa liikkuminen tähän parin kilsan lähelle. Tänään hankin vauvakirjan niin jos sitä vähän täyttelisi, niiltä kohdin kuin voi ja ehkä voisi pakastimeen tehdä täydennystä, voi hyvin ottaa sieltä kun sitte kotona vauvan kanssa.
Huomenna siis verikokeet ja sitten sain neuvolasta tädin kiinni, perjantaina menen mittaamaan paineet siellä. Täytyy soitella parit lähisukulaiset läpi jos olis verenpaine mittaria lainaan niin saisi kotona otettua. Muistan että jollain on, mutta kuka se joku on onkin eri asia

Ihanan kamala vesisade tuolla ulkona, uskomatonta että helmikuun alku. Ihanaa olla täällä sisällä, mutta mietin vaan kuinka märät vaatteet on rakkaallani päiväkodissa.

Musta tuntuu vaatteiden osalta että mikään ei enää mahdu, muutamat tietyt housut jotka ei purista niin niitä käytän jatkuvasti. No, pari viikkoa enää jäljellä joten eiköhän tää tässä mene..

Saraneito 37+2
 
Onnea Kevlarsoul!! :)

Täällä on yön ja päivän aikaan vuodettu jotain verensekaista ja jonkinlaista paineen tunnetta ala- ja peräpäässä.. :eek: soitin jo synnärille, mutta käskivät jonkun aikaa seuraamaan tilannetta. Mikäli vuoto runsastuu ja paineen tunne lisääntyy, niin olla yhteyksissä uudestaan. Heistä kuulosti vielä normaalilta, kyse voi olla ihan vain kohdunsuun kypsymisestä.

Paniikki meinaa iskeä!! Vasta viikon päästä on pelkokätilöllekin aika, niin ei kai se voi niin hassu tuuri olla, että poika päättäis syntyä jo nyt maailmaan :LOL:

Noh, jäämme seurailemaan oloa ja tilannetta (y)

Minsuli 36+6
 
Voi ihana, vauvoja alkaa jo syntymään :love: Onnea Kevlar soulille!

Täällä myös raskaus sujuu oikein hyvin. Liitoskivutkin on vähentyneet ja kävely koiran kanssa tuntuu oikein hyvälle. Varsinkin kun koitan tässä vielä viimeisiä kouluhommia tehdä, joten tulee koneella istuttua. Supistuksia on aika paljonkin, muttei kuitenkaan kipeitä. Lääkärin tarkastuksessa kohdunkaulaa oli jäljellä 1cm, joten veikkasi ettei ihan loppuun asti menisi. Ens viikon saisi kuitenkin vielä pysyä kyydissä, että mies pääsisi mukaan synnytykseen. Kaverit tietty pelottelivat, että saattaa mennä yli vaikka lääkäri sanois mitä:cautious: Sairaalakassia en oo pakannu, ehkä sinne pitäis jo jotain laittaa. Crocksit ainakin.. ja ehkä jotain kivempaa vaatetta, ettei tarvi ihan niissä sairaalaan vaatteissa siellä pyöriä. Ja korvatulpat.
Mulla on myös maha iso, joten kaikenlainen siivoilu yms. on tosi raskasta ja monesti alkaakin supistamaan, kun vähän kumartuu. Myös väsymys vaivaa, joten eipä tässä nyt kauheesti jaksa siivoillakaan. Meillä taitaa olla jo kaikki valmiina, tutti ja rintapumppu pitäis tosiaan vielä keittää, aion ottaa tuon oman pumpun myös sairaalaan mukaan, niin ei tarvi olla siinä älyttömässä lypsykoneessa o_O

Mä oon saanu aika paljon 50cm kietaisubodeja, oiskohan niitä joku 8kpl ja sit oli pari ilman kietaisua, mut ne taitaa kyllä jäädä käyttämättä. Tuntuu ainakin, että niiden pukeminen voi olla niin pienelle aika haastavaa. 56cm on paljon isompi läjä, sit on myös 62cm ja 68cm pinot aika korkeita. Lahjaksi oon saanu melkein kaiken. Ostin myös 56cm vanupuvun, jolla toivottavasti pärjätään vaunulenkeillä.

Nyt tuntuu, että ruokahimot on ihan taivaissa. Painoa kertyykin kivasti se 1kg viikossa, pitää tässä vissiin vähän rajoittaa tuota syöpöttelyä ettei lähde ihan käsistä :D Yks päivä piti käydä hakemassa Hesestä kerrosateria, kun en vaan voinu olla ajattelematta muuta:ROFLMAO:

Tsirpa + typy 36+2
 
Mulla synnytys meni ennenaikaisuutta lukuun ottamatta todella hyvin ja ns. helposti ja toipunut olen niin, että nyt näin reilu viikko jälkeenpäin tuntuu, etten olisi ikinä synnyttänytkään saati ollut raskaana. Se on toisaalta vähän surkukin, sillä mahaa on välillä kova ikävä. Tää kun saattoi hyvin olla mun viimeinen raskaus, niin olisin halunnut vielä nauttia äippälomasta myös masuni kanssa. Mutta näin meni tällä kertaa.

Vauva-arki on meillä käynnistynyt painokontrolleilla, minkä olen kokenut tosi raskaana. Haluaisin vaan möllöttää kotona pikkuisen kanssa ja edetä lapsentahtisesti ts. antaa pojan nukkua, jos nukuttaa ja imettää silloin kun on nälkä. Neuvolasta ja sairaalasta saatiin kuitenkin tarkka ohje syöttää vauvalle 50ml 3 tunnin välein, mikä on tosi monesti ajanut meidät pullolle, sillä vauva ei yksinkertaisesti aina jaksa imeä rintaa, jos imetykselle täytyy herätellä. Raskaina koen myös jatkuvan neuvolassa ravailun, sillä painoa mitataan joka toinen päivä. Toki hyvä, että huolehditaan, mutta kaipaan niin sitä oman perheen omaa arkea, sitä meidännäköistä.

Ja apua nämä synnytyksen jälkeiset hormonit, kun kaikki itkettää!

Synnytyksestä olen kirjoitellut enemmänkin, joten tarinasta kiinnostuneet laittakaa vaikka yksityisviestiä
 
Tässä omaa napaa neuvolasta;

Täällä oli tänään lääkärineuvola jossa ilmeni kappaa vain, vauveli on vähän aikaa sitten pyörähtänyt perätilaan!! :eek: Muutamia päiviä sitten alkoi potkut oudosti tuntumaan tuolla alhaalla ja sisemmältä kun ennen ne tuntui mahalla. Selvisi senkin syy sitten :LOL: en ikinä tuntenut sitä pyörähdystä.

Vikkelää toimintaa oli tänään, aamupäivällä lääkäri laittoi lähetteen äippäpolille ja iltapäivällä ne jo soitti ja tarjosi ajan vauvan kääntöyritykseen. Sinne sitten parin viikon päästä. Nyt rukoilen että vauva tajuaa kääntyä itsekseen ennen sitä, sehän olisi kaikista mukavin vaihtoehto. Onko muilla kokemusta perätila vauvasta loppuraskaudessa?

Tähän asti olen melkein ollut niitä joilla on raskaus mennyt siinä sivussa ja olot ollut aika hyvät. Nyt on vaan jo tullut tukala olla!! Tunnen olevani kuin valas ja liikun kun vanha mummo :( nyt justiin kait närästää kun rinnan ympäriltä ikävästi puristaa. Olisin jo valmis synnyttämään mutta nyt tuo perätilakin tuo omat Mutkat matkaan.. Ja viikkojakin puuttuu vielä!

Muuten kaikki oli ok neuvolassa, mitä nyt yleiväsymys uupumusta ja siksi sain monta verikoelähetettä niin katsotaan ettei niissä ainakaan mitään outoa olisi. Kohdunsuun tilanne oli kunnossa vaikka suppareita on välillä tullut enemmänkin. Siis ne ei oo tehnyt mitään ihmeellistä. Mua vähän jännitti koko lääkäritapaaminen kun kyseessä oli mieslääkäri, vaan se olikin tosi ystävällinen ja huomaavainen vanhempi lääkäri :)

Minsuli, kuulostaa aika jännittävältä! Kerro sitten miten tilanne etenee(y)

Jaksamista kaikille viime viikoille :)

Milagron bebe 35+2
 
Täällä labroissa käyty ja josko huomenna kun neuvolaan menen niin olisi jo tulokset. Ei kai niitä oma kantaan kuitenkaan tule, tosin muistelen että jotain piilosoittoaikaa varasivat sairaalasta, jos siis tarpeen.
Tosin nyt molemmat kädet mustelmilla kun ei saanut ensin otettua kunnolla tuosta toisesta kädestä kun yritti ottaa sivusta ettei siitä mistä ottivat sairaalasta, kun siihen oli tullut jo mustelma ja näköjään toiseenkin käteen mistä nyt sai näytteen niin oli tullut mustelma. Yleensä näiltä vältytty mutta joo..
Odotan että näkee huomenna paineet, pystyy vähän miettimään kuinka levossa olla vai tekisikö suunniteltuja juttuja.
Kaikki kuitenkin vauvalle valmiina ja muuten näyttää hyvältä, joten niitä ei onneksi tarvi stressata.

saraneito ja 37+3
 
Milagro, toivotaan että vauva kääntyy itsekseen ennen kääntöyritystä!

Meillä alkaa olla kaikko valmiina. Kaikki vaatteet on pesty, sairaalakassi pakattu, rintakumit ja tutit keitetty, telakka ja kaukalo odotttaa valmiina autoon siirtoa, pinniksessä on lakanat. Enää puuttuu vauva.

Vähän kyllä hirvittää miten esikoinen ottaa vauvan vastaan. Varsinkin jos menee leikkaukseen ja sittenhän esikoista ei useampaan viikkoon saa nostella jne.

Neuvola on taas puolenyoista viikon päästä. Toivottavasti ei olisi sijaista silloin(kin).
 
Täällähän tapahtuu kaikenlaista. Saa nähdä koska saadaan Kaevlarsoulin jälkeen seuraava synnyttäjä! Onnea!

Meidän kylppärirempan pitäisi huomenna olla lopullisesti valmis. Ihana olis päästä omaan saumaan ekaa kertaa kahteen kuukauteen.

Neuvolassa tänään muuten kaikki ok, mutta hemoglobiini oli rautalisästä huolimatta pudonnut ja nyt pitäisi tuplata annos. Oma paino ei ole noussut taaskaan yhtään, mutta sf-mitta on noussut jonkun verran keskikäyrän alapuolella, joten ilmeisesti vauva kasvaa ok ja "tuntui keskikokoiselta", myös pää oli alhaalla eikä heilunut, joten kaipa tässä aletaan olla valmiita synnytykseen koska vaan tästä eteenpäin. Itse kyllä toivon, että ainakin pari viikkoa vielä pysyttelisi masussa. Vähän alkaa jo jännittää, mutta voihan tässä mennä vielä voisikin viikkoa. Neuvolasta kotiin kävelin ja on kyllä ihan mummotahtia tuo mun köpötys, menee yli tupla-aika normaaliin verrattuna.

37+0 täysiaikaisia ollaan.
 
Täällä käyty aamusta pikaiseen neuvolassa.
Nyt ainakin verenpaine ihan suht normi lukemissa ja ei ole sairaalasta kuulunut mitään verikokeiden tuloksista. Neuvolassa niistä ei tiedetty eivätkä nähneet niitä. Oletettiin että soittaisivat jos jotain vikaa. Pissakin oli puhdas, tosin sain muutaman tikun viikonlopuksi niin voin mitata täällä kotona.
Ajattelin jo miten menee kun en saanut yöllä nukuttua kuin ehkä joku reilu kaksi tuntia, niillä mennään. Olin illasta tosi väsynyt ja pikkukakkosen aikaan lepäsin sohvalla noin tunnin. Ei uskalla enää ottaa näitä lepohetkiä jos oikeasti vaikuttaa näin ettei uni tule. Nyt kun sitä lepoa tarvitsisi.
Ja neuvolassa kävin myös puntarilla, ainakin turvotus laskenut jonkun parisataa grammaa, joten ei ainakaan ole nyt noussut. Ei mitään selkeää syytä mistä tää johtuu, toivottavasti ei nyt vaan pahene. Keskiviikkona viimeistään seuraava neuvola, toivottavasti ei tarvi olla aiemmin yhteydessä näiden oireiden takia.

Tämmöistä tänne. Enää reilu kaksi viikkoa laskettuun. Aika tuntuu pitkältä, varsinkin tää levon kannalta osa. Mutta sai juuri ilmaislippuja Elisa Viihde vuokraamoon, joten pari päivää menee ehkä siinä


saraneito ja rv 37+4
 
Pikaiset terveiset täältä!

Meidän pienen pieni poika syntyi tänään 2190g painosena, rv 37+1. Synnytys meni melkein luomuna, pudendaalipuudutteen kerkesin saada ennen ponnistusta. Ja olihan nopeeta touhua! Kirjoittelen ajan kanssa pidemmän ja yksityiskohtaisemman tarinan, meidän täytyy siirtyä nyt KAKS:lta OYS:n.

Tsemppiä teille muille!!

Minsuli ja pieni rakas poika
 
Onnea Minsuli! Sieltä se poika sitten tuli, kun juuri toissapäivänä meinasit että mahtaako tulla ennen pelkopolikäyntiä. Toivottavasti kaikki meni hyvin ja synnytyksestä jäi hyvä kokemus ilman pelkopolikäyntiäkin. :)

Aikamoista, kaksi maaliskuista jo maailmassa. Todennäköisesti tulee meidänkin nyt helmikuun puolella.
 
Oho, taas vauva! Minsuli, paljon onnea! <3

Mä olen tässä ihmetellyt, että mitä tuo vauva oikein surffaa tuolla masussa. Monta viikkoa meni nätisti raivotarjonnassa, peppu tuntui oikean puolen kylkiluiden alla ja potkut ihan jossain tuolla vasemmalla kyljessä. Nyt kuitenkin mielestäni se peppu on kadonnut vakipaikalta! :eek: Ja liikkeitä tuntuu vähän missä sattuu. Olikohan toissailtana, kun kaveri meinasi tulla mun navan kautta ulos. Oli aika ällön näköistä, kun napa on muutenkin ihan litteä/melkein pullahtanut ulos, ja sitten suoraan siihen napaan jotain potkunyrkkeilyä. Mietin että onko tuo nyt sitten kääntynyt johonkin avotarjontaan tms., kun liikkeet tuntuvat tuossa edessä. :S Noh, onhan sillä aikaa vielä kieppua monet kerrat ees sun taas, mutta jotenkin nyt häiritsee kun ehdin tottua siihen edelliseen asentoon jossa baby oli pitkät ajat.

Täällä 35+0! :) Parin viikon päästä on synnytystapa-arviokin jo. Havaitsin taas, että ainakin runsaasti kykkimistä sisältävä siivous provosoi (kipeitä) supistuksia ja hiukan verestävää vuotoakin (vuodosta lääkäri kommentoi, että se tosiaan viittaisi kohdunsuun kypsymiseen... terkka kun vaan kuittasi asian kuivilla limakalvoilla :rolleyes:). Jos nyt pari viikkoa yritän siis vältellä sellasta, kun tässä olisi teatterireissua plus muuta pientä vielä tulossa. Sen jälkeen voikin aloittaa vaikka perusteellisen lattioiden kuuraamisen :sneaky:
 
Täällä uusi viikko, 38+0 ja kaksi viikkoa laskettuun. Hui.
Ilta meni vähän tuntemuksia seuraillen ja piti särkylääkettä ottaa, no aamulla herätty ja kaikki taas normaali. Mutta illalla tuntui kun joku lihas tai muu repäisy olisi alapäässä ollut ja ajattelin että nyt jotain tapahtuu, mutta ei kuitenkaan. On vain tosi kipeä.
Tänään kuitenkin tuntuu että vauva olisi selkeästi alempana kuin ennen, vaikka ollutkin jo alhaalla mutta nyt alempana.
Turvotukset jatkuu edelleen, tuntee kun sormia availee. Jos ei muuta ihmeellistä, odottelen keskiviikon neuvolaa josko jotain kommentoitavaa.
Pitää yrittää ollasyömättä kaikkea suolaista että saisiko sillä vähennettyä ainakin turvotusta.

Täytyy kysyä keskiviikkona noista loppuneuvoloista että onko joka viikko vai miten seurailevat, onko yksi vai kaksi kertaa jäljellä.
Olen tässä lueskellut synnytyskertomuksia, mukavaa odottelun mutta huomaan että eniten tulee mietittyä näitä järjestelyjä miten esikoisen kanssa. Pitänee vaan elää sen hetken mukaan, kun sitten lähtee tapahtumaan. Mieskin on koulussa Helsingissä ja julkisten varassa liikkuu, puoltoista tuntia suuntaan tähän meille. Kerkeääkö ajoissa no, ei pidä miettiä liikaa mutta hyvä ehkä olla jokin ajatus valmiina jos ja kun alkaa tapahtumaan. Ensi viikko olisi täällä talviloma joten olisi hyvä aika tulla nyt pian, saisi mieskin lomailla vähän vauvan kanssa. Muuten se on vähän haasteellista ja menee omaksi lomaksi. Mutta, katsotaan.


saraneito ja 38+0
 
^ Meillä neuvolat on loppuvaiheessa 2 viikon välein uudelleensynnyttäjillä. Ekakertalaisilla oli 1 tai 2 viikon välein tilanteesta riippuen.

Nyt tuli varmuus synnytystapaankin, sektiolla mennään. Päiväkin on tiedossa, mutta ehkä en sitä vielä paljasta. Jännittää kyllä.
 
Joo, taitaa olla juuri näin että muuten olisi se kahden viikon välein mutta kun seuraavat tuota verenpainetta niin sain tälle viikolle myös ajan. Mikä sinänsä ei haittaa koska mieluusti käyn tuossa vähän kuulostelemassa vauvaa ja toki seuraamassa omia arvoja. Menee aikakin nopeammin.. ainakin voi kuvitella niin..
 
Heip taas! :)

Ellen sitten vain kuvittele, niin mun mielestä mun maha on valahtanut vähän alaspäin. Miehenkin mielestä näyttää siltä. Ja esim. rintsikoiden ympärys ei enää purista samalla tavalla kuin ennen. Käveleminenkin on aika ajoin alkanut tuntua ikävältä. Ikään kuin joku pistos tms. tuntuisi tuolla alhaalla, välillä joutuu oikein pysähtymään. Jospa vauva olisi hivuttautunut jo vähän alemmas?

Kävin katselemassa vauvakirjoja, ja tulin siihen lopputulokseen, ettei niissä ollut oikein mitään kivoja. :unsure: Niinpä päädyin ostamaan tyhjän skräppäysalbumin, ja kunnianhimoisesti suunnittelen tekeväni kirjan itse. Toivottavasti intoa riittäisi saattaa projekti loppuun saakka! Vaikka eihän tuolle mitään aikarajaa tarvitse asettaa, sitähän voi tehdä pikkuhiljaa... Askarteluhimoissani aloin väkertää myös nimiäiskutsukortteja. Hiukan aikaista, mutta... toisaalta mulla on ensi vuoden joulukortitkin jo tehty, niin ei sinänsä :ROFLMAO:

Onko teillä kokemuksia kantorepuista? Mua himottaisi ehkä joku Manduca tms. (joku, johon voisi laittaa ihan pienenkin jo), en ole kyllä kovin tarkasti noihin tutustunut. Mulla on (lainassa) yksi kantoliina, mutta en ole ainakaan vielä saanut aikaiseksi opetella sidontoja, ja jotenkin arastelen liinaa. Blondin aivoille ehkä reppu tuntuisi helpommalta.

Meillä kävi juuri ystävä vajaa 1-v. lapsensa kanssa kylässä. Meillä on kissoja, jotka eivät juurikaan ole lapsia tai vauvoja tavanneet, joten mua on kutkuttanut ajatus, miten karvanaamat sopeutuvat tulevaan vauvaan. Ainakin tämänpäiväiset reaktiot olivat kyllä ihan sellaisia kuin olin aavistellutkin, eli kisuja kyllä kiinnosti mutta samalla vähän pelotti, nurkan takaa ensin kurkisteltiin. Vanhin kissarouva uskaltautui sitten pikkuvierasta puskemaankin, vaikka vieras yritti kiskoa korvista vähän kovakouraisin ottein :LOL: Vanha lady suhtautui ihan ymmärtäväisesti, väisteli innokkaimpia huitomisia. Kai nuo sitten vauvaankin tottuvat. Viime aikoina kissat ovat kyllä ottaneet tavaksi nukkua pinnasängyssä, enkä ole niitä sieltä häätänyt, en myöskään ole ainakaan vielä hankkinut mitään kissaverkkoa tms. sänkyyn... luulen, että kissat häipyvät itse pois vauvan tieltä.
 
Onnea vauvojen jo saaneille <3 !!

Mä täällä vaan lueskelen synnytyskertomuksia netistä, olisi ihana päästä normaalisynnytykseen, ei siis päätyä sektioon.. Kun ekasta kerrasta jäi sellainen olo etten ollut ihan tilanteen tasalla siinä kaikessa ilokaasupöhnässä niin olis nyt ihana saada kokea aktiivisempi synnytys! Mutta viikon päästä on taas ultraus ennen sitä kääntöyritystä niin siellä selviää onko tää mönkinyt ympäri vai ei. Ainakin kovasti muljuaa ja yrittää ulos kyljistä (y):LOL:

Yaya, hienoa että saat tietää jo syntymäpäivän!!:love: Sehän onkin yksi parhaita juttuja suunnitelluissa sektioissa! Ainakin mun mielestä :)

Nupeli, mulla on manduca ollut esikoisella käytössä siitä asti kun se oli jotain kuukausia vanha ja ollaan tykätty! Simppeli käyttää mun mielestä, mieskin paljon siinä kanteli kun oltiin paikoissa missä ei rattailla niin hyvin päässyt kulkemaan. Vauva viihtyi vaihtelevasti, vauvana hyvä nukuttamispaikka ja sit sopivan isona tykkäsi katsella maisemia.
Itse oon miettinyt käyttää liinaa jo nyt vastasyntyneestä, sen saa musta enemmän pesämaiseksi ja vielä suojaisemmaksi vauvalle kun manducan. Pitäis vaan ostaa uusi liina, tää minkä oon saanut käytettynä on menettänyt elastisuutensa aika lailla.

Saraneito, kiva mustakin jos pääsee kerran viikkoon kattomaan neuvolaan että kaikki on kunnossa! Mulla piti olla justiin ens maanantaina neuvola mutta kun siihen päälle tuli se käännösyritys aika niin se sitten peruttiin ja sain uuden ajan vasta ens kuun alkuun :confused:

Verikokeet oli onneksi ok, hb vaan matala 106, sikskin on ollut niin uupunu olo!

Lisää hyviä vauvauutisia odotellessa :love:

Milagro ja bebe 36+1
 
Isosti onnea vauvautuneille :)

Minä odottelen ensi viikon neuvolalääkäriä jo malttamattomana.. Vauva pyörii vissiin ympyrää tuolla vaikka oli jo hyvän tovin raivotarjonnassa.. vaan eipä ole enää :eek: Hirvittää ihan, että jos tässä joutuu vielä synnyttämään perätilavauvan!
Potkuja ja virutuksia tuntuu ihan jokapuolella mahaa ja olen jo epäillyt sitäkin, että onko lapsivettä vähänlaisesti, kun tuntuu niin teräviltä välillä nuo liikkeet. Että yritä nyt tässä nauttia!

Vaatteet olen pessyt ja jopa silittänytkin mutta pinnis odottaa kokoamistaan, sitteri ja turvakaukalo on vielä kaupassa. Meinaa jäädä vähän viime tippaan :D

Semmoinen omanapavuodatus tänään, hyviä vointeja teille, äipät!

Tara ja kolmonen 34+6 :love:
 
Onnea Minsuli :love:

Kävin äitiyspolilla alkuviikosta synnytystapa-arviossa, koska vauva perätilassa. Ei yritetty kääntää istukan ja napanuoran paikkojen takia. Vauva myös vaikuttaa isokokoiselta eikä ole täydellisessä perätarjonnassa, joten sektio aika varattu:eek: mutta eipä siinä mitään, vauvan parasta ajatellaan eikä todellakaan ole hinkua yrittää synnyttää perätilavauvaa jonka napanuora näyttää olevan kaulan ympärillä.. että tällaiset kuulumiset täältä viikolta 37 :LOL:
 

Yhteistyössä