Maaliskuun muruset <3 2016 Joulukuussa

Hei kaikki :)

Täällä köllötellään saikulla 8.1. asti, josta jatketaan sit äippaloman alkuun kans saikulla.

Alkuviikolla oli neuvola ja heti perään lääkäriaika, sf-mitta oli 28cm eli yli yläkäyrän :eek: maha onkin jo melkoinen, mutta painoa ei oo tullu kuin 5kg. Ummetus vaivaa edelleen, olo on melko tukala :( Onneksi nyt tuntuisi apteekista löytyneen toimiva lääke vaivaan!

Poika painoi ultran mukaan liki 1300g, hirvittää kuin isoksi hän kerkee vielä kasvaa :eek: toki synnytystapa-arvioinnissa katotaan tilanne ja käynnistetää aiemmin, jos kovin suuri on.

Ens viikolla saadaan vaunut :) ens vuoden puolella pitääkin urakalla alkaa hankkimaan loput tavarat, kuten sänky, sitteri ym. ja vaatteet (eli toisin sanoen kaikki :LOL:):LOL:.

Joulua ei oo vara laitella eikä lahjoja ostella, ainoastaan omalle tytölle jotain. Kummilapsille ja heidän vanhemmilleen oon ilmoittanut että valitettavasti näin tänä jouluna :( mutta tuleehan se joulu ilman hössötystä ja lahjojakin, on kuitenkin kuusi ja ruokaa, niin eiköhn niillä köyhäkin pärjää (y)

Minsuli ja poikavauva 28+2
 
Hei pitkästä aikaa,

Menneet nää pari päivää tosi nopeasti. Edelleen odotan tietoja duunista, tuo lähipäivinä tieto ei ole toteutunut. Eräät lähteet kertovat että ensi viikolla. No, haluaisin vain tietää koska sitten se on tiedon päivitystä eri paikkoihin, mm kela, päiväkoti yms. Olisi kiva ilmoittaa että lapsi tulee sittenkin hoitoon loppiaisviikolla jos oonkin töissä. Mutjoo, odotellen.

Kiitos laukkuvinkeistä. Eilen miehelläkin oli vapaapäivä niin käytiin Jumbossa ja sieltä sain valita mieleiseni. Saan joulupaketissa lopullisesti
Liberolaukusta, tosiaan k-kaupoista. Jos kuuluu liberokerhoon he laittavat kuponkia tai näin juttua tuolta muista keskusteluista että laittamalla kai viestiä liberolle.

On muuten jännä että tässä lomalle jäädessä on iskeneet pahimmat vaivat, jalan jotain hermoa särkee ja kävely vaikeaa, kunnon vaappuvaa. Alaselkää särkee joka päivä ja nukkuminen vaikeaa kun etsii suht miellyttävää asentoa. Ja tässä nyt se about 12 viikkoa nyt jäljellä. Toivottavasti ihan koko aika ei mene tässä. Maanantaina kaverin kanssa Tallinnan joulumarkkinoille, katsotaan miten siitä selvitään

Täälläkin masu tullut kunnolla esiin ja tuntuu että vaikea löytää mukavia vaatteita. Sf-mitta meni siellä keskiviivan yläpuolella, vaikka vatsa itse ei näytä suurelta.

Joulusta, tärkeintä mielestäni on hyvä seura ja tunnelma. Varsinkin ku seuraa tuota esikoista ja miten nauttii kaikesta niin se tärkeintä. Silloin itsekin nauttii kun saa olla, syödä vähän jouluruoka ja pelailla yms perheen kanssa.

Tänään täytän vuosia, 29v, täytyykin päivittää Vaikea ajatella että joskus kun luulin että en voi saada lapsia että kohta tässä ollaan kahden lapsen äitinä alle 30vnä, oli joskus ollut semmonen haave tai ajatus kun en vielä edes suunnitellut lapsia tai ollut miestä.. ja elämä voi siis yllättää monella tapaa.

Nyt meen aloittamaan minipiparitalo urakan lapsen kanssa, mitäköhän siitäkin tulee

Viikonloppuja!

saraneito ja 28+5
 
Moikka kaikille!

Mulla oli myös sokerirasitus n. 2vk sitten ja ihan hyvillä arvoilla meni läpi. Aattelin että nyt repeää tää suklaa hirmu ja vedän kaksin käsin, mutta eipä vieläkään oo mitään älyttömiä suklaa himoja ollut. Pandan juhlapöydän konvehdit tietty maistuu aina. Mut edelleen enempi himottaa ne appelsiinit tms. nyt ostin tuore ananaksen ja se on ihanaa! Ainut vaan, etten voi syödä sitä kovin paljon kerrallaan, kun tuntuu että menee kieli vereslihalle.

Mulla on myös Sf mitta yläkäyrillä ja painoa on tullut 9,5kg. On tuo maha kyllä aikamoinen pallo. Jalkoihin on tullut myös lisää mittaa (leveys suunnassa :D), mutta yläkroppa on säästynyt turvotukselta. Jalkoja tekis mieli pitää koko aika kohollaan, mutta sit taas takakeno asento on jo tosi epämukava, joten eipä nyt ole sitten ollut jalat kovin ahkeraan yläasennossa.. Tukisukat on päivittäin käytössä, mut eipä nekään ole tuota ehkäisseet. En sitten tiedä millaiset tankit nuo jalat ois ilman :eek:

Hemoglobiinit oli laskeneet 111 ja aloin ottaa rautalisää. Ostin sit näppäränä sitä nestemäistä luontaistuote kaupasta, mutta siinä onkin rautaa tosi vähän. Vedän sitä nyt n. 3x annoksen. Mutta nyt oon alkanu epäillä, että se pistää vatsan löysälle. Mulla on tosin koko raskauden ajan ollut maha mieluumminkin löysällä kuin kovalla/ ummetuksella. Sinänsä ihan hyvä, mutten sit tiedä menetänkö jotain vitamiineja tuon nopean aineenvaihdunnan takia

Me ollaan myös saatu vähän tavaroita hankittua, käytettynä kaikki. Löysin aivan ihanan kuultovalkean pinniksen, jossa on toinen reunoista poistettavissa ja tosi retrot vaunut jostain 80-luvulta. Ne vaunut on nyt aika tylsät pastellit, mutta koitan tässä selvitellä kangasväri vaihtoehtoja, jos ne saisi värjättyä kirkkaan punaisiksi. Sisustan haluaisin ihan valkoiseksi, joten sinne pitää vissiin ommella ja askarrella jotenkin valkoinen sisus. Ainakaan äkkiseltään en netistä löytänyt vastausta, miten värillisestä saisi valkoisen myrkyttömästi. Vaatteita oon ostanut tosi vähän, niitäkin ollaan saatu ilmaiseksi ja vielä lisää saan siskolta. Yhteensä noihin on kulunu n. 60€. Sitteri ilmeisesti pitää hommata ja kantoliina odottaa vielä ompelua. Sairaalasta tullaan kotiin varmaankin kärryillä, meillä on n. 5min kävely sairaalalle. Tietty jos tuleekin joku komplikaatio ja joudutaan Ouluun, niin sitten ollaan pulassa :cautious:

Meilläkin menee joulu pienellä budjetilla, kaikki ylimääräinen raha menee bensoihin, kun reissataan sukuloimassa ympäri suomea. Vielä on tuo reissaaminen suht helppoa, en sitten tiedä vauvan kanssa. Pitkät automatkat taitaa olla aika tuskaisia, varsinkin jos tämä epeli on kovin äänekästä ja vilkasta sorttia. Nyt on tosin ongelmana iso koira, jota kaikki sukulaiset eivät halua päästää sisälle. Eikä sitä ihan taivas alla viitsisi vieraassa paikassa pitää, vaikka turkin puolesta se kyllä tarkenee pihalla aivan mainiosti. Joutuu aina sen pohtimaan ensimmäisenä, et mites koira..? Hoitolat on niin kalliita, ettei viikoksi raaski viedä sitä minnekään.

Oliko sulla Minsuli joku ylimääräinen ultra? Meillä ei rakenneultran jälkeen ole tiedossa enää yhtään ultrausta. Ja rakenneultra tehtiin vk:lla 22.

Huh kun on tää istuminen hankalaa, pitää vissiin pumpata jumppapallo, niin vois sitä käyttää työtuolina.

Tsirpa + tytsy 27+5
 
Tsirpa, mulla kun on ollu näitä kummallisia verenvuotoja ja paljon supisteluja, niin on käyty lääkärissä ja ultrattu useammin. Nyt kun näyttää, että vauva kasvaa hyvin, niin en tiiä ultrataanko enää. Ehkä synnytystapa-arvioinnissa rv 36? Näin Kainuussa siis :)

Minsuli ja poikavauva 28+3
 
Huomenta :)

Täällä herätty 5.10 miehen kelloon... Ja sillä samaisella sekunnilla alkoi mahassa sellaset sambakarnevaalit, ettei oo uni tullut ja piristyin.. Noh.. Saanpa juoda aamukahvit rauhassa :D Vien nuoremman tänään hoitoon papalle ja lähen ystävän kanssa päiväksi Porvooseen ja Helsinkiin jouluostoksille :)

Kävin neuvolalrillä ylimääräisellä käynnillä viime to. Paikat kiinni, mut kohdunsuu alkanu pehmetä.. Kiellettiin ylimääräiset nostelut ja rehkiminen... Helpommin sanottu kun tehty... Miehellä 2vuorotyö ja erittäin ehtivä 1v ... onneksi esikoinen 8v auttaa paljon .. :love: kontrolli kohdunsuulle on rv 28 ku on seuraava synnytyspelkopoli käynti tossa 31.12 :)

Hipsutin ja toukka 25+5
 
Heips,

Uusi viikko alkoi, tosin eilen mutta 29+1 tänään. Uskomatonta!
Sain eilen hyviä uutisia, palaan töihin tammikuussa vielä ennen äitiyslomaa. Ei tarvita siis varhennettua. Nyt soiteltu Kelaan yms. Päivitetty asioita.

Eilen mieskin tunsi vauvan liikkeet kunnolla, oikein pelästyi kuinka kovaa tunsikaan liikkeet. Meillä mies pelkää ettei satuta lasta kun sanon että ei tarvitse niin kevyesti pitää kättä vatsan päällä vaan tukevasti.

Mutta kiva että mieskin tuntee liikkeet. Aamusta pikakäynti neuvolaan hakemaan lisää sokeriliuskaa, ei riitä ensi viikon neuvolakäyntiin asti . Paastoarvot pysyneet hyvinä ja se on hyvä.
Eilen käytiin kaverin kanssa Tallinnan joulumarkkinoilla. Itse en oo käynyt aiemmin, kaveri viime vuonna ja sanoi että vähän pettymys mutta mukava pieni reissu. Kävely ei tullu liian suuriksi ja jaksoi ihan hyvin. Siellä jopa satoi vähän lumentapaista ainetta.. kiva "lomareissu".

Nyt pohdin miten muistaa päiväkodin henkilökuntaa, illalla joulujuhla päiväkodissa. Ei yhtään viimetippaan no, pari juttua mielessä josta valitsen, jäänyt vaan kaiken hässäkän keskellä.

Mutta, mukavaa viikkoa kaikille ja voikaa hyvin!

saraneito ja rv 29+1
 
Minä täällä taas☺

Joulutohinat taitaa monellakin olla päällä. Itse ajattelen että kiva kun on nyt lomaa niin pikkuhiljaa saa ja jaksaa puuhailla. Huomaa että selkäkään ei jaksa ihan niin tuota seisomista yms.

Huomasin eilen suihkussa että nyt alkanut tulla jo vaaleaa nestettä rinnoista. Kun lämmin suihku yms niin vähän jo tulee. Kuhan ei ala kunnolla tulemaan muistelen että viimeksikin nestettä tuli jos sattui vähän puristamaan.

Nyt pitäis suunnata kasaamaan piparitaloa. Katsotaan kuinka sujuu

saraneito ja rv29+3
 
Moikka kaikille!

Kohta on jo 3/4 osaa raskaudesta takana, huimaa! Hirveää vauhtia aika menee.

Neuvolassa kävin viime viikolla. Painoa tullut nyt 8kg, sf-mitta keskikäyrän alapuolella. Ties mihin ne kilot on sitten kertyneet. :LOL: Ultrattu on ahkerasti neuvolassa, hippiäisellä kaikki hyvin vaikka supistelee ja oireilee välin kovastikin.

Joulutohinat on täälläkin päällänsä ja stressiä pukkaa. Huh, vielä muutamat lahjat paketoimatta ja joulusiivous osin kesken. Eiköhän ne ennen aattoa ole tehtynä.

Jos (kun) en ennen aattoa tänne kerkiä kirjoittelemaan, niin hyvät joulut kaikille!
 
Tänään 30+0! Huijui, enää 10vkoa jäljellä, +-2vkoa jos menee noin niinkin normaalisti.

Tänään oli neuvola, mies ja esikoinenkin mukana. Pääsi kuulemaan sydänäänet. Oli muuten eka kerta kun ääniä ei juuri tarvinnut etsiä ja vauva pysyi paikallaan. Ennen juossut karkuun jos minnekin. Kertonee siitä että tilat alkaa käydä ahtaaksi. Totesin sen jo viikonloppuna kun aivastin ja navassa tuntui repeämä. "Lihakset" tiukoilla.
Mutta, neuvolassa kaikki hyvin. Hemoglobiini noussut mutta jatketaan rautaa. Ollut hyvää toi mitä hankin, ei mee vatsa sekaisin.

Tuntui hurjalta saada liikelaskentaohjeet sekä missä oireista yhteys sairaalaan , Synnytys käynnistyy yms.. Vaikka tän kerran kokenut, tuntuu silti ihan yhtä uudelta kun en todellakaan muista näitä. Kaikki konkretisoituu. Juteltiin vähän imetyksestä ja omista suunnitelmista sen suhteen. Toisin sanoen, imetän jos vaan onnistuu. Viimeksi onnistui hyvin, mutta joka kerta voi olla erilainen.

Seuraava neuvola onkin vasta tammikuun lopuilla, on lääkärineuvola. Sitä ennen tutustumaan sairaalaan, ainakin Hys:ssa käytännöt muuttuu alkuvuodesta. Enää vain parillisten viikkojen maanantaisin, vko 32-35. Itselle tuttu paikka, toki melkein neljässä vuodessa on voinut muutoksia tapahtua, mutta hyvä mieheni nähdä että minne oikein mennään ja mitä tehdään.
Sain ajan mammaryhmän tapaamiseen, voisi vaikka mennäkin, viimeksi en käynyt. Helmikuun alussa neuvola ja sitten ovatkin tiuhempaan.

Huomenna jouluretki Hesaan katsomaan Stockmannin jouluikkunoita yms. Muutamia joulujuttuja vielä tekemättä, mutta ei sen suurempaa stressiä. Keskiviikkona pitäis uskaltaa kauppaan hakemaan vikat jutut kun tulee rahaa..
Vielä jos voisi toivoa vähän lunta niin olisi tosi kiva. Mutta muuten nautin lomasta.

Mukavia joulunaluspäiviä. Kolme yötä jouluun on...


saraneito ja rv30+0
 
Jouluheipat täältäkin!

Tänään oli neuvola, kaikki oli kunnossa. Sain sen vasta-aihepiikin kankkuun kun tämäkin vauva on rh+ ja minä olen miinus. Muuten perusneuvola. Mahan kokoa ihmettelin ja nyt se oli jo lähempänä ala- kuin keskikäyrää! Viimeksi oli siis yläkäyrällä. Nyt voin huokaista että ilmeisesti se vaan itsestä tuntuu suurelta. Tai sitten esikoista hoitaessa ei ole jäänyt aikaa ihmettelemään sen kasvua ja kun se nyt on pumpsahtanut kunnolla esiin, sen vasta huomaan ja yhtäkkiä se tuntuu niin isolta :LOL:

Painoa vaan kertyy, mutta onneksi ei sentään sokerit ole liian korkeat. Kun siis olen antanut itselle aika vapauden syödä mitä mieli aina tekee.. :) ajattelin että joulun vielä herkuttelen ja sitten uutena vuonna uusi ryhdistäytyminen!

Oli mukava päästä käymään neuvolassa kun tietää taas että kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Nyt hyvillä mielin joulun viettoon <3

Kaikille mukavaa, stressitöntä ja hyvänmielen täyteistä joulua! :)

Milagro ja la bebe 28+1
 
Mulle kävi se mitä oon tässä pelänny: kaaduin. Olin just viemässä koiralle pihalle vettä ja ruokaa eli oli ruokakuppi toisessa ja vesi ämpäri toisessa kädessä, kun lensin ihan suorilta kyljelleni. Ehkä ihan onneksi oli nuo kantamukset käsissä ja niitä pidin sit refleksinä mahdollisimman suorassa, etten ottanut kädellä vastaan ja murtanut rannetta tms. Sitten olikin hirveä kuulostelu, että onko vihlonnat liitoskipuja vai muuta ja liikkuuko vauva. Kaikki tuntui olevan kunnossa. Seuraavana päivänä, joka oli siis sunnuntai, vieläkin huoletti ja kuuntelin dopplerilla sydänääniä ja ne oli kunnossa. Yöllä näin kuitenkin ihan hirveän painajaisen, että jossain juhlissa aloin vuotamaan verta ja itkin siskolleni, että rakastan tätä vauvaa jo nyt ja ollaan sille jo nimikin annettu.. siihen sitten heräsin ja oli vielä soitettava maanantai aamuna neuvolaan, kun huolettaa tuo reissuun lähtö, jos kaikki ei olekaan kunnossa. Piti soittaa siitä vielä synnärille ja siellä vielä varmistivat asian lääkärilta ja kaikki oli sitä mieltä, että kaikki on kunnossa. Nyt on kyllä tiukasti nastat alla aina, vaikka menisinkin vaan tuon pari metriä omalla pihalla.

Rattaiden värjäys projekti ei menny ihan kuin Strömsössä: netistä bongasin jonkun värjänneen mustaksi ihan samat rattaat kuin meilläkin ja tilasin netistä saman värin punaisena. No sehän ei niitä kuvioita piilottanut,vaan ne näkyy nyt violetinharmaina, eikä väri ole kovin tasainen, ihan ok näköiset kuitenkin. Kivempi kuin se likainen luonnonvaalea. Toinen oli onnistunut kiinnittämään värin hiustenkuivaajalla, mutta meilläpä hiustenkuivaaja sanoi sopimuksen irti 5min pöhöttämisen jälkeen,joten jouduin silitysraudalla älskäämään kiinnityksen. Kyllähän se niinkin onnistui (y) Ja väripurkki meni kaikki, sillä toisella oli mennyt vain puolet. Vähän kyllä epäilen, että puolella purkilla ei ole voinut kovin tasaista tulosta saada.. Nyt tekis mieli sitten värjätä äitiyspakkauksen makuupussi violetiksi, se vihreä on ollut omasta mielestäni alun alkaenkin ihan kauhean värinen.

Kauheesti on tullut kyllä muutenkin siivoiltua ja laiteltua kaikkea valmiiksi. Taitaa olla se pesänrakennus meneillään :LOL:

Mä kävin jossain mammakerhossa, siellä oli monella myös miehet mukana. Oma mies oli just toisella paikkakunnalla, niin ei päässyt mukaan. Ens kerralla ehkä. Vaihdettiin jotain ajatuksia lasten hoidosta ja parisuhteessa, miehet omassa ryhmässä ja naiset omassa. En nyt sitten tiedä mitä ne miehet siellä omassa porukassaan juttelivat. Se oli ensimmäistä odottaville tarkoitettu, olihan se mielenkiintoista nähdä, keitä saattaa olla samaan aikaan synnärillä.

Seuraava neuvola aika on jo tammikuun 5.pvä. Mulla on tuo vauva niin alhaalla, että sain sen takia ylimääräisen ajan. Sitten on kotikäynti tammikuun lopulla ja siitä seuraava kerta on jo lääkäri. Siellähän ne varmaan ultraakin vielä kerran, kun sieltä löytyy laitteet.

Joulutohinoita ei ole kummempia ollut, lahjoja ostin vain niille yli 1v lapsille, joita näen tällä reissulla. Yksi on ihan pikkuvauva, joka saa kaikki tarvittavan isosiskolta käytettynä, joten nyt isosisko saa vähän paremman lahjan.Tänä iltana pitää tietty pakata ja huomenna lähdetäänkin reissuun. Joten ei kai tässä muuta kuin hyvää joulua kaikille! :)

Tsirpa ja tytsy 29+1
 
Jouluntoivotukset jokaiseen kotiin!

Olkoon nää päivät täynnä lepoa ja läheisten kanssa olemista. Itse huomaan että joulufiilis nousee kun seuraa tuota omaa esikkoa ja hänen jouluinnostustaan


saraneito ja rv 30+2
 
Joulusta palautuen. Unirytmi sekaisin, närästys, masu pyöristyy tai ainakin vatsanahka kiristyy yms..

Joulu meni mukavasti, esikko nautti ja itsekin nautin yhdessäolosta yms. Nyt ei tullut niin kamalaa ylensyöntiä kun jostain syystä tuntuu että vähåiselläkin syömisellä vatsa melko täynnä. Eilisestä alkoi illasta kamala närästys ja tänä iltana sama homma. Onkohan viel noi jouluruoat vai mikä, viime yönä jäi unet vähäisiksi ja toivon että sama ei toistu tänään. Huomenna mies kouluun, joten ite pakko nousta ajoissa esikoisen kanssa.

Uskaltauduttiin alennusmyyntiin ja no, käytiin yhdessä liikkeessä. Mut löydettiin suht edullisesti britaxin rattaat, kun halusin tukevat rattaat mun edellisten matkarattaiden tilalle, jotka ei olleet kovin tukevat. Saa viel testattua esikoisen kanssa ja myös kaukalo mahtuu sisään rattaisiin hyvin.

Sokeriarvot pysyi hyvänä syöpöttelyjen keskellä, koittanut seurata vielä tarkemmin.
Viikko lomaa vielä, sitten paluu töihin. Pariksi viikoksi. Huomenna olisi tarkoitus mennä esikoisen kanssa elokuviin, ekaa kertaa.. jänskää.

Toivottavasti joulunpyhät muillakin menneet hyvin. Ens viikolla vaihtuu jo tammikuu ja ei enää kovin pitkä aika meidän kuuhun.

saraneito rv30+6
 
Hei kaikki kissaihmiset! Mitä mieltä olette tosta kissojen levittämästä toksoplasmoosista? Pelkäättekö sitä? Mulla meinaan noussut hirveä huoli siitä.. (okei, olen yli hysteerikkö kaikesta). Neuvola laittoi mut verikokeelle.. Tulokset ei vielä tulleet. Meille tuli hiljattain kissanpentu ja se nyt ei siistein vielä ole ja tossa yksi päivä hipaisi vahingossa tassullaan mua suulle ja arvaa onko pelko nyt kova! Laatikon siivoaminen kuuluu miehelle.. siihen en koske.
 
Lilow, alkuun minäkin panikoin toksoplasmoosia, meillä 2 aikuista kissaa. Mut jotenkin asia on unohtunut ja lukenu oon, että sitä kissan ulostetta pitäis käytännössä syödä, että saisi tartunnan. Kissit nuolee minua kasvoista :) kissanhiekkalaatikkoa oon puhdistanu normaalisti, pesen kädet sitten hyvin huolellisesti. Älä turhaa panikoi (y)

Joulusta selvitty, onneksi. Vatsa sen kun kasvaa ja poitsu mylttää melkolailla :ROFLMAO: Onko kellään kokemuksia näistä tukivöistä, luulenpa että on pikku pakko kohta alkaa hommata sellainen... vatsaa kiristää seistessä ja istuessa, aina ku ei voi vain maata :confused:

Minsuli, tänään 30+4
 
Hyvät myöhäiset joulut ja tulevat uudet vuodet kaikille:)

Lilow älä turhaan stressaa, olen myös asiasta lukenut ja niinkuin Minsuli sanoi, sitä täytys työntää naama sinne hiekkalaatikkoon, että sen saa:) ja kuten kirjoititkin, että teetät putsaamisen miehellä, niin ei syytä huoleen:)

Täällä kans tuntuu, että jo pienestä määrästä tulee täyteen, joten usein pieniä annoksia vaan. Kiristää ja kivistää mahaa selkää ja jalkoja..Jalat on tosi huonona ja jumissa, mutta itsellä varmasti reumakin vaikuttaa ainakin turvotukseen. Tukivyö pitäisi myös hommata tai saa ukko hoitaa imuroinnit tästä lähtien:D Selkä ei enää tykkää. Elämää tuntuu paljon masussa olevan ja pari viikkoa sitten neuvolassa totesivat, että vielä on hyvin tilaa liikkua, yläkäyrällä mennään. Ja kylkiluut on löytynyt potkimis etäisyydelle:D Mää oon ihan valtava plussapallo varmaan loppuajasta, kun tätä mittaa itsellä on 158cm ja maha hyvin eteenpäin kasvava:D

Kärryt saatiin ja vielä söpön siniset, passaa tytöllekkin jossei tuolta nyt poika tuukkaan:) 300e maksettiin brion turvakaukalosta, yhistelmäkärryistä ja telakasta, saatiin yhdeltä tutulta. Pari vuotta vanhat ja ollaan hyvinkin tyytyväisiä:) Mites muilla, joko on kärryt yms. Hankittu?

Tyttönen ja Veikko-Elmeri 30+3
 
Moi pitkästä aikaa!
Nyt on 30vkoa mullaki täynnä. Puntarilla en uskalla enää käydä, 10kiloa on tullut ainakin painoa lisää. Sokerirasituksesta, toisestakin, selvisin puhtain paperein, joten ei ihan mahdottomasti ole tarvinnut mittailla mitään.
Töissä olen tähän saakka ollu koko ajan, mutta nyt on alkanu tuntumaan etten enää jaksa. Olen siis töissä vanhainkodilla ja aika paljon on nostelua ja kaikenlaista mitä ei pitäis tehdä.. eilen illasta vähän säikähdin, oli tullut rusehtavaa valkovuotoa ja tietysti kaikkea alkoi pyörimään mielessä. Onneksi ainakaan vielä ei ole tullut lisää, mutta ehkäpä sanon huomenna neuvolassa että jokohan se töissäkäynti riittäs mun osalta. Pitää pyytää tarkistamaan paikat muutenkin kun päivittäin supistelee.
Noista hankinnoista; meillä ei oo vielä mitään hankittuna siis entuudestaan on pinnis ja ikivanhat brionovat, joihin oon nyt ostanu kovan kopan. Turvaistuin pitäs hommata, mutta tuntuu olevan ihmeellinen viidakko että mikä olis hyvä.. eikä oikein ole ketään toista odottajaa jonka kanssa asiaa pohtia yllättäen olen liian vanha tähän hommaan. Noh eilen oli miehen kanssa puhe et tänään haetaan patjaa ja peittoa ja kai joku lakanakin pitää ostaa. Kaikki sellaset oon ehtiny hävittää. Ja mihin se sänky sijotetaan! Siinäkin on ongelmansa. Me ei siis otettu äitiyspakkausta.
Tämmöstä täältä oman navan ympäriltä. 30+1
 
Painosta myös sen verran, että nyt on tullut jo 18kg ja hirvittää aatellakkin kuinka paljo sitä vielä tulee:unsure: Mutta vasta viime viikkoina alkanut pientä pöhötystä näkymään kasvoissa ja kaikki ovatkin olleet yllättyneitä, että on niinkin paljon tullut, kun ei sitä kuulemma niin huomaa. Lähinnä reisiin ja mahaan tullut kaikki ns. Ylimäöräinen:)
 
Moi taas. Lääkäri kirjoitti sitten sairasloman ä-loman alkuun asti, paikat oli alkanu pehmetä ja kohdunkaula lyhentyä. Lisäksi alapaine huiteli 100 tietämillä, vaikka olin eilisenkin vapailla. Vuotoa ei ole enempää näkynyt.
Sf-mitta oli 28, 6cm oli kuukaudessa tullu lisää. Keskikäyrälle asettui. Vaa'allekin piti astua ja painoa on nyt tullu tasan 10kiloa. Olin suorastaan iloisesti yllättynyt =) luulin nimittäin että paljon enemmän. Jos nyt sais vielä loppuajan menemään parilla kilolla niin sen saisi joskus poiskin. Ei kyllä enää pysty syömäänkään paljoa, kun maha on jo pienestäkin määrästä ihan täynnä ja närästää niin mahdottomasti. Hb oli noussut 124, kun se viimeksi oli 113.
Onneksi on nyt tuo työasia selvä, ei tarvi tuskailla jaksamista enää.
Hyvät uudet vuodet kaikille!
 
Moikka :)

mulle saa päivittää iäksi 27v :) tänään täyttyi tuo :)

Huomenna Sypepolin aika :) pääsee taas keskustelemaan ja näkee ultralla pientä :)

Maha on jo aika jäätävän kokoinen, on ollut joka raskaudessa.. huooh.. :LOL:

painoa tullut reilu 5kg, mut lisää tulee rytinällä.. turvottaa ja syöpötyttää..

Ajatustakaan en oo luonut tavaroiden esille kaivelulle tai millekään valmistautumiselle...

Meillä myös kissa.. ja normaalisti oon laatikkoa tyhjennellyt ja kädet vain hyvin pessyt..

Millaisia uuden vuoden suunnitelmia teillä on? Me ollaan kotosalla perheen kanssa ja mässytetään herkkuja :):p Mies käy esikoisen kanssa katsomassa kaupungin järjestämän ilotulituksen :)

Hyvää vuodenvaihdetta kaikille!!!

Hipsutin ja toukka :)
 
Hei, kiva kuulla teistä.

Onnea Hipsutin88, päivitetty

Tänään kävin nauttimassa omasta synttärilahjastani, kampaajalla. Keveni hiukset ja muutenkin kiva vain olla vähän hemmoteltavana. Jaksanee mennä maanantaina, siis ensi vuonna töihin, kolmeksi viikoksi.

Mulla painoa tullut varmaan nyt alkupainosta about 10kg, toivon että kovin paljon lisää ei tulisi. Tuntuu kuitenkin että nyt joulun aikaan maha pullahtanut kunnolla esiin, pitää pyytää miestä sitomaan kengännauhat yms. jotenkin vaivainen olo.

Kysyttiin vaunuissa. Meillä jo oli z-linen vaunut jossa kova vaunukoppa yms ja sitä tullaan edelleen käyttämään. Mutta nyt noi rattaat mitkä hankittiin niin huomasin että niihin voisi hankkia pehmokantokassin jos haluaa mennä ilman että pitää turvakaukaloa rattaissa. Katsotaan.
Olen jo alkanut pesemään vauvan vaatteita yms. Ihan siitä syystä että saisin tehtyä ne ennen töihin paluuta, kaipaan vähän tekemistä ja eihän sitä tiedä millaisessa kunnossa sitä jää äitiyslomalle niin jotenkin halusin olla valmiina..

Uusivuosi menee kotona sekä käydään veljen perheen luona kun käyty katsomassa kaupungin ilotulitus. Pitänee huomenna vielä uskaltautui ruuhkaan hankkimaan jotain syötävääkin. Mut melko rennosti ottaen.

Mukavaa Uutta Vuotta kaikille, ensi vuonna meillä on pikkuiset mukana

saraneito ja rv 31+2
 

Yhteistyössä