Maaliskuun muruset <3 2016 Marraskuussa

Mulla oli ilmeisesti ensimmäiset ennakoivat supistukset viikonloppuna, kun apinanraivolla siivosin yläkertaa. Se on meillä vähän nyt käyttämättömänä koko paikka, vierashuone/ käsityöhuone oli ihan kaaoksessa ja aula samoin kun sieltä lahjoitettiin vanha pakastearkku pois ja kaikki tavara oli nosteltu tieltä pois sohvalle. Siinä sitten lattiaa luututessa tuntui alavatsalla ihmeellinen kiristys, joka tuli kun kumartui. Mä oletin sen olevan supistus. Mutta mistäpä siitä tietää, miltä niiden kuuluis tuntua? (n)

Mulla ei oo synnytyspelkoa, ainakaan vielä. Olin ajatellu, että huudan jo ovelta, että kaikki tänne heti!! Siis spinaalit ja epiduraalit yms. Mutta sitten menin ja luin Minna Haatajan Hyvä syntymä- kirjan, joka taas suosittelee enemmän luonnonmukaista tyyliä. Siinä ylistetään allassynnytystä, ja nyt sit oonkin alkanu miettiä sitä vaihtoehtoa. Myös asento olisi siinä parempi, sängyssä ollessa vauva pitää puskea ikäänkuin ylämäkeen, mutta kontallaan se tulee luonnollisemmin paremmassa asennossa. Ainahan siitä voi sit hypätä normi synnytykseenkin. Onneksi tässä on vielä aikaa perehtyä aiheeseen!(y) Onko joku täällä synnyttänyt altaassa?

Oli tuossa kirjassa muitakin mielenkiintoisia kohtia, kuten että nykyään naisten asento on istuva, eli vähän takakeno ja raskausviikosta 36 eteenpäin sitä tulisi välttää ja suosia etukenoa, jotta vauva astettuisi mahassa parempaan asentoon synnytystä ajatellen, keinutuoli on myös erittäin vältettävä. En sit kyllä tiedä miten onnistuu etukeno istuma-asento jalat ylhäällä, kun jalkojakin pitäisi pitää kohollaan mahd. paljono_O

Mulla on mielitekoina tosiaan ne appelsiinit ja muut kirpeät hedelmät, jopa sitruunat. Välillä tulee myös maksamakkara tai -laatikko himoja, mutta ne oon jättäny toteuttamatta. Eilen tuli kaupassa himo joulutorttuihin, joten niitä piti sit vääntää illalla. Ja nyt ne on syöty, just ku ajattelin lopettaa arkipäivisin herkuttelun :whistle: Siitä puheenollen varasin sokerirasitukseen ajan. Sain sen tosin samalle päivälle, kuin mitä mulla on seuraava neuvola. Saas nähdä kerkeääkö vastaukset siihen mennessä.

Onko teillä muilla muuten neuvolasta kotikäyntiä?
Meillä se tulee olemaan vk:lla 30-32. Sekin silmälläpitäen piti tuo yläkerta huhkia siistiksi.

*louhi*
sulla on sit ihan samat oireet kuin mullakin. Ne kivut on aika kauheita. Mä yritänkin nyt aina kävellä rauhallisesti vähän lyhyemmillä askelilla kuin ennen ja tehdä lonkan avauksia, eli mennä mielikuvitus aidan yli. Myös lantion pyörityksiä kannattaa tehdä, ne voitelee lonkkia ja saattaa auttaa kipuihin. Eli napatanssit vaan käyntiin! :LOL:

kevlarsoul:
mä oon kans tosi hehkeä; mulla on ihan hirveät ilmavaivat! Ihan sama mitä syön tai jätän syömättä :mad: Saattaa tosin nuo multitabsit olla vatsansekoittajia, mutta niitä ei viitsis jättää syömättä, mutta eipä ole ummetustakaan:D
Ja naama kukkii kuin teini ikäisenä :ninja:

Onpas kiva, jos tuo äitiyspakkaus tulee noin nopsaan, se ois sit täälläkin viikonlopuksi sopivasti perillä :love:

Tsirpa + tiitinen 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
:)Moikka eli olen uusi täällä ja uskallauduin kirjottelemaan myös!

Laskettuaika on 11.3/28v/toinen/phks

Raskaus aika mennyt mulla ilman pahoinvointia(niinkuin edellinenkin) ei ole ollut mitään kipuja/supistuksia.varovainen tyttö veikkaus saatiin ultrassa kun pikkunen piti jalkoja niin ristissä että eivät varmaksi voineet sanoa.mitäs muuta päänsäryistä olen kärsinyt parinkuukauden ajan!
Ninzika ja vauva 22+4:love:
 
Kirjoitan myöhemmin paremmin, mutta nyt vaan nopeasti tuosta epiduraalista ja spinaalista. Ystävätär sai pysyvän ja vaikean hermovaurion tämän seurauksena, joten jos tätä pientä synnytän, pyrin pärjäämään muilla keinoilla. Mieluummin vaikka oksennan kodeiinipohjaisista kipulääkkeistä kuin otan riskin komplikaatiosta. :( Harvinaista, mutta aina jonkun kohdalle osuu kuitenkin.

Kyseinen henkilö on todella valoisa ja tekevä enkä koskaan ole huomannut turhia valittavan. Hänben täytyy olla todella, todella kipeä, että tuskittelee vauriota.
 
Tsirpa Mä haaveilen kanssa altaasta :) kokemusta siitä ei ole, mietin esikoisen synnytyksessä sitä pyytää mutta kun koitti h hetki unohdin sen tyystin!
Mulla epiduraali paikka kiusoitteli vielä vajaan vuoden jälkeen synnytyksestä kosketusarkana, nyt yritän kaikkeni kestää ettei tarvisi tuonne selkään mitään ylimääräistä alkaa törkkiä!! Kun sen epiduraalin laitossa se lääkäri vielä ensin pisti sen väärään kohtaan niin että sain ikävän "sähköiskun" koko jalkaan, osui jotenkin hermoon. Toki se sitten auttoi kipuihin jonkin aikaa kun onnistui.

Neuvolassa taas käyty ja kaikki oli ok. Painoa pn tullut jos alun tipahtaneista kiloista lasketaan niin viitisen kiloa :LOL: suklaa kun on maistunut ihan oudon hyvin, joskus pakko on saada jopa joka päivä kääk!

Sieltä sai sen todistuksen ja tänään sen laitoin hakemuksen kera Kelaan menemään. Kiva nähdä taas tulojen nousevan kun vauva syntyy kun nyt olen vaan kotihoidon tuella mikä ei paljon ole. :)

Tervetuloa ninzika!!

Huomenna vihdoin kirpparille etsimään löytöjä :)

Mukavaa viikkoa kaikille :)

Milagro ja la bebe 21+1
 
Kävin vihdoin hakemassa apteekista vauvan odotus vihon ja päivittelin sinne viikkokuulumisia ja vointeja takautuvasti. Oli kiva lueskella raskauden alusta kuulumisia foorumilta. Tuo alkuraskaushan on kuin teini-ikä. Tunnemyrskyjä, ylionnellisuutta ja superhuolta, suurta tietämättömyyttä ja epävarmuutta. Ikinä ei tiedä milloin joku vaihe loppuu ja ei millään malttaisi odottaa että hommat etenisi ja varmistuisi.

Katselin myös vähän statistiikaa, paino on noussut alusta n, 4,5 kg ja navanympärys kasvanut 8 cm.

23+5
 
Moi, pikaiset neuvolakuulumiset päivitän!
Tuo rautalisästä huolimatta tippunut Hb oli nyt noussut. Luojan kiitos, maha olikin aika kovilla tuosta kahden kapselin vrk-annoksesta. Paino oli laskenut kahden viikon takaisesta ja siitäkös sain taas kuulla. Kovasti yritän syödä järkevämmin, nyt kun pahoinvointi on hiukan parempana. Onneksi sf-mitta oli keskikäyrällä eli hyvin tuntuu kasvaneen. Pieni vie ekana kaikki saatavat ravintoaineet näköjään. :D Liikkeet tuntuu tosi vahvasti, välillä silminkin nähtävissä mahan hytkyminen. :)

Eka sairasloma raskauden takia on nyt tämän viikon. Alkuviikosta tuli taas töissä pyörtyminen/heikotuskohtaus ja sen perään alkoivat säännölliset supistelut 4-5 min välein, kauhean paineen aiheuttivat. Onneksi kohdunkaula oli kunnossa ja normaali ja parin tunnin levolla helpotti. Arvatkaa vaan säikähdinkö. :( toivon tosiaan, että nyt flunssa vaan taustavaikutti tällä kertaa ja jatkossa jaksan/pystyn olla töissä. Ei ole toimeliaalle ihmiselle herkkua lepäillä useampi päivä!

Loppuviikosta sitten rakenneultraan. <3

Tintti ja myttynen 20+2
 
Huomasin jo aiemmin tuolla myöhempien kuukausien keskusteluissa Liberolaukuista ettei enää saisi sairaalasta. Jotkut jo tilanneet Liberolta, mutta nyt tuli itselleni ainakin sähköpostia, kun esikosta liityin Libero-kerhoon että laukun voi noutaa kupongilla K-Citymarketista, K-supermarketista tai K-marketista. Se lähetetään aikaisintaan 8viikkoa ennen laskettua aikaa ja viimeistään lapsen ollessa 5 viikkoa vanha.

Jotenkin oli mukavaa lähteä sairaalalta libero-kassi mukana, mutta menee se näinkin. Toki tää taitaa vaan kaupallistua kun pitää sitten liittyä Libero-kerhoon, saadakseen kupongin.. Mutta tulee vaippoja paljon osteltua niin kyllä niillä pistelahjoilla on kivoja leikkejä meilläkin saatu aikaiseksi että on kerhosta jotain hyötyäkin :)

Täällä muuten vähän huonot olot, tiedä että onko jostain ruoasta vai jostain suppareista. Näin toisenkin kohdalla ei kyllä ihan tunnista tai tiedosta mistä kaikki olot johtuu.

muttajoo, jatkanpa tässä töitä. Piti vain kommentoida tuota laukkuasiaa kun sähköpostia tuli..

saraneito ja 24+3
 
Neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin masuasukilla.:love: syke oli tosi voimakas 150. Sf mitta oli 18. äippäpolilta oli tullut neuvolaan kehoitus mennä sokerirasitukseen ja lähetteen sain, kauhistuttaa vähän. Onko muilla kokemusta tosta sokerirasituksesta?
Ninzika +vaavi 22+6
 
itse kävin ekassa sokerirasituksessa jo tuossa ekan ultran jälkeen, en nyt edes muista milloin.. :D sitten on toinen tulossa 24-28viikoilla, no, mulla parin viikon päästä, varasin marraskuun vikalle viikolle.

mukaan kannattaa ottaa lukemista ja eväät kun voi sitten taas syödä sokerirasituksen jälkeen.. :) Siinä kestää n. 2h.

Ekassa sokerirasituksessa meni kaikki hyvin ja arvot ok. Toivotaan että tässäkin.

Itsellä myös viime raskaudessa tuli tuo sokerirasitus kaksi kertaa. Ikä ja paino. Silloin mulla toisessa rasituksessa yksi arvo oli yhden pykälän yli rajan. Silloin vähän mittailin arvoja kotona ja oli kaikki ok. Nyt koitan olla luottavaisin mielin.

Meillä ainakin ollut juotavat ihan jääkylmiä joten menneet suht helposti alas.

saraneito
 
Huomenia!

Täällä taas pitkästä aikaa. Hyvä, Saraneito, että pistit uuden kuun topan pystyyn. Olen ollut niin väsynyt ja huonovointinen pitkän aikaa, ettei ole tullut mieleenkään kirjoittaa. Nyt onneksi on helpottanut vähän!

Masuasukilla kaikki hyvin, raivotarjontaan oli kääntynyt tämän viikon ja edellisen neuvolan välillä. Toki siellä mahassa mahtuu vielä mylläämään miten päin vain. Sf-mitta alakäyrällä, vaikka kiloja tullut ihan reilusti - siis ei vain muutamaa. Huimaa, että mennään jo 24. viikolla!

Synnytyksestä. Edellisessä haaveilin minäkin altaasta, mutta niissä kivuissa ei lopulta pystynyt ajattelemaan mitään muuta kuin, että muistaa hengittää. Jäi allas sitten. :LOL: Tosin mulla ei ollut ihan normaali synnytys ja tuli kiire sektioon vauvan pelastamiseksi. Sain sekä epiduraalin että spinaalin, ja toi epiduraali oli taivas! Vei kaikki kivut, osui kerralla oikeaan kohtaan eikä kohta ollut hetkeäkään kipeä myöhemmin. Että kyllä tälläkin kertaa kaikki tänne, kiitos. Viimeksi haaveilin luonnonmukaisesta ja mahdollisimman lääkkeettömästä, mutta nyt synnytyspeloissani en siihen kyllä kykene. Varmaankaan, ellei jostain pompsahda varmuus ja rohkeus tännekin.

Mitäköhän muuta piti kirjoittaa. Ihanaa, että on ollut vähän aktiivisempi topa. Yritän itsekin aktivoitua.

Sokerirasitukseen en viimeksi joutunut eikä siitä ole nytkään puhuttu, vaikka ikää on yli 25.

Supistuksia on jo ollut, kuten edellisessäkin.

Harmi tuo libero-kassi! Pelkästään sen takia ei jotrnkin viitsisi klubiin liittyä, kun ei liberoita käytetä. :confused:
 
Meidän pienellä oli rakenneultrassa kaikki niinkuin pitikin. <3 sukupuolikin paljastui, mutta se pidetään salassa syntymään saakka. Tai kunnes tuleva isosisko kertoo ostettujen vaatteiden värin jollekin... ;) Ensimmäiset pikkuruiset vaatekappaleet löysin kirpparilta ja voi mahdotonta! Voiko ihminen olla niin pieni että 56 koko mahtuu päälle?! :) Tuntuu että ensimmäisen vauva-aika on unohtunut ihan kokonaan.

Edellisessä synnytyksessä sain epiduraalin ja se vei kyllä kivut hyvin, jäi vain paineentunne. Ainut vain että koska ponnistusvaihe kesti melko pitkään niin sen teho ehti lähteä kesken homman, joten loppuaika ponnisteltiin periaatteessa ilman puudutusta. Ilokaasu aiheutti vain oksettamisen pahenemisen.

Sukupuolen selvittyä tekisi mieli hirveästi jo ostella kaikki tavarat, mutta vielä pitää mieli malttaa. Nimi meillä varmaan pysyy samana, mikä heitettiin ilmoille jo viikko testin tekemisestä. Se kuulosti molempien korvaan hyvältä ja niin edelleenkin. :)

Huomenna takaisin töihin sairasloman jälkeen. Saapa nähdä mitä kroppa ja etenkin masu tuumii. En haluaisi joutua paljoa saikuille, ettei mene alkuvuodesta työt. Tällä hetkellä sopimus siis vuoden loppuun mutta todennäköisesti jatkuisi siitä vielä äitiyslomaan saakka. Tosin varmaan jää jatkamatta jos paljon tulee poissaoloja. Oi ihanat määräaikaisuudet...

Tintti ja myttynen 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito
Hei kaikki,

Täällä päivät menneet vauhdikkaasti liikekannalla. Näin se vaan eka odottaa viikonloppua kun väsyttää töissä ja sitten ei kyl levosta tietoakaan vloppuna. Hehe. Vähän töitä, veljenpojan 2v synttärit, vierailua siskolla yms. Kuitenkin mukavia hetkiä, mitä nyt tuo esikoinen ollut jotenkin onnettomuusaltis melkein joka päivä. Pe päähän Kuhmu ja eilen huuli halki. Tänään ei tainnut mitään sen ihmeempää..

Tuli mieleen tuosta altaasta että olisi kiva kokeilla. Viimeksi en päässyt kun oli mennyt vedet niin pitkä aika sitten / allas varattu. Mutta katsotaan miten nyt menee. Toki olisin tyytyväinen jos yhtään samanlainen kuin viimeksi, paitsi ei niin pitkä odotus koska jouduttiin avustamaan tipalla.


Huomenna taas töihin, oma paikka tuli loppuviikosta auki. Pitäisi sitä nyt hakea. Tuntuu jotenkin hassulta ja kyl miettinyt paljon myös mitä työstä haluan. Tykkään työstäni, mutta alkanut myös miettimään että nyt on mahdollisuus ainakin hoitovapaan jälkeen myös katsoa muita juttuja ja kokeilla kiinnostavia. Mut voin todeta että Työmitivaatio ei oo korkein kun enääni muutama viikko töitä.. ja sit vuosiloma ja luultavasti sit varhennettua vuodenalusta.

No, näihin tunnelmiin ja toivottavasti hyvä maanantai tiedossa.

saraneito ja rv 24+5
 
Meillä on tiistaina 4d ultra!

Aika sokerirasituseen pitäisi varata kans ensi viikolla. Siitä on tullu mulle kauhea kynnys, vaikka aika harvalla se kai napsahtaa. Jotenkin vaan pelkään, että mulle tulee kun äidillä on ollut jotain verensokeriongelmia pikkuveljeä ja siskoa odottaessa ja molemmat syntyi yli nelikiloisina.

Mulla ei vieläkään tietääkseni ole ollut supistuksia tai sitten en ole niitä tunnistanut.

Mulla on toistaiseksi "kaikki mömmöt kehiin" ajatus synnytyksestä, mutta olis se kiva jonkin verran oppia luonnonmukaisiakin keinoja kivunlevitykseen, kun voihan siinä mennä pitkäänkin ennen kuin pääsee sairaalaan ja mömmöjen pariin. Jotain synnytysvalmennus-joogakurssia voisi harkita sitten lähempänä laskettua aikaa.

Yksi sivusto sanoi, että tällä viikolla syntyessään vauva voi jo selvitä hengissä erikoishoidossa. Helpottava ajatus. Tosin kaipa sitä lähes missä vaiheessa voi jotain tapahtua. Ihmeen luottavaisin mielin oon toistaiseksi osannut asioihin suhtautua, välillä oon joistain asioista niin stressaaja, joten olisin voinut vetää pahatkin paniikit vaikka mistä. Synnytyskertomuksia olen kyllä yrittänyt toistaiseksi vältellä, etten panikoisi aiheesta montaa kuukautta.

Tein listaa hankittavista jutuista ja onpa niitä paljon kun oikein listaa. Vaikka olen jo kaikenlaista jo ostanutkin. Mutta jos odottelis ensin sen äitiyspakkauksen. Jokohan se pian tulis?

24 +3
 
Hellurei taas pitkästä aikaa!

Joka päivä käyn täällä lukemassa, mut oon niin huono kirjoittamaan. Tänään kävin lääkärissä supistelujen ja vuotojen vuoksi. Kohdunsuu oli ärtynyt ja sisätutkimus teki todella kipeää :confused: ei kuulema vaadi hoitoa, eikä taas tietoa mistä olisi ärtynyt.. Noh, joka tapauksessa jään sairaslomalle äitiysloman alkuun asti. Toisaalta oon hyvin huojentunut, että saa levätä kotona eikä stressata töihin menosta :) vaikka taloudellisesti ei kyllä hurrata, mutta eihän toki omalle saati pienen rakkaan terveydelle voi asettaa hintaa. Sitä kyllä pärjää vähemmälläkin, kun nuukasti elää (y)

Jostain syystä synnytys alkanu hirvittää :eek: esikoisen syntymästä kun on jo yli 15 vuotta :D mut ei silloin ollut mitään ongelmia, en ollu kipeä tms. Supistusten kanssa pärjäsin hyvin kotona, kunnes lapsivedet hulahti sänkyyn. Sit lähdettiinkin ambulanssilla sairaalaan ja olin jo 6-7cm auki. Epiduraalin sain pyytämättä, sitä itse asiassa tarjottiin minulle, että "haluatko epiduraalin?" Kivut hävis kaikki, eikä ääntäkään tarvinnu pukertaessa päästää :LOL: Voi kun menisi yhtä hyvin tälläkin kertaa...

Minsuli 24+5
 
Jee! Äitiyspakkaus tuli tänään!

Eilinen 4 d ultra ei mennyt ihan putkeen kun tyyppi piileskeli kohdunsuulla. Jotain naamakuvia sentään saatiin ja pienokainen näyttää aivan isältään osassa. Siitä tulee mulle sukupuolihämnennys, koska olen ajatellut bebeä tytöksi, mutta en osaa kuvitella miehen piirteitä tytölle. Pitäisi ehkä pyytää anoppia näyttämään miehen siskon vauvakuvia jos hänellä olisi samoja piirteitä ollut, tosin en tiedä olivatko saman näköisiä pienenä. Minä en ainakaan ollut veljeni näköinen, mutta aivan saman näköinen kuin siskoni tai äitini pienenä.

24 +6
 
Kuika nopeasti teillä, jotka jo olette hakeneet äitiys-ja vanhempainrahaa, on tullut päätös? Kun äitiyspakkaukset tuntuu tulevan nopeasti, mutta päätökset taas....mulla laitettu puolitoista viikkoa sitten, mitään ei ole kuulunut. Äitiyspakkausta en vielä hakenut, sr on mietinnässä jotta pakkaus vai raha. Esikoisen jäljiltä kun on vaatetta.
 
Mulla päätökset odottaa työnantajaa eli tulee varmaan sitten vasta tammikuussa. (Toivon että suht ripeästi laittavat tulotiedot Kelaan, mutta koskaanhan ei voi tietää).
En muista yhtään miten viimeksi meni. Siirryin opiskelijasta äitiyspäivärahalle silloin.
Mutta nyt kun halutaan tulotiedot 31.12.2015 saakka niin tiedän jo että varmastikkin menee tammikuuhun ja siellä onkin joku tammikuun lopun päivä mihin mennessä ne pitäisi olla heillä tiedossa. Kun nehän tulee vasta jälkijunassa ne rahatkin.
Katsoin Kelan sivuilta että tuohon vanhempainrahaan käsittelyaika on n. 3viikkoa.


Oloista
ollut ihmeellistä huontovointisuutta täällä pidempään, en tiedä onko jotai ennakoivia suppareita tai joku sympatiaolo kun muut ympärillä yrjöää.. Mutta tuntuu että mitään ei oikein tee mieli, ja ihan huvittaa että miten nää olot on kovin erilaiset kuin esikoisesta.
Vielä pitäis jaksaa reilu tunti töissä.. Näinä hetkinä sitä miettii että ehkä ihan jees kun se loma alkaakin jo vähän aiemmin.. ;)

saraneito ja rv 25+3
 
Kiitos Saraneito! Sitten en hätäile. Eiköhän se mullakin ole kiinni työnantajan ilmoituksesta. Nyt kun muistelen, niin viimeksikin nimenomaan siinä kesti.

Joululahjapohdintoja täällä muuten ja ihan normiarkea, kun pahoinvointikin on vihdoin väistynyt kokonaan. Nyt kun näitä lapsia alkaa putkahrella ympärille, niin miten teillä muilla toimitaan: ostatteko kaikille hyvien kavereiden lapsille lahjat vai vain esim.kummilapsille? Tarkoitan sellaisia kavereita ja lapsia, joiden kanssa olette paljon tekemisissä.
 
Joululahjat:
niitä tullut jo katseltua ja yhden jopa ostanutkin lapselle, kun löysin alennuksesta semmoisen suosikin.. Mulla on sisarusten lapsia tosi paljon ja ei enää ihan ole edes varaa ostella kaikille kun heitä putkahdellut runsain mitoin :). Ollaan tehty semmoinen jako jouluisin että arvotaan kuka ostaa kellekin. Ja tietysti myös ketä jouluna paikalla koska välillä sisarukset puolisoiden kotona viettämässä joulua. Silloin mahdollisuus ostaa joku kiva lahja eikä tarvitse ihan täysin tuijottaa hintalappua. Tykkään kyllä muistaa muita joulun aikaan, mutta ihan kaikkea ei voi hankkia tai kaikkia muistaa. Pitääkin selvitellä miten tää joulu tehdään.
Tykkään kyllä tehdä itse myös muistamisia ja juuri ajattelin että päiväkotiinkin voisi tehdä jonkun leipomuksen mistä koko henkilökunta hyötyisi :)
Mutta nyt kun lomalle jään kohta piakkoin niin onkin sitten aikaa ja ylipäätään mahdollisuus lähteä yksin jouluostoksille etsimään asioita mitä olen listannut. Veronpalautuksia siis odotellessa.. ;)

Viikonlopun viettoon kohta, tosin huominen kyllä menee töissä.. mutta on kiva työpäivä tiedossa.. :)


saraneito ja 25+4
 
Hei meiltäkin :)

Täällä olo parempi, siis tuo kiusoitellut ristiluu on rauhoittunut! Voin taas kävellä normaalisti :) nyt vaan vauhtia hidastaa supistukset, eli urheilu on aika haastavaa o_O olenkin tyytynyt rauhallisiin kävelyihin.

Ihana alkaa miettiä vauvahankintoja!! Nyt kun on toka kierros niin tiedän jo paremmin mitä tarvin vauvalle ja listaa olen jo tehnyt. Tosin niiden hankinnan varmasti jätän joulun jälkeisiin aleihin :geek:

Itse tykkään kovasti joululahjojen antamisesta (ja saamisesta tietysti :p) niin yritän lähisuvulle saada kaikille jotain mukavaa pientä, mutta ei ole valtavaa budjettia todellakaan käyttää niihin. Ystävien lapsille en ajatellut ostaa, kun on ollut juuri synttäreitä ja muutenkin ei ole ollut meillä niin tapana, ennemmin perheen ja suvun kesken lahjoja annetaan.

Meillä on nimestä tullut kovasti päänvaivaa!! Tuntuu että pojalle löytyisi helpommin ja onkin jo valmiina, mutta aah tytöt. Valinnanvaraa on mutta mikä olisi juuri se oikea?! Meistä kun on kiva jos on nimi jo masuaikana ja voisi sillä vauvaa kutsua :) no, pakko sen on varmasti kirkastua pian mikä se on :D

Minäkin sitä äitiysraha päätöstä odottelen, se avustuspäätös tuli parissa päivässä ja rahakin jo tilille mitä hämmästelin !

Mukavaa sateista viikonloppua kaikille :)

Milagro ja la bebe 23+4
 
Mukavaa maanantaita jokaiselle!

Viikonloppu meni töitä tehden ja jonkinasteinen väsymys vielä päällä.
No, tokavika täysi työviikko jäljellä.. Kaksi ja puoli edessä siis. Pääsee sitten lepäilemään, ihana puoli se että ei tarvitse lähteä kovin aikaisin rapsuttelemaan auton ikkunoita yms aamuisin. Koitan löytää näitä positiivisia tässä :)

Nimi Nimiehdotus meillä on kyllä jo päätetty, mutta nyt "ongelmaa" tuottaa se järjestys. Itse olen ajatellut tietyllä tavalla ja miehellä sitten mielikuva eri järjestyksestä. Varsinkin kun tässä asiassa vähän kulttuurit kohtaavat niin pitää vähän keskustella vielä että miten löytää balanssi johon kaikki tyytyväisiä. Toki tämä nimi on valittu vain jos on tiettyä sukupuolta, pitää sitten katsoa jos ei pidäkään paikkaansa että mitä keksitään.

Liikkeet, olen huomannut että varsinkin yöaikaan vauva tuntuu kovasti liikehtivän. Ihanaa että liikkeitä tuntee, mutta olen alkanut miettimään että toivottavasti ei ole liikaa yökukkuja.. :D haluan nukkua. edes vähän. hehe.

Hankinnat
nyt ollut suht rauhallisin mielin. Kaivellut esiin jo vanhoja vauva vaatteita ja esikoisen jäljiltä olevia. odottaa vielä pesua, mutta onpahan jo hypisteltävissä.. Joulualennuksista voisi löytää kivoja juttuja. Odottelen niitä. Olen ajatellut että joku toppahaalari voisi hankkia, kun ei sitten tiedä että millainen talvisää onkaan siinä maaliskuun alussa ja maaliskuussa ylipäätään. Tai jos syntyykin aikaisin helmikuun puolella, varsinkin kun tää talven aloitus tuntuu venyvän.


Mitäs muut, onko kaikilla jo rakenneultrat takana tai kelaa varten saatu jo todistukset? Taitaa olla semmoset keskiraskaustunnelmat monella. Itsellä ainakin vähän. Toisaalta raskaus kestänyt jo pitkään, mutta toisaalta vielä viikkoja edessä päin. Vaikkakin nythän vauvat voisi hyvin selvitäkin jos jostain syystä syntyisi näin aikaisin. Tuntuu hurjalta ajatukselta, mutta onhan näitä.


saraneito ja rv 26+0
 

Yhteistyössä