Maaliskuun muruset <3 2016 Marraskuussa

Mukavaa uutta viikkoa :).

Täällä ilmassa väsymystä ja muutenkin tuntuu, että kaikki loppuraskauden ikävimmät vaivat ovat jo nyt, sen kymmenen viikkoa etuajassa. Ostin viime viikolla tukivyön, jotta saisin vähän nostettua tuota mahaa ja vähennettyä paineen tunnetta, toivottavasti auttaa! Mulla on niin kapea lantio, että maha on jo nyt ISO ja nimenomaan ulospäin ja aiheuttaa sen pukaman, josta tuskin pääsen eroon ennen maaliskuuta sekä tekee portaiden nousemisesta pelkkää puuskutusta. Painoa tullut vaan vajaat 3 kg, mikä on ihan uskomatonta näillä oloilla ja tällä mahalla o_O.

Kelan päätöstä odotellaan täälläkin, keskiviikkona tulee täyteen 3 viikkoa. Äitiysavustuksen sain jo rahana tilille, mutta päivärahapäätös vaan KESTÄÄ ja netissä se on nyt jo kaksi viikkoa ollut tilassa "odottaa tietoja verottajalta". Ihmettelen kyllä, mikä siinä noin kauan vie, sillä itse otan tuon vuoden 2014 verotuksen mukaan - luulisi löytyvän melko nopeasti noiden tietojen.

Me päästiin sovintoon nimestä, kun neljä kuukautta makusteltuaan mies on alkanut olla sitä mieltä, että mun keksimä etunimi on jees :)! Huraa! Itse ajattelen poikaa koko ajan tällä nimellä, joten kiva, että se sitten toteutuukin. Toisesta nimestä saadaan kyllä vielä vääntää, mun ehdotos ei kuulemma mene läpi o_O.
 
Heips.

Täällä ei nyt muuta kuin se että huomenna sokerirasitukseen. On muuten jännä että silloin kun ei saa syödä, tuntuu että kamala nälkä tai jano vaikka muuten saattaisi mennä pitkiäkin hetkiä syömättä ilman ongelmia. Haha.
No, kunhan menisi okei ja arvot pysyisi kohdallaan. En kaipaisi mitään lisästressiä tähän.

Pitääkin muistaa pakata joku kirja reppuun mukaan, menee aika taas nopeammin.

saraneito ja rv26+1
 
rasituksesta selvitty, ensi viikon neuvolassa sitten kuullaan viimeistään tulokset. Yhtään ei osaa sanoa ainakaan rasituksen fiiliksistä miten arvot voi mennä. Toivotaan että pysyvät viitearvoissaan.

Oli mukava mennä käynnille kun selvisi että lähetettä ei oltu tehty. Sitten kuitenkaan. Unohtunut. No, onneksi tuossa labrassa on kaupungin toinen neuvola samoissa tiloissa, joten työntekijä kipaisi sinne hankkimaan lähetteen..
Mielenkiintoista :D

saraneito ja rv26+2
 
Onko muilla raskauden myötä ilmestynyt unettomuutta/vaikeutta nukahtaa?? Mulla tämä on nyt vaivannut varmaan toista viikkoa näin enemmän, ja tosi harmillinen juttu!! Päivällä sitten väsyttää mutta yöllä aina ei. Silloin kun voisi nukkua, kun päivällä juoksen tuon esikon perässä..
 
Milano, täällä myös univaikeuksia! Masussa alkaa hirveä potkiminen kun sänkyyn pääsee, se pitää ensin hereillä. Sitten alkaa vessassa ravaaminen, kun piristyy ja nukahtaminen vie helposti pari tuntia. Päivät menee horroksessa, koska joko työt tai esikoinen herättää aikaisin. Töissä alkaa tuntua että teen päivät aivan puolitehoisena. :(

Muuten voinnit aika ennallaan. Pahoinvointia liki päivittäin, väsymys 24/7. Silti ihana tuntea pienen kasvaminen eikä jotenkin malttaisi maaliskuuta odotella. Aiempien ongelmien vuoksi vaatii vaan edelleen totuttelua sopeutua kasvavaan vatsaan ja muuttuvaan kehoon. Saa nähdä ensiviikolla neuvolassa onko painoa nyt tullut. Syönyt olen kuin pieni hevonen. :D edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa oli jo varmaan +10 kg, nyt varmaan 3-4 kg tullut yhteensä.

Tarvikkeita olen ahkerasti katsellut ja miettimyt. Varsinkin kantoliinaa pohdin, toisaalta vaikuttaisi hyvältä mutta toisaalta jääköhän käyttämättä.. ajattelin tämäm kohdalla selvitä vin välttämättömien hankkimisella. :)

Tintti ja myttynen 22+3
 
Moi! Täällä on unettomuus vaivannut jo useita viikkoja, ja tulee vaivaamaankin jos samalla tavalla menee kuin edellisissä odotuksissa... Samoin tuo karmea "luusärky" tuossa häpyluun päällä... auts! No, ei pidä valittaa kun pääsee kuitenkin liikkumaan vielä joten kuten (y)
Äitiyspakkauksen päätös tuli yhdessä päivässä voitteko kuvitella!? Nyt vaan odotellaan että pääsee hypistelemään pikkuruisia vaatteita :love: Muita hankintoja en ole vielä oikein tehnytkään. Pinnis on mutta eipä juuri muuta. Varmaan sitten vuodenvaihteen jälkeen jos ryhdistyisi!
Tuleville isosisaruksille on kerrottu, ja reaktio olikin ihan odotettu.. Pienempi odottaa kuin kuuta nousevaa ja isompi lähinnä viittasi kintaalla :whistle:
Eipä muuta, hyviä vointeja!
Tara 23+1
 
Heippa
Uusi täällä illalla lueskelen lävitse juttuja ja tuli mieleen että esikoista odotellessa oli kymmenen vuotta sitten jokin tällainen kiva ryhmä....
Meillä on laskettu aika siinä häilyvästi 5tai17.3.2016 eli niiko maaliskuussa jossain vaiheessa
 
Tervetuloa Baghera. Lasketko viikkoja tietyn lasketun ajan mukaan, niin voin laittaa sut tuonne listalle oikeaan kohtaan? Ja jos haluat antaa myös muita tietoja, Synnytys sairaalaa ja ikää yms niin lisään listalle.
 
Tervetuloa Baghera. Lasketko viikkoja tietyn lasketun ajan mukaan, niin voin laittaa sut tuonne listalle oikeaan kohtaan? Ja jos haluat antaa myös muita tietoja, Synnytys sairaalaa ja ikää yms niin lisään listalle.
Tays ja jos varman päälle mennään niin tuo 17.3.
Ihan uutta tuo että laskettu aika voi olla noin suurella heitolla mutta näillä mennään tammikuussa ajattelin mennä ylimääräiseen ultraan jotta saadaan jotain tolkkua tähän.
 
Heissan!

Täällä alkanu vaivata kylki- ja selkäkivut o_O luulisin, että kuitenkin lihasperäistä kipua,mutta hyvin epämukava olo on ja ummetuskin vaivaa edelleen :mad: ja päivittäin supistelee, joskus tuntuu inhottavalta alapäässä ne supparit. Öisin herään hyvin usein asentoa vaihtaessa, haaveilen jo tulevasta jolloin saa maata mahalleen :LOL:

Mites teillä muilla vointi? Supisteleeko tms.?

Vaikka valitankin miehelle välillä näitä vaivoista ja oloista, niin päivääkään en vaihtaisi pois :love:

Minsuli 26+3
 
Heippa taas, sain käyttäjäni toimimaan :D

Täällä myös unettomuutta ja väsymys on sitä luokaa, että vain huudan ja märisen:mad:

Suppareista sen verta, että kai joo, en oikeen osaa sanoa, mutta epäilisin supistuksiksi :D

Tunteet on yhtä vuoristorataa ja alkaa tuo maaliskuu kuullostamaan jo melko houkuttelevalta asialta..Jaksaa jaksaa..
Tavaroita ei oo hommattu ja mammapakkaustakin ootellaan, mutta vaatteita ollaan tutuilta saatu melkosen hyvin :) Mutta kai sitä jo jottain täytyy hommata ku enää 14vkoa laskettuun :eek:
Mihinkään en enää mahdu, joten ainakin takki kauppaan pitäisi suunnata. Olen itse niin hoikka että omat hyvät topit on kiristänyt jo moooooonta vkoa kun koko on xs ja kangas sellaista ettei hirveästi anna periksi :D

Mites muilla, joko on tavaraa? Ja joko tulee paljo masu kommenttelja?
Itse kyllä tuntemattomiltakin jo kuullut :)

Tyttönen ja Veikko-Elmeri ;) 26+2
 
Täällä myös jonkin verran kylki-ja selkäkipuja. Ei mitään älyttömän pahoja, niiden kanssa pärjää kyllä. Lähinnä sellaista pientä kiristystä kyljissä, kun maha kasvaa ja vauva tekee tilaa itselleen. Vauvan liikkeet kyllä tekee välillä ihan kipeää kyn kovasti myllertää, kun rasvaa ei tuossa mahassa liiemmälti ole.

Suppareita on myös, kuten esikoisestakin. Toivon, että tällä kertaa ei tarvitse niiden takia jäädä lepäilemään.
 
Kiitti Baghera, laitoin nyt ton 17.3. mukaan. Ilmoittele jos muuttavat sitä. Luulisihan että viimeistään rakenteessa muuttaisivat sen la:n koon mukaan. Tarviihan se laskettu olla tiedossa Kelaa varten yms.. Mutta toivottavasti saatte selkeyttä tilanteeseen.


Täällä alkoi viimeinen pitkä työviikko. Ens viikolla loppuu sit, vuosilomalle lähtien.
Tänään ollu semmoista keljua kipuilua selässä, menkkamaista jomotusta. Tuli ihan sellainen apua fiilis, koska muistan tän esikoisesta vasta sieltä ihan lopussa (vika pari päivää ennen synnytystä) tämmöset kipuilut. Näköjään nyt ne alkaa jo nyt.
Myös tuo vatsan kiristys kuulostaa tutulta ja semmoinen kivistys myöskin.
Mutta onneksi ei mitään sen hurjempaa.

Huomenna olisi neuvola, katsotaan miten sokerirasituksen tulokset ja muut jutut.. Toivon ettei paino olisi noussut ihan hurjasti, mutta veikkaan että on, tai ainakin kamala turvotus tuntuu olevan.

Nyt odottelen kyllä tätä lomaa, viime viikko oli tosi hurjan kiireinen ja illat meni tosi nopeasti. Että nyt tuntuu että kyllä se elämä voi tästä ihan rauhottuakin.. :)

mut palaan tästä työn pariin. mukavaa viikkoa teille kaikille, täällä tänään ainakin menee vesisateessa.. plääh.

saraneito ja rv 27+0
 

Yhteistyössä