Maaliskuun muruset <3 2016 *Tammikuussa*

Tsirpa minä ostin Gefilus tippoja, joissa on maitohappobakteeri mukana. Mut ihan veikkaus mitä ostaa , kun ei ikinä tiedä mikä jos mikään pienen maulla sopii.

Neuvolassa kaikki ok, syke edelleen 150, hemoglobiini noussut ok tasolle rautalisällä, verenpaine ja pissa edelleen ok. Painonousu ja sf mitan kasvu oli taittunut loivemmaksi, ehkä radiruokavalion takia, joten ainakaan vielä ei ole huolta jättisokerivauvasta. Viimeinen kuukausi kai seurataan viikoittain neuvolassa radin takia.

Unet on taas hakusessa, herään aamuyöstä pissalle ja en saa millään enää unen päästä kiinni. No onneksi ei ole enää montaa väsynyttä työpäivää jäljellä.

32+6
 
Hei,

mukava lukea muiden kuulumisia täällä ja nyt omanapaisesti kerron omani :) 31+5 nyt menossa ja tulin just neuvolasta. Turvotusta alkanut tulla, arveltiin kyllä johtuvan myös vähäisestä liikkumisesta näillä pakkasilla..mutta täytyy seurailla. Vointi ihan hyvä, mutta tuon nesteen kertymisen kyllä tuntee olosta. Täytyy yrittää saada itseään liikkeelle vähän enemmän. Vauvalla myös kaikki hyvin, tosin hän on päättänyt vakaasti istua..nyt ollut viimeisimmät nlakäynnit perätilassa. Välillä tuntee miten kääntyy poikittain mutta palaa aina kuitenkin istumaan, mutta aikaa onneksi on vielä tehdä täyskäännös. Vaunut on ostettu, turvakaukalo tiedossa ja vaatteita ym.tavaroita hankittu. Äitiyspakkausta hypistelen ja ihastelen :LOL: ihanaa olla jo näin pitkällä, hyvää odotusta kaikille:love:
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito
Moikka :)

voimia wanti :(

Mulla liikkuminen todella vähäistä, koska pienikin kävely ja touhuaminen saa aikaan supistuksia ja alaselkä ja iskias ottaa itseensä... Tänään käytiin pikaisesti pienen kanssa ulkona pyörähtämässä ja siitä asti ollu maha kovana ja lonkat huutaa hoosiannaa.. mä niin hajoon henkisesti ku ei pysty toimii toisen kanssa kunnolla :( tosin mielummin tällai vähän kerrallaan ku sitte, et jotai tapahtuis tai et joutuisin johku vuodelepoon....

Meillä käytössä gefilustipat ja tulee tälle tulevallekin.. :)

Kovasti heittelee poitsu kuperkeikkaa mahassa ja se on melkoisen häijyn tuntuista.. :alien::devil:
YÖT menee vaihtelevasti.. Kyljen kääntö on aina oma operaationsa ja vihdoin ku saanu hyvän asennon, tulee pissahätä ja sit piristytään ja valvotaan pari tuntia.. huoh :/ joka toinen yö on hyvä ja saa nukuttua ja joka toinen menee melkein valvoessa...:(

Oon miettinyt sairaalakassin pakkailua pikkuhiljaa, kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu... Pakkaan oman ja vauvan kassin erikseen. Mies tuo vauvan kassin sitten mukanaan ku kotiudutaan... Jos alkaisi listaa kirjoittelemaan mitä tarvii :)
 
Mulla oli ihan kauhea huoliyö, eilen tein lumityöt kun miehelle tuli työkeikka ja sen jälkeen illan juoksin ostamassa vielä kestovaippoja, unipussin, reunapehmusteen, lakanoita ja sain samalla vähän kaupanpäällisiä. Nää oli siis kaikki Face-kirppari ostoksia, niin sai mennä ympäri kaupunkia.(y) Ensimmäisessä hakupaikassa bongasin potkuja tms. möyrintää vatsassa, mutta sen jälkeen en muista, että oisin tuntenut mitään. No ajattelin, että illasta tämä mellastaakin aina enemmän. Ilta tuli ja söin jopa suklaa vanukkaan iltapalan päälle, eikä silti tuntunut mitään. Vaikka yleensä siis just sokerisen päälle alkaa hillitön potkinta ja touhuaminen. Alkoi jo vähän huolestuttaa. Ja yöllä kun heräsin pissalle, en senkään jälkeen tuntenut potkuja, vaikka niitä on silloin aina muina öinä tullut. Enhän mä sit mitään unta enää saanut, piti kaivaa doppleri laatikosta ja alkaa kuunnella sydänääniä keskellä yötä. Ne onnkeksi kuului ja ihan reipasta 145-150/ min. Onneksi on tuo doppleri, mä olisin varmaan jo aamusta singonnu itteni sairaalaan, että tää on nyt kuollut:cry:. Nyt vähän tuntuu jotain möyrimisiä. Voiko tuo tila alkaa olla jo ahdas, ettei tää sen takia enää ryskää niin paljon? Nyt on siis 32+4. Meinaan nyt vähän seurailla tuota liikkumista, mutta enempi se on sellaista liikkumista, kuin potkimista.

Joo pitää varmaan itsekin ostaa jo niitä gefilus-tippoja, onhan se vauvallekin hyvä saada maitohappobakteereita, kun ruuansulatus on vielä niin kehittymätön(y)

Hyvä kun Hipsutin sanoit tuosta sairaalakassista. Mitä niihin siis kannattaa pakata? Pitääkö vauvalle ottaa heti omat vaatteet, entä vaipat?

Mama käytätkö sä tukisukkia? Mulla ne pitää turvotukset poissa jaloista, vaikka ne yleensä turpoaa ihan jo normaalistikin kesä helteillä ja saunassa. Ostin nämä e-baysta, nimellä medical support socks tms. ja tukiluokka tais olla 2. Aamu alkaa aina sohvalla maaten tyyny pyllyn alla jalat kohti kattoa, ravistelen jalkjoja ja harottelen varpaita. Sitten kiskon siinä asennossa ne sukat jalkaan. Onhan se aikamoinen jumppasuoritus jo tällä mahalla :ROFLMAO: Ja suolan käyttö mulla on ihan minimissä, aamupuurostakin jätin kokonaan pois, kun voista tulee siihen kuitenkin vähän suolaa. Ruoanlaitossa sen käyttö on tosi vähäistä myös, lisään sit lautaselle, jos on ihan mautonta.
 
Piiiitkästä aikaa. Vuosikin jo vaihtus.
Vauva ei juuri ehdi olla mielessä. Jäin työttömäksi (ei siis tullut yllärinä vaan ei jatkettu sopparia 1,5 kk takia) ja tuntuu, että hommaa on enemmän kuin aiemmin. Pakkaset paukkuu ja muurit lämpee. Sisällä 15 astetta vaikka koko päivän lämmitän. Ihan turha olo. Sit räjäytin vielä olkkarin tapetinvaihdon merkeissä. Supistelee jatkuvasti, kaveri vetää rallia alakerrassa niin, että vihloo tosi pahasti. En tiiä mitä se siellä mahassa touhuaa... :D itku on todella herkässä. Yöt alkaneet olla levottomia.
Ei siis mitään valmisteluja aloitettu, paitsi sisko laittoi vauvanvaatteet kaappiin jo :)

Sit ehkä alan tehhäkki jotain kun sektioaika varataan.
Onko kukaan muuten mittaillut mahan ympärystä? Mä mittasin ja järkytyin, kaikki paino tullut mahaan (ja selkään) ja ympärys huimat 107 cm :D huuuuh.

T. Carriina ja hampaaton 30+4
 
Heips kaikille :)

Täälläkin nyt 30+4, huh...

Tällä viikolla tarkistettiin ultrassa istukan paikka. Oli noussut turvallisille korkeuksille :) ja semmonen 1,4-kilonen typykkä siellä näkyi myös <3

Supistuksia on päivittäin enemmän tai vähemmän mutta kivuttomia ovat. Ilmeisesti siinä ultrassa näkyi kohdunkaula - vai oonko ihan hakoteillä... Neuvolakortissa nyt ainakin cervix-kohdalla merkintä 37 mm, kaipa se sen pituus siis on (?). Kaikki kai kunnossa...

Olin joulun aikoihin lomalla, ja silloin oli enemmän nukkumis-/nukahtamisvaikeuksia. Nyt kun joutuu töihin nousemaan niin aikaisin, ja töissä väsähtää muutenkin, niin uni tulee yleensä suht helposti. Levottomat jalat vaan vaivaa! (n)Ja että osaakin olla pirullista. Välillä tekis mieli sahata jalka irti. Kylmägeeli tuntuu hetkellisesti auttavan. Sitten vaan jos ei ehdikään nukahtaa silloin kun geeli vielä vaikuttaa... joutuu lisäilemään sitä, sitten vielä alkaa paleltaa kun geeliä sotkeutuu sänkyyn ja peittoon ja joka paikkaan.. jne.. Ja mies kuorsaa tyytyväisenä hurskaan unta vieressä, ärrrrrh.

Eipä vaan ole töitäkään paljon jäljellä, kun jään pari viikkoa varhennetusti lomille. Eli kaksi viikkoa töitä enää :eek: Toivottavasti saa ajan kulumaan äitiyslomalla.

Oon kiitollinen kun oon säästynyt pahemmilta liitoskivuilta yms. Nyt on iskenyt oikein liikuntainnostus ja oon käynyt paljon jumpissa! Voi kun vaan jaksaisi ja pystyisikin vielä mahdollisimman pitkään :) Viime päivinä oon huomannut, että ylävatsassa tuntuu vähän ikävältä, ainakin tietyissä asennoissa. Luulen että se on tuo kasvanut kohtu, joka painaa (varsinkin kun olen aika lyhyt).

Tsirpa, mä kans aina stressaan vauvan liikkeistä, vaikka tuo vilkkaasti tuntuukin yleensä liikkuvan. Tuntuu että se huoli tulee HETI, kun ei hetkeen mitään tunnukaan. :( Tulee jotenkin lohduton olo, kun tuntuu että vauva on yhtä aikaa niin lähellä mutta silti niin kaukana. Toivon vaan että sen sais pian syliin ja olis jo tää odotus ohi.

Luulen että niitä liikkeitä ei kaikkia edes rekisteröi, kun möyrimiseen on jo jollain lailla ehtinyt tottua. Ja vauvan asento ym. vaikuttaa. Lisäksi tuntuu kyllä (ainakin mulla) että vauvelin puuhailun määrä tai aika jonkin verran vaihtelee. Esim. joinakin aamuina on kauhea myllerrys, kun juon aamukahvia, sitten joskus taas ei oikein mitään liikettä aamuaikaan...
 
Kiva kuulla kuulla teistä

Täällä aika töitä olo. No, se olis enää viikko töitä ja sitten alkaa virallisesti äitiysloma. Päätökset ja kaikki tulleet, vielä selvitin että keväämmällä tilaan muutosverokortin sosiaalietuutta varten, en tod maksa 25% veroa kun palkastakin se on alle 20%. Huvittaa että näihin vikoihin viikkoihin töissä iskeytynyt kaikki akuutit jutut ja saikut, joita koittaa sumplia. Mut 5 päivää

Hain viikolla tukivyön ja pikkuhiljaa se auttanut, toki illasta pakko ottaa pois käytöstä kun painaa mutta selviää työpäivästä suht okei. Illasta ei juuri liikuta kauas.

Mullakin oli toissa viikonloppuna semmoinen päivä kaksi kun liikkeitä ei meinannut kuulua ja mietin pitääkö lähteä näytille yms mutta seuraavana päivänä alkoi taas kunnon myllerrykset ja liikkeitä ei voi olla huomaamatta. Toki nyt taitaa liikkumistilakin pienentyä, joten katsotaan miten näitä liikkeitä tuntuu. Huomaan että vatsa alkaa kiristyy enemmän ja enemmän, eikä tää kuiva ilma auta juurikaan.

Mäkin oon vähän aloittanut sairaalalaukkua pakata. Meillä HYS ainakin niin että vauva käyttää sairaalan vaatteita, otan hänelle kotiinlähtövaatteet. Ja sieltä sai vaipat vauvalle, ja itsellekin Ja ne vauvan vaatteet onkin jo siellä kassissa, jos sitten vaikka jotain muutakin, koitan vaan miettiä mikäy kassi ois hyvä, mihin saan omat kuteet ja jos jotain henk.koht. tarvitsisi. Onhan tässä vielä aikaa...

Reilu viikon päästä muistaakseni lääkärineuvola, en ymmärrä kun puhuttiin että käyntejä useammin mutta eipä oo ollut. No, ehkä siinä helmikuussa sitten useammin,
Ens viikolla meillä on joku mammaryhmä , neuvolan järkkäämä, mihin voi mennä kenellä la samoihin aikoihin, seuraava just pari päivää ennen mun laskettua, en ehkä jätä sen varaan ja kiva mennä katsomaan jos tuttuja tai saa lisää tuttuja..

Nyt koisimaan, toivon että esikoinenkin nukkuisi pitkään. Tosin puhui iltapalalla että voidaan herätä ajoissa, juu ei kiitti on se jännä että silloin kun ei pakko niin herätään ajoissa ja pk aamuna välillä tahmeaa se herääminen. . Hoping the best.

saraneito ja rv 33+4
 
Huoh, edellisestä neuvolasta (eli vajaa 2 vk) ne vähäisetkin yöunet kadonneet. Sen hiton sf-mitan takia olen nähnyt painajaisia, ties minkälaisia. Ettei vauva kasva eikä sillä ole kaikki hyvin. Esikoisen neuvolakorttiin verrattuna mitta tosiaan on paljon pienempi kuin vastaavilla viikoilla. Toki tällä kertaa maha on muutenkin ollut aivan eri kaliiberia kuin viimeksi. Vielä kaksi yötä huolehdittavana ennen kuin se mitataan uudelleen. Ja jos ei ole kasvanut, niin vaadin kyllä päästä ultraan tarkistamaan että vauvalla on kaikki hyvin. Netin ihmeellistä maailmaa ei pitäisi selailla yön pimeinä tunteina.

Muuten olot aika entisellään. Väsymys jatkuu, supistelut jatkuu. Nyt olisi viimeiset työvuorot edessä, saa nähdä vieläkö jonkin muutaman viikon sijaisuuden saan ennen virallista äitiyslomaa vai pitääkö työttömäksi ilmoittautua. Toisaalta tämä väsymys ja nyt kunnolla vaivaamaan alkanut selkäkipu melkein pakottaa toivomaan, että työt ei enää jatkuisi. Kuitenkin mietin, että päähän siinä leviää jos jo nyt jää vain kotiin odottelemaan synnytystä.

Tuntuu, että hermot on kireällä joka päivä, ja kukas muu siitä saa kärsiä kuin mies... -.- Hävettää välillä itseänikin oma käytös ja turhat kiukkuilut mutta minkäs teet... :D
 
Tere!

Aika monella (myös muita keskusteluja lukeneena) tuntuu olevan pinna kireällä. Niin myös täällä. :censored: Toisaalta helpottavaa, että aika menee vauhdilla mutta sitten toisaalta se menee välillä liiankin nopeasti. Kohta lapsia on kaksi ja meno varmasti sen mukaista, auts.

Mulla myös sf-mitta ihan alakäyrällä, mutta niin se oli myös esikosta ja hyvän kokoinen (melkein 4kg) oli hän. Että ei se mitta aina huonoa ennusta, Tintti. Toivottavasti sast mielenrauhan ensi neuvolassa. :)
 
Me käytiin tänään ostamassa pinnis patjoineen ja lipasto vauvan vaatteille. Sain myös tilaamani paketin kylpyöljyä, pesuainetta ja voiteita vauvalle. Nyt alkaa olla kaikki tärkeimmät kasassa. Joskus myöhemmin pitää vielä hakea kertakäyttövaippoja, korviketta ja tuttipulloja.

Sairaalakassin pakkaamista vois kyllä harkita. Tosin kai sitä jotain tekemistä pitää äitiyslomallekin jättää.

Vauva poraa ikävästi päätään kohdunsuuhun ja saa ikävää vihlontaa aikaiseksi.

33 +2
 
Sairaalakassin pakkaaminen aloitettu! Listan tein ja siitä sitten muutamia juttuja jo kassiin.

Kohta on synnytystapa-arviokin. Vielä kun saisi omia ajatuksia selvennettyä sen verran, että osaan siellä kysyttäessä sanoa kummalla tavalla haluaisin synnyttää. Ihan sekaisin on ajatukset vielä tällä hetkellä.

Onneksi mitään älyttömiä kipuja ei ole ollut, niin on pystynyt lumityötkin tekemään. Kivuttomia supistuksia ja nivuskipuja vain, tukivyö jeesaa.
 
Moikka!

Siittä onkin aikaa, kun viimeksi olen tänne kirjoitellut mutta nyt lomieni alkaessa päätinkin taas aktivoitua tälläkin suunnalla (pakkolevossa ei ole muutakaan tekemistä ).

Pikaisia kuulumisia meidän suunnalta. Tyttöoloista huolimatta masussa pyörii poika, joka esitteli hyvinkin mielellään miehisiä sukukalleuksiaan meille ultrassa. Sukupuolesta ei siis ole epäilystäkään.

Raskaus on vaivoista huolimatta mennyt kohtalaisen hyvin, jos nyt vaivoja ei ala liikaa katselemaan ja valittamaan niistä. Toki huonojen päivien sekaan mahtuu myös niitäkin päiviä jolloin oikein osaa nauttia raskaudesta. On tää vaan ihanan kamalaa aikaa!

Maanantaina (18.1) heräsi huoli kohonneista verenpaineista ja turvotuksesta, jonka myötä sain verenpaine mittarin jota olen tässä säännöllisesti seurannut jos oireet ovat pahentuneet hetkeksikään. Vauva kaikesta huolimatta kasvaa hyvin, sf mitta oli 30,5 rv 32+5. Hän on hyvin rauhallinen ja hiljainen tapaus, niinkuin vanhempansakkin . Hän on ru ultrasta asti pötkötellyt rt asennossa ja todennäköisesti ei olekkaan enään kääntymässä. Synnytystä varten täyteltiin myös esitietolomaketta Ipanassa. Seuraava neuvola onkin helmikuun ensimmäisellä viikolla.

Synnärikassi onkin jo pakattu ja toivottavasti sille ei vielä hetkeen tule käyttöä! Vaikka epäilläänkin raskausmyrkytystä.

Memmmy & Katkarapu 32+6
 
Moikka! Ihan tämmöinen pikakysymys: oletteko ottaneet (sika)influenssarokotteen?? Minullekin sitä joskus syksyllä tarjottiin ja kieltäydyin, mutta nyt mietityttää että olisikohan se kuitenkin kannattanut ottaa...?

Tara ja tirppa 31+0 poks ❤
 
Tara84, minäkään en ottanut kun en ole koskaan ottanut niitä. Ja olen säästynytkin onneksi kaikilta influenssoilta!

Huisia, seuraava tarkastus on jo lääkärineuvola! Joka tosin vasta edessä helmikuun alussa mutta näin se aika rientää. Mulla on kova into saada jo kaikki valmiiksi vauvaa varten. Nyt pitää vaan malttaa odotella tilipäivää, että pääsisin ostamaan puuttuvia juttuja :p

Mies pääsi eilen taas viikonloppuvapaille niin ajateltiin tänään mennä koko perhe uimaan pitkästä aikaa, yleensä perjantaiaamuisin on aika hiljaista uimahallilla. Mukavaa päästä rentoutumaan höyrysaunaan:)

Olo on muuten itselläni ollut hyvä, jopa parempi kuin jossain vaiheessa kun tuntui että liitoskivut vaivasi enemmän ja oli jotenkin vaikea olla. Toisaalta olen entisestään hidastanut tahtia ja jättänyt turhat menot vähemmälle luonnostaan niin sekin varmaan edesauttaa ettei tule kolotuksia. Toiveena ja tarkoituksena on että kunhan edes vähän liikkeellä pysyisin loppuun asti ettei ihan rapakunnossa tarvitse lähteä synnyttämään :rolleyes: vaikka uusi haaste on hyvin hyvin pian pieneksi jäävä toppatakki!!! Se on ainoa lämmin mikä mulla on ja vetskari venyy jo viimeisiä millejään, enkä ajatellut hankkia isoa vajan parin kk takia. En sitten tiedä millä masua lämmittelee kun se ei enää mene kiinni. Vinkkejä?? Paljon vaan masutuubeja? Vetskarin saa onneksi molemmista päistä auki niin saa yläosasta pidettyä sen kiinni ylämahaan asti.

Nyt pääsykoekirjan kimppuun kun loppuperhe vielä koisaa ja maassa rauha! :D

Mukavaa viikonloppua kaikille:)

Milagro ja la bebe 32+4
 
Heissan :)

Täällä ollaankin paraikaa flunssassa, onneksi ei kuitenkaan siinä influenssassa. Mä otin rokotteen marraskuussa - oon vähän sellanen, että otan aina kaikki mahdolliset. Vaikka eihän sekään mitään 100-prosenttista suojaa anna.

Huijui, täällä jo puhutaan sairaalakassista ja ties mitä! :eek: Meillä on vauvavalmistelut olleet aika jäissä viime aikoina. Muutamia hankintoja puuttuu. Ja esim. hoitopöytä on vielä kysymysmerkki, että olisko sellanen hyvä/tarpeellinen vai ei.. Mutta ehkä sitä aktivoituu sitten paremmin, kun se äitiysloma alkaa... eli viikon päästä :)

Mä oon viime aikoina tuskaillut painonnousun kanssa. Mulle tuli rv 22 mennessä vaan pari kiloa, mutta nyt tähän päivään eli 31+4 mennessä saldo on... 10 kiloa. :eek: Että semmonen kasvupyrähdys... aaaargh. Enkä mielestäni edes ole mitenkään överisti syönyt, ja oon liikkunut! Mies tosin varovasti vihjasi, että määrällisesti mun syömiset on ollu aika runsaan näkösiä :rolleyes: Mutta kun on nälkä :cry: Mä jo niin odotin että voin äitiyslomalla sitten puuhailla yhden mukavan harrastuksen parissa, eli leivonnan... Taitaa näillä vaa'an lukemilla leipomiset jäädä väliin... Noh, terkkaria vaan hymyilytti, ja oli sitä mieltä, ettei hätää, kun kaikki arvot muuten ok. Yritän nyt kuitenkin hillitä itseeni, en haluis koko loppuaikaa paisua tähän tahtiin. Onneks peilikuva on vielä ihan sopusuhtanen, mitä nyt sellasta selluliittihöttöä vähän näkyy kropassa.

Mulle onneks mahtuu vielä toppatakki, kun se on niin leveen mallinen. Sit mulla on sellanen A-linjainen villakangastakki, johon aattelin siirtyä, jos toppatakkiin en enää loppuaikana mahdu. Onneks nyt kovilla pakkasilla on vielä vanha takki mennyt, olis aika hyytävän kylmä kulkee tuolla takki auki, tai siinä ohuessa villakangastakissa. Jotkuthan vissiin pystyy lainaamaan esim. miehen takkia, meillä se ei oikein oo mahdollista niin ison kokoeron takia :LOL: Mä mietin sellasta, että oisin hommannut jonkun ponchon sen villakangastakin päälle laitettavaks (en kyllä tiedä lämmittäisikö se oikeasti mitään), mutta en olekaan tarvinnut just kun tuo toppatakki on mahtunut.

Mukavaa viikonloppua täältäkin! :)
 
Mulla ei oo menny takki ikuisuuksiin kiinni normaalisti, vaikka takki on kokoa M ja isellä yleensä kaikki vaatteet yakkia myöten XS/S, menee kiinni jos laitan sen heti tissien alle sen takin alaosan, eli maha ei peity ollenkaan, mutta onneksi kaikki housut nousee yli navan :D Yläkäyrällä siis masun kanssa mennää :) Korostuu vielä kun oon niin pyllyjalkanen:ROFLMAO: Koko arvio oli viikoilla 32+0 1700g ja pitkäjalkaiseksi sano neuvolantäti, eli siis isänsä sukuun tulee, kun mun äitin ja isän puolelta kaikki on niin hemmetin lyhkäsiä :D Täällä jo jännittää, olot on sellaisia ja tuntemukset, että tuskin lasketulle ajalle asti selvitään. No ens kuun alussa saa kuulla että mitä tonne alakertaan kuuluu:)

Tyttönen ja poitsu 34+0 POKS:love:
 
Mulla alkoi kans lämmin talvitakki vedellä ihan viimeisiä. Piti keskimmäiseen napinläpeen laittaa ponnari, jotta sen sai kiinni. Tuo äitiystalvitakki on ihan ok -15 asteessa, mutta nää 30 astetta hipovat pakkaset oli ihan liian kylmiä sille. Mä kävelen yleensä joka paikkaan + käyn koiran kans yli 30 min. lenkkejä. Silläki raukalla välistä tassuja palelsi, vaan ei se auttanut kun muuten se pissii sisälle yön aikana, ellei illalla käy kunnon pitkää lenkkiä :censored:.

Meilläkään ei ole hoitopöytää ja mietin myös tarvitaanko sitä. Meillä on tosin aika paljon kampetta, kun ostin kasan kestovaippoja. Ne on nyt äitiyspakkauksessa ja se on nyt siis aivan täynnä niitä :D. Pitää ehkä keksiä niille joku paikka. Tosin me ei aiota sitä pakkausta käyttää sänkynä, niin passaahan ne olla siellä. Kuitenkin meinaan vaipat vaihtaa keittiön tasolla hanan vieressä, ettei tarvi vauvaa kanniskella ympäri kylmää asuntoa pylly paljaana.

Mä en tiedä koko arvioita ollenkaan, mutta eiköhän se ihan iso ole. Ainakin mahan perusteella :LOL:. Neuvolantäti ei oikein saa selvyyttä edes sen asennosta, kun mun maha on niin piukka ja kuulemma siellä on paljon lapsivettä. Ens viikolla saan tietää neuvolalääkäri ajan, siellä on ultraus, niin saa vähän osviittaa :)

Onkohan nämä tytöt enempi myllääjiä tuolla mahassa? Kaverilla kans tyttö oli myllännyt ja potkinut tosi paljon ja niin tekee tämäkin. Tietty välillä on pitkiäkin unijaksoja, kun epelistä ei tiedä mitään. Mutta varsinkin paikalla ollessa tuntuu, että vatsa ryskää sinne tänne ja päällepäinkin vatsa heiluu :LOL:

Nyt on alkanut nukkuminen olla vähän haastavaa, kun vasemmalla kyljellä alkaa ahdistaa ja oikealla ollessa pissattaa. Yöllä pitääkin käydä vähintään kerran pissalla. Muuten ei haittaa, mutta jos on aikainen herätys aamulla, niin oon koko päivän aivan sippi:sleep:

Jaa se pitää lähteä kauppaan ja hakemaan harsoja, jotka bongasin face kirpparilta :)
 
Hei kaikille! Minulla on sellainen aika vaihe että tuntuu kuin aika lentäisi ja miettii ehtiikö kaikkea tehdä! Mutta esim hankintoja ja kaikkea puuhaa estää voimakkaasti pelko kaikesta! Tuntuu että pelot valtaa tän hetkisen elämän.. Saanko vauvaa ikinä syliin asti eli se pelko että jotain kamalaa tapahtuu... Olen menossa pelkopolille synnystyspelon vuoksi mutta en tiedä käsitteleekö he myös tollaisia pelkoja. Onko muilla vastaavaa vai olenko ainut hermoilija?

31+3
 
Käytiin eilen siellä ylimääräisessä ultrassa pysähtyneen sf-mitan takia. Nyt voin nukkua taas rauhassa, sillä pienellä näytti olevan kaikki hyvin. Painoarvio vastasi viikkoja 1750 g ja touhukkaasti pyörähteli karkuteille ja potki anturia. 4D vilkaisukin saatiin kasvoista. <3 käydään kuitenkin vielä uudestaan tarkistuksessa 4 vk kuluttua. Lääkäri vaan oli jotenkin ahdistava, valitti syömisestä ja niukasta painonnnoususta niin että teki mieli lähteä karkuun kesken kaiken. Kipeitä supisteluja on entistä enemmän mutta onneksi kohdunkaulan pituus näytti ultrassa ihan hyvältä.

Influenssarokotteesta joku kyseli. Itse olen aiemmin ottanut mutta tänä vuonna jätin väliin. Sairastettiin se viime vuonna tytön kanssa vaikka molemmat oli rokotettu,sen verran oli kurja tauti etten toivo sitä kenellekään.

Vauva liikkuu varsinkin iltaisin tosi ahkerasti ja välillä isot liikkeet tekee ihan kipeää. Selvästi voimaa tullut kun monottaa tuonne ylämahan suuntaan. :D

Mulla loppui nyt työt ja käyn vain ehkä satunnaisia vuoroja enne virallista äitiyslomaa. Nyt sitä vasta huomaa kuinka hyvää tekeekin vain pysähtyä ja olla. Töissä painaessaan en edes tajunnut kuinka äärirajoilla olen mennyt painaessani parin tunnin katkonaisilla unilla. Jospa nyt alkaisi olo muutenkin sit parantua niin jaksaisi tosiaan nauttia edes viimeisistä viikoista.

Tintti ja myttynen 31+1 <3
 
Noniin, jos nyt saisi aikaiseksi raapustella vähän enemmän.

Tosiaan nyt ollaan jo äitiyslomalla ja ihan hyvä juttu. Pahin kipuilu lantiolta hellittänyt.
Tosin huomasin tänäänkin, että vaikka tein pikkureissun keskustaan niin se pienikin kävely teki olon tosi vaikeaksi.

Aamulla oli pitkästä aikaa lääkärineuvola, se eka olikin silloin joskus tosi alussa. Sf-mitta kasvaa sopusuhtaisesti ja sanoi että paikat pehmenneet vaikka kohdunkaulaa oli ja on ok. Tunsi vauvan päänkin.
Painoa tullut riittämiin itselle, mutta ei onneksi kommentoinut sitä liikaa. Ja siis joku 12kg, mikä sallittua mutta ku ylimääräistä painoa jo muutenkin niin sekin osaltaan vaikuttaa omaan oloon.

Lopussa kysyi onko jotain kysyttävää ja tuntuu että vaikka olisikin, aivot tyhjenee sillä hetkellä eikä kyllä muista mitään. No, onneksi voi viestitellä terkkarin kanssa jos kysymyksiä , mutta ärsyttävää. Tosin samaa unohtelua on monessa muussakin asiassa.

Se ois n kk laskettuun. Pitäisi nyt osata ottaa levon kannalta mutta kaipaan vähän tekemistä. Mutta, tekeminen aiheuttaa liikaa kipuilua. No, ensi viikosta rytmiä päiviin tuo kun esikoinen siirtyy osapäivåhoitoon ja mä hoitelee hänet päiväkotiin ja takas, nyt mies vie samalla kun menee kouluun.
Autolla onneksi pääsee liikkumaan, tosin tänäänkin niin kurja keli ettei uskaltanut lähteä tuonne isompiin ostoskeskuksiin, onneksi ei tullut lähdettyä mutta silti.

Lilow, itsellä alkuun ei uskaltanut tehdä hankintoja, mutta nyt olen tehnyt. Itselläni ei ole kokemusta pelkopoleista mutta olen ymmärtänyt että se on hyvä paikka käydä läpi kaikkia tuntemuksia/ajatuksia niin synnytyksee ja koko odotus prosessiin.

Nyt vaikka itsellä jo vähän kokemusta yhdestä synnytyksestä niin koitan mennä tähän samalla "menetelmällä" kuin viimeksi. Kätilöt ja muu henkilökunta ovat siellä auttamassa ja neuvomassa, he tietävät mitä tekevät ja ohjeistavat. Nt toki tiedän jo vähän omasta kipukynnyksestä yms. Sillä ajatuksella eteenpäin.

Nyt vähän puuhailemaan asioita mitä voi tehdä kun esikoinen ei tutkimassa joka tavaraa samalla

saraneito ja rv 35+1
 
Ainiin, kävin viime pe hakemassa sen libero laukun tuolta lähi k-supermarketista. Kiva vähän hypistellä ja ei tarvi heti ostaa sitä rasvaa nänneille ja öljyä/pesuaineita kun alkuun pääsee noilla.

Sain siis viikkoa tai kahta aiemmin kupongin postissa libero kerholta. Muutenhan se laukku maksais kympin, jos vaan ostaa ilman liittymistä kerhoon. Mut oon jo vanha jäsen, silloin esikoisen aikaan sain muutamat kivat lelut kerättyä vaippakoodeilla..
 

Yhteistyössä