**Maaliskuun murut 2014** Maaliskuussa - meidän kuukausi <3

Owl
Minäkin pelkäsin, että miestä ei saa petipuuhiin synnytyksen nähtyään.
Näki vielä sen, kun pää oli ulkona ja olkapäistä jumissa!
Varmaan ei mikään kovinkaan unohdettava näky:ashamed:
Mutta onneksi silläkin himot hyrrää..onhan ed. kerrasta jo ikuisuus.
 
Owl
Kiitos paljon vastauksesta! :)
Hei, Babytwo!

Olin tänä aamuna tilaamassa Lässigin sideharsoja, kun
ihmettelin mikseivät postikulut katoa.
Kun tajusin, että Amazonista ei enää saa ilman postikuluja:( Iso surku!
Kyllä nyt sapettaa...mulla vaikuttaa paljon tilaamisiin tuo nyt sitten.
Se, että jos joku 5-7£ lisää, niin ei kiva.
Huonekaluja ei sieltä enää kannata tilata.
Toivottavasti muuttuisi tuo, ei kovin kannattavaa.
 
Joo tutkailin asiaa itsekin ja tosiaan sieltä ei saa kuin tiettyjä tuotteita enää ilman postareita. Niiden pitää olla amazonin omia tuotteita. Mulla jäi joka tapauksessa tilaaminen myös väliin, postarit kävisi turhan kalliiksi :/
 
Owl
Joo tutkailin asiaa itsekin ja tosiaan sieltä ei saa kuin tiettyjä tuotteita enää ilman postareita. Niiden pitää olla amazonin omia tuotteita. Mulla jäi joka tapauksessa tilaaminen myös väliin, postarit kävisi turhan kalliiksi :/
Ei saa juuri niitäkään Amazonin omia ilman postareita:( Olen nimittäin tilannut ainoastaan niitä ja nyt niihinkin lisättiin postarit.
Tuosta asiasta on jo ilmeisesti boikotti-ryhmäkin.
Ja useat boikotoivat juuri tuon takia.
Saa nähdä kestääkö kauan, sillä Briteissäkin on tiettyyn summaan lisätty postarit, mitä ennen ei ollut.
Toivon, että muuttuisi ennalleen.
 
Täällä ainakin ollaan edelleen. :heart:

Mutta on meillä muutenkin kiirettä pitänyt. Toinen tammahan loi varsansa kolme viikkoa sitten ja toisella oli viime perjantaina laskettu aika. Aloitti sitten sunnuntaiyönä varsomaan, kun menin kahden jälkeen katsomaan. Odotti siis taas mua. :) Mutta varsan ja jälkeisten jälkeen poltot jatkui ja ponnisti kohtunsa ulos! Sen lisäksi varsalla oli jaloissa vikaa, eikä pystynyt seisomaan. :(Ovat edelleen hevossairaalassa ja huomenna pitäisi päättää, miten varsan kanssa tehdään, eli vieläkö jatketaan hoitoa... :'(

Vauva on kyllä niin ihana, ettei taas voinut kuvitellakaan. :heart: Kasvaa hyvin ja nukkuu hyvin, pääasiassa tyytyväinen vauva. :) Välillä on vähän maha kipristellyt ja annankin Rela-D-tippoja. Yöt nukkuu mun vieressä ja yleensä syö pari kertaa. Päivälläkin nukkuu jopa 5-6h unia, joten jää hyvin aikaa isommille ja tallityötkin saan tehtyä hienosti. Lääkärineuvolassa käytiin maanantaina ja laittoi verikokeeseen, kun on vieläkin niin keltainen, mutta hoitoraja ei onneksi ylittynyt. Lääkäri oli sitten ollut yhteydessä muussa asiassa sairaalan lääkäriin, niin oli käsketty käymään kontrollissa vielä kahden viikon päästä. Painoa oli nyt 4330g, pituus 52,8cm ja py 36,5cm. Sinänsä hassua, että meidän kolmas oli isompi jo syntyessään! :LOL:

Ristiäiset piti olla 10.5., mutta tänään juuri siirsin viikolla erinäisistä syistä. Nimihän on valmiina, mutta julkistetaan se vasta silloin. :) Eli 17.5. Hyvä, että on vielä paljon aikaa järjestellä ja laittaa paikat kuntoon, kun olis maalaamista ulkona ym. Kummitkin on vielä hakusessa, yksi ystäväni on vasta lupautunut ja hänen miehensä, kunhan saan mieheltä kysyttyä itse. :) Mies kysyi myös yhtä kaveriaan, mutta mulle ei oo vielä selvinnyt, tuleeko vaimoineen...

Jaahas, neidillä pörähti taas pöksyyn, joten vaipanvaihto kutsuu. :)

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Bambiina & prinsessa 5vkoa 2pvää :heart:
 
Viimeksi muokattu:
bambiina77 miten varsan kanssa kävi? :heart: Entä tamma, toipuuko?
Täällä ollaan myös vauvan lumoissa :) On niin ihana fiilis koko ajan. Isovelikin on alkanut vähän hoivaamaan vauvaa. Käy rauhoittelemass ja peittelemässä. Toki välillä tulee niitä kommentteja, että voisko toi olla hiljaa :LOL:
Meilläkin on vielä esikoisen mittoihin matkaa :D Tai pituus ollaan saavutettu kun ei siinä ollut kuon 1 cm eroa mutta painossa matkaa nyt puolisen kiloa (esikoinen painoi syntyessään 4950 g).

Disflatyl-tipat gefilus-tippojen ohella tuntuisi meillä tällä hetkellä hyvältä yhdistelmältä. Ainakin muutama ilta on nyt mennyt rauhallisemmissa merkeissä. Pidetään peukkuja!

Mimssu82 ja typykkä huomenna kuukauden vanha
 
Vauvojen lumoissa tosiaan, meillä vaan on niin sylivauva ettei yksinkertaisesti pääse/kerkeä muuhun. Kantoliinassa onneksi viihtyy. Syön varmaan jotain sellaista mikä käy vauvan masuun..? Kilo tullut painoa 3vk ja reilu 2cm lisää, joten ruoka maistuu :D Esikoinen oli samankokoinen varmaan 3-kuisena :D Yöt onneksi nukkuu, päivät vaan kiukkuaa. Meillä siis aika menee vauvaa hyssytellessä ja esikoisen omaa tahtoa rajoittaessa :)
 
Meille vietettiin viikonloppuna nimiäisiä. Nyt ei tarvitse kutsua vauvaa enää vauvaksi :) Muuten eletään aika rauhallista vauvaperheen arkea, vauva on aika rauhallinen ja tyytyväinen tapaus mutta on osoittanut, että päivisin on vähän pätkänukkujan vikaa kuten isoveljelläänkin oli aikoinaan. Mutta yöt nukkuu hyvin parilla syötöllä. Päivisin haluaa hereillä ollessa olla mukana meidän muiden touhuissa. Mielellään kulkee sylissä paikasta toiseen ja ihmettelee maailmaa.

Elluska ja pikkuveli 7vkoa ja 2 päivää
 
Mimssu molemmat selvisivät ja eilen illalla haettiin sairaalasta kotiin. :) Varsan jalat on vielä melkoisen vänkyrät, mutta päivä päivältä parempi! Oli kyllä tosi huonona viikko sitten, mutta joka päivä tuli joku edistysaskel, niin jatkettiin hoitoa. Vaikea tajuta vieläkään, että meillä on oikeasti varsa ja se jää meille. :)

Hurjaa taa tää ajan kuluminen! Tyttö jo hymyilee välillä ja mulla oli eilen jälkitarkastus. Pitäis aloittaa minipillerit ja 4-6kk synnytyksestä saisin sen hormonikierukan. Kai ne pillerit ois haettava, kun tätä menoa tulee kohta se kuudes... :LOL:

Tyttö on edelleen aika keltainen, mut ens viikolla käydään taas verikokeissa. Toivottavasti alkais hävitä, ettei tarvii valohoitoon mennä. Ai niin, ja siirsin ristiäiset viikolla eli on vasta 17.5. , kun vaihdettiin pappi ja muutenkin kävi paremmin meille. Nimihän on jo päätetty, mutta ei julkistettu. :)

Aurinkoista pääsiäisen aikaa kaikille! :)

Bambiina & tyttö 6 vkoa
 

Yhteistyössä