**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

Apteekit oli jo kiinni, kun ehdittiin kylille, mut menkat ei oo alkanu. :) Sanoisin 99 prosenttisesti olevani raskaana, koska viiltelee alamahaa (mulla eka oire ennenkin), maha megaturvonnut, hajuaisti herkistynyt (yhyy, jos pahoinvointi kohta alkaa, viimeks kauhea), ja nyt särkee päätäkin. Mulla aina menkat alkaa joko 28 tai sitä ennen, tai sit olen raskaana. Ja sunnuntai oli jo 30... ;) On tää sellainen salainen haave ollu, vaikka toisaalta mulle olis lapset jo riittäneet; esikoinen täyttää tän kuun vika 17v ja nuorimmainen on 1v 2kk. Mutta jos tämä kerran on totta, niin sit yritetään nauttia vielä kerran! :heart:

Tipetsulle ihan hurjasti tsemppiä ja tarrasukkia!!! Voisithan kokeilla, jos sanoisit pelkääväsi kohdunulkoista raskautta, kun ollut vatsakipua, jos sit pääsisit ultraan..?! ;) Mulla oli se 2,5v sitten ja kipua vain yhtenä aamuna; verikoe paljasti kohdunulkoiseksi, kun hormoni oli liian alhainen, eikä ultrassa löydetty mitään. Uusi raskaus puoli vuotta myöhemmin katsottiin heti, että on kohdussa. Ja en siis pelottele, vaan voisi olla peruste, että pääsisit ultraan?

Kiitos tervetulotoivotuksista ja onnea kaikille muillekin alkutaipaleelle! :) Mukavampaa tätä on yhdessä kulkea, kun ei vielä viitsi aikoihin kertoa kellekään... Pelottaa jo, mitä siitäkin seuraa. ;) Myutta siis vielä en listaudu, kun en ole tehnyt testiä. Yritän huomenna saada sen hommattua, kun kaupastakaan en voinut tänään ostaa, kun ainoa tyttäreni (kohta 15v) oli mukana... :p

Bambiina & salaisuus 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin, unohdin myös mainita palelemisen. Lauantai-iltana saunassakin olin kananlihalla ja oli kylmö, vaikka heitin monta kertaa löylyä. :) Sehän on kai tavallinen oire, vaikka itse en muista siitä kärsineeni kuin siinä kohdunulkoisessa.

Ja joo, mä oon aina raskaana ollessani hyvin innokas petipuuhailija, kun mies taas vähempi sit raskauden edetessä; hyvä kun suostuu loppuvaiheessa ollenkaan, ettei "satuta" lasta tms. Pitänee siis olla aktiivinen taas alkuun... ;)
 
Tipetsu:meillä kyllä pääsisi ultraan, mutten kyllä tiedä miten muualla maailmalla. Yritä ihmeessä. Itse sain ennen esikoista vk6+ kesken eikä paljoa edes vuotanut eikä kipuillut ollenkaan. Tuttu vuosi sitten suuremmilla viikoilla lattioita myöten vaipoista läpi ja terveet lapset sai maailmaan...
Juu, viikonloppuna meni herkutellessa ja kyllä illalla sen huomasi, olo ei ollut hyvä! Rinnat täälläkin nyt kipeät, eipä ole ennen sellaista oiretta ollutkaan..
Ja mites sinne ryhmään laitetaan pyyntö?
Bulla ja hippunen 4+5
 
Minäkin mielestäni laitoin pyynnön kerhoon. "Maalisuun muruset 2014" taitaa olla sen nimi? eli puuttuu yksi k välistä :)

Mulla ehkä pakko mennä ostaa toinen testi kun tuntuu ettei ole oireita ollenkaan. Paitsi edelleen ne vatsakivut ja huimausta. Ja menkat ei ole alkanut.

E ja Kiho3 (vko 5+2)
 
Kirjoittelen täällä perä-jälkeen. Anteeksi!

Oliko jollakin vielä matala verenpaine? Minulla nyt aamulla kahden kahvikupposen jälkeen 93/59 ja pulssi 82. Ei ihme että huimaa. Aina siis matala verenpaine mutta raskauksien aikana varsinkin menee alas.. Pitääpi ottaa rauhallisesti. :)
 
Laitoin kans pyynnön kerhoon, ku aika selvältä tää vaikuttaa... :) Käyn tänään hakemas testin, jos ehdin mansikkareissulla.

Mulla alhainen verenpaine, mut ei seurannassa. Raskaana ollu vähän parempi, mut huimausta viimeks sairaalareissuun asti.
 
luminen85 lisätty listoille.

Elisabeth279 juuri oikeasta kerhosta on kysymys. Kyselit verenpaineesta, en osaa sanoa yhtää mitä mun verenpaine on, kun en ole mittaillut. Mutta ei mua kyl oo huimannu yhtää, että kai toi kutakuinki kohillaan on.

ON: tääl väsymys vaa jatkuu. Voisin nukkua yötä päivää, jos ois vaa mahdollista. Eilen töiden jälkee nukahdin samantien ja nukuin useamman tunnin ja illal viel riitti hyvinkin yöunille unta. Nyt taas jo haukottelen, mutta ehkä mä ny viel hetken kuitenki valvon, ettei päivä mee ihan pipariks. Mitään muuta uutta kerrottavaa ei olekaan. Hassua kun ei ole mitenkää sellanen olo ees, että oisin raskaana. Ainoastaa tää väsymys ja arat rinnat on, muuten oon ihan hyvis voimis. Jos testi ei näyttäis plussaa, voisin kuvitella, että olen vaa nukkunu huonosti ja siitä johtuu tää väsymys.
 
Minäkin varovaisesti liittyisin mukaan :)
Testin tein 2.7. ja plussahan siinä näkyi. Nyt viikot 5+0 :)
Listoille saa minutkin lisätä Merjus/27v/3.lapsi/OYS
Kirjoittelen enempi kunhan saa hetken omaa rauhaa :D
Ja laitan myös pyynnön FBn puolelle
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Tervetuloa uusille! <3 :)

Nopeasti huikkaan vaan, että minusta siis tuli lautantaina Rouva J. palailimme eilen vasta takaisin Jyväskylään, joten hirveästi on tavaroiden purkua ja muuta ohjelmaa. onneksi olemme miehen kanssa molemmat lomalla! Häät meni hyvin ja olivat oikeen onnistuneet ja ikimuistoiset.

tulen tarkemmin lukemaan ja kommentoimaan teidän juttujanne, kuhan saadaan vähän tämä hektisempi aika tasaantumaan.

Merjus fb-ryhmä on perustettu, ja sinne pääsee laittamalla vaikkapa minulle yks.viestiä täällä, missä kerrot oman nimesi ja kuvailet profiilikuvaasi, jotta voin lisätä sinut fb-kaverikseni. siis minut täytyy lisätä sinut sen takia että saan lisättyä sinut ryhmään, sen jälkeen minut voi poistaa.

(.) täällä on tällähetketkellä suhkot oireetonta.. iltaisin mahakipuja ja tissien aristusta mutta muuten aika hissukseen.. siks ehkä vähän jännittääkin, mutta uskon kaiken olevan hyvin.

Niiinuli ja mini 5+2
 
Niinuli onnea rouvalle!

Täällä on väsymys iskeny totaalisesti. Muutenki oon tosi energiaton, niin kiva lisä tää totaalinen väsymys. Kävin ostaa r-testin.. Jotenki nii vaikee uskoa, et kaikki olis hyvin.. Vaikka väsymys on selvä oire, niin tässä on muitaki seikkoja, mitkä väsyttää. Esikoinen valvotti viime yönä kohtuullisesti, kipeenä raukka on..

Eka kiukkuaa ja kaikki on huonosti. Välillä sitä miettii, et mihin soppaan sitä ittensä on laittanu.. No, onpa sitä muutki pienellä ikäerolla lapsensa saaneet selvinneet, joten eiköhän mekin myös.
 
Hetken olen lukenut tätä sivustoa ja nyt päätin liittyä seuraanne! :)

Täällä odotellaan toista lasta ja viimiset menkat olleet huhtikuun vikoilla päivillä. Neuvolaan tänää soittaessa antoivat ensiksi ajan ensi viikolle mutta pääsenkin jo ylihuomenna käymään, epäilen että on viikkoja nyt 5+ jotain mutta varmaa tietoa ei todellakaan ole :/ Viime viikon torstaina tein testin ja plussaa näytti <3


Oireita on ollut etenkin pahoinvointia, wc-pönttöä on tullut halailtua ja väliin oireet katoaa, tissit nyt on mitä on koko ajan kipeet ja väsymys painaa. Nukkuessa vasemmalla puolen tuntuu pientä kipuilua ja paineen tunnetta. Jospa tää pieni matkustelija pysyisi matkassa mukana! <3
 
Laitoin kanssa viestä tuosta FB ryhmästä. :)

Kerhoa en ilmeisesti osaa käyttää kun näyttää jossakin sivulla että olen mukana ja jossakin ei.

Tää on mulle ihan henkireikä että on tälläinen foorumi jossa voi jakaa näitä. Kiitos teille siitä!

Sain neuvola-ajan 30.7. hirmupitkä aika. Matalasta verenpaineesta neukkutäti sanoi että ei voi mitään. Pitää vaan syödä suolaista ja juoda paljon.

Tänään palelee ja huimaa oikein olan takaa.. ja ulkona + 25 astetta.. sisällä kanssa.. heh.
 
Täällä viellä taustaillaan ja testin teen vasta perjantaina. Sillon menkat olis myöhässä 9pv. Nyt on kyllä todella vahva tunne plussasta. Oireetkin kertoo paljon. Onnittelen nyt tähän loppuun viellä kaikkia maaliskuisia. Ehkäpä minäkin pääsen teidän joukkoon.
 
Mäkin voisin ilmoittautua mukaan. Aiemmin olen vaan taustalla lueskellut, mutta jospa sitä nyt itsekin tulisi mukaan keskusteluun. Ja tuonne kerhoonkin voisi laittaa jossain vaiheessa pyyntöä.

Meillä siis esikoinen on syntynyt 2/2012 ja tämä toinen tärppäsikin ensi yrittämällä vähän liiankin helposti. Pelko on, että kun näin helposti raskautuminen onnistui ja oireistokin on erilainen/vähäisempi kuin esikoisesta, että meneeköhön kaikki varmasti hyvin loppuun saakka. Oireina jonkin verran väsymystä (eilen sain nukkua kunnon yöunet ja parin tunnin päikkärit ja silti uni tuli illalla aikaisin), turvotusta ja toisinaan pientä äklötyksen tunnetta. Esikoisen kanssa väsymys oli valtavaa ja parin viikon verran aamuisin huonoa oloa, niin että jotain pientä ja kylmää pystyi ainoastaan syömään. Koskaan ei onneksi tarvinut oksentaa.

Varhaisultran varasin tänään ja se on 18.7. Myös esikoisesta käytiin varhaisultrassa, niin toki tasapuolisesti myös tämän toisen kanssa mennään ja onneksi mies oli samaa mieltä. Ensimmäinen neuvola on sitten 30.7.

Elluska88 / 25v. / 2.lapsi / KOS / LA 5.3
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Elisabeth279: Täällä on myös matalat verenpaineet. Illalla mittasin 105 / 64 ja pulssi oli jotain 79. Huimaa kyllä ja varsinkin jos ei ole syönyt hyvin.

Täällä jatketaan "perusoireellisena";) eli rinnat arat ja alavatsa hellä. Hieman oli aamulla huono olo ennen kuin ehdin syödä. Väsymys on uskomatonta. Vähän kun puuhastelee jotain, iskee semmonen uupumus että pitää pari tuntia pötkötellä. Saapa nähä miten töissä jaksaa sitten kun palaan kesälomilta töihin.

Kun ei ole vielä mitään konkreettista nähny itsessään muuta kuin nämä yllämainitut oireet, on hankala uskoa että oikeesti nyt on pullat uunissa. Mä niin toivon että on terve beibe tulossa ja ettei mene kesken.
 

Yhteistyössä