**Maaliskuun murut**

Mullakin pientä turvotusta ainakin iltasin ja housut puristaa. Päivällä ei niin ispo ongelmaa. Pelottaa käydä vaa'alla kun tuntuu et vaan lihoo :D Aamusin alkanu oleen pientä pahoinvointia nii ei tee mieli syödä kauheesti mut illat syönkin sen edestä. Nälkä vaan kurnii koko ajan. Nyt on alkani väsymyskin nostaan päätään. Ja tänään esikoinen heräs "jo" kahdeksan maissa kun kissa oli avannut sen huoneen oven. Normaalisti nukkuu yli yhdeksään. Sellasta :D

Jouduin varaan ajan suuhygienistille kun taitaa olla ientulehdus. Pelkään hammaslääkäriä mut nyt oon päättänyt et hoidatan hampaat kuntoon raskausaikana kun pääsee jonojen ohi. Täällä ei tosin oo ilmasta niin kun joillain paikkakunnilla.

Niin ja neuvola varattu 25.7. ja ultra samalla 19.8. Viimeks käytiin varhaisultrassa viikolla 9 mut nyt taidetaan jättää väliin. Vaikka niin paljon tekis mieli mennä! Mies ei innostu ajatuksesta kun on rahantuhlausta. Eli eipä tässä vaihtoehtoja oo :)

Jenniii90 & pikkumuru 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin kokoajan nälkä ja jano. Jotkut hajut kuvottaa kun tulee niin voimakkaina mut muuten ei vielä pahoinvointia (koputan puuta). Mehujäätä voisin syödä kokoajan, virkistää ihanasti ku mullakin niin vetämätön olo kokoajan :D
Mä en oo vielä soittanu neuvolaan, mökillä miehen sukulaisten ympäröimänä kun ollaan. Varhaisultra mua houkuttais, mut toisaalta sillä rahalla sais sit vaikka mitä muuta.
Ai en tiennytkää et raskaana pääsee helposti hammashoitoon? Onko sit jotain rajoituksia mitä ei raskaanaoleville voi tehdä? Munkin hampaat kaipais hoitoa :D täällä hammaslääkärikammoinen myös.

hokapontas ja salamatkustaja 4+2
 
Eilen tuli sitten testiin raskaana 1-2!

Mä taidan tulla tänne maaliskuisten pinoon (jos vaan mukaan pääsee), vaikka todennäköisesti laskettuaika on helmikuun lopulla. Meidän esikoinen on nyt 9kk.

Ilmottelen sitten myöhemmin noi tiedot.

Turvotusta ei mulla oo vielä onneksi ollut. Pelkäsin, että heti tulee iso maha, kun toista odottaa, mutta vielä ainakin olen hoikemmassa kunnossa, kuin ennen esikoista.

Mistäss olittekaan jutelleet. Töitä ei ole, pitäisi saada.. Just loppu esikoisesta vanhempainloma.

Lapsiluvusta kanssa. Mä haaveilen suurperheestä. Mutta mies ei niinkään. Että saapi nähdä :) Ja nähtävästi olen helposti raskautuvaa sorttia, nyt tulin kolmannesta kierrosta raskaaksi. Siksipä pelottaa tämä raskaus, kun kaikki kävi niin luvattoman helposti.

Kertomisesta. Kerroin jo eilen mun parhaalle ystävälle. ... En vissiin osaa pitää häneltä mitään salassa :D Mutta vanhemmille ehkä sitten vähän myöhemmin.
 
Varovaisesti liityn miekin jo tänne odotuspuolelle.
Kolme hailakkaa plussaa saatu testeihin, joten kai se on uskottava että tiineenä ollaan :D
Laskettu aika ois 3.3.2014, jännää.
Meille tulossa uuden miehen kanssa ensimmäinen yhteinen lapsi, edellisestä liitosta mulla 3-ja 4-vuotiaat pojat.

Taustoja vähän: Aloitettiin yrittäminen yllätyskeskenmenon jälkeen tuossa reilu kuukausi takaperin. Keskenmeno tuli puun takaa, en tiennyt olevani raskaana.
Sen verran kova pala oli molemmille siitä huolimatta että päätettiin yrittää josko me se oma pikkuinen saatais <3.
Ja eka kierrosta tärppäs, siksi mulla hyvinkin kaksjakoiset fiilikset tästä.
Toisaalta pelottaa ihan kauheasti että mitä jos taas käy niin, toisaalta en juuri onnellisempi voisi olla... Nämä ekat viikot on aina niin piinaavia kun ei tiiä miten päin ois...

Oireita:
Mulla ollu oviksen jälkeen n.4vrk asti alavatsakipuja, välillä tosi rajujakin ja olen ollut varma että nyt tulee täti, mutta ei ainakaan vielä :D
Väsymystä myös ilmassa, sekä ihan jäätävä turvotus koko mahassa! Alkaa tosta tissien alta ja ihan alavatsalle asti, ja olo on tukala. Onko muilla samanlaista? Samoin siihen on nyt parin päivän ajan liittynyt vatsakivut, siis ei menkkatyyppiset vaan koko vatsa kipuilee etenkin kun on syönyt jotain... Tympeää mutta jospa menis ohi.

Niin tosiaan miut vois lisäillä listaan:

3.3.2014 sparklingfun /26/ 3.lapsi / OYS
 
Maaliskuisten odotusketju


(c) jakemcmillan.wordpress.com

LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

? Villaruusu

28.2.2014 Sydäntähti / 27 / 3.lapsi / K-SKS

1.3.2014 Jenniii90 / 22 / 2.lapsi / TAYS

2.3.2014 hokapontas / 23 / esikoinen / JS

2.3.2014 Jonsu123 / 26 / 3.lapsi / VKS

3.3.2014 sparklingfun / 26 / 3.lapsi / OYS

6.3.2014 Elpis / 32 / 2.lapsi / PKSSK

8.3.2014 Niinuli / 21 / 2.lapsi / KSKS


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa (vielä) pieneen joukkoomme Villaruusu ja sparklingfun! :)

Mulla myös kaamee turvotus päällä, mutta toisaalta tuntu et niin oli ennen raskauttakin :D Kun vaan pystyisi vähentään noita herkkuja ja suolasia naposteltavia. Pitää yrittää elää nyt terveellisemmin kun viimeks... Saa nähdä :)

Tänään sain muistutuksen siitä millasta on olla väsynyt. Nukuin päikkäritkin pitkästä aikaa sohvalla esikoisen nukkuessa. Väsymys painanut koko päivän päällä. Kaveri kävi tänään kylässä, la sillä oli sunnuntaina ja nyt illalla tuli viesti et lapsivettä valuu. Jännää!!! Kauhee vauvakuume tässä tulee vaikka tietää että itsellekin tulossa pieni. Ei jaksais oottaa :)

Tuosta vauvakuumeesta, raskausaikana huomasin, ettei mulla ollu vauvakuumetta ollenkaan ja muiden vauvat ei kiinnostanut ollenkaan. Oli niin keskittynyt siihen omaan siellä masussa. Liittyy kaiketi hormooneihin. Mies sanoi että vauva manipuloi äidin keskittymään ja rakastamaan vain häntä, ehkä siinä on jotain perää :D Ja huomasin myös olevani erittäin itsekäs välillä mikä oli täysin luonteeni vastaista ja välillä tosi rankkaa itselle ja miehelle. Sekin siis hormonien aikaansaannosta. Toivon ettei mulla nyt tuu samanlaisia mielialanvaihteluja kun viimeks, siitä jäi pienet henkiset traumat :( Oon kyllä pohtinut pitäiskö mennä puhuun neuvolapsykologille.. Ehkä sitten jos jotain tulee

Nyt aion hetken loikoilla sohvalla meidän uuden 46-tuumasen tv:n äärellä ja nauttia yksinolemisesta lapsen ja miehen jo nukkuessa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Villaruusu
Minäkin hivuttaudun tänne varovasti mukaan.. istun tässä sohvalla raskaustestin kanssa , jossa lukee " Raskaana 1-2 ".. tunne on sanoinkuvaamaton, ei oikeen tiedä mitä ajattelis. siis ihana uutinen, mutta silti vielä varuillaan oleva olo!

Tämä meidän lapsi olisi sitten toinen laatujaan, poitsu on tällähetkellä 1,5vuotta. Ekasta kärsin 32 viikkoa oksentelua, jonka seuraksena olin viisi kertaa tiputuksessa ja lopulta synnytys käynnistettiin 38+1 viikolla raskausmyrkytyksen seuraksena, joten "ilolla" oottelen mitä tämä tuo tullessaan.

Meillä vielä sellainen ihana juttu, että olemme astelemassa avioon 1,5viikon päästä, ja jotenkin pitäisi saada huijattua alkoholipuolella, että miten siitä kauniisti kieltäytyä.
minut saa siis lisäillä eli 8.3.2014/ Niiinuli/21 / 2.lapsi/ KSKS

Oireita mulla on alavatsakipua, ja välillä tuntuukin että apua, meneekö tää kesken.. vaikka mullahan ei oo menkat ees viel myöhässä! :) aamusin on vähän etovaa oloa ja päänsärky aamuisin kovaa..
Näihin tunnelmiin..

Niiinuli ja mini (HUIKEET) 3+3
 
Vauvakuumeesta mä aloin haaveilla toisesta, ku eka oli 3kk. Ja nyt ku oon raskaana, ni mulla onki jotenki torjuva olo? Ristiriitaista. Tietysti ne on ne kuuluisat hormoonit.. Ja se menettämisen pelko.

Kun aloin odottaa esikoista, niin halusin heti kertoa kaikille. Nyt ajatus kertomisesta esim. äidilleni tuntuu jotenki oudolta. Tiedän, että se odottaa tätä uutista ja pelkään sen suhtautuvan siihen itsestään selvästi ja ehkä vähä säälivästi.. Miten teillä muilla? Koska aiotte kertoa ja minkälaista suhtautumista odotatte?

Varasin jo neuvolan! Hui. Ja se on jo ens vk, perjantaina. Tosi pian.

Villaruusu ja Nuppu
 
Hei!

Varovasti liityn joukkoonne.. Tein eilen positiivisen testin, mutta epäilyttää vielä tulos, sillä testipaketti oli puoli vuotta vanha ja tein sen hieman etuajassa.. (Kuukautiesten oletettu alkamispivä on to tai pe). Pitää viikonloppuun odottaa, että uskaltaa tehdä uuden testi, jos kuukautisia ei näy. Jatkan seuraavassa viestissä..


Saa lisätä, ilmoitan, jos pitää poistaa
6.3.2013/ Elpis /32/ 2. lapsi PKSSK
 
Jatkuu.. Liityin siis vahingossa erään toisen palstan vauvakuumeilijoihin (otsikkona oli maaliskuu 2013) ja tajusin olevani väärässä paikassa, kun siellä keskusteltiin todella paljon hedelmöityshoidoista. Todella toivon pitkänmatkalaisille tsemppiä!

Niinuli: Jossakin vauvalehdessä oli vinkkejä tuohon alkoholikysymykseen. (Esim. ole ottavinasi siemaus juhlamaljasta, jätä pöydälle ja hommaa se lasi jotenkin miehesi kouraan ja tyhjennettäväksi.. Tuloksena on varmaan humalainen sulhanen :D) Tosin jälkeenpäin saattaisi syntyä juoruilua, että kyllä se siellä häissään joi, vaikka oli raskaana.... Mutta jos yrittää olla kiinnittämättä huomiota alkoholittomuuteen juuri kriittisillä hetkillä, ei vieraat välttämättä huomaa, ettet juo koko iltana. Oot olevinaan niin kiireinen seurustellessasi vieraiden kanssa tai jotain :) Tee joku diili keittiöväen kanssa, että sun lasiin kiikutetaan samanväristä holitonta juomaa, kun muillekin. (Alkoholitonta viiniä esim?)

Villaruusu:
Mulla on kans hyvin erilainen olo tällä kertaa, kai se on luonnollista. Mutta täytyy myöntää, että mulla ei edes ole ollut kovaa vauvakuumetta. En ole osannut kaivata (vaativaa?) vauvaa, kun tuo taapero on niin rakas ja ihana. Toista ryhdyttiin yrittämään nyt, ettei ikäero kasvaisi liian suureksi, koska haluamme kuitenkin sisaruksen esikoiselle.

Luuen, että kerron omalle siskolle ja parhaalle kaverille piakkoin. Heille kun tietysti kertoisi senkin, jos se vaikka menisi kesken. Äiti loukkaantui viimeksi, kun ei ollut ensimmäisten joukossa, joka sai tietää, mutta ei pysty. (olla kertomatta sikolle/kertoa äidille ekana). Villaruusu, mulla on äidin reaktiosta aika samankaltaiset fiilikset.. Siskoni toisen lapsen odotustiedosta se oli suorastaan suruissaan, kun niin pienellä ikäerolla (melkein 2v) menivät tekemään... Meillä esikoinen on nyt 1v 9kk.
 
Maaliskuisiin mäkin liityn sitten. :) Vaikkakin tiedän tasan tarkkaan, että syntyy helmikuussa.

2.3.2014 / Jonsu123/ 29 / 3. lapsi / VKS

Esikoinen syntyi 11/10 ja nuorempi 08/12. <3
Mielenkiintoisia tulee olemaan seuraavat kuukaudet, kun nyt jo huono olo. :-/ Kärsin molemmista lapsista kamalat pahoinvoinnit ja esikoisesta oksensin 24/7 4kk..hrrrrrr se oli hirveetä ja laihduin 10kg.

Kummastakaan raskaudesta painoa ei ole tullut kuin se 8kg ja jääneet synnärille, saas nähä miten nyt käy.
Koskas sitä pitikään soittaa neuvolaan? :-D

Ite kerroin jo siskoilleni heti eilen, kun plussan testiin sain. Sitten kahdelle parhaalle ystävälleni myös. En tiedä koska muille kerrotaan..ehkä, kun alkaa masu näkyä ja se saattaa mennä sinne rv 30 saakka. x) Oon pitkä, avara lantioinen ja molemmat aiemmat raskaudet on alkaneet näkyä vasta n. 30 viikolla.
Vähän mietityttää appiukon "mielipide"..hän jo meidän toisen lapsen jälkeen tuumas, että teidän lapset oli varmasti sitten tässä, ettei yhtään enempää, kaksi on sopiva määrä. O_O Ai on vai..
Mies toivoisi neljättäkin, mutta ite en oo ihan vielä vakuuttunut moisesta..synnytetään nyt tämä ensin ja rakennetaan talo niin ehkä sen jälkeen, EHKÄ.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, että meitä alkaa tänne kertymään roppakaupalla. :)

Vauvakuumeesta mä podin vauvakuumetta kyllä aikakauan esikoiden ollessa alle vuotias, mutta sitten se laantui. Nytkään ei varsinaisesti oltu vielä sovittu yritettävän, vaan oltaisiin odotettu seuraavaan kiertoon, mutta ollaan ilmeisesti melko sikiävää sorttia. :D esikoinenkin tärppäsi ekasta kierrosta, kun seurustelua oli takana reilut 2,5kk. eli yhteensä matkaa ollaan taivallettu 2,5vuotta ja kihloissa näistä vähän vajaa 2 vuotta. ja nyt siis avioon menossa. Kuinkas kauan muut miehenne kanssa ovat pitäneet yhtä?

mä en vielä neuvolaan taida soitella, johtunee ensinnäkin siitä, että meidän neuvola on heinäkuun kiinni ja pitää muutenkin varata heti kun neuvola aukeaa niin pojalle neuvola, niin ottais sitten samalla, jos sinne asti päästään.

Mä kärsin hirveän kovasti painoahdistuksesta. ylipainoinen kun oon, niin jotenkin ahistaa ajatus siitä että painoa alkaa kertymään. tottakai siihen pystyy itekkin osalta vaikuttamaan, mutta esikoisestakin sitä painoa loppujen lopuksia vain kertyi, mutta täytyy toivoa että pystyisi pitämään jotenki mielihalut aisoissa..

(.) sitten viä vähän omaa napaa.. jotenkin vieläkin niin epäuskoinen olo! minä r-a-s-k-a-a-n-a! ehkä kumminkin on vielä kova pelko menetyksestä, joten ei uskalla senkään takia niin vahvasti iloita. Täällä on kunnon alavatsa ja alaselkäkipuja. ja väsymyskin painaa.. meillä mies on reissuhommissa tekee ma-to töitä, eli on tuon ajan pois kotoa, oon sen aikaa pojan kanssa kaksistaan, välillä tuntuu raskaalta, mutta katsotaan miten tilanne kehittyy. käyn myös osa-aikatöissä ti ja to, jolloin poika on päiväkodissa, mutta ensi viikolla alkaa meillä kaikilla kesäloma ja ollaan sitten porukalla kotona, mikä vähän helpottaa, kun auttamassa on toinenkin käsipari. paitsi sitten alkaakin häähömpötykset, koska tosiaan 6.7 on häät.. mutta näillä mennään.

Aurinkoista keskiviikkoa!

Niiinuli ja mini 3+4
 
TErvetuloa uudeT! :wave:

ElpisAuts. Onko 2v pieni ikäero. Mä ajattilin et vuos on pieni ja puoltoista vois olla ok. :) ja 2v on semmonen sopiva. Mä pelkään, et äiti vaa kohauttaa hartioitaan ja sanoo, ai nytkö jo? :p Ja musta se ois niin väärin tätä pikkusalamatkustajaa kohden, kun ei saisi samanlaista reaktiota ku esikoisesta. Äitini oli ihan taivaissa, kun pääsi ekaa kertaa mummiksi. Mieheni puolelta tämä olisi kuudes, ellei joku miehen sisaruksista saa aiemmin. Miten muilla? Monesko lapsenlapsi?

Miehen kanssa ollaan oltu 3v. Eli tuore pari ollaan

Painoahdistusta ei mulla pitäisi muuten olla, mutta kaikki tuttavani ovat lihoneet max 10kg raskauksissaan ja mulle tuli viimeks 15 ja tunsin itseni valaaksi. Ja kun kaikilla muilla oli pieni sievä maha, niin mulla sellanen jättipallo... Ja se tunne, kun kaikki kilot ei jäänykkää synnärille (niinkuin muilla.....) ja oli sellane roikkuva maha jonku aikaa. Yks lapseton ystäväni luuli, et se roikkumaha jää mulle pysyvästi. Oon kuitenki tyytyväinen, et sain pari ennen raskauttakin kertynyttä kiloa karistettua imetysaikana!

Jonsu123 Tsemppiä pahoinvointiin! Teillä on kans pieniä lapset vielä, joten jaksamista ihan hulluna! :hug: (JA Onneks appiukko ei päätä teidän lapsiluvusta! )

Omasta navasta vielä, olo ok. Ei pahoinvointia, kahvi maistuu. Ainut mikä yökityttää, on tupakan haju. (hahaa mies joutuu nyt viimeistään ne päivän ainokaisetkin lopettamaan) Mulla on ollu ihmeellisiä mahakipuja, koko aika semmonen olo, et menkat alkaa ihan just.. Ja sit yks yö ennen ku ees tein plussaa, mun maha oli ihan tulessa, mut onneks paracetamol auttoi. Sillon pelkäsin, et mahdollinen raskaus meni kesken. JA siksipä nytkin hyvin kaksjakoiset fiilikset tästä raskaudesta. Mutta yks on yli muiden, väsyttää! (btw esikoinen on vieläkin yöunillaan.. pitänee mennä herättelemään)

Villaruusu ja Ruusunnuppu

muoks. Alko liiat hymiöt ahdistamaan..
 
Viimeksi muokattu:
Maaliskuisten odotusketju


(c) jakemcmillan.wordpress.com

LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

? Villaruusu

28.2.2014 Sydäntähti / 27 / 3.lapsi / K-SKS

1.3.2014 Jenniii90 / 22 / 2.lapsi / TAYS

1.3.2014 AnneD / 25 / esikoinen / TYKS

2.3.2014 hokapontas / 23 / esikoinen / JS

2.3.2014 Jonsu123 / 26 / 3.lapsi / VKS

3.3.2014 sparklingfun / 26 / 3.lapsi / OYS

6.3.2014 Elpis / 32 / 2.lapsi / PKSSK

8.3.2014 Niinuli / 21 / 2.lapsi / KSKS


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
No niin, nyt alkaa jo listakin kasvamaan :) Tervetuloa uusille ja onnea plussasta!

niinuli me ollaan myös oltu reilu kaksi vuotta miehen kanssa yhdessä ja elokuussa tulee kaksi vuotta kun mentiin kihloihin. Esikoisesta tein testin tasan kaksi vuotta sitten kun olimme olleet vajaa 3 kk yhdessä :)

Meillä tämä tuleva lapsi on molempien vanhempien toinen lapsenlapsi :) Esikoinen siis ensimmäinen molemmille isovanhemmille.

Jonsu123 kuulostaa inhottavalta toi sun pahoinvointi :( Toivotaan ettei tästä raskaudesta tule samanlaista. Itsellä oli melko lievää pahoinvointia, joka paheni kun tuli nälkä. Mitään ei kuitenkaan tehnyt mieli syödä. Tästä varmaan tulee samaa, nälkä ainakin on koko ajan. Ruokahaluttomuutta lähinnä vaan aamusin, vielä :D

Kaksi vuotta on mun mielestä ihan mahtava ikäero lapsilla :) Meidän lapsilla tulee tasan kaks vuotta. 2-2,5v oli mulla ihanteellinen ikäero. Saas nähdä syntyykö tää toinen samana päivänä :D

Jenniii90 & pikkumuru 4+4
 
minäpä en sitten osannut pitää suutani kiinni, vaan kerroin hyvälle ystävälleni tästä ilouutisesta. :) hän oli todella iloinen meidän puolestaan, ja vannotti tämän pysyvän meidän välisenä kunnes ollaan valmiita muille kertomaan. tarkotus olisi kertoa vasta sitten kun saadaan todella varmistus että kaikki on hyvin, eli ultrassa käyty.

omistan kotidopplerin ja ajattelin sillä sitten yrittää kuunnella sydänääniä johka sinneviikoilla päästään että se olisi mahdollista.

tämä tuleva lapsi olisi meidän porukoille viides lastenlapsi.. ja vedetäänkö tähän nyt pohjat, mutta miehen porukoille 46 !! lastenlapsi.. :D
mies on siis lestadiolaisperheestä ja siitä johtunee tuo suurehko määrä.. enää kylläkään mies ei ole les. mutta osa sisaruksista on.. että tälläistä meillä :)

niiinuli ja mini 3+4
 
Villaruusu: Äidin mielestä ilmeisesti 2v on pieni ikäero. Äiti on sinänsä kummallinen, että se stressaa meidänkin puolesta lastenhoidosta. Sen puheista paistaa, että voi kun te (minä ja siskoni) ootte varmaan tooosi väsyneitä ja kamalaa, kun ei ole omaa aikaa jne.. (Itse emme todellakaan koe äitiytti päällimmäisenä noin). Niin on hieman mietityttänyt, että hän itse teki 3 lasta ja olisi halunnut neljännenkin. Olis nyt herrajumala jättänyt yhteen tai kahteen, jos oli niiiin kamalaa. (Sinänsä oikein hyvä, että mulla on sekä iso- että pikkusisko :) Asenne vaan on jotenkin niin negatiivinen (vähän kaikkeen). Rakas äiti silti. Neljäs lapsenlapsi molemmille isovanhemmille.

Miehen kanssa oltu 7v yhdessä, naimisissa 3v.

Jännä miten teillä muilla on jo vaikka mitä oireita. Mulla ei juuri mitään (Tosin on edelleen olemassa mahdollisuus, että testi näytti väärin. Kävin uuden testin, mutta ajattelin kärvistellä vielä sen tekemistä ja odottaa ainakin huomiseen.) Oireita ei kyllä ollut ekalla kerrallakaan alussa.
 
Tervetuloa kaikki uudet! :) meitähän on jo iso porukka!

Puhuitte monesko lapsenlapsi tuleva vauva on, täällä mun vanhemmille toinen ja miehen vanhemmille kolmas. Ja yhdessä ollaan oltu reilu 3v, naimisissa puoli vuotta.

Vauvakuumeesta, se tais iskeä häiden suunnittelun aikaan, ja päätettiin et yritys saa alkaa vähän ennen häitä, ja marraskuussa -12 se alkoikin.

Vielä ei tiedä ykskään meiän vanhempi tai sukulainen, mun pari ystävää vaan :)

Oireita tosi vähän, enkä ilman raskaustestin plussaa ja menkkojen puuttumista tietäis mitään. Nälkä, jano, väsymys, nivusten vihlonta, hengästyminen oireina tällä hetkellä, + turvotus tietysti.

hokapontas ja salamatkustaja 4+3
 
Hienoa! Täällähän alkaa porukka kasvaa! Tervetuloa kaikille uusille!

ikäerosta: 2 vuotta on just sopiva. Mun lasten ikäero on tuo 2 vuotta. Tämän uusimman tulokkaan ja tuon nuoremman ikäeroksi tulee meillä 5 vuotta, mikä musta on aika paljon. Varsinkin kun sehän tarkoittaa, että mulla on taas raskausmyrkytysriski! Esikosta kun sain todella ärhäkän myrkytyksen.

mun vanhemmille tämä olisi 6. Ja miehen vanhemmille 7. Lapsenlapsi. Miehen vanhemmilla on myös yksi lapsenlapsenlapsi. Ja mun mummolle olisi 13. Lapsenlapsenlapsi. Hänelle haluan kertoa suht alkaisin, koska haluan että hän tietää hyvissä ajoin, niin paljon jaksaa aina vauvoista innostua.

sydäntähti 4+5
 
Meillä vauvan ja nuorimmaisen ikäeroksi tulee aika tasan 4-vuotta ja onhan se toki aika paljon, noilla veljeksillä eroa 1v2kk ja ovat ku paita ja perse :D.
Mutta toisaalta hyväkin että ei ole useampaa vaippaikäistä pyörimässä, ja veljet on jo sen ikäisiä että syövät ruokansa itse, osaavat auttaa tuomalla vauvalle vaippaa jne :heart:

Tää on mun isälle 6.lapsenlapsi, ja äidille 7. Miehen puolelta en edes tiedä kun on niin iso perhe.

Me ollaan oltu yhdessä vasta puolisen vuotta, tosi vähän aikaa mutta jotenki molemmista tuntuu siltä että mitä tässä aikailemaan ja jahkailemaan ku oikealta tuntuu niin sillä siisti ja muut ajatelkoot mitä ajattelee :D. Ollaan kyllä tän puolen vuoden aikana käyty läpi niin paljon asioita että tuntuu niinku oltais oltu vähintään 5-vuotta naimisissa. Monenlaista asiaa ollut, mutta nyt kaikki hyvin.

Mulla vauvakuumetta ei ollut minkäänlaista ennenkuin tuli se km ja kun sitten puhuttiin josko ihan yritettäis omaa. Nyt on sitte sitäki enemmän ja oikeen pahaa tekee kattoa noita mammoja ku tietää että menee vielä tovi enneku oma pikku nyytti on sylissä. Mutta on se raskausaikakin ihanaa, suurimmaksi osaksi. :)

Mites teillä muilla joilla jo lapsia ennestään, on raskaudet menneet? Mulla molemmat pojat synty viikolla 35, joten hiukan jänskättää mennäänkö loppuun asti tämänkään kanssa.
Nuorimmaisesta jäi pienet traumat, jouduttiin hätäsektio tekemään ja joutui sitten teholle kuukaudeksi, hänellä oli keuhkoissa reikä, suolistossa hämminkiä ym. Kauheaa :(.
Supistellut mulla on molemmista jo viikolta 20 asti ja joutunut ihan vuodelevossa ajoittain olemaan, se on aika rajottavaa etenki ku oon yleensä aika duracellpupu enkä tykkää kauheasti paikoillaan olla.
kertokaahan te muutkin kokemuksianne :)
 
1.3--AnneD--25--Esikoinen--Tyks

Varovaisin mielin tulen mukaan :heart: . Esikoista siis odotellaan, yritetty 8kk , kerran tuli keskenmeno rv 7+0. Toivottavasti tämä menisi pidempään!
Tänä vuonna valmistuin yliopistosta ja ihmeenkaupalla sain huhtikuussa vakituisen työn. Ja nyt töissä ollaaan oltu.
Perussairautena 1tyypin diabetes joka tuo tähän nyt lisäriskejä ja hankaluutta.
Nyt on tärkeintä saada pidettyä verensokeri tasassa, korkea lisää riskiä epämuodostumiselle.
Hurjasti pelottaa kyllä :s

Anne ja Papu 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: jenniii90
Mun eka raskaus meni hyvin, alussa pientä pahoinvointia, keskiraskaudessa ainoo riesa oli selkä (harvoin kylläkin) ja liitoskivut, jotka helpotti kyllä muutaman viikon päästä. Lopussa vauva oli niin ylhäällä, että paino keuhkoihin mikä oli tuskaa. Onneks laskeutu kuitenkin viikko ennen suntymää. Toivon samanlaista raskautta :) Niin ja synnytys oli helppo, pelkällä ilokaasulla pärjäsin ja kesti yhteensä 9h.

Tästä raskaudesta tietää mun vanhemmat ja sisarukset, miehen samoin, toiset isovanhemmat ja muutama kaveri. En osaa piilotella asiaa kun oon niin onnellinen :)

Oireita ei täälläkään ihan kauheesti ole, nälkä, ruokahaluttomuutta/etomista aamuisin, väsymys, pienet repäisykivut, mahan juilimiset, hengästyminen ja huoh ne mielialavaihtelut :S Niin ja tissit on tosi turvonneet ja nännit kosketusarat! Ja tää kaamee turvotus varsinkin illalla, housut puristaa ja ahdistaa mahan päältä. Niin ja kuumat aallot, välillä tulee kuitenkin yhtäkkiä kylmä hetkeks. Tällasia :D Niin ja tosiaan voisin laskee ton ientulehduksenkin oireeks kun se puhkes sopivasti just ennen plussaa. Ja suuhygienistikin sanoi et hormonit vaikuttaa ja altistaa ienvaivoille. Niin ja makeanhimoo ei ole niin kun normaalisti. No tulipas niitä kuitenkin paljon listattua ;)

Jenniii90 & pikkumuru 4+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä