~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

daizz jaksuja kipujen kanssa :hug:

zihihi meillä on kypäräpipo ja äp:n valkoinen pipo sekä huppu päähän, uskon että noi riittää kyllä autossa.Itse kyllä kannatan jonkinlaista pipoa ettei korviin tuule kun vauva siirretään autoon.
Mun mielestä ei ole, noiden kahden kanssa oon mainiosti pärjännyt ilmankin, enkä oo sitä kaivannut.
 
Synnytyssairaaloita lienee semmoisen turha arvostella, joka ei ole koskaan ylipäätään synnyttänyt :LOL: Ja vaikka olisikin yhdessä sairaalassa synnyttänyt niin hitostako tietää millaista muissa on. Mä olin tyytyväinen 5v. sitten tuohon mikkeliin,mutta aika paljon se on tosiaan kätilöstä ja muustakin henkilkökunnasta kiinni,toisten kanssa tulee paremmin toimeen. Ja perustelut tosiaan ois kivoja jos kritisoi jotain sairaalaa tuolla tavalla. Sairaus voi joo olla, tourette on kyllä mulle tuttu sairaus. Silti se ei tosiaan estä perusteluja ja asiallista käytöstä.

Mä meinasin tänään saada sydärin tai synnyttää :D Oltiin pikkumiehen kanssa pulkkamäessä ja majaa rakentamassa 2,5 tuntia. Ja aamulla käveltiin jo kerhoon ja sieltä pois,leikittiin matkalla yms. Että ompa tullut liikuttua! Välillä kävellessä tuntu kun olis ollu neulatyyny alapäässä, sen verran oli kipuja :LOL: Ehkä tässä nyt vielä muutama viikko sitkutellaan, toivon kyllä että vauva syntyis ennen laskettua aikaa niinkuin ennustettu :)

Mysti 35+2
 
daizz: Tsemppiä kipujen kanssa. Itellä oli toissapäivänä niin hirveet tuskat tuolla alakerrassa ettei tosikaan.

zihihi:
Mä olen pakannut vauvalle kypäräpipon ja äippäpakkauksen pipon. Haalarin huppu vielä päähän niin varmasti tarkenee.
 
Isyyspakkaus; Keräsin sen isille joululahjaksi. Tilailin netistä mussukat.fi -sivustolta tutteja, Superisi t-paidan, tuttipullon. Lisäksi keräsin pakettiin isin käsikirjan, isi-mukin, Sisuja, energiajuomaa ja mitähän muuta pientä..ainakin niitä pyykkipoikia :) Tuli varmaan maksamaan jonkun 60-70 euroa.

Voi Lana-Muikku, koita nyt ihmeessä hiukan rajoittaa ilmaisua ettei aina tulkita provoiluksi siun kirjoituksia. En ole sen tarkemmin tutustunut sairauteesi muutoin kuin mutu-tuntumalla, mutta kirjoitetun tekstinhän voi aina oikolukea usempaan kertaan eikä sitä tarvitse heti julkaista.

Sairaanhoidollinen osaaminen ei myöskään rajoitu pelkästään sinne ruuhkasuomeen vaan muuallakin osataan ihan yhtä lailla! Tämä puolustukseksi vaikka itse Etelä-karjalasta olenkin, enkä siis Pohjois-Karjalan alueelta. Tilastot voi näyttää koreilta, mutta eivät kerro koko totuutta. Siellä suunnalla on enempi potilasmateriaalia ja varmasti useampia käynnissä olevia tutkimuksia, mitkä antaa sitä hyvää kuvaa tilastoihin.

Bamboo sivusi myös tuota päivystysvalmiutta. Leikkaustiimi on ainakin meillä EKKS:ssä aina valmiudessa (tietenkin) ja hälyn tullessa heidän pitää olla paikan päällä tietyn minuuttimäärän sisällä. Mikäli päivystyshenkilöstö asuu kauempana sairaalasta, he päivystävät sairaalan tiloissa. Mikäli hätäsektioon joudutaan ja tiimi hälytetään kotoa, niin kätilöt ja anestesialääkäri tekevät ennakkovalmistelut. Talosta löytyy anestesialääkäri, sekä gynekologi 24h, joten uskoakseni myös he voivat tehdä leikkauksen hätätapauksessa, koska tekevät suunniteltuja sektioita.

Meillä on myös Manduca-kantoreppu. Huuto.netistä ostin sen jo aikoja sitten 50 eurolla ja oli ihan käyttämätön :)

Minjoh; Miulla on Linea-Negra ja tyttönen pitäisi olla tulossa.

Metsätähti; Neuvolatädin mukaan vikassa lääkärineuvolassa meillä lääkäri katsoo ultralla vauvan painoarvion sekä synnytystavan. Tämänkin siis ultralla, ei sisätutkimuksella. Meidän lääkäri taitaa olla vähän kainovieno :)

Lisää hankintoja tehty..kävin hakemassa tilaamani Pupujussikka-paketin, jossa on reunapehmusteet, verho ja pussilakanat. Itse pinnasänky vielä puuttuu kun ensi alkuun vauva nukkuu rottinkisängyssä, mutta n. 3 kuukauden iästä eteenpäin pinniksessä. Lisäksi ostin parit imetysliivit Lindexiltä. Olipa urakka ennenkuin sopiva koko löytyi.

Miimon ja Hengari-Hertta 35+4
 
Pitäskö mun lähtee synnyttämään...Oh hoh!! Tää muksu pullistelee mahassa nii et läpi tulloo ja paikat repiää...Tekee kipeetä!! :eek: Sais mennä jo ohi... :snotty: Mun ku o ajoissa lähettävä täältä korvesta suht nopeita synnytyksiä ja matkaa ois 100 km...
 
Mä en enää jaksa olla hiljaa joten tässä avautuminen:

Touretten syndroomasta tosiaan senverran, että se on neurologinen häiriötila. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että ihminen jolla on Touretten syndrooma voi kyllä oikolukea tekstinsä uudellen ja katsoa mitä sitä on tullut kirjoitettua ja korjata teksti siistimmäksi jos sinne tekstiin on sammakoita väliin eksynyt. Eli ko. syndroomalla ei ole mitään tekemistä sen suhteen että ihminen kirjoittaa provoillen, vittumaisesti tms.

Touretten syndroomalle on ominaista erilaiset tahdosta riippumattoman liikkeet ja äännähdykset. Toki siihen liittyy myös se "vittusaatanan" huutelu kuten meistä varmasti usea on mm. 4D-dokumentissa nähnyt, mutta se on äärimmäisen harvinaista.

Tourettea sairastaville on tarjolla myös käyttäytymisterapiaa jota ehdottomasti kannattaa harkita.

Toki on hienoa että ihmiset ymmärtävät toisten sairaudet ja niistä aiheutuvat asiat, mutta Touretten syndrooma ei ole mikään syy provoilla, aukoa naamaansa jne. keskustelufoorumilla jonne siis tuotetaan kirjoitettua tekstiä jonka voi oikolukea ja korjata vaikka sataan kertaan ennen kuin painaa sitä "VASTAA" nappulaa. Jos tähän em. toimintaan ei kykene, niin sitten kannattaa mennä lääkäriin tarkistamaan josko sieltä löytyisi jotain muutakin diagnosoitavaa ja hommata siihenkin lääkitys.

Että tällasta tällä kertaa.

Chef
 
Isyyspakkauksen annoin tulevallle isälle viime isäinpäivänä. Ja siellä oli:
- Papa is the best-tekstillä olevat tuttipullo, tutti ja tuttinauha. Nää tilasin muistaakseni sellasesta nettikaupasta kun tikkunekku
- HM:ltä löysin bodyn ja ruokalapun, joissa oli joku dad-teksti. Nyttekkin minun mielestä HM valikoimassa näytti olevan jotain bodyja tms. missä oli jotain isä-tekstejä
- Vauva omistajan opas-kirja
Oliskohan tuossa nyt sitten ollut ne mitä siellä oli. Ja näytti ainakin mies noista tykkäävän ja on kirjaakin lueskellut, koska on kertonut aina välillä mitä siellä sanotaan.

Lääkärineuvolassa oli ainakin täällä tuo sisätutkimus ja sitten kuunteli sykkeet. Ja lääkäri sano paljon arvelee vauvan syntyessä painavan. En vaan oikeen tiedä, että mihin sitä arviotaan perustaa, kun ei yhtään kyllä vauvaa kokeillut tai millään ultralla olisi kattonut. Ainoostaan sitä kasvukäyrää katto ja sano, että 3 kilonen olis tulossa.

Zihihi en usko, että kantoreppu olis millään tavalla ehdoton. Minä hankin sellasen ihan siksi, että minulla puutuu kädet niin helposti niin ajattelin, että olisi tuosta repusta jotain apua, että pystyn sitten vauvaa kantamaan vähän pidempiäkin aikoja tarvittaessa.

daizz tsemppiä kipujen keskelle ja toivotaan nyt, että vielä ainakin muutaman viikon jaksais pysytellä masussa.

Sitten vähän huhuilen, että mitähän Narkissokselle ja pikkuselle kuuluu?

Kävin tuossa vanhempien luona niin oli minun äiti jostain kaivanut sellasen tilkkupeiton, jonka olen itse tarhassa kasannut (kylläkin kuulemma minun mummo olisi avustanut ompelussa) ja nyt sitten saa pikkunen tuon peiton johonkin käyttöön. Hyvin näyttää peitto säilyneen yli 20 vuotta, vaikka muistan, että olisin tuota itsekkin jonkun verran käyttänyt.
 
Mä en jaksa enää edes kommentoida noihin provoihin. Jos joku haluaa tahallaan sitä tehdä, niin voin kyllä vaihtaa palstaa.
HUS:in alueen synnäreistä en monestakaan ole kuullut paljon hyvää sanottavaa, mutta silti jokainen tehköön oman päätöksensä sairaalansa puolesta. Synnyttäkää mun puolestani vaikka intokiinassa, jos se tuntuu parhaimmalta.
Tammisaaresta itse tykkäsin jo ennen esikoisen saamista ja siitä en silloin ollut kuullut mitään negatiivista. Sinne siis painuin, vaikkakin Lohja olisi kuulunut minulle suoraan. Mutta kun kerran saa valita. Voi olla, että ihan vahingossa meidän kolmas syntyy Iisalmessa tai Kuopiossa, jos tuo Tammisaari lopetetaan... tai sitten jossain muualla...

Line Negra ei muuten ole vielä ilmestynyt, kuten esikoisesta tuli....

Kotiutumishatuksi on mukana pieni ruskovillan kypärämyssy. Toppapuku on niin paksu ja siinä huppu, että ei välttämättä tarvitsisi muuta. Mutta ihan pakkasen varalta on esikoiselle ostettu sellainen kunnon fleecehattu mukana. Meillä on sen lisäksi kyllä tuo kaukaloon laitettava paksu pussi, joten sekin kyllä riittäisi ilman toppapukua...
 
Mulla kanssa linea negra näkyvissä niinku edellisessäki raskaudessa ja tyttö tuli silloin. Nyt ei tiedetä kumpi tulossa mut viiva on, ei tumma mutta hyvin havaittavissa.

Mulla oli esikoisella rintareppu mut käytettiin sitä vissiin kerran tai pari, nyt en ole ajatellut hankkia. Ollaan lähdössä kesäkuussa etelään ni ajattelin et jos sais siks viikoks joltai tutulta lainaks ku siellä se vois olla aika kova sana.

Mulla on kans vauvalle ihan perus ohkanen lakki kotiutumisvaatteissa ja siihen päälle isomummun kutoma villamyssy ja niillä meinataan pärjätä. Onhan siinä toppapussukassa minkä hankin sit huppu jos vielä tarvitaan.

Olen täysin samaa mieltä muitten kanssa ettei sairaaloita voi oikein verrata et mikä on paras ja missä on parasta synnyttää. Kyllä jokaisessa sairaalassa varmasti tehdään kaikki et äidillä, isällä ja vauvalla on hyvä olla. Lääkärit ja kätilöt ovat ihmisiä ja kaikkien kanssa ei välttämättä synkkaa mutta sillä ei ole mitään tekemistä sairaalan ja niitten paremmuuden kanssa.

chef Näin juuri :)

Oletteko muuten muut käyttäneet raskauden aikana multitabs raskausmonivitamiinia? Mä olen kahta tablettia käyttänyt lähes koko raskauden ajan ja nyt mietin kun ne alkaa loppumaan et hakisinko vielä lisää vai ostaisko ihan kalkkitabletteja missä on d-vitamiinia mukana? Mä kun en juo maitoa ja en voi tuoreita hedelmiä ja vihanneksiakaan syödä kun olen allerginen ni siks olen käyttäny. Kaipa vauva on saanu jo kaikki mitä tarvitsee kasvaakseen?

:hug: kaikille tarvitseville

Mamu-78+masuasukki 35+6 :heart:
 
Mamu: minä oon syönyt noita raskausajan monivitamiineja 2 kpl päivässä mut nyt täksi kuuksi ostin enää tavallista multitabsia missä ei oo a-vitamiinia. Rautaakaan tossa ei tainnut olla mutta kaikkea muuta kylläkin. Mä taas syön maitotuotteita ja paljon hedelmiä ym. ja lihaakin ja semmost mistä tulee rautaakin niin siksi otin nyt vaan tavallista täksi kuuksi.
Hieno hintaerokin noilla raskausajan ja tavallisilla on.
Hb pysynyt alusta lähtien hyvänä eikä paljoa ollut muuttunut vaikka otan nyt noita missä ei oo lisärautaa jne.

Sairaalassa olosta ja sairaaloista Voih, kun voisi olla vaan sen minimiajan siellä sairaalassa, toivon mukaan, en missään nimessä halua siellä notkua enempää kuin tarpeen on. :/ En todellakaan saa siellä nukutuksi ja varsinkin jos joudun taas jonkun kanssa samaan huoneeseen tai vielä pahempi: 4hlön huoneeseen, niin tuun hulluksi...
Musta tulee sairaalassa kovin lapsellinen johtuen siitä ettei yhtään kiinnostaisi olla siellä ja vihaan sairaalassa makaamista niin saatan alkaa valittaa joka ikisestä asiasta ja muutenkin vaan marmattaa :D :ashamed:
Haluaisin perhehuoneen mut ne vissiin olettaa et isä ois paikalla sit koko ajan (?) mikä ei kyllä meillä onnistu , haluaisin vaan oman rauhaisan huoneen :(
Ja sitten noista sairaaloista: Mun piti alunperin olla taas tossa Lohjalla mutta kun kävikin ilmi että odotan kaksosia niin siirryin Naistenklinikalle, hyvä niin vaikka NKL:llä ei ole pahemmin aikaa "mihinkään ylimääräiseen" mutta kyllä siellä hommat osataan, varmasti myös muuallakin.
Esikoisen odotuksen aikaan jouduin ravaa Lohjalla mutta en tykännyt ko. paikasta mutta luultavasti se paikka olisi parempi synnytyksen jälkeen kun on pienempi (tai nykyään vissiin vähän isompi(?) en tiiä synnytysosastosta ja perhehuoneista jne?) ja en tiedä onko enää mut kodinomaisempi. NKL oli aika "kolkko" ja oikein kunnon laitossairaala :x Lastenklinikan takia on hyvä että tässä tapauksessa ainakin olen siellä NKL:llä.
Mutta esikoinen kun syntyi niin tuntui ettei niillä siellä kellään ollut oikein aikaa mihinkään itse synnytyksen jälkeen. Ja ei se viikon makaaminen siellä ennen synnytystäkään mitään herkkua ollut. Minulla kun taisi olla kaikki ilkeimmät ja v*ttuilevimmat kätilöt/lääkärit.
No mulla kun matkojen puolesta on vaa noi vaihtoehdot: NKL ja LS niin niistä kyllä sitten valitsen kuitenkin tuon NKL:n (en siis ainakaan ite haluaisi lähteä mihkään pidemmälle johonkin toiseen sairaalaan matkojen takia).
Näin sairaalakammoisena muutenkaan en osaisi (tai jaksaisi ees miettiä) sanoa mikä sairaala olisi "se paras" kun ne kaikki on kumminkin sairaaloita :LOL:
Ainiin, ekan kerran tässä raskaudessa niin viime NKL-käynnillä mulla oli ihana naislääkäri :) Kertoi jo valmiiksi tulevasta synnytyksen kulusta ja miten kaikki voi mahd. mennä ja mitä saattaa tapahtua ym ym ym. ja vastasi ihan kaikkeen mitä kysyinkään niin tosi asiantuntevasti ja hän kun myönsi olevansa perfektionisti niin mittaili vauvoja pitkään ja muutenkin ultralla katottiin kaikki mahdollinen :) Tuli oikein hyvä fiilis ! Itse taidan myös olla perfektionisti :D :D

linea negra on näkynyt täälläkin tosi hyvin alusta lähtien, niinkuin silloin kun esikoista ootin ja tyttöhän sieltä tuli, no nyt en tiiä sit yhtään kumpaa sorttia täältä tulee tuplana mutta uskoisin että tyttöjä, kiva ylläri se ois jos ovat poikia mut tyttövoittoinen suku kun on niin en osaa aatella et saisin poikavauvoja :D Äitini taas tahtoisi hulluna et saisin ees yhden poikavauvan :whistle: kaipa sen takia et hän ei koskaan poikalasta saanut, vaan tyttöjä tuli kerta toisensa jälkeen :LOL:

Mitähän muuta piti kommaa, muisti ei toimi taas :) Joka paikkaan särkee ja olo on tosiaan niin hirvee kuin vaan voi olla mut jospa viimeistään ensi viikolla jotakin tapahtuisi |O =) =)
Maaten kun oon niin varsinkin tuikkimisia ja vihlomisia tuntuu tuolla alakerrassa. Ja alakerta kans aika kipeeeee välillä........

Ainiin, neuvolatädiltä/lääkäriltä kysymisestä oli puhetta: Aika hyvin tässä raskaudessa oon uskaltanut/kehdannut kysyä kaikesta mieleen juolahtaneesta asiasta. Tuntuu välillä et kyselen hulluna liikaa kaikesta :LOL: :LOL:

Hmm muuta ei pää keksi tai muista mitä pitikään kommaa, pitää siirtyä telkun ääreen salkkareita katsomaan.. (niitä oon alkanut katsomaan tässä loppuraskaudessa kun on muutenkin niin hemmetin tylysää...)

(36+1) :heart: :heart:
 
Monettakohan kertaa mä tänään kirjotan tänne, no tulin vaan tota vitamiiniasiaa kommentoimaan kun mulla justiina tänään loppu noi multitabs-raskaus pillerit. 2kpl oon päivittäin tähän mennessä ottanut ja en tiedä kantsiiko tässä vaiheessa enään ostaa kun on tosi hintaviakin. Täytyy muistaa perjantaina kysästä kun on neuvola. Täällä tolla vikalla lääkäri kerralla tehdään sisätutkimus ja jos lääkäri ei käsikopelolla ole varma vauvan asennosta niin sitten ultrataan. ( mä vähän salaa toivon, että ultrattais, vaikka en tietenkään halua että vauvalla on mitään hätää tmv)

linea negraa ei ole täällä näkynyt.

Tänään tuli kotiin lidlin tarjousesite ja siinä oli vauvalle jotain vaatetta, silmään pisti sukkahousut jotka sais 1,99e. Oli jotain bodyja ja muitakin. Täytyy varmaan huomenna kun tulee tarjoukset voimaan niin käydä kattomassa. Laatu ei ehkä ole parasta mahdollista mutta kyllä tolla hinnalla parit sukkahousut vois ostaa
:whistle:
 
Anteeks kun tuun heti valittaa ja tai no oikeestaan kyseleen kun tänne pääsen. :(
Mulla on nyt parin päivän ajan ja tän päivän ajan ollu maha tosi kovana ja kipeenä.. Onko ne niitä supistuksia nyt sitten? Alavatsassa tuntuu kouristuksia kanssa ja ne on kans kipeitä.. Ja se ei hyödytä yhtään vaikka istuu.. Onko ne nyt niitä supistuksia?Pitäiskö soittaa jonnekki? Samaten nyt on huono-olo ja saunaan pitäis lähtee.. Saa nähä miten käy..
Olis tosi kiva jos joku vois vastata noihin kysymyksii mahdollisimman pian.. :) Ja illalla nukkumaan alkaessa on kanssa ollu tosi kipeitä noi mahankovettumiset ja selässä tuntunut ja alavatsassa sellaista pistelyä..

Paljon olitte muutakin kommentoinu tänne ja en suoraan sanottuna taas jaksanut kaikkia lukea läpi.. Laiska kun oon.. :(

Toivottavasti voitte joku auttaa mua mahdollisimman pian.. Että sais yön nukkua rauhassa. Kiitokset jo valmiiks!!

Suvisku+ "ötökkä" 35+3

Nyt saunaan toivottavasti ei lähde taju ku on jo valmiiks huono-olo
Vointeja kaikille kuitenkin joka tapauksessa :)
 
Suvisku Kyllähän noi vähän kuulostaa just supistuksilta. Kannattaa varmaan vaikka huomenna soitella neuvolaan ja kysyä niin saat mielenrauhan. Taikka sitten jonnekin äitipolille jos alkaa niin pahalta tuntua, jos et vaikka saa nukuttua tai jotain. Tsemppiä, itellä ei oo kokemusta kipeistä suppareista kuin vasta synnytyssalista viime raskaudessa eikä tässäkään.

Vitamiineista Ite oon syönyt nyt semmosta toista raskausmonivitamiinia, oisko ollu Multivita, jota tarvii ottaa vaan 1 tabletti päivässä, mun mielestä noi on jotenkin mukavampia kuin ne Multitabsit. Lisäksi noissa ei oo ollenkaan kalsiumia, jolloin kait esim. tabletin rauta imeytyy paremmin. Toi Multivita tuli kait markkinoille nyt just viime vuoden puolella vasta. Sitä piti sanomani, että noitahan suositellaan myös imetysajaksi, viimeksi söin noita raskausvitamiineja pitkään myös imetyksen aikana, koska silloinhan niille on kanssa tarvetta. Vauva saa varmaan nyt ihan tarpeeksi vitamiineja ilman noita tabujakin, mutta omat varastot tässä varmaan vielä kuluu aika lailla koko ajan.

Abello Joo mäkin huomasin Lidlin vauvanvaatteet ja aattelin, että josko jaksais huomenna käydä kattoo, oli tosi edullisia kyllä.

Linea negra Mullekin on se ilmestynyt ja mulla ei oo vielä mitään tietoa sukupuolesta. Viimeksikin se muistaakseni oli ja silloin sain pojan.

Vika lääkärineuvola Mulla oli normaali sisätutkimus ja sykkeiden kuuntelu. Se näin jälkeenpäin pisti silmään tai siis vähän hämmästytti, että lääkäri ei kauheesti vauvaa tunnustellut vatsan päältä eikä arvioinut vauvan kokoa mitenkään. Mulle ei oo kukaan missään vaiheessa tätä raskautta mitenkään arvioinut vauvan kokoa tai antanut mitään painoarviota. Ens viikolla mulla on synnytystapa-arvio niin oletan, että ehkä siellä saan jotain vihjettä vauvan koosta.

chef Samaa mieltä minäkin. Voidaanhan me nyt jättää nämä eräät jutut ihan omaan arvoonsa ja keskitytään nyt toistemme tukemiseen ja hyvien vinkkien antamiseen, jotta kaikilla menis mahdollisimman mukavasti tää loppuraskausaika, joka ei mitään herkkua kyllä ole.

Eipä tässä muuta, meillä on esikoinen sairaana ja sitä hoidellessa en oo sitten mitään muuta saanut aikaan, vauvavalmistelut on vielä vaiheessa täällä, suurin osa vaatteista on jo pestynä kaapissa mutta siinä se sitten onkin. Täällä yksi raskausvaiva tuntuu pahentuvan ja se on närästys. Oon syönyt semmosia purutabletteja mutta tuntuu ettei ne enää auta, täytyy ehkä ens neuvolakäynnillä pyytää apuja, koska tätä raskauttahan voi helposti vielä kestää vaikka kuukauden verran...!

Bamboo 36+3
 
suvisku, vaikea sanoa onko supistuksia, mutta niitä ne voi hyvin olla. ei tartte minnekään varmaan soitella, ellei ala tulemaan tiheästi (ensisynnyttäjällä 5min välein 2h ajan yhtäjaksoisesti). sen tietää kyllä sitten kun on synnytys käynnissä ja sairaalaan pitää lähteä (itsellä lensi siinä kohtaa jo yrjö ) .
 
Mamu -78 mä oon kans syönyt just niitä kaks tbl päivässä ja mulla on lähes puolikas purkki vielä ja meinasin ainakin sen syödä loppuun ja ehkä saatan ostaa vielä yhden uudenkin purkin koska sehän on myös imettäville naisille ja mä meinaan kokeilla että onnistuuko imetys ja kun mulla on aina ollut heikkoa toi syöminen synnytyksen jälkeen niin uskon että siitä on varsinkin mulle hyötyä ja jo ihan siks et en välttämättä muista/ehdi heti alkuun syödä hyvinkään terveellisesti.

Kiitos kaikille vikaan lääkärineuvola kysymykseen vastanneista=)

Hyvää yötä=)!
 
MULTITABS raskaus monivitamiinit ollut täälläkin käytössä siitä asti, kun tästä sai tietää, mutta annostuksella 1xvrk, koska tulee syötyä muutenkin monipuolisesti.

"HARJOTUSSUPPAREITA" täälläkin välillä enemmän ja välillä useammin ja useampi peräkkäin, jolloin monesti tulee kanssa selkä kipeäksi.

KOMPPAAN CHEF:iä..Ja ei todellakaan tarvitse täällä kaikkia juttuja lukea ;) Mä en ainakaan usko, että se tourette aiheuttaa kanssa kirjoittamisongelmia....

OMAA NAPAA...Täytyy muuttaa mielipidettään neuvolatädeistä, kun viime vuonna pyöri vallan sijaisia siellä ja oli aikas läpihuutojuttuja, nyt on vimpat vissiin 4 kertaa ollut se oma terkkari/kätilö ja on kyllä tosi mukava ja pystyy puhumaan ihan mitä vaan...Tänäänkin vein sen ruokataukoa varmaan kokonaan kun alko kyseleen ja mä sit aloin jutteleen/avautuun asiosita =) Sanoi, että hänelle voi kyllä soitella sittenkin, kun ollaan jo lastenneuvolan asiakkaita, jos ei siellä päin synkkaa...Annoin meinaan vähän palautetta noista viime vuoden neuvolakokemuksistani :ashamed: Miten sitä muuten parantaa omaa työtään/työpaikkaansa, jos ei ihmiset anna palautetta.
Varasi kanssa sen lääkärin tutkimusajan parin vkon päähän, no se hitsi vieköön on se sama lääkäri, kun joulukuussa ei mistään mitään tiennyt, en kehdannut siitä enää mitään sanoa, mutta toivottavasti nyt osaa edes arvioida, mahtuuko Vaavi tulemaan alakautta ulos!!!!
Terkkari halusi kanssa ultrata varuiksi, että on varmasti Vaavi rt:ssa, mutta ultra oli joku iankaikkisen vanha sekä terkkari kokematon käyttäjä mut kyl se selvisi, että tiivisti on jo alhaalla, kuten kyllä tiesinkin jo B)
Niin ja NÄRÄSTYS on sitten kanssa rantautunut tänne, ei kiva :'( Tänään kaupassakin kun oli jo kova nälkäkin, tuntui tosi inhoittavalta, oikein poltti tuolta vatsasta :snotty: Rennie vielä ainakin auttaa....
 
Chef halusin vaan tarkentaa sulle, jotta tourette ei todellakaan ole mikään HÄIRIÖ! Sulla on hieman väärää tietoa koko sairaudesta! Se on neurologinen juu kyllä, mutta se ei tarkoita sitä että ihminen olisi jotenki tyhmä! Vaan oikeestaan päin vastoin! Ja mä en jaxa tästä enää jauhaa sen enempää, ku kaikki tajuu just aina niin väärin ihan kaikki mitä sanon! Kyllä minäkin täältä "tukea" haluaisin, enemmänku jatkuvaa mollaamista ja asioiden väärin ymmärtämistä! Siitä synnytys sairaala jutusta vaan sen verran, jotta en siis siksi halua synnyttää sielä Joensuussa, koska mun koti on Helsingissä ja mites sitte jos siel joutuski, ni en voi varautua siihen, jotta joutusin sinne jäämään jokskuks aikaa, ku ei ois paikkaa ees minne vauvan laittaa, ku eihän mulla sielä tietenkään ole niitä kaikkia tarvikkeita ja tuskin lähen raahaamaan sairaala kassia ym:ta yli 500 kilsan päähän.. mitäs järkeä siinä ois! Kun minua nyt lähinnä pelotti koko ajatus sielä synnyttämisestä ja et jos kesken hautajaisten jotuu lähtee 120 kilsan päähän, ni ei paljoa naurrattais! Oisin halunnu vaan ymmärtäväisiä kommentteja, ku mulla EI niin hyvä olo oo ollu ja ehkä just six tänne "AVAUDUN" et SORRY vaan kauheesti, ku tällai nyt meni taaaas tää, mut mulla on paha olla ja edelleen KAUHEA IKÄVÄ pientä kissaani ja ukkiani, enkä ois toivonu nyt mitään ylimääräisiä haukkuma kommentteja! Miettikäämme jokainen vähän tarkemmin, ennenku painamme, sitä "VASTAA" painiketta! Miksi SE olen AINA minä, joka joutuu täällä NOKITUKSI?? Yhtälailla se vois vaikka ollla joku muukin! Mulle tulee AINA niin paha mieli, ku piikittelette takas! Ja olen mielestäni AIKA MONTA kertaa aina pyytäny ANTEEX! Mutta en ole sitä samaa pyyntöä täältä koskaan takaisin saanut! :attn: Onko täällä tosissaan niin sydämetöntä porukkaa, vai ollaanko täällä vaan niin pitkävihaisia? Minäpä se en ole pitkä vihainen! Pyrin aina nauramaan hetken päästä tyhmälle riidalle ja taas mennään :wave:

Voih, on se kurjaa, ku immeiset jää jumittamaan paikoilleen! Sekunti sitten on sekin jo mennyt aika muoto! Eiku tulevaisuutta kohti vaan ja AVOT, kyllä onnistuu! :LOL: :LOL: :LOL: !
 
Iltoja :) ja taas omaa napaa: Tänään olikin aamulla sitten parempi olo jo, ja ihana auringon paiste oli ulkona! Pitkästä aikaa sitten päätin lähteä kävelemään kaupungille, viimeksi varmaan kaksi viikkoa sitten viimeksi uskaltautunut pidemmälle lähteä kun kauppaan tai postilaatikolle. :D No, alkumatka tuntu ihan hyvältä ja ihmettelin että tuntuupa hyvältä, ei sattunut lonkkiin tai muuta. Mutta sitten heti kaupunkiin päästyä oli pakko juosta ensimmäiseen vessaan ja kun pääsi kahville istuskelemaan niin kyllä oli jalat ihan turtana kävelystä. Mutta päätin hyvän olon ja kelin käyttää hyväkseni ja lähin sitten riihimäellekin junalla miestä vastaan ja käytiin sitten siellä kirpparilla ja shoppailemassa muutenkin :) Oli tosi mukavaa! Ja yllätyin kun eksyin Benettonin liikkeeseen että miten paljon siellä oli myytävänä hienoja äitiysvaatteita, ja edullisesti! Ja vauvan vaatteitakin :) Vasta pari tuntia sitten kotiin takaisin tultiin. Ja oloki sen mukainen, kaikki paikat kipeenä! toivottavasti nyt huomenna turvotus olisi laskenut vähän kun liikkunut pitkästä aikaa :)

Linea Negrasta Itsellä näkynyt jo 26 viikosta asti, ja koko ajan vain tummuu viiva. Lähteeköhän kokonaan pois sitten synnytyksen jälkeen?

Supistuksista Itsellä oli tuossa vajaa viikko sitten yöllä todella kipeitä supistuksia. Ja niitä tuli lähes kahden minuutin välein puolen tunnin ajan :eek: Yksi supistus kesti keskimäärin sen minuutin verran! Alavatsaan ja selkään samalla sattui ja tuntui kamala paine alavatsassa.. :S Mietin jo että nytkö se sitten sieltä putkahtaa. Mutta sitten loppuivat kuin seinään, eikä sen jälkeen tullut paljon supistuksia.. Kummallista. Eikö harjoitus supistusten tulisi olla aika kivuttomia ja tulla vain silloin tällöin..

MiCeVu Ja Masuasukki 33+0 (poks) :heart:
 
Uskomatonta miten poikki mä olen. tätä on kestänyt jo monta päivää (oisko lauantaista?).

Eilen oli neuvola, kaikki hyvin. Painoa oli tullut 300g/vko, SF 32cm. Iltapäivällä käytiin sitten tutustumassa Kotkassa sairaalaan ja sielä oli kaikki salit tyhjiä. Ei yhtään synnyttäjää siis odottamassa. En tykkää Kotkan sairaalasta, musta siellä on kolkkoa, mutta nuo synnytyshuoneet vaikutti ihan kivalta. Toivottavasti pääsen ammeeseen sitten synnytyksessä, koska olen huomannut, että lämmin vesi auttaa mulla kipuun. Osaston huoneet on 1-2 hlön huoneita ja noissa yhden hengen huoneissa on oma wc. Kahden hengen huoneiden wc ja myös suihkuhuone on aina jaettu kahden huoneen kesken. Tosi pieniä olivat nuo huoneet, ihan täyteen tungettuja, kun ne vauvan sängyt oli siellä. Perhehuoneet oli poistunu, ku gynen osasto siirtyi niiden "paikalle". Kaikki tutustujat oli muuten kouvolalaisia. Mutta tää taiskin olla tuttua tietoa kaikille, jotka KOKSissa synnyttää?

Linea Negra, mulla on ollut jo jonkun aikaa ja poika pitäisi olla tulossa. Ylettyy ihan tuohon rintalastan alle asti, mutta ei ole ihan hirveen tumma.

Kivuista Kivuliaita suppareita on ollut 2, kivuttomia on jatkuvasti. Nivuskivut on järkyttävät, liikkuminen on tosi vaikeeta! Vaikerrus on täällä tuttua. Silloin tällöin tulee virtsarakkoon potkuja ja se vasta ilkeetä tekee, semmonen todella pistävä kipu, onneksi ei kestä kauaa. Sitten viikonloppuna vauva potkaisi mua tuonne ylävatsaan niin että tuli verenpurkauma ja myöhemmin mustelma. Neuvolatätikin sen huomasi ja katsoi, että sulla onkin tiukoilla tuo vatsanahka kun tulee sisäpuolelta mustelmia :| Tosin mulle tulee tosi helpolla mustelmia muutenkin.

Masu on kasvanut hirveesti, ainakin omasta mielestä. Th sanoi, ettei vauva ole vielä laskeutunut.

Vitamiineista. Syön Kalcipos-D mitea 2 kpl/pv. En juo maitoa, joten siksi otan tuon 2. Lisäksi syön magnesiumia 1kpl/pv (vähensin kahdesta, koska jalat ei kramppaa enää niin paljon) ja rautaa silloin tällöin. Mietin tuossa teidän juttuja lueskellessa, että olis varmaan hyvä syödä kyllä jotain vitamiinejakin.

Vika lääkärineuvola on mulla ens viikolla. Tekee kuulemma sisätutkimuksen ja koko arvion masun päältä. Ultraa ei meillä ole neuvolassa/tk:ssa.

Perhevalmennuskin on ens viikolla. Joudun menemään yksin ku mies lähtee Sodankylään sunnuntaina! Ei kuulosta musta yhtään hyvältä, sieltä ei kovin pikana kotia tulla, jos tulee tarve. Onneksi tulee sitten jo perjantaina takas eli 5 yötä on pois. Toivottavasti sillä aikaa ei hirveesti sada lunta, ku musta ei kyllä ole mitään lumitöitä tekemään! Noh, tää on viimeinen työmatka pitkään aikaan, ku on ilmottanut, ettei lähde kevään/kesän aikana mihkään.

Mulla on semmonen tunne, että vauva sais olla masussa vielä monta viikkoa. Vaikka siis on vaikee olla ja useinkin toivon, että olis helpompi olla ja ettei sattuis. Mutta jos siis ei sattuis mihkään, voisin olla raskaana vielä pidemmänkin aikaa :D. Ehkä mua huolestuttaa vielä noi kaikki hommat, mitä pitäisi tehdä ennen vauvan syntymää. Kohta on kaikki pyykit pesty, mutta silitykset vielä ja joitain hankintoja puuttuu ja vauvan huonekkin on vielä kesken :( Onneksi toi pinnis mahtui tonne meidän makkariin. Ja mä olen koko ajan niin poikki, että perussiivouskin vie koko viikon ja sit voi taas alottaa alusta, huoh!

Noh, nyt tirsaamaan. Supistaa taas muutaman minuutin välein ja vauveli on tosi aktiivinen. On siis aika huilata ;)

Haleja taas kaikille!

NinaRinsessa ja Poikanen 35+4 (munkin tikkeri muuten heittää päivällä, joten en sit käytä sitä :( )
 
Moikka!

Tänään se tapahtui....

Jätin mahani auton oven väliin. Tai kun löin ovea kiinni se osuikin mahaan. Auuuu. En siis enää hallitse yhtään mittasuhteitani. :LOL: :LOL:

Ostin ekat imetysliivit. Jeee. Ja ihan varmasti käy pieniksi.

Söin tortilloja päivällä ja loppupäivän närästänyt ja röyhtäytyttänyt niin vietävästi.

Lakkasin mammaloman kunniaksi kynnet!

Ostin taas hirmuisen määrän kaikkia ihania pieniä ja söpöjä vaatteita. :ashamed:

Yritin etsiä itseäni Google maps:istä.

Kävin kahvilla tyttöjen kanssa ja söin omenapiirakkaa vaniljakastikkeella.

Muistelin että hyvällä kaverilla oli Linea negra ja hän sai tytön.

Pesin koneellisen pyykkiä.

Kävin kaverin makutuomarina asuntonäytössä.

Shoppailin itselleni 4kpl korviksia, mammaleggingsit, sukkia ja tunikan.

Söin sikana suklaata.

Ajattelin teistä lämpimiä ajatuksia.

Harakanhattu :heart:
 
Haikaranhattu - ihana viesti - päivän paras! Tulipas hyvälle tuulelle, kiitos :wave:

Tänään ollut muutenkin ihana päivä. Meille sattunut monia kauan odotettuja hyviä asioita.
Paikat on kipeänä, tottakai, sehän kuuluu asiaan, mutta aurinko on tänään paistanut tähän "risukasaan" IHANAA!

Hani-pöö & nöösi 33 + 2
 

Yhteistyössä