~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Hurmaavaa helmikuuta :flower:

Painoarviot; Kateellisena olen katsellut että monella on neuvolakäynneilla tehty kokoarvioita. Minulla ei kertaakaan :| Ainoat kerrat on olleet niskapoimu-, ja rakenneultrassa, sekä ylimääräisellä äitipolikäynnillä kipeän nilkan takia jouluaatonaattona. Ehkä saan jonkun arvion sitten viimeisellä lääkärikäynnillä jossa ilmeisesti syynätään myös alakerran tilavuus :LOL:

Mysti; Toivottavasti sait kengittäjän ja hepo paranee pikaisesti. 42 asteen kuume kuulostaa tosi pahalta, voi rassua ~~~~paranemissäteitä~~~~~~

Nimistä: Ollaan mietitty niitä viime aikoina, mies haluaisi S-alkuisen (sama kuin hänen etukirjain), kun minun etukirjainta on kuulemma käytetty jo niin paljon =) Siis eläinlapsien kohdalla..

S-vaihtoehtoja tuntuu tytöille olevan aika vähän ja ovat mielestäni aika yleisiä. Toivoisin vähän harvinaisempaa vaihtoehtoa. Jos jollain on ideoita niin otetaan vastaan =)

Abello; Peittoasiasta..Saan ilmeisesti kaverilta pienen peiton lainaksi joka oli tullut hänelle aiempien vuosien äitiyspakkauksessa. Harkitsin myös ihan fleece-palasen ostamista kangaskaupasta, mutta lainapeitolla mennään tällä kertaa. Ja kyllä, rinnat on täälläkin herkistyneet, näinköhän alkavat "toimimaan" =)

Ja voileipäkakkua ristiäisiin, ehdottomasti!!! Njaaaaaammmm =) =) Se on niin herkkua..

Ruokatuntia pukkaa, vielä 4 kokonaista päivää töitä :heart:

Miimon ja Hengari-Hertta 34+2
 
Pippalle suuret kiitokset päivityksistä. On se ihanaa, kun joku jaksaa. :hug:

Nimet on nyt päätetty molemmille ja niillä mennään. En usko, että niitä muutetaan miksikään.
Ristiäisiä ei edes mietitä vielä. Tää on sen verran pieni paikkakunta, että on aika epätodennäköistä jonkun muunkin haluavan saman päivän sitten ristiäisiin. Ja täällä on tarkat ajat koska kastetaan, koska on jumis ja koska on häät. Eiköhän me pidetä ne kuitenkin siinä huhti-toukokuun vaihteessa mummin luona. Niin tehtiin esikonkin kanssa.
Mummi haluaa leipoa, niin antaa mennä vain mun puolesta :D
Kummit onkin sitten se vaikeampi osuus... Kun esikolla on jo meidän parhaat ystävät kummeina... joten nyt pitäisi keksiä jotkut pari kivaa kummia tällekin kaverille. Ei kyllä yhtään tule mieleen sellaista tuttua/ystävää, jonka ehdottomasti haluaisin pyytää.
Kun en noita sisaruksia haluaisi pyytää, kun ne nyt on muutenkin niin hyvin lasten elämässä mukana. Mutta kaipa ne on pyydettävä, jos muuta ei keksitä. Kun kuitenkin haluiaisin sellaiset kummit, jotka oikeasti näkisivät lasta edes joskus ja asuisivat suht lähellä (tyyliin max 100 km päässä). Mutta eiköhän ne selviä ennen ristiäisiä... Mun kummityttö nyt on ainakin jo pyydetty aikoinaan, että yksi on jo varmasti.

(.) On se ihanaa, että ne supparikivut hävis lääkkeillä... mutta kun tuo halavatun kylkikipu tuntuu sitten siitäkin edestä. Tuntuu ettei missään ole hyvä, kun kylkeen sattuu ihan jatkuvasti... Ja siihen kun ei auta mitkään pillerit... tai no auttaa, mutta niitä ei kotona saa syödä :whistle:
No onneksi enää tämä viikko noita suppari-lääkkeitä ja sitten annetaan tulla, jos on tullakseen.

Mussu Lohjalla on just tuo ongelma, että eivät voi ottaa "erikoistapauksia" vastaan, kun ei heillä ole siellä lastenosastoa tai lääkäriä. Muutenkin siellä hoidetaan vain "normaalit" synnytykset lähestulkoon pelkästään. Ja sitten siitä yritetään tehdä koko länsi-uudenmaan ainoa sairaala... Mitenkähän he luulee hoitavansa kaikki sitten, kun/jos tammisaari lopetetaan?
Tammisaaressa sentään on lastenosasto ja lekuri odottamassa ja tarvittaessa viedään sitten helsinkiin, jos on liian vaikea tapaus. Siellä onkin mun mielestä niin turvallista synnyttää...
 
Ihanaista Helmikuuta kaikille =)
Kiitos pippa kun olet jaksanut taas tehdä noin ihanan pinon meille :hug:

Kyllä se on todettava että kyllä tässä alkaa todellakin kunto loppumaan kesken. Aamulla oltiin pikkuneidin kanssa uimassa ja nyt sit pääsin itsekkin isoon altaaseen kun keskimmäisellä koulussa tet-viikko niin oli neidin kanssa lasten altaalla niin muutaman kerran kun uin päästä päähän altaan niin tuntu ettei jaksa enää metriäkään :ashamed: Ehkä myös tuo eilinen hiihto vaikuttaa, pääsin taas reiluun viikkoon hiihtämään ja sainpahan sivakoitua 6km vaik vauhti ei nyt päätä huimaa, odotankin et koska lehessä on kirjoitus et "lyllertäjät pois ladulta" :LOL: Täällä kun on ollut kova kirjoittelu siitä kun ihan lapsiperheille tarkoitetulla ladulla joku himohiihtäjä oli karjunut pienelle lapsukaiselle joka ei osannut antaa latua ja siitä säikähtäneenä lapsukainen oli vielä kaatunut. Eilenkin niin moni joutu meikäläisen kiertämään et varmasti meni monta sekunttia ajassa hukkaan ;)

Keskiviikkona olisi jälleen neuvola kun terkka haluaa vielä varmistua tuosta vauvelin asennosta ettei turhaan lähetä nyt sit äippäpolille kuulemma ;)
Musta tuntuu et mä olen koko raskauden ajan saanut ravata neuvolassa turhankin tiuhaan, milloin mistäkin syystä ja nyt kun sinne pitää mennä joka ikinen viikko :ashamed: Ei siinä muuta mut kun on niin erisuunnalla ettei muuta asiaa sinne et voisi yhdistää kauppareissun tms. ja ensin kuitenkin ajan ihan toiseen suuntaan kun vien isot likat kouluun ja sit toiseen suuntaan, matkallisesti sen 20km yht. Turhahan se on näitä, joillakin voipi olla vielä pidempi matka neuvolaan ;)

Painoarviosta eipä täälläkään ole mitään mahista varmaan saada painoarviota kun meidän terkka aloitti elokuussa vasta tuon äippäpuolen kun aikaisemmin hoitanut vauvasta koululaisiin niin tuskin osaa arvioida ha jos ei nyt jostain syystä sit äippäpolia olisi niin sithän se saisi. Luotan tahi ainakin kuvittelen että tämäkin olisi suunnilleen 3,7kg vauva kuten keskimmäinen ja pikkuneiti, esikko oli ainoastaan 17v sitten 3,2kg ;)

Nimistä Ollaan jo päätetty, oikeestaan ollut jo selvää kauan varsinkin jos pikkuneitimme olisi ollut poitsu niin olisi sit tämän nimen saanut mitä nytkin ajateltu ja jos on tyttö niin -Liina lopuilla jatketaan ;) kolme -liinaa entuudestaan niin miksei neljäskin ;)

Nyt mentävä tekemään kotiaskareita, jospa jaksaisi jotain taas tehdä. Nää kaikki tekemiset on jotenkin kuin hidastetussa filmissä, ennen teit päivässä niin nyt menee samaisiin asioihin 2pvää :ashamed:

Jaksuja kaikille, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 34+2 :heart:
 
naistenklinikasta: ei ole esitietolomaketta, neuvola faxaa heille paperit, niillä mennään. ja jos syntyy ajoissa, eikä paprut oo vielä siellä, neuvolakortilla pärjää pitkälle.

tutustuminen pitää itse varata, kannattaa katsoa NKL sivuilta, siinä oli -08 ainakin tietty aika kun sai varata ajan tutustumiseen synnärille. sen jälkeen voi halutessaan jäädä kuuntelemaan perheosaston esittelyä, jos sinne mielii synnytyksen jälkeen. eli enää ei ole varsinaista perehdytystä perheosastoon.

nimi on päätetty pojalle, jos tuleekin tyttö, sitä joutuu vielä miettimään.

mullakin oli vauva vielä viikko sitten poikittain, nyt ehkä vois olla pää alaspäin. to lääkärineuvola, siellä sitten kuulee tarkemmin. painoarviota ei meidän lekuri suostu antamaan, muuta kuin tyyliin, iso tai pieni. neuvolan täti sitten viimeks käsikopelolla sano että 3800-3900g ja painoi 3876g, eli tällä kertaakin luotan hänen arvioon :)

poppeli 34+3
 
Heippähei! en ehtiny kaikkea tästä uudesta pinosta lukea kun täytyy taas mennä siivoilemaan sinne uudelle kämpälle, Mutta luen sitten iltasella =)
Nimistä Haluaisin sen verran udella että onko teillä niin sanotusti perus suomalaisia nimiä vai jotakin harvinaisempaa!
Toivotaan tosiaan että vauvoja alkaa syntymään.. Oisi ihanaa saada nyytti sylkkyyn! Tahtoisin sen jo:) Phihi..
Hmm.. Ehkä minä tästä poistun jaarittelemasta turhia!
Mahtavaa helmikuuta kaikille ja valtava kiitos uudesta pinosta!
:hug: Zihihi ja möngertäjä
 
MLL
Oliko Abello vai kuka kyseli edellisellä sivulla tissien vihlomisesta tms. niin mulla on ainakin ollu, välillä tuntuu kun neulalla tökittäisiin. Luulen sen liittyvän jotenkin maitorauhasten kasvuun, koska usein samoihin aikoihin erittyy sitten runsaammin tota ensimaitoa mulla. Varmaan jos on jatkuvaa ja siihen liittyy kuumotusta/kyhmyjä tms. niin kannattee kysellä neuvolasta.

Nimestä ollaan sovittu tytön nimi oikeastaan jo ennen raskautta, poikaa kun tässä enemmän veikkaillaan niin pojan nimeä ollaan sitten enempi mietitty. Listassa on hyviä ja parempia nimiä ja niistä sitten valitsemaan kun vauvan näkee, voipi olla, että tytön nimikin muuttuu jos tyttö syntyy =)

Neuvolassa käyty ja sielä oli kaikki normaalisti niin en jaksa erikseen kirjotella kaikkia tietoja. Toisaalta kivaa että on tekemistä kun sinne lyllertää, mutta kyllä kahen viikon väleinkin riittäisi. Kattelin, että seuraavaan käyntiin 2vk ja sen jälkeen viikottain.

Onko kellään muulla pakottanut reisiä? Mulla eilisestä vauvan liikkeet sattunu tonne alakertaan ihan kiitettävästi, yöllä oli varsinkin alamaha kipeä ja nyt lonkat ja alaselkä vihloo ja sisäreisiä pakottaa. Supisteleekin (edelleenkin...) inhottavasti. Mietin, että meneeköhän tuola nivusessa joku hermo johon vauva mukiloisi vai mistä tää nyt johtuu. Neuvolassa täti kyseli vointia niin totesin, että kipeetä tekee niin ettei jaksaisi edes kaikkea valittaa. Se pisti kaiken flunssan piikkiin :ashamed: Tunnen itseni vähän huonoksi äidiksi kun vaan narisen kaikista raskausajan vaivoista ja se hoitaja ei tosiaankaan ymmärrä mua..Ihanaa, enää kuutisen viikkoa laskettuunaikaan!!! :D

MLL :heart: äitin oma pikku sadisti 33+5 :LOL:
 
Lahtimiitti passaisi hyvin täälläkin jos vaan saa aikatauluun sopimaan ;) Ilmoitelkaa mullekin aikataulusta, niin ois kiva nähdä vähän muitakin lahtelaisia maalismammoja :) Oliko muuten joku muu jalkarannassa valmennuksessa edelliset pari viikkoa?
 
Mahtavaa helmikuuta odottajat!

Ekaksi: Suurkiitokset Pipalleuudesta upeasta ketjusta :flower: . Ihanat kuvat olit taas löytänyt. Lisää syntyneitä odotellaan jo täälläkin ja aina on pieni kutina vatsanpohjassa kun foorumille tulee, että josko nyt ois toinenkin maaliskuinen syntynyt :D

Nimiasiat: Me ollaan tytön nimi päätetty jo raskauden alussa ja tuskin vaihdetaan sitä (paitsi jos vaavi ei siltä näytä). Pojan nimen kans on ollu vähän enempi vääntöä ja sen kertaalleen muuttunut raskauden aikana. Lopullisesti varmaan päätetään sitten kun syntyy =)

Neuvolatietoja:

Aamusta kävin neuvolassa ja tässäpä ois tämänpäivän statistiikat (rv 34+3):

Painon muutos: 500g/vk
RR: OK
Pissa: OK
Hb: 127 (ENNÄTYSLUKEMAT, JEE! :LOL: )
Sf-mitta: 33cm (tasoittuu näköjään loppua kohden)
Verensokeri: OK
Vaavin sykkeet: n. 138
Liikkeet: ++

Eli kaikki oli reilassa. Neukkutäti tunnusteli massua ja sanoi vauvan olevan edelleen raivotarjonnassa, hyvä homma. Ja näin mie olen koko ajan kuvitellutkin, kun liikkeet tuntuu aika lailla kylkiluissa :LOL: . Seuraava käynti on sitten vasta 18.2. ja silloin siis lääkärineuvola. Lekuri kattoo miten päin vauva on ja lantion tilanteen. Tarvittaessa sit lähettää äippäpolille vielä ultrattavaksi, kun mulla on ollu koko raskauden ajan sf-mitta aika korkea. Painoarvioita ei ole täälläkään saanu kuulla sitten alun ultrien jälkeen.

Ainiin, vastaus vielä galluppikysymykseen: mitä odottaa raskauden jälkeen

Toki ensisijaisesti haluaa nähdä vauvan sekä kumppanin ja vauvan kohtaamisen. Meinaa jo nyt silmät kostua kun miettii sitä hetkeä (vaikkei aiempaa kokemusta olekkaan) :heart: . Muita juttuja on jo aiemmin mainitut: nukkuminen mahallaan ja selällään, nivus- ja selkäkipujen häipyminen, normaali liikkuminen ja että pystyy pukemaan ja riisumaan ilman turhaa ähinää ja hikoilua! Se mitä odotan myös kun kuuta nousevaa on se, että pääsee liikkumaan kunnolla ja saa hien pintaan. Tanssimaan ja puntille, aijjaij :p

Viime yö tuli nukuttua aika kehnosti. Tuntu, että pikku vesseli ois koko ajan hereillä! Sitten kun se rauhottu, niin mies aloitti kuorsaan, iski armoton nälkä/vessahätä/selkäkipu. Ei kiva. Joskus neljän maissa taisin sitte lopullisesti nukahtaa..

Illalla ois neuvolan perhevalmennus. Sinne siis. Jos nyt koittas alkaa jollekkin. Taidan kokeilla siivoilua ja jatkaa wc:n kaapinovien maalausurakkaa B) .

Hyviä vointeja kaikille, pidetään lippu korkealla ja muistetaan että kyllä tämä kaikki palkitsee meidät lopuksi. Ollaan jo reilusti voiton puolella! :hug:

Mimmurainen & öisin kukkuva ötikkä 34+3

 
miimon: Joo anoppi tarjoutuikin ompelemaan varmaan fleecestä jonkun sievän peiton.

Mä vähän arvelinkin, että toi tissi-asia on varmaan ihan asiaan kuuluvaa. Näin ensimmäistä odottavana sitä kyseenalaistaa jokaisen mahdollisen vaivan :LOL:

Meillä on ihan perussuomalaiset nimet mietittynä. Mies ei halunnut mitään ns. kansainvälisempää. Nääkin on niin makuasioista, toiset tykkää ja toiset ei ;)

MLL: Harmi jos ei th ymmärrä, ja tosiaan ihanaa kun viikot vähenee!
 
Krokodiili
Onnea Narkissos!! :heart: :flower:

( . ) Mulla on p-alat maksa-arvo koholla. Ei mitään käsitystä syystä. Sappihapot ovat ok, joten raskaushepatoosista ei ole kyse. :(

terv. Krokodiili 35+4
 
Glow
Narkissos ONNEA :flower: :heart:

Kiitos uudesta pinosta =)

Neuvolassa kaikki ok.
Vaikka joidenki mielestä mun maha on "valtava" niin ihan tasan keskikäyrällä mennään =)

Istuminen on vaikeaa! En yksinkertaisesti voi ajaa autoa enää itse :/ Alkaa heti koskea ja supistella.
Mulla on nyt jonkun aikaa jo tullu levossa kipeitä supistuksia, tuntuu selän puolellakin ja toisinaan yläreisissä asti. Mutta sitäpä tää loppuraskaus nyt vaan on....

Sitä inhaa ruskeeta vuotoa tulee taas päivittäin :/ mutta siitä ei kuulema tarvi huolestua.... noh, viikon päästä on koksissa tarkistus....

Neuvolakäynnit on nyt viikon välein joo. Neuvolalääkärissä en käy enää, kun käyn synnärillä kuitenkin vähän paremmassa kontrollissa.

35+6
 
Onnea narkissos ja perhe, ihanaa!!! :flower: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Miimon minullekaan ei ole tehty painoarviota sitten rakenneultran (tms.) jälkeen eli ei mitään tietoa. Th vaan sanoi, että taitaa olla isompi kuin esikoinen verrattaessa neuvolakortteja sf-mittojen suhteen.
 
:flower:


Kiitos uudesta pinosta.

Laitoin juuri kestot Huuto.nettiin myyntiin. Olen aloittanut vauvanvaatteiden pesemisen ja kyllähän sieltä useempi koneellinen tulee pestävää. Poikien vaatteita on tosi vähän, koska pojat ovat jo yli 10 vuotiaita, mutta tyttöjen vaatteita tosi paljon. Tulokkaan sukupuoli on pysynyt arvoituksena.

Jotenkin tuntuu, että olen paljon energisempi nyt muutaman sairaslomapäivän jälkeen. Töihin ei enää tarvitse mennä. Pitää hillitä omaa menoa lievän raskausmyrkytyksen vuoksi.

Päivän gallup:

1. Haluaisin jo saada tän vauvan tietysti terveenä ja helpon synnytyksen kera.
2. Haluan eroon kaikista kivuista ja vaivoista.
3. Haluaisin lenkittää ja kouluttaa koiraa entiseen malliin.
4. Haluaisin jaksaa pitää talon paremmin puhtaana ja siistinä
5. Haluaisin, että oma kunto palaa ennalleen ja kilot tippuisivat huomaamatta :LOL:


Elli rv 33+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja ilona10:
Miten huolissaan kannattaa olla tässä vaiheessa siitä, että vauva on vielä poikittain?
Torstaina on taas neuvola, siellä kait selviää mitä tehdään tai ainakin toivottavasti. Kaksi viikkoa sitten oli vielä poikittain ja tunnen sen olevan vieläkin.

ilona
32+6
Mulla on vauva onnellisesti raivotarjonnassa, mutta koska olin epävarma siitä viime neuvolakäynnillä niin kysyin asiasta. Terveydenhoitaja tiesi kertoa, että 36-37 viikoille asti olisi vauvalla aikaa kääntyä, jos on vielä väärässä tarjonnassa. Jos ei noille viikoille mennessä käänny, niin saa lähetteen äitiyspolille, jossa kokeillaan ulkokäännöstä.
Mutta sulla nyt on vielä jokunen viikko aikaa odotella vauvan kääntymistä, toivotaan parasta! :)

Lämpimät onnittelut Narkissokselle vauvelista!
 
Oi, Lämpimät Onnittelut Narkissos ja koko perhe! :flower:

Kiitokset pipalle ihanasta uudesta ketjusta!
Ilona: Saitkin jo tuohon kysymykseen vastauksia, eli tosiaan 36-37 viikolle mennessä vauvalla on aikaa kääntyä raivotarjontaan!Tiedän tapauksia et on sit joskus 34 viikolla kääntyneet itekseen...

Mulla taas viime yön supisteli, piti jo käydä suihkussa ja se onneksi helpotti kummasti! Soitin sit neuvolaan, kun mulla tulee jotain vuotoa, mut epäili et on ihan valkovuotoa, kun ei kuitenkaan paljo tule ja mulla niit lapsivesiliuskoja eikä ainakaan kummemmin väriä muuttanut ja jos ois lapsivettä muuttais värin reilusti...Muutenkin supistelee aikas paljo, käskivät juoda paljon ja levähtää! Ehdotti et kysyisin jonkun tänne kaveriksi päivisin kun isäntä töissä, mut en nyt kehtaa ketään vaivata!eiköhän noiden lapsukaisten kans pärjää!

Ihanaa Helmikuuta kaikille Maalismammoille!

anri&masuvauva rv 33+6
 
Ohoh, lämpimät onnittelut Narkissokselle perheineen!! :hug: :flower:
Pitää lukasta tänä iltana tammikuun-höpinät loppuun plus tämä helmikuun-ketju (Kiitokset Pipalle, aina vaan :flower: )
Nyt vaan pikaseen omanapaiset neuvolakuulumiset.

Rv 32+5, paino noussu +900g/vko (nyt siis 64,7kg, tosin turvotukset + ja neljän päivän ummetus takana :x ). Sf-mitta 28,5cm ja sykkeet 130 molemmin puolin. Tuli vaan tosi paha olo ja kylmä hiki otsalle ku terkka niin runttas mahaa ku kokeili missä vauvan pää. On jo kuulemma tosi alhaalla eikä paljoa liiku, mut ei viel kiinnittynyt, joten vähä epäilys ettei ihan laskettuunaikaan mennä. Kipeistä suppareista mainitsin niin tuumas, et jos alkaa tulla enemmälti ni sitte jatkotutkimuksiin. Muuten kaikki ok :)

Nyt takas vahtiin tota esikkoa, joka näyttäis kokeilevan miten kynät sopii pöytälamppuun.. :whistle:

mobic ja kevätpörriäinen :heart:
 
Kylmät väreet täälläkin....huuuiks =) =)

:heart: :heart: ONNEA Narkissokselle perheineen, ihanaa :heart: :heart:

Kuka se vasta aiemmin kirjoitti, että aina jännittää tulla kattomaan josko uusi vauva olisi jo syntynyt!!! Itsekseni mietin, että eihän tässä nyt kukaan vielä NIIN hollilla ole, miten väärässä olinkaan :LOL: :LOL:

Apua, kohta sitä ollaan itse samassa tilanteessa..paniikki alkaa hiipiä...

Unohdin aiemmin..Pippa, suuret kiitokset uudesta ketjusta :flower:

MLL; pakko mainita noista reisistä et ei varsinaisia kipuiluja ole ollut pieniä kramppeja lukuunottamatta, mutta aina suihkussa kumarrellessa näkyy valtavan hienot selluliitit :LOL: Voi taivas...näinköhän ne lähtee ikinä pois..
 
Narkissos, lämpimät onnittelut :heart: :heart: :heart:

pippa Kiitos uudesta hienosta ketjusta!! :flower: :flower:

Nimi on kait jo päätetty... :whistle: Ainakin se sopii pienelle 4D-kuvan mukaan, mutta täytyy katsoa kun päästään kunnolla tervehtimään. :heart: :heart: Mies ei kuitenkaan hyväksynyt Emiliä, se on ollut vain mun pienelle antama työnimi.

Nyt täytyy mennä laittaan ruokaa.

Oikein hyvää helmikuun alkua kaikille!!

Minna ja kullanmuru 35+1
 

Yhteistyössä