~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Joo hävitin sit tekstin ku painoin jotain ihme nappia :ashamed: Kokeillaan uudestaan!

Eli nalle1puhille ja nystymuikiolle tsemppiä! Monella alkaa nyt yhtäkkiä ollakkin jännää! Ja tulee itellekin jännitys et kyl se lähtö koittaa pian itsellekin, niinku meille kaikille viimein :heart: :heart:

Tääl on ollu eilisestä lähtien outo olo. Oudosti jomottaa mahaan ja kipuilee. Ei kauheesti o kipeesti supistellu. Valkovuoto lisääntyny TOSI paljon ja ruoka ei maistu ja väsyttää. Ehkä toi miehen kuume on sit mulle tulossa, ku paleleekin, mut jotain outoo täs olossa on..
Mies lähti sairasloman jälkeen viikon viimeiseen yövuoroon ja oikeesti itellä jotenki levoton olo et toivottavasti en synnytä ens yönä ku mies ei o edes omalla autolla töissä. Ja pakkasta 30astetta, joten ihan sekunnis mies ei kotiin pääsis.. No tuskin tää nyt silti tänään ulkoistautuu, mut heräs vaan ajatus, ku inhoon miehen yövuoroja. Onneks seuraavan kerran mies menee yöhön vasta synnytyksen jälkeen, eli enää tää yö!

Meil on tänään 8.vuotispäivä, eli kauan on yhdes taaperrettu. Ja ei ehditty olee yhdes koko päivään :( Mies lähti töihin ku tulin illal kotiin koulusta. Oli sentään ruuan tehny mulle valmiiks :heart:

Tää viikko on ollu kauhee ku mies on ollu kuumeessa ja oon yrittäny yksin hoitaa kotia ja käyttää koiran lenkillä jnejne. Ja ku on itekin kipee ja väsy. Toivottavasti ei kuume o tarttunu. Sunnuntaista asti mies on nukkunu vierashuoneen sohvalla ku pelkää et tartuttaa!
Meni sit ystävänpäivä ja vuosipäivä pilalle :( Ja menee hermo näiden pakkasten kanssa! Kevät pitäis alkaa pikkuhiljaa ja mittaris on 20-30 astetta vaan pakkasta
|O Eli tänään on huono päivä täällä! Onneks saan öisin nukuttua vaik kipuilee lantio edelleen. Joudun joka aamu kuitenkin herää klo 6.00 ottaa yöpöydältä kortisoonitabletit jotka lääkäri määräs et pääsen sängystä ylös sit ku oikeesti herään :ashamed: Eli aina viimeistään sillon uni katkee ku herätysklo soi aamulla. Sen lisäks käyn vessas 1-2 kertaa yössä eli keskimäärin herään 2-3 kertaa yön aikana..

Mut taidan mennä juomaan nyt jotain lämmintä ja toivoo et tää vilutus ei johdu tulevasta kuumetaudista. Miehel oli tosi korkee kuume ja kesti monta päivää!

LM & Pirpana 35+3, kohta 4
 
Heissan!
Onpa ihana lukea tätä nyt kun alkaa tapahtua. Minkähänlaisia tarinoita sitä vielä saakaan lukea??? Tsemppiä kaikille!
Oma olo menee odotellessa ensi viikon ultraa. Kivuliaita supistuksia on koko ajan ja kaikkea ihme oloa, mutta tuskin nuo mitään enteilevät, niitä on ollut jo niin pitkään. Eiköhän tässä ihan kiltisti laskettuun aikaan mennä kuitenkin... niin kai se suurimmalle osalle.
Mulla jäi Martina väliin, kun meillä on meneillään leffamaratoni. Ocean´s trilogia menossa ja vielä viimeinen katsomatta :LOL: Onneksi Martinan näkee huomenna netistä!!! Ihanaa vaan lorvia ja makoilla. Jotenkin on tullut sellainen olo, että nyt vielä kun loppu lähestyy osaa nauttia tästä oleilusta ja omasta ajasta rakkaan kainalossa. Onhan se toki aivan huippu upeaa, sitten kun nöösi on maailmassa, mutta on tämäkin - masun taputtelua, herkkuja ja löhöilyä. aah!
Viime yön nukuin todella hyvin, joten todennäköisesti tiedossa on taas vastapainoksi ne unettomat yöt. Närästys on loppunut, mutta jano on palannut. Välillä huonottaa, pohkeita särkee, supistelee ja ai niin, tänne on tulleet ne sukkapuikkokivut!!! Ei kiva, ei todellakaan...

Jättäydytään taas taka-alalle odottelemaan vauvauutisia... Jännää.....

Hyviä öitä kaikille masuille!

Hani-pöö & nöösi 34+4
 
Huomenta!

Ollut oikein liskojen yö. Olen nukkunut ehkäpä 3-4 tuntia :| Ensin miehen kanssa valvottiin ainakin 1:een ja sit esikoinen heräsi jalkakipuun eikä meinannut millään nukahtaa uudelleen. Istuin sitten 1,5 tuntia lastenhuoneen lepotuolilla ja odottelin esikoisen nukahtamista. Aika huono asento näin viimeisillään. Muuten hyvä tuoli. Sit en saanut unta ja mies olikin jo hereillä. Sitten jatkoin aamujutustelua (ja muutakin) miehen kanssa ja söimme yhdessä aamupalan :heart: Yleensä nukkua posotan aamulla, kun mies menee töihin.

Tänään olisi ollut ohjelmassa siivousta ja pulkkamäkeä, mutta taitaa tulla ohjelmamuutos:torkut, torkut ja torkut :kieh:

Hyvää perjantaita! Saataisiinko joku jo viikonloppuna synnärille :) Meillä tulee vk 38 täyteen ensi sunnuntaina, joten vauva olisi sitten virallisesti täysiaikainen. Epäilen kyllä ettei hän vielä synny.

momtoo ja pikkukakkonen rv 37+5
 
epäusko moni muukin lääkäri on tosiaan sitä seksiä suositellut synnytystä vauhdittamaan näin loppumetreillä. Ja siihen lisäks saunaa ja rentoutumista. Oon monena iltana nyt ehdotellu miehelle seksiä, mutta ei oo innostunut kun on ollu väsy töistä ku rankka työviikko ollut toisella :ashamed: Mut nyt viikonloppuna tänään menee toi esikoinen mummilleen hoitoon niin josko tänään vaiks saatais pitkäst, pitkäst aikaa vietettyy semmoista romanttista koti-iltaa miehen kans ihan vaan kahdestaan rauhassa ilman keskeytyksiä :D Hyvää ruokaa, saunomista ja seksiä siis ois tiedossa.. :p Jos vaikka auttais tähän mun olotilaankin.......... :whistle: Ois kyl kiva, koska tajusin, että mul on 9 päivän päästä laskettu aika ja mulle on koko loppuraskauden ajan neuvolassakin vähän siihen suuntaan lupailtu, että ei tarvis ihan laskettuun aikaan asti vauvaa odotella. Ja oon nyt sit vähän siihen asennoitunut ja harmittais kyl varmaa vietävästi, jos yli lasketun ajan nyt meniskin. Höh. Yritän päästä tuosta asenteesta ku tiiän, että voihan se olla niinkin, että menee...

Prinpressa & Piipiäinen 38+5
 
mysti mikä tilanne???Mulla on molemmat synntykset käynnistynyt nimenomaan kivuttomilla supistuksilla. ja vasta lähellä sairaalaa ne on muuttunut pikkuhiljaa hieman kivuliaksi.Et älä lannistu ja kivuttomatkin supistukset saattaa avata jo pikkuhiljaa kohdunsuuta jolloin synnytys voi olla nopeampi :hug:

LillaMy83 :hug:

momtoo mäkin yleensä nukun sikeästi kun mies lähtee töihin mut poikkeus tää aamu;)

(.)Yöt menee nykyjään hyvin kun liitoskivut on historiaa ja kyljenkääntäminen sujuu helposti ja nopeasti=)Unta kyllä riittäis ihan mahdottomasti ja sinnitellen eilen katoin sen Martinan kun niin paljon sen synnytyksen näkeminen kiinnosti.Mut kyllä pisti mietityttämään kun se kesti yli 35h et huh huh :/
Tänään aamu alkoi poikkeuksellisesti s:llä =) Ja nyt sitten on tuolla alhaalla sellainen tunne ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa että siellä ois jotain, siis sellainen paineen tunne.Jospa se vauva vaikka alkais pikkuhiljaa laskeutumaan alemmas.Ja kummallista oli äsken kun tuli ison hädän tunne ja kävelin sit vessaan päin niin jotain lörähti pikkuhuosunsuojaan ja sitten ajattelin et no joo siemennestettähän se on, mut vessassa huomasin et se on vaaleanpunaista?uskon kyllä et se on vaan värjäytynyt kun lisää ei kuitenkaan (ainakaan vielä) oo tullut, et kai mun limakalvot on vaan niin herkästi vuotavat...

nalle1puhin ja nystymuikion kuulumisia odotellen

Metsätähti ja onnenjyvä 37+2
 
Moro,
Ja tää luuli että äippälomalla olis edes joskus aikaa kirjotella... enpä ole paljoa koneelle ehtiny :( Pitää tuo 2-vuotias siitä hyvin huolen. Nyt sain sen leikkimään muovailuvahalla hetkeksi. Viime yönä piti ekan kerran herätä kolme kertaa vessaan. Muutenki oli kauhean katkonainen yö. Tuo poika putosi kerran sängystäkin...

Oliskin niin ihana kattoa leffoja ja lukea kirjoja tai olla vain. Mutta eihän se mitenkään onnistu. Nukkumaan menen pojan kans samaan aikaan ku se herättää kuitenkin kuudelta. No pitää olla onnellinen kun edes eilen sain nukuttua tunnin päikkärit!

Ei ole ollu mitään tuntemuksia että tässä synnyttämään olis lähössä. Itse asiassa päivällä en kyllä ehi tunteakaan mitään :D Illalla alan miettiä että onkohan se kyytiläinen liikkunu ees koko päivänä. No yöllä olen ehtiny registeröimään liikkeetkin... :) Mutta eiköhän täältä kohta joku synnärille ole lähössä :) Ja kaikki aikanaan :)

Meillä vähän lapsenvahtiongelmiakin sitten kun lähtö tulee. Ainoa jolle tuon pojan voi jättää on mun isä tai mies... ja ehkä mä kuitenkin toivon että mies pääsis mukaan. Mä olin päättäny että kahen viikon päästä lähen lähemmäs OYS:ia jos ei siihen mennessä ole syntynyt. Saas nähä kuin käy... Ei oikein innosta jos joutuu monta viikkoa olemaan sillä reissulla. Koti-ikävähän siinä iskee... ja taas se ongelma että mihin pojan laittaa siksi aikaa.

Mutta nyt sämpylätaikina valmis :)
 
Viime yön saldona 2 tuntia unta ja kivuliaat supparit 5min välein tunnin ajan :saint: Mä jo elättelin toiveita selkäsärkyineni että nyt on lähtö niin paskat! :LOL: Ne loppui kun seinään sen tunnin jälkeen ja kyllä mua suoraan sanoen otti päähän. Kuitenkin koskivat alavatsaan ja selkään |O Nyt jatkuvat epäsäännöllisinä ja kivuttomina :snotty:
Mutta jos ne tästä vaikka muuttuis ;) *toiveajattelua*

Mysti ja Kirppu 36+4
 
lapsivesien menosta kyllähän ne voi mennä missä vaan, niin kun puhillakin oli mennyt postia hakiessa.Onhan se aika hämmentävää jos jossain julkisella paikalla vedet hölähtää housuihin, ainoa hyvä puoli siinä on et maha on niin iso et tuskin kukaan luulee että oot pissannut housuun.Meidän pikkukaupan kassalla on yhdeltä naiselta kerran mennyt siinä vedet ja ei siinä sit muuta kun ambulanssi tilaukseen.

momtoo ainakin joissakin nettikaupoissa muistaakseni oon nähnyt ihanan värisiä ja kuosisia puklurättejä ja oiskohan ollut netanttilassa jonkinmoisia myös.

daizz oot kyllä oikeassa että sun vauvan on noilla viikoilla vielää parempi muutaman viikon kasvaa masussa ennen syntymää.Voihan olla et se vauva on vaan niin korkealla että painaa vatsalaukkua ja siks tulee helposti huono-olo ja mikään ei oikein maistu.
Niin ei sitä kyllä enään estetä syntymästä ja jos vedet menee ja vauva ei oo vielä kiinnittynyt pitää tilata lanssi ja mennä makuuasentoon et enään ei saa kävellä ettei napanuora luiskahda ulos.Mut muuten luulisin että oma auto riittää ellei sitten supistukset oo hyvin kivuliaita ja tule hyvin tiheään.

miten toi aika taas rientää :eek: ?pitää alkaa laittamaan itseä ja lapsia kuntoon niin ehtii perhekerhoon :wave:
 
MLL
Mysti täälä on samaa menoa... Välillä supistaa tosi kipeään ja muutenkin selässä ja reisissä tuntuu pakotusta jne. Sitten se yht äkkiä loppuu, alkaakseen taas uudelleen jossain vaiheessa. Alkaa hiukan väsyttää tää meno! No josko ne edes jotain saisi aikaa tuola alakerrassa että helpottaisi sitten jossain vaiheessa tosi toimia. Tosin ei kauheasti vala uskoa, että oisi ainakaan synnytys lähestymässä kun näitä supisteluja on ollu koko raskauden, syöksykierteellä ne vaan aina hiukan kipeytyy ja voimistuu. Nää viimiset pari päivää ollu jo niin kipee että itkua täytyy vääntää. Voimia sulle! Mee siä eka niin miä tuun sitte perässä parin pvän päästä :D

Kipuisaa huomenta siis! Vauva on keikauttanut peppunsa suoraan eteen päin, mikä on sinänsä hienoa että saa välillä vasen kylki potkuilta lepoa, mutta kun rupee heiluttelemaan sitä (Luulee olevansa Shakira, maeby?) niin tunnetta ei voi kutsua kovin ihanaiseksi. Josko sitä taas menisi lämmittelemään kaurapussia ja koittaisi vääntyä johonkin kivaan asentoon, tänään en tee mitään muuta kun huilin. Paitsi käyn kaupassa hakemassa herkkuja :p

MLL :heart: murunen 36+2
 
Ihanaa pakkasperjantaita kaikille!

Oli pakko tulla tänne kertomaan yhdestä lähestyvän synnytyksen "oireesta".
Eilen kauppareissulla törmäsin entiseen hammaslääkäriini ovensuussa ja jäätiin siihen sitten juttelemaan kuulumiset. Hän sanoi sitten että sulla ei enää paljoa aikaa synnytkseen ole näkee tuosta ylähuulesta :LOL: Ajattelin että mikähän juttu tää on, että ei nyt tullu huulipunaa laitettua tms.. miten nyt ylähuulesta voi nähdä. Kertoi sitten että ylähuuli hieman turpoaa ja samoin kuin nenä (nenästäni ei sanonut mitään) kun synnytys lähenee, eli noin 2-3 viikkoa niin tapahtuu. Hänellä ollut myös samanmoiset oireet pari viikkoa ennen synnytystä. Itselläni la vasta 25.3, että josko tästä aiemmin pääsee synnärille. Mietin sit asiaa, niin itseasiassa ylähuuli ollut viime viikonlopusta lähtien sellainen oudon tuntuinen, kihelmöintiä tai jotain. Huulirasvaa kulunut, mutta kun ne ei ole kuivatkaan. Että tällaista tällä erää... Tarkkailkaa turpoavia huulianne ja kasvavia nenuja! :)

OnniManne 35+1
 
Nythän mä tajusin että mitenköhän sitä tosiaan käy jos näillä pakkasilla yöllä käynnistyy synnytys ja auto ei ookkaa piuhan päässä :eek: Toki meillä tuo vanha rousku on aika hyvä lähtemään käyntiin mutta silti :eek: Lanssia sitten vissiin vaan, eipä paljon meikäläinen tohdi ainakaan jäädä kotiin oottelemaan kun nuo synnytykset on niin nopeita. Laskis nyt tuo pakkanen kun maaliskuun puolelle päästään :eek:
 
Hei kaikille!

Metsätähti Mistä Kuopiosta löysit vadelmanlehtiteetä? Voishan sitä kokeilla, kun googlettamalla en oo siitä mitään negatiivistakaan löytäny, että jos siitä ei oo hyötyä niin ei pitäs haittaakaan olla.

Tsemppiä hurjasti kaikille, joilla synnytys käsillä ja tietysti muillekin! Itsellä menee kuten esikoistakin odottaessa ettei minkäännäköisiä supistuksia tai muitakaan merkkejä vielä oo että vauveli ois syntymässä. Esikoinen tuli niin että ekat kipeät supistukset alkoi illalla/yöllä rv41+4 ja tyttö oli sitten aamukymmeneltä maailmassa. Yliaikakontrolli ois just sillon ollukin äitipolilla, mutta puoli seitsemältä mentiin sairaalaan synnyttämään.

Yöt menee 1-2 vessakäynnillä, joskus nukahdan heti niitten jälkeen, joskus saatan hereillä pyöriä muutaman tunninkin, mutten jaksa sängystä nousta mitään puuhaamaankaan. Närästystä on myös ollut nyt niin että joka ilta on 1-2 rennietä menny, ja joskus pitäny yövessareissullakin ottaa, mutta on onneks sitten auttanut.
Väsymystä on vaihtelevasti, joinain iltoina tuntuu ettei millää jaksas muksujen iltapuuhia hoitaa ja joskus on ihan ihmeen energinen olo.

Helka ja poitsu 35+3 (jos ei nyt raskausdementia oo pahasti iskeny)
 
OnniManne heti kävin katsomassa nenää ja ylähuulta peilistä :D Ihan näytti normaalille :/

Lahja Lintikka mä olen päättäny mennä ambulanssilla joten ei huolta vaikka auto ei ookaan roikassa. Eilen aamulla oli mittarissa -35,5 ja se laittoi mut kyllä miettimään että millä asteillahan ne ambulanssit vielä kulkee... :whistle: Ambulanssiin pukeutuminen kieltämättä vähän mietityttää, vaikea synnyttää jos on neljät housut jalassa ;) Toivottavasti nyt ei sentään tarvi ambulanssissa synnyttää...
 
LahjaLintikka HYVÄ kun sanoit!!!!Mulla ei oo tuollainen asia käynnyt mielessäkään :eek:
Meillä tänäänkin auto nikotteli kun piti se käynnistää vaikka olikin ollut piuhassa kaks tuntia, niin että ei ees tarvii haaveilla kylmäkäynnistyksestä:/No sit ei kun lanssi alle vaan. Ja toiv.ei tää synnytys käynnisty ainakaan ennen 26.pv kun bensamittari palaa ja vasta tuolloin tulee seuraavan kerran rahaa niin ei paljo tuolla ajeta 60km sairaalaan, mut onneks ei oo oireita ja laskettuukin aikaan on vielä aikaa niin ei oo kovaa pelkoa että käynnistyis mut mistä sitäkään ikinä tietää...

Toi huuli-nenä juttu oli aika koominen :D En oo kyllä koskaan kuullut vastaavaa:)

Janiela ambulanssi on koko ajan piuhan päässä pakkasella=)Että ei huolta=) Mun kaverin mies on ampparikuski ja siksi tää tieto.

Helka81 kauppahallista maustekojusta, mikäköhän sen oikea nimi oli??Mut sieltä kuitenkin.Se on irtoteetä ja 25g maksoi 3,80 pss

 
Moikka moi!!

Neuvolalääkärillä käyty ja kaikki oli hyvin. Tässä tarkemmin.

Painonnousu: +1244g viikossa eeehehehe.... No koko raskauden aikana paino noussut nyt n.5.5kg
sf-mitta: 33, ei muutosta viikon takaiseen joten on kuulemma vähän jo laskeutunut.
verenpaineet: 123/82
sykkeet: 150
tarjonta: raivotarjonta
pissa: puhdas

Kohdunkaula vielä ihan normaali, tiedä sitten mitä sekin tarkoittaa... Ilmeisesti ei ole vielä hirveästi lyhentynyt eikä paikat auennu. Lääkäri arveli että reilu 3kg jötikkä sieltä olisi tulossa ja kuulemma pitäisi mahtua ihan luonnollisia teitä tulemaan.

Kovasti hän siellä masussa rymyää menemään. Oikein kipeetä tekee kun potkii kylkiluihin. Auuuu |O

Tänä viikonloppuna ajattelin pakata sairaalakassin. Ipanan kotiintulovaatteet on jo valittu. Voisin yrittää linkittää kuvaa, jos jaksan ja saan aikaseksi. ;)

Huomenna haetaan ipanan vaatepiironki maskusta ja kasataan se. Sitten saa vihdoin laittaa kaikki pestyt vaatteet järjestykseen ja nätisti.

Aloitin tekeen villasukkia, mutta niistä taitaa tulla pienelle liian isot. Pitää tehdä heti perään toiset vähän pienemmät sitten.

Vointeja kaikille ja alkakaahan halukkaan poksumaan niin saadaan vähän säpinää! =)

Harakanhattu ja ManU-Tappara 36+3 :heart:
 
jannannemaarit
Hei kaikki.

Lueskelin tuossa noita teidän juttuja, synnytystä ennakoivista merkeistä. Jos niihin on uskominen niin mulla kyllä syntyy ihan kohta :D eilen illalla oikeen ihmettelin, että mikäs on ku on tuo lärvätsö turvonnu tuosta nenä ylähuuli akselilta ihan tosissaan, eiköhän se kuitenkin mene tän turvotuksen piikkiin =) Ja se oksu olo, kokoajan oksettaa, ensin ei haluta ruokaa ja sit ku tulee se nälkä ja syö niin alkaa oksuttaan, ei oo oikeen mukavaa, muutenki kipeä olo...

Esikoinen syntyis nyt tänään jos häntä odottaisin :) Kauhean hysteerinen olo, jotenki paniikinomaisesti tarkistelen sairaalalaukkua ja mietin mitä nyt on unohtumassa ja ja ja... :D

Mielellään kuitenki vauvan vielä mahassa pari viikkoa pitäisin, kerkeäis mies työreissulta kotiin ja muutenkin, tuntuu etten ole saanut olla tarpeeksi kahden tuon esikoisen kanssa, sekun on vasta 1v 4kk

käynnistyksestä jonkin verran, elikkäs mulla esikoisen synnytyksessa kalvot puhkastiin, ja heti völittömästi kalvojen puhkaisun jälkeen suopistukset alko tuntumaan sellaisina, että oksat pois.. Muuta en tiedä.

Onko teillä ollut minkälaisia suunnitelmia synnytyksen suhteen? Itse tahtoisin yrittää tälläkertaa ilman epiduraalia, viimeksi sen otin ja kaduin kovasti. Se ei vain sopinut minulle, vei tunnon kokonaan, niin, että ponnistus oli ihan omituista, en tuntenut tarvetta ponnistaa, ja sitä vois verrata siihen ku pitäis yrittää työskennellä täysillä, kädellä joka on aivan puutunut ja tunnoton. Tahtoisin myös ponnistaa kontillaan, tai tuolilta, viimeksi se selällään ponnistaminen oli niin turhauttavaa, kun ei päässyt liikkeelle epiduraalin takia jne... Sitte meni se ponnistusvaihe semmoseksi ähertämiseksi, että joutui tekemään ison epparin... En todellakaan halua pelotella ketään enkä mitään, joillekkinhan tuo epiduraali on tuonut aivan mahtavan avun synnytykseen. :) Mulle se ei vain sopinut.

Hirveästi muutenkin pyörii se tuleva synnytys mielessä, kokoajan mietin ja pohdin, tämä alkaa jo muistuttaa jotain hysteerista maniaa... :D

Jannannemaarit ja sulopallo rv36+6
 
OnniManne, ite kuulin tosta huulien turpoamisesta esikoista odottaessa ja mun kohdalla piti kyl paikkansa: viikkoa, paria korkeintaan ennen pojan syntymää sain kuulla omaavani "hyvät s*ihinotto-huulet" :LOL: Nyt en oo huomannu viel huulissa ainakaan muutako rohtumista, sitä ei vissiin lasketa :LOL:

Nyt omaan napaan.. Tänään oli neuvola (rv 35+2) ja pissa puhas, hemppa elämäni paras (134) paineet OK, turvotus +, liikkeet ++ mutta mutta.. Paino on kaikesta syömisestä ja herkuttelusta huolimatta laskenu (toki kokonaista -78g/vko) mut koska sf-mittakaan ei ollu kasvanu sitte viime kerran (28,5cm) eikä vauva ole laskeutunu sen alemmas mitä viimeks oli niin laitto lähetteen ens keskiviikolle lääkärille ultrattavaksi. Kattoo siis minkä kokoinen vauva on yms. ja tekee viel sisätutkimuksen (mikä on ihan mieluista, et tietää onko tuolla alakerrassa mitään tapahtunu). En oo hirvittävän huolissani, mut toki tietysti odotan tota ultrausta, et tietää onko pikkuisella kaikki hyvin.

Sain taas omaa rauhaa kun vietiin poika mummilaan hoitoon, taidan alkaa siis laitteleen vauvan huonetta :) Huomenna lähteä ostaan sitten kaikki pikkusälä vauvaa varten, et jos vaikka tulis yhtä ajoissa kuin esikoinen *vähän toivoo muttei liikaa* :heart:

Aurinkoista päivää kaikille ja koittakaahan nauttia elämästä ja olostanne pakkasista huolimatta :)

mobic ja pikkuruinen(?) kevätpörriäinen 35+2
 
metsätähti Juu sais kyllä vielä pari viikkoa tosissaan pysyä mahassa.Kovasti toivon niin mut sitten ku poksathaa ainaki se 36 vkoa ni sit annan luvan tulla...ihan ison kokonsa puolesta..koska mitä pitemmälle sit sit mennään ni sen isompana täältä tullaan... :p
Juu no niin mä oon ymmärtäny ton lähön.Saas nähä tehäänkö kotoo lähtö äkkiseltää vai mennäänkö sairaalanmäelle ihan sillee rauhallisesti...tuumaillen tulevaa. :whistle: Nii ja mahan korkeella olosta...mulla se ei oo enää nii korkeella ku oli öö jtn...kolme neljä vkoa sitte.Et ei pitäs siit johtua...tiiä häntä sit.

Ylähuulenja nenän turpoomisesta siis oikeestikko...mä oon ihmetelly mun ylähuulta et mikä sitä vaivaa...ku kihisee...kutisee...sillee ovelasti...ja huulirasvaa laitellu ku tuntuu nii ouvolle.Turpoomisesta en tiiä...mut tunne o jännä. VAi kuvittelenkoha mä... :LOL: Mut oikeesti.No jos se mun kohalla ois se kaks vkoa sitten huulen turpoomisesta ni se oiski ihan jees...tulis ainaki se 36 vkoa täytee...kai.
Muutenkin mulla o jotenki kaameet vibat et tää vois pia vahingossa tulla ulos aikasemmi ku laskettuna. ;)

Jännityksellä ootellaan.Nooh...jos ens ke sitten selviää enempi.Jos ne ronklais ton alakerran...näije kipujen takia.Et onko ne aiheuttanu mitään tuolla.Vai aiheuttanu vaan mulle tuskasta oloa. :snotty: ;)
Voi voi...on tää loppu aika nii jännää...ja odottavaa aikaa.Välillä tuntuu et aika ei kulu millään ja välillä se menee siivillä.Hmmh...Kuhan vaan meillä kaikilla menis kaikki hyvin.Ja vauvoilla kans tietty.Ja muutenki perheet sais rauhan keskittyä uuteen pieneen tulokkaaseen... :heart: :heart: :heart:

Mä lähen kaivelee josko löytäsin vielä kateissa olevat pikku vauvan vaateet...osan laitoin jo..mutta huomasin siitä puuttuvan vielä osan ihan pienimmistä. :p Missä lie...

Palataan...

Daizz ja "eemeli" joka kasvaa liikaa...34+4
 
nalle1puh ja nystymuikio ihanaa kun kohta saadaan kuulla lisää vauvauutisia!

ylähuulen ja nenän turpoaminen
aamulla huomasin että ylähuuli on tosiaan turvoksissa, tosin mulla on koko naama turvoksissa joten ei ihme jos ylähuuikin törröttää.

synnytyssuunnitelma
sen verran suunnittelen etten mitään puudutuksia ota, tai ainoastaan jos joutuu taas epparin leikkamaan niin saa puuduttaa. Viimeks olin ajatellu synnyttää jakkaralla mut kun sitten sängylle kiipesin, (paikat oli siis jo 10 cm auki kun synnytysaliin päästiin ja sisätutkimus piti vielä kerran tehdä) niin totesin etten liiku enää mihinkään. Eli varmaan sängyllä synnytän tälläkin kertaa.

Vadelmanlehtiteetä kävin minäkin sitten ostamassa. Paketissa lukee ettei raskauden alussa sais juoda niin ihan mahdollistahan se olis että se aiheuttaa supistuksia.

(.) Vointi on ennallaan, paitsi että kävely tuntu tänään raskaammalta, ihan kun vauvan pää painais enemmän tonne alas. Mun puolesta sais jo tulla ihan koska vaan.

Fantaihana 36+4
 
Voi kun alkaa olla useilla jännät paikat! Kohta saadaan vauvauutisia! Jokohan Nystymuikiolla on nyytit? Jännää!!!
Viime yö oli kivuliasta. Supisteli kipeesti. Päivällä supistelee välillä ja välillä ei.
Synnytyssuunnitelmista, epiduraalin haluan! Se oli viimeksi pelastus! ja nyt kun sain kokeiden tulokset (verenvuoto ongelmia), ja ne oli kohdallaan, joten se mahdollistaa sen. Viimeksi ilokaasua tuli vedettyä pääntäydeltä ja välillä ärsyttikin kun sitä tuputettiin vaikkei olis jaksanut sitä imeä ja hengittäminen oli vaikeaa, joten tästä asiasta mainitsen nyt. Jos en jaksa hengittää sitä niin en hengitä!
Oi, nyt on 10 minuutin välein supistellut kun koneella olen. Joku muuten kyseli pahasta olosta jne.. mulla on ollut yli akriivinen suoli 4 päivää. Monta kertaa päivässä joutuu käymään isommalla asialla ja välillä tulee sellasia kylmiä "aaltoja". Muuten on lämmin, mutta on kuin jääpaloja kuljettais pitkin ihoa.
Isäntä tuossa äsken kysyi kans tuosta auton lämpimänä pitämisestä...mutta josko sitten tökätään lämpiämään, jos näyttää ettei asetu supparit levossa. Ja onhan se amppari tosiaan, jos ite menee edellä sillä. Lapsenvahtikin pitää yrittää hommata lähdön sattuessa...
Mitähän sitä piti kommentoida...Ee muista!
Miiru 37+0
 
HEIPPA kaikille!

Vähän neuvola kuulumisia tältä päivältä :)

rv: 34+2
painon nousu: +535g viikossa :p että ei hirveän paha ollut aikasempiin verrattuna :D
verenpaine: 121/83
sf-mitta: 33cm
tarjonta: rt

ja turvotukseen taas kaks plussaa :/ ÄH

No, ton normaali käynnin jälkeen oli sitten lääkärintarkastus :) viimeinen! JIPPII!
Se menikin vähä eri tavalla kuin kuvittelin....
Kohdunsuu oli pehmentynyt.. Ja auki kaksi sormenpäätä, pituus 2cm.. Ja se oli sitten ollut se limatulppa mitä nyt valunut edellisinä päivinä, kuulemma tunsi poitsun päälaen kun sormilla kokeili :eek: Ja oli sitä mieltä että saattaa syntyä jo huomenna!!!!!
Kuulemma pitäisi yrittää ainakin pidätellä siihen keskiviikkoon asti ettei tarvitse lähteä helsinkiin synnyttämään. Kun sillon tulisi se raja 35 viikkoa täyteen :) Voi että, nyt sitten pitää ottaakkin ihan rauhassa... Kuulemma viimeistään kahen viikon kuluttua jo syntyy.. Jos ei ole vielä syntynyt ennen 37 viikkoa niin ultraan taas katsomaan painoarviota. Lääkäri arveli nyt painoksi n. 2,5kg :) piikkuinen<3 Mutta menenpäs tästä nyt jännäämään :) Just sairaalakassin pakkasin valmiiksi loppuun ja tein muistilistan puhelinnumeroista ym.

AAPUUVA

MiCeVu ja masuasukki 34+2 :heart:
 

Yhteistyössä