~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Tulee varmasti taas sekava, lyhyt ja omanapainen kirjotus - anteeksi leidit :D
Ensinnäkin SUURET KIITOKSET KAIKILLE rintareppu-kommentteja antaneille :hug: Tuli sit netistä kateltua nuita erilaisia rintareppuja (kantoliina meiltä siis löytyy, ja aion sitäkin tietysti tälle kokeilla, josko vaikka viihtyiski siinä) ja se Manduca kyl vaikuttaa ihan kelvolta, joten sitä voitais toivoa anopilta (kun hän kerta varta vasten rintarepun haluaa meille ostaa - muuten ei kyl hommattais semmosta) :)

Linea negra oli esikoiselta jo selvänä tässä vaiheessa ja poika tuli. Nyt ei mitään ja tyttö-fiilis ollut, mut saapa nähä.. :) Tää vatsanahkan singuttelija on jo nyt äärimmäisen rakas!! :heart:

Raskausarpia ei tullu esikoisesta eikä nytkään oo, ja toivon ettei tulekaan. Yleensähän se on vaan semmonen ihotyyppi-juttu, toisille tulee toisille ei, riippumatta paljonko tulee painoa, rasvaileeko tms.

Napa ei pullahtanu esikoilta, tuli vaan semmonen "pinokkion nokka"/aurinkolipare tohon navan yläreunaan. Nyt napa kyl komiasti täysin pullahtanu :LOL: Maha on kyl joka suhteessa erilainen kuin esikoiselta (pienempi, alempana, ulompana). Samanlaista on vain se, ettei mahaa näy takaa.

Mun hemmottelua on ollut toi ku oon saanu ite rauhassa remppailla tota esikoisen huonetta ja mies paimentanu poikaa :LOL: Siksi siis ole joutanu lukeen taas juttujanne :/

Oon taas ihan väsypoikki. Taidan mennä vaatimaan oman osuuteni karkkipussista jota mies tyhjentää para-aikaa aika hanakasti :p Vähän kitkaa ollu taas tääl palstalla, mut siitäki huolimatta tasapuolisesti jokaiselle :hug: ja voikaa hyvin! :heart:

mobic ja kevätpörriäinen 34+1 *eikä muuten enää supistele kipeesti, wipii!!*
 
Iltaa, kamalasti tekstiä tullut taas päivän aikana. On kiva kyllä, että on aktiivista porukkaa =)

Raskausarpia ei ole missään. Ostin apteekista jotain ehkäisevää rasvaa ja oon käyttänyt sitä ehkä kolme kertaa, että tuskin ainakaan sen ansiota on :LOL:

navasta: Ei ole kunnolla pulpahtanut ulos, mutta on se tollalailla puoliksi. Siinä on hyppyri :LOL: ( varmaan just tommonen mobicin mainitsema "pinokkion nokka"

Huomenna olisi se kuuluisa viiminen lääkärikäynti. Kiva kuulla onko tuolla alakerrassa tapahtunut yhtikäs mitään. Jos kaikki on ok, niin suuntaan sieltä suoraan uimahallille köllimään lämpöiseen altaaseen. Jostain ( kertoiko täällä joku ? ) ymmärsin, ettei uimista suositella viimisillä viikoilla jos paikat on auennut joten siksi odotan lääkärin lupaa.

Jospa nyt keittäis kupin teetä, söis pari keksiä ( jaffa keksit tällä hetkellä himona) ja odottelis, että martina&esko alkaa.

Abello 36+2
 
Iltaa kaikille!
Ihanaa, että olette kaikki niin aktiivisia kirjoittajia. Teidän juttujanne on kiva lukea.
:hug: kaikille sitä tarvitseville ja :flower: kaikille tasapuolisesti.

Viime yönä mulla oli ihan järkyttävä suonenveto. Aivan törkee!!! Tänään oli sitten koko päivän pohje sikakipee ja on vieläkin... ja kohta alkaa siis miehen osallistuminen tähän raskauteen eli pohjehieronta omalle kullalle :LOL:

Aamulla oli sitten vielä lisäksi tosi huono olo. Sitä näyttävät muutkin poteneen täällä. Söin vähän ja se helpotti -> johtopäätös -> illalla täytyy syödä hyvin, jotta aamulla ei ole paha olo -> söin juuri iiiiiison kulhollisen jätskiä, kinuskikastikkeella :p

Tänään olin pääkaupunkiseudulla koko päivän. Guessin outletissa ja Ikeassa. Guessillä olis ollu yks ihana T-paita, mutta olihan se vähän surkuhupaisan näköinen tän masun päällä. Jospa sitä suosilla vaan jättäis nyt kaikki omat hankinnat ens kesään.

Öitä kaikille mammoille, jotka iltaisin pääsevät inhimilliseen aikaan nukkumaan. Mä jään tänne taustalle kyttäilemään, josko jotkut vielä pistäisivät merkkiä.

Hani-pöö & nöösi 33+3
 
Sen verran vielä kommenttia tälle illalle, että jos on ongelmia tekstin häviämisen kanssa, niin minä olen sen estänyt nykyään siten, että ennen kun painan vastaa nappia, niin tummennan ja kopion tekstin ja vasta sitten vastaa nappia. Jos se teksti häviää jonnekin bittiavaruuteen, niin on helppo liittää ja kokeilla uudestaan!
Että tällaista!
Hyvät yöt mammoille ja vauvoille!
Miiru
 
Mäkin täällä roikun :wave:

Söin kokonaisen subin pari tuntia sitten ja äsken suklaakakkua. Hirveet ahmimishimot.

Kostautuu näin iltasella kun en oo syöny kunnolla päivällä.

Ipana potkii alavattaan niin että sattuu |O |O |O :LOL:
 
Kiitokset kaikille halauksen antaneille!

mullekkin voi laittaa yksityisellä viestiä niin voin lisätä fb jos on halukkaita. Niitä kyllä todella tarttis ihmisiä joitten kanssa jakaa vauva "arkea" tekstien kanssa.

Siitä lapsen isästä vielä. Kyllä mä luulen kanssa, että olis helpompaa jos unohtaisin sen miehen ja tuun varmaan pärjäämäänkin ilman sitä hyinkin, mutta jotenkin se on vain vaikeeta myöntää itselle sitä, että sitä ei oikeesti kiinnosta sen tuleva lapsi ollenkaan. :( Mua pelottaa tulevaisuus mitä se lapsi sitten isompana ajattelee.. :( Ja mun tunteen on ehkä vielä niin korkeat sitä ihmistä kohtaan, että en senkään takia halua unohtaa sitä ja aina vaan toivon, että se ottais yhteyttä ja sanois että haluaa perustaa meistä yhteisen perheen! Haaveissa on hyvä elää.. :( Kunpa niitä ei olis, sattuu vaan aina entistä enemmän ja tulee surulliseks..Illalla sitä nukkumaan mentäessä miettii ja toivoo, ja yöllä kun herää ja alkaa uusiks nukkuu niin miettii ja toivoo, että niin onnellisesti kävis, että laittais viestin tai soittais ja haluais olla perhe, mutta niin kuten äsken sanoin, haaveissa on hyvä elää :'( Sattuu vaan niin p**k****ti (anteeks ruma kielenkäyttöni) että ei voi mitään..
Mutta se on vaan yritettävä jotenkin elää näitten asioitten kanssa.. Vaikeeta se on, mutta täytyy yrittää lapsen takia!!

Ja nää supistukset on taas jotain niin inhottavia, maha on kova kun kivi ja alavatsassakin tekee kipeetä...

Aloin tekee tänään vauvan tossuja, niistä tulee aika tytön väriset mutta täytyy tehdä toiset pojan väriset sitten.. :D se on ihan mukavan rentouttavaa niitä tehdä..

Mutta nyt lähden koittaa saada unen päästä kiinni.. Tän alavatsa kivunkin kanssa joka on aika kova, menkkamaista kipua. :(
Taas tuli valitus "virsi" anteeks kauheesti ja hyvät yöt kuitenkin teille :)

Masentunut Suvisku+ tänään jokseenkin hiljasempi pikku kaveri. :(
 
Paljon voimia suviskulle! *voimahalit* :hug:

Oon täs koko päivän melkein nukkunut niin jokseenkin ei nyt tuu uni mut pakko se on mennä maate taas kohta ja vaikka yrittää väkisin nukkua , sattuu oikeanpuoleiseen kylkeen kun toinen vaavi yrittää ilmeisesti siitä puskea läpi ja sitte yläselkääki särkee kummallisesti ,ei pysty kuin maata vaan ja sitten alkaakin ne tuikkimiset ja vihlomiset :D

facebookista vielä: on se ihmeellinen sivusto, sekoilee koko ajan ja eikä tuo uusin etusivun päivityskään tuntunut auttavan tilannetta ollenkaan. Pitkään on jo ko. sivusto sekoillut, huoh.

Voimia ja haleja myös kaikille muillekkin niitä tarvitseville :hug: :flower: :heart:
 
Hei!

Yökukkuja täällä :wave: vauvakuumetta-ohjelmaan minäkin jäänyt koukkuun... :ashamed:

suvisku :hug:

Olenkohan mä muuten ainut joka ei tiedä vauvan sukupuolta, ei osaa edes aavistella ja jolle sitä ei ole ultrassa kerrottu Tuntuu että kaikki sen tietää.
Lahja Lintikka emme mekään tiedä sukupuolta (ultrassa ei näkynyt) ja se on hiukan harmittanut...olen ilmeisesti liian kärsimätön. Mutta kun tähän saakka ollaan päästy, niin loppujen lopuksi kiva ylläri sit, kun vauva syntyy :heart:

Linea negra ei ole tainnut kummassakaan raskaudessa olla, ainakaan mitenkään selkeää. Ensimmäinen tyttö ja toinen ihan ylläri vielä.

Napa pullahti jo hyvissä ajoin, muistaakseni ennen rv 20. Ja sitten päästäänkin aiheeseen raskausarvet: niitä on tullut vain navan ympärille ja iho on tosi ohut niistä kohti. Rasvaan öljyllä ja paksulla rasvalla, koska muuten kutittaisi niin paljon tuota mahaa.

Hankinnat alkavat olla jo tehtynä. Saimme vihdoin ja viimein hankittua turvakaukalon ja yhdistelmävaunut! Stockmann myy helmikuussa alehintaan crescent diva yhdistelmiä ja maxi-cosi turvakaukaloa, niin säästettiin sievoinen summa :) No, pienenä miinuksena, että väri on neutraali.

Mut onpahan hankittuna isoimmat hankinnat.Tänään testasin vaunuja sukulaisvauvalla, joka oli hoidossa ekaa kertaa. Vauva on n. 2kk ja mulla oli täällä 3 lasta :eek: Hyvää harjoitusta :D Mies, kun tuli kotiin vauvan itkukonsertin saattelemana, niin totesi, että tämmöstä meillä varmaan pian on :heart:

Mihinkähän minun vielä piti kommentoida... No ei tule mieleen.

(.) Välillä olen kuin raihnainen mummo, joka ei pääse sohvalta ylös. Toisella hetkellä en melkein tunne olevani raskaana. Ihan outoa. Mutta onneksi sekä hyviä että kivuliaampia hetkiä on (vielä) sopivassa suhteessa. Minua vähän hirvittää, että enää 3 viikkoa la:han, koska olisi niin paljon tekemistä. Ei ehkä niiin maailman tärkeitä juttuja, mutta haluaisin saada valmiiksi edes osan "ennen kuin vauva syntyy"-projekteistani ;)


:hug: teille, joita pännii :headwall: Tänne saa tulla kertomaan niin ilot kuin surutkin-elämäähän tämä on :hug:


momtoo ja pikkukakkonen rv (muistaakseni) 36+4

muoks

joku kysyi odotus/vauva-aiheisia nettisivuja missä tulee käytyä. Valitettavasti mulla ei ole antaa vinkkiä, kun käyn vain täällä... Ehdin hädin tuskin lukemaan teidän jutut :) Mut laittakaa muut linkkiä, jos olette löytäneet "aarresivuja".
 
myh
Tänään poksuu 34+0

zihihi kyselin samaa vähän ennen sinua. Onko nämä sivut sulle tuttuja?

Alkuperäinen kirjoittaja myh:
Minua kiinnostais, että mitä vauva/raskaus tms aiheisia nettisivuja te selaatte?
Saisi vinkkejä itselle :D

Itse selaan esim:
www.bebesinfo.fi/

www.babyidea.fi

www.vau.fi/
Suonenvedosta kärsivät. Kannattaa kokeille jos pohje kramppaa: heti kun tunnet, että suonta alkaa vetää, nosta varpaat (tai siis koko jalkaterä) ylöspäin. Eli jännitä pohje, voit myös varovasti liikutella nilkasta, että oikea "jänne" löytyy. Tää kannattaa siis tehdä istuessa tai makuulla. Itse olen tämän ansiosta selvinnyt tämän raskauden suonenvedoista lähes kivutta, viimeksi oli aina pohkeet hellänä vanhasta suonenvedosta. Tosin tänä aamuna kävellessä alkoi molemmat pohkeet kramppaamaan samaan aikaan. Aiaiaia

Suvisku :hug: voimia ja paljon mukavia asioita, jotka veisi ajatukset pois miehestä

Miiru80 hyvä idea tuo tekstin kopionti ennen lähetystä. miten se ei itselle mieleen ole tullut :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille. Iso osa taitaakin olla jo mammalomalla :flower:
 
Napa On mullakin pullistunut pikkuhiljaa ja nyt se on kai pulleimmillaan eli tullut kolostaan ulos.

Raskausarvet Niitä tuli rintoihin heti raskauden alussa kun turposin silloin heti rinnoista. Luulen, että ne on haalistunut tai sitten niihin on jo tottunut...

FB:stä Olen jo pidempään miettinyt, että pitäiskös perustaa maaliskuun 2010 mammat ryhmä sinne josta voisi sitten poimia kavereita vaikka omalta kotiseudulta tms...enpä vaan sitten ole sellaista perustanu. Siispä perustetaanko??

Oiskohan LillaStina tuossa jo kirjoitellutkin pahasta olosta yms ja taisit samalla veikkailla josko se ois oireita alkavasta synnytyksestä siispä te jo aiemmin synnyttäneet onko mitään juttuja enteilly synnytyksestä. Siis voitteko nyt jälkeenpäin sanoa, että pari edellistä päivää oli erilaista tai jotain muuta merkkiä oli ennen h-hetkeä.

Linea Negra On ollut minulla jo todella alkuvaiheessa, mutta me emme tiedä kumpi vauva masussa asustaa. Toivottavasti se pian selviää.

Mun tekee vaan mieli laskiaispullia...Huoh!
 
Ei mulla ainakaan ollut edellisessä mitään merkkejä alkavasta synnytyksestä. Tai en ole ainakaan mihinkään kirjoittanut ylös ja en muista. Aamullahan menin vielä neuvolaankin ihan normaalisti. Siinä vaiheessa oli jo supistelut alkaneet. Neuvolantätihän käski heti silloin lähteä, mutta minähän menin sohvalle makoileen ja kattomaan telkkaria. Vastahan minä sitten 6 tunnin jälkeen päätin, että isäntä joutuu lopettamaan työt ja alkaa valmistautumaan lähtöön. Että supistelujen alusta oli kotona noin 7-8 tuntia. Eikä ne edes olleet sinänsä kipeitä vielä siinä vaiheessa... Vähän tuntui ikävältä B)
Mutta kun pääsi synnärille, niin asia olikin jotain ihan muuta :LOL:
Että olis kannattanut lähteä joku 2-5 tuntia aikaisemmin, niin olis sinne halavatun altaaseenkin päässyt :p

Nyt vain jotenkin tuntuu, että olo ei ole ihan normaali. Eilen illalla kävin tuossa mummilla mittaamassa verenpaineen, mutta se oli ihan normaali. Joten ei ole siitäkään selitystä tälle huonolle ololle. Mutta pitää nyt katsoa tilannetta vielä. Jos ei ala helpottamaan, niin täytyy varmaan keksiä jotain. Soittaa vaikka kaverille, joka on terkkari. Jos hän osais neuvoa jotain fiksua juttua...
 
Wantsu: mulla kakkosen synnytys alkoi ilman mitään ennakkkomerkkejä, eli mä en ainakaan huomannut mitään sellaista joka olisi alkavaan synnytyksen viitannut. Vasta kun supparit olivat kestäneet tunnin, niin olin kohtuu varma että nyt se on menoa :D

Chef ja Nöttis 34+4
 
Yks tuttu sanos mulle, että jos tarvii miettiä lähtöä, niin oletettavasti silloin on väärä hälytys. Kyllä sen kuulema sitten varmaksi tietää. No esikon kanssa sen tiesi... nyt olen vain miettinyt, joten ei varmaan vieläkään ole lähtö? ;)
 
Huomenta tytöt!

mä perustin tonne fasepuukkiin nyt Maaliskuun mammat 2010 ryhmän, se on suljettu ryhmä, eli ettei ihan kaikki mahottomuudet sinne tuuppaa, ni suojasin.. antakaa nimiä ni lisään teitä sinne. Siis jos teitä kiinnostaa omaa ryhmää siel pyörittää :)

muoks. vai onko parempi että annetaan sen olla ihan avoin?

suvisku tuntuu niiiiiiiin pahalta sun takia :( <3
 
Heipsan!

Täällä alkaa köhiminen helpottaa, jee :)
Suvisku kovasti sinulle voimia, asioilla on tapana järjestyä vaikka ei siltä juuri nyt tunnukkaan :hug: :hug:

Täällä myös yksi joka ei oikeesti tiedä kumpi meille syntyy eli laitoin vaatekaappiin myös kaikki vaaleanpunaisetkin ja mekot odottamaan eli karsitaan sit pois jos tulokas onkin poika ;) Niin moni on kyllä veikannut poikaa ja toisaalta itse toivon enemmän sitä neljättä prinsessaa :heart:

Katariina, kiva kun perustit ryhmän, laitan sulle yv.nä nimen vaikka olenkin tosi heikko käymään koko fb.ssa mut kenties tosiaan ehkä tuolla voisi vierailla hieman enemmän jos salainen ;)

Täällä ei siis kummempia, mentävä siivoilemaan, jospa tänään oikeesti saisi jotain aikaan ;)
Jaksuja Kaikille :hug:
 
Huomenia täältäkin!

Tulipa taas yö nukuttua miten tuli. Jonkun ajan päästä lähtis käyttää tutun koiraa pissalla kun omistaja on käymässä Kajaanissa. Saapahan itsekkin vähän raitista ilmaa ja käveltyä. Kunhan ei vaan alkais supistaa kovi pahasti ainakaan. Matkalla jos pysähtyis viel kuitenki siskon luona kattomassa poikaa ja onhan mulla asiaakin siskon miehelle. On muuten aivan ihana ihminen hän, auttanu muakin monenlaisissa asioissa! :) Täytyy käydä kyselyllä jos auttais vielä vähän lisää...

katariina00 ehkä on parempi kuitekin, että se sivu on siel fb salattu. ainakin minun mielestä.

Nyt lähden laittaa näitä hiuksia jonkinlaiseen ojennukseen ja jos sitä hetken tekis pikku tossuja. :) Ja sit lähtis käymää siel asioilla. Ja täytyy yrittää pärjätä. Tulipa taas yölläkin mietittyä kaikenlaista tulevaisuutta. Lapsen isäkin oli vahvasti siinä mukana senkin takia varmaan huonosti taas tuli nukuttua.. :(

Päivän jatkot kaikille!

Suviskus+ "ötökkö" (nyt hiukkasen aktiivisempi) 35+5
 
sukupuolesta ei meilläkään oo tietoa. poikaolo on itellä ja miehellä ollu tyttöolo mut nyt on kääntyny hiukan poikaoloksi ilmeisemmin mun takia. :D saas nähdä kumpi sieltä sit putkahtaa. kyseltiin kyl ultrissa mut ei vauva itte suostunu näyttämään sukupuoltaan.

raskausarvista mahaan ei oo tullu (ainakaan vielä ) mutta tonne perseen ja reiden rajaan on tullu. outo paikka kyl musta mut ei voi mitn. oon rasvaillu joka ilta jo rv 25 jälkeen. tisseihin tuli sillon aikanaan kun pillerit alotin teininä mut nyt ei tullu ja siit th:n kans puhuttiin et nyt on kasvanu maha ja tissit kuitenki hitaammin et on iho pysyny mukana.

fb voisin kyl kans liittyä. laitan yksityisesti viestiä jos voit lisätä mutki sinne.

(.) hirveesti yritän saada vauvaa ulos jo. ei jaksa näitä koko aikasia kipuja. mies kävi just töiltänsä tossa vieressä kun tän päivän tekee kotoa, ni valitti etten saa nyt yrittää. tarvis antaa pienen kasvaa masussa isoks mut MÄ en jaksa tätä enää vaan. vaikkakin aika on vierähtäny taas tosi nopeesti! just mies lähti su töihin Hesaan ja jo eilen illalla tuli taas kotiin v.lopuks. nyt se yrittää saada kovasti mua ens viikoks Hesaan mukaan mut en oo tod innostunu asiasta!!
miten pitkiä matkoja uskallatte vielä istua autossa?? musta kert toi 3h jo kuulostaa melko pitkältä ajalta. ainakin ku autoon pääsy ja sieltä pois pääsy on tuskallista jo. ehkä mulla vaikuttaa kyl seki ettei yhtään kiinnosta lähteä sinne toisten nurkkiin päiviks ja mies on kuitenki aamusta iltaan töissä.

Mä & ee 36+2
 

Yhteistyössä