~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Jotaki hyötyä purkautumisesta, nimittäin viime yönä sain nukuttua iiiihanan hyvin!! :heart: Kiitos kaikille haleista ja myötätunnosta. Kyllä unenpuute on jotaki semmosta, mikä pistää ihmisen ihan sekasin (ainaki mut). Esikoinen tosin herätti jo 7.20 mut jo 7 tunnin yöunet (suht ehjät sellaset) teki ihmeitä :) Mieski tuli ajoissa kotiin eikä näytä kovin pahoinvoivalta ku nyt jo aamupalalla :) Ruttaukset kuite niille, joita väsyttää tai muuten vastustaa vieläki :hug:

Mitä mitä, Glow saanu pojan?!? :eek: Hirmuisesti onnea sit täältäkin!! :flower: :hug:
Jos yks nuista "to do ennen vauvan syntymää" vois olla se Naamakirjaan liittyminen :LOL:

Mut nyt vois reippaana alkaa siivoileen vauvan huoneen kaapit tai jotaki yhtä tarpeetonta sunnuntain hommaa, kun ei nuilla pakkasilla viitti uloskaan lähteä, hrrr.. :)

mobic ja kevätpörriäinen 35+4
 
Glow:lle paljon onnea pojasta!! :heart: :flower:

Tääl on ollu jo parempi mieli ku mies tervehtyny eikä itelle tautia toistaiseks onneks o tullu! Eilen herättii miehen kaa kattoo jääkiekkoa aamulla ja sit mies siivos :heart: Minä harjailin sit meidän takkuturkin. Mies käytti koiran jopa lenkilläkin ja sil aikaa nukuin päikkärit ja laitoin ruuan. Illal käytiin kaupassa ja leivoin viel laskiaispullia ja kinkkukierteitä :p Mies kävi illal saunas mut ite en jaksanu lähtee, enkä kyl ois uskaltanu ku supisteli vähä.

Huomasin muuten ku sanoin et valkovuoto lisääntyny toosi paljon et on muuttunu ruskeeks.. enteilisköhän limatulppaa..? Mies kans huomas eilen et vatsa roikkuu nyt alempana.

Outoja vatsakipuja on ollu ja muutenki outoja kipuja. Perjantaina koski kylkeen niin kovaa et melkein itku tuli, kesti minuutin ajan ja loppu. Viime yö oli levoton ja heräilin useemman kerran. Lisäks janotti aivan kauheesti ja join ihan hirveesti ennen nukkumaan menoa ja nauroin miehelle et lasken varmaan yöllä alleni ja lähdetään sit piippana sairaalaan ku luullaan et vedet meni :LOL:

Mut mie lähen käyttää koiran ulkona ja sit syömään pullaa :p

LM & Pirpana 35+6 kohta taas poksuu onneks!
 
Yks vauva lisää! Ihanaa! Onnittelut Glowlle :flower:
Hienoa, jos jaksat tulla tännekin jakamaan kokemuksiasi.

Yöllä taas kipeitä supistuksia niin että herättivät. Kiva mennä ensi viikolla katsomaan saavatko mitään aikaiseksi vai kipuillaanko ihan syyttä suotta. Olishan se mukava, jos nämä "pikku-kivut" olis pois sieltä toisesta päästä ja pääsis joskus koittavan avautumisvaiheen vaikka edes vähän helpommalla???

Hyviä vointeja kaikille mammoille ja masujen asukeille!

Hani-pöö & nöösi 34+6
 
POKS 36 vkoa....Ja edelleen salaa toivon, että Vaavi tajuais itse kääntyä takasin rt:aan....

TEKEMÄTTÖMIÄ TÖITÄ....Pinnis on kokoomatta mutta tossa ulkovarastossa ja mies on luvannut sen koota ja pedata, jos tulee lähtö ajoissa....Sitterin osista osat ja vaunut anopin kellarissa, mut niitä nyt ei heti tarvita ja asuvat likellä. Niin muuten tästä mun "monster"anopista, jos joku muistaa kun olen valittanut, kun on hyvin loukkaava, niin ollaan, vihdoin, saatu puhuttua tästä asiasta kautta rantain kylläkin mieheni kanssa, kun tuli tämä ylläri pt Vaaville, ett mä en oikein ainakaan vielä haluaisi puhua anopille tästä, ett se kun on semmonen hössöttäjä, no mies tokas siihen, ett hössöttää munkin äiti, no mä sit siihen, ett JUU, mut POSITIIVISELLA tavalla, ei sillain kun sun äiti välillä kun olen melkein loukkaantunut sen jutuista. Mies ei siihen enää sanonut mitään, eli on kyllä sitteen itsekin huomannut =)
Ei tule nyt mieleen muita tekemättömiä töitä...Leipomaan en ala, kun en muutenkaan leivo ikinä mitään, olen aika kehno siinä hommassa, mutta pakastepullia tms vois ostaa niitä valmiita kaupasta...Ja meillä on kauppakin niin liki, että vaikka joutuisi sektioon niin mies voi kyllä ajella siellä käymään aina ja muutenkin tietty....Mä en sitä mahdollista sektiotakaan enää panikoi, jos on pakko niin on pakko, onneks sit mies pystyy tekeen kaikki raskaat kotihommat jne, mulle tulee kyl vähän huono omatunto jo ajatuksesta, ettei sit tarttis tehdä mitään raskasta moneen viikkoon....No voi olla, ettei muutenkaan jaksaisi....

NIVUSKIVUISTA antoi terkkari ystäväni vinkin, että hän itse ainakin laittoi kylmägeeliä nivusiin kun oli kivut pahimmillaan, se kuulemma auttoi hänellä....

VALKOVUODOSTA, olen huomannut kanssa ett on lisääntynyt, mulla se lääkäri/gyne viime vkolla kurkkas senkin kun sanoin, sanoi, että on ihan normaalia,ett lisääntyy, mut VÄRI ei sais muuttua....Jos ei sitten ole sitä limatulppa vuotoa. Mistäs nekin sit erottaa... :/
 
Krokodiili
Viime yö oli kyllä aika liskojen yö... En paljon nukkunut. Selkää särki niin sairaasti, etten pystynyt olemaan mitenkäänpäin. Olin suihkussakin klo 03:05. Aamulla tuli alakerrastosta vähän verta ja soitin synnärille. Kätilö sanoi, että tilanne on "lupaava". Selkäsärky on supistusta, vaikken sitä sellaiseksi mielläkään. Käskivät ottaa 1 mg Panadolia ja yrittää nukkua nyt päivällä. En ole pystynyt nukkumaan, koska selkään sattuu eikä särkylääke auta. Pystyasennossa menee vähän paremmin. Voi olla, että myöhemmin tänään käyn synnärillä näytillä... Kuulee sitten vähän, että mikä on kohdunsuun tilanne ja silleen.

terv. Kroko 38+3
 
Krokodiili Mulla on aiemmissa synnytyksissä supistukset tuntunu juurikin alaselässä jomotuksena :saint:

On tää kyllä jännää ku toiset lähteepi jo synnyttään ja itellä on todennäkösesti vielä moooonta viikkoa odoteltavaa :)

Just kokosin tuossa pinnasängyn ja aattelin siivota makkarin, että saan sen paikalleenki. Äitiyspakkauslaatikkoon pitäs käyä ostaan vielä kankaat. Mummu on luvannu sen päälystää niinku aikasemmatki. (aiemmat lootat on nyt tyttöjen huoneessa lelulaatikoina ku ovat niin hienot). Vaunuihin pitäs löytää se kantokoppa, tietääkö kukaan paljoko ne maksaa uutena? Oon kirppareilta yrittäny katella, mutta ei oo löytyny. Syksyllä niitä oli kyllä useempi mut sillon aattelin et en vielä viiti ostaa :snotty:

Mies on reissussa ja tytöt oli yökylässä mummilassa. Ja mää oon maannu koko eilisen päivän sohvalla ja koneella, vaikka mukamas piti tehä kaikkee. Ei kertakaikkiaan saanu mitään aikaseksi.
 
MLL
Supistukset kun tuntuu selässä niin kovettuuko silloin maha? Tai siis miten ne sitten tunnistaa supistuksiksi. Kun mulla välillä tulee silleen aaltoillen pakotusta alaselkään, saattaa pakottaa pakaroihin ja reisiinkin, mutta maha ei mene erityisen pinkeeksi.. Mietin vaan :)
 
supistukset selässä Mulla esikoisen synnytys alkoi yöllä just tommoisilla selässä tuntuvilla supistuksilla. Alussa ne oli semmoisia suht siedettäviä, vaikka makuulla en hyvää asentoa löytänytkään. Seisaallaan oli parempi olla. Mutta se oli vasta alkua ;) sitten kun tosi oli kyseessä, nin sattui kyllä ihan tosissaan ja silloin masukin kovettui, vaikka pahin kiputunne olikin toisella puolella. Kyllä ne todelliset paikkoja avaavat supistukset tunnistaa, kun ne kohdalle osuu :).
 
Hui, meni yö melkein valvoessa taas. En siis eilen muistanut tekemättömiä töitä kommentoidessani, että mulla oli vielä miehen firman tilinpäätös ja veroilmoitus tekemättä! Lisäksi olin vielä luvannut tehdä meidän yhteisalueiden kirjanpidon ja tilinpäätöksen. Sitten mä stressasin niitä melkein koko yön enkä saanut kunnolla unta :(. No heti aamusta sit alotin ja nyt on tilinpäätös ja kirjanpito tehty, tuosta veroilmoituksesta pitää käydä vielä verotoimistosta yhtä juttua kysymässä. Tilikautta kun on muutettu kesken kalenterivuoden ja tuohon veroilmoitukseen tulee 2 tilikautta, niin kumpaahan noi ennakkoverot sitten koskee?? Noh, onneksi on niin pienimuotoista tuo toiminta, ettei siitä joudu vankilaan, jos joku menee ihan pieleen :D. Samassa rytäkässä sain sitten miehen pesemään ton hoitopöydän, joten kaikki silitetyt on nyt paikallaan. Ostoskorillinen (mulla on siis semmonen ostoskorin kokoinen pyykkikori) olis vielä silitettävää jälellä.

Eilen unohdin sitten myös onnitella Tipiä. Myöhästyneet onnittelut siis Tipille! :flower:

Ja isot halionnittelut Glow:lle pienokaisesta!

Nivuskipuinen NinaRinsessa
 
Supistuksista mulla on alkanut tuntua alavatsalla vähän kuin olisi painetta, alavatsa ihan pinkeä ja varsinkin silloin kun vauva liikkuu ja kun itse on makuullaan. Onkohan ihan normaalia ja onko kenelläkään muulla ollut samanlaista tunnetta?
Mitään ihmeempää kipua ei ole ollut.. Pitää kysyä ensviikolla polilta kun käyn siellä tarkistuksessa.

ilona
35+5
 
Ekaksi onnea Glowlle vauvauutisista :flower:

Eilen meninkin kehumaan kuinka mukavaa oli käydä pitkästä aikaa kunnolla kävelyllä ja tänään se sitten kostautuu. Tai kostautui jo illalla, kun nivuset meni niin kipiäksi että meinas huuto päästä kun yritti päästä liikkeelle. Perhana, tänään sama meno jatkuu.. Ei näköjään ole meikäläisestä enää kävelymieheksi :'(

Muuten olo on nivuskipuja lukuunottamatta hyvä. Tosin tänään aattelin ottaa rennommin ja viettää perinteistä sunnuntaita vaan mähötellen ja syöden hyvin (tuota hyvinsyömistä taidan kyllä tehdä joka päivä nykyään :LOL: ).

Mulla on nyt viimepäivinä tullu joku ihme rimakauhu synnytyksen suhteen :eek:. Ei niinkään ite synnytys jännitä, mutta se kun näkee vihdoin ja viimein pian oman pienokaisen. Tuntuu, että tarkkailen jokaista pientä tuntemusta ja kolotusta, että jokohan nyt tapahtuis jotain (ja kirjoitteluiden perusteella muillakin on samanlaista "vainoharhaisuutta" jo ilmassa :LOL: ). Sitä ei kuitenkaan voi etukäteen tietää minä hetkenä se lähtö tulee ja se tässä alkaa jo jännittää..

Nyt videon vuokraukseen ja ruokatarvikkeiden ostoon. Muksaa sunnuntaita kaikille ja lisää vauvauutisia kehiin ;)

Mimmurainen & ötiskä 37+2 (hui, enää alle kolme viikko laskettuun aikaan!)

 
MLL
Tosiaankin ainakin täälä on vainoharhasuutta ilmoilla niinkun Mimmurainen tossa mainitsi, että joillaan on :) Onneksi on keskiviikkona se lääkäri niin tietää sitten vähän enempi mikä tilanne on, jännittää jo valmiiksi. Oon nähny ihan pimeitä uniakin ja ne yhdistettynä kaikenmoisiin kipu tuntemuksiin niin taas aamuyöstä olin jo niin sekapäinen, että oli pakko nousta. Supistelu hellitti eilen useemman päivän jälkeen taas ainakin tähän asti, vauva on pyöräyttäny itteään vähän toiseen asentoon joten liekö oisi sitten laskeutunu enempi ja löytyny se oikea kohta lantiossa niin ei enää niin kiusaa kohtua. Sitä edelsikin semmonen rääkki, että olin jo valmis lähtemään synnärille ja viimenään kun uuvahdin sohvalle hetkeksi niin sen jälkeen hellitti. Tämmöstä sunnuntai-iltapäivää täällä.

MLL :heart: poju 36+4
 
MLL Joo siis torstaina sain kaks sytoteciä suun kautta ja sen jälkeen aina käyrää,ettei vauvat reagoi lääkkeeseen.Sit perjantai aamuna sain tulla kotiin ootteleen,mut ne vähäsetki kipeät supparit on kadonneet |O Mie niiiin haluan jo synnyttää..huoh.On tosi turhautunu olo.Siivonnu ja saunonu oon,kolmas konsti vielä kokeilematta :D
Miimon Kiitti säteistä,toivottavasti ne alkais pian toimimaan :)

Nystis ja pirpanat edelleen mahassa 37+2
 
Hali87 mä en tiedä auttaako sulla mut mulla auttoi se kun olin muutaman iltana peräkkäin 5-10min kyykyssä kantapäät lattiassa ja polvet mahdollisimman erillään toisistaan.Se helpotti kummasti oloa vaikka ylös nouseminen tuntui aika tuskalta mut sen jälkeen ei oo alakerta enään juurikaan vihoitellut.Tuo asento myös kuulemma laajentaa lantionrengasta ja näin auttaa lasta pääsemään alemmas lantiossa ja valmistamalla paikkoja synnytykseen, en tiedä sit onko sillä oikeasti minkäälaista vaikutusta.
Mulle tuli eilen mieleen myös että pitäiskö tosissaan suojata tuota sänkyä siltä varalta että vedet menee... jenkkisängyn sijauspatjaa kun on aika hankala pestäkkään.

valkovuodosta täällä sitä kanssa riittää ihan riesaksi asti ja välillä sitä ihan hulahtaa pikkareihin :/

Tänään kävin katsomassa kaverin kuukauden vanhaa vauvaa ja kyllä se oli niin söpö tapaus että :heart: Vaikea kuvitella että ei mee enään pitkään että saa oman nyytin syliin, vaikka oon ihan varma että tää raskaus menee lasketunajan yli reilusti.
Täällä on ilma kuin siperiassa, tuulee kovasti ja pakkasta on yli -20 HYRRR!
Tiisatina ois se turha lääkärikäynti ja mua tympii jo valmiiksi mennä sinne ihan turhaan:/

Glow onnea pojasta myös tätä kautta :flower:

 
Voi nystymuikio, olin jo ihan varma, että olet jo päässyt synnyttämään! Nyt vielä se kolmaskin konsti käyttöön.. Taitaa olla kaikkein tehokkain :D

Onkos muuten kukaan kuullut mitään Kinderistä?
Viimeksi kirjoittaessaan oli muistaakseni jo jännittävät tunnelmat..

Ääh täällä minä vain roikun, vaikka olis vielä siivottavaa ja puunattavaa. Mutta kun ei oikein jaksais..Väsyttää niin pirusti kokoajan |O
 
tuun kertoilemaan vaan mun kauheesta painajais unesta. :/
Viime yönä näin unta että olin ihan normaalisti sohvalla ja tuli sitten sellanen pissamainen tunne.. Menin vessaan ja pissasin ihan normaalisti. Kun aloin pyyhkimään niin alhaalta alko tiputtamaan verta. Pyyhkäsin toisen kerran niin paperi meni täysin vereen.
Olin paniikissa ja sanoin miehelle että nyt pitää mennä ja nopeesti.. Ja ylläri.. joku oli puhkonu meidän autosta renkaat. Mä soitin sitten ampparin ja niillä vaan kesti ja kesti.. sitten ku se auto tuli pihaan niin yks mies hoitajista tuli käymään sisällä ja kahto tilannetta.. ja tuumasi. " eihän tässä nyt vielä mitään kiirettä oo.." Olin sillee että "täh, kuinka niin ei ole.. " ja se hoitaja sit oli että " no te ensi synnyttäjät panikoitte vaan liikaa kaikesta." :kieh:

Heräsin tuon lauseen jälkeen ja tarkistin pöksyt.. onneksi ei mitään ollu sitte tapahtunu.
Mutta oli kyllä tulla tippa linssiin tuollasten puheitten jälkeen.
Onneksi oli unta. :D

Nimittäin yhellä tuttavalla oli käyny silleen että oli joskus 32 tai 33 viikolla tullu verta ja siinä vaiheessahan soitetaan amppari paikalle.. niin ampparilla oli menny 20 minsaa että olivat tulleet paikalle.. ja arvatkaa kuin kaukaa!!! :kieh: noin 2-3 kilsan päästä!!!!!
onneksi kaikki oli menny sitten hyvin ja hengissä kummatki selvinny.

mut ei tän kummempia. :)

mussu ja tomppa 38+4 :heart:
 
MLL
mussu :hug: Mulla ollu samanlaisia unia, viimeksi viime yönä ja sitte heräsin niin vihlo just siihen missä istukka on. Olin ihan paniikissa, mutta kun vähän heräilin niin tajusin vähän mitä tapahtuu.
 
Onnea Glowlle ja koko perheelle! :flower:

(.)
Täälläkin supistellu taas siihen malliin että alkaa kyrsii ku mitään ei sit kuitenkaan tapahdu. Oisin NIIIIIIN valmis jo. :kieh: :LOL: Noh...jospa se joskus...

Prinpressa & Piipiäinen 39+0 (POKS!)
 

Yhteistyössä