~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Paljon onnea myös täältä Nalle1puh pienestä prinssistä! :) :heart:

Tänään oli taas neuvola ja paineet oli 124/90 pissa hieman plussalla, mutta muuten ok. :)
Mulla on tosi mukava toi neuvolantäti. Normaalisti tuolla neuvolassa on 10-11 soittoaika, mutta perjantaina varas mulle 10ajan ja sanoi, että siirretään viereiseen huoneeseen soitot, että pääsee ottaan paineet ja pissan uusiks. :) Ja muutenkin tykkään hänestä älyttömästi. Puhui tänään imetyksestä ja synnytyksestä. Toivon vaan, että hän olis nyt loppuun asti kun itseään ahistaa kun tossa yhdessä vaiheesssa vaihtu kokoajan ja nyt oon tottunut tähän.. Paineita tulee vaan jo siitä jos nään että siellä on joku muu ottamassa vastaan. Kun helpompi puhua tutulle "tätille"

Itse pitäis myös varmaan alkaa leipoo jotai pakkaseen ja jos yrittäis vääntää jotain ruokaakin pakkaseen tai pyytää äitiltä apua :ashamed:

Kävin etsimässä tänään sitä vadelmanlehtiteetä, mutta en löytänyt sitä luonteistuotekaupasta. Mutta se myyjä suositteli toista teetä, jonka pitäis kuulemma erittää maidon tuloa jos se on vähäistä. Niinpä ostin sitä ja täytyy alkaa käyttää sitä jos maitoa ei meinaa tulla.

Joku puhu painajaisista täällä on niitä myöskin nähty. Ja monesti eri unia yössä.Sit herää yöllä ja kattoo ympärilleen, onneks ne olikin vaan unta. Kerran näin unta, että olin siskon pojan kanssa ulkona ja käänsin 2sekunniks pään pois ja poika katos.Enkä sen jälkeen löytänyt sitä. :( iski paniikki unessa, mutta sit heräsin ja onneks se oli vaan unta :)

Maanantaina olis taas neuvola. Odotan että pikkuinen syntyy. Supistuksia tulee välillä ja on myös kipeitä. Tänään on vauva ollu tosi aktiivinen :heart: eilen oli hiljasempi ja jo pelkäsin, että ei kaikki hyvin, mutta neuvolassa kuitenkin sykkeet oli hyvät eli ei ollu pikkuisella hätää. :)

Nyt vois lähtee suihkus käymää ja hetken tehdä jotain mieluista (värittää väritys kirjaa, oli pakko eilen ostaa :LOL: ) ja sitten nukkumaan. Ja huomisen päivän ajattelin vain levätä kun tänään olin niin monta tuntia poissa kotoa, että nyt on kyllä senkin kannalta puhti pois.

Illan jatkoja kaikille :wave:
Ja :hug: sitä tarvitseville. :)

Ja onnittelut vielä pikkuisen saaneille! :flower: :heart:

Suvisku+ "ötökkä" 37+1 ja kyllä tuleva synnytys jänskättää ja pelottaa :ashamed: :(
 
Pippa3 Näyttää ihanalta!!! :heart: :heart: Upea!

Omaa napaa...

Mä petasin äsken ManU-Tapparan pinnasängyn ja voi että kun tuli taas semmonen awww-olo. Tahtois jo pian myös oman nyytin syliinsä. Pesin myös nuo kaksi makuupussia ja loput pipanan petivaatteista. Että pikku hiljaa alkaa kaikki olemaan valmista. Toiset imetysliivit pitäis varmaan vielä käydä hankkimassa niin ettei sitten tarvitse heti kauppaan rynnätä.

Huomenna pääsen likkakaverin kanssa vielä kierteleen kirppareita ja sit käydään varmaan syömässä ja kahvilla. Oi ihanuus! Toivottavasti maha pysyy kivuttomasti vielä mukana.

Kolmen tunnin päästä poksuu näemmä nuo viikotkin ja saadaan täysaikaisen paperit ja viikko 38 lähtee käyntiin! Eli 37+0 :heart: :heart:
 
nalle1puh: Lämpimät Onnittelut ihanasta prinssistä! :heart:
Narkissos: Onnea vielä sinnekin ihanaan vauvaarkeen! :flower:

Täällä supistelee välillä kipeästikkin...
Mie oon leiponu pullaa ja leipää pakkaseen ja viel ois tarkotus jotain piirakkaa tmv tehä, kunhan tämä flunssa helpottaa!Hirvee paine poskionteloissa...

Rv 36+6
 
Lämpimät onnittelut nalle1puh pikku-prinssistä :hug: :flower: :flower: :heart:

Oikein kaunis on etusivu ja kiitos paljon päivittäjälle :wave: Tuloss varmaan pian lisää päivityksiä :)

Kyllä täytyy myöntää, että pikku hiljaa alkaa jännittämään, että millon vauva syntyy :) Sairaalakassi on pakattuna. Ajattelin vielä esikoisellekin pakata kassin valmiiksi yökylää varten. Pakasteeseen teen niin paljon ruokaa kuin jaksan/ehdin. Mies on kyllä hyvä kokkaamaan, mutta on ne ekat viikot niin ympäripyöreitä, että se aika menee pelkästään opetellessa uutta arkea ja vauvan ihastelemiseen :heart: Ja jos ei tule isyyslomalla syötyä ruokia pakkasesta, niin viimeistään sit, kun mies menee takas töihin.

voikaa mahdollisimman hyvin!

momtoo ja pikkukakkonen rv 38+1 (huomenna neuvola)
 
Pakko tännekkin kertoa mun kömpelyydestä. :ashamed:
Leikin esikoisen (5v) kanssa pihalla hippaa ja esikko kiipesi karkuun semmoisen lumikinoksen päälle..mä sitten TYHMÄNÄ lähdin sen perään sinne, kompastuin ja kaaduin suoraan maha edeltä semmosen ison ja kovan lumikokkareen päälle :'( Menin lähes paniikkiin ja huusin esikoiselle että nyt sattu mahaan, esikoinenhan siitä sitten säikähti, meni ihan hämilleen ja alkoi vaan huutaa että hän ei lähde sisälle vielä |O Soitin samantien miehelle ja väänsin itkua puhelimessa, se sitten tuli muutamassa minuutissa, nappasi karjuvan esikoisen kainaloon ja käveltiin kotiin. Soittelin sitten synnärille ja ne käski sieltä näytille..mitään vuotoa/suuria kipuja mulla ei siis onneksi ollut. Kävin sydänäänikäyrässä ja siinä oli kaikki hyvin :heart: Lääkäri myös tunnusteli vatsan ja sanoi kaiken olevan ok. Ainoastaan supistuksia tuli (mutta niitä nyt on tullut muutenkin). Eli loppu hyvin,kaikki hyvin. Kyllä vaan säikähdettiin koko porukka!

Mysti 37+0
 
Onnea Glow ja nalle1puh :heart: :flower:

Tänään alko sitten viikko 37. Mä todellakin toivon että mä pääsen jo tällä viikolla synnyttämään. On niin hölmö olo kun en tunne ensimmäistäkään supistusta ja silti paikat jo todistetusti auki. Koko ajan vaan odotan että vedet menis, olis ainakin selvä merkki siitä että pääsee synnyttämään.

Tekemättömiä asioita vauvalle oon kutomassa villahaalaria ja haluaisin saada sen valmiiks ennen synnytystä. Haalari on melkein valmis mut nää puutuneet särkevät kädet hidastaa vauhtia aikalailla. Sit olis tietysti koulutöitä mitä pitäis tehdä mut niin kauan kun kädet puutuu en todellakaan kirjoita mitään 15 sivun tehtävää koneella. Ehtii niitä tehdä myöhemminkin.

Fantaihana 37+0
 
Mysti hyvä kuulla että kaikki on kunnossa. Itse lensin eilen kiireen tohinassa ulkona. Olin matkalla synnytysvalmennukseen ja en katsonut eteeni vaan koitin katsoa kännystä aikaa. Kompastuin kovalla vauhdilla jalkakäytävällä olevaan lumikinokseen ja suoraan mahalteen jalkakäytävälle suorin käsin joita en saanut jostain syystä edes suojaksi! Vauhtia taisi olla askeleessa liikaa.
Minulla ei silti tuntunut olevan mitään hätää ja kiukkuisena itselleni vain jatkoin matkaa.

mun muru 36+1 ( 36+3 )
 
Nalle1puhille Onnea pojasta! Onkos muuten nyt sitten pitäny paikkansa ultraveikkaukset, Nalle1puhille vissiin sitä poikaa veikattiinkin. Jännä kattoa miten teille "luvatuille" se loppuviimein osuu kohdilleen :) Itelleni ei kerrottu mitään tai ei nähty ja se vähäsen harmittaa mutta eipä tässä nyt enää ole kauaa aikaa :)

Tuo etusivu oli tosi hyvä, ihanasti pylly pystyssä tuo pieni :heart:

Mäkin oon kutonu urakalla pikkuisia sukkia, lapasia, yhden villatakin ja myssyjä, sekä omalle että siskon vauvalle, jonka pitäs syntyä toukokuussa, aika lailla tasan 2kk on meidän vauvoilla "ikäeroa" tässä vaiheessa :) Ja jonkun verran on kans ollu tuota käsien puutumista kuten joku yllä kans kirjotti, jonkun verran on saanu helpotettua puutumista kun on tukenu kyynärpäät tyynyllä hyvin. Tosi inhottava vaiva että oon tosi tyytyväinen kun ei se riesa tullu yöks niinkun jonkun raskaudessa on ollut!

Eilen petasin kans pikku-Tirpan kehdon :heart: Jotenki silti tuntuu hullulta että pianko se on sylissä tuolta masussa ja toisaalta sitä synnyttämistä miettii joka päivä että koska pääsee. Onneksi en stressaa sitä nyt samalla lailla mitä nelosen aikana :x Olin stressannu sitä niin kovaa että olin suorastaan kauhuissani sitten kun se hetki tuli.

Eilen aloin tuunaamaan äp kestoja, tarroja niihin niin aina se vakio, hirvee into päällä ja loppuu värkit kesken :kieh: Sitten tietty nelonen just menny maate ettei päässy hakemaankaan ja se kangaskauppa menee niin aikasin täällä kiinni että jäihän se sitten eiliseltä. Täytyy nyt ottaa ja lähteä tyttöjen kans käymässä ja jatkaa touhuja. 3n taskuvaipan kankaat leikkasin eilen samalla kertaa ja eiköhän tänään jatketa :D

Lahja Lintikka ja Tirppa 36+6 :heart:
 
Iskias kipu iski neuvolassa yhtäkkiä niin pahaksi, että itkin kotimatkalla kun yritin kävellä. Appi sitten sattui ajamaan ohi ja pysähtyi kun huomasi mun ihmeellisen kävelyn.. Nappasin 2x500mg Panadolin heti kun pääsin kotiin ja odotan, että alkaisi vaikuttamaan- kun ei vieläkään pysty kävelemään :(

Neuvolassa oli sitten terkka ja lekuri huolissaan turvotuksista, on kuulemma naamakin turvoksissa.
Paino oli tippunut- ihmekkös tuo kun ei ruoka meinaa maistua kun etoo koko ajan. Verenpaineet oli ihan vähän noussu edelliskerrasta. Kuulemma jos tulee päänsärkyä tai vatsakipua niin käski heti soitella sitten terkalle.
Kohdunsuun tilanne hyvä- eli kiinni ja kanavaa vielä 2,5cm.

Mutta tämä kipu :'( Kun ei voi yhtään varata painoa toiselle jalalle..

Ehkä mä lähen tuonne peiton alle odotteleen särkylääkkeen vaikutusta, josko vaikka vahingossa sattuisin nukahtamaankin!?

Kaikille aurinkoisia haleja! :hug:

Pikkarainen 36+4
 
Pikaiseen kertomassa uutiset:

Meille syntyi 20.2. klo 01:54 pieni prinsessa :heart: Vauva on edelleen teholla, mutta itse pääsin eilen illalla sairaalasta kotiin. Vauva elvytettiin heti syntymän jälkeen, mutta voi nyt jo vakaasti. Pää on pyörällä, mutta erittäin onnellinen olo kaikesta huolimatta :heart:

Jemppi & Aapo-tyttö 3pv
 

Yhteistyössä