~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

nanakuu kannattaa kyllä hankkia imetysliivit, mulla oli yhdet ja äiti kävi ostamassa toiset ja olisin kyllä kaivannut kolmannetkin kun sairaalassaolo venähti! Miehen oli kaiken muun ohessa vaikeaa muistaa pestä niitä ja tuoda heti mulle takasin ja kun maito nousi vauhdilla ja hiki virtasi, niin liivit oli aikas tunkkaiset... :/ Ainakin Prismasta saa Triumphin imetysliivejä, mustia ja valkoisia, kaarituilla ja ilman. Ne kaarettomat maksaa noin 25 e ja kupit on joustavat, eli on varaa hieman kuppikoon vaihdella (mahdotonhan sitä maidonnousuvaiheen kokoa on etukäteen tietää, mä ostin ennen synnytystä sopivat ja hyvin oon samalla koolla pärjännyt kun joustaa). B)
 
Moikka moi! :wave:

Tervetuloa nanakuu :D
Tänne eksyin minäkin, kun meijän pino on ihan kuollu..
Mistähän kummasta se johtuu..?
Ja täällä myös kummastelen sen kassin kanssa..ainaki viikon
oon jo päättäny sen paakkavani, mutta aina vaan alottamatta..

Vauvautuneille kovasti paljon onnea! :heart:

ja sitte iskikin taas dementia..ei muista mitä piti kommentoida.. :ashamed:

Täällä tänään käyty taas ä-polilla ja ennallaan tilanne.
Elikkäs perätilassa ollaan eikä kääntöä enää yritetä.
Vedenmäärä oli taas alarajoilla ja sen vuoksi viikon päästä
kontrolliaika taas..jolloin päätetään synnytystapa.
Voi huokaus.. :/

Unista oli jotain juttua...ja kyllä on täälläkin painajaiset
vallannu unet...tai sitte vietetään unettomia öitä miettien tulevaa.
Eikö sitä vaan vois hypätä siihen hetkeen et vauva olis maailmas,
kaikki olis hyvin ja pääsis takas kotiin esikon luokse..?!
Voi apua tätä stressin määrää...

Nyt taidan mennä haliruttaan mun murusen ihan möhjöks...
Jos se auttais tähän stressiin..on vähän itkuherkkä olo, ja
esikon halit, pusut ja masun silittelyt onneks helpottaa... :)

Tinttis 37+4
 
Mä olen pakannut sairaalakassin ja voisin tähän laittaa mitä se sisältää:

- alushousut, sukat, topin ja verkkarit ( kotiintuloa varten lähinnä, alushousuja on parit jos menee hermot niihin verkkohousuihin)
- imetysliivit
- nenäliina paketti
- liivinsuojuksia
- vauvalle äp-pakkauksessa tulleet tumput ( missä on se aurinko)
- always mega-ultra siteitä :LOL:
- kamera+laturi
- ipod
- trip-mehuja
- shampoo, hoitoaine , suihkusaippua
- hammasharja + tahna
- hiusharja + pompuloita
- huulirasva
- perusrasva
- dödö
-miehelle verkkarit ja paita jos satutaan saada perhehuone.
Sekä vauvakirja, jos sattuisi tulemaan semmonen hiljanen hetki, että sitä voisi ruveta vauvan tiedoilla täyttämään.
Varmaan ostan vielä jotain karkkia.

Vauvan kotiintulo vaatteet + turvaistuimen saa mies tuoda mukanaan sitten kun hakee meidät. Vaatteet on jo pakattu.








 
:attn: Huomijo!! Ne jotka vielä kaipailee vadelmanlehtiteetä, niin ainakin punnitse ja säästä -kaupassa oli sitä. Eli kannattaa käydä kattomassa sieltä.

Niin joo ja tervetuloa Nanakuu :flower:

Harakanhattu ja ManU-Tappara 37+0 :heart: poks
 
Heippa! Voi ihanaa, vauvojavauvoja. Onnittelut viel uusille äideille tätäkin kautta ja isot halitukset Jempille <3 Toivotaan et prinsessan vointi vahvistuu pian!

Ja uusille tervetuloa, onpa kivaa saada lisää päksiläisiä joukkoon :) Ootkos Nanakuu Lahdesta vai ympäristöstä, saako udella? Ollaan suunniteltu (tai mä oon suunnitellu :D) lahtiseutulaisten miittinkiä täs jossain vaiheessa, mut me aletaan ilmeisesti huolestuttavasti jakautua, joten taitaa jäädä treffailut sit myöhemmälle, treffaillaan sit vauvojen kanssa :) :)

Sairaalakassin sain pakattua (melkein loppuun) eilen, siel on ny:
- odotuspäiväkirja
- 7x sukat (mähän en siis noita sairaalan sukkia pysty laittamaan jalkaani..)
- lähtöalushousut
- pähkinän kotiutumisvaatteet toppapukua lukuunottamatta
- miehen eväät (pähkinöitä, suklaata, kokispullo, energiajuomaa, sisuja)
- shampoo + hoitoaine + saippua + dödö
- hammasharja + tahna
- pari huulirasvaa + pari kosteusrasvaa
- pari kirjaa

..vielä pitäis lisätä ennen lähtöä kamera+laturi, kännykän laturi, vauvakirja (jos sen ehdin ostaa), omia herkkuja ja omat kotiinlähtövaatteet. niin ja ne imetysliivit, joita en oo vieläkään päässy ostamaan..

Tänään oli neuvola ja sain mukavia arvioita :) Pähkinä on jo niin alhaalla, et ei todennäköisesti pysy kauaa enää mahassa <3 Kuulema terkka ihmettelee tosi paljon, jos kestää laskettuun asti. Sanoi jopa, et ens tiistain aikaa ei tartte perua jos oon synnyttämässä (mitäh, sillon jo?!), et soittelee sit ku ollaan päästy kotiin. Mut sit aloin miettiä, et tosiaan; kolmen viikon päästä on jo laskettu aika, et ei tässä tosiaan oo kauaa aikaa :)

Eilen saatiin hoitopöytä vihdoin kotiin ja laitoin sen kuntoon + lajittelin vaatteet lipastoon. Sänky on myös nyt valmis kun sain kelapakkauslaatikon laitettua valmiiks. Turvakaukalon pehmusteet pesin eilen. Pitäis viel vaunujen renkaat ilmata, niillä ei onneks oo niin kiire..

Pitäis ottaa kuvia sängystä + hoitopöydästä, mut toi kameran toimivuus on edelleen vähän kyseenalaista. Tai kamera kyl toimii, mut kuvansiirto koneelle ei. Ainakaan meidän koneelle. Oon kokeillu sekä piuhan kautta et muistikortinlukijan avulla. Eip onnistu. Pitäis muistaa joku päivä täs käydä vaik porukoitten koneella kokeilemassa, et toimiiko siel.

Jemppi ja heidän prinsessa on kyl kovasti ollu mielessä tänään <3 Puhuttiin paljon miehen kanssa miten rankkaa mahtaa olla, kun joutuu lähtemään yksin kotiin ja jättämään pienen rakkaan viel hoitoon - vaikka kuinka tietää hänen olevan hyvissä käsissä sairaalassa. Ei sitä oikein voi kuvitella omalle kohdalle, ei sitä toivois kenellekään. Lähettelen voima-ajatuksia pienelle prinsessalle ja teille koko perheelle, eiköhän pian koita se todellinen vauva-arki, sitä osaa varmasti arvostaa vieläkin enemmän rankan alun jälkeen <3

<3 Hali87 & Pähkinä (ihan kohta) 37+0 <3
 
jannannemaarit
Hei!

Onnea jemppi ja nalle1puh :flower:

Mitenkäs tohon FB ryhmään liitytään? Selviäis varmaan ku selais nuita kirjotuksia taakse päin, mutta ei millään jaksais, jos joku viitsisi kertoa? =)

imetysliiveistä Minä ostin esikoisen kohdalla imetysliivit etukäteen, ja ne meni todella hukkaan. Sillä rinnat paisui aivan mielettömästi, koosta 75E kokoon 75I, ja ei todellakaan ollut toivoakaan, että oisin saanut tukittua ne niihin liiveihin mitkä olin ostanut etukäteen. Onneksi osastolla oli joku pitkään alalla ollut kätilö joka osasi tehdä sellaisesta fleece liinasta ja hakaneuloista minulle imetysliivit, ovat olleet ennenvanhaa ihan yleisessä käytössä, siinä sitten moni nuorempi kätilö oppi tekeen samanmoiset :D Heti ku synnäriltä pääsin niin painelin suoraan rintaliiviliikkeeseen ja sain kun sainki sopivat liivit :)

abello

kirjoitit, että olit pakannut miehellesikin mukaan vaatetta synnytyskassiin. kiitos Ilman sinua en olis tajunnut ja ois jääny miehellä kuteet kotiin, kun tuskin itse sellaista ois huomannu ajatella. Meillä on kuitenki 450km synnäriltä kotiin, ettei oikeen huvitä lähteä hakeen niitä :)

Neuvolakuulumisia

Kohdunkaulaa jäljellä, ei yhtään, 1cm auki, vauva todella alhalla, terkan sanojen mukaan. Sain ajan ensi maanantaiksi, mutta ei kuulemma enään nähdä niissä merkeissä, kun on niin varma, että synnytän ennen sitä. Musta taas tuntuu, että tää menee yliaikaiseksikkin vielä, ku kokoajan jankutetaan, että kohta se syntyy kohta se syntyy :) Tai ei sitä tiedä, jos mies sais synttärilahjaksi vauvan ensi vkl :) Painoa oli tullut taas reilu kilo, nyt on jo 24 ylimäärästä kiloa. Niin se oli esikoisenkin aikana, onneksi imetys vei kaikki tulleet kilot +5 kiloa pois neljässä kuussa.

Onko muilla ollut huimausta? Mulla on aivan kammottavaa huimausta ja kaikkea kummallista, välillä väsyttää niin, että kaadun vaan sohvalle ja nukun tiedottomana pari tuntia. Joskus oksettaakin aika rajusti. :) Myös jatkuva päänsärky ja verenpaineiden heittely vaivaa... Siitä tulee sitten sellainen kierre, että kun paineet nousee niin päätä alkaa särkeen, ja kun päätä särkee niin paineet nousee... :(

Jannannemaarit ja masuvaavi 37+3
 
IHANAAA, VAUVOJA!!! :heart: :heart: :heart:

Paljon onnea tuoreille äideille&perheille!!! :flower: :heart:

Tuun kirjottelee sit paremmalla aikaa, ny oon nii väsy päivän remppaamisesta et ootan vaan kun masubileet laantuu ja pääsen koisaamaan! Mut oon niiiiin onnellinen, et ny meillä on väliseinät pystyssä, seinät ja katto maalattu valkeeks ja tapettiseinäki jo valmis! Enää listojen maalaus+asennus, oven hankinta ja verhotanko nii se on siinä! Ai nii, ja sit sama homma tyttären huoneelle joka on viel paljonpaljon isompi ko meijän makkari, mut nyt tonne saa jo vauvapinniksen paikoilleen jos tarttee! :D Että siinä miun tehtävä ennen synnäriä-gallupvastaus, ai joo...sit pitäis myöskii laskee firman inventaario valmiiks, ja leipoo pullaa pakkaseen...ja, ja, ja... No ehkäpä kaikkee ei tartte tehä? :whistle:

Mamali & bilehilemasunpotkija 36+3 :wave:
 
Jemppi onneks olkoon, toivottavasti saatte tytön kohta kotiin.

Tänään oli neuvola ja painoa taas tullu kahdessa viikossa reilu kilo. Paineet oli heiman koholla ja nyt pitää niitä seurailla kotona. Muuten kaikki oli hyvin.

Fantaihana 37+1
 
jannannemaarit: Oho, teillä onkin aikamoinen matka sairaalaan. Ei tosiaan voi käydä hakemassa jos jotain unohtuu.

Mulla on ollut päänsärkyä ja oksetusta nyt jo jonkin aikaa. Viime perjantaina neuvolassa pissa ja verenpaine kuitenkin ok. Th epäili ensin raskausmyrkytystä oireiden perusteella. Täytyy kattoa nyt perjantaina neuvolassa taas uudestaan kun ei ole oikein mikään tähän helpottanut. Varsinkin tää päänsärky on todella inhottavaa.
 
... pitää käydä täällä koko ajan vilkuilemassa, jos olis uusia synnyttään lähteneitä :)
On tämä nyt jännittävää ja aika hurjaa!!!

Abellolle jaksamista olon kanssa!

Nyt katsotaan taas kisoja, miten käy yhdistetyssä.

Hani-pöö & nöösi
 
Yökyöpeli tuli kukkumaan, kun ei saa unta...

daizz
Ku mä tykkään pukea lapset nätiksi. Sekin on jo paljon ku tekee tuommosen parin sadan km reissun noiden kolmen kanssa.
Onpas pitkä matka synnärille! Ei siinä auta unohtaa mitään kotiin. Ja hyvä syy laittaa vaatteet valmiiksi :) Minäkin haluan tytön pukea nätiksi. En vain tiedä mistä se on oppinut tuon tyylinsä. Hänellä on parempia kampausvinkkejäkin kuin minulla :whistle:

ja vielä daizz ihan kamalaa, kun et ole saanut mitään kivunlievitystä vaikka olisit sitä halunnut! Kuulostaa simputtamiselta, kun vielä kehutaan, että onpa kivaa kun luomusynnytät :( Kyllä tuosta pitää tehdä valitus sairaalaan |O Kun menet uudelleen synnyttämään, niin heti sanot, että haluat ehkä jotain lievityksiä ja niitä ON SAATAVA. Luulin eka, että sulla on jokin sairaus mikä estäis kivunlievitykset lukiessani tekstiäsi. Mutta ei, kun tajuamaton kätilö :headwall: Ensi kerralla paremmin-tsemppiä!! :hug:

Tervetuloa nanakuu joukkoon mukaan! :flower:

(.) Eilen illalla (no puolen yön aikaan) tuntui aika kivuliaalle olo. Ajattelin jo, että tuleeko tänä yönä lähtö (no ei tullut). En sitten mennyt heti nukkumaan vaan odottelin suppareita. Samalla laitoin kynnet kuntoon :LOL: Ihan kuin olis tärkeintä. Mutta on se kiva olla siistinä.

momtoo ja pikkukakkonen rv 38+3
 
Tervetuloa uusille :heart:

Facebookissa on tosiaan kivempi nykyään purkaa ajatuksiaan, täällä kuitenkin pääsee kaikki lukemaan näitä juttuja.

Mä heräsin tänään sitten kuudelta. En vaan saanu enää unta. Sen lisäksi mulla on pää,kurkku ja nenä täynnä räkää :snotty: Ehkä tämä tästä. Ei vaan olisi kiva kipeänä synnyttää. Nyt ei tosin ole enää mitään tietoa supistuksista :LOL: Tai tuleehan niitä päivittäin ja melko useasti mutta ne on kivuttomia, joten en osaa edes kiinnittää niihin huomiota. Joutuu vain pysähtymään jos kävellessä tulee, sen verran ne jo mahaa kiristää.
Kävelykään ei ole enää mitään maailman kivointa! Nivuset on välillä ihan tulessa.

Lunta on tullut ainakin täällä päin ihan kamala määrä! Esikoisen kanssa lähdetään justiinsa tarpomaan kerhoon, saas nähdä millaseen lumihankeen joudutaan kävelemään ja onko tuolla keretty aurata ollenkaan! Onko muuallakin tullut lunta koko eilisen?

Mysti ja Kirppu 37+2
 
Paljon onnea vauvan saaneille :heart: :flower: !

(.) Olo nyt ihan hyvä, niin normaali kuin raskaanaollessa voi olla. Maanantai-illalla oli napakoita supistuksia ja nukkumaan mennessä olo oli sellainen kuin olisin syönyt liikaa :x . Pari tuntia sain nukuttua ihan ok, mutta klo2 heräsin supistuksiin. Kunnon voimaa niissä ei ollut, mutta silti ne valvotti. Puolikuusi nukahdin ja nukuin 1,5h kunnes esikoinen herätti. Lähtö synnärille ei tullut, vaikka olo oli vielä eilisiltaan asti huono. Päivällä ei supistellut, mutta kuvotti eikä tehnyt mitään ruokaa mieli. Väkisin jotakin yritin syödä. Onneksi viime yönä sain nukuttua, edellisyön kukkuminen vei kyllä voimat. Huomenna neuvolaan, saa nähdä onko viimeinen käynti. Jos tämä syntyy niin kuin esikoinen, niin myöhemmin en enää neuvolaan ehdi :). Katsotaan...

Tervetuloa uusille :wave:

Sairaalakassiin on osittain pakattuna. Lisäilen tavaroita sitten, kun h-hetki koittaa...jos vaan ehdin :D. Laitan sinne ainakin: shampoota + hoitoainetta + suihkugeeliä + kasvopesuaine, kasvorasva, silmänympärysvoide, huulirasva, vartalovoide, Lansinoh-rasva, dödö, hammasharja + -tahna, hiusharja, pampuloita ja pinnejä, imetysliivit, liivinsuojia, kotiinlähtöä varten pikkarit ja sukat, pieni karkkipussi, pari pillimehua, kännykkä+laturi, kamera. Mies tuo sit jos jotain tosi tärkeää unohtuu. Vauvan kotiutumisvaatteet olen katsonut valmiiksi, ne mies tuo kun hakee meidät kotiin.

Marimint rv 38+6
 
kiitos kun laittelitte vinkkejä mitä pakata sairaala kassiin :) ens viikolla pääseekin tekee loput hankinnat kun äippärahat tulee. alkaa pikkuhiljaa ärsyttää kun ei mee mitkään vaatteet päälle ja miehen kenkiäkin joudun käyttää kun niin hirvee turvotus. ei kuitenkaan viittis tän kuukauden takii käydä ostaa uusia kalliita äippähousuja.

tänään ois neuvola, mulla on noi verenpaineet ollu aikast koholla ja niitä on täs seurailtu ja sanoivat äpolilla että jos alapaine on toistuvasti 100-105 niin pitäis mennä sinne takas, joten saas nähdä passittaako neukkutäti mut nyt sit sinne ku ei noi paineet oo ainakaan parempaan suuntaan menny.

tääl oli kivunlievityksistä ja luomusynnytyksistä jotai puhetta ollu. mä ainakin toistaseks olen sitä mieltä että mulla on korkea kipukynnys ja ajattelin yrittää luomuna, mut saas nähdä miten käy. lueskelin niistä kivunlievityksistä ja jotenki tuli vaan sellai fiilis että mikään niistä ei kuulosta sopivalta mulle. oon jostain saanu kammon et en haluu että mua tökätään neulalla johonki selkään. muuten en kyllä neuloja pelkää..

Hali87 mä oon täältä hollolasta :)
 
Paljon onnea tuoreille äideille!!! :heart:

Sairaalakassin olen pakannu aikoja sitten. nyt on tullu otettua sieltä kameraa ym. pois ja sit unohdan laittaa takas. kamera oli jo ihan todella hukassa kerran ku meinattiin ottaa talosta kuvia ja iski hirvee paniikki. aikalailla samoja sisältää tuo mun kassi ku muidenkin.

neuvolakuulumiset hiukkasen myöhässä mut kuitenki. :) rv 37+5 (37+0)

paino +900 (+800) yht. tullu nyt 9,1kg ekasta neuvolasta
rr 131/83 (127/84) huolestuttaa edelleen mua
pissa ei mitn
sf-mitta 27 (32) MITÄ MITÄ?!??? :eek: eri mittaaja kyl mut epäili laskeutuneen kunnol
tarjonta rt edelleen
sydämen syke 135+ (145)
liikkeet ++ (++)

nyt vaan taas yrittämään vauvaa ulos lenkkeilemällä. jaskamisia ja vointeja kaikille! :hug:


Mä & ee 38+0 POKS!!!!!! :D
 
MLL
Neuvolalääkäri takana tai synnytystapa-arvio lääkäri, mutta eipä sitä nyt kamalasti tossa tosiaan tutkittu :D Perusjutut ok, eli pissa puhdas, paine 108/76, paino +600g/vk, sf 34, syke ja liikkeet +. Vauva nukkui kun kuunneltiin, mutta kuulemma tarpeeksi vaihtelua äänissä :heart: Liikkeiden vähyyttä valitin, niin sanoi ettei se sielä enää oikeen mahdu muuta kun kylkeä kääntämään. Kohdunsuu oli alle 2 cm pitkä, ulkosuu auki ja täysin "löllö"!! Eli siis ihan turhaan näistä kauheista kivuista ja supisteluista ei ole kärsitty. Pää on kiinnittynyt joten se kuulemma lisää oman osuutensa vihlontoihin. Sanoi että kun vauvan pää on kiinnittynyt niin painovoima nopeuttaa kohdunsuun avautumista, eli vissiin ruvettava kuuraamaan yläkaappeja ja käveltävä paljon :D Synnytyksestä oli tasan sen verran puhetta, että mahtuu tulemaan kun on kiinnittynyt.

nanakuu mulla on ostettuna yhet imetysliivit ja pari imetystoppia H&M:ltä, en osaa sanoa vielä että ovatko hyviä, mutta ainakin olivat edullisia ja materiaali pehmoista. Aattelin hankkia kunnon liivit sitten kun maidon tulo tasaantuu ja rinat asettuu "oikeean" kokoonsa. Synnärikassissa on samat kun muilla, lisäksi imetystoppi, mini hieroja, laventeliöljyä ja vauvalle osastolle oma myssy. Vielä pitäisi kai lisätä muistiinpano välineet ja itselle jotain lukemista.

Sitten vielä tärkeä POKS! :)
MLL :heart: pikku pullero 37+0!!
 
Tulin kurkkamaan, onko uusia vauvoja ilmoitettu, mutta ei ollut. jännityksellä odottaa...

Itselläni on palanut pahoinointi, olikin muutaman kuuakuden pois. Toivottavasti ei enteile synnytyksen alkua lähipäivinä, kun viikkoja vielä vähän niukasti ja lisäksi perjantaina olisi aika sikiön ulkokäännökseen. Se nimittäin on hetkellä perä edellä ja toivon todeellakin, että saisi käänettyä. Sektiota en haluaisi millään, mutta kyllä pää edellä synnyttä olisi kivempaa kuin pylly edellä.

Mirabel 35+5
 
Tulin vaan äkkiä kysäsemään, tietääkö joku netistä jotain hyvää villahousujen ohjetta. Haluaisin ite yrittää tehdä yhdet ja olen ite noissa aika tumpelo. Saan siis aikaseksi villasukat ihan yksinäni kantapäineen ja kavennuksineen kaikkineen -ohjeesta. Haluaisin semmoset pitkälahkeiset aika suorat pötköt tehdä kestovaippailua varten. Elikkäs palikkaohjetta kaipaillaan ;). Anoppi on tehnyt muutamat, mutta lyhyt lahkeiset ja musta vähän omituisen malliset :ashamed:, joten haluaisin tehdä ihan erilaiset.

NinaRinsessa
 
en kerenny noita teidän juttuja lukemaan.. tässä odottelen kyytiä äippäpolille eli verenpaineet korkeella ja kaikenlisäks pissassa oli proteiiniä vai valkuaistako se oli.. ilmeisesti nyt aloittavat verenpaine lääkityksen.. voi myös olla että joudun jäämään osastolle :/
 
Nanakuu mulla olis ihan hyvä ohje pitkälahkeisiin villahousuihin... Se oli yhdessä lehdessä, netistä en ole sitä löytänyt. Siinä oli kokoja jopa 6 vuotiaalle, joten on helppo tehdä myös ihan isommallekin housut talveksi, ei pelkästään kestoja ajatellen...
Voisin yrittää skanneroida sen ohjeen sulle ja laittaa vaikka tuonne fb:n puolelle luettavaksi. Sitten olisi muillekin kaipaaville sellainen...
 

Yhteistyössä