Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

Ompas mukava nähdä että täällä on porukka aktivoitunut! =) Ei siis olla íhan kaikki vedetty herneitä nenään ;)

Meillä nukutaan sekä pinniksessä että perhepedissä. Joskus yöllä jos näyttää liian virkeältä, laitan viereeni, ja jos taas on ihan sippi, laitan sänkyynsä. Tuttia ikävä nostella sinne pinnikseen, helpompi kun on vieressä... Iltaisin nukahtaa sekä että. Hyvä keino saada nukkumaan omassa sängyssä on asettaa vauva sänkyynsä imetystyynyn sisään. On ikäänkuin turvallinen pesä. Toisinaan tumppaan selästä ja päästä ihan nukkumatyynyillä, sekin tekee sängystä pesämäisen, turvallisen paikan.

Korviketta meillä menee n. 100ml 3-4h välein. Öisin syö 4-7 tunnin välein. Ongelmaa on refluksioireiden kanssa. Heräilee kun maito nousee takas ruokatorveen vähän väliä. Tänään annoin ekaa kertaa gavisconia, mutta eipä tunnu olevan apua, kun pitäis vissiin antaa 0,5h ruokailun jälkeen, mutta ottipa tuo maitohuikat vielä kun olin lääkkeen antanut ja luulin että nyt nukkuis jo.

Nyt loppuu läppäristä akku, joten jaksamisia, mammat! :wave:
 
Aivojen surkastumista tällä äitillä...

ei herran jumala, nyt on sitten tehty sekin, että kävin ruokakaupassa unohtaen kaikki ostokset kassalle! Olin siis Bearin kanssa liikkeellä ja juuri maksun aikaan hän kävi kämisemään. Ei muuta kun nopeesti rattaita eteenpäin ja kuitti varmuudeksi roskiin. Ja sinne jäi ruuat. Soitin s-markettiin kun tajusin vasta kotona, ja ihme, tavarat oli siinä kassalla edelleen, saan hakea ne sieltä maanantaina, kun oon kaupungissa seuraavan kerran. Että tällästä täällä...

Hyvää viikonloppua siskot =)
 
MLL
Heipä hei pitkästä aikaa! Kiirettä on pitänyt niin on palstailu jäänyt, jotenkin kun saa hetkeksi hengähtää vauvan hoidosta niin sitä pyrkii pitämään yhteyttä ystäviin ja sukulaisiin, niin netti kaverit jää vähemmälle =) Kuitenkin kuulumisia nyt:

2kk neuvolassa (oli pari viikkoa sitten :whistle: ) pituutta 62 cm ja painoa 7610g, painon nousu oli jo alkanut tasaantua, toivotaan, että tasaantuu edelleen. On sellainen sylivauva, että mulla alkaa olla niska jumissa ja kädet hapoilla kun vähän aikaa joutuu poikaa retuuttaa :) Ristiäiset on parin viikon päästä, lähdetään eteläsuomen niitä viettämään. Vaatekoko meillä on 68-74 cm, pojalla on aika pullea maha ja monet vaatteet onkin ikävästi tiukkoja. Muuten oma jaksaminen on siinä ja tässä, poika on välillä tosi itkunen (onneksi on alkanu vähän helpottaa) ja mulla välillä soi korvissa itku vaikka poika nukkuisi tyytyväisenä. Vielä kuitenkin jaksaa hyvien yöunien ansiosta. Täysimetyksellä vielä mennään, vaikka oottelenkin jo innolla että pääsisi kiinteitä maistattamaan.

Tsemppiä kovasti kaikille ja jaksamista, ihanan raadollista keskustelua jaksamisesta ja äitiydestä ollu tuola pari sivua takaperin. Jokainen toimikoon niinkun parhaaksi näkee itelleen ja lapsilleen, turha sitä on muiden mielipiteitä kuulostella :hug:

MLL :heart: Pojan Pullero 2,5kk
 
Piti oikein tulla tänne nauramaan tolle sallamarian jutulle. Voi hyvänen aika sentään! :LOL:

Onhan tässä itsellekin sattunut jos jonkinlaista. Esimerkiksi muutama viikko sitten tullessani kaupasta, menin vaunujen kanssa väärän talon rappukäytävään. Irrotin vaunujen alaosan, jonka vein alakerran rappusten alle piiloon. Yläosan (jossa oli vauva) lähdin kantamaan omaan kerrokseeni rappuja pitkin. Mennessäni ihmettelin, miten meidän postiluukussa lukee täysin eri sukunimi. Kyllä siinä hetken löi pää tyhjää ja sydän hakkas varmaan paria sataa. Ajattelin, että oonkohan mä jotenkin sekoamassa.. miten mun postiluukun tiedot on voinee muuttua kaupassa käynnin aikana. No, sitten lopulta tajusin, että olin tullu täysin väärään taloon. No, ei muuta ku hain vaunujen alaosan sieltä jemmasta ja liitin yläosan kiinni ja lähdin äärimmäisen nolona ja luimistelin takin kaulukset koholla päätä peittämässä, omaa taloa kohti..

Sitte myös kaikki ohjeistus, mitä mulle selitetään ääneen, menee täysin ohi mun korvien. Mä en kertakaikkiaan kykene hahmottamaan liian nopeaa puhetulvaa. Sairaalassa ollessani tein itsestäni jo tosi idiootin, kun jouduin kysyyn samat asiat moneen kertaan, ennenku tajusin edes puoliakaan siitä, mitä mulle sanottiin. :D
 
Käytin Joonan tänään lääkärissä kun vatsa oli ihan tukossa. Saatiin nyt kakka lopultakin sit kulkemaan, ja toivottavasti parin viikon kakkatauot ois historiaa.

Lääkäri kielsi käyttämästä laksatiivejä kuten levolacia tms eivät kuulemma ole tarkoitettu tämänikäisille vauvoille ollenkaan, vaikka niissä lukee että vauvasta vaariin...onneks en ehtinyt sitä sit vielä kokeilla.

Lääkäri suositteli aloittamaan soseet vatsan toiminnan vuoksi, painon puolesta rm ois toki riittänyt, Joona painoi liki 8 kiloa.

Meillä nukutaan jo koko yö putkeen, eikä herätä syömään vasta kun puol 7 aamulla.

Toivottavasti pojan vatsa alkaa toimimaan tolla luumusoseella.
 
hui sentään,mitä tahtia tullu asiaa!!!suoraan sanottuna,olin niin onnellinen hetken,kun pysyin perässä kun ei ollu ruuhkapalsta enää :LOL: silloin odotuksen loppupuolella ku luovuin totaalisesti toivosta ja lopetin siksi kirjoittelun ku en sitten millään pysyny perässä!

Sallamaria et tosissaan oo ainut,mulle sanotaan melko useinki kassalta et otahan nuo ostoksetkin mukaasi...sitten kun olin tuossa muutava viikko sitte ostoksilla ekaa kertaa puoleen vuoteen ja rakastuin yhteen mekkoon ja paitaan ja päätin sitte juhlistaa itseäni ostamalla ne niin JÄTIN ne sitte kuitteineen vessaan,jossa kävin kaupasta ulos tultuani josta vikkelä teiniporukka ne sitten vissiin keräsi,kun ei enää ollu siellä ku hakemaan menin :ashamed: kyllä itku pääsi,olivat viel kalliita ja mä en normaalisti ikinä osta itelleni vaatteita jotka maksaa yli 15e tyyliin.... :( nyt viimeisin minkä olen hävittänyt on puhelin,ollu jo pari päivää jossain,häly käy(vielä) mut ei kuulu ei näy...

sitten vauva asioihin,MITAT oli 3kk neukus (jos en oo viel ilmottanu kun en muista :D )
7570g
59,5cm

että tuhdisti täälä päin,rintamaidolla edelleen...meillä kans aika paljon vielä tuota takaisin virtausta,vaikka kuin röyhyttäis...
vaatteista 68-74 käytössä,poika on lievästi keskivartalo pullea ni vaik pituudesta menis jotkut viel ni 62 varsinki housut liian kapeita.

omassa sängyssä nappula nukkunut aina. nyt on jopa oppinut nukahtamaan sinne itse,tutin ja erilaisten pehmolelu/tyyny järjestelyin! :heart:

ööö,ei mulla varmaan sit muuta,nyt tää vauvaelo on jo aikast ihastuttavaa :D :heart:
kuulemisiin,nowa ja "myrsky" 3kk 2vko
 
Unohtelu ja hajamielisyysjutut on kyllä juttuina hauskoja!

Mulla nyt ei oo sen kummempaa (ainakaan vielä) sattunu, kun että oon laittanu muutaman kerran maidon meidän jääkaapin alaosaan, vaikka se on yläosaa sen verran lämpimämpi ettei sinne pitäs maitoa laittaa. Ja kun olin isompien lasten kans Prismalla ostoksilla niin en meinannu muistaa ettei vauva oo mukana. Yleensä jos on mukana niin on autokaukalossaan ostoskärryissä ja en sitten juurikaan niitä kärryjä uskalla silmistäni päästää. Piti sitten koko ajan itselleni muistuttaa että voin jättää ostoskärryt huoletta vahtimatta kun ei siellä oo kun maksamattomia ostoksia ja Timppa on kotona.

Helka ja Timppa tänään tasan 2kk
 
Ekoja kertoja...

Meillä näkyi eilen ensimmäistä kertaa alahuuli "autokiukkuitkukohtauksen" yhteydessä! Voi pieni murmeli! Meinasi äitin sydän sulaa.

Tänään ekaa kertaa tuli hirveä poru kylvyssä. Tähän asti kylvyt ollu aina kauheen kiva juttu.

Eilen valvottiin ekaa kertaa puol kahteen asti ennenku käytiin yöunille ja sit nukuttiinki yli 10 asti.

Tänään nosti ekaa kertaa päätään ja hartioitaan kunnolla ilmaan masullaan ollessaan!

:heart: :heart: :heart: :heart:
 
Meillä opittiin eilen kääntymään ympäri :heart: Nyt sit varmaan kohta liikutaan paikasta toiseen pyörimällä.
Pojan pieneksi jääneitä vaatteita taas laittelin ison määrän arkistoon, kohina vaan kuuluu kun kasvetaan nyt taittaa olla jo vallan 74cm vaatteet käytössä.

Bataattia lisukkeineen poika syö pilttipurkillisen verran lounaaksi, hedelmäsosetta syödään purkillinen niin aamupalaksi kuin iltapalaksi ja lisäksi sitten menee se noin litra maitoa.

Omassa sängyssä nukkuu, on alusta saakka nukkunut. No toki muutaman kerran olen ottanu viereen nukkumaan kun iskä on ollu työkeikalla niin ei oo sit tarttenu munkaan yksin nukkua B)

:wave:
 
Heippa,

vieläkö mahtuu mukaan? Täällä olisi äiti (s. 1981) ja tytär Anni (s.11.3.2010). Olen käynyt jo juttujanne aikaisemmin lukemassa, myönnettäköön, ja olisi kiva liittyä myös aktiviisemmin mukaan :)

Anni oli syntyessään 49cm ja 3254g. 2kk neuvolassa mitat olivat jo 55.5cm/ 4810g. Kun olen näitä juttujanne jo lukenut, niin taitaa meidän prinsessa olla siroimmasta päästä..? Ensi viikolla on taas neuvola, joten katsotaan sitten kuinka ollaan taas kasvettu. :saint:

Vaatekokoina käytämme pääasiassa 60-62cm, mutta jotain 56cm mahtuu vielä myöskin. Anni on kovin jäntevä pakkaus, syntymästä saakka ollut kovin aktiivinen kaveri. Kannattelee itseään todella hyvin, veikattu miehen kanssa tytöstä tulevan mäkihyppääjä kun niin tiukaksi itseän ojentelee :LOL:

Anni nukkuu hyvin omassa sängyssään ja mikä parasta, ei tarvitse hyssytellä nukkumaan mentäessä! Alkuun oli pari viikkoa hankalaa, mutta nyt illan viimeisen syötön jälkeen annan pusun ja toivotan hyvät yöt, tyttö jää yksin sänkyynsä ja nukahtaa pian. Sama päikkäreille mentäessä. Yöllä nukkuu 10-13h yhdellä syötöllä eli aikas mukavasti. Aamulla ja illalla ottaa lyhyet 45-60min nokoiset + päivällä pitkät päikkärit 3-5h, joskus nopea syöttö välissä. Rintaraidolla mennään edelleen. Tyttö siis tykkää nukkua :LOL:

Olen huomannut mikä merkitys onkaan kun tyttö nukkuu hyvin, jaksaa olla sitten hereillä paljon tyytyväisempi ja iloinen. Tykkää kelliä itsekseen lattialla ja suurinta iloa on tv:n katselu (varsinkin musiikkiohjelmat ja sokkokokki, hih!). Itseä vaan pelottaa saako näin pienen antaa jo tv:tä katsoa, meidän tyttö kun suorastaan nauttii siitä..

Alussa oli hankalampaa mutta nyt on oppinut säännöllisyyden merkityksen, tyttö noudattaisi samaa rytmiä minuutilleen. Joskus jos itse myöhästyn niin siitäkös tyttö hermostuu, esimerkiksi jos en vie sänkyyn heti ruokailun päätyttyä illalla, heh. Muutenkin neiti on osoittautunut varsin tempperamenttiseksi, jos jokin harmittaa niin se ei jää kyllä epäselväksi muille (esim. jos on räkä nenässä...).
 
Meillä oltiin sit eilen klo 04-16 syömättä!! Menin käymään terveyskeskuksessa kun ajattelin että onko korvissa tulehdus vai mikä on kun oli niin kiukkuinen eikä syönyt/nukkunut. Lääkäri ei löynnyt mitään ja laittoi lähetteen keskussairaalaan, eikä sielläkään lastenlääkäri mitään löynnyt! Kaikki kokeet otettiin. Sanoi vain että jos en tietäis niin luulisin tätä tyttöä 4kk ikäiseksi :heart: :heart: Iltapäivällä alkoi sit syömään taas. Gaviscon käyttöön ny sit ja Nan kokeillaan vaihtaa Semperiin. On niin hemmetin vaikeeta toi sen syöminen ja nukkuminen päiväsaikaan. Ruokaa nousee ylös ja ilmeisesti se jotenkin siellä seilaa syödessäkin. Onko muilla ollu tälläsiä 12h paastoja??
 
Hei! Minäkin olen lukenut keskusteluja odottajista asti, mutta vasta nyt saan aikaiseksi liittyä kirjoituspuolelle. Meidän tyttäremme syntyi 24.3. (rv 40+4). Syntymämitat olivat 50 cm ja 3545g, 2 kk -neuvolassa 56,5 cm ja 5085 g. Meilläkin menee vielä muutamat 56 cm:n vaatteet, useimmat 62-senttiset on vielä liian isoja..

Meidän tyttö on itkeskellyt kovasti iltaisin ja vaikuttanut tuskaiselta. Ennen rotaviusrokoitetta tilanne tuntui tasaantuvan, mutta rokote saatiin puolitoista viikkoa sitten ja viime aikoina illat ovat muuttuneet koko ajan huonommiksi. Tänään saatiin sit peruutusaika vyöhyketerapiaan. Terapiassa tyttö viihtyi. Nyt sit jännätään miten ilta lähtee sujumaan.
 
Tänään oli Leon 2 kk neuvola. :heart:

Pituus 59,5 cm
Paino 5815 g
Päänympärys 40,5 cm


Hyvin on siis kasvettu! Ja muutenkin kaikki ok. Rotavirusrokote annettiin, ja nyt odotellaan että tuleeko sivuvaikutuksia.

Piti tosiaan pakata pienimmät vaatteet jo pois kun ei mahdu enää päälle. :') Jotkut isot 56 cm vaatteet menee vielä.

Täällä taisi olla puhetta korvikkeen määrästä jossain vaiheessa. Meillä vauva syö 150 milliä 3-4 tunnin välein (aina ei syö kaikkea), öisin on usein pidempi tauko.
 
Moikkis,

meillä annettiin pieni tyylinäyte siitä, mitä yöt voisivat olla :heart: Viisi yötä putkeen Bear heräsi syömään vain kerran ja jatkoi siitä saman tien uniaan puoli kahdeksaan asti aamulla!!! No jotta ei nousisi päähän, niin muistutan, että meillä on ennen syöty kahden tunnin välien yöllä ja nyt ollaan näköjään taas palaamassa siihen, mutta silti, vau, meidän vauva kykenee myös nukkumaan.

Muistatko, mitä odotit odotusaikana =) ? Silloin keskustelussa oli galluppi, että mitä haluat tehdä kun pääsee mahasta eroon. Onko toteutunut ja oliko odottamisen arvoista? Itse muistaakseni mainitsin mahallaan nukkumisen ja omenasiiderin. Kumpaakin on kokeiltu (ehkäpä mahallaan nukkumista hieman enemmän, hih) ja hyvältä ovat tuntuneet. Odotin myös loppuaikoina kovasti mahasta eroon pääsemistä ja on kyllä ihanaa, kun ei oo enää rantapalloa vyötäisillä, mulla on 2 kg enemmän painoo kun ennen Bearia ja keho tuntuu kutakuinkin omalta. Keskiraskaus oli mukavaa aikaa, mutta musta iso maha ei ollut mitenkään ihana - tiedän, että toiset kyllä nauttivat siitä ajasta ja suon sen heille :hug:

Ens viikolla tulee 3 kk täyteen, mihin tämä aika oikein menee?
 
Juu, minäkään en tosiaankaan kaipaa raskautta yhtään! Välillä vieläkin kävellessä ulkona tulee mieleen, että voi miten ihanan kevyeltä tuntuu ilman raskausmahaa ja vaikka Timppa ois Manducassa mukana niin siinäkin tuntuu tosi paljon paremmalta vieläkin kun mahassa ollessaan.

Mulla ei tullu yhtään raskauskiloja nyt. Jälkitarkastuksessa oli paino itseasiassa himpun verran vähemmän ku eka neuvolakäynnillä alkuraskaudessa. Mahanahka on kyllä yääk..
tursuaa housunkauluksen yli.

Siideriä juon yhen pullollisen toisinaan ja se kyllä rentouttaa ihan kivasti.

Mielialojen tasaantumista normaaliks oottelen edelleen.. :'(
 
Täällä elämä alkaa olla entistäki hektisempää, sillä rota-rokotteen annon jälkeen Oonan nukkumiset aamupäivän pitkiä päikkäreitä lukuunottamatta on olemattomia, joten päivät kuluu lasten kans.

En muista mitä ootin synnytyksen jälkeen (ainaki omaa kroppaa, ja sen oon jo saanu, ainaki painon puolesta, lantiolla on kyl sitkeetä löllöä :LOL: ) Alkoholiaki kaipasin ja sitä oon ottanu pari kertaa kotona yhden pullon verran (seuraavana päivänä väsymys on jotain aivan käsittämätöntä, joten en ole vielä nauttinut holia enempää vaikka joskus ehkä mieli tekiski :p ) Energiajuomaaki odotin mut sitä en oo jostain kumman syystä vieläkään maistanu! :eek: :D Pitänee korjata virhe tänään :LOL: Maksamakkaraa ja -laatikkoa oon syöny ja onhan ne hyvältä maistunu! :) Mut tää ei-vaikia-olotila on jotain aivan parasta! En kaipaa raskautta yhtään!

Tervetulot uusille :wave: Mie taidan nauttia viel muutaman minuutin tästä hiljaisesta talosta ennenko jompi kumpi tai molemmat lapsukaiset heräävät :)

mobic - ei enää nii paljo aikaa kirjotteleen :/
 


Tosiaan olin täällä viimeksi melkein 3vko:a sitten. Omassa kannettavassa on tuo mokkula, ja sen usb pää meni jotenki vinoon ja ei päästy nettiin. Mutta nyt ostin uuden mokkulan:)
Ellen on todella hyvin nukkunut nyt viimeisen 2 viikon, ollaan saatu nauttia muutamista öistä, jolloin tyttö ei herää ollenkaan:)
Huomenna on 3kk neuvola, nähään kuinka paljon tuo tyllerö on kasvanut:)
Ellen pääsi ensi kerran mökillemme maanantaina, kun mentiin siivoamaan, lähdetään sinne meren rannalle rauhaan ensi viikon lopulla, tai onhan tietsikka mukana:D Mietimme ensin että sinne pääsee veneella&autolla, mutta en viitsi viedä Elleniä sinne veneellä, joten Ellen ja kolmonen tulee mun kyydillä ja muut tulee iskän kyydillä veneellä:)
Kuinka monella on täällä kesämökki? Ja menettekö tänä kesänä?

Riina ja Ellen
 
Meilläkin on mökki. Ollaan muutaman kerran käyty. Matka on sujunut hyvin vaikka kestääkin reilut 3 tuntia. Jasmin tykkää olla autossa, nukkuu suurimman ajan. Miten olette suojanneet vauvan hytysiltä? Vaatteet toki suojaa suurimmaksi osaksi, mutta kasvot onkin sitten hankalampi juttu.
 
Heissan!

Meidän Op on kanssa aika pieni, ensi viikolla tulee 4 kk täyteen ja jännitän painaako vielä 6 kiloa.. Op käyttää 62 cm vaatteita, 68 cm on isoja mutta välillä käytän niitäkin. Rintamaidolla ollaan menty, mutta eilen illalla annoin vellin, ja söi koko purkin 2 dl ! Iltaisin on huudellut, ja raukka on luultavimmin nälkäänsä huutanut, raukka. Äiti on tyhmä kun ei ole tuollaista tajunnut.. Ensi viikolla aloitan soseet, luultavimmin aloitan bataatista ja hedelmä soseista. Op nukkuikin koko yön, heräsi tänään kl 7.45 syömään, ja nyt jännityksellä odotan että kun saa iltaisin velliä niin nukkuukin sitten koko yön. Menee nukkumaan siinä kl 21 aikaan.

Kesämökkiä meillä ei ole, mutta ensimmäinen sukulointi tehtiin viikonloppuna ja matka 2h meni hyvin. Op nukkui rattaissa yönsä, kun meillä ei ole vielä matka sänkyä. Töihin en vielä kaipaa, enkä vielä tiedä jäänkö kotiin kun äitiysloma loppuu. Kovasti haluaisin, mutta asuntolaina painaa päälle ja kotihoidon tuilla ei asuntolainaa kovin paljon lyhennetä. Minulla on siinä onnellinen asema että ystävillä on paljon vauvoja ja taaperoita, että joka viikko kahvittelen kerran tai kaksi jonkun ystävän kanssa, joten saan aikuisen seuraa joka viikko enkä höperöidy.
Ilmoitin Op muskariin syksyksi, aloitetaan "isojen vauvojen" ryhmässä. :LOL: Op siinä vaiheessa jo ryömii, ja siksi tätä ryhmää kutsutaan isojen vauvojen ryhmäksi. =)
Hyttysiltä olen suojannut Op:ta laittamalla vaatteisiin Offia, vaunuissa on tietenkin hyttyssuoja. Iholle en ole Offia laittanut.
Palaan ensi viikolla asiaan kun saan Op:n painon ja pituuden.

Aurinkoisia kelejä ja mieltä kaikille !

t. nalle1puh + Op 3 kk 3 viikkoa
 
Moikka!

Täällähän onkin mökkiin liittyen keskustelua, hyvä, olin tulossa siihen liittyen kirjoittelemaankin :)
Me meinataan olla mökillä paljon kesällä. Sähköt on ja päärakennuksessa vesi hanasta tulee järvestä, eli pesut onnistuu mutta juomavesi kannetaan erikseen. Meidän omassa pikkumökissä on hieman alkeellisempaa, mutta uskomme selviävämme. Meillä on siitä ihanteellinen tilanne että meillä on tosiaan oma mökki, mutta sekä minun että miehen vanhempien mökit ovat alle 30 km päässä, että apua on tarjolla kesällä yllin kyllin. Aika moinen sattuma, että mökit ovat niin lähekkäin, kun ollaan kuitenkin ihan eri puolelta Suomea...

Mökkimatkaan liittyen, kuinka pitkiä aikoja pidätte vauvaa turvakaukalossa automatkoilla? Kun ohjeita ollaan kuultu jos jonkin näköisiä. Tuntuu tavallaan turhalta nostaa kaukalosta, jos toinen nukkuu tyytyväisenä ja matka taittuu hyvää vauhtia, mutta ei tässä ole tarkoitus pienen selkää rasittaa, eli ollaan pysähdytty parin tunnin (tai yli) matkoilla verryttelemään - itkulla tai ilman. Meillä ei kotona istuta sitterissä, joten tavallaan ajattelen, että sen kerran kun ollaan kaukalossa, niin antaa mennä vaan niin kauan kuin huutamatta menee, mutta onko tämä väärin...?

Meilläkin neuvola ensi viikolla, kovasti odotan, että kuullaan uudet mitat! Aurinkoista viikonloppua
B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sallamaria84:
Muistatko, mitä odotit odotusaikana =) ? Silloin keskustelussa oli galluppi, että mitä haluat tehdä kun pääsee mahasta eroon. Onko toteutunut ja oliko odottamisen arvoista?
Kyllä on toteutunut! On ihanaa olla ilman raskausmahaa. Voi kumarrella ja kyykistellä miten haluaa jne, ja kenkien jalkaanlaitto on ongelmatonta. Ja mikä parasta, vanhat vaatteet mahtuu päälle. Joitain housuja lukuunottamatta. Olin laiha ennen raskautta ja haluaisin päästä takaisin samoihin mittoihin, 3 kiloa on jäljellä ja ne ei tunnu lähtevän ikinä. :kieh: Ruokavalion pitäisi olla kondiksessa joten ilmeisesti liikkumaan pitäisi lähteä enemmänkin.

Liikkumisesta puheenollen, kävin tänään Kelassa niin että Leo oli manducassa. :) Hyvin sujui! On se kyllä mainio kantoreppu. Kokeilin sitä aikaisemmin kun Leo oli pienempi, mutta hän ei oikein tykännyt. Nyt viihtyy siinä ihan hyvin.

Täällä kyseltiin myös mökkeilystä. Vanhemmillani on kesämökki ja sinne olis tarkoitus lähteä juhannuksena. Matka sinne kestää yli 4 tuntia joten saas nähdä miten sujuu. Taukoja joutuu varmaan pitämään tiuhaan...
 
Heips!

Jos kerkeis itekkin jotain rustailemaan pitkästä aikaa. Meillä on viikon Kreikanmatka takana ja huokauksien helpotus että päästiin jo kotiin. Meidän neiti ei sitten piitannut reissailusta ollenkaan. Huusi lähes koko viikon niin että jonkun oli koko ajan häntä kannettava. Meillä oli matkarattaat mukana joissa on vaununkoppa ja hän oli reissussa niissä ekaa kertaa, olis vissiin ollu järkevää totuttaa hiukan etukäteen niihin. Kuumasta ei huutanut koska hotellihuone oli ilmastoitu ja huusi sielläkin. Luojan kiitos nukkui sentään yöt, pari yötä kokonaan syömättäkin. Syöminen oli kanssa aikamoista temppuilua tuolla välillä ja stressain siitä aika tavalla kun ajattelin että nestettä on saatava. No ensi vuonna sitten uudestaan toivottavasti paremmalla menestyksellä =)

Me ollaan kanssa käyty miehen vanhempien mökillä neidin ollessa 2 kk ja tuo mökki sijaitsee saaressa. Pienet pelastusliivit päällä matkattiin ja hienosti sujui. Tarkotus olis juhannuksena mennä sinne myös. Meillä ei ole matkasänkyä vielä joten vauva nukkuu matkarattaissa. Meillä automatkat on sujunut suht hienosti aina, muutaman kerran on saatu multihepuli ja on tarvinnut pysähtyä tienposkeen rauhottelemaan. Ollaan tehty Helsinginreissuja aikas monta ja sinne ajaa noin 3 tuntia. Yleensä Sofia nukkuu lähes koko matkan ajan.

Onkos täällä muita jonka vauva saa rintaraivareita? Meillä niitä on alkanu tulla aina välillä. Nälkä on selvästi mutta tissillä huudetaan ja sit joutuu pelaamaan, tissi, tutti, tissi, tutti, tissi...sit antaa periksi kovan huudon jälkeen :eek: Meillä vauva saa muutenkin silloin tällöin huutokohtauksia jotka kestää 10-15 minuuttia putkeen ja niihin ei auta mikään. Sit rauhottuu ja nauraa et mitäs tässä, hiukan huusin :LOL:

Meillä on vissiin pieni 3 kuukautinen mitä olen muitten vauvojen kasvua seurannu. Meillä painetaan 5200g ja 58 cm. Ens viikolla mennään uudestaan 3kk neuvolaan kun käytiin ennen matkaa vaan hakemassa rokotus ja sillon mitattiin ja punnittiin samalla. Ens viikolla on siis vasta virallinen 3kk neuvola. Nyt ruokaa laittamaan itelle, pakkaa oma syöminen unohtua vallan, illalla huomaa ettei ole juuri mitään syöny :whistle:

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 

Yhteistyössä