~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Hoksasin vasta hetki sitten että oon kyllä pessyt kaikki unisex vauvanvaatteet mut en noita pieniä sukupuolivaatteita.Kai täältä masusta sentään jompikumpi tulee et ois nekin hyvä olla valmiina pestynä niin voi sitten valita et kummanvärisen vaatekasan ottaa käyttöön.
Nyt ne tytön vaatteet on koneessa ja seuraavaksi on pojan vaatteiden vuoro_Onneks näitä ei oo paljon.

Sit samalla laittelin hoitoalustan paikoilleen ja kirjoitin listaa et mitä pitää kaupasta ostaa vauvalle ja itelle.Sit kun ne hankinnat on tehty niin alan laittamaan listaa et mitä pitää ottaa sairaalaan mukaan.

Pikkuhiljaa tää homaa edistyy... niin ja jos sen kaukalon vaikka sais joskus ostettua :D
 
Liitynpä minäkin saikullaolijoitten joukkoon. Kaks viikkoa olis ollut vielä töitä, mutta tänään työterveyslääkäri kirjotti äippäloman alkuun asti saikkua. Painaa tuo vatsa sen verran, että alko alavatsa ja nivuset olemaan sellasessa kunnossa, että ei oikeen 8 h istumisesta mitään enää tullu. ja sittten kun istuin vielä säryn takia vähän huonossa asennossa niin sitten oli selkäkin kipeenä. Mutta lepäillään nyt sitten kotona ja aletaan tosissaan oottaa, että jospa tämä täältä vatsasta joskus päättäis tulla. Just nyt yrittää tuosta navan kohilta tunkea läpi.. Mutta tänään kun lähin sitten töistä ja kävin sanomassa heipat kaikille ni jotenkin iski tajuntaan että tosiaan nyt sitä sitten jää töistä pois ja meille tulee ihan pian vauva. Hirvee jännityski sitten siihen päälle vielä. Ehkä sitä on jotenkin noita töitä vaan niin paljon stressannu että se äippäloma on tuntunut jotenkin niin kaukaiselta asialta. Ja sitten tänään kun sitä keräs kaikki paprut kasaan ni jotenkin sitä tajus että ei sitä tarvi tosiaan vähään aikaan sinne mennä niitä pyörittelemään. Mies onkin jo useemman kerran kysynyt, että eikö minua yhtään jännitä se vauvan tulo, kun sitä on jo pidemmän aikaa jännittänyt mutta minulla tosiaan vasta tänään tuo alko.

minjoh 32+6
 
palstaterrori päivää :D
Mulle on tänään tullut ihan uusi (siis ei oo ollut ees edellisissä raskauksissa) oire: Vauva on välillä sellaisessa asennossa että painaa mun kylkiluihin tästä edestä.Ei kyllä yhtään mukavan tuntuista ja yritinkin toista töniä vaihtamaan asentoa, vihdoin onnistuin.Taitaa alkaa olemaan jo melko ylhäällä.

Nyt alkaa pikkuhiljaa tuntumaan toi aikainen ylösnousu:/
 
Onpas tämä saikulla olevien kerho saanut uusia jäseniä! Jaksamista kaikille!

katariina00 erittäin normaali tuo 130 syke on! Mahavauvan normaali syke on 120-160, mutta siinä on vaihtelevuutta, eli se vaihtelevuus pitää olla. Kun katsotaan tuota sydänäänikäyrää, se ei saa olla kovin tasainen, se 120-160 tarkoittaa tätä keskitasoa. Ja se, että jollakin sikiöllä onkin syke siellä 110-130 välillä ja toisella aina 160 hujakoilla ja välillä käväisee yli senkin, se on vaan yksilöllisyyttä, tai ainakin ääritapauksissa tulkinnassa aktsotaan monta juttua yhdessä. Ja pienemmilla viikoilla on keskimäärin syke vähän nopeampi kuin isommilla viikoilla (hermosto kypsyy), hitaastuuhan se syntymän jälkeenkin pikkuhilja lapsilla ja vähän vielä kohti aikuisuutta.

Uskallanko tilata rattaat ja kaukalon Englannista? Onko kokemuksia? Miksi enemmän tilataan Saksasta? Hintaero Suomen kauppoihin on ainakin iso, samaa settia täältä en kyllä voisi osta, jota sieltä nyt katsonut.

Mirabel 29+3
 
Hiphei! *on onnellinen uusien tuplarattaiden ja kahden turvakaukalon omistaja* :D
Vähänkö fiilistelin ja koklasin työnnellä tuplarattaita!! :heart: :heart:
Esikoinen kun tuli hoidosta niin hän tahtoi koklaa ja tuli kyytiin rattaisiin :LOL:
Ensin aamulla tuli viesti et voi noutaa rattaat postista, mentiinkin melkein heti hakemaan, noh ei menny ku pari tuntii siitä niin haettiin postista turvakaukalo, kun tulivat eri liikkeistä ja hieman eri aikaan. Postin tätiä hymyilytti kun haettiin toista kertaa pakettia :D

Oi että *niisk* Olen ihan fiiliksissä jo valmiiksi noista rattaista ja kaukaloista :heart:
Ukollekkin fiilistelin ja tuijotin rattaita että kohta siinä on vauvoja... =) =) :heart:

Asiasta toiseen: metsätähdellä tuttu oire: täällä kans on ollut jo pitkään ihan melkein kylkiluissa kiinni vauvelit :D ja nyt kun ovat päät alaspäin niin voitte kuvitella kun kummatkin innostuvat potkimaan kylkiluihin :heart: :LOL: Ja välillä en todellakaan pysty ollenkaan istumaan... ja nyt viime yö oli jo kunnon tuskaa, en meinannut pystyä nukkumaan missään asennossa, joka asennossa vaavit painoi kamalasti... Alkaa kohta silmäpussit kasvamaan kiitettävästi ja tulee tummat silmänaluset , näin tässä levätään kunnes vaavit syntyy ja tulee kotia
:D
Minunkin pitäisi kirjoittaa jonkun näköistä lappua että mitä vielä tarvii vaaveille hommailla, että ukkokin osaa hakea kaupasta sitten :D
Ainakin ne tuttipullot ja vaavi-amme ja sit kylpyöljyä, sinkkivoidetta, sen semmoisia :)
Mistähän saisi semmoisen tavallisen valkoisen vauva-ammeen, esikoisella oli semmonen ja se oli tosi kiva mut ei oo sitä enää meillä.
Ois kiva jos kaupasta ihan löytyis mut ei ainakaan meijän prismas oo ku isoja semmosii kylpyammeita.

 
Pitääköhän sitä minunkin pian liittyä saikkulijoiden kerhoon. Tänään vapaapäivä, mut otettiin esikon kanssa ilo irti hienosta ulkoilmasta ja käytiin potkurilla kaupassa. Matkaa tuli reilu 3km yhteensä. Ja sit vielä pihalla telmittiin varmaan vajaa pari tuntia.. Olo on melkoinen. Jalat ihan tohjona ja alavatsaa kivistää.. Vaikka en ees hirveetä vauhtia pitänyt tuossa potkutellessa. Ja iski vissiin vielä happimyrkytyksen, kun nyt väsyttää armottomasti! :D

Töissä joutuu lattian rajassa könyämään, kun mummukoille auttaa housuja jalkaan/pois jalasta ja se on se inhottavin asento. Ja ihan sama onko aamu- vai iltavuorossa, niin kuitennii joutuu matalalla kyykkimään... Ja sit kun vähän aikaa istuu, niin joutuu miettimään ylösnoustessa, että mitenkäs tästä nyt liikkeelle lähdetään, kun selkää ja nivusia jumittaa ja vihloo.. :/ Viikon päästä ois neuvola, niin pittää siellä mainita, ettei enää herkkua oo tuo työnteko, että jos pikkuhiljaa vois saikulle jäädä. Töitä ois kuitennii vielä 5vko jäljellä.

Sainpas pestyä koneellisen neutraalin värisiä vauvanvaatteita. :heart: Harmittaa vaan, kun se muutto uuteen taloon on vasta vauvan syntymän jälkeen, niin ei voi minnekään kaappeihin laittaa noita vaatteita, vaan jemmata laatikossa sen aikaa, kun sit muutetaan. Ja pikkuinenkin nukkuu ensimmäiset päivänsä/viikkonsa äitiyspakkauslaatikossa esikoisen sängyssä, kun ei todellakaan ole järkee kasata pinnasänkyä tähän vanhaan taloon. Ja tilanpuute vaivaa myös isosti. Esikko saa sit nukkua sen aikaa meidän sängyssä, kun vauva valtaa sen sängyn.

Mut nyt ruokaa laittamaan. :p

-Bluedrama ja Tirriäinen 29+5 :heart: (kohta poksuu taas kymmenet!)
 
katariina00: Mä kun just viikonloppuna olin synnärillä ja ottivat sydänkäyrää niin vauvan sykkeet oli kaikkea 130-170 väliltä ja lääkäri sanoi että käyrä näyttää erinomaiselta.

No hyvä, että muillakin mammoilla on koiria jos tulee jotain ongelmaa
:) Toivotaan nyt että kaikkien koirat ottaa vaavit vastaan ja vältytään harmailta hiuksilta.

Jee vihdoin meidän hoitopöydän kohtalo selvisi ja saan kaverin vanhan. Huomenna pitäis hakea, samalla huomenna tulee toiselta tutulta 4 kassia vauvan vaatetta, ihan ilmaseks :heart: Ja sitten huomenna tulee myös se avokin suvun vanha rottinki kori. Sitten olis kaikki valmiina vauvan tuloa varten. Noi vaatteet tarvii vielä pestä ja lajitella kaappiin mutta se on mukavaa puuhaa.

Mitäköhän mä teen sitten äitiyslomalla kun kaikki on jo nyt valmista :D

Abello 31+6 ( huomenna poks :) )
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaMy83:
Tarviiks muuten noita harsoja pestä useempaan kertaan? Ku uudet kestovaipat kuitenki ois hyvä pestä mut kuis noi harsot mistä tehdään harsovaippoja..?
Harsovaippojen taitto-ohje löytyy ainakin ruskovillan nettisivuilta:

http://www.ruskovilla.fi/

etusivun alaosassa on linkki villavauva 2009

http://www.nettiesite.fi/avaa.asp?e=Maino_Ruskovilla_VillaVauva_09_FIN.pdf/?id=maino/Maino_Ruskovilla_VillaVauva_09_FIN.pdf&lan=fi&bg=FFFFFF&he=319&align=m&gtp=1&p=1063&s=Ruskovilla:+VillaVauva2009

sivuilta 27-29 on harsojen taitto-ohjeet.

Katotaan toimiiko linkit....

momtoo ja pikkukakkonen rv reilusti yli 30 vk :)
 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti:
palstaterrori päivää :D
Mulle on tänään tullut ihan uusi (siis ei oo ollut ees edellisissä raskauksissa) oire: Vauva on välillä sellaisessa asennossa että painaa mun kylkiluihin tästä edestä.Ei kyllä yhtään mukavan tuntuista ja yritinkin toista töniä vaihtamaan asentoa, vihdoin onnistuin.Taitaa alkaa olemaan jo melko ylhäällä.

Nyt alkaa pikkuhiljaa tuntumaan toi aikainen ylösnousu:/
Siis ihan sama juttu täällä eilen eka kertaa! ei tuntunu kauheen kivalta ei mut minkäs sille teet kun haluu tunkee siihen ni haluu tunkee :D
Tää maha kaveri myllää vissiin vielä ihan täysin ympäri miten satttuu.
Mulla on nuo 2 aiempaa olleet jo noin rv 20 lähtien rt:ssa tiukasti.
Viime raskaudessa oli tosi tuskallista kävellä vikat 2 kk kun vauva oli pääalaspäin ja tosi alhaalla. "painava pallo jalkovälissä" kävelyä... Nyt on sen suhteen "kevyttä".
Mut johan tuo kaveri sais nyt pikkuhiljaa alkaa kääntyä "oikeaan asentoon"...eikö...?

Mulla on kans LONKAT/NIVUSET toisinaan kamalan kipeet, niinku jalka ois irtoomassa.

Neuvolassa kävin tänään ja kaikki ok.
Uusi th tosi mukava ja rauhotti mieltä juttelu vuodoista ja lääkäreistä yms.
Painoa ei ollu tullu sitten edellisen käynnin, joten käski mun syödä :D no ei oo ongelma...

Sitähän th painotti että nyt pitää todella rauhallisesti ottaa, eikä sais rattaitakaan työntää. Mun vaan on pakko nostella ja kantaa tuota meidän poikaa. Eipä oikeen ole ketään apulaista tänne...
Mies on töissä ja tekee remonttia uudessa kodissa :/ Tietenki silloin huolehtii pojan kantamiset ja muut aina kun kotona on.
Ja osaahan toi muksu itsekin liikkua, vaan arvatkaas kun se saa jo nyt uskomattomia uhma kohtauksia :eek: Mä odotin niitä vasta kun on täyttäny 1v.

Mulla oli NIMI ehdotuksia pari tuossa taannoin vauvalle....mut enää ne ei oikeen olekaan mun mielestä hyviä....ei mitään tietoo siis nimestä.

glow 32+6 :heart:

 
mirabel kiitos tuosta sykkeen tietoiskusta:)

kinder onnea rattaista ja kaukaloista=)

Bluedraama kyllä jos siltä tuntuu niin kannattaa pyytää saikkua.

Glow hienoa että vauvalla on kaikki hyvin.
Toisella on vahva temperamentti, voimia.

Taidan kokeilla mennä nukkumaa jos vaikka sais enemmän nukuttua kun viime yönä :wave:
 
Täällä kans maha tuntuu heiluvan laidasta laitaan ja välillä ei ite tiedä että miten päin olis. Siksi aika paljon olenkin jalkeillani, koska istuminen ja sohvalla makaaminen painaa ikävästi.. No onneksi pystyn vielä touhuamaan.. reipas lenkkeily alkaa vähän vihlomaan nivusissa, mutta sekin helpottaa yön aikana.

Meillä myös koira ja täytyykin toivoa että tottuisi vauvaan..

Nimet on vauvalle valmiina ja onneksi päästiin miehen kanssa helpolla yhteisymmärykseen. Kastajaisiakin olemme miettineet ja kutsukorttien teon aloitin hyvissä ajoin, koska tykkään muutenkin askarrella kaikkea ja nyt kun on vielä aikaakin.

Eipä muuta tällä kertaa.. voikaahan jokainen paksusti :heart:

mustikkainen 30+5
 
katariina00 :hug:

Glow Hienoa että kaikki on hyvin!

Bluedrama Saikkua vaan tosiaan sitten rohkeesti jos tuntuu ettei jaksa.

Nimistä Pojalle on valmiina, tytölle vielä mietitään.

Neuvolakuulumisia
viikot:30+6
hb: 134
verenpaineet: 130/77
painonmuutos/viikko: +270g
Raskauden alusta: +3,7kg
sf-mitta: 29cm
Sykkeet:154
Tarjonta: Raivo?

Seuraava neuvola onkin sitten jo 2vko päästä.

Eipä muuta tällä kertaa! Mukavaa viikkoa!

Harakanhattu ja ManU-Tappara 30+6 :heart:
 
Bluedrama; sun työpaikkasi taitaa olla vähän samanlaista puuhaa kun mulla, sillä erotuksella vaan, ettei kovin montaa mummoa/pappaa ole, ketä ei olisi ihan hoivahoidettavaa :/
Mä en itse ole edes yrittänyt saada sairaslomaa neuvolasta ja taannoin neuvolääkäri tokaisikin mulle aika ikävästi kun kyseli kuulumisia ja kerroin huonosta selästäni (vanha krooninen vaivakin olemassa muttei ole ennen raskautta häirinnyt), että hyvä, ettet ole tänne tullut SELÄN takia, kun HE on neuvolalääkäreitä :ashamed: Eli työterveydessä olen rampannut ja taas huomenna on meno, mä vaan ns. "ilmotan" kuten olen tähänkin asti tehnyt, ettei töistä tule vaan mitään tämän selän kanssa ja paha on mennä heidän siihen mitään sanomaan, kun papereista näkevät, että vikaa on. Mun mielestä lekurilla kun käy niin muutenkin tänä päivänä on parempi melkein itse ilmoittaa, ettei voi mennä töihin, ei ne hevillä muuten anna sairaslomaa!
Meidän työlekuri on onneksi käynyt työpaikallamme eli on omin silmin nähnyt, mitä siellä tehdään hyvin pienellä hoitaja määrällä :(
Kyl se tietty joka kerta kun sinne joutuu menemään hieman jänskättää, että mitäs nyt, mut tuskin enää edes yrittää ehdotella töihin menemistä, kun olin tossa loppu/alkuvuodesta viikon koittamassa eikä siitä mitään tullut...Ja ä-loman alkuun tosiaan mullakin vaan reilu kuukausi enää :D
 
Omahyväisesti tulin vaan kerjään teiltä huomiselle inspistä ja voimia alkaa tekeen ees jotain tulevan vauvan hyväks :LOL: Jos ees kattois läpi esikoisen vauvavaatteet ja karsis turhat sinne kirppikselle *yritys hyvä..*

Mukava lueskella kun monet on saanut jo enimmän hankinnat tehtyä (elekääkä ressakko te, joilla vielä uupeloa hankintojen suhteen, hyvin ehtii vielä :hug: ) :)

Äh, ei mulla oikeesti ollu ees mitään asiaa tänne, seku vaan tylsistyksissäni palstaterrie.. terrorisoin :xmas:

*masuasukki komentaa yliväsyneen äiskänsä nyt unten maille* Voikaa hyvin :)

mobic - vähän älyvapaana :D
 
Täällä ei nimistä vielä mitään tietoa. Se on vaikeeta hommaa kun niitä olisi niin paljon hyviä mistä valita. Kai niitäkin pitäisi tässä alkaa pikkuhiljaa miettimään.

Tänään haettiin postista äitiyspakkaus, oli sitä jo odotettukin. Viikonloppuna sain miehen siskolta kaksi isoa muovikassia vauvanvaatteita, joten niitä riittää. Nyt vaan pesemään ja viikkaamaan kaappiin. Kaappitila vaan loppuu kesken, pitää mennä hakemaan Ikeasta toinen vaatekaappi, taidettiin kummiski ostaa liian pieni nyt kun noita vaatteita tossa on aika kasa.

Käytiin tänään katsomassa vajaan kahden viikon ikästä pikkuprinsessaa ja nyt vasta todella tajusi kuinka lähellä vauvan tulo oikeesti on. Töitäkään ei ole enää kun kolme viikkoa mutta selkä on todella kipeänä ollut, tarvii varmaan mennä hakemaan saikkua vaan :| Selkä ei kestä oikeen istumista ollenkaan.

Toivottavasti sais nyt nukuttua yhtä hyvin kun viime yönä, olen jo alkanu pelkäämään yöllisiä vessareissuja kun en tahdo saada nukuttua enää sen jälkeen ja saatan pyöriä parikin tuntia valveilla. Sit kun nukahtaa uudestaan niin kello jo herättää..

Voikaapa hyvin :wave:

Mamu-78+masuasukki 31+4 :heart:
 
Meillä oli mun pikkusisko ja sen poikaystävä viikonlopun kylässä ja olittepa saaneet paljon tekstiä aikaiseksi =) . Ihanaa nähdä, miten miedän poika jo leikki innolla kummitätinsä kanssa. Kävi sormesta vetämässä leikkeihin. Helppoa oli itsellä ja miehellä.

Tänään tuli äitiyspakkaus.. JEE! Heti pesin yhden koneellisen ja hypistelin vaatteita.

Koira-asiaan en osaa kommentoida, koska meillä ei ole lemmikkejä, enkä ole eläinrakas.

Hiihtämässä kävin tänään ensimmäistä kertaa tänä talvena. Tai paremminkin se oli sellaista kävelyä hieman pidemmällä liu`ulla, mutta piristi miletä ihan hirveesti. Pitäis liikkua enemmän niin olis paremmalla tuulellakin. Oletteko muut hiihtäneet? Tykään kovasti lajista ja raittiista ilmasta. Hiukan otti nivusiin, toivottavasti en ole huomenna ihan rampa.

Tuntuu, että neuvolaan olis ikuisuus (vielä kaks viikkoo).

epäusko ja nassukka 33+1
 
Nimistä vielä... Pojan nimi on valmiina. Tytölle olis vielä muutama vaihtoehto ja yritän kovasti, että mies innostuis niistä johonkin mieltymään, ettei tule sallaista oloa, et minä vaan päätän. Hassua, kun jouduin erikseen kysymään terkkarilta, et saanko niitä sairaalan esitietolomakkeita. Milloin ois mahtanut muuten antaa? Varmaan viikolla 39, jonne ei välttämättä edes pääst, kun ekakin tuli 38+1
 
Eipä muuten mekään olla saatu vielä täytettäväksi niitä sairaalan esitietolomakkeita. Ja unohdettiin tänään kysyä asiasta. Noh, kai niitä jossain vaiheessa huudellaan. Hmm. Pitää muistaa ottaa puheeksi ens kerralla.

Mobic Mun puolesta saa terrorisoida. Tuo mukavaa vaihtelua ja hymyn ainakin miun naamalle. Itsekkin siihen joskus sorrun! :saint: :whistle: ;) B)
 
Heip!

Tuli vain pikaseen käymään tääl =) ! Siit on kai jokunen päivä kun viimex kävin kirjottelee. Mut nyt oon nii väsyny, ku tullu touhuttua kaikennäköstä tässä vkonloppuna ja tänää ja muutenki tullu valvottua turhan myöhään/ sanoisinko aikaseen aamuun!
Ultra oli viime perjantaina ja siel tyypil kaikki ok :heart: Ja huomenna on neuvola!

Sain muuten huudettua netistä hyvään hintaan 235 e Brion yhdistelmät, joista oon tosi HAPPY! :wave:

No nyt aivan pakko mennä maate, tai ei muuten jaxa!

Viimeisillä kakkos viikoilla mennään, eli ens ma sit vihdoin ne hienot viikot 30+0!

===Lanis & Tyyppi 29+1, (vaihtu noin puol tuntia sitte)! :heart:

Ps. kirjottelen sitte huomenna neuvolan jälkee tänne lisempää! Tai, mitenkä nyt sitte kerkiän/jaxan!

===WOINTEJA MAMMAT MASUINENNE :hug: :flower: !===
 
Huomenta!

Aloin tässä miettimään, että en ole tässä raskaudessa saanut sitä esitietolomaketta, onko kaikki muut saanut sen? Liekö osasyy se, että tehdään synnytyksensuunnittelu ja suunniteltu sektio, mutta tuskin se on tae saada vauva pysymään sinne rv39 asti masussa eikä sen takia tarvitse miettiä hätäkaste nimiä? :D
 
Me saatiin se neuvolan esitietolomake jo ennen kelan papereita. Terkka sanoi, että on ainakin hyvää aikaa miettiä jos nimiä siihen haluaa ja tutustua lappuun muutenkin. Se piti sitten tässä jo palautella. Tai palautinkin jo heti seuraavalla kerralla ihan vaan etten unohda :LOL:

Eipä muuta, mutta täällä vaihtui taas viikot :heart:

Jemppi & Aapo 31+0 *poks*
 
Mä en ole saanut sairaalan esitietolomaketta. En ole kysynyt asiasta eikä ole neuvolatäti ole maininnut mitään. En tiedä onko se kuinka tarpeellinen enään täyttää kun olin jo siellä jorvissa ja siellä kätilö täytti koneelle kaikki mun tiedot jo valmiiksi ettei tartte täytellä kun synnyttämään mennään. Voishan sitä perjantaina neuvolasta kysyä vielä.

Onko kaikki kelan paperit palauttaneet jo saaneet päätöksen äitiysrahasta?

Äitiypakkauksen päätös ja lähetys kun kävi niin sutjakkaasti mutta nyt ei oo vielä tietoa noista raha-asioista ja sekös pistää stressaamaan :headwall:

Joo no eipä mullakaan mitään asiaa tänne ollut kuhan käytän tehokasta työaikaa :kieh:

Abello 32+0 *Poks* :heart:
 
Mä sain sen sairaalan esitietolomakkeen viime neuvolassa ja pyysivät sen täyttelemään seuraavaksi neuvola kerraksi! Meillä nimet viel vähän hakusessa, sekä tytön että pojan...

Täällä myös lonkat vaivaa ja yöt tosi katkonaisia! Kohta täytyy lähtä päivystykseen kun on flunssaa ja parin päivän ajan pistäny niin ilkeesti rintaan, toivottavasti ois vaan lihasjumeista johtuvaa tuo pistäminen!

anri&masuvauva rv 31
 
Abello en ole saanut päätöstä ja tuskin sitä ihan heti näkyykään :x Mehän saadaan ensimmäiset äippärahat vasta maaliskuun alussa, joten kelan täti mulle eilen puhelimessa kertoili että eivät aijo pitää mitään kiirettä hakemusten kanssa |O Ois kyllä vähän kiinnostanu että minkä verran sitä sieltä tulee |O Kelahan ei tunnetusti kuitenkaan kiirehdi liikoja...

Esitietolomaketta
ei olla vielä saatu. Jokohan seuraavassa neuvolassa? Meillä alkaa synnytysvalmennuskin viikon päästä :) Mennään siihen vaikka mulla on jo 5 vuotias poika, miehelle kun tämä raskaus/synnytys/lapsi on ensimmäinen :)

Täällä menee yöt pyöriessä. Pissittää,ei saa unta, vauva on huonossa asennossa ja pelottaa että liiskaan sen, on tasan yksi asento missä voin nukkua..listaa voisi jatkaa :kieh:
Enintään kuitenkin 8 viikkoa enää, tämä tosin tuskin kestää laskettuun aikaan asti masussa :saint:

Mysti 31+1
 
Mä kävin eilen äitipolilla. Sokereiden takia, kun välillä ovat vähän korkeampia mitä suositukset ja välillä taas ihan ok. Lapsivettä on runsaasti ja vauvan painoarvio oli 2100 g. Raskausviikkoja siis eilen 31+3.

Meillä on vaunuina Filuu M100 Evolution. Ostettiin ne viime vuonna loppukesästä tuolle pojalle. Niissä on heittoaisa ja ratasosan makuutila on 100 cm. Kantokopassakin tilaa on jopa 80 cm. Ollaan tykätty.

Vaatteita en ole vielä pessyt. Mies tekee vähän remonttia, jotta saadaan vaatekaapit sopimaan tupariin ja makkariin lisää tilaa, että pinnasänky mahtuu. Olen ajatellut, että tuossa kuun vaihteessa pesen kaikki vauvan vaatteet ja muut.

MayaM ja PikkuVeturi 31+4
 

Yhteistyössä