~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Lämpimät onnittelut kaikille vauvansa saaneille!!

Vihdoinkin pääsen perjantaina Jorviin ja saan kuulla onko mitään edistystä tapahtunut. Ja että näyttääkö siltä, että onko tällä asukilla aikomuksia tulla omin avuin ulos. Kuten LillaStina sano niin ei voi olla enää kun se noin viikko jäljellä ja sitten pitäs meidänkin, jotka jo vähän pidempään ollaan odoteltu niin pitäisi päästä se oma pieni näkemään. Ottaa vaan turhan koville tämä loppu aika, kun ei oikeen voi mihinkään kotoa liikahtaa, kun siitä sitten saa kärsiä koko loppupäivän ja seuraavan yön kun heti iskee hirvet kivut.

minjoh 41+1
 
Se vielä unohtu, että täällä, kun oli kestoista innostuneita niin tuossa bongasin tälläsen tarjouksen: eli tänään 12.30-19 myy beboliina jotain tuollasta sammakko taskuvaippaa kympillä. Mitään tietoa vaipasta ei itsellä ole, mutta ainakin jotain positiivista löyty netistä keskustelupalstoilta, että ainakin meille tuollanen vaippa varmaan sitten tulee testikäyttöön.
www.beboliina.fi
 
Neuvolakuulumisia ( rv 38+2 tai 4 )
paino kääntynyt laskuun
sf 37 ( voiko olla tosiaan huh ?
proteiinit TAAS + ( aargh mä ramppaan kokeissa koko ajan...
maksatesti ( verikoe ) huomen aamulla ja sitä ennen 10h syömättä....
Kokeeseen joudun kun jalkapohjia välillä kutittaa ja kämmeniäkin. Raskaus hepat.. joku ? Toivottavasti ei ole ja kutina johtuu pakkasista ja talvesta. Mulla on herkkä iho.

Öisin supistelee satunnaisesti ja se on sellaista lievää menkkamaista.. Mutta selkeästi eri kuin pelkkää vatsan kovettumista. Tämä alkoi jo kk ennen LA:ta. Lisäksi siinä tuntuu että kasvotkin saavat jonkun "paineen" tai "puudutteen".. En osaa kuvailla mutta tuntuu oudolle.
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Onnea kaikille vauvan saaneille, en lähde nimimerkkejä luettelemaan vaan kaikille tasapuolisesti iso hali :hug:

Itse menen perjantaina sinne suunniteltuun sektioon, joten eipä ole itselläkään pitkä aika enään :heart:

Pikkarainen 38+5
 
ONNEA PIENOKAISEN SAANEILLE! :heart:

Itselläni poksuu tänää rv 38. Mutta ei kiirettä synnyttään, oon varautunut odotteleen sinne viikolle 41-42. Toki jos synnytys alkaa niin en pistä ollenkaan pahaksi, pääsee näistä tuskista.

Hei naiset kertokaa mullekkin mikä toi vadelmanlehti tee on?

Mä oon paraikaa tekemässä ruokia pakkaseen että on sitten synnytyksen jälkeen helppo ottaa pakkasesta ja lämmittää. Ajattelin vielä tehdä mokkapaloja vauvaa katsastaville, kuka tietää miten säilyy pakkasessa kuorrute, joka tulee siihen päälle? :p

Hyviä vointeja ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

MissLuupää ja Taneli rv38
 
Onnea taas paljon kaikille synnyttäneille!!!

missLuupää: kyllä kuorrute hyvin pakkasessa säilyy! KOkeiltu on.
Itselläkin leivontapuuhat päällänsä. Minttusuklaaleivoksia olen tekemässä
ja meinasin nekin pakastaa.

Tuosta vadelmanlehtiteestä minäkin oisin kiinnostunu. Siitä oli enemmän juttua joku aika sitten, mutta en muista mihin sen piti vaikuttaa ja onko sitä juoneilla oikeesti ollu hyötyä.

Itsellä kaikki ennallaan. Ei supistele
:( , välillä vihloo mutta ei häiritsevästi. Vaikka olo hyvä niin en panisi pahakseni vaikka syntyis jo... Eipähän kasva niin suureksikaan sitten.

Vointeja kaikille!

Uppula 37+6
 
Vadelmalehtiteestä löytyy esim seuraava artikkeli:

http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=293

Mä kävin sitä ostamassa pari viikkoa sitten, mutta tuli siitä jotenkin tosi huono-olo joten en ole sen jälkeen juonut. En tiedä johtuko teestä vai sattumalta tuli just sen juonnin jälkeen.

Abello 40+1


 
Onnea kaikille vauvautuneille!! :flower: :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Itsellä menossa viikot 39+1 ja eipä juuri merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.

Olen tuota vadelmanlehtiteetä juonut nyt pari viikkoa n. kupillisen päivässä, mutta en ole huomannut mitään vaikutusta. Ihan ok:n makuista se on, alkuun vaati vähän totuttelua. En ehkä enää sitä suosittelisi ostamaan paitsi ihan viimosena keinona, kun ei siitä mitään sen järisyttävämpää vaikutusta oo tullu.

Mulla loppuu tekeminen.... Boooooriiiinnggg!! Aloitin blogin pitämisen. Käykääpä kurkkimassa. Tosin siellä on kaikkee muutakin kun vaan pelkkää vauvajuttua. Tekstiäkin on tullut jo ihan hyvin, käykää kattomassa vanhemmat tekstit kans. Siellä on mm. vauvan huoneesta kuvia. http://www.harakanhattu.blogspot.com/

Huomenna on sit neuvola taas. Tulen sit kertoon tarkemmat kuulumiset!

Vointeja kaikille! :flower:
 
mä sitten päätin tänään supistuksien toivossa siivota. no oliko apua.. ei :( yks hemmetin supistus joka tuntui reisissä ja loput sellaisia kivuttomia jotka vaan vatsan kovetti :( no onhan tässä vielä aikaa mut kun ei jaksais odottaa, tuntuu hölmölt valittaa kun kun monet on jo yli lasketun ajan ja vielä yhdessä osassa..
huomenna olis taas neuvola eilen oli pissa puhdas saas nähä sit miten huomenna.. täällä ei oo ees muuten puhuttu mitään synnytystapa arviosta :O täytyypi viimeistään maanantaina sairaalassa kysellä että mahtuuko se edes tulemaan alakautta..
 
Se olisi sitten jo 41+2... ei mitään uutta tällä rintamalla... Huomenna pitää soittaa äippäpolille se kontrolliaika ja toivoa parasta...

Yhdellä kaverilla meni yli vielä viikolla. Oli kontrolliaika ja samana päivänä tuli sitten tyttö. Aika oli 9.30, ambulanssi vei sairaalaan siinä 9 aikoihin ja tyttö syntyi 9.25.... Että toiveita on siis vissiin itselläkin :LOL:
 
Onnittelut Ilo81 prinssistä ja pippa3 prinsessasta! :heart:

nanakuu: minä oon myös yrittänyt siivoilla ja lasten kans käyny potkukelkkailemassa siinä toivossa että synnytys alkais, mut ei niin ei , jonki verran supistelee muttei tarpeeksi...Noh, viimestään kolmen viikon päästä pitäs nyytti olla sylissä!Nyt oon kyllä ajatellu että tämä taitaa mennä yli lasketun ajan toisin kuin aiemmat lapset, se vaan hirvittää et miten isoksi vauva tuolla mahassa kerkeää kasvaa, kun on tosiaan painoarvio jo lähemmäs 4 kiloa!

Tsemppiä kaikille! :hug:

anri&masukki rv 39+1
 
Meidän tarmonpesä siivousbuumi rinssi syntyi 8.3.2010!!

Taas tuo siivous himo kertoi synnytykseen lähöstä!!Nyt jo kolmannen kerran mulle kävi näin... ;)

Ihana valloittava hurmaava...ihan ihana pikku rinssi "eemeli" syntyi maanantaina 15.11.Painoa pojalla oli 3720g ja pituutta 50 cm.
Synnytys oli mahottoman nopea tapahtuma.
Tosin vedet rupesi tihkumaan sillon la-su yönä yhden aikaan pikkuhiljaa...ja epäsäännöllisiä supistuksia sateli sitten maanantai päivälle yhteen asti ja sit tapahtui räjähys lähtö osastolta "saliin"...Synnytin lääkärin vastaanottohuoneessa. :whistle: Kätilö toi mulle tänään "kertomuksen" synnytyksen kulusta vähän virnuillen. :whistle: Taphtuma oli hyvin lyhyt. :whistle: Kaikki meni tosi hienosti...enkä revennyt YHTÄÄN!Etes nirhaumia tullut!! :p Jippii... B)
Poika voi tosi hyvin.Syö ja nukkuu..tänään päästiin kotiin.Kivana vastaanottona nyt illalla nousi kuopukselle kuume... :| Räkää tuntuu sillä olevan pää täynnä...toivottavasti ei tartu nyt "eemeliin". :/ Toivotaan että sillä olis nyt niin hyvä vastustuskyky että ei saisi tuota räkätautia. :/

Että semmosia...viikkoja kerkesi tulla pyöreet 37 viikkoa. :D mutta ei tuo poika vaikuta "ennenaikaselta" ollenkaan... ;) Syö tosi tehokkaasti...ja on muutenkin hyvin täysaikasen olonen. :D
Ihana paketti!! :heart: :heart: :heart:

Terveisin Daizz...ja pikku "eemeli" 2 vrk... :heart: :heart: :heart:
 
Vedet meni 4 aikaan... yllättäen sänkyyn :headwall: :headwall:
Soitin synnärille, niin käskivät yrittää nukkua, kun ei supistele... Ai sillä märällä patjalla :saint: :kieh:
No 4.30 alkoi supistamaan, joten ei kun aamupalalle ja miettimään mitäs sitten....
Odotellaan koska tuntuu niin ahdistavalta, että on pakko vetää eemeli sängystä ja viedä mummille....
 
Onnea Daizz ja voimia synnytykseen LillaStina!!! :flower:

Omat terveiset tuoreeltaan lääkäristä, juteltiin niistä järkyttävistä ylävatsakivuista, joita mulla on nyt ollut jo 3 päivää. Oli kuitenkin sitä mieltä että panadolia jaksamiseen ja vauvalla on kaikki hyvin. Kohdunkaula on pehmeä ja jäljellä 1-2 cm. Sisäsuu avautunut hiukan. Pää on alhaalla - syntyy kuulemma ennen joulua :LOL:
Kävi kuitenkin tuolla värkissä kyynärpäitä myöden, joten nyt supistelee napakasti!!!
Nyt sohvalle torkkumaan ja taidanpa syödä vähän jotain hyvää - paino oli laskenut viikossa -1,2 kg! Jatketaan odottamista...

Hani-pöö & nöösi 37+3
 

Yhteistyössä