~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Varoitan jo valmiiksi että kirjotukseni voi olla enemmän negatiivinen kun positiivinen.. ja pyydän sitä jo valmiiks anteeks..

Mä olen kauhean väsynyt.. voiku vauva syntyis jo!
tuntuu että 22.päivä ei tuu koskaan! vaikka tiiän et kyllähän se vsieltä tulee mutta siihen tuntuu olevan ikuisuus..
mä oon 160cm pitkä ja sf mitta on 36 joten alkaa tuntumaan etten jaksa enään tätä mahaa.. seon jo liian suuri.. voikun se lääkäri olis ees antanut sen leikkaus ajan vähän aikasemmaks.. mutta mutta.. parempihan seon että vauva on masussa mahd pitkään mutta itse olen vain niin väsynyt..

tiitu ja nella rv 36+6
 
vihdoin ja viimein sain verenpaine lääkkeet!jospa nyt helpottais!
tänään oli se kontrolli käynti ä-polilla pissassa oli taas yks plussa proteiinia :( seurailua jatketaan edelleen. alkuviikosta pitäis mennä taas neuvolaan ja sit myös torstaina ja sitten 15pvä taas ä-polille kontrolliin. on tää elämä yhtä sairaalassa ja neuvolassa ravaamista..
 
Aurinkoista torstaita!

Aamulla oli neuvola "pitkästä aikaa" (viimeksi 2,5vk sitten).

Viikot: 38+6 (jaiks!)
Painon muutos: +350g/vk
RR: 126/87
Pissa: OK
Hb: 137 (ehdottomasti ennätystulos, jee! :saint: )
Sf-mitta: 34cm (noussut viimeisen 2,5vk:n aikana vain sentin)
Tarjonta: RT
Liikkeet: ++

Eli kaikki oli niinkun pitikin. Alkoi vaan jotenkin masistamaan, kun terkkari varasi mulle jo ajat lasketun ajan jälkeiselle viikolle.. sinne siis kaks aikaa. Mie niin toivon, että tämä masukaveri tajuais tulla omin nokkineen pihalle, eikä tarttis alkaa ramppaan äippäpolilla missään alapään ärsytystutkimuksissa ja käynnistyksessä. Ne on kuitenkin aina keinotekoisia juttuja ja toivoisin, että synnytys lähtis käyntiin itekseen. Mutta onhan tässä vielä viikko ja päivä laskettuun aikaan. Ei vaan lohduttanu yhtään, kun terkka sanoi että vauvan pää tuntuis vieläkin liikkuvan eli ei ois kiinnittynyt. Mutta toisaalta todistaako sekään mitään.. äh. :/

Galluppiin: Vadelmalehtiteetä en oo kokeillu enkä kokeile, en ruukaa muutenkaan juoda teetä. Mulla on atooppinen iho ja muutenkin kuivaa talvella tosi herkästi, joten rasvailen kropan muutenkin aina suihkun jälkeen. Ihan samoilla perusvoiteilla oon rasvannut kun ennen raskaaksi tuloakin. Raskausarpia ei ole tullu huomioideni mukaan muualle kun rintoihin ja niihin sitten tosi punaisia jälkiä, ihan kuin joku pitkäkyntinen tosiaan olisi raastanut (kuten MLL tuossa aiemmin mainitsi). Toivottavasti niitä ei enempää tulis.. :whistle:

Täällä Lapissa on tosi kaunis ilma, lauhaa ja aurinko paistaa. Ajattelin alkaa nyt ihan tosissaan riehuun ja tekemään raskaita juttuja, josko se tuota nappulaa innostais hilautuun ees alaspäin :D . Näin ens alkuun aattelin kaivaa meidän takaterassin esille lumesta ja sitte jos jaksan niin käyn vielä kävelylenkin. Suunnitelmat hyvät, saa nähä saanko toteutettua, saati sitte onko siitä mitään apuja.. :LOL:

Lisää vauvauutisia odotellaan. Oisko seuraava sitten Lillastina.. B)

Mimmurainen & masussa viihtyvä ötiskä 38+6

 
Lämpimät Onnittelut kaikille jotka ovat saaneet omat murunsa syliin !!






Meillä pojan kanssa yhteistä arkea melkein 2 viikkoa takana, ja kaikki on mennyt tosi hyvin. Vauva nukkuu ja syö, joskus vatsa vaivoja itkeskelee mutta ei mitenkään pahasti. Isällä on silti korvatulpat yöllä, isä on ollut 2 päivää töissä. Piti isyyslomaa vähän yli viikon, pitää loput 10 päivää myöhemmin. Ihanaa oli kun mies oli kotona, vaikkakin suurimman osan ajasta tuijotettiin ihanaistamme.. Nyt 2 päivää kotona kahdestaan ja hyvin on mennyt. Hormoonit tekee sen että kaikki on vaan niin ihanaa... :heart: Ehkä se väsymys tulee myöhemmin tai sitten ei. Maito riittää, yhtään lisämaitoa vauva ei ole saanut ja tuttiakaan en ole toiselle vielä antanut. Vaikkakaan en mitään ehdottomia päätöksiä ole niiden suhteen ole tehnyt. Kestovaippoja ajattelin nyt sitten kuitenkin kokeilla, saan ison määrän tädiltäni. Joten kestovaippa kokeilu alkaa huomenna, saa nähdä miten se menee .. ;)

G Raskaus arpia ei tullut, rasvasin rv 20 lähtien.. Jippii !

Kaikille Onnellista Odotusta ja Hermoja kaikille :hug: !! Voima Haleja kaikille !! :hug:

nalle1puh ja pieni poika 1 vk 6 päivää
 
nalle1puh ihana oli lukea teidän kuulumisia vauva-arjen keskeltä:)

tiitu87 jaksuja loppumetreille :hug:

Mimmurainen teilläpä on harvoin noi neuvolakäynnit :eek: ?
Mulla oli eilen neuvola ja seuraava on jo 10.3 eli laskettunapäivänä.Ja kaks edellistäkin käyntiä on ollut jo viikon välein vaikka kolmatta odotankin.
Eihän se mitään todista.Kaverilla oli viikolla 35 kiinnittynyt ja laskeutunut, lääkärikin vielä sanoi että ei varmasti mee laskettuunaikaan asti kun on jo nyt laskeutunut ja niin hyvin kiinnittynyt, mut kuinka olakkaan käynnistivät sen synnytyksen rv42 ja taas toisella kaverilla synnytystapaarviossa 36+ viikolla ei ollut vauva vielä laskeutunut eikä kiinnittynyt ja kahden päivän päästä vauva oli sylissä.Nää on niin yksilöllisiä asioita.
 
Metsätähti Kiitos lohduttavista sanoista :D. Sain taas vähän lisää uskoa tähän hommaan!

Mie mietinkin kun kirjotin tuon edellisen viestin, että pitäiskö minun selventää siihen että kyllä meilläkin on jo viikon välein neuvolakäynnit. Mulla piti olla viime to neuvola, mutta sattu se äitipolin kokoarvioultra samalle päivällä ja kellonajalle, niin peruttiin neuvolakäynti kokonaan. Mutta nyt tosiaan seuraava neuvola on mullakin laskettuna päivänä eli ens viikon perjantaina 12.3. Sitten kun/jos menee sen yli, niin pari kertaa viikossa..

Kävin rehkimässä lumitöitä josko tässä sais vähän suppareita aikaseksi. Selkää ja nivusia pakottaa, muuten ei ainakaan vielä ole tullu mitään muuta vaikutusta. Hmph. :|

Mimmurainen & ötikkä 38+6
 
Kohta alkaa tapahtumaan... =)
Homeopaattisia lääkkeitä huomenna tunnin välein 6 kpl lärviin ja odotellaan. Lekuri meinasi, että viimeistään viikon sisällä tää tulee ulos, hyvällä tuurilla voidaan joutua jo illalla takaisin. Paikat on auki jonkin verran ja kaula lyhentynyt. Painoarvio oli tänään 3,5 kg (+/- 200g).
Eli oli sinänsä turha reissu, mutta kuitenkin nyt ainakin tiedetään missä mennään.
Aamulla jo otin noita lääkkeitä ekan kerran ja sanon suoraan, että huh huh tätä oloa sen jälkeen. Nyt se vasta supisteleekin... :LOL:

Mutta Mussun lantionpyöritykset taidan jättää jo väliin... oli viime yö sen verran "ihana". Nukuin 5-6.30 välillä, muuten supisteli ihan järkyttävästi ja juoksin vessassa ja tyhjentelin suolta varmaan sen 4 kertaa yöllä ja ja ja.... Melkein tein kuolemaa yöllä... :LOL: Tai mistä sitä tietää varmaksi oliko sillä jotain vaikutusta asiaan....

Mutta kohta menen laittamaan saunan päälle ja menen sinne oikeasti... Jos vaikka sitten jotain tapahtuisi...
 

Meidän poika on syntynyt!

Poika syntyi 02.03.2010, klo 01.50
Paino 3999g:D, pitutta oli 51cm ja rv taisi olla 39+8
Synnytys taisi kovat supistukset laskien kestää 6,5h, oli aika kivuliasta taas, mutta poika vetää vertoja sille=)
Synnytyksessä kivunlievityksenä toimi epiduraali,(ilokaasu(en pystynyt kauaa ottamaan) ja kuuma suihku, senkin jälkeen sattu niin p*rkeleesti ja huusin ku elefantti, että koko sairaala ''raikas''.
Mutta itse en revennyt kuin ihanihan vähän. JES! Olo on nyt jo hyvä, kotiuduttiin tänään iltapäivällä.
Lisää myöhemmin:) Ja kirjoituksia oli tullu mukavasti, luen paremmin myöhemmin:)
(aivan jsn kohtaa oli tullut virhe rv kanssa)

Alina ja Poika 2pv
 
SYDÄMELLISET ONNITTELUT ALINA, DONORO, SERRATUS JA KEVÄT-10 NYYTEISTÄNNE!! :heart: :flower: :hug: Jopas sakki alkaa jakaantua, mut sehän on vain ihanaa :heart:
LillaStinalle tsemppiä, toivotaan et kohta alkaa tapahtua oikein rytinällä :D
Huomenna neuvola, ei hotsita yhtään mennä ko tänään ollu taas semmonen ketutuspäivä (ihan silkasta väsymyksestä, ku uni loppu 6.30 ja muutenki puhti ollu pois viime ajat :/ ) ja sit oon mättäny ruokaa ja herkkuja naamaan, ihan ko se tätä oloa yhtään parantas :LOL: Nukuttiin tossa myöhäset päikkärit esikoisen kans, ja nyt oon taas pirtsakka oma itteni :) Puntari siis huutaa huomenna hoosiannaa, mut samapa tuo, ko tuskinpa tässä max. 5 viikossa enää toista kymmentä kiloa kerätään :LOL: Tai no, tämänpäiväsillä syömisillä ei ois ees mikään ihme.. :whistle: Saa nähä mitä se terkka nyt saa sf-mitaksi ja vieläkö vauvan pää liikkuu puoli MILLIÄ (kuten eilen vahingossa Mimmuraiselle sanoin) tarkoittaen kuitenkin puolta senttiä :p Eilen illalla alko ekaa kertaa tuntua alakerrassa semmosta paineen tunnetta kohdunsuulla, et toiveita elätellään ettei tarvis laskettuunaikaan sinnitellä. Fyysinen vointi tosi jees, mut pää alkaa jo hajoilla. Ehkä lievää masisteluaki oon huomannu itessäni :/

Vadelmanlehtiteetä en oo maistanu enkä maistakaan. Juon kyl teetä aina silloin tällöin, mut mulle riittää halvin mahdollinen mitä lähikaupasta saa. Raskausarvista en osaa sanoa :eek: Yhessä vaiheessa olin jo varma, et nyt repes vatsanahka mut sen jälkeen oon rasvaillu enkä oo enää niin niitä huomannu (rasva ollu semmosta kevyesti itseruskettavaa, joten oisko ne sillä menny piiloon?) Muuten ei kyllä oo tullu *kop kop* Niijoo, mut linea negra alkanu NYT sit näkyyn oikeen haaleen vaaleena :D

Onneks huomenna alkaa taas viikonloppu. Teen viimisen suursiivouksen ja kannetaan pinnis meän makkariin. Eikä haittaa vaikka jotaki äksöniä alkas tuon tiimoilta tapahtuun.. (tänään se mieluisin ÄSSÄ käyttöön B) ) Oon kyl tehny diiliä pikkuisen kans, et syntyy vasta ens viikon perjantaina :LOL:

Auts, alko päätä kivistää. Jakselkaa hyvin ja kertoilkaahan muutkin vauva-arjen kuulumisianne :wave: Ne on mukavaa luettavaa olettaen että kaikki menee suht kivasti.

mobic ja kevätpörris 37+1
 
Onnittelut kaikille nyyttinsä syliin saaneille ja tsemppejä muille :flower: :hug:

Meidän nyytti jo 2kk :heart: (itseasiassa tässä kuussa jo 3kk :eek: ) 2kk neuvolassa painoa oli jo 3880g. Eli hyvin kasvaa. Kahdessa kuukaudessa oli painoa tullut 2 kiloa :eek: Ainaki ruoka näyttää riittävän :D

Hekla & Fanni 2kk :heart:
 
Ihanaa taas vauva uutisia, onnea kaikille vauvan jo saaneille :heart: :heart: Ja tsemppiä meille muille. Täällä nyt rv 39+2 ja huomenna taas neuvola. Viikko sitten vauva ei ollut laskeutunut katotaan onko huomenna tapahtunut muutosta siinä asiassa. Rupee olemaan jo aika odottava fiilis ja joka ilta nukkumaan mennessä toivon, että vedet menisi yöllä, aamulla on paha pettymys kun ei olekkaan :LOL:

Abello
 
Onnea kamalasti kaikille vauvan saaneille :hug: :flower: !
Pitkästä aikaa itse kirjottelen vaikka luen päivittäin. Jotenkin oon vaan tonne fb puolelle kirjotellu:) Noh täällä on kaikki hyvin.. Välillä tulee supistuksia joskusa vähän kipeämpiäkin mut en usko silti et vielä pariin viikkoon tuolta ulos tulee.. Tahtoisin kyl kovin et syntyis maaliskuun puolella ettei tarvis huhtikuulle mennä. Mut aika näyttää:) Hitto en taida uskaltaa kokeilla tuota lanteiden pyöritystä ettei ois ihan kamala yö luvassa:) vai kokeilisko?:D
 
Onnittelut Alinalle ja muille!
Kiva kuulla että nelikiloisen synnytyksestäkin voi selvitä miltei ehjin nahoin.

Itsellä oli tänään kontrolli äippäpolilla raskausdiabeteksen takia ja kauhukseni painoarvio oli jo nyt 3,3 kg. Nyt siis viikkoja tasan 37. Lasketun ajan painoarvioks tulisi lähemmäs 4 kg.
Ja minä kun olen tottunu synnyttämään sellasia alle 3,5-kilosia tyttöjä (esikoinen 3,4 kg, toka 3,2 kg)... Täytyy nyt näinä viimesinä viikkoina pitää tiukkaa linjaa syömisien suhteen, jospa se poitsu ei sitten ihan hirveesti kasvais. Ja onhan noilla syömisillä tietty vaikutus vauvan omiinkin sokeriarvoihin. Ei oo kiva jos sen takia joutuu vauva teholle tai että sairaalassaoloaika pitenee alhaisen verensokerin takia.

Täytyy kyllä myöntää että olen lepsuillut ruokavalion suhteen sen jälkeen kun viimeksi tammikuussa kontrollissa kaikki oli ok eikä vauva ollut kasvanut liikaa.
:ashamed:
Eikä se nytkään mitenkään ylisuuri ole, huomattavasti suurempi vain kuin kaksi edellistä.
Täytyy nyt koittaa häätää vauvelia pikku hiljaa ulos yksiöstään. Supisteluja ei edelleenkään ole, joitain yksittäisiä vihlaisuja vain. Tänään oli kanavaa vielä 3 cm, tosin se oli jo pehmeä ja kohdunsuu sormelle auki. Lääkäri sanoi vähän ronkkivansa kypsyttääkseen paikkoja mutta ei MITÄÄN vaikutusta. Edes siteeseen ei ole tullut muuta kuin valkovuotoa.

No, minullahan edellisetkin synnytykset ovat alkaneet ilman "ennakkovaivoja" joten niin kai sitten tämäkin. Kun vaan alkais laskettuun aikaan mennessä.

Viitsisikö joku kertoa vielä siitä vadelmanlehtiteestä, että mihin sillä pitäis olla vaikutusta ja onko joku huomannu siitä olevan apua?

Uppula 37+0
 
Onnea AlinaMW :flower:

Missäs kaikki maalistytöt piilottelee? Jotenkin tuntuu siltä, että maaliskuusta on tulossa vahvasti poikakuukausi. Ei sillä nyt mitään merkitystä ole, mutta jotenkin vaan tuntuu siltä, että koko ajan vaan poikia tulee lisää, vaikkakin eipä tuo ero tyttöjen ja poikien välillä nyt niin suuri vielä ole. Vielä joutuu jännittämään, että kumpaa sitä itselle tulee. Eilen illalla oli vähän sellanen vannemainen puristus vatsassa ja selässä niin mahtoko se olla supistus vai mitä lienee? Mutta jos tuo nyt supistus oli niin oli sitten ainoo mitä merkkiä on ollut synnytyksen lähetymisestä. Mutta pakkohan kai sen on joskus tulla tuolta ulos, vai?
Mutta huomenna taas neuvolaan toivottavasti ei vaan olis taas proteiinit plussalla ja paineet koholla mitä tiistaina olivat. Ei tässä nyt jaksais alkaa vielä Jorvissa käymään sen lisäks, että neuvolassakin koko ajan joutuu ravaamaan.

minjoh 40+2 (vasta..)
 
Anteeks mutta mikä mussun lanteenpyöritys? Onko hän sillä saanut hommaa eteenpäin vai mistä on kyse? En löytänyt hänen kirjoituksistaan mitään lanteenpyörityksestä.

nimim.
haluaa kaikki keinot lähiviikkoina käyttöön ;)
 
Meille syntyi pieni poika rv 38+1, elikkä 2.3 :heart:
Painoa pikkkuisella oli 2780g ja pituutta 48,5cm.
Synnytyksen kokonaiskesto oli 4 tuntia 10min, josta sairaalassa vietimme noin 1,5tuntia. Tulen myöhemmin kirjoittelemaan lisää!

ONNEA KAIKILLE VAUVELIN SAANEILLE!
:flower:

Mysti ja Ruttu 2vrk
 

Yhteistyössä