~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Kinderille vielä onnittelut :D

Kävin juuri neuvolassa. Kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään :kieh: mutta paino oli LASKENUT vajaassa kahdessa viikossa 2,6kg!!!!!! :D I´m so happy...voisin vaikka voltin vetästä jos osaisin :D

Chef
 
Kinder Onnittelut :heart:

pippa3 Kiitos taas kerran hienosta ketjusta :flower:

eiski tervetuloa!

Ja itellä poks 38.
Pikkuhiljaa alkaa tuntumaan siltä että tän synnytys ei mene samalla tyylillä kun esikon. Koko ajan oon asennoitunu siihen että syntyis jo helmikuun puolella ja olis nopee, ehkä jopa syöksysynnytys ja et olis yhtä kivuton kun esikon kanssa. Lähinnä miettiny sitä että koska osaanko edes lähteä ajoissa sairaalaan. Mut nyt alkaa tuntumaan siltä että tässä ehkä pitää varautua siihen että voi olla pitkä ja kivulias synnytys edessä, oonpahan sitten ainakin varautunu lähes kaikkeen. Sektioriskiä en kyllä ainakaan vielä edes suostu miettimään.

Torstaina olis taas aika äitipolille, tällä kertaa verenpaineiden takia. Ne on nyt kuitenkin kotiseurannassa ollu aivan normaalit, mut saapahan ainakin kuulla ton kohdunsuun tilanteen.

Fantaihana 38+0

 
OOOIH!!Meidän ku tosissaan!! :heart: :heart: :heart:

Mitäköhän tuolla toisessa pinossa oli kommenttia...hmm...tyhjenemisiä.Joo.No nyt on ollut sitten ihan ok olo.Ei ONNEKS ollu merkki synnytyksen alkamisesta! HUH! :whistle: Olen niin helpottunut!Se oli sitten vaan joku tyhjennys!
Mutta nyt tulee meijän taloon vettä!!!Uusi kaivo on nyt sitten käytössä..ja vesi virtaa!!Vuoden vesipiina on meidän talossa ohi!Kullan kanssa puhuttiinkin että ihan hyvinhän me siitä selvittiin!!Ilman mitään isompia konflikteja meijän välillä. =) Yhen kerran oli tää mamma lähössä evakkoon suutuspäissään...mutta se oli nopeesti ohi menevä semmonen. :p heh...nää raskaushormoonit oli osallisena siinäkin... ;) Tässä on nyt sitten värjätty mamman hiukset (vuoden tauon jälkeen) ja pesty pahalle haiseva koira.Ja harjoteltu taas pesemään pyykkiä. :D Senkin taidon joutuu iha opettelemaan uudestaan..ku anoppi on pessy meijän pyykkejä nyt sitten tänä aikana.Iso kiitos anopille siis!!JEe jee!!Hienoo...maistuu taas. :D

Kinderille Kaameesti onnea pojista!!Keksivät hyvän päivän syntyä... ;) Mulla on samana päivänä itelläni. ;) ONNEA ONNEA!! :heart: :heart:

Hmm...eilen meinas illasta supistella aikalailla.Selkää poltti ja silleen...aaltomaista kipua.Mutta ei mitään järetöntä vielä...Polttavasti nipisteli ristiselkää ja maha kovettu.Nooh...josko tässä pysyttäs kasassa sitten loppuun asti.Niin tässä mennään nyt sit.Tää mitää synny...kuha härkkii vaa... ;) Syntyy huhtikuun alussa sitten... :p

Kyllä on hienoo kun on meijän kuu...jänniä viikkoja...hermoja vaativia kaikilla.Jokainen meistä kun hikoilee synnyttämään jo pikkuhilijaa. ;)
Itelläni on viikkoja vielä 4 jälellä laskettuun...eikä tätä kai anneta paljoa sen yli mennä.Mistä noista tietää. :whistle: Isonahan tää edelleen kasvaa..mutta lasketunajan arvio tuolla käyrällä on reilun 4 kiloo...jos nyt ei ota harppauksia sitten viimesillä viikoilla.
Tänään ois neuvola...pian ois sinne lähettävä.Ei kai siellä mitää ihmeellistä...arvot mulla on ollu ihan hyvät koko ajan.Perus juttuja vaa. =) Kuhan höpötellään tätin kanssa...sitä se on.

Täällä on hiihtoloma...ja isommat lapset viiän huomenna tai keskiviikkona sitten lomalle pariksi päivää.JEe.Kuopuksen kanssa ollaan to asti ja sit seki kai menee mummolle...mummo halus kaikkia mut noi isommat menee vanhaan tukiperheeseensä.Ni ottakoon mummo laatuaikaa kuopuksen kanssa sitten.Lomaa lomaa...ihanaa!Saadaan ukkelin kanssa olla rauhassa. :heart:

Hmm...joku oli kans tulossa tai menossa k-sks:ssään synnyttämään.Juu no mulla on lapsvuodeaika siel menny ihan kohtuullisesti.Omantoimen sairaala se taitaa olla ja onkin.Että ite suurimmaksi osaksi hoidetaan vauvat ja kaikki.Ite tykkään siitä tavasta.Siellä vaan pitää osata sitte pyytää apua jos tarvihtee.Mutta noi kätilöt ei oo ollu parhaita mitä mulle on osunu... :/ Kunno ääsläpiä... :/

Mutta mun on lähettävä laittautuu neuvolaan!!! =)
Ukkeli tuli lumitöistä...jos lähettäs ihan yhessä kera kuopuksen kylälle neuvolaan ja kauppaan...isommat meni naapuriin touhuamaan...hiihtämällä.

Täällä POKSUTAAN!!

Daizz ja "eemeli" joka kasvaa liikaa 36 TASAN!! :heart: :heart: :heart:
 
pippa Kiitos taas ketjusta. Tällä kertaa kuvat ovat kyllä täysin makuuni :D IHANAA että alkoi "syntymäkuukausi"!
Vaikkakin Heklan ( onnea vaan edelleen ! ) babyt ovatkin jo kohta taaperoikäisiä * kieli poskessa* :p !
Kinderin kaksoset ovat aika muhkean kokoisia kaksosiksi. En muista mitä kinder kirjoitit kotiinmenosta mutta et taida joutua jäämään vauvojen kanssa sairaalaan mihinkään tarkkailuun tai hoitoon kun vauvat ovat kerta noin isoja ja varmaan hyvinvoivia?

Mulla on ehkä 1-5 menkkamaista supistusta päivässä ja yössä yhteensä .. eli tuskin edelleenkään olen menossa piiiiitkään aikaan itse synnyttämään. Olo ei ole muutenkaan sellainen mikä saattaisi enteillä synnytystä. Viime raskaudessa kävelyreissulla ( 13km ) loppupuolella supisteli kivuttomia harjoitussuppareita koko ajan lähes ilman taukoa ja sitten menikin alta vrk ja synnytys alkoi.

mun muru ja mun murunen 37+0
 
Onnittelut Kinder :flower: :heart:

Mä oon nyt lasten kanssa ensimmäistä päivää yksin kotona. Mies lähti takasin töihin isyysloman jälkeen. Aamu oli aikamoista takkuamista kahden vanhimman kanssa. Ah tätä ihanaa uhmaikää :kieh: Nyt on kolme lasta nukkumassa ja esikoinen touhuilee omiaan. Mä voisin mennä jatkamaan leipomista :wave:
 
La lähestyy ja vauveli sen, kun viihtyy masussa. Kaks päivää pidempään nyt nahan alla köllinyt mitä esikoinen. Saa nähdä koska malttaa tulla ulos. Jännittää, että kuinka paljon tässä lopussa kerää lisää painoa itselleen :/ . Esikoinen oli alle 3kg. Olo on ihan hyvä, lähinnä iltaisin supistelee. Limatulppaa bongailin torstaina, eilen ja vähän tänäänkin. Esikoisesta supistukset alkoivat yöllä ja illalla oli ihan normaali olo, joten luotan siihen, että tämäkin päättää sitten yks kaks tulla ulos yksiöstään.

Onnittelut vauvan saaneille :flower:

Tervetuloa uudet :)!

Marimint 39+4
 
Wohoo, meidän kuukausi! Uskomatonta miten nopeesti tää aika on heinäkuun alusta menny! Ja mitä kaikkea matkan varrelle on mahtunu..

Kinderille vielä täälläkin onnittelut aivan supersuloisista poitsuista <3

Näin viime yönä ihanaa unta meijän vaavista, maattiin vaavin kans kahdestaan sängyllä ja se vaan naureskeli kovaan ääneen :D Tais olla eka uni, mistä mul ainaski jäi semmonen tunne et oli poika, hmm..

Korvakipu on rantautunut takaisin, tosi inhottavaa. Mulla oli vuoden lopulla korvakipua, mut en suostunu menee näyttämään korvaa, kun ei ollu tarpeeks kipee. Kipu menikin sit ohi mut nyt on ollu sit pari päivää entistä pahempana. Ei auttanu eilen Panadol yhtään mitään, kökköä. Pitää huomenna kysyä neuvolassa, josko siel ois semmonen korvienkattelulaite. En viittis millään lähteä istuu päivystykseen flunssasten ja vatsatautisten ihmisten sekaan jos ei oo pakko.. Toisaalta antibioottikuuri ei kiinnostais yhtään.. Mut on tää kyllä inhottavaa kipua :(

Mä en muista taas mitään mitä piti sanoa ja kommentoida :D Niitä täydenkuun vauvoja minäki oottelen innolla :D

Huomenna siis neuvola, poikkeuksellisesti iltapäivällä! Mul on aina ollu aamulla neuvolat ja neuvolalääkäreiltäki aina eka aika (12.15), joten hassua mennä vasta kahen aikaan. Oma terkka on poissa tän viikon ja meen toiselle terkalle. Saas nähä mimmonen käynti on :)

Onks kellään muulla ollu korvakipua raskauden aikana eikä sit oiskaan korvatulehdus? Taitaa kyl olla turha toivo, mikäs muukaan tän kivun vois aiheuttaa :( Menis ny vaan äkkiä ohi..

Hali87 + Pähkinä 37+5
 
Korvakipu Mulla oli jossain vaiheessa, muutama kuukaus sitten pari viikkoa toinen korva kipee, ei jatkuvasti vaan jännästi pitkin päivää välillä kipeyty. Mulla ei ikinä ole ollut korvatulehdusta ja nyt ei ollu edes kurkkukipua mikä olis voinu säteillä korvaan. Päättelin itse että kyseessä on vaan limakalvoturvotusta joka liittyy tähän raskaana oloon. Muutama päivä sitten oli sama vasen korva taas yhden päivän kipee ja sit meni näköjään samantien ohi.
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!

Hali Mulla myös vauvaunia. Minä tosin imetän aina unissani. En ole aikaisempien lasten kohdalla ollut mikään hyvä hyvä imettäjä, mutta nyt ois tavoitteena puolen vuoden imetys!

Iskias vaivaa. Synnytys auttaisi.

Holtiton akeanhimo myös täällä. Synnytys auttaisi.

Rasittava mies En tiedä, auttaako synnytys.

Eli olen siis korviani myöten kypsä jo tähän siunattuun tilaan. Ajattelin saunoa ja harrastaa seksiä illemmalla, jotta synnytys lähtis käyntiin, siis seksiä sikäli jos mies ois hetken aikaa vähemmän rasittava. Launtaina ko. resepti laukaisi 4,5 tunniksi supistukset 8-9minuutin väliajoilla.

Kiitos taas Pipalle!

Terkuin,
tuskastunut Dominique 38+3
 
Mulla on ollu koko päivän epäsäännöllisen säännöllisiä supistuksia :kieh: Ja on muuten kipeitä |O Mun selkä varmaan sanoo sopimuksensa irti jos näillä supistuksilla ei mitään tapahdu. Supistukset käyvät siis tosissaan selkään ja alavatsaan..niitä on tullut 5-20min välein,mutta ei säännöllisinä :/ Kävin kävelylenkilläkin että auttaisi vähän :whistle: Oli vaan aina supistuksen tullessa yhtä tuskaa hammasta purren kävellä eteenpäin.
 
Neuvola juttuja ensiksi.

paino: +1820 :whistle: herkutellu pikkasen..
RR 119/79
Sf 33,5 (19.2. oli 35cm, 24.2. oli 34cm)
syke oli +135

Ei mitään kummallista ollu.. mietittiin taas sitä streptoa ja miten tässä nyt vuotoa tulee ja millasta vuotoa.. :/

Päivä voi olla.. suoraan sanottua yks paskimmista, ehkä jopa tammikuusta lähtien nää kuukaudet on ollu niin perseestä toimeentulojen kohdalla.
Mies on siis työttömänä ja mä mammalomalla.. äippärahaa tulee verojen lähdettyä vaivaset 450e ja sossusta tulikin tänään päätös helmikuusta.. että me saatais vuokrat ja laskut maksettua 160e.. Tammikuussa ei oo mitään rahaa tullukkaan.. helmikuun alussa äippärahoista jouduin maksamaan vuokran ja pikkasen laskuja.. joten nyt on rästissä taas helmikuun vuokra.. ja millä perseellä mä sen maksan.. 160e sossun rahoilla maksan 100e naistenklinikka käynnin.. eli meidän pitää elää 60e??? ja maksaa laskut sillä?? Mies ei saa minkäänlaista tuloo koska ei suomen valtio myönnä oleskelu lupaa ennen ku vauva on syntyny tai pääsee töihin.. ja töitä saakin tosi hyvin tällä hetkellä???
Mua ärsyttää, vituttaa, kiukuttaa, itkettää ja kiroiluttaa niin perkeleesti että tekisi mieli sanoo vaikka mitä noille sossuille.. ei siis yhtään paremmin vois mennä. ja kaikenlisäksi ku lapsiki on tulossa niin näinkö ajatellaan että jos meillä ei olisikaan kaikkea lapselle.. ni ei sossusta sitten saatais ees lapsen tavaroihin minkäänlaista tukee.. helvetti. :kieh:
Ja eipä nuo voi ymmärtää ollenkaa ku soitan ja kerron tilannetta ja kaikkee muutaki avaudun.. milläköhän mä maksan n. 1000e rästi laskut? kiitokset tällekki valtiolle.. ja tämänhä valtion piti olla parhain toimeentuloisin.. vai miten se nyt olikaa.... :kieh:
Kyllä alkaa kyrsimään niin *itusti, metrin pitune kyrpä otsassa.. se on hyvä että valtio antaa juopoille ja maahanmuuttajille niin hyvät rahat että ei jää sit mitään lapsiperheille! :headwall:

Ei kyllä kohta tiiä mitä sitä tekee..... uhkailemaanko sitä pitää ruveta että saa rahaa.. tai ryöstää pankki... potkia mummoja tuolla kadulla ja viedä lompakot.. HUOH... :kieh:

anteeksi avautuminen mutta en tiiä minne muuallekkaan minä avautuisin. :ashamed:

Mutta jos nyt koittais jotain muuta ajateltavaa saada.. yrittäis jotain tehdä.

mussu ja tomppa 39+5 :heart:
 
POKS 37

Onnea kaikille pikkunyyttinsä saaneille! :heart:

mussu89 :hug: toivotaan että saatte asiat järjestykseen, osaan vaan kuvitella miten ressaavaa on olla tuollaisessa tilanteessa!

omaa napaan ei erikoisempaa, torstaina kävin vika lääkäri neuvolassa mut eipä siellä tullu yhtään viisaammaksi, mullaku semmonen p***a lääkäri, nuori sellainen, kohdunsuun tilannettaki varmaan vähintään 5min kokeili ja kaiveli, ja samassa mennään ku 10 viikkoa sittenki eli kiinni,pehmeä ja kanavaa 2,5cm, painoa oli -1320g (jes) eikä vauvan koosta mitään osannu sanoa, mutta terkan mukaan ois syntyessä semmonen 3-4kilonen, ainaki sf mitan mukaan...
mulla nyt reilu viikon ollu ihan kiitettävän kipeä ristiselkä ja supistuksia alkanu tulee entistä tiheemmin ja pitempi kestoisemmin, se kipeys niistä vaan puuttuu..
mutta yli mennään tämänkin kanssa, en edes oota synnyttäväni ennen 41 rv:tä, no ompahan ainaki aikaa laitella sairaalakassit sun muut kuntoon..

Ruokahommasta ja leipomisesta ollu puhetta, ite en ruokia oo ajatellu valmiiksi pakkaseen tehä mut leiponu olen 3peltiä piirakkaa, (suklaa,porkkana ja semmosta tuulamantorttua) ja pullia, vielä ajattelin jotain suolaista tekasta, ainaki suolasarvia ja kinkkuhyrriä..
mutta ku neki kaikki meinataan keretä syödä jos tää masukki viihtyy viel 5vkoa tuolla masussa...

tänään käytiin muksujen kans lumiukkoja tekemäs ja pihaa kolaamas, oli vaan niin raskasta tuo lumi ettei kovin uskaltanu alkaa ryskäämään sen kans, mut tulipahan kuntoiltua ainaki vähäsen... |O
 

Onnea kaksospojille ja koko perheelle :heart:

Makeanhimo täälläkin on aika sietämätön, mutta on ollut viime viikkoina lasku suuntaan.
''Rokkari tais ''hevata'' mahassa, ku tuntus pitän aikaa liikkumissa ja hikottelun tuntua:D
Synnytys on alkanut pelottamaan oikeen urakalla.... Kun sen esikoisen syntymästä on jo 9.vuotta, tosiaan se oli raskas ja järkyttävä kokemus. Tärisenkin jo pelosta...
Supistuksia tuli pari tänään.. Sais tulla vauva sielt :wave:
Nyt lähden tekemään ruokaa..

Alina ja ''Rokkari'' 39+3
 
Hali: Mulla ollut nyt muutaman päivän vasen korva kipeänä, ei koko aikaa mut välillä ja menee yhtäkkiä lukkoon!Oon miettiny et pitääkö kohta käydä päivystyksessä, kun tätä flunssaakin on, muttei millään vihtis mennä sinne istuskeleen...

Mussu: Varmasi on stressaava, kun ei tiedä mistä rahat riittää! Meilläkin isäntä oli lomautettuna parisen viikkoa ja heti saa miettiä piisaako rahat lainan lyhennykseen ym!Nyt onneks taas vähäks aikaa töitä tiedos! :hug:

Mua supistellu koko päivän, välillä oli jo tunnin ajan ihan säännöllisiä 5 min välein, mut sit helpotti!Nyt supistelee välillä muttei mitenkään kipeesti...juu ja mahakin toiminu tänään aika liukkaasti!Ja sit tuleee välillä hirveä hiki, tiiä sit enteileekö synnytystä vai kiusaako vaan!
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista!

Täällä tosiaan huomenna poksuu viikot kanssa. Voisi ryhtyä suorittamaan myöskin jonkinlaista häätöohjelmaa. :) Aikaisemmin on ollut aika paljon sellaista menkkamaista kipua mutta viimeisen viikon aikana on ollut Hyvin hiljaista. Pöh. Huomenna olisi neuvola joten katsotaan nyt mitä mieltä terkka on siitä että kuinka monta viikkoa vielä kärvisteltäis. Perjantaina käväisin äippäpolilla kokotarkistuksessa (raskausdiabetes siis) ja siellä sanottiin että sormelle on auki mutta pehmeää käytävää vielä 3cm jäljellä. Joten tuskin sieltä aivan vielä ollaan pihalle tulossa.
 
ONNEA jo synnyttäneille!! Ja tervetuloa uusille :)

Täällä sitä vielä yhessä kasassa. Olis ollu neuvola tänään vaan siirty huomiselle. Sitte päivittämään tilannetta uudemman kerran :) Mitään kummempia tuntemuksia ei oo ollu, mitä nyt vähä pahaa oloa ja ruokahalu on menny (JES!!!!). Mutta palaanpa siis huomenissa asiaan neuvolan jälkeen...

-Janiela 38+5-
 
Oi miten ihanaa lukea teidän tarinoita. Tunteet on todellakin pinnassa ihan joka tilanteessa esim. kuin luin teidän juttuja. Niin tämä aika vaan on nopeasti mennyt heinäkuun raskaustestistä. Mutta vielä on "aamuja".

Oletteko käyneet uimassa? Kuullut niin monenmoista juttua tuosta uimisesta että saako vai eikö. Tänään sitten alkoi niin ahdistamaan tämä mursumainen olo ja soitin äitipolille ja kysyin asiaa. Sanoivat että jos ei lapsivesi ole mennyt ja hyvä vointi niin voin mennä. Olipas todella mukavaa vesijuoksennella ja uida, etenkin vatsallaan! Täällä päin kun ei enää loppuraskauden lääkäriä ole, niin ei oikein tiedä mikä tilanne on, mutta näin ohjeisti äippäpolin kätilö.

Daizz
minä myös menossa k-sks:ssaan. Kahdesta aiemmasta synnytysestä ja siellä olon ajasta ihan ok kokemukset. Sellaista itseohjautuvaahan se on. Kuullut paikasta hyvää sekä huonoa, noh ihmisethän tuota työtä tekevät että riippuu varmaan paljon kuka sattuu paikalle. Ainakin mitä jutellut tuttavien kanssa niin ei tuo k-sks ole mikään "luomuin" tai äidin toiveita kuunteleva paikka. Mutta tässäkin asiassa varmaan kätilöstä kiinni. Löysin jostain netin syövereistä vertailua eri synnytyssairaaloista, tai siis kivunlievitykset , synnytystavat jne.. verrattuna muihin. Niin kyllähän tuolla epiduraalia ollaan heti tökkäämässä ja sängyssä synnytetään. Esim. synnytysjakkarasta oli joku kätilö sanonut että ergonomisesti huono kätilölle, joten kuunnellaanko äidin toiveita? Saavat varmaan jonkun slaagin kun menen sinne toiveideni kanssa. :) Juuri tuota synnytysjakkaraa ajatellut ja ilman lääkkellistä kivunlievitystä toivon pärjääväni. Maaliskuu on vielä ruuhkakuukausi, mutta toivottavasti Daizz meille joku siivouskomero löytyy missä ponnistaa. ;) Hieman hirvittää ajatus täysistä synnytyssaleista ja kiireisistä kätilöistä. Tuntuu että itsellä suurempi huoli synnytyksestä tämän kolmannen kanssa. :(

Yritetään jaksaa tämän jännityksen ja odotuksen kanssa! Tää on onneksi jo voiton puolella!
Onnea, iloa ja rakkautta kaikkien maaliskuuhun toivon! :heart:

37+4
 
36 +0 rv lähti käyntiin .. Jeee :wave:
Mulla kans huomenna neuvola.. (kun oli siis joillain muillakin) :flower: ONNEA PALJON vauvansa saaneille :flower: ! Kun ei täällä enää pysy perässä, eikä jaxa muistaa kaikkia nimimerkkejä, ketkä jo synnyttäny, ku jatkuvasti tulee uusia vauvoja =)

Supisteluja on ollu aina välillä, (ehkä) ku en voi tietää, onko ne niitä vai jotai muuta, ku en ole kerran aijemmin niitä tuntenu :D mut eiköhän seki selviä, ku niitä alkaa sit oikeesti tulemaan.. Ehkä nää on viel niitä "harjoitus" suppareita, vaikka ovat kyllä välillä kipeitä.. sellasta pistelyä ja menkkamaisia juilimisia, mut eivät yleensä kestä kauaa.. ehkä jonku 1-3 min. Jos joku kokenu/ jo aijemmin synnyttäny tietää teistä, nii kertokaa ihmees mulle, et onko ne niitä supistuxia? Aijon kyllä kysyä myös huomen neuvolassa, mut kuhan nyt tuli tässä mieleen :kieh:

Eipä kait tässä muuta.. Tältä erää taas...

Lana-muikku & Tyyppi rv 36+0 ja hetken päästä vaihtuu 36+1 ! :heart:

=== PARHAINTA WOINTIA KAIKILLE :hug: ===
 
Moi!

Kinder-
Hyvä että tällä kertaa raskaus kesti noinkin pitkään :) Ja nyt ei voi kuin toivoa et mulla myös menis noin hyvin :D

Darwin
Mäkin haluun liittyy johonkin facebook-juttuun, miten se toimii? Siis onko siellä jokin ryhmä. Olenhan mä Facebooki aktiivikäyttäjä :D

kirvely
Mua kirvelee alapäähän kävellessä. Osaako kukaan kertoa miksi?
turvotuskin jaloissa pahenee

Huomenna on neuvola ja sit saa taas kuunnella ku paino on liikaa noussu

Marylene ja pikkuiset 36
 
Moi!

Kello se kohta puoli neljä yöllä ja mä en saa nukuttua, niin aattelin sit tulla tänne lukemaan teidän juttuja. Kuopus kun herätti mut 2 jälkeen ja piti sitä mennä nukuttamaan ja sen jälkeen en sit ookkaan saanu ite unen päästä kiinni. Mut kun hetken tässä surffailen, niin eiköhän se uni sieltä taas tuu, yleensä ainakin näin on käyny.

Tänään muuten poksuu viikot *POKS* 38+0. Enää 2 vkoa laskettuun aikaan =) Mä olisin kyllä valmis poksahtamaan vaikka heti. Mies on kyllä sanonu, et aikasintaan loppuviikosta saa poksahtaa, ettei sillä mee päivystykset ihan sekasi... :eek: No eihän se tietysti sitä kato, jos täs nyt päättää syntyä. Vaan eipä täs nyt kauheesti vielä siltä tunnu. Viimeksikin ne kunnon supistukset alko sit yhtäkkiä ja se oli sit heti menoa. Ei mun todellakaan tarvi kauaa seisoa tai kävellä, kun selkään ja mahaa ottaa ja jonkin verran aina vihlasee alamahassa, mut ei nyt mun mielestä oo varsinaisesti supistellu. Eilen illalla kauheesti jomotti alapäätä. Ja aina kun jostain sohvalta vääntäytyy ylös, niin vähä joka paikkaan sattuu. :/

Ite synnytys kyllä alkaa pikku hiljaa ahdistaa ja jännittää, et millon se lähtö tulee ja miten se ite synnytys sit sujuu. Toivoo vaan, et se olis äkkiä ohi ja sais vauvan syliin. Ja ettei sielä olis mitään kauheeta ruuhkaa sairaalas, et sais synnyttää rauhassa.

Muuten ei mitään ihmeellistä. Matkasänky on edelleen kaupassa. Tässä kyllä suunnittelin, et jaksaiskohan sitä vielä tällä vkolla lähtee Keskiselle shoppailemaan sen sängyn ja mitä täs nyt on muuta ostettavaa sieltä olis. Vaan en tiiä ottaako se liikaa voimille, täytyy harkita.

Paljon onnea kaikille niille, jotka ovat jo vauvansa saaneet!! :flower:

Ja pipalle kiitos uudesta hienosta pinosta!

Tipi75 + masuasukki 38+0
 
Huomenta kaikille yön kukkujille ja muuten vaan aamun virkuille!
Menin nukkumaan klo 01.00 ja heräsin neljän aikaan pisulle. Nyt ei enää uni tule, joten pystyssä kukutaan. Parin tunnin päästä onkin ohjelmassa sitten ne perinteiset aamu-unet.

Hassusti kuluu nyt aika, ehkä joku ymmärtää mitä tarkoitan. Tuntuu, että viikot menevät nopeaan (päivän askareet, miehen työpäivät, jne) ja että apua, enää kuukausi laskettuun aikaan!!!! Toisaalta taas raskausviikot menevät hitaasti ja että vasta 36 kasassa...

Synnytys mietityttää päivä päivältä enemmän. Tuleeko lähtö supistuksista, vesistä, tarvinko kivunlievitystä, haluanko kivunlievytystä, olenko kuinka kipeä, onhan vauvalla kaikki hyvin, eihän synnytyksessä satu mitään??? Haluan niin kovasti, että tämä synnytys on vahvasti meidän yhteinen kokemus, että me tehdään tämä yhdessä.

Paino tuntuu nyt nousevan hurjasti. Turvotusta ei tähän saakka ole ollut nimeksikään, nyt sitä alkaa kertyä. Makeat maistuvat ja ruokakin, vaikka syömisen jälkeen olo ei olekaan hirveän hyvä. Pakko varmaan yrittää saada tätä olemustaan kävelylle useammin. Itselläkin alkaa olemaan aika vastenmielinen olo.

Toisilla mittarissa jo hurjat viikot! H-hetki voi koittaa milloin tahansa!!! Milloinkohan saadaan seuraavat vauvauutiset?

Hani-pöö & nöösi 36+1
 

Yhteistyössä