~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Laskettu aika täälläkin :D Joten kyllä se sieltä tulee, joskus :D Eilen kävin neuvolas, paino pudonnu puolitoista kiloa viikossa, turvotukset vissiin lähteny liikkeelle tai jotain. HB ruhtinaalliset 131, en muista koska olis ollu noin hurja! Kaikki muutenkin hyvin, teki sisätutkimuksen jossa todettiin että supparit on kyllä pehmentäny paikkoja mutta kaulaa täydet jälkellä ja suu auki kahdelle sormelle kuten jo 26viikolla, muutenkin aika takana kohdunkaula joten ei se sieltä nyt ihan het oo tulos. Tokikin se voi olla tunnin päästä eri tilanne ettei kerro sinänsä mitään. Kokoarvioon Seinäjoelle sain lähetteen, loppu tai alkuviikolla tulee lähete. Eipä kummempia :wave:
 
lana-muikku onnea :flower:

Tuuba91 tottakai =) Tervetuloa mukaan =)

Minna77 kiitos, kiitos=)Joo, ajatuksena hurja mut kokemus oli silti oikein hyvä=)Vois vaikka uudestaan synnyttää sillä tavalla=)

Pitää lähteä syömään kun mies on taas tehnyt ruuan valmiiksi ja vauva vielä nukkuu.Neuvolantäti tulee kahden jälkeen käymään, joten mun päikyt jää tältä päivältä.
Mä oon oikein hyvilläni kun maito on nyt noussut niin hyvin että taidan tästä eteenpäin pärjätä omalla maidollani eikä tarvii antaa vauvalle enään lisämaitoa=)
 
PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!!! :flower: :heart: :heart:

Meille syntyi poika suunnitellulla sektiolla perjantaina 5.3. (viikkoja 39+0) kello 9:13. Pituutta 51 cm ja painoa 3750 g sekä pipo 35,5 cm. :heart:

Menin sairaalaan keskiviikkona 3.3. ambulanssilla, kun kotona lirahteli lapsivettä sekä supistuksia tuli muutamia todella kovia. Torstaina 4.3. mun piti oikeasti mennä vasta osastolle. Meinasivat päästää keskiviikkona 3.3. pois vielä kotiin, mutta supistuksia tuli välillä sairaalassa säännöllisestikin. Onneksi tiputuksella supistuksia ei tullut.

Sektio meni todella hyvin ja tällä kertaa en jännittänyt niin paljon kuin Lukan aikana. Anestesia lääkäri oli todella mukava ja kertoi koko ajan mitä tekee sekä oli koko leikkauksen ajan mukana. Sekä muukin leikkaussali henkilökunta oli todella mukava. Koko ajan kyselivät, miten voin ja onko tuntemuksia missään. Vasen olkapää puutui ja sormia alkoi lopussa pistelemään. Leikkauspöytä, kun on kallistettuna vasemmalle.

Tikkejä tuli 8 ja ne poistettiin perjantaina 12.3. ja samana päivänä pääsimme kotiin. Olisin päässyt aikaisemminkin, mutta minusta on paljon helpompaa olla kotona ilman tikkejä. Leikkauksesta toivuin todella nopeaan. Kiitos "bainbusterin", josta meni haavaan parin päivän ajan tunnun välein puudutetta. Sain myös parina päivänä pahempaan kipuun vahvempia särkylääkkeitä. Muuten olen selvinnyt ihan panadolilla ja buranalla. Viime päivinä en ole tarvinnut niitäkään. Lukan aikana olin leikkauksen jälkeen kipeämpi.

Luka tykkää Elia-veljestään tosi paljon. Antaa pusuja ja haleja jatkuvasti. Sekä pitelee silloin tällöin sylissäkin.

MayaM + Elia 1vko5pv sekä Luka 2v9kk2vko6pv
 
Pirpana syntyi

Pikkuinen tyttö syntyi eilen klo 23.59:)
21.00 lähettiin sairaalaan,hetkeen ei sairaalassa tapahtunut mitään, mutta supistukset alkoi todella voimakkaina tulemaan 21.45.
Vauva saatiin punnerettua ulos n.1h 50min, suht. kivuton oli ei käytetty kivunlievityksiä.
Pieni, mutta ei niin pieni tyttö painoi 4010g ja pituus 51cm,rv 40+1,melkee 40+2
Tytöllä on lähes ruskeat hiukset ja kauniin siniset silmät, on se lapsen syntymä vaan NIIN ihanaa
Itse en revennyt onneksi yhtään JEES. Joka oli onni, olo on nyt niin hyvä,että ei olisi ikinä saattanut uskoa.
Huomenna päästähän jo kotiin:)
Onnittelut myös muille vauvan saaneilleja tsemppejä!

Riina ja Pirpana 1pv
 
Onnittelut kaikille uusille vauvoille ja perheille :heart: :flower:

Meillä on ristiäiset 9.5 eli äitienpäivänä. Näin minun vanhempien ei tartte ajaa monena peräkkäisenä viikonloppuna yli 500 km. Pappi oli ihan innoissaan, kun käytiin tänään sopimassa ajasta. Ristiäiset vietetään taas mummilla, joten ei paljon muuta tartte kuin viedä juhlakalu paikalle :saint: :D
No pitää mennä tilaamaan kaverilta kakunkoriste ja etsiä jotain kivoja servettejä... Mietin kyllä, että tilaisiko netistä ihan sellaiset nimelliset. Esikolle löydettiin ihanat vaaleansiniset vauva-aiheiset.... Mutta onneksi tässä on aikaa etsiä jostain joku kiva.

Tänään saatiin paketti työkaverilta. Siellä oli tosi ihanat hopeiset sisätossut vauvalle. Tosi ihanat. Sopii hyvin, kun meillä on ristiäisiin sellainen tallinnasta ostettu paita ja housut, jossa on hopeinen koristeommel edessä. Nyt on sitten tossutkin siihen pukuun valmiina. Olettaen siis, että sitä pukua voidaan käyttää... No kyllä se paita siitä pitäisi mennä, mutta housuja ei voi käyttää tuon lastan kanssa. Että pitää muistaa alkaa jo valmiiksi etsimään valkoisia puolipotkareita tuohon pukuun... Siis jos niitä tarvitsee.
Onneksi on 7 viikkoa aikaa :D

Jaahas... ruoka-aika lähestyy nähtävästi meillä taas... palataan :wave:
 
MLL
:attn: ristiäisiä jo järjestelevät Lillastina ja muut, niin tuli mieleen, että jos tiedätte jotain hyviä nettisivuja ohjeineen/tykötarpeineen niin pistäkäähän kuuluville. Pitäisi itsekkin ne sitten järjestellä jossain vaiheessa, mutta ei oikeen ole ajatusta mitä pitäisi ottaa huomioon ja mistä saisi koristeita ja millaisia on tarjolla ja ja...
 

Hellou.

Jalka alkaa paranemaan, hieno homma.
Ristiäisistä
Niitäkin vissii pitäs alkaa järkkäämään toukokuun 2pv istuisi meille hyvin, pitänee soittaa papille, kiitos kun mielenvirkistitte meikäläistäkin!
Poika kasvaa ja aktivioituu päivä päivältä, tytär lähtee käymään perjantaina kummitädin luona ja tulee takaisin sunnuntaina, talo hiljenee.. Miekkonenkin on yövuorossa, mitähän sitä keksis itselle kun aikaa ainakin hetkinen on.
Yöt on ollut mahtavia, pari kertaa heräilee ja se on siinä.
Onnitelut kaikille :heart:
Tsemppejä!

Alina ja Poika 2vk1pv
 
Synnytystarinani...
Kuten jo aiemmin kerroin poika syntyi 13.3 klo 11.45, rv:lla 38+2
Mistä kaikki sitten lähti liikkeelle...
Noin viikkoa aiemmin oli yhtenä yönä voimakkaita supistuksia, ja ajattelin että joko nyt pääsisi synnyttämään. Mutta ei... limaista vuotoa kesti kolmisen päivää, ja luulin sen jo olevan lapsivettä. Kävinkin sitten äitipolilla pyörähtämässä ja tarkistivat tilanteen. Samalla lääkäri antoi painoarvioksi 3,8kg.

Viime viikon lopulla, varsinkin synnytystä edeltävänä päivänä olin jotenkin aivan turhautunut ja super huonolla tuulella. Yöt meni valvoessa kun kädet puutuivat ja massu oli jättimäinen. Painoi jo kovin rintalastaan. Tuolloin perjantaina "päätin" ajatuksissani (ja lähetin pyynnön jonnekkin korkeammalle voimalle), että tänä viikonloppuna haluan synnyttää.. :LOL:
Viikon aikana oli kaikki ässät kokeiltu. Perjantai-iltana kävin kävelyllä ja tekemieni tortillojen väliin heitin roima-annoksen tulisia jalapenoja. Suuta poltti ja ajattelin mielessäni että josko tästä saisi jonkinmoisen sysäyksen synnytykseen. Vadelmankehtiteetä join myös varmaan litran ko. päivänä. Nukkumaan menin kymmenen aikoihin "synnytä rentoutuneena" cd:tä kuunnellen.

Yöllä heräsin klo 00.45 tunteeseen että jotain lämmintä valuu... Ponkaisin sängystä ylös ja jalat ristissä juoksin vessaan.. :D Lapsivesihän siinä meni oikein kunnolla holahtaen. Siinä sitten vessanpönttöön kattelin että oliko se todellakin sitä ja ettei mitään outoa väriä näkyisi. Huutelin miehelle sänkyyn josko toisi minulle pyyheliinoja kun tätä vaan tulee ja tulee... :) Supistuksista ei ollut tietoa. Oli hassu huomata miten olotila helpotti heti kun vedet menivät. Massu pieneni niin että pystyi istumaankin ihan kunnolla. :)
Kävin suihkussa ja pakkailin tavaroita sairaalaan.. miehellä tuntui olevan jo kiire lähteä kun autoa oli jo starttailemassa. Edellinen synnytys alkoi myös lapsiveden menolla sekä supistuksilla, ja siitä 5h tuntia niin tyttö oli jo syntynyt. Ehkäpä tämän vuoksi isäntä kiirehti lähtöä sairaalaan.

Sairaalassa olimme klo 2.00. Supistuksia tuli noin 7min välein, mutta ei kovinkaan kivuliaita. Vastassa olleella kätilöllä ei oikein tuntunut olevan ymmärtämystä miksi olimme siellä jos supparit eivät olleet vielä voimakkaita. Ehdotti jopa että menisimme syömään tai takaisin kotiin (40km)! Joopa joo.. syömään ennen synnytystä. Sanoin etten ole ensisynnytäjä ja että edellinenkin tuli aika nopsaan. Kätilö oli juuri sellainen jonka olisi pitänyt tajuta vaihtaa alaa.. Emme siis lähteneet mihinkään vaan jäimme odottamaan mitä tapahtuisi. Kohdunkaula oli vielä jäljellä ja auki kahdelle sormelle! Mutta tunsin itse että ei tässä vuorokautta mene.

Pääsin lepohuoneeseen lepäilemään ja odottamaan supistuksia.. tämä ikävänpuoleinen kätilö jauhoi koko ajan että 3-4 min välein pitäisi supistuksia olla.. Hän lähti muihin töihinsä ja kehotti soittamaan kelloa jos jotain tapahtuu. Ajattelin että tuota muijaa en enää halua tavata vaan odotan aamuvuoron vaihtumista. Siinä sitten lepohuoneessa kuuntelin rentoutusmusiikkia ja yritin nukkua. Mutta supistukset voimistuivat koko ajan. Puoli kuuden aikaan aamulla en pystynyt enää olemaan sängyssä vaan oli pakko liikkuen ottaa supistukset vastaan. Istuin fysiopallon päällä ja keinutin lantiota ja tein mielikuvaharjoitusta miten pikkuinen laskeutuu ja kohdunsuu avautuu. :) Keinutuolissa oli myös ihana rauhoittua. Aamulla klo 7 tuli päivävuoron kätilö katsomaan tilannetta (mukava täti). Otettiin käyrää ja tsekattiin tilanne.. Auki 5cm. Jipii..tästä se lähtee. Kysyi haluanko kipulääkettä, mutta tiesin pärjääväni ilman (ainakin vielä). Supistukset tulivat 7-15 min välein. Välillä olivat kivuliaampia ja välillä aikasta lieviä. Otin jokaisen supistuksen vastaan olemalla mahdollisimman rento. Parhaiten sain kroppani rentoutumaan seisten liikkeessä keinutellen lantiota, äänirentoutusta (vokaalit a ja o olivat parhaat), sekä Reiki-enrgia oli myös avuksi. Sitten n. klo 11 kätilö tuli taas katsomaan tilannetta. Kohdunsuu oli auki 8cm! Kysyi mennäänkö sängyssä saliin, mutta sanoin etä haluan liikkua koko ajan. (Ajan mitä jouduin olemaan piuhoissa oli yhtä tuskaa ottaa supistukset vastaa. Sängyssä ei pystynyt rentouttamaan lantiota.)

Stten lähdimme synnytysasaliin jonne tulikin paikalle eri kätilö. Kätilö oli pitkään alalla ollut, ja juttelimme hänen kanssaan supistusten välissä mm. hänen lapsista jne.. Tunnelma oli rento ja mukava kun sai supistusten välillä ajatukset muualle. Supistukset olivat edelleenkin 7min välein ja voimakkaita menkkamaista kipua alavatsalla ja jonkin verran ristiselässä. Edelleenkin liikuin ympäri huonetta matalasti äännellen vokaaleja a ja o, yrittäen olla mahdollisimman rento ja annoin Reikienergian virrata käsistäni. Sanoin kätilölle että en halua sängylle vasta kun on aika ponnistaa. Kokenut kätilö kuuli äänestäni milloin kohdunsuu oli 10cm auki! Ponnistusvaihe kesti 10min. Olisiko ollut 5 ponnistusta ja poika oli syntynyt.

Summasummaarum...
Pahin kipu koko synnytyksessä oli avautumisvaiheen 8-10cm:n välilllä. Yön kätillö höpisi 3-4min supistusten välistä, mutta tuo väli oli vasta ponnistusvaiheessa. Ponnistusvaiheen kipu oli sellaista polttavaa tunnetta. Ponnistusvaiheeseen tuli avuksi todella nuori, mutta ihana kätilö. Molemmat kätilöt antoivat hyvin ohjeita ja tsempasivat kivasti, siitä pisteet heille. Kahteen aiempaan synnytykseen verattuna kokemus oli jotenkin herkempi ja kokonaisvaltaisempi. Ilman lääkkeellistä kivunlievitystä ajatukset pysyivät selkeänä ja osasin hallita oman kehoni paremmin. Suosittelen! Ihanaa synntystä kaikille! :heart:
 
http://www.huvitutti.net/arki/kastejuhla/tietopisteristiaisetlista.html

Lahjoja http://www.lahjatalo.fi/index.php?page=category&category_id=196&gclid=CJTjtPyZwKACFUl_3godFXHGUA

http://www.servettipuoti.fi/cat/product_catalog.php?c=72 servettejä
 
Poika syntyi ma-aamuna 15.3 rv 40+3 kello 00.22. Menin vaan näytille hakemaan kipulääkkeitä, kun oli supistellut koko päivän, mutta ei säännöllisesti. käyrälle ei tullut kuin pieniä supistuksia, joskin tuntuivat kamalalta, eli ehkä oli vain anturit huonosti. kätilö sanoikin että ehkä ne vaan itsestä tuntuu siltä. no olinkin jo 6cm auki ja kiireellä menimme saliin puudutteita laittamaan. sain heti epiduraalin, jonka jälkeen en ehtinyt kun mennä maate kun alkoi ponnistuttamaan :eek: kätilö ei meinannut ottaa ihan tosissaan, vaan kirjaili koneelle tietoja. kun tuli katsomaan huomasikin että vauva oli jo pää näkösällä tulossa. 5 min. myöh poika olikin jo sylissä :) onneksi mies ehti vessasta just takas kun alkoi tapahtua.

Kokokontrolliin en päässyt, ehkä ihan hyvä, koska olisi varmaan leikattu; poika kun oli 53cm ja 4695g! silti kaikki meni hyvin ja nopsaan, syötöt vaan on 3h välein ettei sokerit laske. istukka oli 700g ja hyväkuntoinen, meinas lääkäri että siksi noin isoksi kasvanut, mulle kun ei tullut kuin 4 raskauskiloa. vauva siis imenyt itseensä kaiken mitä oon syönyt =)

onnea kaikille muillekin vauvan jo saaneille, jaksamisia vielä odottaville!

metsätähdellä aikamoinen kokemus, baby on wheels:)

minnalla on suloinen poika, toiv. kaikki menee hyvin sydämen kanssa, hyvä kun huomattiin niin voivat seurata.
 
Mahdatteko enää minua muistaakaan? Menetin sillon rv 22+1 kaksospoikani 12.11.2009 ja tänään olisi ollut laskettu aika. Ei varmaan tunnu teistä kivalta, että tulen tänne kertomaan taas surullisia kuulumisiani, mutta jotenkin oli PAKKO..

Kuitenkin toivotan paljon onnea kaikille vauvan saaneille! Tsemppiä synnytykseen vauvaa vielä odottaville! Onneksi olette saaneet ihania vauvoja <3 kenellekään, en edes pahimmalle vihamiehelleni,en toivoisi vastaavaa kohtaloa!
 
Sunburned Voi toki muistamme sinut, tai ainakin minä muistan :wave: Oletkin ollut aina välillä mun mielessä ja olen miettinyt, miten olet/te jaxelleet? Ja kiitos zempeistä, sitä tarvitaan.. mulla ois laskettuun vielä n pari viikkoa.. aika monella on täällä jo syntyny näillä viikoilla, millä olen menossa ja jo aijemminkin. Mutta onneksi mustikka näköjään haluaa vielä pysytellä kohdun suojissa.. vaikka toisaalta nyt odotus tuntuu tosissaan pitkältä, mutta kun taas toisaalta ajattelee, ettei enää sitte tunne vauvan potkuja, jotka ovat niin ihania .. mutta kyllä se on sitte kans ihanaa, kun sen oman pienen vauvansa näkee ja seki tässä mua jännittää, että minkähä näkönen se mustikka sitte todellisuudessa on! Siis mutta PALJON JAXAMISIA sulle edelleen Sunburned :hug: Ja mun puolesta ainaki voit tänne kirjotella edelleen, jos haluat?! :wave:

Terkuin, Lanis&Mustikka rv 38+2, kohta + 3 :heart: :heart: :heart: !
 
sunburned :hug: oot ollut paljon mielessä. itellä kun oli vuosi sitten näihin aikoihin km ja muistelen sitäkin vielä niin väkisin tulee myös teidän kohtalo mieleen.. toivottavasti valoa näkyy jo tunnelin päässä :hug: ihana että kävit moikkaamassa, vaikka varmasti raskasta :hug:
 
Sunburned
Musta tuntuu että yhtä lailla vieläkin herkistää ajatella kohtaloasi. Pala jää kurkkuun ja itkettää pelkkä ajatuskin ja en voi edes kuvitella tuskaasi ja menetystäsi. Olen ajatellut ihmeellisen usein lapsiasi ja sinua. Luin kesäkuun synnyttäjistä erään varhaissynnyttäjän tarinaa ja mielessä pyörii jälleen sinä ja poikasi.
Luonnollisesti toivon että sinua kohtaa vielä suurin onni ja vaikka kaipuu jääkin ikuiseksi niin onnellisuus on matkaseurasi vielä kerran lopun ajan verran.
 
Huomenia täältäki!

Kaikki vaan on edelleen yhdessä koossa täällä, eipä mulla sinänsä kiirettä synnyttämään edes ole. Tiedän mitä se on ja mitä sen jälkeen odottaa :LOL: Nyt nautin niistä öistä kun saan keskeytyksettä nukkua ja kerätä voimia :D Toki on vähän sitä että jos yöllä herää ja joutuu nousemaan vaikka vessaan, saa sanoa hyvästit yöunelle ja valvoa 2-3h :| Jotenkin rauhaisaa arkea nyt vietellään odottavalla kannalla vain, eikö se vauveli meillekin ala jossain vaiheessa syntymään :D

Lahja Lintikka ja Tirppa 40+1 :heart:
 
Pikaista merkkiä ja onnea vauvansa jo saaneille! :flower:

(Toivon mukaan viimeinen) Neuvolakäynti takana 39+6 ois mittarissa. Kaikki on ookoo, mutta en jaksaisi odottaa enää yhtään. Jospa se sitten huomenna syntyisi :) Vaikka ei ole pahemmin vaivoja (paitsi jättisuuri maha), niin tuntuu, että mikään muu kuin synnytys ei kiinnosta!

SuTi ja pikkukakkonen 39+6

Ja onnea kaikille (itseni mukaan lukien :LOL: ) synnytykseen!!!
 
Täälä ollaan viimein sairaalassa asti. Toi ballonki-käynnistys ei kypsyttäny paikkoja riittävästi ja nyt on otettu tabletitkin käyttöön. Mutta voi mennä vielä 1-3 päivää, ennen kun vauva syntyy. Varovasti käynnistetään, koska mulla sektio takana, antavat ½ tablettia kerrallaan tänään ja huomenna lisätään annostusta.

Että semmosta, nyt vaan sit odotellaan, et millon alkaa tapahtua. Sairaalaan oon kuitenkin viimein saanu jäädä.

Tipi75 + masuasukki 40+2
 
15.3. näki meidän prinsessamme päivänvalon. Mittoina 3375g, 49 cm ja pipo 35 cm. Sokereiden ja bilirubiniarvojen vuoksi jouduttiin olemaan synnärillä vähän pidempään, mutta tänään päästiin kotiin :)

Onnea muillekin vauvaantuneille, luen paremmalla ajalla ketjun läpi :)

Chef ja Prinsessa 3 vrk
 

Yhteistyössä