Maaliskuun mussukat 2011 *JOULUKUUSSA*

Mulla on siis system4 (eikä system7 :D )Therapeut tonicia ja apteekista Dexem head hiusvettä.
Niitä päästän päähäni ja odottelen että paranis.
Paras kaveri on parturi mutta en viitsi häntä nyt tukkahuolilla rasittaa, heillä kun on huolia muutenkin tällä hetkellä.
Hiukset muutenkin huonossa kunnossa ja kasvaa hitaasti, aikaisemmissa raskauksissa ollut päin vastoin. Johtunee tästä atopiasta mikä on järkyttävä mulla nyt.
Oon värjännyt sekä kaupan että kampaamon väreillä. Pituutta tukassa ei paljon ole, leikattiin sellainen sivusiilirokkitukka jokunen kk sitten ja ihan ylikasvanut jo mutten malta leikata kun odotan vaan että kasvaa...

Littledeath nostan sulle hattua, vaikuttaa siltä että pärjäät kyllä elämässä. Yh:na oleminen on joskus toki raskasta mutta päättäväisyydellä pärjää.

Elämän vastoinkäymiset muovaa meitä eri tavalla. Meillä äiti sairaudestaan ja alkoholismista johtuen laiminlöi mua ja veljeäni kun oltiin pieniä, olin vajaa 4v. kun meidät sosiaalihuolto löysi, melkein vuosi oltiin harhaisen äidin kanssa alhaisissa elinolosuhteissa. Äiti ei pystynyt huolehtimaan ruuasta saati meidän hygieniasta. Olin rajusti aliravittu, paskainen, takkutukka kun meidät huostaanotettiin.
Se jättänyt jälkensä minuun ja vielä enemmän mun isoveljeen. Pikkuveli huostaanotettiin suoraan synnäriltä ja on kasvanut sijaisperheessä koko ikänsä, me muut isän luona ensimmäisten sijoituskotien jälkeen. Ilman sosiaalihuoltoa ei meillä lapsilla olis aina ollut juuri mitään. Minut palautettiin asumaan äidille kun olin 12v. ja voi mikä virhe. Siitä saakka olen äidistä huolehtinut, ollut se aikuinen talossa.
Siksi mua ärsyttää kun sosiaalietuuksien saajia moititaan. Joskus lapsille ne tukijaiset on pelastus ja pitäisi osata asettaa itsensä niiden asemaan jotka ei muuten pärjää.

dogitar tsemppiä valtavasti sulle :hug:! Elän hengessä mukana täällä.

Mulla sattui illalla mahaan ja selkään sekä koko lantioon ja reisiin kovaa. Ei ole kyseessä mikään supistus vaan selkeä hermosärky. Tänäänkin juilinut samalla tavalla vähän väliä. Otin asian puheeksi kun soitin neuvolaan niistä sokerirasituksen tuloksista ja täti sanoi että pitää herkästi lähteä synnärille näytille jos jatkuu. Jokainen erilainen kipu, mitä ei aiemmin ole ollut, pitää kuulemma ottaa vakavasti. Supistuksia saa tulla harvakseltaan mutta selkeät kipukohtaukset pitää aina tarkistaa. Lääkäri olisi ensi viikolla. Seuraan oloa nyt tämän päivä.

Sokereissa ei poikkeavaa =).

Anteeksi kun tuhlaan palstatilaa ja kaiken aikaa kirjoittelen!
 
haha mun mielestä turhaa palstatilaa ei olekaan :D itekin täällä monta kertaa päivässä saatan keikkua, ja jos on asiaa ni tänne sit vaan :)

littledeath sä oot hyvin urhea :heart: moni ei ois uskaltanu varmaan alkaa yksin odottamaan saati edes hommaamaan omaa asuntoa ym pistämään elämää järjestykseen :) mä oon susta ainakin tosi ylpeä!!

alkoholi ja tupakka hei kaikki muistaa alkuraskauden himotukset, mulla oli ikävä punkku-lasillista ja olutta, niiden mausta kun tykkään...mut sanokaas onko teillä ollu selkeesti vähentynyttä mielitekoa näistä???
siis ketä polttaa, niin en tiedä et voiko näitä kahta asiaa ees rinnastaa, mut mä ainakin oon tässä hiljakkoin pannu merkille että eipä tee mieli ees näitä holittomia... punkkulasia oon haistanu, mut lähes öklöttää... et kuulunee raskauteen vissii... ootteko huomannu samaa??? ja kun ite en oo koskaan polttanu ni en tosta tupakasta osaa sanoa, mut siks just ois kiva tietää et onko raskaudella ollu vaikutus siihen et maistuuko sekään enää samalle kun ennen ?

jees, mä taidan ottaa torkut :)
 
Mielipiteiden jakaminen on minusta vain hyvä ja kasvattava asia. Ja ns. yltiöpositiivisuus on mielestäni asia, joka löytyy kyllä jokaisesta ihmisestä kun sen aika on. Ite olen aiemmin ollut se, joka ystäviä ja muita kanssaihmisiä on tukenut - nähnyt kaikessa sen positiivisen puolen ja mahdollisuudet. Kuitenkin omien vastoinkäymisten kautta minusta on tullut jotenkin kyyninen. Ja jos parisuhteessa on kaikki ok, on helppo arvostella muiden avautumisia ko. aiheista. Tämä palsta on kuitenkin keino purkaa pahaa oloa satuttamatta esim. sitä miestä tai ystäviä. Saati lapsia.

Harvoin tänne kirjoitan, mutta luen kyllä päivittäin ja elän asioissa mukana. Usein joku ihminen tuleekin mieleeni kesken päivän ja tekisi mieli olla vieressä kysymässä, että hei, miten mennee? Mun kokemukset "yltiöystävällisyydestä" on vain vienyt jossain vaiheessa mun elämän ihan pois raiteiltaan ja siksi olen jotenkin tietoisesti etäinen. Ystäviä ei toki mullakaan ole liikaa.. siis niitä ihan oikeita ystäviä. Ja itestäni tiedän, että olen hemmetin kova valittamaan, vaikka asiat ois ihan hyvinkin!! En nyt sentäs mistään sokerilitkusta tahi tuulipuvuista, mutta kuitenkin. Minusta on ihanaa jos sekin litku jonku mielestä on pahaa! Voihan se olla! Mut onneks ei tartte joka päivä juua. Ja meikkaamisesta/itsensä ehostamisesta: IHANAA KATSELLA HUOLITELTUJA IHMISIÄ!! Minen ole koskaan osannut/tykännyt itseäni laittaa.. Ja aina olen ollut "se porukan lihava tyttö" :D Suosiolla olen jättänyt kauniina olemisen muille ja ihaillen katselen kyllä ihmisiä, jotka jaksavat itseensä panostaa.

En ees tiedä mitä haluan löpinälläni kertoa, mutta tulipa semmonen hetkellinen avautumisen tunne - ja ihan positiivisessa mielessä.

(.) Uskomattoman ylhäällä jo potkut tuntuu! :O Vastahan ne tuossa navan kohilla tuntui ja nyt jo melkiin kylkiluissa.. Alkanu mietityttään omat sokeriarvot, ku tosiaan sillon ihan alussa kävin rasituksessa ja silloin arvot oli kyllä ok - tosin ylärajoilla. 23.12 seuraava neuvola, jospa laittaisivat uuden lähetteen rasitukseen.
Mieskin tuntenut potkut ihan kunnolla nyt muutamana iltana.. ja itekki huomaa kuin maha oikeen muljahtaa ulospäinkin kun kunnolla vaavi masussa muistuttaa olemassaolostaan :heart:

-Pahkuratäti ja Santeri 25+4-
 
Moikka!

Tiinelli: Siis mä kokeilin vaikka mitä noita hoitoshampoita kunnes kampaaja vaivihkaa kehotti ostamaan (eihän nyt niitä voi "ääneen" suositella ;) ) ihan kaupasta head&shoulders (vai mikä se on) citrus shampoota ja sen jälkeen mulla on oikeesti päänahka ollut hyvässä/paremmassa kunnossa!!! Satsaan sitten hoitotuotteisiin hoitoaineessa, latvasuojassa jne. Tottakai sitä hoitoainettakin kannattaa käyttää värin jälkeen mutta ekaks kannattaa puhdistaa se päänahka shampoolla kun pakkauksen ohjeessahan se hoitoaine lätätään suoraan värin jälkeen! Musta väri on kuulemma tosi allergisoiva ja mulla auttoi kun vaihdoin sen mustanruskeaan ja sitten kylmänruskeaan sen löydettyäni. Senkin jälkeen on päänahka pysynyt paremmassa kunnossa. Tietty ne ei ole sitten ihan yhtä mustia kuin vaikka sinimusta mutta kauniimpi kuitenkin kuin kauniin musta valkoisin koristein :LOL::LOL: Mulla tuli pahimmat ongelmat just eteen hiusrajaan ja niitä ei ollut helppo peittää kuin otsatukalla.

Naisen kropasta täytyy kyllä se sanoa et musta jokaisen kropassa on taatusti hyvät ja huonot puolet! Sitten pitää just miettiä et vaikkei joka osanen olisikaan täydellinen niin pääasia on se miten sen kroppansa kantaa ja miten siihen itse suhtautuu!!! Kauneus ei ole musta kiinni esim. kiloista tai tisseistä jne. vaan juuri omasta asenteesta!Itse tunnen parikin ylipainoista ja niin itsevarmaa sekä kaunista naista ettei tosi!!! Tosin mulla kun on aina ollut pelkät luumut rintojen kohdalla niin aattelen varmaan noi tissitkin tuohon listaan... No olen niin tottunut ettei ole tissejä etten osaa kai kaivatakaan... Paitsi ehkä teininä, ja välillä kun joku kiva vaate roikkuu... :LOL:. Tosin ehkä on sitten hyvä kun on muuten kuivakka niin pysyy se balanssi ylä- ja alaosan välillä. Vähän sama juttu kuin sulla Mindi et kiloja ei saanut vaikka olisi halunnut!!! Tosin nyt iän myötä aineenvaihduntakin selkeästi muuttuu ja kun huomaa ettei palaudu samalla tavalla jne. niin sitten kokee kyllä välillä "ahdistuspuuskia" asiasta. Vaikkei olisi varmasti just syytäkään kun ei ole kuitenkaan ns. paino-ongelmia. Mutta ne omat pienen pienetkin ongelmat voi huonoina päivinä olla valtamerialuksen kokoisia... Kuten se takamuskin :headwall:

Piti lisätä siitä onnellisuudesta niin musta on ihanaa kun ihmiset on onnellisia ja saa sen näyttää!!! Ei muiden onnellisuus ole multa pois eikä mun onni muilta... Itsekin hehkutan kun on syytä MUTTA sillä liiallisella hehkutuksella on musta sama vaikutus kuin sillä liiallisella valituksella!!! Kultainen keskitie on sopiva :). Ja kysymyshän ei ole mistään iloitsemisesta kun parisuhteessa tai töissä menee hyvin (no joo jos kaikki on aina 100% täydellistä niin voi senkin hehkutuksesta pitää välipäiviä) vaan lähinnä sellaisesta liiallisesta oo kaikki on niin ihanaa, katso käpy oi se on kaunis, oi miten ihana aamu, oi sitä ja oi-tätä kun sellaistakin on... Mä en usko et on joka asiasta pakko vääntää ruusunpunaista asiaa... Se on sama ku jos valittais et kaikki on koko ajan huonosti 24/7 :). Parisuhteessa/perheessäkin jos aina esittää kaiken olevan ok (no jos tietty on niin mikäs siinä sitten!) ja olevan tyytyväinen jokaiseen niin kaikkihan muut siinä perheessä olevat ei sitten muuta oletakaan... Parempi ilmaista tyytymättömyyttäkin ja kaikkia tunteita mitä mielessä velloo :)
 
Viimeksi muokattu:
tiinelli kuulostapaa kurjilta nuo kivut. Toivon että olisivat helpottamaan päin.

Pinsku pahoittelut kun olet saanut kuulla noin ikäviä asioita sekä lapsen isältä että äidiltäsi. Etenkin oman äidin tuki olisi kullanarvoista, mutta kyllä sinä ilman sitäkin pärjäät! Tsemppiä!

tombatar ymmärrän kiukkusi sokereissa narahtamisesta. Mulla oli ed. raskaudessa kerran yksi paastoarvo niin vähän koholla kuin olla ja voi ja sen seurauksena saan kuulla asiasta nytkin tässä raskaudessa koko ajan. Mittaan itse sokereita, mitään poikkeavaa ei tässä raskaudessa ole, mutta sitä ei aina terveydenhoitohenkilökunta muista ja rasittaahan se. No, seuraan kuitenkin kaiken varalta ja yritän laittaa kummallisimmat kommentit suoraan toisesta korvasta ulos. Voimia kaikille asian kanssa enemmän tai vähemmän kamppaileville! Ja kuten LD veikkaili, ei rasitukseen ole pakko mennä, kotimittauksilla saa riittävän tarkan seurannan. Siksi en nyt rasitukseen mennytkään.

masu2011 tervetuloa ja voimia iskiaksen kanssa! Mustakin tuntuu että raskaus etenee aika vauhdikkaasti.

Elämän vastoinkäymiset kasvattavat ja vaikuttavat eri ihmisiin eri tavoin ja kuten pahkuratädillä ja LD:lla , minullakin ne takaiskut ovat lisänneet enemmän kyynisyyttä kuin positiivisuutta. Työskentelen itseni kanssa näiden asioiden kanssa hiljalleen, aika näyttää opinko positiivisemman ajattelun vai en. Ehkä isot vastoinkäymiset vaativat tietyn suruajan ja vasta sen jälkeen voi nähdä enemmän positiivisesti asiat? Kyllä minäkin haluaisin kovasti olla positiivinen ja tasainen, mutta ei se napinpainalluksella onnistu, kun elämä on heitellyt kovasti.

alkoholin kaipuusta flower kyselit. Mä olen kaivannut punkkua! Mulla on ollut siitä kaipuusta jopa huono omatunto, mut ystäväni juuri kun asiasta puhuttiin, sanoi että ei nyt halusta huonoa omatuntoa tarvii potea, sit on asia eri jos toimii himon mukaan. Niinhän se on. Edellisissä raskauksissa en muista tällaista, että kovasti tekis välillä mieli. Toisaalta punkunkaipuuta helpottaa se, etten raskaana syö rose-lihaa tai sellaisia juustoja, joiden kanssa punkku on ihan parhaimmillaan.

miraci sama juttu, kunnon liikuntaa on vähän ikävä. Vielä kesällä juoksin lenkeillä helposti mäet ylös, nyt kuljen puuskuttaen ja jyrkimmissä mäissä pitää jopa pysähtyä. Onneks varmaan jo ensi kesänä pääsee aloittelemaan juoksemista. Ja lihastreeniä kaipailen myös, onhan se olo nyt vähän erilainen. Ei tämä harmin aihe ole, kun tiedän väliaikasta olevan, mutta kaipaan sitä toisinaan.

ulkonäöstä Huomasin taas eilen että otin paineita painonnoususta neuvolassa. Oli tullut viikkoa kohti yli 700g vaikka se "raja" olisi se 500g. Oikeasti ei tarvis ottaa paineita ja ärsyttää itseäkin kun asiaa mietin. Lähtöpaino oli normaali ja olen siihen raskauksien jälkeen palannut, niin ei pitäisi olla vertaamassa itseään keskiarvoihin. Mikä siinä onkin, että se alkoi vaivata.

Ja joskus mietin sitäkin, miksi itsestä huolehtimiseen niin helposti liitetään sanat "turhamainen" tai "pinnallinen". Itsekin huomaan kutsuvani itseäni turhamaiseksi kun mielelläni meikkaan ja laitan hiukset kuosiin päivittäin. Eihän se oikeastaan turhaa ole, kun se on omalle ololle tärkeää. Tässä, niinkuin muissakin asioissa, pitäisi olla rohkeutta toimia siten kun itselle kokee luontevaksi ja sallia kaikille se oma tapa ja tyyli. Se on ainakin varmaa, että lapselle on ihan sama, käveleekö se rattaita työntävä äiti lenkkareissa vai korkkareissa. Ja pitäisi olla kanssaihmisillekin ihan sama miten toiset arkena vaatteisiin tai muuhun ulkoiseen panostaa.

Leppismom 27+4
 
Miten voi olla että jollakin muullakin on toi punkun himo. Onneksi kukaan mun tuttuista ei juo punaviiniä, paitsi jouluna joutuu kyl puree hammasta ku muut nautiskelee sitä jouluruoan ohella.. Onneksi itsehillintää löytyy ja kurissa pysyy, koska tämä tila on täysin väliaikasta, kerkee vielä monet joulut vietellä :)

SuzZ 27+5 <3
 
Alkoholia ei ole ollut ikävä oikeastaan. Tai no yhden kerran tuli sellainen olo kun kaikki otti päähän, että tekis mieli vetää kunnon kännit. Mut siis silleen ajatuksen tasolla vain, en mä nyt tietenkään oikeasti. Yhden kerran olen ostanut alkoholittoman oluen, koska halusin maistaa oluen maun. Eihän siitä yhdestä alkoholillisestakaan ehkä olisi ollut haittaa mutta mielummin valitsin alkoholittoman. Mulla kun on ollut pahana tapana ottaa kännit kun kaikki menee pieleen, niin olen tosi iloinen tästä kun nyt ei tarvi ja pystyy käsitteleen hankalat asiat ilmankin :) Itsestäni olen siinäkin mielessä oppinut uutta.
Tupakoinnin kanssa on suoraan sanottuna ollut vaikeaa välillä. Pari repsahdusta on tullut, myönnettäköön. Ei kumminkaan niin että olisin jatkanut polttamista. Eikä mulla ole mitään sanottavaa "puolustukseksi". Tupakanhimo ei ole kadonnut minusta minnekään näiden kuukausien aikana vaikka polttamatta oonkin. Mutta siihenkin tottuu.
Punkku on kyllä hyvää, mutten ite ole tottunut sitä juomaan kun mulle tulee aina ihan järkky migreeni siitä :/ Joskus vuosi-pari sitten kokeilin viimeksi että siedänkö sitä ja otin puoli lasillista. No eipä olis kannattanut. Mutta valkkarista ja muista viineistä tykkään, vaikka mun lempi alkoholijuoma on kyllä kalja.

tiinelli ja flower, kiitos kannustuksesta :hug: Sulla on tiinelli tuon mukaan mitä kerroit, ollut kyllä vaikea lapsuus ja nuoruus :( Ja vastoinkäymisiä paljon. Hienoa että oot kumminkin selviytynyt vaikeuksista voittoon ja kumminkin positiivisena ihmisenä :flower: Ja mitä flowerin juttuja oon lukenut siitä sun ex-miehestä, niin hattua saa sullekin nostaa! Ja ihanaa että sulla on nyt hyvä mies :)

Mullakin on tuossa hiusväri odottamassa, mahonginruskea. Ajattelin vaan eka leikkuuttaa nää hiukset ettei mee väriä sitten niin "hukkaan". Äsken kävi kaveri täällä, ja sille kauhistelin näitä hiuksia ja levinnyttä naamaa, ja se totes vaan että oot raskaana ja tuo kuuluu asiaan. Tuli jotenkin parempi mieli :) Vaikka siis kyllä mä sen tiesinkin todellakin että "kuuluu asiaan" kun ulkonäkö muuttuu.
 
Viimeksi muokattu:
Leppismom: Olen huomannut saman... "Turhamainen" ja "pinnallinen" liitetään usein tuohon itsestä huolehtimiseen! Mutta mä olen sitten ainakin rehellisesti ja yhtään häpeämättä molempia!!! Muutkin pienet asiat hiusten ja kevyen meikin lisäksi tekee arkenakin olosta "mukavamman/paremman/kauniimman/mitä sanaa haluaa käyttää" kuten vaikka hajuvesi, korut (mä en saa enää kaikkia sormuksia sormeen ja se muuten suututtaa...) ja vaatteisiin sopivat asusteet. Tunnustan et harvoin lähden kotoa niin ettei asusteet ole yhteensopivia. Kenkien pitää sopia laukkuun ja myssyn huiviin jne. Yleensä jos ostan vaikka uudet saappaat/korkkarit jotka on tiettyä väriä/sävyä ostan samalla myös laukun... Pinnallista ja turhamaista mutta tekee olon pirun hyväksi ;)

Liikaa luppoaikaa...

LD: Mulle tulee kanssa migreeni jos juon/nautin edes lasin vääränlaista punaviiniä! Kokeile vähätanniinisia merlon-viinejä. Toinen on cabernet sauvignon josta kannattaa katsoa myös vähätanniinista. Noissa olis niinko rypäleessä vähiten tanniineja tosin just sit joissakin viinissä enemmän joissakin vähemmän eli runsas tanniininen merlot saattaa olla enemmän tanniininen kuin vähätanniininen cs :)
 
Viimeksi muokattu:
kisak, tiinelli ja head and shoulders vaikka kampaaja olenkin, en oo vuosikausiin voinut käyttää mitään muuta shampoota kuin tota, ja vielä käytän sitä KAIKISTA kauheinta versiota ammatti-ihmisten kauhuksi, 2in 1 :D
ja tää takaa sen ettei hoitoainetta tarvii laittaa läheskään edes joka toisen pesun jälkeen vaikka pitkähköt hiukset onkin.... itsellä talvi kans pahentaa tätä päänahkaa, samaten stressi. ja jos vielä hoitoainetta laittais joka pesun jälkeen, tällä ravoittumis-tahdilla mun hiukset oiski sitte ihan päänahkaa myöten aina...
mulla on vaivana ollu tuo päänahassa jo liki 15 vuotta, atopiaa ei muuten oo,mut ei kukaan oo osannu selittää mistä se sitte johtuukaan.
itse pidän parin kuukauden väliä värjäämisissä, mut on niitäkin et jo puolen sentin tyvikasvu piiloon. mulla istui asiakkaaksi kerran tällainen nainen joka oli vuosikaudet värjänny hiuksensa mustalla kolmen viikon välein (omien sanojensa mukaan siis ) ja tuo värjäysväli on kyllä näin ammattilaisenakin liian lyhyt... ja kuinka ollakkaan, istui penkkiin ja otti peruukin pois...
Oli sitten hiukset lähteneet kokonaan päästä!! sitä en sit tiedä et onko tämmöinen mahdollista ILMAN että ei olis muita vaikuttavia tekijöitä elämässä/elimistössä. Tosin sen tiedän ettei mitään syöpähoitoja ollut meneillään eikä ollut saanut aiemminkaan.
ja olihan taannoin joku uutispätkäkin iltikses et joku allergikko oli värjännyt hiuksiaan mustalla kotonaan, niin päänahka oli menny ihan rakkuloille...
Allergikkojen suosittelisinkin kyllä menevän kampaamoihin..... en ainakaan ite uskaltais kotona laitella... :O

mä olen muutenkin kauneudenhoito-alan kauhu:mulla ei ole ikinä ollut mitään meikinpoistoainetta, paitsi tossa yhden ripsarin takia jouduin ostamaan kun ei enää saippualla lähteny :D mut nyt taas kun se ripsari loppu, pesen saippualla :D ja toisaalta, miks ne kamat tarttis aina niitä kalleimpiakaan olla :D
hihi

positiivisuudesta itellä on ollu vaikka sitten minkälaisia vastoinkäymisiä lapsuudesta saakka, oon jotenkin ajatellut aina mummoani.. hän jos kuka oli selviytyjä, ja ennen vanhaan ollut elämä todella paljon kovempaa kuin nykyään, monessa asiassa..
Kun sitten tiedän mistä hän on aikoinaan selvinnyt ihan vaan oman asenteen avullakin, oon koittanut ajatella et just ihan pikkuasioista en jaksa alkaa valittamaan. se tuntuu jotenkin niin turhalta...
se on vähän sama,kun nyt on tätä pakkasta ja lunta... täällä päin suomea ainakin erittäin harvinainen talvi yleensäkään, monesti joulun aikaan sataa vaan vettä ja nurmi iloisesti vihreenä joka puolella. no siitä valitetaan sit et oispa lunta, oispa kunnon talvi, oispa valkea joulu... oispa sitä oispa tätä...
No nyt kun kaikkea tuota on, moni tuttu narisee koko ajan siitä kuinka kylmä on, eiks viis astettakin oo jo liian kylmä :D oispa kesä, miks on tota luntakin... ja sit ei enää voida mennä uloskaan... ne ei vaan hoksaa, et ne valittaa ulkoilun hankaluudesta oli keli mikä tahansa.. satoi tai paistoi, sää on aina väärä. jos on hellettä, on liian kuuma nukkua tai mennä ulos taaskin :D
Siis et nykyään vissiin ihmisillä on muuten elämässä kaikki perusasiat niin hyvin et valitetaan just sellasista 'MILLE EI ITE MAHDA YHTIKÄS MITÄÄN... JA tää oli ainakin mulla taka-ajatuksena tässä valitus-ketjussa, että voi kunpa ihmiset näkis, kuinka vois joistain pienistäkin asioista olla tyytyväisiä....

hyvästä parisuhteesta sen vielä sanon, että vaikka mulla elämässä oli vaikeeta ennen, en ikinä siitä valittanut kavereille tai muillekaan, pari harvaa kaveria tiesi mitä mun elämä on, enkä silloinkaan valittanut miehestä enempiä.
Ja vaikka tää nykyinen suhde onkin hehkutuksen arvoinen, meillä on varsin arkista tää meidän arki, kaukana mistään sili-sili-pusu-hali-pusu-kulta sitä-kulta tätä-linjaa et kavereiden nähden esim tarttis jotenki lirkutella erilai kun kaksin kotona, mä toisaalta hehkutankin asiaa enemmän omille kavereilleni, mut ne on mun puolesta tosi ilosia ja jaksaavat näin tukea mua että voisin päästä menneisyyden haamuistakin eroon lopullisesti :)
muistan kuinka pari kaveria olivat miehineen aina meidän aikaan just tollasia teko-imeliä "muka-onnellisia"... taustalla kyti molemmissa tapauksissa miehen pettäminen josta jäänyt kiinni ja heti kun mies avas kaljan, alkoi olla toinen ääni kellossa molemmilla ;) niin no , ei tää nyt liittyny aiheeseen mitenkään mut joo :D


alkoholin mieliteko ja omatunto no en mää ainakaan ole huonoa omaatuntoa siitä kärsinyt, että ois punkkua tehny mieli..... tekee mun mieli suklaatakin ja viinereitä ja muite herkkuja, mitä tiedän et esim sappivian takia en voi syödä ;)
yks yö näinkin unen et tulin ihan raivona kotiin jonkin asian takia, en muista mitä oli kyseessä,mut samantien menin viinikaapille ja vetäsin lasillisen ykkösellä kurkusta alas :D mies vaan katteli vieressä ja tyynenä sanoi et aijuu kaadaks hei mullekki :D
et en sit tiiä mikä tuo unikin, kun pisaraakaan alkoholia en oo plussaa näyttäneen testin jälkeen ottanu :D viinapiruko se mulle uniin tulee :D
 
ja vielä hiusten värjäyksestä siis jotka aikoo värjätä ennen vauvan syntymää, kannattaakin värjätä vielä ehkä viikkoa,paria ennen laskettua aikaa. näin vauva oppii näkemään äidin sen värisillä hiuksilla kuin sillä hetkellä on.
Mulle eräs ammattilainen vinkkasi kun ekaa odotin. että jos antaa värin haalistua ja sitten pian synnytyksen jälkeen värjää niin varsinkin tummat värit saattaa saada vauvan vierastamaan tms.. samaa kehotti silmälasien kans, et jos hankinta edessä niin ennemin hiukan ennen syntymää, kuin sen jälkeen piakkoin. et vauva ehtii nähdä äidin sellasena kuin ensihetkinä on :) en tiedä onko tää ihan huuhaata, mut aattelin vinkata teillekin :)

punkusta niin siis kaikki MERLOT-viinit ovat niitä missä ei ole tanniinia niin paljon, eivät aiheuta päänsärkyä, niin helposti :) näin alkossa töissä vuosi sitten olleena, voin suositella monta monta hyvää :) mutta vasta sitten kun oon taas maistelemassa itsekin ;) ja viini-hyllyssä aina pullon alla on lappu, joka kertoo millaisesta viinistä on kyse, henkilökunta on hyvin pitkälle koulutettua, joilta kannattaa kysellä jo noista tanniinipitoisuuksistakin, niitä tosiaan on erilaisia ja vaikka ja kuinka :)
 
Viimeksi muokattu:
FA: Mut toi on just niin tota... Ei kelpaa tää eikä toi ja mikään ei ole hyvin... Kenelle esimerkiksi Suomessa voi tulla yllätyksenä et talvella on pakkasta ja syksyllä sataa jne.! Kaupasta saa vaatteita ja kesällä ei tartte istua kuumimmassa auringossa jos ei siitä halua nauttia!! Ääripäät kummassakin tapauksessa ärsyttää!!!

Kosmetiikkatuotteista niin toi on tosijuttu et hintahan niissä ei tosiaan merkkaa välttämättä mitään! Omaan ihooni tungin vuosia kokeillen eri aineita apteekista ja kempparista hinnasta pahemmin välittämättä. No joo en mitään yli 60e purkkeja ole ikinä ostanut! Sama homma oli puhdistusaineiden sun muiden kanssa. Nyt olen löytänyt muutamat passelit EDULLISET tuotteet jotka sopii mulle... Lumenen kasvovesi natural code- sarjasta (joku 6e), meikinpoistoaine Niveaa, savi ja kuorintanaamiot löysin Lumenelta (tosin Colosella on hyvä valkoista savea sisältävä naamio) sekä kasvorasva on Essexin hydrogel joka maksaa 300ml pumppupurkki muistaakseni 10e ja käy naaman lisäksi ihan mihin vaan!

Punaviinistä niin muistaakseni (edellisestä kerrasta on aikaa) ainakin Mont Gras Merlot Reservaa saattaa nauttia parikin lasia ilman ikäviä sivuvaikutuksia :)
 
Viimeksi muokattu:
Minä oon turhamainen ja pahasti :D.
Meikkaan lähes päivittäin, hiustyylejä on ollut niin paljon kun niitä on olemassa, pidennykset kuului 3 vuotta vakiovarustuksiin. Mikään ei ole niin ihanaa kun laittautua johonkin tapahtumaan.

Alkoholista voi siideriä tekis niin mieli :p. Kerran miehen siideristä maistoin kielen päähän ja oli niin hyvää. Mutta yhtään annosta en ole alkoholia juonut raskausaikana. Mulla on lasten aikana nollaraja alkoholin suhteen. Jos olen juonut, niin silloin kun lapset ei ole kotona tai joku muu on tullut vahtimaan niitä ja pojat jo menneet nukkumaan ja itse ollut lähdössä ulos. En haluu että pojat näkee mua humaltuneena, 1 tai 2 siideriä vielä menee mutta muuten ei.

Ikävä on sitä tyttöjen kanssa menemishömppää :heart:.
Sitä kun saa laittautua ja juoda muutaman ja mennä laulamaan karaokea ja tanssimaan.
Voishan sitä nytkin mennä mutta ei vaan jaksa, ja eipä mulla bilevaatteita ole tämän kokoisia.
Mies on luvannut että kesällä pääsen tyttöjen kanssa ajelulle, että hoitaa vauvaa.

Miehellä oli pikkujoulu viime lauantaina, meinas nukahtaa kotiin ennen sitä. Minä villitsin ukon biletunnelmaan, kannoin olutta nenän eteen, laitoin musiikkia, annoin etukäteen joululahjan minkä olin ostanut eli vaatteita ja vein miehen kaupungille. Oli kiva olla lähtötunnelmassa mukana :xmas:.
Eka viesti tuli jo klo 22:"Oon ihan liian humalassa ja love love vaimo."
Ja kahdelta hain koko äijän kotiin ja voi miten se rakasti taas ja jankutti samoja asioita :cool:.
Mun mies juo humalaan tosi harvoin ja ei paljon baareissa käy. Sillä onkin sitten huono viinapää ja aina ihan superkännissä jos menee.

Mahakipua vieläkin... Saas nähdä pitääkö mennä tarkistuttamaan tilanne.
 
Heippa tytöt,

Tulin poksumaan POKS POKS POKS 27+0

Itsellä tekoripset, kummasti helpottaa aamusta laittautumista. Ei tartte kuin hiukset harjata niin näyttää jo ihmiseltä :) Kannattaa kokeille -varsinkin ne jotka ovat kiireisiä eikä kerkiä aamulla paljon peiliin katselemaan. Vartaloa hoivailen rasvoilla -kaikilla hyvän tuoksuisilla näin raskausaikana. Josko arvet pysyisivät taas pois :)

Dogitar
Oliko ultrassa kaikki hyvin istukassa? Osasivatko sanoa ruskean vuodon syytä?

A 27+0
 
POKS POKS 25+0:heart:
Täällä vointi ollu niin loistava että töissä oon jaksanu olla nyt 2vkoa ja on niin hyvä mieli..Ilmeisesti virtsatietulehdukset on vihdoin saatu kuriin :).
Uusille tervehdys ja tervetuloa mukaan! :flower:
 
Iltaa naiset!

Tervetuloa masu!

Musta on ihan hyvä vaan meikkailla ja pukeutua hienosti jos sitä haluaa. Ei se ole turhamasuutta pitää mielihyvää yllä.

Valittaminen ite inhoon valittamista ja koitan välttää sitä. Muiden valitus ei haittaa jos se ei ole jostain jonninjoutavasta asiasta. Ite oon semmonen panttaaja, varsinkin jos kyse on itseaiheutetusta jutusta. Yleensä ongelmani paljastuu muille vasta sitten, kun kuukausien jälkeen purskahdan epätoivoiseen itkuun ja siinä vaiheessa oon jo "kaulaa myöten paskassa" :ashamed: Oon koittanut päästä tosta tavasta eroon, mut aina se kuiteski vaan menee tohon samaan..

En kaipaa mitään alkoholia. Sen sijaan graavilohen ja homejuuston kaipuu on kova :p

Muutettiin nyt viime viikonloppuna. Vähän on lämmityksen kanssa ollut ongelmaa, mut kyllä se tästä. Saatiin putkimies tänään ja saatiin patterit lämpimäksi. Kysyttiin samalla hinta-arvioo, kun tarvis laittaa lisää pattereita, kun täällä ei ole jokasessa huoneessa niitä. Hintaa olis n. 3500 euroo ja jo kuukauden päästä ne vois alottaa! Mä olin odottanut isompaa summaa ja et aikasintaan keväällä ne alottas. Aattelin vaan, kun Porissa saa odottaa kuukausitolkulla putkimiestä ja se on aina niin hiton vaikeeta.. Jälleen pointsit tuppukylälle :LOL:

Gorthaur ja Hemmo 25+4
 
Huomenta!

Gorthaur: Onnea uuteen kotiin!

Vitsit taas tuli vesi kielelle heti aamusta tosta homejuustosta... Punaviiniä aion muuten maistaa jouluna... Ihan silleen kostuttaa suun siihen makuun juustojen kanssa :)

Se helskutin sika... Mulle iski joku paniikki uutisesta et se epidemia-aalto iskee joulun aikoihin ja heti mietin et no ni nyt linnoittaudun kotiin... Sit tuli mieleen et olin eilenkin bussissa ja marketissa et nyt se on jo mulla :headwall: Onneks meillä ei mennä enää päiväkotiin kun alkoi joulutauko ja sitten vuoden alusta on laitettu katkolle tuo paikka kesän loppuun saakka. Lapsien keskuudessa se kuulemma leviää... Hirveetä kun saa itsensä lietsottua johonkin pelkotilaan taas tästäkin, vaikka on asian järkeillyt jo sataan kertaan et viime vuonna rokotettu, en ota rokotteita raskaana jne. Tätä tää raskaus teettää et kaikki fiilikset voimistuu!!! Mm. se Ruotsin isku on saaanut mut entistäkin epäileväisemmäksi ja kyylään mahdollisia itsemurhapommittajia bussissa :headwall:

Kohta paukkuu 28 viikkoa (la) ja ollaan jo aika turvallisilla vesillä jos jotain yllättävää lähtisi tapahtumaan. Mä olen jotenkin pitänyt tuota 28 viikkoa sellaisena turvarajana esim. ennenaikaisen synnytyksen kanssa kun siinä vaiheessa lapsen selviämisprosenttia on jo 90%. No mikään ei ikinä ole varmaa mut mulle se 28 vk on ollut sellainen rajapyykki :)
 
Täällä aikaisin heränneenä ja tärkeimmät asiat tietysti ensin...

Kiitos teille jotka olitte ajatuksissa mukana!! :heart:

Ultrassa kävin siis eilen iltapäivällä. Istukka oli vuotanut eli vanhaa vuotoa sieltä vielä löytyi. Vuoto oli kuitenkin jo loppunut eikä istukassa näkynyt merkkejä mistään irtoamisesta tai muusta. ELI KAIKKI HYVIN!! :) Pikkuprinssi siellä potkutteli ja hymyili :heart: ja lääkäri näytti kaikki rakenteet taas uusiksi ja silläkin saralla kaikki oli kunnossa. Painoarvioksi tuli 836g. Kylläpä oli helpotus kun kaikki oli kunnossa!!! =)
Istukka siis on edelleenkin aivan kohdunsuun reunalla ja menen uusintaultraan vielä tammikuun alussa. Lääkäri meinasi, että olin tehnyt jotain raskasta kun alkanut vuotelemaan, mutta itseni mielestä en ole mitään tällaista edes tehnyt, vaan nimenomaan olen jättänyt miehelle kaikki raskaat hommat kun en edes kauppakasseja ole kannellut...tiedä häntä sitten. : / Mahdollisuus vuoteluun kuitenkin on jatkossakin, joten tarkkana saa olla ja KYLLÄ SÄIKÄYTTI!!! Mitään rasituskieltoa en saanut, joten liikuntaakin saan jatkaa entiseen malliin ja se on hyvä...hulluksi tässä tulisikin jos ei lenkeillekään enää saisi mennä. :D En saanut oikeen nukutuksi edellisyönä ja eilen olin sitten sairaalareissun jälkeen ihan uupunut ja nukuin päikkärit ja illalla menin aikaisin sänkyyn. En jaksanut sitten enää tulla tilannetta päivittelemään...

Eilen tuli postista lappu että äitiyspakkaus on tullut...tänään siis pääsen niitä pienoisia vaatteita hypistelemään :D

Muita asioista kommentoin sitten myöhemmin, nyt vatsa huutaa siihen malliin että aamupalaa on saatava! ;)

helpottunut dogitar ja masuasukki 26+3 :heart: :heart:
 
flowerille kiitos vinkistä tossa hiustenvärjäyksessä ennen vauvan syntymää. Itse värjäilen ja se on taas edessä viimeistään ennen vauvan syntymää..yritän pitää värjäyksessä reilut välit, mutta ei tuo juurikasvu sitten kauheen nätti ole ku vaaleet juuret mullakin on... Tuo on kyllä hyvä vinkki niin eipä vauva sitten vierasta äippää ku hiusten väri on jo valmiiksi tumma. :)

Gorthaurille onnea uuteen kotiin! :)

Onpa Tiinellillä ollut rankka lapsuus ja nuoruus! :hug: Hienoa että olet kumminkin selviytynyt monista vaikeuksista ja olet noin positiivinen ihminen niistä huolimatta. :flower: Kyllä sitä varmasti osaa arvostaakin asioita ihan eritavalla kun tuollaisia juttuja on saanut käydä läpi..

Turhamaisuudesta...niin kyllä olen minäkin yksi tällainen. :LOL: Meikkaan lähes joka päivä, tai siis laitan meikkivoiteen ja vähän poskipunaa etten ihan valkoiselta näytä ;) mutta ripsarit ja kulmat ehostan sitten vaan kaupungille lähtiessä. Tuleehan siitä itselle niin paljon parempi fiilis kun vähän jaksaa nähdä ulkonäkönsä eteen vaivaa ja tuntee itsensä nätimmäksi kuin ihan naturellina. Miehen takia ei tartte laittaa kun on sitä mieltä, että oon kaunis ihan tällaisenaan, mutta senhän teenkin ihan itseni vuoksi :D

Mieliteoista... alkuraskauden jälkeen ei oo tehny yhtään mieli enää edes alkoholitonta siideriä. Tällä hetkellä on noi joulusuklaat mielitekona... ja tietty aurajuusto ja graavilohi joita en tänä jouluna saa, mutta kestän kyllä synnytykseen asti olla niitä ilman ja ensi joulunahan saan jo niitäkin mahaan mätätä oikeen urakalla :LOL:
 
Huomenta!

dogitar: kiva, kun kaikki oli hyvin :)

Alkoholi siis mähän en juo yleensäkään paljon alkoholipitoisia juomia, mutta siis mun nenään on kalja alkanut kyllä haista ihan äly hyvältä. Jouluna on tuo perhekalja yleensä maistunut, mutta nyt ei sitäkään vaikka tosi mietoa onkin. Punaviinit ei oo mun juttu.

Turhamaisuus: jos se on meikkaamista, niin kai mäkin sitten olen turhamainen. Hiusmalleissa on tullut kokeiltua juuri ihan kaikkea joskus, on ollut ihan mustaa, täysin blondia, punaista.... On ollut pidennykset, ihan lyhyttäkin... mutta tällä hetkellä en värjää, on ihan omanväriset hiukset, joten juurikasvukaan ei pakota värjäämään.

Pukeutuminen mää painottaisin tässä sellasta järjenkäyttöä, että katsoo ulos ikkunasta ennen kun lähtee ulos ja vähän tilanteen mukaan. Varsinkin jos lasten kanssa ulkoilemaan lähtee niin ehkä ne korkkarit ei oo ihan paras vaihtoehto. Siis vaikka ois se tuulipuku, voi silti olla ihan siistinnäköinen, ei se mun mielessä oo mikään rähjälook, ellei sitten se tuulipuku oo jotain peruja tuolta 90-luvun alusta :LOL:

Mulla ei itsellä ole tosta "sikalenssusta" kyllä minkäänmoista paniikkia. Ihmiset on musta ihan hulluja, kun tuollaista pelkää, varsinkin jos ei omaa jotain vakavaa perussairautta... siis toihan oli vielä kausiinfluenssaan verrattuna paljon miedompi tapaus. Hauskaa, kun uutisissa eilen joku vanha mamma pelkäsi sitä narkolepsiaa... jotenkin on näköjään saanut ihan uuden mittakaavan nää ihmisten pelot noita kohtaan, no ei kait se ihme sen hysterian jälkeen mitä oli. Mutta toi pommimies sai mutkin mietteliääksi, toivon ettei täällä suomessa tuollaista tapahdu...

Mindi83 25+4
 
Huomenta..

alkoholista sen verran ettei itsellä kyllä ole tehnyt mieli enemmänkin nostanut kuplan kurkkuun ajatus :D Se on kyllä huvittavaa kun raskauden jälkeen juo esim yhden saunakaljan kuinka "vahvalta" se maistuu. Oikeestaan esikoisen jälkeen ei ole kalja maistunut kuin hirvittävältä. satunnaisesti olen juonut yhden saunasiiderin (siis en raskausaikana vaan sitä ennen) ja sekin suorastaan poltti jokaisen huikan jälkeen ja 1x 1/2l tölkin juotua olin ihan humppelissa. :LOL: Uskomattomia nämä "sietokyvyt". Ajattelin jouluksi kyllä ostaa alkottoman kopper päärynä siiderin kun mielestäni se on kyllä jo tarpeeksi siiderin makuinen omaan makuuni.. Tosin aika makea semmoinen. Mites te joiden punkkua tekee mieli eikö löydy alkottomia vai onks ne sitten jo ihan kauheen makusia? Toisaalta jostain olen kuullut että yksi alkoholiannos punkkua raskausaikana ei tekisi muuta kuin "hyvää" vaikka itse en kyllä uskaltaisi juoda.

ON: Alkaa jo suoranaisesti ketuttaa tämä kipeenä olo. Koko talo yskii ja röhii. Itsellä se ei ole niin ihnottava kun pojalla... muutenkin ärsyttää olla kipeenä kokoajan!! PUUUH! No jälleen kerran uskottelen itselleni että jouluksi tervehdytään :heart:

Mitä muuten aijotte ostaa miehellenne joululahjaksi? Perinteiset sukat ja bokserit kun on niin nähty niin olisko jollain jotain hauskaa ideaa??

Dindei + pikku 29 +4
 
Hellou!

Pakko kommentoida tuohon alkoholiasiaan, että punaviiniä munkin on tehnyt tosi paljon mieli. Oon välillä haistellu toisten laseista ihanaa tuoksua, tuntuu että pelkkä haju meni päähän :D En ole itse maistanut alkoholitonta punaviiniä, mutta olen kuullut että ne on ihan kauheita. Alkoholitonta valkkaria maistoin pari viikkoa sitten ja se oli kyllä yllättävänkin hyvää. Se löyty ihan Prisman hyllyltä mutta nimeä en muista. Oon miettinyt juuri tuota toleranssiasiaa, että miten sitä kestää enää mitään alkoholia raskauden jälkeen. Siinähän saa ihmiset sit nauraa kun ite kihertää jonkun yhden siiderin jälkeen :p

Joululahja miehelle Mies osti itse itselleen blue-ray-soittimen joululahjaks ja mä sanoin että mitä mä nyt sulle sitten ostan... :confused: Mies sanoi, että ei tarvi ostaa mitään, paketoit vaan tuon :xmas: No, ostin mä kuitenkin sille Blue-Ray-elokuvan ja Dermosilin suihkusaippuan...

ON: Muuten kaikki hyvin, mutta keskiselässä oikealla puolella jomottava kipu ei hellitä. Olen käynyt hierojalla ja harrastanut liikuntaa, mutta teen työni päätteen ääressä niin selkä jumiutuu aina päivän mittaan... :( Onneksi tulee joululoma niin voi vähän levätä. Äitiyslomaa odotellessa... 6 viikkoa vielä töitä.

Mariaana + Elli 28+3
 
Dogitaren kuulumisia tulin katsomaan. Hyvä kun kaikki oli hyvin!

Gothaur: onnea uuteen kotiin!

Alkoholista täytyy tunnustaa, että tässä meidän avioliittokriisin vaikeimpana aikana olisi tehnyt mieli juoda kunnon perseet :LOL: Jos se olisi edes hetkeksi vienyt sitä tuskaa ja ahdistusta pois. Onneksi se ei ole mahdollista vielä pitkään aikaan :)

Joululahjaa en tiedä ostanko miehelle. Jos ostan niin jotain lapsen puolesta, ehkäpä kylpyläloman perheen kanssa.

Tänään on iltapäivällä lääkärineuvola! En millään jaksaisi odottaa sinne asti. En saanut viimeyönä nukuttuakaan kun mietin kaikkia asioita :ashamed: En kyllä kestä jos sukupuoli ei vieläkään selviä!

Nyt on sairasloma loppu ja olen vuosilomalla äitiyslomaan asti.
Tsemppiä niille jotka vielä töissä ahertavat!

Peppioliina rv 29+6
 
Huomenta:wave:

Täällä myös tytöt kipeenä,molemmilla kauhee flunssa. Toivottvasti jouluksi parannutaan :)

meikkaamisesta Meikkaan joka päivä ja olen aina ollut aika tarkka miltä näytän kun ovesta lähden. Voin toki käydä kaupassa ilman meikkiä mutta oloni on silloin epämukava:saint: Turhamaista tai ei,rakastan kosmetiikka ja kaikkea ihanaa mitä voi vartaloonsa tai lärviinsä laittaa :) Ammatiltani olen meikkaaja ja nyt opiskelen kosmetologiksi niin ehkä sekin kertoo jotain. Mua ainakin kauhistuttaa kun olen levinnyt niin paljon tässä raskaudessa :( Esikoisesta oli sama,tuli 18kg ja olin ku sotanorsu mutta kuopuksesta ei tullut kuin 8kg ja olin varsin hehkeä ja nyt sitten taas perse on ku leivinuuni niin kyllä se kyrsii vaikka tiedän että se on väliaikaista. Just näin itestäni kuvan viime alkukesästä,siis ennen raskautta ja voin sanoa että muutos on aika tyrmäävä tän päiväseen:O Sellaset melkein +20kg!!!:O Mutta niinkun sanoin,se on ohimenevää mutta mielestäni siitä saa kyllä narista varsinkin jos on ennenkin ollut tarkka kropastaan ja naamastaan niin se on ihan ymmärrettävää että hetkellinen kropanmuutos ihmetyttää.

raskausajan vaivoista Its en kuulu siihen kastiin kuka tykkää olla raskaana. Esikoisen odotus oli ihanaa aikaa,voin hyvin ja oikein hehkuin mutta kuopus ja tämä nykyinen on ihan toista maata. Selkä paskana,perse levinnyt,paha olo,hengenahdistusta sitä ja tätä niin ei siinä paljon hymy irtoa eikä mun mielestä pidäkkään irrota. Olen itse myös kokenut aikamoisia vaikeuksia elämässäni mm.henkistä ja fyysistä väkivaltaa,isän kuolema yms. ja silti otan oikeudekseni valittaa ´pikkuasioista´koska sillä hetkellä ne tuntuvat isoilta ja kukaan ei voi elää elämäänsä aina täysin tyytyväisenä.

flower again Mun on pitänyt kysyä sinulta kun tunnut tällä hetkellä tosi onnelliselta ja tyytyväiseltä parisuhteeeseesi,niin riitelettekö te ikinä miehesi kanssa? :) Tuntuu että teillä arkikin on ihanan vaaleanpunaista ja mun mielestä se on aika outo ajatus :) En tarkoita mitenkään pahalla tätä mutta tuli vaan mieleen että päästä nyt meidät muut roskapussista kiistelijät pulasta ja sano että että tekin joskus nahistelette vaikka tiskeistä :D

mahan muoto eri raskauksissa Mulla esikoisesta maha levisi sivuilla ja persusta myöten ja sehän on yleensä tyttömaha ja tässä tapauksessa piti paikkansa. Kuopuksesta maha taas kasvoi suoraan eteenpäin ja takaapäin ei ollenkaan huomannut että olen raskaana,poikamaha siis mutta tyttö tuli :) Tässä raskaudessa on ihan samanlainen,eteenpäin kasvava maha ja poikaa odotellaan joten kai ne mullakin edes jotenkin on pitäneet paikkansa :)

alkoholista Silloin kun meillö oli miehen kanssa yltiövaikeeta niin teki mieli vetästä koko kossupullo kerralla hetulaan :( Ja nyt on ruvennut tekemään mieli olutta tai punkkua vaikka inhoan punaviiniä:O Olen juonut sitä kai yhden lasin elämäni aikana ja ihan kauheelta maistu. Nyt ajattelin kuitenkin jouluna ottaa yhden lasin ruoan kanssa jos tekee mieli. Tupakkaa on myös alkanut tekemään mieli :( Saapi taas nähdä ratkeanko raskauden jälkeen.

sikalenssu tai influenssa yleensä pelottaa kyllä minua. En ole vieläkään ottanut rokotetta ja mulla on kuitenkin 1.tyypin diabetes ja nyt vielö raskaus niin pitäs olla sanomattakin selvää että otan rokotteen mutta mutta....:ashamed: Toivottavasti ei iske meidän perheeseen,esikoisella ainakin viime vuonna oli sikalenssu ja oli aika kauhee tauti :(

Nyt menen pukemaan,pitäs lähteä vauvatarvikkeita tänään kattelemaan:heart:

-Naurukohtaus ja Ylläri 27+3-
 
Punaviini on ollut pari kertaa oikein himon kohteena. Mies osti mulle pikkujouluihin Alkosta alkoholitonta punkkua ja se tuoksu oli aika lähelle, mutta maku ei. Kyllä se oli aika mehumaista. Ei korvaa oikeaa mitenkään ainakaan se puteli mitä testattiin. Porukassa olevien odottajien kanssa lasilliset otettiin ja todettiin, että kesällä sitten ihan aitoa :)

Aurajuusto ja graavilohi Täällä osa tuntuu kieltäytyvän noista kokonaan. Olenko nyt jotain ymmärtänyt väärin, kun nimenomaan olin ajatellut äitiäni pyytää tekeen graavilohta jouluksi, kuten aina tekeekin, koska kyllähän itse graavattua lohta saa syödä kunhan kala ei ole missään vaiheessa ollut vakuumipakattuna ja on mahdollisimman tuoretta. En ole kylmänä syönyt, mutta miksi esim. Valion Auraa ei saisi syödä?! Sehän on pastöroidusta maidosta. Tähän mennessä en ole törmännyt kuin parmesan juustoon sekä joku emmental oli determisoitu tms. eli hieman alhaisemmassa lämpötilassa käsitelty kuin pastöroitu. Itse graavattua (tai miksei kaupankin kalatiskistä ostettua, kunhan ei ole kauppaan tullessa ollut tyhjiöpakkauksessa) lohta aion jouluna syödä!

Tulipa mieleen, että raskaustestiä edellisenä iltana meillä oli punkkua ja läjäpäin ihania juustoja yms. herkkuja, joten se taisi olla sellainen viimeinen ehtoollinen noiden herkkujen osalta :p

Hui nyt on vähän outo olo... Sain just syötyä sokerirasituksen jälkeen. Oli aika kova homma olla juomatta vettä se reilu 14 tuntia, mutta yöllä huijasin kuivaa suuta purskuttelemalla vettä suussa :LOL: Toissa yönä join litran, että siihen verrattuna... Taidanpa mennä pötkötteleen.

Kaana 26+4
 
Mulla on näytön arviointi onnellisesti ohi ja odotusten mukaan meni, ja tiistaina saan sitten lähihoitajan paperit kouraan! :)

dogitar: Hyvä että kaikki oli hyvin! :)

Peppioliinalle tsemppiä lääkärineuvolaan ja toivottavasti sukupuoli tulee ilmi!

Meikkaamisesta: Mä en yleensä kauppaan tms. jaksa meikata. Paitsi joskus jos haluan että näyttäisin vähän paremmalta. Koska meikki selvästi tekee musta nätimmän ja oon kuin petolinnun perse ilman. Töihin ja kouluun yleensä meikkaan, muttei ole mikään katastrofi jossen kerkeä/jaksa. Vaatehullu en ole. En ole aikoihin ostanut edes vaatteita, mitä nyt tuon pakollisen valmistujaismekon ja senkin ostaminen oli vastenmielistä. Oon varmaan sellanen stereotyyppinen suomalainen nainen joka mieluiten kulkee tuulipuvussa :D Mutta siis jos meen baariin tai jonnekin juhliin niin sitten kyllä tykkään laittautua.

Sikainfluenssa kieltämättä vähän alkoi hirvittämään kun kuulin että se on levinnyt. Oon vuosi sitten sen rokotteen ottanut muttei se enää kuulemma tehoa. Ja muutenkin oon vähän alkanut harkitseen jos ottaisinkin sen influenssa+sikarokotteen. Toisaalta ei tekis mieli ottaa, mutta jos mulle sitten tuleekin jompikumpi ja olis haitallista vauvalle.. :/ En tosiaan osaa päättää!? Ei mua muuten nuo ko. taudit pelota mutta tää raskaus muuttaa asiaa. Maanantaina neuvolassa varmaan tulee taas asia esille ja pitäs tietää..

Onko teiltä otettu sitä testiä mistä näkee riskin hampaiden reikiintymiselle vai miten se meni.. no kumminkin? Meillä neuvolassa otetaan jos haluaa ja voisinkin maanantaina olla sen 2 tuntia syömättä ja juomatta.

Supisteli taas kun kävelin yht. noin 1,5km kun kävin terveyskeskuksessa siellä näytön arvioinnissa. :( Pakko oli kävellä kun mulla ei nyt ole autoakaan ja nää pari päivää mitkä oon ollut tekemättä mitään, on mennyt hyvin. Mut näköjään heti kun jotain tekee niin supistelu alkaa. Ei puhettakaan että mä voisin enää lenkkeillä. Eli levenen ja lihon täällä nyt sitten. Ei voi mitään. Joopa joo, parasta aikaakin mässytän karkkia. Ihan oikeasti, en osta sitä enää!

mahan mallista, mulla on leveä maha eikä kovinkaan eteen päin työntyvä, eli "tyttömaha" ja tyttöähän mulle on veikkailtukin, saapa nähdä mitä sieltä tulee :)

Tänään illalla menen pikkuveljen joulujuhlaan hänen koululleen. Äiti on tosiaan reissussa niin se ei pääse ja isäpuoli iltavuorossa, ja veljen isä nyt ei ole koskaan osallistunut. Niin mukavahan se veljelle on kun siellä on edes joku katsomassa :)

LD + Pikkunen 23+3
 

Yhteistyössä