*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

Tikuliinan perheelle voimia!

Mieliteot: Ei tee mieli mitään - joskus ehkä pullaa ja jotain raikasta, kotimaiset omenat olisi kova juttu! Paino on pudonnut 3 kiloa, mutta eiköhän tuo korkojen kerran tule vielä takaisin!

Maha: Ihan selvästi nähtävissä, mies sanoi että oon saman näköinen kuin esikoisesta 5. kuukaudella :whistle:

Onko kenelläkään muulla siis vatsan toiminta hidastunu niin, että kohta pitää jo ottaa laksatiiveja? Mulla on aivan järkyttävää, kun ahdistaa, pingottaa ja turvottaa. Yölläkin heräilen tukalaan oloon monesti. En tiedä onko tää enää normaaliakaan, rupeaa kohta huolestuttamaan et mikä on meininki sitten puolen vuoden päästä :( Ja vähän kun eilen yritin Amarillossa nachoja syödä, niin koski mahaan koko loppupäivän.... Eli kuituja, vettä (lue= rehukuuri)

Rakennekynnet: Onko kellään muulla näitä odotusaikana, voikohan olla sikiölle haittaa niistä geeli-kemikaaleista?

Stressaava työ: Tätäkin kyselen, eli mulla on verenpaineet koholla ja hermo kireällä huonon työilmapiirin ja stressaavan työn vuoksi, tämäkään ei teen hyvää vauvalle :/ Otan kohta verenpainemittarin töihin, niin laitan liikennevalot oveen kun on räjähdysvaara!!

Mulla np-ultra vasta 2 viikon päästä...

T:Marais & Nökö 10+6
 
Kiitos teille kaikille! Ja kyllä, me saamme myös ulkopuolista tukea asian käsittelyyn, melkoisen tehokkaastikin. Tytär saa psykiatrista apua lastenklinikan kautta, minä taas oman terapiani kautta. Aloitimme siis tuon hoitosuhteen ehkäisemään synnytyksen jälkeistä masennusta ja nyt siis ensin keskitymme tähän tyttären asiaan.

Synnytyksestä, aika hurjia kertomuksia on ollut. Jospa minä sitten vähän lohdutan ja kerron, että kaikki kolme synnytystäni on käynnistetty, kesto on jokaisessa ollut alle 4 tuntia, olen saanut kahdessa ensimmäisessä epiduraalin, jonka ansiosta olen nukkunut avautumisvaiheessa 2 tuntia, ja käytännössä mut on herätelty ponnistamaan. Kolmas synnytys tapahtui ihan vain ilokaasun, kylpyammeen ja jumppapallon avustuksella.

Tikkejä olen saanut ensimmäisellä kerralla 2, toisesta yhden ja kolmannesta yhden säälitikin. Ei siis ongelmia. Lapset ovat kaikki olleet yli 4-kiloisia.

Ei se synnyttäminen aina siis niin kamalaa ole.

Pelkoja.. mä en osaa pelätä mitään. Kun keskimmäinen syntyi, hänelle tuli synnytyksessä olkahermopunoksen venymä sekä solisluu katkesi. Lisäksi hänen haimansa ei lähtenyt toimimaan, joten elämänsä ensimmäiset 2 viikkoa neitokainen viihtyi teholla. Meni vajaa puolisen vuotta että oikea käsi lähti toimimaan kunnolla ja koska syntymästä saakka on menty täysin ulkopuolisen insuliinin varassa, en pidä tytärtäni edes kovin sairaana. Lisäksi hänellä havaittiin jonkinlainen hermostollinen kehityshäiriö, mutta se on hyvin lievä eikä sitä edes huomaa, jollei tiedä ja osaa tarkkailla tiettyjä asioita.

Nuorin lapsi oli ihan terve, tai niin me luulimme. 2 viikkoa synnytyksen jälkeen hän alkoi oksentelemaan ihan koko ajan. Selvisi että lapsi on erittäin vaikeasti allerginen. Pikkuhiljaa karsittiin minun ruokavaliostani epäsopivia ruokia pois, kunnes jäljelle jäivät quinoa, amarantti, strutsi, uusi-seelantilainen lammas ja hetkellisesti maa-artisokka. Lapsi kuitenkin lopetti pituuskasvunsa ja kaikki energia meni hengissä pysymiseen, kunnes ensimmäinen sopiva korvike löytyi 1 v 2 kk iässä.

Vanhin taas sairasti keväällä erittäin vakavan maksatulehduksen, mutta selvisi siitä. Vauvana hän oli ihan terve, 2-vuotiaana puhkesi astma ja muutama allergia.

Niin että niistä peloista. Asioita tapahtuu ja kaikesta selviää enkä osaa oikein pelätä sellaista, jolle ei itse voi mitään asian tapahtuessa.

Tikuliina ja tyyppi 10+3
 
Meidän vauva oli rauhallinen ultrassa. Vähä anto jalkaa yhessä vaiheessa äitille ja kerran käänsi selän muttei mitään superkovaa liikkumista. En mä ole siitä jaksanu olla huolissani. En voi näihin asioihin vaikuttaa.

Vatsan toiminta ei todellakaan ole hidastunut vaan toimii vähä liianki löysästi. Ällöttävää. Ollu nyt monena päivänä sekasi.

Omppulimu ja papunen 13+3
 
Tikuliinalle voimia! Ihan kuin jo raskaudessa ei olisi tarpeeksi stressattavaa niin sit pitää vielä tuollaista kamalaa sattua! Ystäväni yritettiin raiskata joitakin vuosia sitten ja kyllähän se pitkän aikaa mielessä painoi ja pelkoja herätti mutta kyllä siitä onneksi selviää! :hug:

Vatsantoiminta Mulla heittelee miten sattuu, välillä on ummetus ja välillä varpusparvi :ashamed:

Onkohan minulla jo alkamassa ensioireet raskausaivojumista?! Sanoissa sekoilen ja asiat unohtuu saman tien kun mieleen tulee... :xmas:

Särö 14+0 POKS :heart:
 
Liikkeitä en vielä tunne. Saa nähdä tunnenko nyt aikaisemmin kuin esikoisesta, jolloin liikkeet tuntu vasta 20+ viikolla. Istukka on nyt takana, kun sillon taas oli edessä. Ei malta odottaa :)

Kwaidan Onnea ultrakuulumisista!

Oon nukkunut tänään päikkärit ja olo on vaan entistä väsyneempi. Mulle noi päiväunet ei sovi yhtään. Oon heti ihan sekasin ja palelen koko loppu päivän, sekä tietty se väsymys vaan vahvistuu. Kun heräsin olin ihan hädissäni, että esikko on täällä yksin jossain. No hän nukkui omassa huoneessaan niin kuin ennen mun unia ja isi oli viereisessä huoneessa :D Olin vielä itse tytön nukuttanut, mutta olin ihan pihalla hetken.
 
Ei ole totta. Kirjoitin kilometrivuodatuksen, joka katosi bittiavaruuteen!

Seuraa tylsä tiivistelmä:
- Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista!!! <3
- Alkuviikon hyvät ultrakuulumiset sai vahvistusta neuvolalääkärissä eilen. Ensimmäiset sydämensykkeet kuultu, 150 jumputusta minuutissa :)
- Vaatteet ahdistaa, olo sangen plösähtänyt, äitiyshousut kaivettu kaapista
- Tuskastuin vaatekriiseihin ja lähdin ostamaan uusia rintsikoita, housuja ja väljempiä paitoja (Olisi muuten varmaan helpompi ostostella äitiysvaatteita, jos olisi luonnostaan kokoa 36-38 ja tottunut käyttämään h&m pilifarkkuja. Astetta enemmän haastetta löytää sopivia vaatteita, kun on muhkea jo ihan lähtöpainoltaan!)
- 12 viikon maagisen rajan saavutettuani uskaltauduin vihdoin shoppaamaan, nimittäin vauvanvaatteita! Lähti aivan totaalisesti lapasesta.. ;) ;) ;)

HaaveissaPulla ja Pulla 12+5
 
Tigerina mulla alko tää flunssa? Viikko sitten just sellasella heinänuha tyyppisellä oireilulla.. nyt nenä on tukossa ja just sellanen olo, että ajoittain pakko vetää henkeä suun kautta, jos meinaa ilmaa kunnolla saada.. Tosin edelleen laitan tän flunssan piikkiin ja elättelen, että tää olis jo paranemassa :snotty:

Nallu Täällä just samat ajatukset kuolemasta, koko asia ahdistaa ja haluan vältellä siitä puhumista/kuulemista mahd. paljon.. Vielä ei totaaliseksi ongelmaksi ajatukset ole koituneet, mutta ajoittain on kausia, jolloin ajattelen asiaa enemmän ja "ahdistun" siitä.

iiris, kwaidan ja katrin teilläkin ihania uä-kuulumisia :heart:

aippa tervetuloa :wave:

Tikuliina Voimia koko perheelle!! :hug: Ihana kuulla, että vaavilla kaikki hyvin :)

haaveissaPulla Munkin pitäs ostella itelle lisää vaatteita, kuhan vaan jaksais hinautua kauppaan :D

Päänsärystä Mulla on päänsärkyä, mutta johtunee niskajumeista.. Kuhan vaan sais itteänsä niskasta kiinni ja menis hierojalle..

alisa & Hippu 13+6
 

Yhteistyössä