*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Pikainen kännykkävastaus.. Lillave, kaikenlaiset tunteet on nyt varmaan vaan jaksettava käydä läpi... Itseäni helpotti ajatus/tieto siitä, että siinä alkiossa oli alunperinkin jotain todella pahasti vialla. Joku iso virhe päässyt tapahtumaan solujen jakautumisessa tms. Siitä ei olisi ikinä syntynyt elävää vauvaa, joten oli hyvä että luonto korjasi virheensä aikaisessa vaiheessa. Ja itse ei olisi tapahtumiin voinut vaikuttaa millään tavoin. Paljon voimia sinulle!!
 
LillaVe<3 Tsemppiä sinulle. :hug:

Itse olen käsitellyt keskenmenoni itkemällä muutaman päivän ja sen jälkeen ajatellut ettei ollut tarkoitettu silloin meille vauvaa syntyväksi.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille :heart:

ON: Paha olo hieman helpottanu tänään että jospa se tästä :) Ultrassa kävin ja siellä pieni oli ja syke näkyi,liikkunut ei mutta lääkäri sanoi että niin pieni on vielä,viikkoja näytti 6+5 ja menkoista on siis tänään 6+6. En vielä lähde la muuttamaan vaan sitten vasta jos np ultrassa annetaan eri la :) Nyt ei kerkeä muuta kommentoimaan.

Mukavaa viikoa kaikille =)

Katjuliisa ja neljäsnapero 6+6
 
Kiitos kaikille! Nyt mua harmittaa sekin, etten kuulu tähän sakkiin enää kun täällä on niin ihania ihmisiä :heart: :D

Kai tämä tästä, pakkohan sen on, ajan kanssa. Kyllä me ollaan miehen kans paljon puhuttu tästä, mä olen itkenyt ja mies tukenut. Ja todellakinhan se menee niin, että parempi kun tuli näinkin varhaisessa vaiheessa mitä minulle tuli. En edes kerennyt soittaa neuvola aikaa vielä. Ens kierrosta yritetään uudestaan.

Noin mäkin ajattelen että siinä oli jotain vikaa jo alusta alkaen, eikä siksi voinut jatkua tämä raskaus.

Mä toivon teille kaikille hyvää raskausaikaa ja paljon tarrasukkia kaikille! Saatan pyöriä täällä lukemassa miten teillä menee, harmittaa kyllä jättää tämä porukka!

-LillaVe<3
 
Oli mukavaa taas lukea hyviä ultrauutisia :) !

AnyHope sulla on ihan samat fiilikset kuin mulla - jumituin viimeksi eilen lukemaan "ruskea vuoto" -ketjuja....

( . ) Valitettavasti itselläni tuli paperiin pientä ruskeaa vuotoa eilen (rv 6+6). Edellinen (ja ainoa muu kerta) ruskea minivuotoni oli rv 5+1. Molemmat näkyivät vain sen yhden pyyhkimiskerran eivätkä jatkuneet eikä ollut kökköjä tai kipuja. Säikähdin eilen hurjasti ja sain aikaistettua varhaisultraa päivällä eli huomisaamuksi 31.7. Ajanvaraus- ja neuvontapuhelimeen vastannut kätilö lohdutti mua, että yleensä ruskea "vanhavuoto" on ihan harmitonta ja jos siihen ei liity kipua, voi olla aika huoletta. Pelkään silti edelleen aivan hirveästi, että huomenna ei löydy toivottua tulosta, ainakaan oikeasta paikasta...

Olen nyt päättänyt, että jos ultratulos on "ok" niin lopetan hermoilun ja keskenmeno- ym. juttujen lukemisen. Toivottavasti pääsen seuraavaan (ehkä rv 10-12) ultraan julkiselle puolelle, silloin kai tehdään jokatapauksessa se niskapoimu-ultra. En tiedä pitääkö Helsingissäkin valita niskapoimu- ja rakenneultran välillä, mutta aion teettää toisen sitten yksityisellä jos niikseen...

- Toivoja ja ihme 7+0 (POKS)
 
LillaVe, tule ihmeessä tänne kertomaan kun natsaa uudestaan. Olen kuullut, että nainen on yleensä hyvin hedelmällinen keskenemenon jälkeen. Itselläkin onnisti heti km jälkeen uudestaan. Eli heti kun sulla jälkivuoto vaan loppuu niin ei muuta ku peitto heilumaan ja pikaista plussausta! ;)

Toivoja, mun käsittääkseni täällä Helsingissä on sekä np että rakenneultra. Itsellänikin ollut ihan pientä rusahtavaa valkovuotoa nyt nelisen päivää. Kaverini, joka on lääkäri, käski myös olla huolestumatta. Limakalvoilta voi vähän tihkua ihan vaaratonta vuotoa raskauden aikana, se on normaalia niin kauan kun ei ole kipuja.:)
 
Viimeksi muokattu:
LillaVe<3 Tule ihmeessä kertomaan kuulumisias, etenkin plussauutiset. Onnea yritykseen, kun sen aika on!

Toivoja74
Viime raskaudessa mulle tehtiin julkisella sekä np-ultra että rakenneultra. Olen kuullut, että jossakin päin Suomea ei tehdä tai ei olla tehty molempia, mutta kyllä täällä tehdään.

Onnea hyvistä ultrauutisista! Ainakin lenkkari oli käynyt ultrassa :)

(.) täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä. Väsymystä edelleen jonkin verran, silloin sen etenkin huomaa, jos ei ole paljon tekemistä eikä pääse lepäämään.

Voimia kaikille pahasta olosta ja väsymyksestä kärsiville.

Minx82 8+2
 
LillaVe<3 Toivon sydämeni pohjasta teille onnea uusiin yrityksiin, sitten kun niiden aika on ja odotan pian kuulevani iloisia uutisia. Paljon jaksamista! :hug:

Sukupuolesta oli keskustelua, (enkä edes muista kommentoinko tähän aikaisemmin :confused:) mutta emme siis ole aikeissa selvittää sukupuolta etukäteen, vaan odottelemme rauhassa synnytykseen asti. Tällä hetkellä ei vielä ole fiilistä kumpaankaan suuntaan.

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!:heart:

Täällä on ensimmäinen neuvolakäynti takana ja perusjutut käytiin läpi. Kuinka usein teillä muilla nuo neuvolakäynnit on, kun itse jäin ihmettelemään täällä päin suurta käyntiväliä?

Oma olo on tällä hetkellä ok. Olen kärsinyt monta päivää päänsärystä ja siihen liittyvästä kuvotuksesta, joka onneksi alkaa pikku hiljaa helpottaa. Väsyttää edelleen, mutta jotenkin en saa päikkäreitä nukutuksi. Vatsa muistuttaa ilmapalloa, josta joku voisi kyllä päästää ilmat ulos, eli turvotusta löytyy vaikka muille jakaa. Tissit on myös hieman arat, eli näillä mennään. ;)

Hygge ja murunen 7+3
 
Kiitokset Nanna*83:lle tsemppauksesta ja neuvolatiedoista, samoin edellisestä kiitos Minx82:lle :)

En ole vielä varannut aikaa edes julkisen puolen neuvolaan (vaikka kehoittavat kyllä tekemään sen heti plussattua) koska itsepäisesti haluan ensin nähdä jotain elämää (yksityisellä) varhaisultrassa ennen ensimmäistäkään neuvolakäyntiä. Jos siis huomenna kaikki on ok, soitan heti oman kaupunginosani neuvolaan. Voin kyllä kuvitella, että saan moitteita myöhäisestä ajanvarauksesta ;-)
 
LillaVe<3, pahoittelut ja paljon voimia sinne!

Neuvolakäynnit on meillä ainakin aika usein (vai kuvittelenko vaan)... Mulla oli eka rv 7+6, lääkärineuvola jo rv 8+6, ja sitten siitä on noin kuukauden välein, myöhemmin tietty tihentyen. Kunnan pitäisi muuten kaikkialla kustantaa kaksi ultraäänitutkimusta, siirtymäaikakin päättyi jo vuoden 2010 alussa: Sikiön poikkeavuuksien seulonnat - THL.

Tiipula 8+4
 
Jospa minäkin ilmoittaudun joukkoon.
27.3 ois LA, ja toinen tulossa. Esikoinen on nyt 10kk =)
niin, ja sairaalana TYKS. (ellen päätä sitten synnyttäessä lähteä sittenkni saloon)

Nyt kiireesti vaan kirjottelemassa, lueskelen jutut läpi ja kirjottelen paremmalla ajalla enemmän =)

Santzuu & toukka 5+5?? (ei mitään hajua päivistä..)
 
  • Tykkää
Reactions: Leo81 ja Sintu74
Ensimmäinen tulossa, nyt 6 v ja odotettavissa 26/3. Asun Espanjassa ja täällä on kaikki hankalampaa, äitiysvapaa on vaan 4 kuukautta, ei ole lapsilisiä, äitiyuspakkauksia, julkisia tarhoja tai päiväkotia... Ja ei ollutoikein suunnitelmissa mukana kun ura on tärkeä. 35 vuotiaana kuitenkin olen kiitollinen kun nyt on näin sattunut, ehkä myöhemmin ei olisi onnistunut.
Hirvittää kyllä aika lailla tuleva elämänmuutos...
Kun itse olen lääkäri (tosin toisen erikoisalan) niin menen omassa sairaalassa seurantaan ja synnyttämään. Täälläkyllä kaikki sairaalat, neuvolat sun muut on ilmaisia.
Toistaiseksi olen kertonut vain lapsen isälle.
Oireita on välillä, huippausta, kramppeja jaloissa, turvottaa, itkettää...
Liikuntaa (spinning) aion jatkaa ja lisätä raskauspilateksen mukaan.

Vertaistukea olisi kiva saada...
 
mites tyntillä menee muuten? :)

nyt mulle on iskenyt kamala väsymys.. plääh.. laskettua aikaa ei ruvettu eilen muuttaa, oli ultran mukaan 3.3 ja neuvolan ekan laskun mukaan 28.2.. eli mennään tolla 28.2. :)

lenkkari ja nöttis 9+5
 
Hirmuinen heikotus ja huono olo päällä jatkuvasti, odotan jo että milloin tää helpottaa! Aiemmin on muistaakseni joskus viikolla 12 loppunut pahoinvointi. Pakko välillä makoilla sohvalla ja kerätä voimia että jaksaa taas tehdä kotitöitä. Huomenna alkaa työt loman jälkeen...saas nähdä miten menee... Täytyy tehdä mukaan paljon evästä :) Parin tunnin välein on pakko syödä vähän jotain, muuten tulee niin heikko olo. Vesimeloni on ihanaa!!

Tsemppiä kaikille!!! Tää oli tämmönen ruikutus...

Pihlaja78 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Muih taas kaikille!

Jokuu kyseli dopplerista: Siinä lukee Jumper JPD-100A,en kyllä muista mistä tilattiin,maksoi kuitenkin reilu 100 € ja on kyllä ollut hintansa arvoinen!!Mulla kuului esikoisestakin tosi aikaisin,aivan alhaalta,melkein häpyluun päältä.Nyt on ilmeisesti jo paikat "venyny" niin että kuuluu ihan hyvin jo siitä häpyluun yläpuolelta.Mä ainakin olen kuunnellut paljon ennen kuin liikkeet alkavat tuntua ja monesti ollaan miehen kanssa kuunneltu ihan koko loppuraskaudestakin.Nyt on tietysti ihana kuunnella esikoisen kanssa ja jutella hänelle varovaisesti vauvasta..

Sukupuolesta olette jutelleet,aiotaan kysyä jos suostuu näyttämään..esikoisesta oli ihan poika olo ja poikahan sieltä tuli.Nyt en osaa sanoa yhtään,epäilen kovasti tyttöä kun on niin kamala tää olotila...YÖK!

Tänään neuvolaa!

Taffo 7+5
 
Voi Lillave<3 :( toivotaan pikaista uutta tärppäystä!! :)

Itsellä huono olo ja oksentelu jatkuu vaan. Nyt muutaman päivän saikulla ollut ja yrittänyt
kerätä vaan voimia. Edellisen raskauden aikana oksensin ainakin puoleen väliin asti. Jospa
tää nyt vähän nopeammin helpottaisi. Koen hirveän huonoa omaatuntoa, kun en jaksa
tytön kanssa leikkiä ja mies joutuu kaiken hoitamaan
Huomenna eka neuvola!! <3

Fanny07 tv 8+0
 
LilleVe, tsemppiä tulevaan! Tuttuja ajatuksia sinulla, myös itse olen paljon ajatellut poikaa ja siitä, millaista elämä olisi, kun hän muutaman viikon kuluttua olisi syntynyt...

HaaveissaPulla, ihan samoja todennäköisyyksiä olen miettinyt minäkin. Meitä on niin paljon, että todennäköisyyksien mukaan joku meistä saisi vielä keskenmenon, jonkun pikkuisen sydän olisi sammunut np-ultrassa ja joku saisi niitä huonoja uutisia np-ultrassa turvotuksen suhteen. Itse olin viime ryhmässä viimeisimpiä np-ultrassa kävijöitä, kaksi oli saanut turvotuksesta ylimitan, mutta istukkanäytteellä pikatuloksena hyviä uutisia. Siinä vaiheessa olin jo varma, että meille ne todennäköisyydet sitten kolahtavat ja niinhän siinä kävi. Raastavaa. Toivottavasti tällä kertaa todennäköisyydet hyppäävät ryhmämme yli.

Toivoja voisi pikkuhiljaa alkaa tulla kertomaan niitä ultrauutisia, kun itselläkin ollut tuota vähäistä ruskeaa/vaaleanpunaista valkkarituhrua vähän turhan usein.. Ehkä kerran kaksi viikossa plussaamisesta lähtien.

Huomenna neuvola, suostuisikohan kuuntelemaan sydänääniä? Tai kokeilemaan, kohtuu hoikka olen kuitenkin. Ultraan vielä 16 päivää...

Kilu ja Onni-Unelma 7+4
 
Heips!
LillaVe<3 Pahoittelut ja voimia sinne. :hug:

Eilen eka neuvola, kaikki ok! :) Sain nt-ultra ajan 27.8, viikkoja silloin 11+5 ja samalla viikolla sitten 30.8 ois eka lääkäri 12+1. Ja tietenkin se ihana sokerirasitus!!
Uudelleen synnyttäjillä, näyttäis täällä päin olevan harvakseltaan käyntejä, seuraava neuvola vasta 3.10, 17+0 viikoilla. Esikoisesta kävin kyllä useammin, lähes kerran kuussa, mutta asuttiin silloin kyllä eri paikkakunnalla, niissäkin varmasti eroja on.

ON: Edelleen vaan kovasti väsyttää, oon jotenkin ihan lamaantunut, ei saa oikein mitään aikaiseksi.
Etoo kaikki ja koko ajan.
Turvotus on järkyttävää, eilenkin illalla tuntui että halkeaa, se turvotus on tossa rintojen alla, ylävatsalla!


Ja muille kanssa sisarille aurinkoista päivää, voikaa hyvin!! :)


Johnis Rv 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakäynneistä Mulla on eka neuvola 8+4, sitten olis nt-ultra 11-12 viikoilla suunnilleen. Lääkärineuvola 12-13 viikolla, th 17 viikolla jne.. Alussa käynnit on noin kuukauden välein, sitten kahden viikon ja lopussa viikon välein.

Mä varasin tänään sittenkin ajan alkuraskauden ultraan, sain sen heti huomiselle.. Nyt jännittää kovasti, toivottavasti kaikki on hyvin!

Nallu 8+2
 
Hei ja kovasti onnea kaikille, meitähän on täällä jo monta :) Itse pääsin vasta tänään ensimmäiseen neuvolaan, aika hassua että ensisynnyttäjän kanssa näinkin pitkään odottivat... Hoitaja heitti meille kiellettyjen aineiden listan (jota olen paljon miettinyt, netistä kun saa vähän ristiriitaista tietoa) ja tokaisi että "ja noihan te varmaan tiiättekin". Vähän jäi hämmentynyt fiilis... mutta muuten hienoa käydä siellä vihdoinkin :) Huomenna sitten soittelemaan ultra-aikaa... Tietääkö kukaan muuten voiko np-ultraan päästä jo 9+x? Vai pitääkö olla vähintään se 10+0? Olisi mukava päästä jo vihdoin "varmistumaan" raskaudesta ja siitä että kaikki on hyvin...
Ja vielä; onko kellään ollut/onko ihan hurjia alavatsakipuja ja väsymystä tässä viiko 8-9 tienoilla? Itse olen ollut käytännössä vuoteen ja sohvan oma viimeiset pari päivää, eikä parempaan suuntaan näytä menevän... Oksetus on hiukan vähentynyt, mutta tuollaisia menkkamaisia nipistyksiä tuntuu koko ajan... Onko mitään mikä tähän auttaisi?

Tiiw 8+4
 
tiiw: mun mielestä nt-ultra tehdään viikolla 11+0 - 13+6.. ja mulle sanottiin et se on aika tarkka et just sillon tuolla välillä pitäs tehdä.. mut kannattaa kysyä onko mahdollista päästä varhaisultraan.. itte kävin eilen (9+4) varhaisultrassa, ja sain ajan sinne ihan omasta neuvolasta.. :) meilläpäin kaikki odottajat pääsee varhaisultraan ennen nt-ultraa.. :)
 
Käytiin sitten varhaisultrassa :) . Kohdussa näkyi viikkoihin (7+1) nähden ihan oikean kokoinen 9,8 millimetriä pitkä pikkuinen, jonka :heart: sydämenlyöntejä :heart: saimme kuunnella.

Olen ollut onnesta sekaisin ultran jälkeen, oli ihan mieletön helpotus! En olisi ikinä uskonut raskautuvani ensimmäisestä koeputkihedelmöityshoidosta, mutta joskus näemmä sitä onnekin jaetaan tännepäin :)

Aiemmin mainitsemani ja nyt gynelle kertomani vähäinen; tilapäinen ruskea vuoto on kuulemma hyvin tavallista eikä siitä kannata murehtia. Jonkun vähän varjostuneen alueen gyne näki kohdussa ja sanoi, että siellä on "joskus" ehkä "saattanut" olla verenvuotoa. Tiedä mikä lie sitten. Gyne kyllä kehoitti ottamaan yhteyttä jos tulee runsaita ja/tai kivuliaita vuotoja.

Mutta huoh.... :)

Ja kiitos Toffolle doppler-tiedoista, täytynee ostan samanlainen tai vastaava :)

- Toivoja ja ihme 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
ihania kuulumisia toivoja74 :heart: mä en saanut kuunnella sydänääniä eilen, neuvolakorttiin vaan tuli et liikkeet ja sydämenlyönnit vähäiset.. ja mua huolestutti et wtf?! vähäiset (eli yksi +).. noh, ehkä näillä viikoilla on tärkeintä et löytyy ne äänet ja liikkeet?
 
lenkkari , kyllä meilläkin gyne mutisi ensin jotain, että "katsotaan saanko minä nämä äänet nyt teille kuultavaksi" ja käänsi ilmeisesti UÄ-koneen nupit kaakkoon, jotta kuulisimme sydämenlyönnit (ja samalla monitorin ruudulla meni vinhasti sellainen sydämenlyöntiä kuvaava sahalaitakuvio). Meille ei sanottu lyöntien määrästä mitään (ja olin niin onnesta soikeana, etten edes tajunnut kysyä). Itse olin näkevinäni, että alkio heilutti toista jalkaa (tai kättä), mutten mene vannomaan. Liikkeistäkään ei puhuttu mitään. Ultra tehtiin alakautta.

Kuulemma alkion koko viikkoihin nähden yms monitorin kertomat asiat sisältävät suuriakin yksilöllisiä vaihteluita.

- Toivoja ja ihme 7+1
 

Yhteistyössä