*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Nopponen: tiedätkö onkohan noi hormonipahkurat turvonneita rintarauhasia vai mitä ne oikeen on?
Mie tääl aiemmin kyselin noista et onks kellään muulla, miulla on toises rinnas ja aluks jo
Säikähdinkin kyn huomasin ja aloin kuvittelee kauhuskenaarioita!

Mie oon tosi paha murehtii ja hormonit viel lisää.

Rv 7
 
Tsemppejä!

Kesäkesä tänää pitkästä aikaa tuntuu että on kesä!
Aurinkoa on riittäny asteita +24 auringossa. Päätettiin lähteä aamul omakotitalo raksall. Mies teki hommia ja lähin pojan kanss shoppailee ja meille löytyski paljo vaattei ja kun menin vauvanvaatteiden ohi olisi halunnut hiplata mutta en onneks menny.
Raksalla istuttii syömää jätskii ja manskioita. NAM!
Vielä täällä ollaan ja mies on saanu tehtyy paljo ja mä vaa ota aurinkoo =D pitäis mennä nyt auttelee.
Oireet taas tuli oksenneltua ja hermot menee helpoll

Juli ja Mini 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Jes, onnistuinpas saamaan tuon fontin punaseksi!:D

Täällä ällötys aaltoilee ja tänään on ollut havaittavissa myös tyrmäävää väsymystä, niin ja menkkakivut jatkuu edelleen...liekö normaalia, välillä oikein kuoristaa?

Mites kertokaahan viisaammat, kuinka tuonne varhaisultraan pääsee, pitääkö kinuta ja milloin siellä yleensä käydään? Tilanne on se, että mulla alkaa huomenna viikko 5+, mutta periaatteessa se voi olla myös 7+, olisi mukava saada tähän selvyys, kun oli tuo kierto vähän ihmeellinen...
 
Tervetuloa uudet odottajat! :flower:

Tuosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta on täällä ollutkin hieman juttua. Itsellä kans ko. sairaus ja olenkin ensi viikolla menossa verikokeisiin. Saas nähdä mitenkä paljon annostusta nostetaan. Esikoisen aikana kävin muistaakseni vaan kaks kertaa koko raskauden aikana tosta verikokeissa, et eipä kovin tarkkaan seurailtu silloin. Millaisia annostuksia teillä muilla on? Itse otan nyt kerran päivässä 0,1mg tabletin.

Täällä oireet on vähentyneet ja sekös pistää pelottamaan :/ Välillä tulee puistatuksia jostain ruoasta mutta tosi vähän ollut pahaa oloa. Rinnat ovat arat kyllä ja väsyttää ihan kiitettävästi. Esikoisen aikana olin myös tosi vähäoireinen että lieneekö nyt vastaavanlainen raskaus ja mietin vaan turhaan pahinta.

Olikos kukaan Tays:issa synnyttävistä käynyt jo varhaisultrassa? Mihin kannattaisi varata aika ja mitä hintaluokkaa on ollut käynti? Meinasin varata omalta gynekologilta aikaa mut menis sen verta pitkälle et sit ois jo 9+ viikot. Haluan kumminkin jo aikaisemmin mennä varmistamaan että kaikki on ok.


Toiveikas84& papu 5+6
 
Viimeksi muokattu:
hei kaikille!
Kirjoitan pikavastauksen kun puhelimella olen. Kiitos kaunis kaikille jotka huolehditte :) tuli lämmin olo. Vuoto loppui, huomenna soitto jotta pääsen ultraan... Sekä hiiva testiin. Tuntuu että raskausoireet ovat vähentyneet. Onko oikeesti vaiko mielen tuotosta. Alamahassa on tuntunut vihlomista puolin ja toisin. Ajattelin ja toivon, että ovat kasvu kipuja. Onko muilla ollut? Tänään siis 7+6 rv. En uskalla haaveilla mistään ennenku nyt päästään katsomaan onko siellä kultaa mukana....

Kirjoitan ja luen kaikkien jutut kun olen saanut asioihin selvyyksiä :) onnea kaikille odottajille <3
 
Alisa84 : rv 24-37 olin levossa kotona. sairaalaan jouduttiin useasti mutta aina kotiin pääsin makaamaan. Nyt toivon kyllä erinlaista raskautta..

tyntti : toivotaan että johtuu kasvusta ja kamalasti voimia sinne! :hug:

kaikkea en nyt ehdi lukemaan kun just töistä tulleena ja aamuvuoroon menossa :/

Olot on täällä mitä oudoimmat? turvotus palasi, ilmeisesti.. siis mul on kumpu.(?) pahoinvointi onneksi näyttää nyt olevan ohi:)aiottiin kovasti kertoa jo vanhemmillemme mutta .. en osaa kertoa millään vielä. joten taidan odottaa sittenkin ensimmäiseen ultraan, sitten kun voi iloita toivottavasti ihan varmana asiasta:)

mamiko ja öttimönkiäinen 8+2 <3
 
Toivottavasti tyntti kaikki on hyvin! Mulla on myös ollu alamahassa vihlontaa, oletan niiden olevan niitä kohdun kasvukipuja.

Toiveikas84: Mulla on siis myös kilpparilääkitys ja annostus on minimaalisen pieni. Syön ma,ke ja pe puolikkaan tabletin ja muina päivinä vain 1/4 tabl. ja vahvuus siis 0,1mg.

Nyt en jaksa muuta enää, pakko lähteä nukkumaan että jaksaa aamulla herätä neitien kanssa!

Voisko joku lisätä mut tuonne listalle, en näköjään ollut siellä vielä. Eli LillaVe<3 3. lapsi, KSKS Kiitos :)

-LillaVe<3 ja pikku 4+2
 
iltoja mammat! täällä yksi uusi kolmatta pikkuista odottava ilmoittautuu mukaan!!

ite oon 31vee ja lapset syntyneet tyttö 07/09 ja poika 02/11. synnytyssairaala olisi OAS. laskettuaika ois nettilaskureiden mukaan 22.3.2013.

imetyksen takia kierto ollut kuitenkin vähän sekavaa niin en tuohon päivään täysin luota selviää sitten aikanaan tarkemmin mutta uskon että aikasta lähellä kuitenkin on koska tiedän milloin ovis on ollut. imetän siis vielä edelleen päivisin pari kertaa ja öisin toimin tuttina melkein koko ajan. pitää kyllä saada tää takiainen vieroitettua ennen uutta tulokasta.

oireetonta alkuraskautta vietetään täälläkin. välillä nippaa hiukan alamasusta , on kai niitä repäisy kipuja mutta ei oikeastaan muuta. neuvolaankaan en ole vielä soitellut katotaan josko huomenna tai ainakin ensiviikon aikana .ei olla kerrottu vielä kellekkään, uskon että siskolle kerron jossain vaiheessa katotaan annetaanko muiden huomata ite.

mites te muut kolmannen tai useamman lapsen odottajat mitä fiiliksiä positiivinen testi toi? vaikka kolmosta meillä toivottiin heti perään lyhyellä ikäerolla niin jotenkin se kun aavistin että nyt oon raskaana niin jotenkin tuli ekaksi että apua!! tottakai olin heti onnellinen asiasta mutta sitte hiipi huoli kaikenmaailman asioista ja pelko pärjäämisestä kolmen pienen kanssa ym. käytännön asiat..ja äippälomalla ja hoitovapaalla olen ollut esikon syntymästä saakka niin poksahti taas mieleen että mitähän ne oikein töissä taas sanoo ja ajattelee kun kuulevat...mut nyt sellaset 2viikkoa jo makusteltu asiaa niin tuntuu aikasta kivalle kyllä jo =)

niin ja oireita vielä että huomaan että illalla turvottaa ja masu näyttää jo muka "kasvaneen" vaikka tuskin sitä muut huomaa kuin mä =) vaikka viimeraskaudessakin olin kaksi viikkoa sitten tehny plussa testin ja anoppi jo kysyi että onkos teille tulossa toinen =)

lueskelin tossa pikaseen noita sivuja läpi ja jonkin aikaa kestää että pääsee mukaan mutta onnellista odotusta kaikille ja teille joilla ongelmia ilmennyt niin pidetään peukkuja että kaikki sujuisi silti hyvin!



heitsu81 rv 5+jotain kai
 
Viimeksi muokattu:
Kilpirauhasesta: Miun annos on 1 tabletti päivässä, ja sama vahvuus kun teillä muilla. Huomen sitä varmaan nostetaan kun meen lääkäriin.

heisu81: Kolmannen odottajana kyllä kieltämättä nää hormonit on saanu murehtimaan ja miettimään että onks miusta tähän! Yritysaikana ei ollut epäilystäkään, nyt on jotenkin ahdistunu olo vaikka tätä lasta on toivottu hartaasti! Ehkä juuri siks kun oon tätä kuumeillu pari-kolme vuotta niin yhtäkkii se onkin totta, ja pää ei kestä mukana. Välillä on onellinen olo ja välillä taas iskee ahdistus.

tyntille hirveesti jaksuja, toivotaan että kaikki on hyvin :hug:

Oireet: Miulla on vähän helpottanut pahoinvointi mutta tilalle on tullut huimaus, (?)ja sit varsinkin kun nousee ylös niin mustuu silmissä. Ja yöt oon nukkunu vähän huonosti kun meinaa iskee jotain paniikkikohtausta mut kyl sen kaa nyt oon pärjänny, on vaan tosi inhottavaa.

rv7+1 ( torstaina ultra, jännittää :) toivottavasti siel olis yhdet vahvat sykkeet)
 
huomenta, mie kerkesin jo tuulettaa et se ällötys olis mennyt ohi, mut ei.. vaan kyllä se nostaa päätänsä vielä sinnikkäästi. viikonlopun aikana on tullu sellasia jänniä "pistoksia" alamahaan, oletan että ne on normijuttuja.. vielä pitäs viikko jaksaa sinne ar- ultraan, mut äkkiä tää aika menee. :)

tyntti, toivottavasti kaikki on kunnossa. :hug:

lenkkari ja nöttis 8+4
 
Huomenia!

Tyntti: Toivottavasti siellä on kaikki hyvin, jaksamista!

Tervetuloa uusille!

Meillä mun tyttö ja miehen poika lähtivät eilen mun vanhempien mukaan mökille, saadaan miehen kanssa olla muutama päivä kaksin, lapset tulee tiistaina takaisin. :) Täytyy kyllä käydä porukoiden koira ja kissa hoitamassa ja tänään iltavuoroon töihin, onneksi huomenna on vapaa päivä!

Oireista: Öklö olo heittelee, herätessä oli ällötys olo lievänä, mutta syöminen varmaan helpottaa siihen. Rinnat ei ole enää niin arat, paitsi nänneistä, ne on kosketusarat. Menkkamaisia jomotuksia on aina välillä. Väsymystä on ilmassa, herään n. klo 8 ihan pirteänä, sitten joskus kahden aikaan iskee väsymys. Eilen nukahdin sitten 20min ja heräsin taas ihan pirteänä. Illalla sitten taasen olisin yhdeksän aikaan jo ihan valmis menemään nukkumaan, vaikka yleensä valvon suurin piiretein puoleen yöhön.

Täällä poksuu!
CandleLight ja 8+0
 
Pari päivää on mennyt auringossa maatessa.. tuntuu ettei oireita ole ollenkaan, ja koko ajan vain pelkään että milloin alkaa vuoto. Pitäis varmaan mielenrauhan takia käydä ostamassa vielä yksi raskaustesti ja tehdä se.


Toisaalta, niitä oireita nimenomaan on.
Hermot on kireällä koko ajan, yllättäen kyllä ei lapsiin vaan mieheen. Ihan suoraan sanottuna vituttaa ihan koko ajan koko miehen naamakin. Alavatsaa viiltelee satunnaisesti. Itkettää ihan pienetkin asiat enkä telkkarista pysty katsomaan mitään lapsiin tai kuolemiseen tai onnettomuuksiin liittyvää. Pissalla saa juosta vähän väliä, selkä on kipeä.

Meinasin hetki sitten väittää että kahvin hajukaan ei tee enää pahaa, toisin kuin toissapäivänä, mutta olisin valehdellut. Keitin kahvia, kaadoin sitä kuppiin. Nyt ensimmäinen hörppy ja laatta meinaa lentää.

Korjauspyyntö tonne mun kohdalle listaan olis. Kyseessä on 4. lapsi, ei kolmas.

Tikuliina ja tyyppi 4+0
 
Toiveikas84, mä kävin Nokian Terveystalolla ultrassa, hinta oli mun mielestä kohtuullinen 86 e. Saattaa nuo hinnat kyllä vaihdella lääkärinkin mukaan, luulisin...

Mammutti täällä kans odotellaan pelolla vaa'an lukemia maaliskuussa! Esikoisestakin kun on jäljellä jotain 8 kg ja nyt näyttää samalta kun varmaan puolivälissä häntä odottaessa. :D Varsinaista pullahdusta ei ole kyllä vielä tapahtunut.

Tervetuloa kaikille uusille maaliskuisille! Onnea meille! :)


Tiipula, rv hukassa mutta jossain 7+x-8+x välillä...?
 
Heippa taas! kauheeta kun tämä ketju on venyny taas monen monta sivua lisää! :O yritin kuitenki lueskella melkein kaiken. Noh, mutta onpahan ainakin tohinaa, ettei yksin tarvii olla. :) tosin seuraan yhtä toistakin ketjua, niin vaikea muistaa kaikkien nimiä jne..

Tyntti tsemppiä nyt vaan, toivotaan parasta! Niistä alamahakivuista voin sanoa, että on minullakin ollut jo heti plussaamisesta asti päivittäin erilaisia eriasteisia kipuja.

Marhula onnea kihlauksesta! :)

Lara84, mietit milloin hCG alkaa nousta/erittyä ja minun käsittääkseni se on kiinnittymisen aikaan vasta. Ei siis vielä hedelmöittymisestä.

kwaidan , minäkin oon miettinyt sen koti-Dopplerin hankkimista! Vaikka niissä useimmissa tuoteselosteessa lukee että sydänäänet rv 12 alkaen, niin olen lukenut keskusteluita, joissa jotkut ilmoittavat kuulleensa äänet jo jopa rv 9-10 alkaen.

HaaveissaPulla , joko hoksasit raskausviikot? :) siis 6+ alkuiset ovat jo 7. viikkoa ja 7+ alkuiset 8.viikkoa jne..

Oireita hmm.. pinna tuntuu olevan jatkuvaan kireällä ja väsyttää. Toissayönä tuli eirttäin todentuntuisia unia ja heräsin siihen kun itkua väänsin. Myös seksiunia ilmaantunut! Liittyyköhän ne edes koko raskauteen vai olenko ihan höperö! :D

Lisäksi satuin tässä viime yönä tulemaan kipeäksi, tai ainakin yskää pukkaa ja kurkkuun koskee melkoisesti. :/ No jotain hyvää siitäkin, saan nyt vihdoin kokonaan lopetettua tupakanpolton. ( Plussaamisen jälkeen vähensin 1-2 savukkeeseen päivässä, vaikka tupakoinut 14 vuotta putkeen!) Eilen siis poltin viimeisen, eikä seuraavaa tulekaan!

mariana87 rv 5+3
 
Nopponen
Sone:Kyllä ne mun käsittääkseni on juurikin niitä turvonneita rintarauhasia...? En oo kyl yhtään ollu huolissaan niistä, päinvastoin jos tissit ei tuntuis yhtäkkiä turvonneilta, helliltä ja pahkuraisilta alkaisin heti stressaan et nyt ei kaikki oo kunnossa. Esikoisen aikaankin alussa oli tosi kipeet rinnat... ne sit tasoittuu raskauden edetessä ettei kohta enää ookkaan kipeet...

mariana87:
Tsemppiä tupakapolton lopetukseen. Mulle se on ollu tosi helppoa ku motivaatio on niin hyvä... :) On se hyvä et flunssasta seuraa jotain hyvääkin. Pikaista paranemista. :)

Täällä ei isompaa. Repäisykipuja ja vilhlontoja enenemässä määrin joten eiköhän siellä jokin luulis kasvavan ja tilaa venyttelevän. :) Alavatsa pulleahko... Mun kans pitää jättää jo tiukimmat farkut suosiolla kaapinperukoille. :) Ei mee pitkään et muutki alkaa huomata pyöristymisen. Onneksi ultraan enää 3 päivää jonka jälkeen saavat mun puolesta huomatakin kunhan kaikki on hyvin todistetusti ultran jälkeen. Np-ultra ois kiva tietty ootella mut en millään enää voi pimittää osalle tutuista tätä enää... : /
Ihanaa alkavaa viikkoa! Tää 9.rv pitäis olla hormoonitasoltaan korkein ja oireet sen mukaiset... mut mulla ainaski viel nyt aamusta on virtaa ku pienessä kylässä, toivottavasti jatkuukin näin tämä viikko. :)

Nopponen 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! :)
Jospa minäkin vihdoin ja viimein uskaltaisin liittyä mukaan. Ahkerasti olen juttuja jo muutaman viikon lukenut. Ihanan ahkera ketju!! :)
Olen 29-vuotias ja toista lasta odotellaan. Esikoinen 07/09.
La 14.3., tosin kierto ei ole ihan hirmuisen säännöllinen, joten ultran tarkennusta odotellaan.
Täytyy nuo päivityskohdat laittaa vielä erikseen punaisella, kun pääsen koneelle.
puhelimella kun ei osaa..

Fanny07 rv 6+6, tai jotain sinne suuntaan ;)
 
Heips!

Muutama päivä sitten tehtyyn testiin ilmestyi yllättäin kaksi viivaa =) Kotona on kasvamassa kaksi poikaa ja yksi enkelipoika taivaassa. Plussa testissä oli iloinen yllätys ja tahdomme uskoa, että nyt on se aika käsillä, kun kuopus tulee meidän perheeseen. Lääkäriin menoa aijon vielä odotella kolmisen viikkoa. Rauhallista raskausaikaa kaikille toivottaen,
SeJokaToivoo rv 5+?
 
Nopponen Siis mitäh, onko viikko 9 hormoonitasoiltaan korkein? Laskeeksne hormonit sit alemmaks vai mitä tapahtuu :D Mie luulin että nousee koko ajan tai jotain...

Painonnoususta olitte puhuneet: Miulla näytti vaaka alkukesästä viel 65 (172cm) ja nyt aamupaino on 61,8 :O Kolmisen kiloa on tippunut ton pahoinvoinnin takia. Siis ei se minuu haittaa mut mielumin ottasin kiloja kun yrjöjä ;) Turvotus on nyt hävinny, farkut menee jalkaan eikä ihmeemmin purista. Nyt sit vaan ootellaan millon alkaa kohtu ottaa kasvupyrähdyksen :)

7+1
 
Tervetuloa uusille!

Täällä on uusi viikko pyörähtänyt käyntiin. Myös ensimmäinen "etappi" eli viime raskauden km viikko on ohitettu. Kaiken järjen mukaan pienellä pitäisi jo sydän lyödä, jos on lyödäkseen. Viikko vielä pitää odotella ultraa ja neuvolaa. Kyllä aika menee tuskasen hitaasti. Oikeasti kaikki aika menee töihin ja nukkumiseen. En jaksa tehdä mitään töiden lisäksi. Kyllä on hurjaa tämä väsymys, vaikka etukäteen ajattelin, että en anna väsymyksen lannistaa vaan touhuilen ja liikun normaalisti. Ja pah! Oireista vielä sen verran, että paha olo on edelleen, mutta onneksi ei ole tarvinnut oksentaa, rinnat on pulleat ja arat, vatsan turvotus on aivan järkyttävää. Normaalisti vatsani on litteä kuin pannukakku, joten eron tosissaan huomaa. Lisäksi on jos jonkunlaisia alavatsatuntemuksia aina repäisykivuista, pitkiin ja kipeisiin kramppeihin.

Jos ja kun se nyt on niin, että HCG erittyy vasta kiinnittymisen jälkeen, niin se tukee laskelmiani siitä, että raskaus olisikin jopa viikon menkoista laskettuja viikkoja pidemmällä. Sinänsä ihan kiva juttu, mutta tämäkin selviää sitten siellä ultrassa. Turha tässä on spekuloida.

Anteeksi omanapaisuus.

Lara_84 ja kyytiläinen 6+1
 
Neuvolassa käyty tänään. Sain ajan lääkärille ja varhaisultraan vasta kahden viikon päähän. Voih... Ei jaksaisi odottaa. Tilaan kohtapuoliin myös ajan nt-ultraan.
Tänään tuli taas halattua posliinia, kun olin syönyt liian kevyesti illalla.

SMV78 8+0
 
Lara_84, sama vaikka itse en oo varhaista keskenmenoo kokenu, on aina juhlanpaikka kun ylittää jonkun tutun km-päivän. Ne viikot, kun jollain mennyt kesken, tuntuu riskeimmältä itellekin, vaikka eihän asialla ole mitään yhteyttä :(

Miten paljon se riski pienenee keskenmenon suhteen, kun syke on löydetty? Useampikin entisen raskauden ryhmäläisen lääkäri oli ar-ultrassa sanonut, että jos aikasi saadaan vahva syke näkymään, voi melkein jo onnitella, että sydän jaksaa kyllä. Koskaanhan mikään ei kuitenkaan oo täysin varmaa, mutta jos tuolla uskaltaa nyt toivoa.

Miten täällä tuo peiton heiluttelu? Uskallatteko ihmiset harrastaa ihan niin kuin ennenkin? Vai löytyykö pirulaisia olkapäältä pelkäämästä? :/

Kilu ja Onni-Unelma 6+3
 
Hannavä
tyntille voimia sinne kaiken keskelle!

Itsellä oli neuvola perjantaina, verenpaine hemoglobiini ok. Kusitestiin mentävä uudellee ku siinä näky jotai, tosin ei mitää vakavaa. Sokerirasitukseen joudun koska painoindeksi yli 25. Ne anto mukaan kaiken maailman lappusta ja vihkosta ja musta tuntuu et ne on kaikkea muuta ku ajankohtaisia vielä..

Aika helppoa ja oireetonta ollu tässä :) Toivottavasti ei nyt sit oo merkki siit et jotai olis vial, nännit kylläki kipeät. Hiiva vaivaa mut nyt pitäis olla hoidossa. Jospa tää tästä.

Miten hei, kertokaa vasta-alkajalle että onko hiustenvärjääminen ihan turvallista raskausaikana? Oon töissä ihmisten ilmoilla eli pitäis näyttää ihmiseltä eikä juurikasvuhirviöltä :) Mutten haluais vauvanalulle mitään vaaraa aiheuttaa turhilla kemikaaleilla. Help? Ja sitten kun meinasin mennä miehen kanssa kylpylähotelliin, niin onko ne vesiliukumäet mulle ihan turvallisia?

Hannavä ja papunen 7+3
 

Yhteistyössä